بث مثیو، ۲۲ ساله که مبتلا به سندروم داون و ساکن شهر سوانسی در انگلستان است، با یک آژانس حرفه‌ای که با مدل‌ها کار می‌کند قرار داد بسته است. ‌


آژانس زِبِدی، پیشتر هم با زن دیگری که سندروم داون داشت به نام الی گولدستین قرار داد بسته بود و الی برای شرکت معروف گوچی مدل شد. ‌

حالا زبدی که به نمایندگی از افراد کم‌توان و ناتوان شهرت پیدا کرده است با بث مثیو قرارداد بسته است. ‌‌
مادر بث می‌گوید از زمانی که دخترش به عنوان مدل کار می‌کند، ‘شکفته’ شده است.
۲۰ درصد از جمعیت بریتانیا دارای نوعی کم توانی هستند و حدود ۴۷ هزار نفر سندروم داون دارند.

سندروم داون یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل یک کروموزوم اضافی ایجاد می‌شود. ‌کسانی که دارای سندروم داون هستند معمولا با مشکلاتی در یادگیری و محدودیت و تاخیر رشد روبرو هستند.

سوفیا جیراو ۲۵ ساله یکی از ۱۸ زنی است که در تبلیغات مجموعه جدید این تولید کننده لباس زنانه به نام “Love Cloud” یا اَبر عشق که در روز ولنتاین شرکت داشت

دختر مبتلا به سندرم داون در کارزار عشق ویکتوریاز سیکرت

یک دختر جوان اهل پورتوریکو اولین زن مبتلا به سندروم داون است که در کارزار ویکتوریاز سیکرت حضور دارد.

سوفیا جیراو ۲۵ ساله یکی از ۱۸ زنی است که در تبلیغات مجموعه جدید این تولید کننده لباس زنانه به نام “Love Cloud” یا اَبر عشق که در روز ولنتاین منتشر شد، ظاهر شد.

سوفیا دختر مبتلا به سندرم داون با هیجان این خبر خوش را در اینستاگرام خود با بیش از ۲۰۴هزار دنبال کننده خود در میان گذاشت: «یک روزی رویای آن را داشتم، روی آن کار کردم و امروز رویا به حقیقت پیوست. بالاخره می‌توانم راز بزرگم رو به شما بگویم… من اولین مدل ویکتوریاز سیکرت با سندروم داون هستم.»

سوفیا کار خود را در پورتوریکو در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. در همان سال او فروشگاه آنلاین و موفق مد خود را به نام آلوِت راه‌اندازی کرد.

گفته می‌شود که Alavet یا “I love it” عبارت مورد علاقه سوفیاست.

در فوریه ۲۰۲۰، فقط یک ماه قبل از اینکه شیوع کووید-۱۹ جهان را تعطیل کند، جیراو اولین حضور خود را در هفته مد نیویورک تجربه کرد.

درحالی‌که سوفیا دختر مبتلا به سندرم داون طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورد، حرفه او در طول دوران همه‌گیری نیز به رشد خود ادامه داد. او کارزار «بدون محدودیت» خود را به‌ منظور افزایش آگاهی در مورد سندرم داون ایجاد کرد که در نهایت مورد توجه مدیران ویکتوریاز سیکرت قرار گرفت.

این شرکت تولیدکننده لباس‌ زنانه در سال‌های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته و با اتهاماتی از قبیل انحصارگرایی و تبعیض‌آمیز بودن مواجه شده است.

جمیلا جمیل، بازیگر، ویکتوریاز سیکرت را یک مجموعه «چاق‌هراس» نامید که بیشتر زنان را حذف می‌کند. مگان رپینو، ستاره فوتبال زنان ایالات‌ متحده هم از پیام «پدرسالارانه و جنسیتی» آن انتقاد کرد.

به دنبال انتقادهای فزاینده و تاثیر آن بر فروش محصولات، این شرکت به دنبال بازتعریف اساسی خود، برخی استانداردهایش را بازبینی کرد و برای رسیدن به این هدف رائول مارتینز «دست راست» آنا وینتور، سردبیر ووگ را به عنوان مدیر خلاقیت جدید خود انتخاب کرده است.

کمپین “Love Cloud” یا اَبر عشق با حضور جیراو، اولین پروژه بزرگ مارتینز برای ویکتوریاز سیکرت است.

مارتینز در بیانیه‌ای از «روح فراگیری و شمولیت» در مجموعه این کمپین تمجید کرد.

علاوه بر جیراو این کارزار شامل مدل‌هایی از پس‌زمینه‌های متنوع در تمام اشکال و سایزهای مختلف است. همچنین زنی را با موهای خاکستری و زنی که با عصا ژست گرفته را به تصویر کشیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian