هفته‌ی فشن کپنهاگ، رویداد نوپایی است که با همکاری صنعت مد نروژ و رویکرد گسترش مد پایدار در اروپا، در ماه‌های ژانویه،فوریه و آگوست برگزار می‌شود. این هفته‌ی فشن اروپایی با حمایت از برندهای …

هفته‌ی فشن کپنهاگ، رویداد نوپایی است که با همکاری صنعت مد نروژ و رویکرد گسترش مد پایدار در اروپا، در ماه‌های ژانویه،فوریه و آگوست برگزار می‌شود. این هفته‌ی فشن اروپایی با حمایت از برندهای پایدار و دوستدار محیط زیست فشن در تلاش برای معرفی و حمایت آنان است. در ادامه می‌توانید لوک‌بوک‌های برخی از برندهای حاضر در هفته‌ی فشن ۲۰۲۱ کپنهاگ که از کالکشن‌های بهار ۲۰۲۲ خود رونمایی کرده اند را ببینید.

کالکشن بهار 2022 “Louise Lyngh Bjerregaard” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Louise Lyngh Bjerregaard

کالکشن بهار 2022 “Lala_Berlin” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Lala Berlin

کالکشن بهار 2022 “Hope” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Hope

کالکشن بهار 2022 “Holzweiler” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Holzweiler

کالکشن بهار 2022 “Han_Kjøbenhavn” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Han Kjøbenhavn

کالکشن بهار 2022 “Ganni” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Ganni

کالکشن بهار 2022 “Brøgger” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Brøgger

کالکشن بهار 2022 “A Roege Hove” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-A Roege Hove

کالکشن بهار 2022 “Rotate” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Rotate

کالکشن بهار 2022 “Saks Potts” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Saks Potts

کالکشن بهار 2022 “Baum Und Pferdgarten” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Baum Und Pferdgarten

کالکشن بهار 2022 “Berner Kuhl” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Berner Kuhl

کالکشن بهار 2022 “Nynne” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Nynne

کالکشن بهار 2022 “Henrik Vibskov” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Henrik Vibskov

کالکشن بهار 2022 “Mark Kenly Domino Tan” در هفته مد کپنهاگ

 دانلود فایل look book-Mark Kenly Domino Tan

پایداری با هفته‌ی مد کپنهاگ

هفته‌ی مد کپنهاگ در کشور دانمارک به عنوان نماینده‌ی شمال اروپا در منطقه‌ی اسکاندیناوی برگزار می‌شود که شامل کشور فنلاند، سوئد و نروژ است. طراحانی از آلمان و بریتانیا نیز بخشی از شرکت‌کنندگان این ایونت هستند. آخرین هفته‌ی مد کپنهاگ برای بهار و تابستان 2023 در ماه آگوست (آخرین هفته ی مد در منطقه ی اروپایی) برگزار شد. اهمیت این هفته‌ی مد به دلیل سبک مینیمال، مد پایدار و همچنین استریت‌ استایل آن است.

پیشینه‌ی هفته‌ی مد کپنهاگ

اولین هفته‌ی مد کپنهاگ در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که نتیجه‌ی ادغام نمایشگاه‌های پیشین لباس در دانمارک dansk modeuge و dansk herremodeuge بود که به دهه ۱۹۵۰ میلادی باز می‌گشت. هفته‌ی مد کپنهاگ متعلق به موسسه مد دانمارک است، که در سال ۲۰۱۷ مدیریت فرایند استراتژیک را با مشارکت سهامداران کلیدی در صنعت مد معرفی کرد. هدف از این استراتژی تقویت کپنهاگ به عنوان مرکز مد اسکاندیناوی و ایجاد هفته مد پیشرو در اسکاندیناوی بود.

در سال ۲۰۱۹ هفته‌ی مد کپنهاک تنها هفته مد اسکاندیناوی شد، تا به حفظ و توسعه هفته مد کپنهاک کمک کند. هفته مد کپنهاگ که هر دو سال یکبار در ژانویه/فوریه و آگوست برگزار می‌شود، پذیرای مطبوعات، خریداران و اینفلوئنسرها در چهار روز نمایش و ایونت‌های همزمان با آن است که شامل دو نمایشگاه CIFF ،REVOLVER می‌شود.

کپنهاگ به عنوان اولین شهر در مدار بین المللی مد، به مرکزی برای تاثیرگذاری بر ترندهای جدید تبدیل شده است تا جایی که برندهای مستقر در لندن”LONDAN -BASED”مانند “RANARA” و “RAEBURN”در هفته مد پایتخت دانمارک شرکت می‌کنند.

استراتژی هفته‌ی مد کپنهاگ

هدف از هفته‌ی مد در دانمارک ایجاد تغییرات اساسی در نحوه‌ی اجرای این رویداد، الهام بخشیدن و تشویق صنعت به برداشتن گام‌هایی در جهت پایدارتر شدن می‌باشد. هدف استراتژیک و تقویت کپنهاگ به عنوان مرکز مد نوردیک، ایجاد هفته‌ی مد به عنوان هفته‌ی مد پیشرو در شمال اروپا است که به دلیل پایداری و مینیمالیسم سبک اسکاندیناویایی آن تحسین شده است.

در سال ۲۰۱۸ هفته مد کپنهاگ با مدیریت جدید، تمرکز بیشتری بر روی مد پایداری ایجاد کرد. مدیرعامل تازه منصوب شده Cecelie thorsmark، “هیئت مشاوران پایداری” متشکل از متخصصان این صنعت را گرد هم آورد. در ژانویه‌ی ۲۰۲۰ هفته‌ی مد کپنهاگ، استراتژی پایداری بلند پروازانه‌ای را راه‌اندازی کرد که شامل یک سازمان غیرانتفاعی با ۱۵ بودجه عمومی و ۸۵ مشارکت تجاری اداره می‌شود. وزارت صنعت، تجارت و امور مالیات دانمارک به عنوان شریک اصلی هفته‌ی مد کپنهاگ معرفی شد.

کت‌واک هفته‌ی مد کپنهاگ
کت‌واک هفته‌ی مد کپنهاگ

شرکا و حامیان هفته‌ی مد کپنهاگ

درهفته‌ی مد کپنهاگ برای بهار و تابستان ۲۰۲۳ تعداد زیادی برند مطرح و جدید اسکاندی SCANDI آخرین طرح‌های خود را در صحنه بین‌المللی آن ارائه دادند، اما آنچه که آن را از سایر هفته‌های مد متمایز می‌کند، تمرکز آن بر پایداری و تلاش سازمان‌ یافته در جهت ایجاد تغییرات اساسی در نحوه‌ی اجرای این رویداد است که برای الهام بخشیدن و تشویق صنعت به برداشتن گام‌هایی در جهت سبزتر شدن تلاش می‌کند.

حامیان هفته‌ی مد کپنهاگ

یکی شرکای هفته‌ی مد دانمارک از شرکت‌های تابعه انجمن طراحی بنیاد در کنار مرکز طراحی دنیش ایندکس است که با هدف طراحی، برای بهبود زندگی و برنامه جهانی مد فعالیت می‌کند.

هفته‌ی مد کپنهاک با WGSN از شرکای خلاق دنیای مد، وارد یک مشارکت رسانه‌ای شده تا از طریق انتشار دانش و اطلاعات در مورد شیوه‌های تجارت مسئولانه با صنعت، از نقاط قوت خود استفاده کند. این مشارکت با سرمایه‌گذاری در مقالات هفته مد کپنهاگ را پوشش می‌دهد.

YOUTUBE برای حمایت از رشد دیجیتالی و دسترسی جهانی همه برند‌ها در برنامه نمایش رسمی با هفته‌ی مد کپنهاک همکاری دارد. مشارکت منحصربه‌فرد دیجیتالی این مدیا با پخش زنده رویداد‌ها، باعث ارتقا سطح کیفی رسانه‌ای آن شده است.

شرکای تجاری هفته مد کپنهاگ

CREATIVE DENMARK مجموعه‌ای است که از طریق سرمایه‌گذاری در کمپین‌های رسانه‌های مختلف و برنامه‌ی تشریفات با این هفته‌ی مد همکاری دارد.

INFUTUREUM شریک دانش بنیان هفته‌ی مد کپنهاگ است که زمینه‌ی اطلاع‌رسانی استراتژی پایداری فعالیت می‌کند.
FASHION FAIR نمایشگاه بین‌المللی، کپنهاگ اولین شریکی است که الزامات پایداری ۲۰۲۳ را برای ۱۰۰۰۰ غرفه‌دار تطبیق و اجرا می‌کند.

OSLO FASHION FESTIVAL این مجموعه، اولین شریک نوردیک هفته مد کپنهاگ است که الزامات پایداری را برای اعضا و برندهای خود اجرا می‌کند.

THE SWEDISH FASHION CONCIL این مجموعه برای تقویت و توسعه بیشتر در کشف و رشد استعداد طراحان نوظهور با هفته‌ی مد کپنهاگ همکاری دارد.

جایزه پایداری زالاندو zalando از ایونت‌‌های هفته‌ی مد کپنهاگ

در خلال برگزاری هفته‌ی مد کپن‌هاگ جایزه‌ی پایداری ZELANDO به مجموعه‌ای با طراحی خلاقانه براساس مد پایدار اهدا می‌شود. امسال به عنوان چهارمین برنده‌ی جایزه‌ی پایداری زالاندو با همکاری هفته‌ی مد کپنهاگ برند “رانارا RANRA “موفق به دریافت جایزه شد. مجموعه‌ی بدون جنسیت رانارا، با تمرکز بر طول عمر و استفاده از تکنیک‌های هیجان‌انگیز با بافت منسوجات و رنگ‌ها برای ایجاد یک نمایش رنگارنگ و خلاقانه به عنوان یک مجموعه منحصربه‌فرد برای نوآوری و کشف بیشتر گزینه‌های طراحی پایدار در جهت تشویق برندهای دیگر هدف جایزه پایداری زلاندو شد.

دریافت جایزه ی پایداری زلاندو توسط برند رانارا
دریافت جایزه ی پایداری زلاندو توسط برند رانارا

رانارا هیئت داوران را با ترکیبی از رنگ‌ها و بافت‌های غیر منتظره‌ای که معمولاً در نمایش مد پایدار رایج نیست، در رانوی تحت‌ تاثیر قرار داد. رانارا جایزه ۲۰ هزار یورویی با مشارکت زلاندو، با هدف همکاری برای تهیه مجموعه‌ای انحصاری دریافت کرده‌است، که راه‌های طراحی پایدارتر را در مواد تولیدی، فرآیند تولید، راه حل‌های تکنولوژیکی و قابلیت ردیابی در مجموعه‌ی آینده‌ی خود به کار خواهد گرفت. زلاندو بسیاری از طراحی‌های مجموعه‌های SS23 را که در هفته مد کپنهاگ به نمایش گذاشته شد در اختیار بیش از ۴۹ میلیون مشتری در ۲۵ بازار اروپایی قرار خواهد داد.

کت‌واک برند رانارا در هفته‌ی مد کپنهاگ
کت‌واک برند رانارا در هفته‌ی مد کپنهاگ

برند رانارا مستقر در لندن در سال ۲۰۱۸ توسط فارغ التحصیلان RCA “آرنامار جانسون” و “لوک استیونز” در مجموعه‌ی بهار و تابستان ۲۰۲۳ این برند از اسطوره‌های ایسلندی الهام گرفته‌بود، که برگرفته از مردمی است که به صورت جادویی در طبیعت موازی جهان هستی زندگی می‌کنند. سیلوئت این مجموعه لوکس و اسپرت، از رنگ‌های طبیعی شاد تا رنگ‌‌های پاستلی است.

برند رانارا در هفته‌ی مد کپنهاگ
برند رانارا در هفته‌ی مد کپنهاگ

دیگر مجموعه‌هایی ارائه شده در هفته مد کپنهاگ

ROTATE

این برند برای مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۳ سیلوئت‌های برجسته خود را با رنگ‌های زنده و ارجاعات فراوان به سبک دهه ۹۰ با لباس‌های شفاف و ترنسپرنت و دامن‌های کوتاه ارائه کرد. rotate در این فصل اولین گام به سمت متاورس را برداشت، این برند اولین NFT خود را معرفی کرد که به طرفداران این امکان را ‌می‌دهد تا لباس شعله‌ای” ترزا” این برند را که به عنوان بخشی از مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته‌است را تهیه کنند.

برند ROTATE در هفته‌ی مد کپنهاگ
برند ROTATE در هفته‌ی مد کپنهاگ

SAKS POTTS

این برند برای کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۳ نشان داد، زیبایی لباس در میکس کردن قطعات زیبای آن است. استفاده از فلزات طلایی با پیراهن‌های صورتی شفاف و لطیف یا پیراهن‌های سفید موج‌دار با کمربند‌ها یا پارچه‌های چرم آمبره معنای جدیدی از بیزینس وومن را حتی در حال مهمانی رفتن ارائه داد. طلا، عنصر ثابت این مجموعه بود که از شلوارک در یک استایل تا چوکر گل رز خاص این برند جلوه می‌کرد.

برند SAKS POTTS در کت واک 2023 بهار و تابستان
برند SAKS POTTS در کت واک 2023 بهار و تابستان

GANNI

نمایش بهار و تابستان 2023 این مجموعه با نام JOYRIDE از ابتدا تا انتها، جالب و مفرح بود. این مجموعه در اسکله‌ی کپنهاگ با مدل‌های دوچرخه سوار رنگارنگ  و به دنبال آن رژه دختران گانی برگزار شد. در این کالکشن دامن‌های جین، طرح پلنگی (مشخصه‌ی برند گانی) و قطعاتی به سبک کلاسیک ارائه شد. این مجموعه همچون شعری برای کپنهاگ با لباس‌های کوچک نارنجی روشن و آبی براق و شلوار صورتی سروده شد.

برند GANNI در هفته‌ی مد کپنهاگ بهار و تابستان 2023
برند GANNI در هفته‌ی مد کپنهاگ بهار و تابستان 2023

STINE GOYA

طرح‌های مجموعه‌ی پویای استین گویا برای بهار و تابستان ۲۰۲۳ تقویت کننده و الهام بخش لباس مهمانی برای فصول پیش رو است. از قطعات چشمگیر در این مجموعه می‌توان به  لباس‌های پولک‌دار سرتاسری، کت و شلوار تزیین شده با مروارید، طرح‌های رنگارنگ و گلدوزی ابریشم گل برجسته اشاره کرد. طرح‌های گویا همیشه با در نظر گرفتن  راحتی و قابلیت پوشیدن در موقعیت‌های مختلف طراحی می‌شود.

برند STINE GOYA در کت واک هفته‌ی مد کپنهاگ 2023
برند STINE GOYA در کت واک هفته‌ی مد کپنهاگ 2023

HOLZWELIER

این  برند در مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۳ با عنوان ” IN MOTION” لباس‌هایی برای زنان و مردان طراحی کرده‌است. پارچه‌های این مجموعه از چتر نجات تولید شده که توسط متخصص ورزش نروژ اهدا شده بود.

در این مجموعه از یک طرف لباس‌های گلدار ظریف با طراحی راحت در هنگام حرکت و از طرف دیگر لباس‌هایی با تناسب عالی به صورت کت و شلوار و جلیقه یا کاپشن چرمی وگان دیده می‌شد. یکی از عناصر ثابت در همه پیش‌ها استفاده از از آویزهای بندی در نقاط مختلف قطعات لباس بود.

کت واک برند HOLZWELIER در هفته‌ی مد کپنهاگ
کت واک برند HOLZWELIER در هفته‌ی مد کپنهاگ

برندهای معرفی شده در این مطلب و بسیاری از برندهای دیگر در هفته‌ی مد کپنهاگ، به رقابت در پایتخت جدید مد، وارد سطح متفاوتی از نظر کیفیت شده‌اند. این شهر به عنوان پایدارترین شهر مد جهان و منطقه اسکاندیناوی با جغرافیای خاص خود به عنوان پیشگام در پیشرفت و حفظ محیط زیست با لزوم رعایت حداقل استاندارد‌های پایداری شناخته می‌شود تا با تشویق طراحان و تولیدکنندگان بر اهمیت تغییر شرایط وضوابط تولید وعرضه به سمت پایداری بیشتر تاکید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian