گروه BTS، یک گروه تشکیل شده از ۷ پسر از کشور کره‌ی جنوبی است. این گروه بعد از نزدیک به ۱۰ سال، همچنان در صنعت موسیقی جهان مطرح هستند و حرفی برای گفتن دارند. گروه بی تی اس که با آهنگ‌های جذاب و پرجنب‌وجوش به صدر جدول و بیلبوردهای موسیقی صعود کرده، به سرعت به یکی از گروه‌های محبوب و الگوی فرهنگی در سطح جهان تبدیل شده‌ است. اعضای این گروه زمانی‌که از آواز خواندن و برگزاری تورها فارغ هستند، با پوشیدن به‌روزترین لباس‌ها استایل منحصربه‌فرد خود را به رخ می‌کشند و استایل گروه بی تی اس مورد توجه خیلی از نوجوانان و جوانان از سراسر دنیا قرار گرفته و آن‌ها را به طور مداوم دنبال می‌کنند. به همین دلیل آن‌ها همیشه توجه ویژه‌ای به استایل‌شان دارند و به یکی از چهره‌های مطرح در صنعت مد تبدیل شده‌اند.

اگر خیلی طرفدار این گروه نیستید یا جزئیات زیادی درباره آن‌ها نمی‌دانید، بعد از خواندن این مقاله ممکن است به این گروه علاقه‌مند شوید و بخواهید چیزهای بیشتری از آن‌‌ها بدانید. مطالب هیجان‌انگیز زیادی پیرامون این گروه و اعضای آن وجود دارد، به‌طوری‌که هریک از اعضای این گروه به اندازه خود گروه محبوب و شناخته شده هستند.

شاید خیلی از ما استایل اعضای این گروه را در کنسرت‌ها و موزیک ویدیوها و فتوشات‌ها دیده باشیم اما استایل هر کدام از اعضای این گروه در دنیای واقعی چگونه است؟ در راهنمای استایل گروه بی تی اس ما استایل هر عضو این گروه را به طور جداگانه بررسی و شما را علاقه و سلیقه این هفت پسر پرحاشیه از کره‌ی جنوبی آشنا می‌کنیم.

۱. راهنمای استایل کوکی (جئون جونگ‌کوک)

استایل کوکی BTS

متمایز شدن در میان گروهی از مردان جواب شیک‌پوش کار آسانی نیست؛ اما جونگ کوک با اینکه جوان‌ترین عضو گروه بی تی اس است، در به نمایش گذاشتن سبک منحصربه‌فرد خود کاملا موفق بوده است. اگر چیزی توسط جونگ کوک خریداری یا پوشیده شود، به سرعت با جهش فوق‌العاده‌ای در فروش روبه‌رو می‌شود. تا جایی‌که گفته می‌شود خود او نتوانست نوشیدنی موردعلاقه‌اش را بعد از یکی از اجراهایی زنده‌اش تهیه کند.

به طورکلی می‌توان گفت که استایل جونگ کوک سبکی چندوجهی دارد. در ماه‌های گرم‌تر اکثرا پیراهن‌های دکمه‌دار از برندهایی مانند گوچی و پرادا را بر تن او می‌بینیم. او اغلب به پوشیدن کلاه‌های Bucket، تی‌شرت‌های گشاد و ژاکت‌های Bomber علاقه‌مند است. اگر می‌خواهید استایلی شبیه به جونگ کوک داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از پوشیدن پیراهن‌های بولینگ یا پوشیدن یک تی‌شرت اورسایز با یک شلوار جین به همراه کفش‌های ورزشی شروع کنید.

جونگ کوک که در ۱۵ سالگی به این گروه پیوست در حال حاضر به عنوان یکی از خوانندگان مطرح و بااستعداد کی‌پاپ دنیا شناخته می‌شود که مانند بسیاری از هم‌سن و سال‌های خود به صنعت مد و سینما علاقه‌مند است. ویدیوهای TikTok او طرفداران زیادی دارند و خیلی‌ها معتقدند او استعداد زیادی در کارگردانی دارد.

  • تاریخ تولد: ۱ سپتامبر ۱۹۹۷
  • قد: ۱.۷۹ متر
  • برندهای مورد علاقه: Gucci, WTAPS, Calvin Klein, Raf Simons

۲. راهنمای استایل جین (کیم سوکجین)

استایل جین BTS

این عضو جوان گروه بی تی اس که در ابتدا به بازیگری علاقه داشت، قدیمی‌ترین عضو گروه است. به طرز عجیبی جین با نام مستعار «خوش‌تیپ در سراسر جهان» شناخته می‌شود و جالب است که خود او در سال ۲۰۱۷ خودش را به این صورت معرفی کرد و بعد طرفداران‌اش هم این لقب را به او دادند. شاید یکی از دلایلی که باعث می‌شود این به اصطلاح خودستایی را در او ببینیم این است که او قبل از هرچیز به دلیل ظاهرش در گروه BTS مورد توجه قرار گرفت و شناخته شد.

جین که ساکت‌ترین عضو گروه است، از تغییر استایل و امتحان کردن سبک‌های مختلف نمی‌ترسد و بیشتر با علاقه‌‌ زیادش به استفاده از برندها شناخته می‌شود. معمولا لباس‌های آزاد و Oversize را انتخاب می‌کند، شلوارهای جین زاپ‌دار می‌پوشد و دوست دارد هر چند وقت یک‌بار یک لباس صورتی بپوشد. در واقع صورتی رنگ موردعلاقه‌ی اوست.

اگر می‌خواهید استایلی شبیه جین داشته باشید، یادتان باشد که در زمان اتخاب لباس‌های گشاد متناسب و متعادل رفتار کنید. هیچوقت در انتخاب لباس بالاتنه و پایین تنه، هر دو تکه را اورسایز نپوشید و به دنبال لباس‌هایی باشید که به‌طور سفارشی اورسایز طراحی شده‌اند؛ نه اینکه مثلا لیاسی بخرید که چند سایز برای شما بزرگ‌تر باشد، چون در این‌صورت لباس بر روی اندام شما حالت شیک و مرتبی نخواهد داشت.

بسته به استایل‌تان می‌توانید از کفش‌های کتانی یا مجلسی استفاده کنید. در آخر اگرچه ممکن است صورتی رنگ موردعلاقه جین باشد، اما لزوما به این معنی نیست که شما هم حتما باید از همین رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های پاستلی می‌تواند راه مناسبی برای این باشد که همیشه به روز باشید. بنابراین می‌توانید بسته به رنگ پوست و سلیقه‌تان به دنبال رنگ پاستیلی دیگری را انتخاب کنید.

  • تاریخ تولد: ۴ دسامبر ۱۹۹۲
  • قد: ۱.۷۹ متر
  • برندهای مورد علاقه: Balenciaga, Gucci, Raf Simons, Visvim, Off White

۳. بررسی استایل شوگا (مین یونگی)

استایل شوگا BTS

شاید شوگا هنوز نتوانسته استایل منحصربه‌فرد خود را در بین اعضای گروه BTS پیدا کند و کمی سرگردان به نظر می‌رسد. شوگا از ۱۳ سالگی آهنگ می‌نوشت و شب‌ها در یک استودیوی ضبط صدا کار می‌کرد و گاهی برای خود از عنوان «شوگای نابغه» استفاده می‌کند. سبک این عضو گروه کمی ساده‌تر و محتاطانه‌تر از دیگران به نظر می‌آید و با توجه به استانداردهای امروزی عنوان Softcore را به استایل او داده‌اند.

اگر می‌خواهید استایلی شبیه به سوگا داشته باشید باید به دنبال لباس‌های چرم مشکی باکیفیت بروید. او معمولا علاقه دارد که یک ژاکت چرمی با پیراهن مشکی ساده و شلوار جین مشکی از برند کلوین کلاین یا سن لورن بپوشد. معمولا رنگ مویی متضاد با رنگ تیره‌ی لباس‌هایش انتخاب می‌کند و از سایه‌ی چشم روشن و ریمل تیره استفاده می‌کند.

مواقعی که این نابغه گروه دست از پوشیدن لباس‌های چرم برمی‌دارد معمولا او را با یک پالتو یا ژاکت مشکی از برند Visvim یا Mastermind Japan می‌بینیم. در نهایت به نظر می‌رسد انتخاب لایه‌های مشکی روی هم امضای استایل شوگا باشد.

  • تاریخ تولد: ۹ مارس ۱۹۹۳
  • قد: ۱.۷۴ متر
  • برندهای مورد علاقه: Mastermind Japan, Visvim,، Gucci, Balenciaga

۴. راهنمای استایل جی‌هوپ

استایل جی‌هوپ BTS

بدون شک جی‌هوپ بهترین رقصنده‌ی گروه است. او قبل از پیوستن به BTS، یکی از اعضای گروه رقص Neuron بود و در چندین مسابقه هم جوایز گوناگونی کسب کرده است. شخصیت ویژه‌ی او در کنار توجهی که به دنیای مد دارد، باعث شده استایل او در گروه BTS بیش از بقیه مورد توجه طرفداران‌ قرار بگیرد.

جونگ هوسوک به انتخاب قطعات غیرمتعارف و استفاده زیاد از رنگ‌های روشن و ترکیب‌های جسورانه علاقه دارد. اگر به دنبال الگوبرداری از استایل جی‌هوپ هستید، کلیدواژه اصلی «راحتی» است. او عاشق شلوارک‌های جین و کلاه‌‌های مدل باکت است.

  • تاریخ تولد: ۸ فوریه ۱۹۹۴
  • قد: ۱.۷۷ متر
  • برندهای مورد علاقه: Raf Simons, YEEZY, Louis Vuitton, JW Anderson, Off White

۵. راهنمای استایل RM (کیم نامجون)

استایل رپ مانستر BTS

RM که ابتدا خیلی‌ها او را به عنوان رپر زیرزمینی کره می‌شناختند، در سال ۲۰۱۰ به یکی از اولین اعضای گروه BTS تبدیل شد. این غول دنیای رپ با دیدن سریال Friends زبان انگلیسی را یاد گرفت و به عنوان اولین عضو، نقش رهبری گروه را برعهده گرفت. اگرچه او رهبر گروه است اما به این معنی نیست که به تنهایی تصمیم می‌گیرد. اعضای گروه معمولا به شکل دموکراتیک تصمیم‌گیری می‌کنند. او معمولا در استایلش قطعات منخصربه‌فردی را در کنار هم ست می‌کند که شاید در حالت عادی هیچ‌وقت مانند آن‌ها را جایی ندیده باشیم.

سبک استایل او در گروه BTS در طول سال‌ها بسیار تغییر کرده است. RM دوست دارد لباس‌های مختلفی را امتحان کند و استایل شخصی خودش را بسازد. او لباس‌های خیابانی ژاپنی و به طور کلی، سبک استایل خیابانی را دوست دارد و زمانی‌که خارج از گروه استایل راحتی مورد علاقه‌ی او استفاده از لباس‌های رنگی روشن از برند WTAPS و شلوارک‌های جین از برند Visvim است.

  • تاریخ تولد: ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۴
  • قد: ۱.۸۱ متر
  • برندهای موردعلاقه: Yohji, Y-3, WTAPS, Neighbourhood, Visvim

۶. راهنمای استایل پارک جیمین

استایل جیمین BTS

خیلی‌ها معتقدند که تاج شیک‌ترین عضو گروه BTS برازنده‌ی پارک جیمین است. زیبایی‌شناسی و انتخاب‌های بی‌نقص او یادآور برخی سلبریتی‌های درجه یک مثل A$AP Rocky و Timothy Chalamet است. او معمولا پیراهن‌های طرح‌دار و چهارخانه برند گوچی و راف سایمونز را با شلوارهای رنگی ساده از Calvin Klein ست می‌کند یا عادت به پوشیدن پیراهن‌های گشاد با شلوار چرمی تنگ یا پوشیدن کت و شلوار جین و استفاده از کیف‌های دستی چرمی دارد. همه این‌ها نشان می‌دهد که چرا به او لقب پادشاه مد را می‌دهند.

می‌خواهید استایلی شبیه جیمین داشته باشید؟ فقط باید یک پیراهن اورسایز طرح‌دار را با یک شلوار جین ست کنید.

  • متولد: ۱۳ اکتبر ۱۹۹۵
  • قد: ۱.۷۴ متر
  • برندهای مورد علاقه: Raf Simons, Gucci, Prada, JW Anderson, Thom Browne, Balenciaga

۷. استایل به سبک وی (کیم تهیونگ)

استایل وی BTS

برای اینکه یک سوپراستار کی پاپ شوید، ظاهر همه چیز است. اعضای گروه BTS معتقد‌ هستند که «V» شخصیت بامزه‌ای دارد. وی همیشه به موسیقی علاقه داشته است و در زمان مدرسه شروع به نواختن ساکسیفون کرد. او احتمالا مشخص‌ترین استایل را در بین اعضای گروه بی تی اس دارد. به نظر می‌رسد وی برای استایل شخصی‌اش از لوک‌بوک‌های Gucci و Louis Vuitton الهام گرفته است. لباس‌های او انگار دقیقا از میان صفحه‌های یک لوک‌بوک بیرون آمده‌اند اما از طرفی استایل وی خیلی چالش‌برانگیز نیست.

بیشتر کمد لباس او با شلوارهای بگ و پیراهن‌های رنگی ابریشمی پر شده است. به استفاده از اکسسوری و باندانا و هدبندهای ورزشی علاقه دارد. پس برای داشتن استایل به سبک وی کافی است که پیراهنی با رنگ جسورانه و یک شلوار بگ انتخاب کنید و به آن چند اکسسوری مینیمال و یک جفت کفش مجلسی اضافه کنید.

  • تاریخ تولد: ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵
  • قد: ۱.۷۹ متر
  • برندهای مورد علاقه: Gucci, Louis Vuitton, Hermes, Burberry

گروه بی تی اس BTS و راز موفقیت آن ها

بی تی اس BTS و اعضای آن

می‌توانیم با اطمینان بگوییم که بی ‌تی ‌اس BTS هم ‌اکنون یکی از بزرگترین چهره‌های موسیقی پاپ شناخته می‌شود و این تازه شروع کار این بوی ‌بند (گروه متشکل از اعضاء پسر) کره‌ای است. در حالی که طرفداران این گروه مشغول آماده‌ سازی برای دیدن پسران مورد علاقه خود در تور جهانی “نقشه روح (Map Of The Soul)” بی تی اس  BTS هستند، اجازه بدهید تا کمی درباره موفقیت‌هایی که این گروه تا الان کسب کرده‌اند، صحبت کنیم.

بی تی اس BTS چه کسانی اند و اهل کجا هستند؟

بی تی اس BTS یک گروه متشکل از پسران اهل کره‌ جنوبی است که در سبک پاپ آهنگ منتشر می‌کنند. اسم “بی‌ تی‌ اس” کوتاه شده عبارت کره‌ای بنگتن سنیندان (Bangtan Sonyeondan) است که معنی آن “پسران ضد گلوله” است.

ولی آن‌ها با اسم بنگتن بویز (Bangtan Boys) نیز شناخته می‌شوند و اسم گروهشان، بی ‌تی ‌اس، همچنین به‌ عنوان کوتاه شده عبارت فراتر از صحنه (Beyond The Scene) به‌کار می‌رود.

بی تی اس BTS توسط کمپانی سرگرمی بیگ ‌هیت (Big Hit Entertainment) در سال ۲۰۱۳ تشکیل شد و از طریق یونیورسال میوزیک (Universal Music) کار پخش آهنگ‌های خود را آغاز کرد.

بی تی اس BTS تاکنون شش آلبوم استودیویی که سه مورد از آن‌ها کره‌ای و سه مورد به زبان ژاپنی است، منتشر کرده است. همچنین آلبوم آخر این گروه نیز به اسم نقشه روح: ۷ (Map of the Soul: 7) 21 فوریه امسال منتشر شد.

بی تی اس BTS و طرفداران آن‌ها

اعضاء بی تی اس BTS چه کسانی اند؟

درست مثل گروه‌های پاپ، اعضاء بی تی اس BTS نیز هر کدام اسم‌های صحنه‌ای دارند که با اسم واقعی‌شان متفاوت است در ادامه با هفت عضو این گروه دوست داشتنی آشنا می شویم:

آر-ام (RM)

آر-ام (RM) سابقاً به اسم رپ مانستر (Rap Monster) شناخته می‌شد. اسم اصلی او کیم نام جون   (Kim Nam-joon) بوده و رپر اصلی و رهبر گروه است. او که متولد ۱۲ سپتامبر سال ۱۹۹۴ است، ۲۵ سال سن دارد، در نیوزیلند تحصیل کرده و به زبان انگلیسی مسلط است.

名古屋D-2サジン③ | メイベルと愉快な仲間たち

حقیقت‌های جالبی درباره آر-ام:

  • الگوهای او کانیه وست (Kanye West) و ای‌سپ راکی (A$AP Rocky) هستند.
  • او در تولید بیش از ۱۴۰ آهنگ دست داشته است.
  • در ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۷، نام جون در فن‌ کافه رسمی گروه پیامی گذاشت و همانجا اعلام کرد که اسم صحنه خود را از رپ مانستر به آر-ام تغییر می‌دهد. به گفته او آر-ام کوتاه شده عبارت خود واقعی من (Real Me) است.
  • گروه بی تی اس BTS از سال ۲۰۱۰ تشکیل شده بود اما به‌ علت تغییر مداوم اعضاء، شروع کارشان تا ۲۰۱۳ عقب افتاد. آر-ام تنها عضو باقی‌مانده گروه اولیه است.
  • او خواهر کوچکتری به اسم کیم کیونگ مین (Kim Kyung Min) دارد.

جین (Jin)

جین (Jin) با اسم اصلی کیم سوک جین (Kim Seok-jin) متولد ۴ دسامبر ۱۹۹۲، ۲۷ سال سن دارد. او یکی از وکالیست‌های گروه است و مدرک تحصیلی در زمینه هنر و بازیگری دارد. جین بزرگترین عضو گروه از لحاظ سنی است.

BTS NEVER x Dispatch グループ ヒョンライン | ♪雨に唄えば ♪

حقیقت‌های جالبی درباره جین:

  • الگوی او تی‌اُپی (O.P) از گروه کره‌ای بیگ‌بنگ (BIGBANG) است.
  • جین به پرنسس‌های دیزنی علاقه دارد.
  • زمانی که جین گرسنه می‌شود با چشم چپ چشمک می‌زند.
  • طبق گفته بقیه اعضاء بی‌تی‌اس، جین بهترین بدن را بین اعضاء دارد.
  • در تی‌سی کندلر (TC Candler) سال ۲۰۱۹ جین رتبه ۴۴ام “۱۰۰ چهره برتر ۲۰۱۹” را کسب کرد.

شوگا (Suga)

شوگا (Suga) با اسم اصلی مین یون گی (Min Yoon Gi) متولد ۹ مارچ ۱۹۹۳، ۲۶ سال دارد و رهبر رپرهای گروه است.

حقیقت‌های جالبی درباره شوگا:

  • کانیه وست، لوپه فیاسکو (Lupe Fiasco)، لیل وین (Lil Wayne) و هیت بوی (Hit Boy) الگوهای شوگا هستند.
  • زمانی که شوگا استرس دارد و یا موقعی که گریه‌اش می‌گیرد، ناخودآگاه با لهجه ساتوری (satoori) صحبت می‌کند.
  • شوگا برای کارهای انفرادی‌اش از اسم مستعار آگوست دی (Agust D) استفاده می‌کند (“دی‌تی (DT)” کوتاه شده شهر محل تولدش یعنی دگو تاون (Daegu Town) و برعکس شده “شوگا” اسم صحنه‌اش در بنگتن).
  • او در تولید بیش از ۹۰ آهنگ فعالیت داشته است.
  • شوگا برادر بزرگتری به اسم مین جونکی (Min Junki) دارد.

جی-هوپ (J-Hope)

جی-هوپ با اسم اصلی جونگ هوسوک (Jung Ho-seok) متولد ۱۸ فوریه ۱۹۹۴، ۲۵ سال دارد. او رقصنده اصلی، رپر و وکالیست فرعی و همچنین یکی از ترانه نویس‌های گروه است.

BTS 展示会告知 Dispatch J-HOPEソロ 音楽中心画像 ONF | ♪雨に唄えば ♪

حقیقت‌های جالبی درباره جی-هوپ:

  • الگوهای او جی-دراگون (G-dragon) از بیگ‌بنگ، ای‌سپ راکی، جی.کول (Cole) و بینزینو (Beenzino) هستند.
  • او در تولید بیش از ۹۰ آهنگ فعالیت داشته است.
  • جی-هوپ در آهنگ حیوان (Animal) جوکوان (JoKwon) عضو گروه کره‌ای تو ای‌ام (۲AM) به عنوان رپر حضور داشت.
  • اسم صحنه “جی-هوپ” (Hope به معنی امید) را به این علت انتخاب کرد که می‌خواست امید و منبع نوری در تاریکی طرفدارانش باشد.
  • جی-هوپ همراه با یونگجه (Youngjae) عضو گروه کره‌ای بی‌ای‌پی (A.P) برای کمپانی سرگرمی جی‌وای‌پی (JYP Entertainment) آزمون داد. همچنین در یکی از مسابقات همین کمپانی برای یک جایزه محبوبیت نیز آزمون داد و برنده شد.

وی (V)

وی با اسم اصلی کیم ته ‌هیونگ (Kim Tae-hyung) متولد ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵، ۲۴ سال دارد. او رهبر رقصنده‌های گروه، وکالیست فرعی و چهره گروه است.

今夜のリラックスTime✨✨Taehyungさん | Hiro's diary **

حقیقت‌های جالبی درباره وی:

  • الگوی او پدرش است.
  • گفته می‌شود که وقتی عکس وی زمان شروع کار گروه منتشر شد، پنج کلاب طرفداران شخصی برای او تشکیل شد.
  • در سال ۲۰۱۷، وی بین صد چهره برتر ۲۰۱۷ رتبه اول را کسب کرد.
  • طبق گفته اعضاء دیگر بی‌تی‌اس، آشپزی وی افتضاح است.
  • او خواهر کوچکتری به اسم کیم ایون جین (Kim Eun Jin) و برادر کوچکتری به اسم کیم جنگ گیو (Kim Jong Gyu) دارد.

جونگ کوک (Jung-kook) 

جونگ کوک با اسم اصلی جئون جونگ کوک (Jeon Jung-kook) متولد ۱ سپتامبر ۱۹۹۷، ۲۲ سال دارد و کوچکترین عضو گروه یا به اصطلاح مکنه (Maknae) گروه است. جایگاه او در بی‌تی‌اس، وکالیست اصلی، رپر فرعی و سنتر است.

BTS♡大好きなバブ飲みグクちゃん&お片付けグクちゃんに癒されるー ...

حقیقت‌های جالبی درباره جونگ کوک:

  • الگوی او جی-دراگون از گروه بیگ‌بنگ است.
  • جونگ کوک همراه بم‌بم (Bambam) و یوگیوم (Yugyeom) اعضاء گروه گات‌سون (GOT7)، د ایت (The8)، مینگیو (Mingyu) و دی‌کی (DK) اعضاء گروه سونتین (Seventeen)، جه هیون (Jaehyun) عضو گروه ان‌سی‌تی (NCT) و چا ایونوو (Cha Eunwoo) عضو گروه استرو (Astro) یک گروه چت به اسم “متولدین لاین ۹۷” دارند.
  • قبل از ملحق شدن به بی‌تی‌اس، جونگ کوک یک بازیکن هندبال بود.
  • او از کفش و آرایش کردن خوشش می‌آید.
  • او برادر بزرگتری به اسم جئون جونگ هیون (Jeon Junghyun) دارد.

جیمین (Jimin)

جیمین با اسم اصلی (Park Ji-min) متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۹۵، ۲۴ سال دارد و رهبر وکالیست‌های گروه است. همچنین جیمین آخرین عضوی بود که به گروه بی تی اس BTSپیوست.

How Many Tattoos Does BTS' Jimin Have? His Collection Is Growing

حقیقت‌های جالبی درباره جیمین:

  • الگوی او ته‌یانگ (TaeYang) عضو گروه بیگ‌بنگ است.
  • در تی‌سی کندلر سال ۲۰۱۹، جیمین رتبه ۱۹ام “۱۰۰ چهره برتر ۲۰۱۹” را کسب کرد.
  • جیمین به داشتن عضلات سینه خارق‌العاده‌ معروف است.
  • زمانی که آهنگی شروع به پخش کردن کند، در هر مکانی که باشد، شروع به رقصیدن می‌کند.
  • او برادر کوچکتری به اسم پارک جی ‌هیون (Park Jihyun) دارد.
بی تی اس BTS و خصوصیات اخلاقی آن‌ها

بهترین آهنگ‌های بی تی اس BTS کدام اند؟

آهنگ‌های زیادی از بی تی اس BTS به موفقیت جهانی رسیدند؛ ولی از میان آن‌ها آهنگ‌های لیست زیر فوق‌العاده عمل کردند:

  • پسری با عشق (Boy With Luv) که همراه با خواننده آمریکایی، هلسی (Halsey) اجرا شد
  • آیدول (Idol)
  • دی‌ان‌ای (DNA)
  • عشق تقلبی (Fake Love)
  • مایک دراپ (Mic Drop)
  • خون، عرق و اشک‌ها (Blood, Sweat & Tears)
  • نجاتم بده (Save Me)
  • برای من حرومش کن (Waste It on Me) که همراه با دی‌جی آمریکایی، استیو آوکی (Steve Aoki) اجرا شد
  • درستش کن (Make It Right)
  • بهت نیاز دارم (I Need You)

محصولات مرتبط با گروه موسیقی بی تی اس BTS

شما میتوانید البوم آخر گروه بی تی اس BTS به نام Map Of The Soul را از مالتینا تهیه کنید.

همچنین میتوانید محصولات مرتبط با این گروه محبوب که در آمازون موجود است را از طریق مالتینا به راحتی سفارش دهید کافیست به لینک زیر مراجعه کنید.

یکی از محصولات پرطرفدار گروه بی تی اس گوشی بی تی اس سامسونگ هستش که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده.

منبع:

thesun.co.uk

Banner

گوشی سامسونگ گلکسی S20+ 5G BTS

دلیل جهانی شدن گروه بی تی اس چیست؟

گروه موسیقی بی تی اس (BTS)، که با نام بَنگتَن بویز (Bangtan Boys) نیز شناخته می ‌شود، یک گروه پسرانه هفت نفره اهل کره جنوبی است. نام گروه، بی تی اس ، برگرفته از اصطلاح کره ‌ای Bangtan Sonyeondan و به معنی پسران پیشاهنگ ضدگلوله (Bulletproof Boy Scouts) است. به گفته یکی از اعضای گروه، جی-هوپ، این عنوان خواسته گروه برای مقابله با استریوتایپ ‌ها، انتقادات و انتظاراتی است که جوانان را مانند گلوله ‌ای نشانه می‌ گیرد.

آن‌ ها در ژاپن با نام Bōdan Shōnendan شناخته می‌ شوند که معنی مشابهی دارد. بی‌تی‌اس در ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که نام گروه به‌ عنوان مخفف عبارت Beyond the Scene به معنی فراتر از صحنه نیز به کار خواهد رفت و بخشی از هویت تجاری جدید آن‌ ها است.  این عبارت باعث گسترش عنوان گروه بود و به معنی بی تی اس جوان رو به رشد که فراتر از واقعیات را درخواهد نوردید و رو به جلو خواهد رفت.

تشکیل گروه موسیقی بی تی اس از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد و در سال ۲۰۱۳ میلادی شروع به کار کرد. اعضای گروه در ترانه ‌سرایی و تهیه بیشتر آثار خود مشارکت دارند. بی تی اس (BTS) در ابتدا به‌ عنوان یک گروه هیپ هاپ شروع به کار کرد، ولی در طول زمان سبک‌ های گوناگونی را پوشش داد. متن ترانه ‌های آن اغلب دغدغه‌ های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌ شود.

آثار این گروه اقتباسی از ادبیات و مفاهیم روانشناختی و شامل یک خط داستانی مربوط به جهانی جایگزین است. بی تی اس (BTS) تاکنون چندین تور جهانی برگزار کرده‌ است.

گروه موسیقی بی تی اس (BTS) در دوره نوجوانی زیرنظر بیگ هیت اینترتینمنت شکل گرفت و اولین آلبوم تک ‌آهنگ خود را با عنوان خیلی خفن برای مدرسه (۲۰۱۳) میلادی منتشر کرد. انتشار آثاری چون زیباترین لحظه در زندگی، قسمت ۲ (۲۰۱۵ میلادی) که اولین ورود این گروه به بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده بود، زیباترین لحظه در زندگی: همیشه جوان (۲۰۱۶ میلادی) و بال ‌ها (۲۰۱۶ میلادی) باعث شهرت گروه موسیقی بی تی اس (BTS) به‌ عنوان یک گروه دارای آگاهی اجتماعی شد.

بال‌ ها نخستین آلبوم گروه موسیقی بی تی اس (BTS) بود که یک میلیون کپی از آن در کره جنوبی فروخته شد. گروه موسیقی بی تی اس (BTS) در سال ۲۰۱۷ میلادی، به ‌عنوان پیشروی موج کره ‌ای، وارد بازار موسیقی جهانی شد و رکوردهای فروش بسیاری را شکست و به اولین گروه کره ‌ای تبدیل شد که گواهینامه انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (آرآی‌ای‌ای) را برای تک ‌آهنگ مایک دراپ دریافت کرد.

این گروه اولین هنرمند کره‌ ای بود که با آلبوم استودیویی عاشق خودت باش: اشک (۲۰۱۸ میلادی)، در صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ قرار گرفت!

بی تی اس (BTS) با فروش بیش از ۲۰ میلیون آلبوم در جدول موسیقی گائون، پرفروش ترین هنرمند در تاریخ کره جنوبی است و آلبوم نقشه روح: ۷ پرفروش ‌ترین آلبوم این کشور است.

طبق گزارش‌ هایی در سال ۲۰۱۹ میلادی، بی تی اس (BTS) سالانه بیش از ۴٫۶۵ میلیارد دلار، یعنی ۰٫۳ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور، برای اقتصاد کره جنوبی ارزش دارد و یک نفر از هر ۱۳ توریست خارجی را به کره جنوبی جذب می ‌کند. بی تی اس (BTS) همچنین یکی از عوامل اصلی افزایش ناگهانی فروش جهانی موسیقی به ۱۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی بود!

آر ام

بهتر است فهرست اعضای گروه بی تی اس (BTS) را با لیدر این گروه که با نام مستعار Real Me و مخفف آر ام شناخته می ‌شود، شروع کنیم. آر ام مدعی است تاکنون بیشتر از ۱۰۰ ترانه نوشته است و نام اصلی وی کیم نام جون است و با ۱۸۱ سانتی ‌متر قد به عنوان یکی از قدبلندترین اعضای بی تی اس (BTS) شناخته می‌شود. آر ام تحصیلات عالی خود را در رشته مهندسی الکترونیک به پایان رسانده است و حدود ۶ ماه از عمر خود را در نیوزیلند به تحصیل پرداخته است. آر ام عاشق دنیای پوشاک، کامپیوتر و کتاب است و رنگ نقره‌ای را برای موهای خود نسبت به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهد.

جین

کیم سئوک جین که با نام مستعار جین به روی صحنه می ‌رود، به همراه پدر و مادر و برادر بزرگ خود زندگی می‌ کند. جین متولد آذر ماه سال ۱۳۷۱ شمسی است و با ۲۵ سال سن، پیرترین عضو بی تی اس (BTS) محسوب می‌شود. جین مدعی است زمانی که گشنه می‌ شود، چشم چپش به تیک زدن می ‌افتد و غذای مورد علاقه‌ وی خرچنگ است.

شوگا

مین یون جی، یکی دیگر از اعضای گروه بی تی اس (BTS) است که وی را با نام جین بر روی صحنه ‌ها صدا می‌زنیم. شوگا در رشته هنر تحصیل کرده است و گویش محلی جذاب و خاصی دارد. این جوان پرطرفدار گروه بی تی اس (BTS) عاشق خوراکی ‌هایی است که در آن ‌ها گوشت وجود داشته باشد. شوگا عاشق رنگ سفید است و عاشق عکاسی و قرار دادن این عکس‌ ها در شبکه‌‌ های اجتماعی است.

جی‌هوپ

جونگ‌ هو سئوک، با نام مستعار جی ‌هوپ ، قسمت‌ های رپ ترانه ‌‌های گروه بی تی اس (BTS)را به بهترین نحو اجرا می ‌کند. جی‌ هوپ عاشق گوش فرادادن به موسیقی و گشت و گذار فروشگاه ‌ها است.

جیمین

پارک جی مین را در صحنه ‌های موسیقی با نام جیمین می ‌شناسیم. جیمین به سخت کار کردن اعتقادی ندارد و از هر فرصتی برای استراحت استفاده می‌کند. جیمین در دانشگاه تئاتر و سینما خوانده است و جدیدترین عضو گروه بی تی اس (BTS) است.

وی

کیم تائه هیونگ نام اصلی وی است؛ او در رشته هنر تحصیل کرده و گفته می‌ شود ظاهر زیبای وی همیشه باعث افزایش طرفداران تبلیغات موسیقی‌های گروه بی تی اس (BTS) بوده است. وی از آن دسته هنرمندانی بود که مدتی با گروه بی تی اس (BTS) همکاری داشت، بدون اینکه نامی از وی در این گروه برده شود تا اینکه دست آخر شاهد حضور این جوان‌ در ترانه‌ های اصلی بی تی اس (BTS) بودیم.

جونگ کوک

جون جونگ کوک که بر روی صحنه ‌‌ها با نام جوگ کوک شناخته می ‌شود، به همراه مادر، پدر و برادر بزرگ تر خود زندگی می‌ کند و تحصیلات خود را در رشته هنر به پایان رسانده است. جونگ کوک تنها عضو گروه بی تی اس (BTS) است که علاقه زیادی به ورزش دارد و قبل از فعالیت حرفه‌ ای خود در رشته موسیقی سابقه خوبی در بازی ‌های هندبال داشت.

گروه بی تی اس در ابنستاگرام

https://www.instagram.com/bts.bighitofficial

دلیل محبوبیت گروه بی تی اس در ایران چیست؟

این روزها هنرمندان کره جنوبی از محبوبیت وصف نشدنی خاصی در بین اقشار جوان و نوجوان برخوردار هستند. گروه بی تی اس یکی از همین گروه هاست که در ایران مورد اقبال قرار گرفته است.

دلیل محبوبیت گروه بی تی اس در ایران چیست؟

به گزارش بورس فردا و به نقل ازوقت صبح، نوجوانانی که موزیک کره‌ای گوش می‌دهند، سریال‌های کره‌ای را دنبال می‌کنند و آن قدر مجذوب کره هستند که زبان این کشور را یاد می‌گیرند، غافل از این که محتوای مورد علاقه‌شان برای مخاطبی با فرهنگ متفاوت و در راستای باورها و زیست اجتماعی دیگری طراحی شده است.

این موضوع والدین را نگران کرده و به فکر واداشته. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا ابعاد موضوع را بیشتر بررسی کنیم و ببینیم در برابر آن چه باید بکنیم؟
ابتدا با یک جوان عاشق فرهنگ کره‌جنوبی گپ زدیم که از این فرهنگ، دلایل علاقه‌اش به آن و اصطلاحاتش گفت. بعد نظر یک استاد دانشگاه را جویا شدیم که چه شد کار به این‌جا کشید و اکنون چه باید بکنیم؟ با ما باشید.

سلبریتی‌های کره‌ای، الگوی بدی نیستند

غزل ۱۹ ساله، دیپلم انسانی دارد و پشت کنکوری است. در اولین نگاه با دیدن عکس، اسم و نمادهای پروفایلش می‌توان فهمید که یکی از عاشقان کره است.
برخلاف دیگر دوستانش که حاضر به صحبت نشدند، با روی باز قبول کرد به پرسش‌های ما در این باره پاسخ دهد. در بین حرف‌هایش از اصطلاحات خاصی استفاده کرد که داخل پرانتز معنی آن را آورده و در پایان هم به‌طور خلاصه آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

نوجوانان ایرانی خواننده‌های کی پاپ را الگوی خود می‌دانند

چه شد که به فرهنگ کره علاقه‌مند شدی؟

از وقتی بچه بودم کره‌ای‌ها را دوست داشتم. آن زمان به نظرم ظاهرشان خیلی «کیوت» و جالب می‌آمد. فکر کنم اولین سریال کره‌ای که دیدم اسمش «امپراتور دریا» بود که از تلویزیون خودمان پخش شد.

از آن‌جا بود که با کره‌ای‌ها آشنایی پیدا کردم. بعد از آن هروقت سریال کره‌ای پخش می‌شد برای سرگرمی مرتب دنبالش می‌کردم. در «کیپاپ» (موسیقی کره‌ای) هم طرفدار گروه «اکسو» هستم.

وقتی «دبیو» (آغاز به کار) کردند ۱۰ سالم بود. در مدرسه از دوستانم درباره آن‌ها شنیدم. بعد در اینترنت جست‌وجو کردم. اولین چیزی که جذبم کرد صدای فوق‌العاده و استعدادی بود که داشتند.

یک سبک کاملا متفاوت و جدیدی را به وجود آورده بودند. موضوع دیگری که باعث شد جذب موسیقی این کشور بشوم متن آهنگ‌ها و حرکاتی بود که طراحی می‌کردند.

همزمان با این که حقایق را بیان می‌کنند، باعث می‌شوند روحیه مبارزه‌طلبی را درون شنونده فعال کنند. متن آهنگ‌هایشان باعث می‌شود برای آن چیزهایی که دوست داری تلاش کنی و بجنگی. تا دربرابر سختی‌ها برای رسیدن به هدف‌هایت مقاوم بشوی.

از فرهنگ کره چه می‌دانی؟

کره‌ای‌ها به شدت تلاشگر، سخت‌کوش و مستقل هستند. این ویژگی‌های اخلاقی‌شان من را جذب کرده و باعث شده آن‌ها را الگو قرار دهم. کره‌ای‌ها به موضوع‌هایی مانند سلامتی خیلی اهمیت می‌دهند و روتین زندگی سالم و مشخصی دارند.

به همین خاطر خیلی پیشرفته هستند که در فیلم‌هایشان هم می‌بینیم. اگر از ایرانی‌هایی که در کره زندگی می‌کنند بپرسید، به شما خواهند گفت که فرهنگ ایران و کره خیلی به هم شبیه است.

کره‌ای‌ها هم آدم هستند و سبک زندگی، فرهنگ، آرایش و پوشش خاص خودشان را دارند.

ولی خیلی‌ها این مسائل را مثل ما در نظر نمی‌گیرند و قضاوت می‌کنند، مسخره می‌کنند، حرف‌های نژادپرستانه می‌زنند و… کاش قبول کنند یک سری چیزها سلیقه‌ای است و قرار نیست همه مثل هم باشند. همین تفاوت‌هاست که زندگی را قشنگ‌تر می‌کند.

طرفداران کره‌ای‌ها بیشتر چه کسانی هستند؟

خیلی جاها دیده‌ام که می‌گویند طرفداران فرهنگ کره بچه‌سال هستند، تعصب دارند یا بعد از یک دوره افسردگی به کره‌ای‌ها روی آورده‌اند. اصلا این‌جوری نیست. خیلی از طرفدارها ازدواج کرده‌اند و ۲۰ سال به بالا هستند.

حتی مادر یا پدر هستند. بیشتر کسانی که طرفدار «کیپاپ» و «کیدراما» هستند آدم‌های مستقل و محکمی هستند و زندگی شخصی موفقی دارند.

یکی از دوستان خودم که «اکسو ال» (طرفدار گروه اکسو) است پارسال رتبه سه رقمی کنکور شد. الزاما این جو و فرهنگ کره‌ای که ایرانی‌ها را جذب می‌کند چیز بدی نیست. این نیست که دنبال کردن آن‌ها باعث بشود ما از زندگی شخصی‌مان عقب بمانیم.

چه چیز موسیقی کره‌ای شما را جذب می‌کند؟

آدم وقتی به یک موسیقی گوش می‌دهد انتظار دارد حالش را خوب کند، نه این که او را به سمت انواع و اقسام افسردگی و مشکلات روانی بکشاند.

متاسفانه وقتی به موسیقی بعضی کشورها یا حتی ایران و رپ‌های فارسی نگاه می‌کنی می‌بینی بیشترشان پر از ناامیدی و افسردگی و بی‌محتوا هستند.

همین باعث می‌شود که خیلی‌ها به سمت کره‌ای‌ها گرایش پیدا کنند چون موسیقی آن‌ها دقیقا برعکس است. آن‌ها برای چیزی که می‌سازند وقت می‌گذارند.

همه چیز را معمولا خود گروه یا خواننده می‌سازد و مراحل خیلی سختی را پشت سر می‌گذارند تا معروف شوند. به طرفدارانشان اهمیت می‌دهند، دقیقا مثل یک خانواده.

نزدیک به ۱۰ سال است که «اکسو ال» هستم. چیزی که باعث شد این مدت طولانی را کنار اکسو بمانم همین استعداد، تجربه‌ها و عشقی است که بین ما و اکسو ال‌هاست. مطمئنا تا آخر عمرم هم کنار اکسو خواهم ماند.

چه شناختی از سلبریتی‌های کره داری؟

سلبریتی‌های کره بیشتر به عنوان یک چهره مشهور، خیلی بااخلاق، حرفه‌ای و الگوی خوبی هستند. آن‌ها می‌دانند به عنوان فردی که تمام دنیا نگاه‌شان می‌کند، مواظب رفتارشان باشند.

برعکس بیشتر سلبریتی‌های آمریکایی یا اروپایی که مثلا چندین بار به خاطر مصرف مواد مخدر یا رانندگی هنگام مستی و مشکلات دیگر جنجال به پا کرده‌اند و الگوی خوبی نیستند. خود کره‌ای‌ها اصلا اجازه نمی‌دهند یک الگوی بد، مشهور شود.

اصطلاحات هواداران کره‌ای

فندوم| به مجموعه کسانی گفته می‌شود که طرفدار یک گروه هستند و از آن گروه حمایت می‌کنند. مثلا فندوم اکسوال، فندوم آرمی و… در فندوم وظایف مختلفی برای حمایت از گروه‌ها به اعضا داده می‌شود. مثلا یک عده استریم می‌زنند، چند نفر هشتگ می‌زنند، گروهی مقاله می‌نویسند و…

استریم زدن| همان بازدید کردن است. مثلا در نرم‌افزار اسپاتیفای یا یوتیوب، پلی‌لیست‌هایی از آلبوم و آهنگ‌ها می‌سازند و می‌گذارند ساعت‌هایی پخش بشوند. به این صورت از هنرمند مورد علاقه‌شان حمایت می‌کنند. مثلا چند روز پیش به مناسبت برگشتن «سوهو»، لیدر گروه اکسو از سربازی و آمدنش به لایو، هشتگ داشتند و ترندش کردند.

نمادها| گل رز، هلو و… نماد آلبوم‌های گروه‌هاست. ایموجی‌هایی مثل خرگوش، خرس و… هم نماد اعضای گروه‌هاست.

نوجوانان ایرانی خواننده‌های کی پاپ را الگوی خود می‌دانند.

برخلاف نظر هواداران محصولات کره‌ای آسیب‌زاست

برو سفر، حالشو ببر! | تخفیف ویژه فلایتیو

امیررضا طهرانی، کارشناس رسانه- اگر این روزها در شبکه‌های اجتماعی و صفحه‌هایی که پاتوق نوجوانان است بچرخیم، امکان ندارد چشم‌مان به قیافه بازیگران و خواننده‌های آسیایی نیفتد که در نگاه اول متوجه نشویم دختر هستند یا پسر!

افرادی با صورت آرایش‌کرده، مویی با رنگ‌های عجیب و لباس‌هایی گشاد که با انگشتانی به حالت‌های مختلف رو به دوربین ژست گرفته‌اند. این‌ها «آیدول» های «کیپاپ» هستند.

یا به زبان خودمانی، هنرمندان سینما و موسیقی کره‌جنوبی. نکته تامل‌برانگیز این‌که طرفداران این محصولات و محتواها، به‌شدت از علایق خود دفاع می‌کنند و دربرابر منتقدان جبهه می‌گیرند.

خلاصه حرف آن‌ها هم این است که «کیپاپ بسیار استریلیزه است و نه تنها ضرری برای ما ندارد که از آن نکات مهم زندگی یاد می‌گیریم». در حالی که با بررسی اشعار و دیدن فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای، متوجه می‌شویم آن‌چنان هم بی‌خطر نیستند.

گذشته از سبک پوشش، نوع رفتار و طرز زندگی این ستاره‌ها که حتی در نمونه‌های غربی‌شان هم چنین افراطی وجود ندارد. اگر ترجمه ترانه‌هایشان را بخوانیم متوجه می‌شویم که در خیلی از آن‌ها صحبت از غم و افسردگی و شکایت از وضع موجود است.

به عنوان نمونه بخشی از ترجمه متن آهنگ Blue & Grey از گروه BTS را بخوانیم که دقیقا به این موضوع اشاره می‌کند: «فرشته نجات من کجاست؟ حالا که امروزم به سر رسید.

لطفا یکی بیاد منو نجات بده. یک روز خسته‌کننده پر از آه و افسوس گذروندم. میشه یه نگاه بهم بندازی؟ آخه من آبی خاکستری‌ام (غمگین و افسرده‌ام)». ضمن آن که در فرهنگ کره‌ای رنگ زدن مو توسط آقایان اتفاق عجیبی نیست.

گذشته از موارد بالا، در فیلم‌ها و سریال‌های بین‌المللی مشخص است که این فیلم برای چه رده سنی مناسب است یا این سریال حاوی چه صحنه‌هایی است که تماشاگر یا والدینش برای دیدن یا ندیدن آن می‌توانند تصمیم بگیرند.

در حالی که کیدراما یا فیلم و سریال‌های کره‌ای، دست کم از نظر خشونت هیچ هشداری به بیننده نداده و به عنوان مثال در همین سریال «بازی مرکب» بیننده ناگهان با صحنه‌هایی روبه‌رو می‌شود که تا مدت‌ها از نظر روانی تاثیر منفی دارند.

در نهایت این که وقتی صحبت از محصولات فرهنگی خارجی می‌شود، نه تنها باید آن‌ها را با فرهنگ خودمان تطبیق داد و از فیلتر فرهنگ‌مان عبور دهیم، بلکه باید مطمئن باشیم که می‌توانیم برای آن‌ها جایگزین‌هایی درخور داشته باشیم تا بتوانیم مخاطب را در هر سن و با هر سلیقه‌ای راضی نگه داریم و نیازهایش را پاسخ دهیم.

عاقبت خالی‌بودن سبد فرهنگی نوجوان ما

مرضیه ادهم، دکترای علوم ارتباطات‌اجتماعی و کارشناس‌ارشد مطالعات‌فرهنگی و رسانه درباره دلایل و عواقب طرفداری از گروه‌های هنری کشورهای آسیایی می‌گوید.

«علاقه به کیپاپ و کیدراما، یعنی محصولات فرهنگی کره و حتی جیپاپ و سیپاپ، یعنی محصولات فرهنگی و رسانه‌ای ژاپن و چین، حدود ۱۰ سالی است که به صورت موج جهانی درآمده و فقط مختص ایران نیست.»

خانم ادهم که تحقیقات مبسوطی در این باره داشته در ادامه ریشه علاقه برخی جوانان ایرانی به فرهنگ کره را این طور بیان می‌کند: «در چند سال گذشته این سه کشور یعنی کره جنوبی، ژاپن و چین درحال تولید محتوا و برندسازی بوده‌اند و این روزها به زبان جهانی محصولات‌شان را ارائه می‌کنند.

مثلا سریال‌هایشان اوایل کیفیت جهانی نداشتند و ضعیف بودند. ولی کم‌کم در سطح بین‌المللی سریال ساختند و جوری فرهنگ و اسطوره‌هایشان را مطرح کردند که برای همه جهان جذاب باشد.

این روزها در حد هالیوود کار می‌کنند و توسط پخش‌کننده‌های جهانی مانند نتفلیکس هم پشتیبانی می‌شوند. معروف‌ترین گروه موسیقی کره یعنی بی‌تی‌اس، سفیر صلح در سازمان ملل شده است، سخنرانی می‌کند، به برنامه‌های گفت‌وگومحور بین‌المللی دعوت می‌شود و کنسرت‌های میلیونی در کشورهای جهان برگزار می‌کند.

یا در قالب کیدراما، سریال «بازی مرکب» در سال ۲۰۲۱ رکورد جهانی بیننده را زد. این یک جریان صنعتی فکر شده است. در ایران هم شروع جیدراما و هم کیدراما، یعنی فیلم و سریال‌های ژاپنی و کره‌ای، از تلویزیون خودمان بود.

موجی از فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمه‌های ژاپنی در دهه ۶۰ و ۷۰ پخش شد و خواندن «مانگا» (کتاب‌های تصویری و کمیک استریپ) مد شد. از اواسط دهه ۸۰ تا اواخر دهه ۹۰ هم موجی از فیلم و سریال‌های کره‌ای داشتیم.

وقتی کسی از کودکی سریال کره‌ای دیده باشد، دیگر وابسته به تلویزیون نیست و خودش از رسانه‌های دیگر و اینترنت به محصول مد نظرش خواهد رسید. در این صورت مسیر مصرفش از رسانه رسمی جدا می‌شود. »

فرهنگ‌سازی با فرمول‌های حرفه‌ای

از دید این کارشناس فرهنگی، راز محبوبیت فرهنگ‌سازی کره‌ای‌ها، در معرض این موج بودن است و اضافه می‌کند: «بیشتر کسانی که این روزها از طرفداران پروپاقرص کیپاپ و کیدراما هستند، از ۶-۷ سالگی در معرض سریال‌های کره‌ای بوده‌اند و ذائقه‌شان شکل گرفته است.

این صنعت برای هوادارانش به قدری حرفه‌ای رفتار می‌کند که مثلا در صفحه‌هایشان به زبان فارسی به هواداران پیام می‌دهند یا ماه رمضان را به مسلمانان تبریک می‌گویند، چون می‌دانند که برای چه حوزه‌ای از طرفداران‌شان صحبت می‌کنند و در همان زمینه مسائلی را مطرح می‌کنند.

این موضوع برای هوادار خاص و جالب است که می‌گوید آن گروه دارد من را می‌بیند و علاقه مندی من را پاسخ می‌دهد. این گروه‌ها محصولات جانبی جالبی هم برای هر سنی تولید می‌کنند.

از قاب گوشی و تیشرت گرفته تا جواهرات با هر قیمتی. برنامه‌های گفت‌وگومحور با زیرنویس انگلیسی هم تولید می‌کنند برای طرفداران که مثلا یک روز با او بیرون بروند و زندگی‌اش را از نزدیک ببینند که به عنوان مثال چطور آشپزی می‌کند.

این موضوع برای هوادار نوجوان بسیار جذاب است که وقتی طرفدار گروه یا شخصی می‌شود دوست دارد آن را برای خودش شخصی‌سازی کند. چیزهایی بداند که بقیه نمی‌دانند یا بفهمد که علاقه مشترکش با سلبریتی‌اش یکسان است.

کره‌ای‌ها این اطلاعات را خیلی دقیق و فرمولی شده می‌دهند. یا حتی مثلا دعواهای نمایشی بین اعضای گروه‌ها راه می‌اندازند تا جذابیت بیشتری ایجاد کنند. با همین فرمول‌ها، طرفداران فراتر از یک هوادار می‌شوند و با گروه‌های مورد علاقه‌شان زندگی می‌کنند».

نوجوانان ایرانی خواننده‌های کی پاپ را الگوی خود می‌دانند

طرفداری افراطی یک ویژگی دوران نوجوانی

دکتر ادهم این موج را ترسناک نمی‌داند و می‌گوید: «نوجوان ویژگی‌هایی دارد که به شدت دوست دارد به صورت افراطی یک چیزی را دنبال کند. از موسیقی متالیک گرفته تا سریال‌ها و بازی‌های رایانه‌ای یا حتی فوتبال.

برای همین جزو ویژگی نوجوانان است تا در بین گروه سنی خودش ابراز وجود و هویت کسب کند. به همین دلیل فرهنگ هواداری کمکش می‌کند سرمایه اجتماعی داشته باشد تا بگوید در این زمینه اطلاعات خفن‌تری دارم یا تعداد سریال بیشتری دیده‌ام، یا زبان کره‌ای بلدم.

با این امتیازها بین همسالانش اعتبار کسب می‌کند. اصلا تا حدی لازمه نوجوانی همین است. در همه دنیا هم این اتفاق می‌افتد. من این را آسیب و نفوذ نمی‌دانم، چون همین در دسترسش بوده و استفاده کرده است.

اتفاقا سریال‌ها و آهنگ‌های کره‌ای بیشتر مسائل اخلاقی را رعایت می‌کنند و تقریبا مثبت هستند. این محصولی است که به علت فراوانی در دسترس نوجوان ما بوده است.

از سمت دیگر باید به خودمان این نقد را داشته باشیم که چرا سبد فرهنگی نوجوان ما این‌قدر خالی است و چیزی برای ارائه به او نداریم. وقتی هم می‌خواهیم آگاهش کنیم فقط می‌گوییم نکن، نبین، به این سمت نرو، این‌ها خوب نیست.

ولی در برابرش جایگزینی نداریم تا به او ارائه بدهیم. با این روش نمی‌توانیم کار خاصی بکنیم. هرچقدر هم بگوییم «خیلی بد است» و چیزی به جایش در پیش نوجوان نگذاریم، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

نهایتا فقط نمی‌آید دیگر راجع به چیزی که می‌بیند با ما حرف بزند. می‌شود زیرزمینی و حتی ممکن است لج هم بکند و اگر قرار بوده دو سال دنبال این مد باشد، پنج سال دنبالش می‌کند. »

با گذر زمان درست می‌شود

در نهایت این کارشناس علوم ارتباطات توصیه می‌کند به نوجوانان اصول نقد را آموزش بدهیم. او می‌گوید: «زمانی روی فرهنگ و رسانه‌های ژاپن کار می‌کردم. به عنوان مدرس سواد رسانه با دانشجوها و دانش‌آموزان حرف می‌زنم که مثلا بیایید درباره این‌ها صحبت کنیم. اصول نقد را بهشان یاد می‌دهیم.

مثلا می‌گوییم سریال سطح پایین نبین. سعی کن فرق بین موسیقی و ترانه خوب و بی‌خود را تشخیص بدهی. منع‌شان نمی‌کنم و سعی می‌کنم این‌طوری سواد رسانه و تفکر انتقادی بهشان آموزش بدهم.

بعد هم این موضوع یک دوره سنی دارد که کم‌کم فروکش می‌کند. بیشتر طرفداران در موسیقی، دختران هستند و در سریال‌ها، پسران. بعد از مدتی می‌بینیم که علاقه‌شان کمتر می‌شود، یا مدل‌های کشورهای دیگری را دنبال می‌کنند.

این پروسه گذر از این هواداری را دیده‌ام. بیشتر آن دوستی‌هایی که براساس این علاقه مشترک برایشان شکل می‌گیرد و حلقه رفاقت و اعتبار در جمع برایشان مهم است.

شاید از هر ۱۰ نفر طرفدار این گروه‌ها، یک نفرشان خیلی شدید علاقه داشته باشد که برود زبان کره‌ای یاد بگیرد یا مدرسه کره‌ای برود یا حتی مهاجرت کند. بقیه در حد همان تایید گروه همسن‌های خود می‌مانند.

با این حال آسیبی که می‌توان دید این است که من به عنوان مسئول، یک سری ادعاهایی در بحث رسانه و فرهنگ دارم و چشم‌اندازهایی تعریف کرده‌ام که فلان مفهوم و فرهنگ را در بین نوجوانان جا بیندازم، ولی متاسفانه نفوذی روی بخشی از آن‌ها نداریم. اگر هم به علایق‌شان احترام نگذاریم، بدتر می‌شود.»

استایل گروه BTS

گروه BTS از اعضای پر شور و هیجانی تشکیل شده است که در زمینه خوانندگی و سبک و استایل، روز به روز نسخه جدیدی از خودشان را به نمایش می گذارند. آنها در این زمینه نهایت خلاقیت خود را روی کار می آورند و دنباله روی هر چه که مد می شود، نیستند. حال به بررسی استایل گروه بی تی اس می پردازیم. برای آشنایی با شیوه شیک پوشی این تیم با ما همراه باشید!

آشنایی با گروه BTS

بی تی اس یک مجموعه هنری کره ای متشکل از 7 پسر جوان پر شور، بانشاط و باانگیزه است که در زمینه خوانندگی، هنر و استعداد خودشان را به رخ می کشند. استایل این گروه در حال حاضر به شهرت و معروفیت جهانی دست پیدا کرده است. در ادامه استایل های اعضای این گروه را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با گروه بی تی اس

راز شیک پوشی گروه BTS

دنباله روی مد نبودن

اعضای گروه بی تی اس هیچ وقت به دنبال مد نیستند و ترجیح می دهند که دنیای مد را به سمت خود بکشند. به طوری که از آن ها الگو برداری شود. به همین دلیل است که در استایل هایشان از شلوار جین که قدیمی است و شاید در دنیای امروزی در تن کمتر کسی دیده باشید نیز، استفاده می‌کنند.

استفاده زیاد از اکسسوری

راز جذابیت این گروه، استفاده از اکسسوری های خاص و زیبا است. انگشترها، گردنبند، کیف های کمری جذاب، پیرسینگ ها و دیگر اکسسوری هایی که آن ها استفاده می کنند به شدت جذاب و دیدنی است.

استفاده از لباس های اور سایز

یکی دیگر از نکات جذابیت تیم BTS که مطرح است، پوشیدن لباس های گشاد و اور سایز است. بیشتر تیشرت های oversize را مورد استفاده شان قرار می دهند. همچنین استفاده از این لباس ها، در جوان تر نشان دادن آن ها، تاثیر زیادی دارد.

استایل اور سایز گروه بی تی اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian