در بسیاری از موارد تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی بسیار دشوار است. وقتی چرم به کالایی مانند کیف یا کفش تبدیل می‌شود، تشخیص نوع آن دشوارتر است اما با چند دستورالعمل ساده میتوان چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص داد :
در بافت چرم‌های مصنوعی الگویی مشخص به كار رفته كه مرتبا در کنار هم تکرار شده است و نشانه ساخت و تولید با دستگاه است. این الگو با كمی دقت در نوع گره، ریزی و درشتی، زبری و نرمی، خلل و فرج معلوم می‌شود و به همین دلیل یكی از راه‌های مناسب برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی به شمار می‌رود . 
چرم گاوی با ضخامت بالا و بافت فشرده میباشد که عمدتا در تولید کفش مردانه استفاده میشود در بعضی از موارد که قالب های زنانه ضرافت خاصی ندارد (قالب نوک تیز نیست ) از چرم گاوی استفاده میشود .
چرم بز که ضخامت کمتر و لطیف تر دارد عمدتا در تولید چرمی کفش زنانه از مصرف میشود و بافت پوست آن به وضوح قابل دید میباشد استفاده میشود.
چرم گوسفندی که ضخامت کمتر و لطافت بیشتر دارد در تولید البسه چرمی استفاده شده است و بافت پوست آن از بز ظریف تر است که عمدتا در دستکش و لباس و کاپشن استفاده میشود و وزن پایین آن باعث خستگی مصرف کننده نمیشود .
چرم ماری اقلب صفحه ساخته شده در کارخانجات است که این صفحه با طراح های مختلف از قبیل سنگی ، کروکدیلی ، ماری میباشد که با حرارت و فشار بالا با دستگاه مخصوص روی چرم کار میشود که هم در چرم بز قابل استفاده است هم در چرم گاو، که عمدتا بعلت ضخامت بالای چرم گاو در چرم گاوی شاهد استفاده آن هستیم چون بعد از فشار زیاد صفحه روی چرم گاوی برای تغییر به چرم ماری ضخامت چرم کم میشود.
چرم ماری طبیعی با خلقت خداوند دارای طرح یکدست نیست و در هر قسمت زیبایی خاص خود را دارد.
چرم اشبالت که ظاهری پرز گونه دارد که از زیر پوست گاو تهیه میشود پوست گاو با ضخامتی حدود 6 الی 8 میلیمتر میباشد که با فرایند تولید چرم ضخامت آن به دو طاقه 3 میلیمتری تقسیم میشود. قسمت بیرونی پوست گاو همان چرم رویه ای یا شبرو گاوی نامیده میشود و قسمت زیرین آن اشبالت نامیده میشود که در فرایند تولید به ضخامت 2 الی 1.8 میلیمتر میرسد. اشبالت در کیفیت های متفاوت عرضه میشود. در بعضی از کیفیتها بعلت سفید بودن رنگ مغز آن باعث پس دادن رنگ اشبالت به پا میشود. برای شناسایی چرم اشبالت نامرغوب با کشیدن محکم چند باره دست بروی چرم باید رنگ آن به دست پس داده شود و این مشکل باعث میشود در روزهای بارانی و محیط های مرطوب پای شما رنگ بگیرد.
از تفاوت پوشش پشتی چرم نیز می‌توان مصنوعی یا طبیعی بودن آن را بخوبی تشخیص داد. پشت چرم طبیعی حالتی پرز مانند دارد؛ انگار كه از خود چرم باشد، به سختی كنده یا جدا می‌شود؛ اما پشت چرم مصنوعی بیشتر از فوم و در بعضی از موارد با پارچه ساخته شده است. وقتی لبه‌های دوخته شده را برگردانید نخ‌های رشته شده و توری مانند را در آن قسمت‌ها خواهید دید. به طور كلی تار و پود نخی در پشت چرم یا درزهای دوخته شده حاكی از مصنوعی بودن آن است.
شرکت های بزرگ و بنام صنعت مد دنیا در حرکتی گسترده برای حفظ محیط زیست تبلیغ مصرف چرم مصنوعی را رواج میدهند. در حال حاضر شاهد ورود چرم های مصنوعی پشت پرز دار هم هستیم که با ضخامت 2 الی 1.5 میلیمتر عرضه میشود. برای شناسایی اینگونه چرم مصنوعی از چرم طبیعی که حرفه ای ترین چرم مصنوعی موجود بازار از نظر ضخامت و لطافت و رنگ میباشد باید به مغز چرم توجه کرد که در صورت دقت شاهد رویت بافتی یکدست خواهید بود. از خصوصیات این چرم مصنوعی مقاومت آن تا سرمای منفی 20 درجه است.
لازم بذکر است در صورت کیفیت بندی چرم مصنوعی به نسبت بالاترین کیفیت شامل چرم مصنوعی پشت پرز با ضخامت 2 میلیمتر است و بعد از ان چرم مصنوعی پشت فوم و پایین ترین کیفیت چرم مصنوعی پشت پارچه است که بخاطر وزن پایین وضخامت کم و ضعیف بودن آن عمدتا در دستکش و محصولات کوچک استفاده میشود .
چرم طبیعی بسیار نرم و قابل انعطاف میباشد. چرم را بو کنید. چرم طبیعی بوی مشخص و خاص دارد که هرگز نمی‌توان از آن کپی‌برداری کرد . در حال حاضر اسپری هایی در بازار موجود است که بوی چسب را خنثی و بوی چرم طبیعی به چرم مصنوعی می دهد که این رایحه موقت میباشد.
در هنگام خرید محصولات چرمی حتما از فروشنده ضمانت نامه مبنی بر طبیعی بودن چرم محصول دریافت کنید و در صورت نبودن ضمانتنامه، در فاکتور فروش طبیعی بودن چرم محصول حتما قید گردیده و مهر و امضا شود .
در پایان متذکر میشویم که با وجود تمام توصیه های بالا، مطمئن ترین روش، خرید از فروشگاهها و برندهای معتبر است که امروزه تقریبا در تمام شهر های بزرگ ایران دارای شعبات متعددی هستند.


  

چرم از قدیمی‌ترین مواد اولیه برای تولید کیف‌، کفش و کت محسوب می‌شود که به خاطر نرمی و دوام از آن برای پوشش استفاده می شود

بهتر است روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی را بدانید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید. ابداع چرم از پوست حیوانات جزو مهم ترین دستاورد های انسان بوده است. از چرم برای ساخت کیف، کفش و انواع لوازم جانبی استفاده می شود. چرم طبیعی مقاومت بسیار بالایی دارد و حتی با گذر زمان و استفاده بیشتر جلوه بهتری پیدا می‌کند. به اصطلاح چرم پیر نمی شود و روز به روز زیباتر می شود.

تنوع و کیفیت محصولات چرم با پیشرفت تکنولوژی های ساخت و نساجی بیشتر شده است. در نتیجه علاقه مندان به سبک چرم روز به روز بیشتر می شوند.

اما به دلیل گران تمام شدن محصول نهایی و قیمت بالای محصولات چرم افراد بسیاری قادر به خرید آن نیستند. همین امر باعث خلق چرم مصنوعی شده است. که به وفور و در رنگ و طرح های مختلف تولید می شود. در این صورت باید با انواع روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی آشنا شد.

به طور کلی چرم به دو گروه چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم می شود. در ابتدا به شناخت روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی می پردازیم و سپس انواع چرم و زیرگروه آن ها را معرفی خواهیم پرداخت.

مهمترین روش هایی که برای شناخت چرم اصلی وجود دارد عبارتند از:

تست قطره آب

بررسی لایه‌های محصول چرمی

بررسی پرزهای چرم

دیدن حفره‌های سطحی چرمی

بررسی لبه‌های محصول چرمی

دقیق نگاه کردن به طرح روی سطح چرم

تا کردن چرم

بوییدن چرم

تست پارگی

آتش زدن چرم

سوراخ نشدن چرم

چرم

روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی با استفاده از حرارت: چرم مصنوعی در مقابل حرارت به سرعت  جمع می شود. وقتی دچار سوختگی شود بوی خاصی می‌دهد، دود سیاه رنگ از آن بلند می‌شود و خاکستر آن هم خشک است. اما چرم طبیعی در برابر حرارت خیلی دیر جمع می شود و وقتی که بسوزد بوی موی سوخته می دهد. دود آن سفید و خاکستر آن نرم و پودر مانند است.

خیس کردن: رایج ترین روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی امتحان کردن با آب است. چرم طبیعی آب را به خود جذب می کند. می توانید چند قطره آب روی محصول بریزید و ببینید که آب جذب  می شود یا خیر. اگر آب در سطح چرم بماند چرم مصنوعی است.

ذکر این نکته مهم است که تماس زیاد چرم طبیعی با آب باعث آسیب رسیدن به چرم می شود و حتی روی آن لکه ایجاد می کند.

آستر چرم: پشت چرم طبیعی پرز دار است اما آستر در چرم مصنوعی با نخ دوخته می شود. برای محصولاتی که پشت آن پیدا نیست به لبه های چرم طبیعی نگاه کنید تا ببینید چرم پرز دار است یا خیر.

حس لامسه: روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی با استفاده از حس لامسه به روش های زیر انجام می شود.

  • بوی چرم: بوی چرم طبیعی بوی بدن حیوان می دهد اما چرم مصنوعی بوی پلاستیک می دهد.
  • حس بینایی: چشم هایتان دروغ نمی گوید می توانید با چشم هایتان رگه ها، خطوط طبیعی، زخم های طبیعی و چین و چروک روی چرم را ببینید.
  • حس لامسه: روی محصول مورد نظر دست بکشید، چرم طبیعی بسیار نرم و لطیف است اما بیشتر چرم های مصنوعی خشن هستند.

شناسنامه چرم: چرم طبیعی دارای شناسنامه است، هنگام خرید فروشنده به شما تحویل می دهد زیرا هر محصول منحصر به فرد است و نشان مخصوص خود را دارد.

نقش و طرح: نقش و طرح چرم طبیعی غیر تکراری است اما اگر چرمی را دیدید که نقش های تکراری دارد مطمئناً مصنوعی و پرسی است.

قیمت چرم: چرم های طبیعی گران قیمت هستند. به دلیل کیفیت، مقاومت بالا و دوخت های خاص قیمت آن نیز بالاتر است. آسان ترین روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی می باشد.

روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی با استفاده از انعکاس نور: زمانی که به سطح چرم طبیعی نور می تابانید به یک اندازه انعکاس نور نخواهد داشت زیرا سطح آن صاف نیست. اما نور از صفحه چرم مصنوعی به طور یکسان منعکس می شود.

تغییر رنگ با تا کردن چرم: زمانی که چرم طبیعی تا می زنید جای خط تا کمی کمرنگ می شود.

چرم طبیعی و انواع آن

روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی را بیان کردیم، اکنون انواع چرم طبیعی را برای شما شرح خواهیم داد. چرم طبیعی از دباغی کردن پوست حیوانات به دست می آید حیواناتی مثل گاو، گوسفند، گوساله، بز، شتر مرغ، کروکودیل، مار.

دباغی کردن فرآیندی که در آن پوست حیوان را با مواد گیاهی و شیمیایی می خیسانند تا دوام داشته باشند و از فساد آن جلوگیری شود.

چرم طبیعی به سه دسته تقسیم می شود:

  • چرم سبک: مثل چرم گوسفند، بزغاله و بز
  • چرم نیمه سنگین: چرم شترمرغ و کروکودیل
  • چرم سنگین: مثل گاو، گوساله، گاومیش، شتر. این گروه جز بهترین چرم ها هستند و بسیار گران قیمت می باشند.

 چرم مصنوعی و انواع آن

این چرم بر پایه محصولات نفتی است، افراد زیادی علاقه مند به چرم طبیعی هستند که یا هزینه لازم را ندارد یا علاقه ای ندارند جنس گران قیمت را بخرند. از این جهت چرم مصنوعی در رنگ ها و جنس های مختلف فراوان تولید می شود.

بیشتر تولید کنندگان چرم مصنوعی از پنبه یا پلی استر به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند. از ترکیب مواد مصنوعی دیگر مانند پلاستیک یا پی وی سی نیز استفاده می کنند.

چرم مصنوعی از جنس های زیر تهیه می شود:

  • چرم پی یو: ارزانترین نوع است اما دوام کمی دارد.
  • چرم پی وی سی: نسبت نمونه قبلی دوام بیشتری دارد.
  • چرم روغن گیاهی: آزمایش‌های اولیه را در حال گذراندن است. با دوام تر است و نسبت به گروه های دیگر قیمت بالاتری دارد.

در روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی باید ریشه و مواد اولیه ساخت انواع چرم را شناخت تا به تشخیص بهتر کمک کند. با روش تشخیص چرم طبیعی با چرم مصنوعی می توانید بهترین ها را برای خود انتخاب کنید تا هزینه ای که صرف خرید چرم طبیعی می کنید هدر نرفته باشد.

انواع چرم های طبیعی و مصنوعی

چرم های طبیعی و مصنوعی

یکی از جنس های لباس های ما که کاربردی وسیع از گذشته تا به حال در مد و فشن داشته، لباس های چرم است. چرم در واقع از پوست حیوانات مرده تولید می شود و پس از طی مراحل مختلف بهبود و زیبا سازی می شود و هم چنین در ساخت و تولید کیف و کفش، پوشاک، پوشش مبلمان و… کاربرد دارد و در توسعه فرهنگ و تمدن امروز نقش چشم گیری داشته است. از آغاز نسل بشر تا به امروز، اغلب در هر دوره چرم یکی از موارد پوشش بادوام و ماندگار بوده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع چرم آشنا کنیم.

انواع چرم بر اساس منبع

چرم بر اساس منبع تولید به دو دسته چرم حلال و چرم حرام اشاره دارد. چرمی که از پوست حیوانات حرام گوشت تولید شود قطعا حرام خواهد بود. اگر چرم از پوست حیوان حلال گوشت ساخته شود اما آن حیوان با روش های اسلامی ذبح نشده باشد، چرم به دست آمده حرام است.

انواع چرم بر اساس نحوه تولید


انواع-چرم

چرم ها بر اساس نحوه تولید به دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم می شوند که در ادامه مطلب با آن ها بیشتر آشنایی پیدا خواهید کرد.

انواع چرم طبیعی

چرم طبیعی که از دباغی پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، کروکدیل، مار، مارمولک و شترمرغ تولید می شود از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. چرم طبیعی بر پایه استحکام و نرمی انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

چرم-پوست-مار

چرم طبیعی سبک

چرم سبک تولید شده از پوست حیواناتی نظیر گوسفند، بره، بزغاله و بز می باشد. از نام آن نیز گویاست که این چرم نسبت به دیگر چرم ها ضخامت کمتری را دارا است. از آن جا که برای تولید دستکش، کلاه و لباس های چرمی مانند پالتو و کاپشن، هر چه وزن آن ها سبک تر باشد استفاده از آن ها برای افراد راحت تر می شود. از چرم سبک برای تولید اقلام نام برده شده استفاده می کنند، چرا که راحت و سبک است. از آن جا که چرم سبک از دسته چرم های نرم با مقاومت کم می باشد، احتمال آسیب رسیدن به آن یا چروک شدنش بالاست! پس توصیه می شود که در نگهداری از آن بسیار محطاتانه عمل کنید.

چرم نیمه سنگین 

چرم نیمه سنگین تولید شده از پوست حیواناتی مانند تمساح، کروکدیل، شترمرغ، مارمولک است. مقاومت و ضخامت چرم نیمه سنگین نسبت به چرم سبک بیشتر می باشد و در مقابل ضربه و آسیب از دوام بیشتری برخوردار خواهد بود. این چرم به دلیل جذابیت و زیبایی ایی که دارد از آن در ساخت کیف های زنانه، چمدان ها، کمربند های ویژه، کفش های زیبا و مرغوب مورد استفاده قرار می گیرد. چرم نیمه سنگین از آن جا که دست نیافتنی ست و قیمت بالایی دارد، از آن بیشتر در ساخت و تولید محصولات لوکس استفاده می شود.

چرم طبیعی سنگین

چرم سنگین از پوست حیواناتی مثل گاو، گوساله یا شتر تشکیل شده و از مقاومت و دوام بالایی نسبت به چرم ها سبک و نیمه سنگین برخوردار است. جزء بهترین و باکیفیت ترین انواع چرم طبیعی موجود در بازار است. در طی گذشت سال‌ها و استفاده از آن، ظاهر بهتری می گیرند و همچنین جذابیت خود را حفظ می‌کنند. جالب اینجاست که در گذشت زمان شکل ظاهری چشم گیری را به خود می گیرد و در جذابیت استایل شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

انواع چرم مصنوعی

چرم مصنوعی که به چرم صنعتی نیز معروف است، در ساخت محصولاتی مانند مبل، روکش صندلی اتومبیل و برخی لباس ها کاربرد فراوانی دارد. کیفیت چندان بالایی ندارد اما با ظاهر خوب و قیمت مناسبی که دارد نسبت به انواع چرم های طبیعی به صرفه تر است. این چرم به چرم گیاهی یا وگان هم شناخته شده است. چرم مصنوعی دارای دو مدل اصلی می باشد که شامل : چرم پلی اورتان (PU) و چرم پلی وینیل کلراید (PVC).

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید (PVC)

چرم PVC در دهه ی 1940 در ایالات متحده ی آمریکا تولید و عرضه شد. از این چرم در ساخت محصولاتی مانند کفش، روکش مبل و فضای داخلی خودرو استفاده می شود. 

چرم مصنوعی پلی اورتان (PU)


تفاوت-چرم-pu-چرم-طبیعی

چرم PU که نام دیگر آن فوم می باشد دارای بافتی نرم انعطاف پذیر و قابل تنفس است بنا به همین دلیل بیشتر برای ساخت و تولید محصولاتی که با پوست تماس دارند قابل استفاده می باشد؛ مانند لباس و روکش مبلمان. چرم PVC از قابلیت تنفس کمتری نسبت به چرم PU برخوردار است از این رو از آن بیشتر برای محصولاتی که نیازبه دفع رطوبت دارند استفاده می شود مانند جلد کتاب و جعبه ی دستگاه های الکترونیکی. 

هر دوی این چرم‌ها (چرم PU و چرم PVC ) کاربردهای مشترکی را دارا هستند اما از نظر ویژگی با هم تفاوت دارند.

 روش های تشخیص چرم طبیعی

چرم طبیعی دارای نرمی و انعطاف می باشد اما چرم مصنوعی حالتی پلاستیکی و خشک دارد و با لمس کردن راحت تر می توانید چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید.

چرم طبیعی دارای شناسنامه می باشد و هنگام خرید شناسنامه آن را از طریق فروشنده دریافت کنید.

تشخیص چرم مرغوب و تقلبی

بو کردن چرم میتواند به شما در تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن چرم کمک کند دقت داشته باشید که چرم مصنوعی بوی پلاستیک میدهد.

چرم طبیعی دارای طرح های متفاوت و غیر تکراری می باشد، چرم های مصنوعی طرح های منظم و تکراری دارد.

تفاوت چرم اصل و مصنوعی 

با مشاهده پوشش پشت چرم میتوانید متوجه مصنوعی بودنش شوید چرا که پشت چرم های مصنوعی دارای نخ های رشته ای و توری می باشد اما پشت چرم های طبیعی پرز پرزی است. چرم طبیعی در مقابل حرارت نیمسوز خواهد شد و بوی آن مانند بوی موی سوخته است در حالیکه چرم مصنوعی در مقابل حرارت میسوزد و بوی پلاستیک خواهد داد.
از ویژگی مهم چرم اصل می توان به این اشاره کرد زمانیکه کمی آب به روی چرم طبیعی میریزیم بعد از چند ثانیه متوجه خواهیم شد که آب را جذب خود می کند اما اگر روی چرم مصنوعی آب بریزیم آب روی آن میماند و آب را به خود جذب نمی کند.

انواع چرم طبیعی بر اساس شکل ظاهری

چرم جیر (Suede Leather)

جیر از بخش داخلی پوست تولید می شود از این رو پرزهای کوتاه و نرم و مخملی دارد و از استحکام و مقاومت زیادی برخوردار نمی باشد.

جیر اغلب از پوست بره تهیه شده در برخی مواقع نیز امکان استفاده از پوست بز، گوساله و گوزن هم وجود دارد. از چرم جیر برای محصولاتی مثل کیف و کفش و اکسسوری‌های دیگر به کار گرفته می شود.

چرم-جیر

چرم اشبالت (Split Leather)

نوعی چرم به نام چرم اشبالت نیز وجود دارد که از لایه‌ی میانی پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند و بز ساخته می‌شود و از آن در تولید لباس، لوازم جانبی، کیف، کفش میتوان استفاده کرد. این چرم به دلیل ظاهرش ممکن است با جیر اشتباه گرفته شود؛ اما چرم اشبالت کلفت‌تر و سخت و محکم تر از جیر می‌ باشد.

چرم-اشبالت

چرم نوبوک (Nubuck Leather)

از انواع چرم های طبیعی به چرم نوبوک اشاره می شود که تشکیل شده از لایه ی خارجی پوست می باشد و به همین دلیل از مقاومت بالایی در برابر ضربه یا خراش برخوردار است. ظاهری مخملی دارد چرا که قسمت بیرونی آن سمباده زده شده و صاف است. از این چرم در ساخت کیف، کفش و کمربند استفاده می شود و هم چنین قیمت بالاتری نسبت به چرم جیر دارد.

چرم-نوبوک

چرم ورنی (Patent Leather)

چرم یکی دیگر از انواع چرم های طبیعی که از پوست گاو و گوساله ساخته شده و دارای سطحی بشدت براق می باشد. چرمی ضد آب با انعطاف پذیری بالاست. به دلیل براق بودنش در اکسسوری هایی مانند کیف و کفش این امکان را می دهد که مورد استفاده قرار بگیرد و طرفداران زیادی در حیطه ی مد و فشن را داشته باشد. 

چرم-ورنی

چرم کروکو (Croco Leather)

چرم های کروکو چرم هایی با طرح هایی به شکل پوست مار و کروکدیل است. این طرح ها به دلیل ساییدگی در حین ساخت به صورت مصنوعی روی سطح چرم به وجود خواهند آمد. در بعضی مواقع این چرم حالتی براق به خود می گیرد و 

از این چرم در ساخت کیف و کفش، پوشاکی مانند کت و پالتو و اکسسوری ها با بهترین کیفیت استفاده می شود.

چرم-کروکو

چرم دانه بالا (Top-Grain Leather)

چرم دانه بالا نوع دیگری از انواع چرم های طبیعی، که از لایه های بالایی پوست تشکیل شده که در ابتدا سمباده یا تراش می خورد و بعد از آن رنگ آمیزی می شود. از مقاومت و سختی بالایی برخوردار می باشد اما نه به اندازه چرم دانه کامل و مبل ها و کفش های با کیفیت چرمی از همین چرم تولید شده اند.

چرم-دانه-بالا

چرم دانه کامل (Full-Grain Leather)

چرم دانه کامل همانطور که از نام آن نیز پیداست تمام دانه های طبیعی روی چرم حیوان را با نقص ها و مقاومت آن دارا می باشد. از این چرم اغلب برای کارهای سنگین که شامل جلد اسلحه است، استفاده می شود. البته این چرم در تولید محصولاتی دیگر از جمله لباس، کیف، کفش و بوت هم نقش بسازایی دارد و دارای کیفیت و مقاومت بالایی است. با گذشت سال و استفاده مکرر از این چرم، ماده ای با نام پاتینا تولید می شود که در زیباتر شدن آن بسیار کاربردی خواهد بود. 

از با کیفیت ترین چرم موجود در بازار شناخته شده و این اطمینان را به شما میدهیم که اگر کالایی ساخته شده با این چرم خریداری کنید و از آن نگهداری کنید، تا مدت زمان طولانی برایتان کار خواهد کرد.

چرم-دانه-کامل

چرم بروشاو (Brush Leather)

چرم بروشاو نوعی چرم نیمه ورنی است که دارای سطحی براق است و در تهیه و تولید کفش و لباس های رسمی کاربرد چشم گیری دارد.

چرم الگانت (Elegant Leather)

چرم الگانت از پوست گاو یا بز تولید شده و سطحی لطیف با کمی براقی را دارا می باشد که از آن در تولید کیف، کفش، پالتو، دستکش، رو مبلی و … استفاده می شود.
چرم الگانت از زیبا و دل پسند ترین چرم های موجود در بازار است. الگانت از بالاترین لایه ی پوست تولید می شود و به همین دلیل چرمی با کیفیت و لوکس شناخته شده که در برابر خراش و آسیب بسیار با دوام است. 

چرم-الگانت

چرم فلوتر (Floater Leather)

فلوتر چرمی لطیف با ضخامت بالا و مقاومت عالی می باشد که از پوست گاو تولید شده است. در ساخت کیف و کفش های زنانه و مردانه، کمربندهای خاص، دستکش و روکش مبلمان، این چرم مورد استفاده قرار می گیرد.

چرم-فلوتر

چرم چاپی (Printed Leather)

همان گونه که از نام آن نیز پیداست در چرم چاپی بر روی محصولات چرم، طرح های دلخواهی چاپ می کنند. با وجود این چرم به سادگی می توان هر تصویری از جمله تصاویر گل ها را بر روی محصولات چرم طبیعی یا مصنوعی بوجود آورد.
هم چنین کاربرد زیادی در زمبنه تولید کیف و کفش های زنانه و مردانه دارد.

 مزایای چرم طبیعی

  • ماندگاری 
  • انعطاف پذیری 
  • تنوع
  • قابلیت تنفس
  • طبیعی بودن
  • عمر نامحدود
  • قیمت بالا با ماندگاری با دوام
  • بوی جذاب

طریقه محافظت از چرم

دور از آفتاب نگهداری شود چرا که نور خورشید چرم را خشک و شکننده می کند.

دور کردن از مکان های تیز و لبه دار! اگر به چرم آسیبی برسد و پاره شود بازگشت آن به روز اول غیر قابل ممکن است پس در نگهداری از آن کوشا باشید. 

در محیطی خشک و خنک نگهداری شود زیرا مکان های دارای رطوبت باعث ایجاد کپک در چرم می شود.

استفاده از مرطوب کننده که شامل کرم لباس و وسایل چرم می باشد برای پیشگیری از خشک شدن یا ترک خوردن چرم راهکار خیلی مناسبی است.

از صابون یا مواد شوینده برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید زیرا که روغن های طبیعی موجود در چرم را از بین می برند و چرم را خشک می کنند. برای تمیز کردن چرم استفاده از یک پارچه ی مرطوب جایز تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian