مد برای شما چیست؟ اگر این سوال را در یک جمع بپرسید، مطمئناً پاسخ های متعددی خواهید گرفت. اما یک جنبه مشترک در همه پاسخ ها وجود خواهد داشت – ظاهر خوب! خوب به نظر رسیدن در زمان های مختلف و فرهنگ های بی تفاوت معنای متفاوتی داشت. به همین دلیل است که مد در دوره های مختلف و مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت بوده است
صنعت مد در هند در دهه گذشته بسیار توسعه یافته است. امروزه تخمین زده می شود که ارزش آن به میلیاردها دلار برسد. هند در عرصه مد بین المللی به تحسین رسیده است. درست مانند نامهای بزرگ سنتی – ایتالیا، فرانسه و بریتانیا، هند نیز به عنوان کانون مد در حال ظهور شناخته شده است.
LeviStrauss، Pepe Jeans London، Lee و سایر برندهای بین المللی مدت ها قبل وارد هند شدند. اما برندهای بزرگ بین المللی لوکس مانند گوچی، شانل، تامی هیلفیگر و دیگران تنها یک دهه پیش پتانسیل عظیمی را در بازارهای هند دیدند. آنها بازارهای هند را جذاب یافتند و سرمایه گذاری عمیقی روی آن کردند.
www.fibre2fashion.com/industry-article/6134/role-of-media
ShaileshChaturvedi، مدیرعامل Tommy Hilfiger India میگوید: “ما میبینیم که با رفاه جدید، مصرفکنندگان هندی به سرعت در حال ارتقای الگوی مصرف خود هستند. Tommy Hilfiger از این ارتقا سود برده است، زیرا مصرفکنندگانی که برای خرید برندهای پوشاک هندی استفاده میکنند، به سرعت به TommyHilfiger ارتقا یافتهاند.” (منبع: Desicreative.com)
رسانه ها دلیل اصلی چنین استقبال فزاینده ای از مد و برندها در میان توده ها هستند. روندهای جدید به طور مداوم توسط ستاره های نقره ای و صفحه نمایش کوچک معرفی می شوند. طرفداران تمایل دارند از هر نظر الگوهای خود را تقلید کنند. کپی کردن مد و استایل آنها از این قاعده مستثنی نیست
کت های زنگوله ای در این دهه و اوایل دهه هشتاد به محبوبیت زیادی دست یافتند. ستاره های بالیوود آن زمان مانند آمیتاب باچان، شاشی کاپور، وینود خانا، و حتی ستاره های زن مانند نیتو سینگ و زینت امان ترجیح می دادند از شلوارهای زنگوله ای و شلوار جین در لباس خود استفاده کنند.
در اواخر دهه نود و اوایل دهه بیست، لباس های قومی قدیمی و قدیمی در نظر گرفته می شد. اما سریالهای سریالی این ذهنیت را از ذهن هندیها پاک کردند، زیرا ملکههای درام اغلب اوقات لباس سنتی میپوشیدند. لباسهای قومی شیک پس از آن در شهرها و شهرستانهای هند تبدیل به یک کلمه پرطرفدار شد
بازیگران و بازیگران زن توسط میلیون ها نفر در هند مورد تحسین قرار می گیرند. آنها جایگاه ویژه ای در قلب هواداران هندی دارند. طرفداران می توانند هر مقدار پول را برای لباس پوشیدن و احساس ستاره های مورد علاقه خود خرج کنند
این دلیلی است که خانهها و شرکتهای مد افراد مشهور و بازیگران و هنرپیشههای مشهور را برای تبلیغ محصول خود استخدام میکنند
نمایش های مد بسیاری در دهه گذشته در هند برگزار شد. تعداد فشن شوها روز به روز در حال افزایش است. طراحان هندی مانند ریتو بری و تارون تاهیلیانی مورد تحسین بین المللی قرار گرفتند. به طور کلی، طراحان مد با سابقه، ستارههای فیلم را به عنوان «بازدارنده نمایش» در شوهای مد خود دارند
مجلات مد مانند فمینا نقش قابل توجهی در آشنایی توده ها با برندها و گرایش های مد مختلف داشته اند. پرتال های مد و شبکه های تلویزیونی اخبار و اتفاقات روز دنیای مد را در معرض دید مردم قرار می دهند. آنها پس از مشاهده و تجزیه و تحلیل آن را اتخاذ می کنند