عینک های دودی همیشه یکی ازمحبوب ترین اکسسوری هادر بین خانم ها و یا آقایان بوده است. اکسسوری که نه تنها به زیبایی استایل شما کمک می کند بلکه نقش بسیار مهمی در محافظت از چشم هایتان در برابر اشعه های مضر نور خورشید را بر عهده دارد. با راهنمای خریدعینک دودیدر این مطلب همراه ما باشید تا بتوانید یک عینک دودی مناسب خرید کنید و علاوه بر آن با نوع عینک دودی مناسب برای فرم صورت تان در این مطلب آشنا شوید و با نکات مهمی را از جمله وزن عینک، نوع عدسی، نوع فریم مناسب و… آشنا شوید.    

چه عینک دودی برای فرم صورت مان مناسب است؟

قبل از اینکه به مدل های مختلف عینک دودی و قیمت عینک های دودی در بازار بپردازیم برویم سراغ انتخاب فرم مناسب عینک دودی. آیا فرم صورت تان را می شناسید؟ فرم صورت افراد به هفت دسته مختلف تقسیم می شود. برای اینکه فرم صورت را بشناسید باید در یک محیط با نور یکسان و مناسب مقابل آینه ایستاده و موهای خود را از جلوی صورت تان کنار زده تا هیچ مویی روی پیشانی و صورت تان قرار نداشته باشد. سپس با کمک یک ماژیک از مقابل پیشانی خود شروع به کشیدن یک خط روی آیینه کنید و هط را دور تا دور صورت تان ادامه بدهید. حال به شکل رسم شده روی آینه دقت کنید و با توجه به موارد زیر بگویید که شکل صورت تان به کدام اشکال زیر نزدیک است.

  • بیضی
  • گرد
  • مربع
  • مستطیل
  • لوزی یا الماسی
  • مثلث
  • قلبی

راهنمای انتخاب فریم عینکراهنمای انتخاب فریم عینک

چه نوع عینک دودی بخریم؟

بعد از این که فرم صورت تان را شناختید باید باید در خصوص اینکه “چه نوع عینک دودی بخرید” تصمیم گیری کنید. به طور مثال هدف تان از خرید عینک دودی بهره بردن از جذابیت این اکسسوری در استایل تان می باشد یا به دنبال مراقبت از چشم هایتان هستید. اگر عینک دودی را برای زیبایی اش می خواهید ، دست تان در انتخاب ویژگی های طبی عینک، چندان باز نیست و می توانید با هزینه ای بین 50 تا 100 هزارتومان یک مدل زیبا از این نوع عینک ها را خرید کنید. اما گر قصد خرید یک عینک دودی برای مراقبت از چشم هایتان را دارید باید به موارد مهمی از جمله اندازه فریم، نوع استفاده از عینک، وزن عینک،مقاومت عینک در برابر ضربه و دیگر موارد توجه داشته باشید.  عینک دودی مناسب برای رانندگی و استفاده روزمره:عینک های دودی خاکستری برای استفاده هنگام رانندگی مناسب هستند و به دلیل جذب طیف آبی نور خوشید اشیا را با وضوح مناسبی نشان می دهند و گزینه مناسبی برای رانندگی می باشد و در استفاده روزمره باعث نمیشود که برای دیدن برخی اشیا مجبور شوید که عینک دودی تا را از روی چشم هایتان بردارید. این دسته از عینک ها اختلال بسیار کمی در رنگ های طبیعی بوجود می آورد.  عینک دودی مناسب برای یک روز تفریحی:عینک های دودی که رنگ عدسی شان به قهوه ای وکهربایی نزدیک میباشند گزینه های بسیار خوبی برای یک روز ورزشی و تفریحی می باشد. این دسته از عینک های دودی برای افراد در خطر ابتلا به آب مروارید به واسطه جذب نورهای مرئی نزدیک به آبی و بنفش نیز بسیار مفید می باشد. شاید رنگ ها در این نوع عدسی کمی شفاف نباشد اما از وضوع تصویر این عدسی ها لذت خواهید برد.    

راهنمای کامل خرید عینک دودی

راهنمای کامل خرید عینک دودی

عینک دودی راحت و با وزن سبک بخرید

موضوع مهمی که باید در هنگام خرید بسیاری از وسایل مد نظر داشته باشید رعایت آرگونومی می باشد. بعد از اینکه عدسی یا لنز مناسبی را انتخاب کردبد باید به سراغ انتخاب یک فریم مناسب بروید. در درجه اول باید فریمی را انتخاب کنید که وزن مناسبی داشته باشد تا در دراز مدت آسیبی به اجزای صورت تان وارد نکند. فریمی را انتخاب کنید که قابل انعطاف باشد تا به واسطه استفاده روزمره زود آسیب نبیند و در آخر مراقب باشید تا وزن زیادی روی گوش ها وارد نشود برای تست می توانید چند دقیقه ای فریم را روی صورت تان قرار بدهید. قاب عینک شما باید تا حدی بزرگ باشد که بتواند مانع از آسیب دیدگی چشمانتان شود و همه ی نواحی چشم را تحت کنترل داشته باشد. نور آفتاب و اشعه های مضر آن از اطراف فریم عینک آفتابی های کوچک عبور می کند و به چشم شما وارد می شود. شبیه جان لنون شدن جذاب است. اما عینک او قطعا نمی تواند از چشمان شما به خوبی محافظت کند.  

ویژگی های یک عینک دودی خوب

ویژگی های یک عینک دودی خوب

یک نکته مهم هنگام خرید عینک دودی برند

اگر قصد دارید تا یک عینک دودی برند خرید کنید باید هنگام خرید شناسنامه و کد عینک را از فروشنده دریافت کنید. البته اگر عینک مورد نظر از طریق مجاری قانونی وارد کشور شده باشد می توانید با استعلام گرفتن از صحت آن مطع شوید.برخی از عینک های برند دارای گارانتی می باشند پس بهتر است که شناسنامه عینک را نزد خود نگه دارید. (از همه این ها که بگذریم همین که لوگو یک برند معروف روی دسته عینک تان قرار بگیرد، کافی است.)  بیشتر بخوانید:   جدید ترین عینک های دودی پرادابیشتر بخوانید:    جدیدترین مدل عینک های مردانه مرسدس بنز

نکات مهم قبل از خرد عینک دودی برند

نکات مهم قبل از خرد عینک دودی برند

قبل از خرید شاید بهتر باشد به چشم پزشکی مراجعه کنید

چنانچه از وضعیت سلامت چشمان خود اطلاع کافی ندارید، بهتر است قبل از تهیه عینک آفتابی با چشم پزشک یا اپتومتریست مشورت کنید. شاید چشمان شما شرایط ویژه ای داشته باشد که قبل از هر چیز باید به آن رسیدگی شود. با مراجعه به چشم پزشک، نه تنها از سلامت چشمان خود مطمئنن می شوید، بلکه با مشورت وی می توانید عینک آفتابی مناسب برای چشمان خود را راحت تر انتخاب کنید.

چطور عینک آفتابی مناسب فرم صورتمان بخریم؟

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
عکس از: shapecharge

به‌دنبال خرید عینک آفتابی مناسب فرم صورت هستید؟ بسیار کار خوبی می‌کنید. اگر عینک آفتابی‌تان دقیق‌ودرست خریده شود، تیپ و استایلتان پرشی اساسی به‌سمت زیباتر و شیک‌ترشدن خواهد داشت. در این مقاله، همه‌چیز را درباره انتخاب عینک مناسب با شما درمیان می‌گذاریم.

عینک آفتابی مناسب فرم صورت؛ چالش‌برانگیز یا لذت‌بخش؟

آدم‌ها با هم فرق می‌کنند. بعضی‌ها از قبل می‌دانند که چه چیزی می‌خواهند و در خرید چیزهای مختلف مسیر راحتی پیش رو دارند. برای نمونه، اگر قرار باشد که عینک آفتابی بخرند، به‌طور کامل می‌دانند که به سراغ چه مدل‌هایی بروند و چه کنند. بعضی‌ها هم سخت‌گیرتر هستند یا در انتخاب در مسیر دوراهی‌ها و چندراهی‌ها قرار می‌گیرند.

فرقی نمی‌کند که به کدام‌یک از این دو دسته تعلق دارید؛ در هر حال، در مقاله پیش رو برایتان از روش‌های درست انتخاب عینک آفتابی خواهیم گفت تا خریدتان دقیق‌تر و ساده‌تر پیش برود. راستی! از این راهنما در خرید عینک طبی هم می‌توانید استفاده کنید چون ما سعی کرده‌ایم که با در نظرگرفتن عوامل مهم در انتخاب عینک، راهنمایی کامل برایتان فراهم کنیم.

گام نخست: شکل صورتتان را تعیین کنید

عینک آفتابی مناسب
به ترتیب از چپ به راست: صورت بیضی-صورت لوزی-صورت گرد-صورت مستطیلی- صورت مثلثی – صورت کشیده

برای خرید عینک مناسب باید بدانید که فرم یا همان شکل صورتتان چگونه است. پس مقابل آینه بایستید و ببینید که صورتتان شبیه کدام اَشکال هندسی است. برای هر مدل از صورت، قاب عینک متناسبی وجود دارد. پس دقت کنید.

یک نکته مهم و اساسی

یادتان باشد که حقیقت انکارناپذیری درباره شکل صورت آدم‌ها وجود دارد: هیچ‌کس به‌طور کامل و دقیق، صورتی به‌شکل مربع ندارد. یا هیچ‌کس کاملا بیضی نیست. بنابراین، به صورتتان در آینه نگاهی دقیق داشته باشید و ببنید که با کمی اغماض، خط‌وخطوط و زاویه چهره‌تان به کدام شکل هندسی نزدیک‌تر است.

شکل صورت بیشتر افراد ترکیبی است. برای نمونه، چانه‌ای گرد یا پیشانی بلند دارند. اجازه بدهید که در ادامه به‌طور جداگانه برای هر شکل از صورت، توضیحاتی درباره انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت بدهیم.

صورت‌های مستطیلی و مربعی

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
عینک مناسب صورت‌های مربعی و مستطیلی

کسانی که شکل صورتشان مستطیلی است، دارای زاویه‌هایی مشخص در کناره‌های صورت‌اند. گونه‌های این افراد پهن است و فاصله چانه تا بینی و پیشانی تا بینی‌شان حالت تقریبا برابری دارد.

قاب مناسب برای چنین صورت‌هایی، قاب‌هایی گرد و ظریف است. قاب‌های بیضی هم برای این صورت‌ها انتخاب خوبی خواهد بود. قاب‌های گرد و بیضی می‌توانند زوایای مشخص صورت‌های مستطیلی را تلطیف و به چهره‌شان  تعادل بدهند.

صورت‌های گرد

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
عینک مناسب صورت‌های گرد

کسانی که صورت‌هایی گرد دارند، صورتشان زوایایی مشخص ندارد. زوایا نرم و منحنی‌اند و گونه‌ها کمی باز و پهن هستند. این دسته از افراد هم برای خرید عینک آفتابی مناسب فرم صورت باید دقت کنند و به‌سراغ گزینه‌هایی بروند که به چهره‌شان زاویه و خطوطی شکسته اضافه می‌کند.

عینک‌هایی با زاویه‌های شکسته انتخابی است که صورت این افراد را متعادل می‌کند و از گردی کامل درمی‌آورد. پس گزینه‌های متنوعی پیش رویشان قرار دارد:

  • عینک‌های مربعی و مستطیلی؛
  • عینک‌هایی به‌شکل‌های هندسی مختلف که زاویه دارند؛
  • عینک‌های گربه‌ای که به صورتشان زاویه و خطوط اضافه می‌کنند.

بدیهی است که انتخاب عینکی با قاب گرد برای دوستانی با این شکل از صورت توصیه نمی‌شود. عینک‌های گربه‌ای هم به‌شرطی مناسب خواهند بود که در قابشان شکستگی‌های زاویه‌ای وجود داشته باشد و خطوط قاب عینک چندان منحنی‌مانند و گرد نباشند.

صورت‌های قلبی

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
عینک مناسب صورت‌های قلبی

کسانی که صورت‌های قلبی دارند، پیشانی‌شان پهن است و هرچقدر به قسمت چانه‌شان نزدیک می‌شوی، شاهد باریک‌ترشدن آن خواهی بود. این افراد گونه‌هایی برجسته دارند و حالت قلب‌مانند صورتشان می‌تواند کشیده یا پهن باشد.

عینک‌هایی به‌شکل:

  • بیضی؛
  • مستطیلی‌؛
  • گربه‌ای؛
  • بالافریم‌دارها؛

هم از دیگر انتخاب‌های افراد صورت‌قلبی‌اند. قاب‌های ویفری که حالت پهنی دارند هم روی صورت چنین افرادی به‌خوبی می‌نشینند.

صورت‌های مثلثی

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
عینک مناسب صورت‌های مثلثی

صورت‌ مثلثی یا صورتی است که در ناحیه چانه و فک پهن است و هرچقدر که به سمت پیشانی پیش می‌روی، شاهد باریک‌ترشدن زوایا و پهنی صورت خواهی بود(مثلث معمولی) یا صورتی است که در ناحیه چانه و فک باریک است و در بخش پیشانی وسیع و پهن می‌شود (مثلث برعکس). بنابراین، صاحبان چنین صورت‌هایی باید به‌سراغ قاب‌هایی برای عینک آفتابی‌شان بروند که در بخش بالای یا پایینی  قاب دارند.

در واقع، هدف این است که عینکی به صورت اضافه شود که پهنی چانه و باریکی پیشانی را تعدیل می‌کند (یا بالعکس). عینک‌های زیادی برای این دسته از صورت‌ها وجود دارد:

  • عینک‌های خلبانی؛
  • گربه‌ای؛
  • عینک‌هایی با قاب در بخش بالایی یا پایینی فریم و… .

صورت‌های بیضی

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
عینک‌های مناسب صورت‌های بیضی

اگر شکل صورتتان بیضی است، خبر خوبی برایتان داریم: همه نوع عینکی به صورتتان می‌آید؛ یعنی دنیایی از انتخاب پیش رویتان است. چه چیزی از این بهتر؟

گام دوم: رنگ عینک مناسب با توناژ پوستتان باشد

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
انتخاب طیف رنگی مناسب عینک

در گام دوم باید به‌سراغ عینکی بروید که رنگش متناسب با توناژ رنگی پوست صورتتان است. یعنی ببینید که چه طیف رنگی در پوست صورتتان وجود دارد و رنگ عینکتان را مناسب با رگه‌های رنگی پوست خود انتخاب کنید.

اگر پوستتان طیف رنگی سرد و روشن دارد، بهتر است که عینکتان را از میان رنگ‌هایی مانند مشکی، خاکستری و آبی انتخاب کنید. اگر پوستتان طیف رنگی گرم و تیره دارد، رنگ‌هایی مانند صورتی، قرمز و قهوه‌ای انتخاب‌های بهتری خواهند بود.

گام سوم: به سبک زندگی‌تان هم دقت کنید

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
انتخاب عینک مناسب با سبک زندگی

هریک از ما روزهای زندگی‌مان را به شکلی می‌گذرانیم. انتخاب‌هایمان باعث می‌شوند که سبک‌های زندگی متفاوتی داشته باشیم. بنابراین، پوششمان هم متناسب با سبک زندگی‌مان متفاوت خواهد بود. اگر کارگری هستید که در مکان‌های صنعتی کار می‌کنید، به‌احتمال زیاد به عینکی محکم‌تر از عینک کسی نیاز دارید که خانه‌دار است و در طول روز از منزل خارج نمی‌شود.

پس با در نظرگرفتن اینکه در طول روز چه می‌کنید، به‌سراغ خرید عینک بروید. تناسب سبک زندگی و عینک مهم است؛ به‌ویژه در بخش پُل عینک یعنی جایی که دو عدسی چشمی عینک با یک واسطه به‌هم پیوند داده می‌شوند. اگر تحرکتان در طول روز زیاد است، باید عینکی انتخاب کنید که در این ناحیه سفت‌ومحکم است و مدام لیز نمی‌خورد.

اگر ساعات زیادی از روز را در بیرون از منزل هستید و تحرکتان بالاست، باید عینکی راحت بخرید. کسانی که در مشاغلی رسمی فعالیت می‌کنند هم باید به راحتی و رسمی‌وشیک‌بودن عینک توجه زیادی داشته باشند.

پس حواستان باشد که عینک آفتابی مناسب فرم صورت تا حد زیادی عینکی است که با سبک زندگی‌تان هم متناسب باشد. برای نمونه، عینکی فانتزی و رنگی برای مدیری که در جلساتی مهم شرکت می‌کند، معمولا انتخاب خوبی نیست.

گام چهارم: شخصیتتان را در قاب عینک جاری کنید

عینک آفتابی مناسب فرم صورت
عینک متناسب با شخصیت

عینک آفتابی نباید فقط متناسب با فرم صورتتان باشد بلکه باید عنصری از استایل باشد که شخصیتتان را هم نشان می‌دهد. شاید مناسب‌ترین قاب برای صورت را بخرید و بهترین رنگی را انتخاب کنید که با پوستتان هماهنگ است اما در نهایت باید با عینک احساس راحتی کنید و این حس را داشته باشید که قاب برای شما ساخته شده و متناسب با استایل شخصی‌تان است. باید قابی را انتخاب کنید که از استفاده از آن لذت می‌برید و به‌هیچ‌وجه معذب نیستید.

در آخر

دیگر برای انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت سردرگم نیستید، درست است؟ اگر این نکات را به‌خاطر بسپارید، راحت‌تر به خرید می‌روید و می‌دانید که از میان انبوه مدل‌های متنوع کدام را انتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian