نایکی که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان شناخته می شود، اصلا” در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.
هدف از راه اندازی این شرکت توسط باورمن و نایت، وارد کردن کفشهای ورزشی ارزان قیمت از ژاپن به آمریکا بود. در آن زمان کفشهای آلمانی به خصوص آدیداس صنعت کفش سازی آمریکا را تسخیر کرده بود. یکسال بعد از تاسیس شرکت و وارد کردن کفش از ژاپن به آمریکا، Blue Ribbon Sport توانست تا کفشهای ژاپنی Onitsuka Tiger که امروزه بنام ASICS شناخته می شوند را در آمریکا شناسانده و بازار خوبی برایش فراهم سازد.

پس از فروش خوب محصولات Tiger، باورمن به این فکر اقتاد تا طراحی کفشهای Tiger را بهبودسازی کند و آن را با سلایق آمریکایی منطبق سازد. پس او شروع به طراحی مجدد شکل کفشهای Tiger کرد و اتفاقا” از طراحی جدید نیز استقبال نیز شد. در موازات این عمل، نایت نیز به بازاریابی بیشتر و گسترده تر پرداخت و در مناطق و کشورهای دیگر سعی کرد تا کفشهای خود را بفروشد که او نیز در این امر موفق بود. او از جف جانسون (Jeff Johnson) که مدیر فروش بود کمک گرفت. جانسون در امر فروش و بازاریابی بسیار فعال بود و توانست مقدار زیادی از کفشهای این شرکت را به دبیرستانی ها و جوانان آمریکایی بفروشد.

Bill Bowerman موسس Nike
در سال 1971 آنها به ابن فکر افتادند تا نام شرکت را عوض کنند. آنها نام نایکی (Nike) را انتخاب کردند. این نام نامی یونانی است که به معنی خدای “پیروزی” در یونان شناخته می شود. نام جدید، علامت جدید نیز لازم داشت. برای طراحی علامت آنها از کارولین دیویدسون (Carolyn Davidson) که آن زمان دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه هنر پورتلند (Portland) کمک گرفتند. علامت نایکی را خانم دیویدسون فقط با دریافت 35 دلار آمریکا برای آنها طراحی کرد.

پس از تغییر نام شرکت، خود شرکت نیزبا تغییرات بزرگی مواجه شد. ایجاد خط تولید جدید و تولید مستقیم از این تغییرات بود. با گذشت سالها به محصولات و گستره تولید آن نیز اضافه می شد. اما محصولات جدید فقط شکل و روی جدید نداشتند، بلکه کارایی های آنها نیز به روز می شد. برای مثال در سال 1978 نایکی، تکنولوژی Air خود را مرفی کرد. این تکنولوژی از یک پلاستیک پر از گاز در کفه کفش استفاده می کرد که این پلاستیک باشتی شکل باعث می شد تا کف کفش نرم تر شود.

در سال 1986 سود شرکت نایکی از یک میلیارد دلار هم بیشتر محاسبه شد. با پیشرفت این شرکت، مسوولان آن به فکر گسترده کردن محصولات و شعب آن در سراسر جهان افتادند و سعی کردند تا تقریبا تمام وسایل و پوشاک وزرشی مربوط به ورزشهای پرطرفدار نظیر بسکتبال و فوتبال را تولید کنند.

مدلی از Nike Air
در اواخر دهه 80 نایکی شعار “Just Do It!” را برای خود برگزید و آنرا به عنوان شعار تجاری در انحصار خود در آورد.
در سال 1999، بیل باورمن در سن 88 سالگی درگذشت. در سال 2004 نیز مدیر اجرایی این شرکت عوض شد. نایت که 66 سال سن داشت خود را از پست مدیریت اجرایی بازنشسته کرد و جایش را به ویلیام پرز (William Perez) داد.

امروزه نام نایکی و محصولات ورزشی آن تقریبا” برای هیچ ورزشکار و ورزش دوستی نا آشنا نیست. فروشگاه های نایکی که به نام نایکی تاون (Niketown) شناخته می شوند، در اکثر شهرهای مطرح دنیا آماده فروش آخرین محصولات این شرکت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دفتر تولید:

تهران خیابان انقلاب بین میدان فردوسی وخیابان لاله زار نو روبروی فرصت کوچه امیر سلیمانی کوچه گلپرور پلاک 16

فروشگاه مرکزی:

تهران خیابان انقلاب بین خیابان لاله زار نو و سعدی پلاک 572 کفش ماندنی

درباره ما :

EXIST با بیش از 30 سال سابقه تولید و به عنوان یکی از برندهای برتر کفش کشور تلاش کرده تا با بهره مندی از نوآوری با سخت کوشی و تحقیق در جهت مد روز دنیا و به کارگیری از نیروهای متخصص و با تجربه پایپوشی با رویکرد جدید و متفاوت در سبک های روز دنیا مطابق با انتخاب و پای ایرانی تولید کند .

سبدخرید شما

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

پیگیری سفارشات

قوانین و شرایط

dior

کفش‌های Dior؛

هنر و مد در هر قدم. خاص‌تر از همیشه بدرخشید!

به دنیای تخفیف‌ها و چالش‌های هیجان‌انگیز اگزیست خوش اومدی!
آماده‌ای که هم خرید باحال داشته باشی، هم توی یه عالمه چالش و مسابقه شرکت کنی و جایزه‌های خفن بگیری؟
خب، توی این بخش خبرای خیلی خوبی برات داریم!
هر تخفیف و مسابقه‌ای که می‌بینی، یه فرصت ویژه‌ست تا با یه قیمت خاص‌تر از همیشه، استایل خودت رو ارتقا بدی.
فرصت‌ها رو از دست نده – استایلت منتظر یه تغییر خاصه! 🏆👟
به دنیای گالری اگزیست خوش اومدی!
اینجا جاییه که هنر، مد، و اصالت فلسفی توی هر فریم از تصاویر و ویدیوها دیده می‌شه.
هر تصویر و ویدیو در این گالری یک داستان داره – داستانی که از آزادی، انتخاب، و جسارت حرف می‌زنه.
اگه دنبال الهام برای استایل متفاوتی هستی یا می‌خوای تجربه خریدی فراتر از معمولی داشته باشی، همینجا درست جاییه که باید باشی!
پس وقتشه کاوش کنی، لذت ببری، و انتخابی بسازی که مثل خودت خاص باشه.

Balenciaga

کفش های بی‌نظیر Balenciaga؛

ترکیب استایل لوکس و راحتی. برای تجربه‌ای متفاوت در هر قدم!

amiri

کفش‌های Amiri؛

سبکی جسورانه برای عاشقان مد و خلاقیت.

Louis Vuitton

لوکس‌ترین کفش‌های Louis Vuitton؛

استایل شما سزاوار بهترین‌هاست. همین حالا کشف کنید!

Valentino

کفش‌های لاکچری Valentino؛

نماد شکوه و زیبایی. جذاب‌ترین انتخاب شما اینجاست!

Hermès

کفش‌های لوکس Hermès؛

کیفیتی که احساس می‌شود. برای تجربه‌ای بی‌نظیر .

Gucci

کفش‌های رسمی Gucci؛

نماد اصالت و شیک‌پوشی.

Givenchy

کتونی‌های لوکس Givenchy؛

سبک شما، سطح دیگری از مد. همین حالا ببینید!

zara

کفش‌های روزمره Zara؛

ساده، شیک و مناسب هر لحظه از زندگی شما.​

Diesel

کفش‌های روزمره Diesel؛

طراحی مدرن برای قدم‌هایی راحت و به‌یادماندنی!