امروزه فناوری با نفوذ قابل توجه خود در تمامی عرصه های زندگی، رنگی متفاوت به دنیای بشریت بخشیده است. یکی از عرصه های متاثر از این واقعیت، صنعت مد و پوشاک است.

صنعت مد در دنیای کنونی با فناوری های نوین گره خورده و برای حفظ و جلب مشتریان در فروشگاهها، علاوه بر امکان ایجاد خریدهای آنلاین، از فناوری واقعیت افزوده نیز بهره بسیاری برده است. یکی از برترین برندها در حوزه پوشاک و مد، زارا (ZARA) است. این برند جهانی برای حفظ مشتریان خود ایده های متفاوتی را ارائه کرده است. یکی از جدیدترین ایده ها ساخت اپلیکیشنی است که مشتریان می توانند با نصب آن بر تلفن همراه خود از جدیدترین مدل های ارائه شده توسط این کمپانی، لباس های پشت ویترین و همچنین آخرین مدل های پوشیده شده توسط تاپ ترین مدل ها آگاه شوند.

این اپلیکیشن با واقعیت مجازی گره خورده و تصاویری سه بعدی از لباس های طراحی شده توسط این کمپانی را به مشتریان ارائه می دهد. زمانی که با تلفن خود به پشت ویترین های زارا نگاه می کنید مانکن های کاملا واقعی را پشت شیشه ها مشاهده می کنید که در حال حرکت بوده و فیگورهای خاصی را به نمایش می گذارند. کاربران در چنین شرایطی تنها با یک کلیک لباس های مورد نظر خود را انتخاب کرده و حتی آن را به طور مجازی بر تن خود کرده و پس از انتخاب آن را خرید می کنند.

زارا تنها برندی نیست که از این فناوری برای جلب بیشتر مشتریان خود بهره می برد،امروزه Converse،Topshop و Uniqlo نیز از فناوری واقعیت افزوده برای نمایش آخرین مدل های طراحی شده خود استفاده می کنند.

شان ساندز،‌مدیرعامل گروه تحقیقاتی مشتری CXI دانشگاه Swinburne ،‌برای حضور واقعیت مجازی در صنعت مد و پوشاک ارزش بسیاری قائل بوده و معتقد است واقعیت افزوده علاوه بر تغییر دنیای خرده فروشی، دستیابی به مشتریان بیشتر را افزایش می دهد.

تیم کوک،‌مدیر عامل اپل نیز معتقد است در آینده ای نزدیک دنیای مد با واقعیت مجازی عجین شده و از این پس صنعتی را در این حوزه نخواهیم دید که از این تکنولوژی بهره نبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian