با شروع سال ۲۰۱۸ برندهای برتر از جمله برند گوچی اقدام به برگزاری فشنشوی محصولات خود کردند. قبل از آن که به فشن شوی گوچی بپردازیم بهتر است در مورد این برند بیشتر بدانید.
با شروع سال ۲۰۱۸ برندهای برتر از جمله برند گوچی اقدام به برگزاری فشنشوی محصولات خود کردند. قبل از آن که به فشن شوی گوچی بپردازیم بهتر است در مورد این برند بیشتر بدانید.
گوچی یکی از برندهای لوکس و با کیفیت ایتالیایی در صنعت مد، پوشاک و کالاهای چرم است .گوچی از پر فروش ترین برندهای ایتالیایی به شمار می آید که دفتر مرکزی آن واقع در فلورانس ایتالیا است. کمپانی گوچی بطور داوطلبانه به حمایت و پشتیبانی ازحقوق زنان و کودکان پرداخته و در طرحهای بشردوستانه پیش قدم شد همچنین در زمینه مقابله خشونت علیه زنان نیز فعالیت دارد.
برند گوچی در آخرین فشن شوی خود، با خلاقیتی که در چهره مانکنها و مدل لباسهایش داده بود توجهات بسیاری از اقشار را به سوی خود جلب کرد. برند گوچی در این فشن شو از روسری، نقاب، خال، عمامه و معماری آسیایی الهام گرفته است.
با کمی دقت به مدل ها و چهره های این فشن شو (ابروان پیوسته و کمانی، خال صورت، مدل بستن روسری و… ) متوجه شباهت های وافرش با زنان قاجار خواهیم شد.
ناگفته نماند که این فشن شو، نقدهای زیادی را به دنبال داشت.
بطور مثال: در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، نقدهایی در مورد مدل سفید پوست مسیحی که عمامه به سر داشت منتشر گردید: «چرا از مدل سفید پوست مسیحی استفاده کردید؟ آیا پیدا کردن یک مدل سیکی برایتان سخت بود؟»
در پاسخ به این سوال، گوچی این چنین بیان کرد: « من می دانم که هضم این موضوع برای شما سخت است اما بهتر است که کمی با هم مهربان تر و صبورتر باشیم و به نظرات یکدیگر نیز احترام بگذاریم».
همچنین گوچی در مورد این فشن شو گفته است: « آن چه که ما در این فشن شو آورده ایم مانند: ابروهای پیوسته یا حجاب و … چیز جدیدی نیست بلکه همه این ها دارای پیشینه کهن هستند که در حال حاضر در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها وجود دارند و تنها کاری که ما انجام داده ایم، الهام گرفتن از آن هاست.» بطور مثال در تاجیکستان، داشتن ابروهای پیوسته سمبل و نشانه زیبایی است، حتی اگر زنان ابروانی پیوسته نداشته باشند آن را با مداد پر رنگ می کنند تا بیشتر به چشم بیایند و یا مدل معروف یونانی(سوفیا هدجی پنتلی) به خاطر داشتن ابروهای پیوسته اش بیش از 150 هزار فالوور جذب کرده است.