انتخاب نوع لباس برای ساخت استایل و چگونگی ست‌کردن اجزای مختلف آن، به‌طور‌مستقیم با ویژگی‌های شخصیتی افراد مرتبط است. بنابراین می‌توان از نوع پوشش افراد تا حد زیادی به افکار، عقاید و شخصیت آنها پی برد. در این مطلب قصد داریم درباره شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش صحبت کنیم.

استایل‌ کلاسیک چیست؟

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - استایل کلاسیک چیست
گریس کلی، هنرپیشه زیبای هالیوود الهام‌بخش بسیاری از کلاسیک‌پوش‌هاست

قبل از اینکه درباره شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش صحبت کنیم، بهتر است مختصری درباره استایل کلاسیک بدانیم.

استایل ‌کلاسیک یکی از سبک‌های خاص و قدیمی طراحی استایل در دنیای مد است که در بین گروه‌های سنی مختلف، طرفداران بسیار‌ زیادی دارد. معمولا استایل کلاسیک را به یکی از سه شیوه زیر تعریف می‌کنند:

۱. استایل کلاسیک یعنی پوشیدن لباس‌هایی که با گذر ‌زمان از مد نمی‌افتند.

۲. استایل کلاسیک به‌معنای پایبندبودن به‌قوانین و دستور‌العمل‌های خاص هنگام انتخاب اجزای لباس است.

۳. استایل ‌کلاسیک یعنی استایلی که از مد ماندگار، یعنی مد بدون محدودیت زمانی، پیروی می‌کند.

هرسه تعریف درست هستند؛ اما سومی جامع‌تر است. در تعریف سوم متوجه می‌شویم که استایل کلاسیک شباهت زیادی به مد ماندگار دارد ولی تفاوت‌های کلیدی آنها را نباید نادیده گرفت. برای مثال، مد ‌ماندگار، همان‌طور که از نامش مشخص است، یعنی مدی که هرگز از رده خارج نمی‌شود، ماندگار است و دارای اجزایی است که هم از نظر کیفیت و هم طراحی، امتحان خود را پس داده‌اند. ظاهر لباس‌های این مد در ۱۰ سال آینده هم به همین اندازه زیبا به نظر خواهد رسید. این در حالی است که استایل کلاسیک از مد ماندگار پیروی می‌کند؛ ولی ویژگی‌های متفاوتی دارد.

نکته:‌ اگر اجزای استایل کلاسیک را با مد ماندگار ترکیب کنیم، استایل مینیمالیستی به وجود می‌آید. اما در این حالت، دیگر استایل کلاسیک خالص نداریم. اجزای استایل کلاسیک نیازی به ترکیب با سایر استایل‌ها ندارند، زیرا به‌خودی خود هماهنگی جذابی ایجاد می‌کنند.

ویژگی‌های استایل کلاسیک

استایل کلاسیک ویژگی‌های خاصی دارد که عبارت‌اند از:

۱. رنگ‌بندی خنثا

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - رنگ‌های خنثا را ترجیح می‌دهند
افراد کلاسیک‌پوش رنگ‌بندی خنثا را ترجیح می‌دهند.

رنگ‌هایی که در استایل کلاسیک به کار می‌روند بیشتر از رنگ‌های خنثا ازجمله سفید، مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای، خاکستری، یشمی و در مواردی قرمز یا سبز تشکیل می‌شوند.

۲. پارچه‌های طبیعی

اصلی‌ترین مشخصه در مد‌کلاسیک، ‌کیفیت بالا و طبیعی‌بودن پارچه‌های لباس است. به همین دلیل لباس‌ها و پوشاک در این استایل، اغلب گران‌قیمت هستند. جنس کیف و کفش‌ها در مد کلاسیک بیشتر از چرم است.

۳. طرح‌های ساده و سنتی

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - لباس‌های ساده و طرح‌های سنتی
میشل اوباما، از افراد طرفدار استایل کلاسیک با لباسی راه‌راه

طرح‌هایی که روی لباس‌های استایل کلاسیک دیده می‌شوند اغلب ساده و یک‌دست هستند یا هیچ طرحی ندارند. طرح‌های راه‌راه افقی و عمودی، چهارخانه، پولکادات (خال‌خالی یا توپ‌توپی) هم از طرح‌های سنتی پرکاربرد در استایل کلاسیک هستند.

۴. سیلوئت ساده با خطوط‌ استاندارد

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - سیلوئت ساده با خطوط استاندارد
آنجلینا جولی، از طرفداران استایل کلاسیک

با وجود انواع مختلف سیلوئت یا همان طرح سایه لباس که امروزه مد شده‌اند، سیلوئت در استایل کلاسیک از الگوی خطوط ساده و استاندارد قدیمی پیروی می‌کند.

۵. جزئیات و تزئینات محدود

ازآنجاکه سادگی در طراحی استایل کلاسیک اهمیت ویژه‌ای دارد، جزئیات و تزئین روی لباس و اکسسوری کاملا محدود خواهد بود.

۶. تناسب کامل

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - تناسب لباس
تناسب لباس برای افراد کلاسیک‌پوش بسیار مهم است. آنها لباس‌های خیلی گشاد یا خیلی تنگ را دوست ندارند.

لباس‌های استایل ‌کلاسیک، از نظر تناسب‌اندام، متعادل هستند؛ یعنی نه خیلی گشادند و نه خیلی تنگ.

۷. هماهنگی اجزای مختلف لباس و اکسسوری

هرقطعه از لباس‌ها و اکسسوری‌های کلاسیک اگر با هم ترکیب شوند، هارمونی بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند. این ویژگی، اساس اصلی طراحی در استایل کلاسیک است.

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش

در حالت کلی، انتخاب سبک خاصی از پوشش، روشی برای خودبیان‌گری به شمار می‌رود. علم روان‌شناسی می‌گوید در ورای هر انتخاب انسان، باور، علاقه و خواسته‌ای وجود دارد. بنابراین همه رفتارهای ما درنتیجه نوعی نیاز ایجاد می‌شوند که می‌توان آنها را براساس علایق و تمایلات درونی تعریف کرد. البته باید توجه داشته باشیم که این موضوع تمام جنبه‌های شخصیتی ما را دربرمی‌گیرد و انتخاب استایل فقط یکی از آن جنبه‌هاست.

طبق تحقیقات انجام‌شده درباره شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش، خصوصیات شخصیتی افرادی که تمایل دارند ظاهرشان را مطابق استایل کلاسیک طراحی کنند، به این صورت است:

استایل‌ مونوکروم و رنگ‌های خنثا را ترجیح می‌دهند

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - استایل مونوکروم
هیلی بیبر، با استایل مونوکروم

هنگامی‌که افراد کلاسیک‌پوش برای خرید لباس می‌روند، بیشتر دنبال رنگ‌های خنثا می‌گردند تا رنگ‌هایی که در اصطلاح خودمانی جیغ باشند. این از باور آنها برای مرتب‌بودن سرچشمه می‌گیرد. آنها معتقدند رنگ‌های خنثا، ظاهر را مرتب‌تر نشان می‌دهند. از‌این‌رو، اگر کمد لباس‌هایشان را باز کنید، بیشتر با رنگ‌هایی مانند مشکی و سرمه‌ای مواجه خواهید شد.

استایل آنها هم اغلب رنگارنگ نیست و مونوکروم را ترجیح می‌دهند. حقیقت این است که افراد کلاسیک‌پوش هرگاه ظاهری راحت و مطمئن پیدا می‌کنند، به‌ندرت آن را تغییر می‌دهند و کمی از تغییر می‌ترسند. بااین‌حال، گاهی از این رنگ‌ها فاصله می‌گیرند و هلویی، صورتی و قهوه‌ای تیره را امتحان می‌کنند.

طرح‌های یکنواخت را بیشتر از طرح‌دار شلوغ دوست دارند

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - طرح ساده
طرح لباس افراد کلاسیک‌پوش معمولا ساده و یکنواخت است

یکی از ویژگی‌های اصلی استایل کلاسیک سادگی است. بنابراین افراد کلاسیک‌پوش به این دلیل این استایل را دوست دارند که سادگی را می‌پسندند. آنها دوست ندارند توجه دیگران را با طرح‌های شلوغ و عجیب‌غریب جلب کنند و چه چیزی بهتر از استایل کلاسیک؟

لباس‌های با‌کیفیت و گران‌قیمت انتخاب اصلی آنهاست

در کمد‌ لباس کلاسیک‌پوش‌ها کیفیت حرف اول را می‌زند. آنها دوست دارند اجزای لباسشان از نظر کیفی قابل‌قبول و با‌ارزش باشد. این تمایل آنها به استایل کلاسیک به این دلیل است که دوست دارند شیک‌پوش به نظر برسند. به همین دلیل موقع خرید، به گران‌بودن قیمت اهمیتی نمی‌دهند. پارچه‌های لوکس مانند ابریشم و پشمی افراد کلاسیک‌پوش را راضی نگه می‌دارد.

لباس‌های رسمی را می‌پسندند

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - لباس‌های رسمی
اغلب افراد کلاسیک‌پوش طوری لباس می‌پوشند که حالت رسمی خود را حفظ کند

کلاسیک‌پوش‌ها معمولا با لباس ‌رسمی در محافل ‌عمومی ظاهر می‌شوند. برای مثال، اگر قرار دوستانه ساده داشته باشند و از محل کار برای یک جلسه فوری با آنها تماس بگیرند، نگران نامناسب‌‌بودن لباسشان نخواهند بود. چون استایل کلاسیک شسته‌رفته و مرتب است، بیشتر به‌حالت رسمی‌بودن نزدیک است. به همین دلیل، چون افراد کلاسیک‌پوش این مدل لباس‌ها را دوست دارند، از استایل کلاسیک استقبال می‌کنند.

از اکسسوری‌های کوچک و محدود استفاده می‌کنند

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش
کیف‌های کوچک و صندوقی از اکسسوری‌های موردعلاقه کلاسیک‌پوش‌هاست

استایل کلاسیک معمولا با اکسسوری‌های بزرگ و استیتمنت میانه خوبی ندارد. برای همین افراد کلاسیک‌پوش این استایل را دوست دارند؛ زیرا شخصیت آنها با جلب‌توجه و درمعرض دید قرارگرفتن مخالف است. آنها اکسسوری‌هایی با ابعاد کوچک اما زیبا استفاده می‌کنند. کیف‌های آنها هم اغلب کوچک و جمع‌وجور است.

آرایش ساده و مو‌های آراسته و مرتب دارند

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - آرایش و مدل موی ساده
آرایش و مدل موی این افراد ساده است و به‌ندرت در کل زندگی تغییر می‌کند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی افراد کلاسیک‌پوش مدل موی ثابت آنهاست. آنها اغلب اوقات دوست ندارند درباره مدل موهایشان ریسک کنند. به همین دلیل تلاش می‌کنند به یک مدل که به آنها می‌آید بچسبند و معمولا به‌ندرت در تمام زندگی آن را تغییر می‌دهند. درباره آرایش هم به همین شکل عمل می‌کنند؛ آرایشی ساده و آراسته که زیاد توی چشم نباشد. به همین دلیل افرادی با چنین ویژگی شخصیتی خاصی، دنبال استایل کلاسیک می‌روند که از ساده‌بودن حتی درباره مدل مو و آرایش پیروی می‌کند.

نوستالژی‌گرا هستند

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش
کلاسیک‌پوش‌ها لباس‌هایی که نوستالژیک باشد را می‌پسندند

افراد کلاسیک‌پوش بیشتر به این دلیل دنبال استایل کلاسیک هستند که به نوستالژی و هرچیزی که یادآور گذشته است علاقه بیشتری دارند. آنها استایل بازیگران کلاسیک در فیلم‌ها را می‌پسندند، تیپ‌های قدیمی را دوست دارند و حتی منزل یا محیط کارشان را طوری طراحی می‌کنند که به فضای دوران کلاسیک نزدیک باشد.

ظاهرشان اهل مطالعه به نظر می‌رسد

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش می‌گوید بیشتر آنها (البته نه همه‌شان) اهل مطالعه به نظر می‌رسند. علاقه به مطالعه، باعث می‌شود آرام و درون‌گرا باشند و به لباس‌های ساده‌تر بیشتر تمایل نشان دهند. به همین دلیل، از استایل کلاسیک پیروی می‌کنند که چنین شخصیتی را نشان دهند.

چند لباس برای طراحی استایل کلاسیک

حال که دانستید استایل کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد و شخصیت افراد کلاسیک‌پوش چگونه است، بیایید چند لباس را که باید هنگام طراحی استایل کلاسیک مدنظر قرار دهید با هم بررسی کنیم.

تی‌شرت یا پیراهن سفید همراه شلوار‌ کتان تیره

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش

یکی از مهم‌ترین لباس‌هایی که برای طراحی استایل کلاسیک می‌توانید بپوشید، تی‌شرت یا پیراهن سفید ساده با شلوار کتان تیره است. این لباس هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. این ترکیب بسیار عالی به نظر می‌رسد.

پیراهن رسمی مردانه با یقه دکمه‌دار

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش

پیراهن‌های یقه‌دکمه‌دار مردانه که معمولا سفید هم هستند، نمونه بارزی از لباس‌های مناسب برای مد کلاسیک‌اند. این پیراهن‌ها روی یقه دکمه دارند و این باعث می‌شود یقه حالتی مرتب به خود بگیرد. طرح‌های چهارخانه با رنگ‌های خنثا هم می‌توانند مناسب باشند.

کت پشمی چهار‌خانه

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش

ترکیب یک کت پشمی چهار‌خانه طوسی و مشکی، با پیراهن سفید و شلوار ‌مشکی و یک جفت کفش چرم براق برای آقایان می‌تواند یک استایل کلاسیک خالص باشد. درباره خانم‌ها، همین ترکیب با کفش پاشنه‌بلند ست می‌شود.

بارانی‌ کمربند‌دار

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش
بارانی را کمربنددار و بلند انتخاب کنید

اگر اهل پوشیدن بارانی هستید، نوع آن را حتما کمربند‌دار انتخاب کنید. قد آن باید تا نزدیک زانوی شما برسد. در غیر این صورت کلاسیک نخواهد بود.

ژاکت بافتنی کشمیر با رنگ تیره

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش

ژاکت بافتنی مخصوصا کشمیر که بیشتر برای فصل زمستان مناسب است، در صورتی که طرحی ساده داشته باشد و رنگ آن تیره مانند مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای باشد، برایتان استایلی کلاسیک ایجاد می‌کند.

دامن‌ مدادی با شومیز آستین‌بلند

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش

از همه انواع دامن برای خانم‌ها، دامن مدادی کلاسیک‌ترین است. اصل حفظ تناسب لباس در استایل کلاسیک در دامن مدادی به‌وضوح قابل‌مشاهده است. یک دامن مدادی با یک پیراهن شومیز آستین‌بلند، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای کلاسیک‌پوش‌هاست.

عینک آفتابی متناسب و ساده

اگر برای استایل کلاسیک عینک آفتابی می‌خواهید، باید نوع متوسط آن را انتخاب کنید. هرچه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشد، زیاد تیز یا گرد باشد، به استایل مدرن نزدیک‌تر است. عینک آفتابی کلاسیک، استایل کلاسیک شما را کامل خواهد کرد، پس انتخاب درست آن بسیار مهم است.

بلوز یقه‌کراواتی با شلوار رنگ ملایم

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش

بلوزهای یقه‌کراواتی یکی از اجزای استایل کلاسیک هستند. رنگ آن را سفید یا کرم انتخاب کنید و با شلوار ساده بپوشید. اگر دوست دارید کمی رنگ به استایل خود اضافه کنید شلوار را سالمونی یا هلویی در نظر بگیرید. شاید تعجب کنید، اما این دو رنگ کاملا ملایم‌اند و برای استایل کلاسیک مناسب خواهند بود.

پولوشرت با شلوار پارچه‌ای

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - پولو شرت با شلوار پارچه‌ای
پولوشرت با شلوار چینو مدلی از استایل کلاسیک است

شلوارهای پارچه‌ای در استایل کلاسیک کاربرد بیشتری دارند. با آنها می‌توانید پولوشرت کشمیر بپوشید. اگر خانم هستید می‌توانید از ژاکت آستین‌دار ابریشمی با شلوار پارچه‌ای استفاده کنید. اگر دامن را ترجیح می‌دهید به‌جای شلوار دامن میدی ابریشمی یا پلیسه بپوشید. یک کلاچ یا کیف‌دستی با رنگ خنثا و صندل می‌تواند ظاهرتان را تکمیل کند.

افراد معروف کلاسیک‌پوش

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش - افراد کلاسیک‌پوش معروفکی
کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی بریتانیا

عروس‌های خاندان سلطنتی از پرنسس دیانای فقید، کیت میدلتون و مگان مارکل هرسه از طرفداران استایل کلاسیک بوده‌اند. کیت وینسلت و آنجلینا جولی از بین بازیگران معروف هالیوود، جزو علاقه‌مندان به استایل کلاسیک هستند.

سخن آخر

شخصیت‌شناسی افراد کلاسیک‌پوش نشان می‌دهد افرادی که از نظر پوشش استایلی کلاسیک برای خود ایجاد می‌کنند، اغلب آرام و درون‌گرا هستند و منبع آرامش خود را از گذشته و نشانه‌های آن می‌گیرند. بیشتر افرادی که به استایل کلاسیک علاقه‌مندند و نکات این استایل را در لباس‌پوشیدن و ظاهر خود رعایت می‌کنند، درون‌گرا و اهل مطالعه هستند. آنها بیشتر رسمی لباس می‌پوشند و سعی می‌کنند لباسشان به‌شدت ساده و مینیمالیستی باشد. این از استرسی در درون آنها نشأت می‌گیرد که اجازه ریسک به آنها نمی‌دهد. افراد طرفدار استایل کلاسیک شاید سال‌ها حتی مدل موی خود را تغییر ندهند.

اگر شما نیز به دنیای کلاسیک علاقه‌مند هستید و ویژگی‌هایی دارید که در مقاله ذکر نشده است، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian