اسمارت کژوال، راحتی و شیکی با هم

استایل اسمارت کژوال ، که ماهیت آن با کژوال متفاوت است. قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا آیتم‌های مناسب کمدتان را برای این استایل به راحتی انتخاب کنید.حتما اغلب شما با استایل کژوال آشنا هستید، این استایل را برای روزمره خودتان انتخاب می‌کنید تا حس راحتی داشته باشید.

تاریخچه اسمارت کژوال به دوره ۱۹۲۴ بر می‌گردد. شواهد نشان می‌دهد که از سال ۱۹۸۰آغاز شده است. یعنی همان دهه ۸۰ که زنان خواستار این بودند که مستقل شوند و در بیرون از خانه شاغل باشند. در نهایت استایلی در جامعه رواج پیدا کرد تا رسمی بودن و راحتی را با هم تلفیق کند.

استایل اسمارت کژوال

 سبک کژوال اسمارت کمتر در جریان فشن و تغییرات مد قرار می‌گیرد. اغلب بیشتر آیتم‌های آن ثابت و بیسیک هستند، در هر فصل همراه مد بوده و نیازی نیست از ترندها مدام پیروی و برای آن‌ها هزینه‌ی زیادی کنید.  اگر استایل شما کژوال است و همه چیز را برای پوشیدن به سادگی انتخاب می‌کنید، می‌توانید با اضافه کردن چند آیتم رسمی ، خاص و جذاب به استایل‌تان آن را به اسمارت کژوال تبدیل کنید. سبک اسمارت کژوال استایلی راحت تا حدی رسمی است و بین آیتم‌های  formalو casual  تعادل برقرار می‌کند.

این سبک هویت شما را بیان می‌کند و منعطف‌تر با مد روز پیش می‌رود.  برای انتخاب لباس، شما آزادتر هستید. در هر مکانی متناسب با مراسم‌های متفاوت، میهمانان با ظاهری خوش‌استایل و شیک قرار بگیرید.

پوشش و استایل کردن باید به گونه ای باشد رسمی، راحت و شیک در واقع همان کت و شلواری که به تن شما راحت است و اذیتتان نمی‌کند.

سیمز مشاور طراح لباس

کت‌شلوار در استایل اسمارت کژوال

بر خلاف برخی باورها کت و شلوار مخصوص ادارات و شغل کارمندی است، اما اشتباه نکنید چون یکی از آیتم‌های همیشگی سبک اسمارت کژوال کت شلوارها و کت دامن‌های ست هستند و می‌توانند بسیار جذاب باشند.

شما اگر مایل هستید که همیشه از این آیتم استفاده کنید، بهتر است از یک شومیز دکمه‌دار به رنگ سفید یا رنگ‌های خنثی بپوشید. برای شومیزهای‌ زیر کت‌تان بیشتر از پارچه‌هایی با پترن‌ها و نقوش ریز مثل راه‌راه‌های ظریف و گل‌های ریز‌ استفاده کنید. مزیتی که این استایل دارد این است، اگر از سر کار به یک مهمانی عصرانه دعوت شدید می‌توانید به همراه یک جفت کفش پاشنه بلند با یک استایل کامل و خوشتیپ در مهمانی حضور پیدا کنید. پس با خیال راحت از این آیتم دوست‌داشتنی استفاده کنید.

البته علاوه برکت شلوار و کت ‌دامن ست، کمد شما نباید از داشتن کت‌های تک فیت اندام‌تان، شلوارهای پارچه‌ای بی بهره باشد. دامن‌های فون تا پایین زانو، دامن‌های چرم و شومیزهای دکمه‌دار، یقه برجسته، یقه بلیزر و یقه دراپه از آیتم‌های اساسی کمد اسمارت کژوال است.

یک نکته مهم، کت و سایر لباس‌های این استایل را نباید با با برش‌ها خیلی خاص و آوانگارد انتخاب کنید. بیشتر استایل شما باید فرم رسمی داشته باشد، به رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای، سبز تیره، آبی سیر و رنگ‌های خنثی، سفید یا سیاه، رنگ خاکی، شن و ماسه‌ای و رنگ بژ باشند .

اسمارت کژوال در مهمانی، یک ضیافت شام

اگر شما به یک مهمانی شام دعوت هستید به راحتی می‌توانید با شلوار مشکی پارچه‌ای شیک کلاسیک به همراه یه تاپ یقه قایقی و یک اکسسوری ساده مثل یک ساعت با بند چرمی، یک استایل اسمارت کژوال برای خودتان داشته باشید. سرهمی‌ها از جمله آیتم‌هایی هستند که شما دغدغه ست کردن را ندارید. حتما برای انتخاب سرهمی در این استایل دقت کنید به فرم رسمی، شیک و با پارچه‌های بدون طرح باشد.

استایل اسمارت کژوال در مهمانی مجالس و عروسی

 لباس‌هایی که مخصوص مجالس و عروسی در کمد اسمارت کژوال باید در نظر گرفته شود، پیراهن‌هایی با پارچه‌های نرم و ابریشمی هستند که برش‌هایی تا طول کمر دارند. مدل آ‌ن‌ها باید طوری باشند که سینه و پاهای شما را به رخ نکشند. از آن‌جایی که این سبک کم هزینه است شما با یک دست شومیز و شلوار        dress pants کلاسیک و اکسسوری ساده هم می‌توانید به مجلس عروسی بروید. محدودیت‌ این سبک، از اکسسوری‌های بزرگ و  عجیب غریب و آوانگارد دوری کنید و برای این استایل در ظاهرتان زیاده روی نکنید.

اسمارت کژوال، مهمانی دورهمی و خودمونی

تا حدی رسمی بودن استایل suits، مانع از داشتن آیتم‌های جین در کمد لباس شما نمی‌شود. می‌توانید شلوار‌های جین را برای این استایل بپوشید منتهی مدل مناسب، جین‌ اسکینی یا لوله‌ای است.
اگر شما به مهمانی دورهمی دعوت شده‌اید می‌توانید ساده‌ترین آیتم که شلوار جین می‌باشد را انتخاب کنید. استایل خودتان را با یک شومیز دکمه‌دار به همراه یک جلیقه و کفش پاشنه بلند بیاد ماندنی کنید. پس جلیقه‌ها یک آیتم شیک برای این استایل به حساب می‌آیند، دو سه تا از آن‌ها به رنگ‌ها نود برای کمدتان در نظر بگیرید.
یک نکته که در انتخاب لباس‌های جین برای استایل اسمارت کژوال وجود دارد، باید به رنگ تیره، نیلی، یا مشکی و سرمه‌ای باشد. همچنین برای این مناسبت پوشیدن تاپ‌های کمی مجلسی به همراه شلوارک‌های پارچه‌‌ای تا زیر زانو یک استایل مدرن و راحت را برای‌تان القا می‌کند.

از جمله آیتم‌های کمد زمستان اسمارت کژوال


برای استایل زمستانی ژاکت را به همراه یک بلوز یقه اسکی فراموش نکنید. البته لباس‌های بافتنی شما باید ظریف بافت باشد. ست کردن بلوز بافت خاکستری با یک پیراهن آبی مردانه و شلوار پارچه‌ای لوله‌ای تنگ بهترین گزینه است. اگر تمایل به پوشیدن شلوارهای تنگ ندارید، شلوارهای راسته تا حدی گشاد با پارچه‌ی آهاردار که ایستایی مناسب دارند را جاگزین کنید. این‌گونه استایل راحت شما را با یک ظاهر کلاسیک جذاب همراه ‌می‌کند.
یکی دیگر از آیتم‌های ضروری کمد اسمارت کژوال، داشتن بلوز، شلوار و پیراهن‌های آستین بلند پشمی است. پالتویی از جنس پشم و کاملا ساده، در کمد لباستان داشته باشید. ملزوم بر این نیست که شما از این آیتم‌ها به تعداد زیادی در کمد لباستان جای دهید، بلکه یکی دوتا از هر مورد برای استایل شما کافی است.

لباس‌های کوتاه مخصوص اسمارت کژوال


ترجیحا آیتم دامن، شلوار و پیراهن‌ها را بلند و راسته‌ی اندام‌تان انتخاب کنید، چون این فرم مناسب‌ استایل شما است. اما به این معنی نیست که شما نتوانید از لباس‌های کوتاه استفاده کنید؛ بلکه متناسب با اندام‌تان آن را ست کنید، حواستان باشد فقط زیادی کوتاه نباشد.
مواردی که بهتر است در پوشیدن آیتم‌های کوتاه رعایت کنید؛ پوشیدن دامن کوتاه با یک شومیز آستین بلند مناسب‌تر است. برای پیراهن‌های کوتاه حتما از یک کمربند باریک استفاده کنید و بر عکس اگر پیراهن شما بلند بود، از کمربند پهن استفاده کنید.

کیف کفش مناسب اسمارت کژوال

از کفش‌های مناسب استایل اسمارت کژوال، کفش‌های نسبتا مینمال با پاشنه‌ و پنجه مربعی دهه ۹۰ که دوباره در ۲۰۲۰ تکرار شده است. کفش پاشنه بلند و کفش‌های تخت چرم، کیف دستی‌های چرمی و جیر از آیتم‌های مناسب این سبک است.

چه آیتم‌های را نباید بپوشید


از آیتم‌هایی که در کمد لباس شما جایی ندارد لباس‌های اورسایز، گرم‌کن‌ها، شلوارهای جین زاپدار و بگ هستند. لگینگ‌ها را هم درکل فراموش کنید. از پوشیدن کتونی‌های بزرگ رنگی‌، صندل‌های تخت و کفش‌های فانتزی، همچنین کیف‌های حصیری، کیف‌هایی با شکل نا متعارف در واقع اکثر ترندهای ۲۰۲۰ و کوله پشتی‌ها خودداری کنید.

یکی از برندهای که می‌توانیم در اینجا برای شما معرفی کنیم برند ویکتوریا بکهام، دارای سبک اسمارت کژوال، است. ویکتوریا برای کالکشن ۲۰۲۰ خود از دهه‌ی ۷۰ الهام گرفته است. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است؛ من فکر می‌کنم ماه دسامبر که این کالکشن من وارد فروشگاها می‌شود خانم‌ها تمایل زیادی برای خریدن این کالکشن داشته باشند. پیش بینی او در حوزه فشن این است که بعد از دوران قرنطینه و محدودیت‌های کرونا خانم‌ها بیشتر به سمت رسمی بودن و زرق برق بودن تمایل پیدا می‌کنند.


پس اگر سبک شما سبک اسمارت کژوال است، از استایل مدل‌ها و کالکشن‌های ویکتوریا بکهام به خوبی می‌توانید ایده بگیرید. استایل خودتان را دوست داشته باشید و برای خوش پوش بودن وقت بگذارید. برای خرید کردن در اول تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید تا استایل شما تکمیل شود تا در فروشگاه‌های لباس سر در گم نشوید.

استایل اسمارت کژوال چیست؟ رسمی و در عین حال اسپورت پوشیدن را یاد بگیرید

حتما تا به حال استایل کژوال به گوشتان خورده است. استایل کژوال تقریبا همان استایل اسپورت است که طرفداران خاص خودش را دارد. حالا استایل اسمارت کژوال چیست؟

اسمارت کژوال به استایلی بین استایل رسمی و کژوال گفته می‌شود. یعنی نه آنقدر رسمی و مجلسی و خشک و نه آنقدر اسپورت و راحتی.

مثلا وقتی شما یک کت شیک را به همراه یک شلوار جین و کتانی بپوشید، در واقع از این سبک استایل استفاده کرده‌اید. این استایل برای هر تیپ شخصیتی و برای خانم‌ها و آقایان و حتی کودکان مناسب است.

استایل اسمارت کژوال

لباس‌هایی که برای این سبک استایل استفاده می‌شوند معمولا شامل کت‌های دکمه‌دار، دامن‌های راسته، ژاکت، بلوزهای آستین‌دار، تی‌شرت ساده و شلوار جین ساده می‌باشد.

استایل اسمارت کژوال برای یک قرار شام در رستوران

آقایان و خانم‌هایی که قصد دارند برای یک قرار شام کاری یا حتی عاشقانه از این سبک بهره ببرند باید به چند نکته دقت کنند و بهترین آیتم‌ها را انتخاب کنند.

آقایان

اگر می‌خواهید شیک و موجه به نظر بیایید باید در کل به سمت رنگ‌های تیره‌تر بروید. یک کت مشکی یا سورمه‌ای ساده به همراه شلوار جین یا کتان با رنگ تیره انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. دقت کنید که بهتر است تا جای ممکن از پوشیدن کتانی پرهیز کنید و یک جفت لوفر یا کالج مناسب با رنگ تیره بپوشید.

باز گذاشتن دکمه‌ی بالای پیراهن هم از ویژگی‌های این سبک است که کاملا سلیقه‌ای است و ممکن است برای همه خوشایند نباشد.

پیراهنی که زیر کتتان می‌پوشید هم می‌تواند رنگ روشن‌تری داشته باشد اما بهتر است طرحی ساده داشته و خیلی شلوغ نباشد.

استایل اسمارت کژوال

خانم‌ها

برای همین موقعیت، خانم‌ها بهتر است حتما از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده کنند چون هیچ چیزی مثل یک جفت کفش پاشنه‌دار مناسب، شیک و جذاب نیست. اندازه‌ی پاشنه را خودتان با توجه به قد و سلیقه‌ی شخصی انتخاب خواهید کرد.

کت یا مانتوی کتی کوتاه و بدون اپل با رنگی خنثی ستآستین کوتاه یا بلند بودن آن هم بست

در کنار شلوار جین ساده و بدون زاپ و پارگی و تکه‌دوزی یا شلوار پارچه‌ای جذب گزینه‌ی خوبی برای یک قرار شام خواهد بود.

در فصل‌های سرد سال هم به جای مانتو می‌توانید از یک کاپشن یا پافر یا پالتوی کوتاه استفاده کنید.

دقت داشته باشید که اگر مانتو یا کتتان چهارخانه و طرحدار بود حتما گزینه‌های دیگر(مثل شال یا کیف و کفش) را ساده انتخاب کنید.

استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال برای مهمانی و عروسی

شما برای رفتن به یک میهمانی یا عروسی هم می‌توانید استایلی اسمارت کژوال داشته باشید. فقط باید دقت داشته باشید که به عروسی یک دوست دعوت شده‌اید یا همسایه و همکار و یا فامیل درجه یک.

استایل اسمارت کژوال بیشتر مناسب رفتن به عروسی دوستتان است تا چند مورد دیگر. شما به عنوان دوست نزدیک عروس یا داماد می‌توانید یک استایل اسمارت کژوال شیک را ترتیب دهید که در جشن حسابی بدرخشید.

آقایان

برای جشن عروسی دوستتان، شلوار جین را فراموش کنید. یک شلوار چینی مردانه زیبا انتخاب بهتری برای این گونه مراسم‌ها است. سعی کنید حتما از کت استفاده کنید. اما به کار بردن کراوات یا پاپیون کاملا اختیاری است که متناسب با نوع یقه لباس و کت و سلیقه‌ی شخصیتان تعیین می‌شود.

اما گذاشتن یک دستمال جیبی زیبا و شیک،در جیب کتتان جلوه‌ی خاصی به استایلتان خواهد بخشید.

استایل اسمارت کژوال

خانم‌ها

به خانم‌هایی که قرار است به عروسی دوستشان بروند هم پیشنهاد می‌کنیم که از پیراهن‌های میدی با یقه‌ای پوشیده استفاده کنند. سعی کنید پیراهنتان زرق و برق زیادی نداشته باشد و در تنتان راحت و بدون دردسر باشد تا یک جشن عروسی به‌یادماندنی را تجربه کنید. طرح و رنگ پیراهن را با توجه به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید اما حواستان به شلوغی بیش از حد هم باشد.

اکسسوری‌های مناسب و هماهنگ با رنگ لباستان هم در شیک نشان دادن استایلتان تاثیرگذار خواهد بود. در همچین موقعیتی هم می‌توانید از کفش‌های پاشنه‌گربه‌ای استفاده کنید هم از یک جفت لوفر یا حتی کتانی مناسب با لباستان.

اگر اهل پوشیدن پیراهن نیستید، اورال‌های مجلسی هم گزینه‌ی خوبی است به شرطی که خیلی کارشده و شلوغ نباشند.

استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال در محل کار

محل کار از جاهایی است که دستتان در انتخاب استایل خیلی باز نیست و همه چیز بستگی به قوانین و مقررات آن‌جا دارد. اگر در محلی رسمی و اداری فعالیت دارید که یا باید از یونیفرم مخصوص استفاده کنید یا کت و شلوار ست برای آقایان و مانتو و شلوار ست برای خانم‌ها را انتخاب کنید.

اما اگر محل کارتان کمی دوستانه‌تر باشد، می‌توانید با یک استایل اسمارت کژوال، بسیار شیک و موجه به نظر برسید.

آقایان و خانم‌ها برای محل کار باید سراغ رنگ‌های خنثی مانند مشکی و طوسی و سرمه‌ای بروند و رنگ‌های شاد و جیغ را فراموش کنند.

استایل اسمارت کژوال

مانتوهایی تا روی زانو با طرحی ساده یا راه‌راه و چهارخانه برای خانم‌ها و پیراهن آستین‌دار ساده یا راه‌راه و چهارخانه برای آقایان برای این موقعیت، انتخاب خوبی است.

برای کفش هم سعی کنید کفش‌های راحت‌تر را انتخاب کنید که بتوانید ساعت‌ها با آن‌ها در محل کار قدم بزنید.

استایل اسمارت کژوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian