ست کردن کفش مردانه رسمی گاهی اوقات چالش بر انگیز است اما هر چالشی راه حلی دارد و شما با دانستن چند قاعده کلی درباره ست کردن کفش مردانه رسمی می‌توانید استایلی شیک و جذاب داشته باشید. با فهمیدن این قواعد، کارها به طرز قابل توجهی راحت‌تر می‌شود. مثلا شما این امکان را خواهید داشت که کفش های آکسفورد را با جین، یا کفش های اسپرت را با کت و شلوار سِت کنید.

در این متن شما را با قواعد اصلی ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی آشنا می‌کنیم. پس کمی حوصله به خرج دهید – حدودا ۱۰ دقیقه – و این قواعد را یاد بگیرید.

درست مثل بقیه لباس‌ها، انتخاب رنگ مناسب برای ست کردن کفش مردانه رسمی کار سختی است. زمانی که تازه از خواب بیدار شده‌اید و به کمدتان زل زده‌اید و می خواهید استایل روزتان را انتخاب کنید، احتمالا سراغ یک رنگ مشخص خواهید رفت که شما را از سر تا پا در بر خواهد گرفت. مثلا کفش سیاه با شلوار سیاه، یا کفش قهوه‌ای همراه با پیراهنی خرمایی. این سِت ها می‌توانند شیک باشند اما زیاده روی در این سبک نهایتا تکراری و خسته کننده خواهد بود. اگر تصمیم دارید از چند شلوار خاص استفاده کنید، باید تعداد زیادی کفش مردانه با رنگ‌های مختلف در کمدتان داشته باشید.

در ادامه به چند نکته کلی برای خرید کفش مردانه اشاره شده است و برای هرکدام نمونه‌ای از ست ها قرار گرفته که به شما کمک می‌کند کفشی تهیه کنید که ست کردنش راحت‌تر باشد:

در خرید کفش ها حتما این نکات را مد نظر قرار دهید:

  • کفش تک رنگ شیک‌تر از کفش های رنگارنگ به نظر می‌رسد.
  • انواع کفش از قوانین مختلفی پیروی می‌کنند، مثلا اکسفورد های سفید کمی عجیب به نظر می‌رسد اما کفش های اسپرت در رنگ سفید بسیار شیکتراند و به بهترین نحو خودنمایی می‌کنند.
  • به طور کلی، رنگ های تیره بهتر از رنگ های روشن هستند.
  • اگر کفش پر رنگی را انتخاب کرده‌اید، باید از لباس های ساده و خنثی استفاده کنید تا کفش به بهترین وجه دیده شود.

اصلی ترین قاعده‌ای که در ست کردن کفش مردانه رسمی باید رعایت شود، رنگ آن است:

رنگ کفش های رسمی و غیر رسمی

یک جفت کفش مشکی به نظر بهترین انتخاب ممکن است. هر کمدی باید یک جفت کفش مشکی داشته باشد. مخصوصا اگر یک جفت چرم مشکی ساده و تمیز باشد. انتخاب بعدی هم برای ست کردن کفش مردانه رسمی می‌تواند قهوه‌ای باشد. البته این رنگ باید ریزکاری بیشتری داشته باشد. هنگام خرید این رنگ سعی کنید به کفش های طرح‌دار توجه بیشتری نشان دهید. از تجربه جدید نترسید، هیچ رنگ بدی وجود ندارد. پس نبوغ خود را به کار بگیرید و رنگ‌های جدیدی را به کمدتان اضافه کنید.

ست کردن کفش مردانه رسمی مشکی

کفش های مشکی تحت هر شرایطی می‌توانند در استایلتان حضور داشته باشند. یک جفت کفش اکسفورد مشکی، احتمالا بیشترین استفاده را خواهد داشت ولی حق انتخاب بقیه لباس ها را کمتر می‌کند. ست کردن کفش مردانه رسمی مشکی با کت و شلوار ایده جذابی است اما استفاده از این کفش ها در کنار شلوار جین توصیه نمی‌شود.

برای سِت کردن کفش مردانه رسمی مشکی باید تم لباستان هم مشکی باشد؛ مثلا کراوات سیاه بپوشید یا از رنگ های طوسی یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید، مخصوصا اگر قرار است در جلسه‌ای رسمی حضور یابید. بر خلاف عقیده برخی افراد، مشکی را می‌توان بدون هیچ مشکلی با آبی پوشید. ترکیب این دو رنگ توانایی ایجاد ست های جالبی را دارد. در نظر داشته باشید که هر طیف رنگی از آبی را نمی‌توان با مشکی سِت کرد و بهترین گزینه رنگ های تیره هستند.

شلوار های ساده کمی مسئله را سخت‌تر می کنند، مثلا اگر می خواهید با کفش مشکی و شلوار قهوه ای بیرون بروید، باید استایلی غیر رسمی داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است سِت شما تعریفی نداشته باشد. در شلوار های جین هم داستان همین گونه است. کفش های اکسفورد مشکی، فقط و فقط با جین های اسلیم مشکی سِت خواهند شد. حتی این استایل هم خیلی شیک به نظر نخواهد رسید.

اگر قصد ساختن استایلی رنگی دارید، سعی کنید برای شلوار از رنگ سفید استفاده کنید تا کفش بتواند خودش را نشان دهد.

6 نمونه از ست کرن کفش مردانه رسمی و استایل غیر رسمی مشکی با کت و شلوار یا شلوار جین
ست کردن کفش های مردانه رسمی و غیر رسمی مشکی

ست کردن کفش مردانه رسمی قهوه‌ای

میان رنگ های اصلی، قهوه‌ای بهترین ترکیب را با رنگ های دیگر می‌سازد. این رنگ می‌تواند به راحتی با بقیه سِت شود. هر چند استفاده از این رنگ با کت و شلوار سیاه یا سِت های بسیار رسمی، توصیه نمی‌شود.

هر چه‌قدر از قهوه‌ای روشن‌تری استفاده کنید، راحت‌تر می‌توان کفش را با بقیه لباس ها سِت کرد، مخصوصا اگر کفش مردانه شما جزییات زیادی داشته باشد. کفش های بروژ در مقایسه با کفش اکسفورد، ترکیب بهتری می‌سازد.

قهوه‌ای می‌تواند رنگ اصلی ست باشد، به این صورت که همراه با کفشی که می‌پوشید، از شلوار قهوه‌ای هم استفاده کنید اما حتما به این موضوع توجه کنید که این دو دقیقا یک رنگ نباشند، حتما باید کمی اختلاف بین این دو وجود داشته باشند تا لباس هایتان خسته‌کننده به نظر نرسد.

رنگ های تیره تر قهوه ای هم برای ست کردن کفش مردانه رسمی با شلوارهای جین تیره گزینه مناسبی هستند. البته جین های روشن‌تر هم می‌توانند زیبا به نظر برسند در صورتی که بخواهید استایل غیر رسمی تری به خود بگیرید. به یاد داشته باشید که با این کفش ها سراغ جین سیاه نروید.

6 مثال از ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی قهوه ای با لباس های مختلف
ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی قهوه ای

ست کردن کفش مردانه رسمی زرشکی

با وجود رنگی بودنش، این کفش تا حدودی خنثی است. این رنگ با قهوه ای شباهت های زیادی دارد، با این تفاوت که زرشکی رنگ سر زنده‌تری است و تقریبا با تمام لباس های کمدتان سِت می‌شود.

برای این که استایلتان خاص به نظر برسد لازم نیست زیاده روی کنید؛ ست کردن کفش مردانه رسمی زرشکی با ست های روزمره به اندازه کافی منحصر به فرد است و می‌توانند به شما استایلی خاص و جذاب بدهند.

برای این رنگ بهتر است سراغ کفش های دربی بروید تا این که از اکسفورد استفاده کنید چراکه بهتر با لباس های دیگر سِت می‌شوند با این وجود اگر از کت و شلوار استفاده می‌کنید، اکسفورد بهتر می‌تواند خودش را نشان دهد.

زرشکی برای استایل های روزانه هم می‌تواند مناسب باشد. ست کردن کفش مردانه رسمی زرشکی با لباس های روزانه نسبتا آسان است چون رنگی است که توجه نسبتا زیادی جلب می کند. اگر می خواهید کفش به بهترین نحو ممکن خودش را نشان دهد، از جوراب های ساق‌دار استفاده نکنید تا کفش های زرشکی تنها پوششی باشند که خودنمایی می‌کنند.

6 نمونه از ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی زرشکی و زرشکی تیره با لباس های مختلف و به کار گیری استایل های غیر رسمی در مکان های اداری
ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی زرشکی و زرشکی تیره

ست کردن کفش مردانه رسمی آبی

کفش های آبی در مقایسه با رنگ های دیگر، شخصیت بیشتری دارند و بهتر می‌توانند در مکان های رسمی خود را نشان دهند. هر چند که گاهی اوقات تناقض جالبی هم با رنگ های سیاه یا زرشکی ایجاد می‌کنند اما دقت کنید که اگر قسمت عمده استایلتان زرشکی یا سیاه است، از رنگ آبی تیره استفاده کنید که کمتر در سِت دیده شود. اگر هم می خواهید از این رنگ  کفش  برای سِت های همرنگ خودش استفاده کنید، شلوار هایی با رنگ آبی کاربنی بپوشید تا هماهنگی بین لباس ها برقرار شود، بهتر است که در این حالت از کفش چرم استفاده کنید.

اگر لباسی که در کنار کفش می‌پوشید، کت و شلوار باشد، بهترین انتخاب کفش های بروژ است. در ست کردن کفش مردانه رسمی پیشنهاد می‌شود که از یک جفت کفش براق استفاده کنید.

پوتین های آبی برای فصل های سرد سال خیلی مناسبند چراکه بهترین ارتباط را با شلوار های جین می‌سازند تا در کنار استایلی جذاب، کمی حالت خشن و سرکش به ست بدهد. باز هم به این موضوع توجه کنید که پوتین و شلوار هم‌رنگ نباشند تا استایل حالتی خسته و تکراری به خود نگیرد. اگر شباهت میان این دو به نظر زیاد است، از جورابی با رنگ آبی روشن استفاده کنید تا هم کمی تفاوت ایجاد شود و هم این تفاوت کوچک به چشم بیاید.

6 ترکیب از ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی آبی با استایل های رسمی یا غیر رسمی همانند شلوارک
ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی آبی

کفش اسپرت سفید غیر رسمی

کفش های سفیدی که در حال حاضر در فروشگاه ها می‌بینید، عمر طولانی دارند، کفش مردانه اسپرت سفید تقریبا ۱۵ سال پیش در ایتالیا به تولید انبوه رسیدند هرچند که قبل از آن هم آدیداس چند نمونه محدود از این نوع کفش غیر رسمی را تولید کرده بود اما ست کردن این کفش با ست های روزانه کار دشواری بود.

اما در حال حاضر قضیه بسیار متفاوت است، اگر کفش سفید چرمی داشته باشید که کاملا تمیز باشد و لوگو یا طرح خاصی هم نداشته باشد، تقریبا با هر لباسی سِت می‌شود. محدودیت موجود در پوشش این کفش های غیر رسمی هم به خاطر مکانی است که قرار است در آن حضور یابید. مثلا این دسته از کفش ها نمی‌توانند مناسب دادگاه ها یا اداره های رسمی باشند.

کفش سفید مردانه می‌تواند با شلوار مشکی، پولو های آستین دار، شلوارک، پیراهن، شلوار چتر بازی، کت و شلوار یا هر لباس دیگری سِت شود، به طور کلی می‌توان گفت ست کردن کفش مردانه سفید با هر لباسی ممکن است.

تنها مشکل کفش های سفید، کثیف شدنشان است. نگهداری از این کفش های غیر رسمی کار آسانی نیست و همیشه باید به آن ها رسیدگی کنید. کفش های سفید تمیز و سالم استایل شیکی به شما می‌دهند اما کفش های سفیدی که چروک یا کثیف شده‌اند، کاملا برعکس عمل می‌کنند و به کل سِت آسیب می‌زنند. به همین دلیل اگر کفش سفید می‌پوشید، چند تا دستمال مرطوب هم برای مواقع لزوم در کیفتان داشته باشید.

ست 6 لباس مختلف در کنار کفش غیر رسمی سفید
ست کفش های غیر رسمی سفید

ست کردن کفش مردانه رنگی غیر رسمی

در ابتدای ورودشان، فقط برای ورزش کردن مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما حالا کلا در دسته جدیدی قرار گرفته‌اند. حالا این کفش های مردانه سبک های خیابانی را به محل کار آورده‌اند. این دسته از کفش های غیر رسمی خیلی خود نمایی می‌کنند و به همین دلیل است که برند هایی مثل نایکی یا آدیداس به تولید این نوع کفش‌ها رو آورده اند. البته این خودنمایی یک مشکل هم هست چراکه نمی‌توان این کفش ها را با هر چیزی سِت کرد، در واقع فقط با لباس های خنثی سِت می‌شوند مگر اینکه واقعا در سِت کردن رنگ ها تخصص داشته باشید هر چند که باز هم نمی‌توان استایل خیلی شیکی به وجود آورد.

6 ست مختلف با استفاده از کفش مردانه رنگی غیر رسمی
ست کفش های غیر رسمی رنگی

نگهداری از کفش های رسمی و غیر رسمی

نیازی به تاکید روی اهمیت تمیز بودن کفش مردانه نیست. تمیز بودن، یکی از اصلی ترین ویژگی های ست کردن کفش مردانه رسمی است و در صورت کثیف بودنشان، تمام سِت شما خراب خواهد شد.

کفش های مردانه رسمی معمولا از جنس چرم یا جیر هستند، پس اهمیت دادن به این دو در اولویت است. خوشبختانه این دو نوع به توجه روزانه نیازی ندارند و لازم نیست هر روز به تمیز کردنشان بپردازید.

کفش چرم

چرم جنسی است که اگر کمی کثیف شود حالتی شیک به خود می‌گیرد اما این موضوع در مورد کفش صادق نیست و بهتر است که کفش هایتان همواره تمیز باشد. ست کردن کفش مردانه رسمی با کت و شلوار فقط در شرایطی ممکن است که کفش کاملا تمیز باشد. چه نیم ساعت وقت داشته باشید چه برای جلسه ای دیرتان شده باشد، محصولاتی وجود دارند که در تمیز کردن کفش رسمی یا غیر رسمی به شما کمک می‌کنند.

اگر عجله داشته باشید انتخاب های زیادی در تمیز کردن کفش مردانه رسمی تان ندارید و بهتر است که از یک پارچه تمیز برای پاک کردن لکه استفاده کنید. این فرایند به هیچ وجه به معنی تمیز شدن نیست و اگر قصد دارید کفش را به تمیز ترین حالت ممکن برسانید، باید کمی وقت صرف پاک کردن کثیفی های آن کنید.

برای تمیزی کامل کفش، اول سراغ فرچه بروید تا گرد و خاک روی آن پاک شود و پس از آن از پولیش کفش استفاده کنید تا کفش به بهترین حالت ممکن تمیز شود و در نهایت، با پارچه ای نرم، لک های احتمالی کفش را از بین ببرید.

کفش مردانه جیر

جیر جنسی است که نگهداری از آن سخت است و خیس شدنش، به معنی دردسر خواهد بود. اما در حال حاضر، اسپری هایی وجود دارند که از کفش مردانه رسمی شما در مقابل گرد و غبار و خیس شدن محافظت می‌کند. استفاده از این اسپری ها به صورت ماهانه می‌تواند دردسر تمیز کردن کفش را کمتر کند.

اما اگر در حال حاضر کفش شما کثیف است، بهترین راه استفاده از فرچه است. فرچه نباید حالت کفش مردانه جیرتان را تغییر دهد پس سعی کنید فرچه، هم‌جهت با آن روی کفش کشیده شود. بهتر است داخل کفش پر از روزنامه باشد تا بدون عوض کردن حالت کفش بتوانید لکه ها را تمیز کنید.

چرا متن ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی را نوشتیم؟

ست کردن کفش مردانه رسمی و غیر رسمی
کفش مردانه غیر رسمی – برای خرید روی عکس کلیک کنید

خودتان را در فصل تابستان تصور کنید، به خاطر گرمای این فصل شما انتخاب های محدودی در پوششتان دارید. ممکن است شلوار جین و یک تی شرت ساده تمام چیزی باشد که شما برای بیرون رفتن از خانه انتخاب می‌کنید. در این شرایط شما می‌توانید از کفش های مردانه تان کمک بگیرید و با ست کرد کفش مردانه رسمی با لباس های کمدتان، ست مناسبی بسازید که نیازی به پوشش اضافی نداشته باشد.

از طرفی کفش مردانه در دسته پوشش های ارزان قیمت قرار ندارد و باید در انتخاب آن ها موارد زیادی را درنظر گرفت. کفش شما باید شیک باشد، نگهداری از آن باید آسان باشد، هنگام استفاده پا را اذیت نکند و…
پس انتخاب این کفش ها نیازمند راهنمایی است و باید در ست کردن کفش مردانه رسمی نهایت توجه را به خرج داد. در این متن هم سعی شد به قسمتی از این موارد اشاره شود تا خرید و ست کردن این دسته از کفش ها راحت تر از قبل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian