هر سال ۳۱ اکتبر که می‌رسد، جشنی با عنوان هالووین در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود. این جشن پر از نکات جالب است که مهم‌ترین آن، پوشیدن لباس‌هایی عجیب و اغلب وحشتناک است. امسال هم مانند همیشه، هالیوودی‌ها این جشن را پررونق و پرشور برگزار کردند. می‌خواهیم تعدادی از استایل‌های معروف و جذاب را با هم دوره کنیم.

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

۱.کندال جنر (Kendall Jenner)

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

اگر اهل گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی باشید، حتما مدل معروف آمریکایی یعنی کندال جنر را می‌شناسید. خانواده کارداشیان‌ها و جنرها مدام داستان‌های تازه‌ای دارند و شهرتشان جهان‌گیر است. در یکی از حاشیه‌های این خانواده، فیلمی از کندال منتشر شد که نمی‌توانست خیاری را برش بدهد و قطعه‌قطعه کند. او آن‌قدر ناشیانه این کار را انجام می‌داد که مادرش کریس جنر مجبور شد از خدمتکارشان بخواهد که خیار را برای کندال ببرد و قطعه‌قطعه کند. این فیلم در فضای مجازی بازخوردهای زیادی داشت و دستمایه لباس هالووین این مدل معروف هم شد. او در هالووین با توجه به ماجرایی که پشت سر گذاشته بود و نقد‌ونظرهای ریز و درشت، لباسی شبیه خیار به تن داشت و چاقویی هم به‌دست گرفته بود. فارغ از اینکه هیاهوی دنیای مجازی و سلبریتی‌های معروف دنیا چقدر بی‌اهمیت یا بی‌ارزش است، ایده چنین لباسی از سوی جنر جالب بود. قبول دارید؟

۲.هایدی کلوم (Heidi Klum)

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

هایدی کلوم هم بازیگر و مدل معروف و البته زیبایی است که سال‌ها در عرصه بازیگری و دنیای مدوفشن حضوری فعال داشته است. او همیشه از پیشروترین افراد در انتخاب لباس هالووین بوده است. تیپ‌های عجیب و جالب‌توجه او در سال‌های گذشته، باعث شده بود که همه درباره لباس امسال او هم حدس‌هایی بزنند و بدانند که قرار است با یک غافل‌گیری بزرگ روبه‌رو شوند. همین‌طور هم شد. او برای جشن هالووین امسال، با لباسی شبیه یک کرم خاکی ظاهر شد. لباسی که به نظر می‌رسد، برای طراحی و درست‌کردنش انرژی و زمان زیادی صرف شده است. او به همراه همسرش در مراسم هالووین شرکت کرده بود و از خاص‌ترین چهره‌های این جشن بود. پوشیدن چنین لباسی و تحمل آن هم واقعا کار دشواری است. نه؟

۳.جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake)

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

اگر دهه شصتی باشید، حتما مجموعه فیلم‌های تنها در خانه را در کودکی دیده‌اید و به یاد دارید. همان فیلم جذابی که درباره پسرک پرهیاهو و شیطانی به نام کِوین بود. خانواده کوین به تعطیلات کریسمس می‌روند و او در خانه تنها می‌ماند. ماجراهایی که او پشت سر می‌گذارد، سراسر هیجان است و لحظات بسیار مفرحی برای مخاطب ایجاد می‌کند. رویارویی او با دو دزد نادان که قصد سرقت از کوین را دارند هم بسیار جذاب است. جاستین تیمبرلیک و همسرش در هالووین امسال، لباس‌ها و گریم دو دزد نادان فیلم را تقلید کرده‌اند. ایده آنها بسیار جذاب بوده و نگاه‌های همه را به سمت خود خیره کرده است. چنین انتخابی واقعا خلاقانه بوده و فکر نمی‌کنیم که تاکنون به ذهن کسی رسیده باشد. این زوج هنرمند با لباس‌ها و گریم هالووین امسالشان در صدر جدول خلاق‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند. جای اتویی که کوین روی صورت یکی از دو سارق گذاشته بود هم روی صورت جاستین دیده می‌شود. بامزه است، نه؟

۴. کل اسپراوس (Cole Sprouse)

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

سریال زک و کُدی را دیده‌اید؟ همان دوقلوهایی که ماجراهای مختلفی را پشت سر می‌گذاشتند؟ دوقلوهای فیلم حالا به هنرپیشه‌های جوانی تبدیل شده‌اند. کل اسپراوس که یکی از دوقلوها در سریال بود، حالا با نقش‌های رنگارنگ بر پرده نقره‌ای ظاهر می‌شود و محبوب است. اگر هنوز او را به خاطر نیاورده‌اید، باید بگوییم که همان بِن معروف سریال دوستان (friends) است. کل در هالووین امسال از شخصیت خود در سریال زک و کُدی الهام گرفته و لباس و استایل خلاقانه‌ای ترتیب داده است. کمی هم وحشتناک است، نه؟ سر اضافه‌ای که از یقه کل اسپراوس بیرون آمده، در واقع مدلی از سر برادر دوقلویش یعنی دیلان است.

۵.ربل ویلسون (Rebel Wilson)

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

ربل ویلسون در سال‌های اخیر تغییرات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. اگر اهل فیلم و سینما باشید، حتما سال‌هایی را به یاد دارید که او با اضافه وزن زیاد در فیلم‌های مختلف حضور داشت. حالا او وزن کم کرده و تغییرات ظاهری زیادی داشته است. در هالووین امسال هم با ایده‌ای خلاقانه حضور پیدا کرد. او به همراهی یکی از دوستانش در قالب دوقلوهای وحشتناک فیلم شاینینگ یا همان درخشش دیده شد. این ایده هم جالب و بامزه بود. اگر فیلم درخشش را دیده باشید، دوقلوهایی را که در جای‌جای هتل مخوف فیلم دیده می‌شدند هم به‌خاطر خواهید داشت.

۶. کورتنی کارداشیان (kourtney kardashian)

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

اهل تماشای فیلم‌های وحشتناک هستید؟ چاکی را دیده‌اید؟ همان عروسک خبیث و وحشتناکی که در مجموعه‌ای از فیلم‌های ژانر وحشت به همین نام دیده می‌شود. کورتنی کارداشیان هم یکی از خواهران معروف خانواده جنر-کارداشیان است. او امسال به‌اتفاق همسرش شخصیت‌های فیلم چاکی را برای انتخاب لباس هالووین منبع الهام قرار دادند. کورتنی عروس چاکی بود و همسرش هم خود شخصیت چاکی. این ایده هم خلاقانه بود و گریم خوبی هم داشتند.

۷. هدر گراهام (Heather Graham)

خاص‌ترین استایل‌های هالووین

کلئوپاترای معروف از شاخص‌ترین ملکه‌های مصر باستان را که می‌شناسید؟ استایل و آرایش او در دنیای هنر و مد همیشه مورد توجه بوده است. برای انتخاب لباس هالووین هم خیلی‌ها به فکر شبیه‌شدن به او می‌افتند. در واقع، با اینکه تقلید استایل و آرایش کلئوپاترا چیز تازه‌ای نیست اما همیشه جذابیت‌های زیادی دارد. بعضی از چیزها تکراری نمی‌شوند. این شخصیت تاریخی برجسته و مشهور هم از آن دست افرادی است که همیشه دیگران را درباره خود کنجکاو می‌کند. هدر گراهام هم از هنرپیشه‌های معروف هالیوود است که امسال تصمیم گرفته بود، خود را شبیه ملکه مصری کند و به جشن هالووین بیاید. این استایل برای گراهام بسیار مناسب بوده و باعث شده که زیباتر شود. انتخاب خوبی بوده است. نظر شما چیست؟ قبول دارید که کلئوپاترا از آن انتخاب‌های همشه‌جذابی است که به همه می‌آید؟

در آخر

هالووین جشن پرشور و مفرحی است. انتخاب لباس‌های مختلف و خلاقیتی که در آن وجود دارد، هرسال شور و نشاط زیادی برای مردمی که این مراسم را جشن می‌گیرند، به وجود می‌آورد. در میان سلبریتی‌ها هم رقابت پنهانی برای تصاحب‌کردن گوی خلاقیت وجود دارد. به نظرتان کدام‌یک از هنرپیشه‌ها و چهره‌های معروف، انتخاب بهتری برای هالووین ۲۰۲۲ داشته است؟ اگر بنا بود که شما در این جشن شرکت کنید، چه ایده‌ای برای لباستان داشتید یا از کدام سلبریتی این مقاله ایده و الهام می‌گرفتید؟

عجیب‌ترین لباس‌های بازیگری که پیراهن را به کت و شلوار ترجیح می‌دهد

بیلی پورتر هنرپیشه آمریکایی معروف را می‌شناسید؟ همان پری معروف سیندرلا در آخرین نسخه از این اثر. شاید کمی شک کرده‌اید و می‌گویید که بیلی خانم است یا آقا؟ واقعیت این است که آقای بیلی پورتر یا همان پری جدید دنیای سیندرلا آمده است تا تمام قواعد را به هم بریزد. او با انتخاب استایل‌هایی که بیشتر زنان استفاده می‌کنند، نگاه‌ها را روی فرش قرمز به خود جلب می‌کند. پورتر از آن دسته افرادی است که با جنسیتی‌کردن لباس‌ها موافق نیست و به نظر بسیاری از کارشناسان دنیای مدوفشن، استایل‌هایش را از کمدی در آینده انتخاب می‌کند. مروری بر استایل‌هایش داشته باشیم؟

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

لباس‌ها زنانه و مردانه ندارند

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

بسیاری از زنان از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که در عرف رایج با عنوان مردانه شناخته می‌شوند و این از نظر هیچ‌کس زیاد عجیب نیست. اگر چنین چیزی برعکس شود و مردان از لباس‌های زنانه استفاده کنند، واکنش‌های بسیار تند، منفی و شدیدی دریافت می‌کنند. علت نمی‌تواند متوجه استایل باشد. به نظر می‌رسد که پای مسائل عمیق‌تر و دلایل ریشه‌ای‌تری در این زمینه به‌میان است. برای مثال، به نگاه سنتی جوامع با مطرح‌کردن این جمله دقت کنید: در بسیاری از مواقع به مردان گفته می‌شود که اگر فلان کار را نکنی از زن هم کمتری. یا جملات زن‌ستیزانه دیگری در جوامع مردسالار و حتی مدعی ترقی هم مبنی بر تحقیر زنانگی و برتردانستن مردان وجود دارد. همه این‌ عبارت‌ها و نگاه‌هایی که از جامع مردسالار به‌سمت دنیا روانه می‌شود، از دلایل این هستند که پوشیدن لباس زنان به تن مردان مسخره و تحقیرآمیز به نظر می‌رسد. قبول دارید؟

پوشیدن دامن مانعی ندارد

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

به‌عقیده بیلی پورتر، پوشیدن دامن مخصوص زنان نیست. این موضوع را اسکاتلندی‌ها و مردانی در نقاط دیگر دنیا هم قبول داشته‌اند. حتماً می‌دانید که لباس سنتی مردان اسکاتلندی دامن‌هایی پلیسه و چهارخانه است. مرور تاریخ و دیدن چنین لباس‌هایی بر تن مردان نشان می‌دهد که آنچه در امروز مردانه یا زنانه تلقی می‌شود در گذشته می‌توانسته کاملا برعکس باشد. بنابراین، قراردادها و عرف را که کنار بگذاریم، مانند پورتر دستمان در انتخاب پوشش بازتر می‌شود.

رنگ‌های شاد در انحصار زنان نیستند

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

رنگ‌های شاد مخصوص زنان نیستند. صورتی و قرمز می‌توانند انتخابی برای استایل‌های مردانه هم باشند. بیلی پورتر با در نظرگرفتن چنین نکته‌ای از لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و درخشان زیاد استفاده می‌کند. بهتر است که همه ما از پوشیدن لباس‌های شاد نترسیم و دست از قضاوت‌کردن رنگ‌ها و زدن برچسب‌های جنسیتی به آنها برداریم. دنیایی که در آن محدودیتی برای شخصی‌ترین تصمیمات افراد وجود ندارد، جای بهتری است. نگذاریم که قضاوت‌هایمان درباره رنگ لباس افراد مانع از آن شود که مطابق میل و سلیقه‌شان دست به انتخاب لباس بزنند. در تصویر بالا، بیلی پورتر مانند همیشه عجیب ظاهر شده و کت‌وشلواری به‌رنگ قرمز با پارچه‌ای براق، کفش‌هایی براق و نقره‌ای و پالتویی گشاد و قرمز را با هم سِت کرده است. این ترکیب نسبت به استایل‌های دیگر او متعادل‌تر است اما باز هم در دسته‌بندی خاص‌ترین‌ها قرار می‌گیرد.

از پوشیدن لباس‌های گل‌دار نترسید آقایان!

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

تا چند دهه گذشته، رنگ‌ها و طرح‌ها هم به‌شدت جنسیتی بودند. برای مثال، کمتر مردی دوست داشت که لباسی با طرح ستاره، گل یا موارد مشابه به تن کند. در حال حاضر، چنین چیزی وجود ندارد و حتی در میان چهره‌هایی مانند مجریان تلویزیون و هنرپیشه‌ها هم استفاده از لباس‌هایی با طرح‌های متنوع از جمله گل رایج‌تر شده است. گل‌های لباس می‌توانند روی پارچه لباسی مردانه یا زنانه بنشینند. هیچ محدودیتی در کار نیست. لباس پورتر هم در تصویر بالا کُتی گل‌دار است که با کلاهی زیبا سِت شده است.

درانداختن طرحی نو دشوار است

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

دنیای مدوفشن تغییرات زیادی را در سال‌های اخیر از سر گذرانده است. طراحان برای اینکه به مدل‌هایی تازه برسند، ایده‌های زیادی مطرح کرده و می‌کنند. کنار هم قراردادن لباس‌هایی از مدل‌ها و جنس‌های مختلف هم یکی از راه‌کارهای آنها است که رسیدن به خروجی مطلوبش در گروی آزمون‌وخطاکردن‌های بسیار است. در تصویر بالا، شاهد پوشیدن شنلی طوسی از سوی بیلی هستید که با دامنی پلیسه و چهارخانه سِت شده است. کفش‌ها وکراوات از عناصر رایج استایل‌های مردانه هستند و اگر کمی انصاف به‌خرج بدهید، باید قبول کنید که این استایل عجیب است اما می‌تواند نمره قبولی بگیرد. نظرتان چیست؟

دنیای فشن باید تغییر کند

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

شکوه دامن‌های بلند از جنس پر با تزئینات متنوع متعلق به زنان نیست؛ این چیزی است که پورتر با استایل‌های خود فریاد می‌زند. به نظر او دست مردان در انتخاب استایل‌های متنوع آنچنان باز نیست و نسبت به خانم‌ها در محرومیت و محدودیت زیادی هستند. برای همین است که لباس‌هایی با طراحی‌های عجیب و خاص به تن می‌کند. در تصویر بالا، او را با لباسی تلفیقی می‌بینید. هم شلوار به پا دارد و هم دامنی از جنس پر. هم کیفی زنانه به دست دارد و هم بوتی به پا کرده است که زنانه به نظر می‌رسد. بیلی تنوع را می‌پسندد و دوست ندارد که در دنیای تکراری کت‌وشلوارهای مردانه اسیر شود.

سرتاپا خاص شوید

لباس‌های عجیب بیلی پورتر

بیلی پورتر علاوه بر تلاشی که برای برداشتن کلیشه‌های جنسیتی دارد، از انتخاب‌های خاص هم لذت می‌برد. برای مثال، دوست دارد که لباس‌هایی با طرح‌ها و مدل‌های عجیب‌وغریب بپوشد. در تصویر بالا هم یکی از خاص‌ترین موارد را مشاهده می‌کنید. او کیفی به شکل سگ به‌دست گرفته است. کت و دامن و کفش‌ها هم تلفیقی از استایل‌های مردانه و زنانه متداول هستند. دیگر چنین تیپی نه برچسب رایج مردانه را از آن خود می‌کند و نه در دسته‌بندی لباس‌های زنانه قرار می‌گیرد. بیلی پورتر در این استایل بسیار عجیب و خاص ظاهر شده است. درباره کیف او باید به نکته‌ای اشاره کنیم که نظر شخصی ما است. استفاده از چیزهایی که صرفا عجیب‌ و نامتداول هستند، همیشه نشان خلاقیت نیست. هرچیز عجیبی لزوماً خاص نیست و این چیزی است که در بسیاری از مواقع در دنیای مدوفشن به باد فراموشی سپرده می‌شود. نظر شما چیست؟

در آخر

بیلی پورتر مردی است که فقط با هدف تغییر دنیای مدوفشن و درهم شکستن کلیشه‌های جنسیتی لباس‌هایی متفاوت می‌پوشد. او از اقلیت‌های جنسی نیست و انتخا‌ب‌های عجیبش ربطی به این مسأله ندارد. بعضی‌ها معتقدند که تلاش‌های افراد متفاوتی مانند پورتر می‌تواند نقش مهمی در از بین‌بردن مرزکشی‌های جنسیتی و محدودکردن آدم‌ها داشته باشد. برای داشتن جهانی برابر برای تمام آدم‌ها باید از قدم‌های کوچک شروع شود. شاید برداشتن برچسب مرد و زن از هرچیزی راهی برای تسریع برابری‌سازی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian