اصول انتخاب گوشواره براساس مدل لباس و رنگ پوست

گوشواره‌ها جزو اکسسوری‌هایی هستند که اگر آنها را بادقت انتخاب کنید، ظاهری جذاب و زیبا به شما می‌بخشند. حتی اگر گوشواره‌ها زیر موهایتان پنهان باشند، زیبایی و درخشش آنها از لابه‌لای موها خودش را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، انتخاب گوشواره به استایل شخصی، مدل لباس و نوع موقعیتی که در آن هستید بستگی دارد. این مطلب به شما اصول انتخاب گوشواره براساس مدل لباس و نیز سایر عوامل را آموزش می‌دهد.

اصول انتخاب گوشواره براساس عوامل مختلف

هنگام انتخاب گوشواره باید به موقعیتی که قرار است در آن حضور یابید، استایل شخصی، رنگ و مدل لباس و سایر عوامل فکر کنید. اندازه، رنگ و سبک هر گوشواره باید با استایل کلی شما هماهنگ باشد.

۱. انتخاب گوشواره براساس موقعیت

انتخاب گوشواره بر اساس موقعیت
برای رویدادهای رسمی گوشواره‌های شیک و کوچک بهتر است.

هر گوشواره برای موقعیت خاصی مناسب است. مسلما یک جفت گوشواره فانتزی هرچقدر هم زیبا باشد، مناسب یک مهمانی رسمی نیست؛ به همان اندازه هم گوشواره‌های الماس برای مهمانی شام با دوستان مناسب نخواهد بود.

مراسم رسمی

برای مراسم رسمی طرح گوشواره شما باید ساده و همیشه‌مد یا به‌عبارت بهتر، کلاسیک باشد. اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر بیایید، گوشواره‌های آویز ظریف یا حلقه‌ای کوچک بهترین انتخاب هستند. بهتر است زیاد جلب‌توجه نکنند.

عروسی و مهمانی شب

انتخاب گوشواره - براساس موقعیت
یک جفت گوشواره نفیس همیشه برای مهمانی‌هایی مانند عروسی داشته باشید.

برای رویدادهایی که در آنها لباس شب می‌پوشید، برای مثال عروسی‌ها، لازم است یک جفت گوشواره نفیس داشته باشید. گوشواره‌های الماس برای چنین موقعیت‌هایی مناسب‌اند.

رویدادهای کژوال

انتخاب گوشواره - انتخاب گوشواره براساس موقعیت
گوشواره‌های فانتزی برای رویدادهای کژوال مناسب‌اند.

برای رویدادهای کژوال، مثلا زمانی که با خانواده یا دوستان برای شام بیرون می‌روید، از گوشواره‌های معمولی یا فانتزی استفاده کنید. اگر جشن‌تولد دوستان یا همکاران است، گوشواره‌های دارای نگین رنگی یا گوشواره‌های حلقه‌ای کوچک مناسب‌اند.

استفاده روزمره

انتخاب گوشواره - براساس موقعیت
گوشواره‌های ساده برای استفاده روزمره مناسب‌اند.

با لباس‌های روزانه در منزل یا محل کار، می‌توانید از گوشواره‌های معمولی رنگی استفاده کنید. مثلا یک جفت گوشواره عقیق یا فیروزه‌ای خوب است. با لباس نخی گلدار در آب‌وهوای تابستانی هم گوشواره‌های رنگی فانتزی عالی است. به‌طورکلی بهتر است گوشواره‌هایی که روزانه استفاده می‌کنید سبک و معمولی باشند.

۲. انتخاب گوشواره براساس رنگ پوست

انتخاب گوشواره - براساس رنگ پوست
گوشواره‌های نقره‌ای با هر رنگ پوست ست می‌شوند.

همیشه برای خرید هرنوع جواهر بهتر است رنگ پوست‌تان را در نظر بگیرید و البته گوشواره هم مستثنا نیست. گوشواره‌های نقره‌ای هم برای رنگ پوست روسن و هم برای رنگ پوست تیره مناسب است. درباره گوشواره‌های رنگی، اگر پوستی سرد دارید، گوشواره‌هایی به‌رنگ آبی، قرمز و بنفش جلوه بهتری دارد. درعوض برای رنگ پوست گرم‌تر، رنگ‌هایی در طیف زرد و نارنجی و قرمز مناسب‌تر است. اگر دنبال گوشواره‌هایی با سنگ‌های درخشان هستید، این نکته را به خاطر بسپارید.

۳. اصول انتخاب گوشواره براساس رنگ لباس

یکی دیگر از چیزهایی که باید هنگام انتخاب گوشواره در نظر بگیرید، رنگ لباس است. برای این کار می‌توانید از چرخ رنگ هم کمک بگیرید. چرخ رنگ می‌تواند به شما در شناسایی رنگ‌های مکمل یا رنگ‌هایی که با هم جور هستند کمک کند. اگر تکنیک‌هایی مانند کالربلاکینگ را یاد بگیرید، می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مکمل، مشابه، تریادیک، تترادیک یا مربعی بهترین ترکیب‌ها را ایجاد کنید.

مطابقت با سیر یا روشن بودن رنگ لباس

رنگ لباس باید باید از نظر سیر یا روشن بودن با رنگ گوشواره یا سنگ آن همخوانی داشته باشد. برای مثال، اگر لباس‌تان کم‌رنگ است، گوشواره‌هایی با رنگ مشابه که به همان اندازه کم‌رنگ باشد مناسب است.

ترکیب با رنگ لباس

انتخاب گوشواره - انتخاب گوشواره براساس رنگ لباس
گوشواره‌های طلایی با لباس مشکی ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند.
انتخاب گوشواره - انتخاب گوشواره براساس رنگ لباس
گوشواره آبی و نقره‌ای برای لباس ساده سفید جذاب است.

مطابقت‌دادن رنگ لباس با رنگ گوشواره اهمیت زیادی دارد. اگر برای مثال، گوشواره مشکی را با بلوز قهوه‌ای بپوشید، تضاد ناخوشایند بین این دو رنگ ظاهری نامناسب به شما خواهد داد. ایده‌های زیر را ببینید:

  • برای یک لباس مشکی، گوشواره‌های طلایی عالی هستند؛
  • برای لباس سبزرنگ با اکسسوری‌های آبی یا سفید، گوشواره‌ای سبز مانند زمرد مناسب است؛
  • یک جفت گوشواره آبی و نقره‌ای با یک لباس سفید ساده به‌زیبایی خودنمایی می‌کند. رنگ سفید خنثای لباس با رنگ روشن گوشواره، سبکی مینمالیستی و خیره‌کننده به لباستان می‌بخشد.

ایجاد کنتراست بین لباس و گوشواره

یکی از رایج‌ترین روش‌های انتخاب گوشواره براساس لباس، انتخاب گوشواره همرنگ با رنگ غالب در لباس است. این کار بسیار پیش‌پاافتاده است و جذابیتی به شما اضافه نخواهد کرد. به‌جای آن از ایجاد کنتراست بین رنگ لباس و رنگ گوشواره استفاده کنید.

۴. انتخاب گوشواره براساس طرح لباس

انتخاب گوشواره - براساس طرح لباس
گوشواره‌های گرد شبیه گل که با طرح گل روی لباس متناسب است.

اگر بتوانید گوشواره‌هایتان را طوری انتخاب کنید که انحنای آن با شکل طرح روی لباس یکسان باشد، عالی است. این ترفندی است که بسیاری از افراد از آن باخبر نیستند. البته فقط زمانی می‌توانید از این شیوه استفاده کنید که لباستان طرح کاملا قابل‌توجهی داشته باشد. برای مثال، اگر روی لباستان طرح‌های دایره‌ای‌شکل هست، گوشواره‌های منحنی یا حلقه‌ای بهترند. اگر لباستان راه‌راه‌های زاویه‌دار یا طرح مربعی دارد، گوشواره حلقه‌ای جذاب نیست.

۵. انتخاب گوشواره براساس سن‌وسال

انتخاب گوشواره - براساس سن‌وسال
در مراسم یا مهمانی، گوشواره‌های شیک و ارزشمند برای زنان بزرگ‌سال مناسب‌تر است تا آنها را نابالغ نشان ندهد.

زنان بزرگ‌سال یا خانم‌های جوان بهتر است دنبال گوشواره‌های شیک و ارزشمند باشند. گوشواره‌های زیادی در بازار هست؛ برای مثال گوشواره‌های پلاستیکی، گیره‌ای و گوشواره‌هایی با طرح‌های عجیب و پیچیده که بیشتر برای دختران نابالغ مناسب است. اگر گوشواره‌های با طرح خلاقانه یا غیرمعمول دوست دارید می‌توانید از آنها در منزل استفاده کنید؛ ولی در مراسم‌ها یا مهمانی‌ها بهتر است از گوشواره‌های نفیس‌تر استفاده کنید که نابالغ به نظر نرسید.

۶. انتخاب چند گوشواره برای لایه‌بندی

انتخاب گوشواره - لایه‌بندی گوشواره‌ها
اگر می‌خواهید از تکنیک لایه‌بندی برای گوشواره استفاده کنید، باید آویز را در نرمه گوش و حلقه‌ها یا گل‌میخی‌ها را در لاله گوش قرار دهید.

استفاده از چند جفت گوشواره به‌صورت لایه‌لایه تکنیک جذابی است. برای مثال، گوشواره‌های میخی و حلقه‌ای و آویز با هم در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف می‌تواند راهی عالی برای نشان‌دادن استایل شخصی شما باشند. می‌توانید گوشواره آویز را در قسمت نرمی گوش، بالای آن یک عدد گوشواره چسبان و یکی دو گوشواره حلقه‌ای هم در لاله گوشتان قرار دهید.

۷. گوشواره‌های الماس، راحت‌ترین انتخاب

انتخاب گوشواره - گوشواره الماس
گوشواره الماس راحت‌ترین انتخاب است.

الماس در هر شرایطی بهترین انتخاب است. گوشواره‌های الماس را می‌توان با هرلباس و استایلی ست کرد. هروقت در انتخاب گوشواره مناسب گیر کردید، الماس را انتخاب کنید. کمتر پیش می‌آید اشتباه کنید.

۸. انتخاب گوشواره باتوجه‌به سایر جواهرات

انتخاب گوشواره - براساس سایر جواهرات
در اینجا گوشواره با گردنبند و دستبند ست شده است. دقت کنید گوشواره و گردنبند خیلی حجیم و شلوغ نیستند و بنابراین ست‌کردن آنها با هم مشکلی ندارد. از طرفی گوشواره چسبان انتخاب شده است.

هنگام انتخاب یک جفت گوشواره باید به اکسسوری‌ها و جواهرات دیگرتان هم توجه کنید. بین جواهرات و اکسسوری‌ها فقط باید روی یکی از آنها به‌عنوان نقطه کانونی استایلتان تأکید کنید. برای مثال، اگر از گردنبند استیتمنت که توجه زیادی را جلب می‌کند استفاده کرده‌اید، گوشواره‌های آویز ترکیبی شلوغ و غیرجذاب ایجاد می‌کنند. همچنین باعث می‌شود نیمه بالایی تنه شما کاملا بر نیمه پایین غلبه کند.

درعوض، گوشواره‌های استیتمنت پرزرق‌وبرق را با یک گردنبند ساده ست کنید. می‌توانید برای تأکید روی قسمت پایین‌تنه، گوشواره را با دستبند ست کنید. دستبند نزدیک به سروگردن نیست و به پایین‌تنه نزدیک‌تر است.

۹. انتخاب گوشواره براساس استایل شخصی شما

گوشواره را می‌توانید با توجه به سبک‌تان هم انتخاب کنید. به موارد زیر توجه کنید:

افراد طرفدار سبک کلاسیک

انتخاب گوشواره - براساس استایل شخصی
گوشواره‌های حلقه‌ای برای طرفداران سبک کلاسیک بهتر است.

این افراد بهتر است از گوشواره‌های حلقه‌ای استفاده کنند. گوشواره‌های حلقه‌ای در انواع ساده و در اشکال پیچیده و حجیم وجود دارد. گوشواره‌های حلقه‌ای هرگز از مد نمی‌روند و اگر جفت مناسبی از آن را انتخاب کنید، می‌توانید با هر لباسی آن را بپوشید.

افراد پرمشغله و افراد درون‌گرا

انتخاب گوشواره - براساس استایل شخصی
گوشواره‌های میخی برای افرادی که وقت کافی برای فکرکردن در انتخاب گوشواره ندارند مناسب است.

اگر از آن افرادی هستید که همیشه عجله دارید، انتخاب گوشواره گل‌میخی برایتان راحت‌تر است. این گوشواره‌ها را راحت می‌توانید به گوشتان آویزان کنید و کار با آنها اصلا پیچیده نیست. برای افراد درون‌گرا هم مناسب است؛ زیرا کاملا به گوش می‌چسبد و توجه دیگران را جلب نمی‌کند.

برای برون‌گراها و افراد اجتماعی

انتخاب گوشواره - براساس استایل شخصی
گوشواره‌های آویز برای اجتماعی‌ها مناسب‌تر است.

گوشواره‌های آویز انتخاب خوبی برای برون‌گراها هستند. این گوشواره‌ها به‌دلیل تاب‌خوردن زیاد، نور را به‌خوبی منعکس می‌کنند و برای جلب توجه دیگران عالی هستند. البته انواع مختلفی از آن وجود دارد: یک نوع آن مینیمال است و برای استفاده روزانه مناسب است و برخی دیگر پیچیده و رنگارنگ هستند.

گوشواره‌های استیتمنت هم برای این افراد مناسب خواهند بود. کافی است یک جفت از آن را با یک‌دست لباس ساده بپوشید و ببینید چقدر شیک و خوش‌سلیقه به نظر خواهید آمد.

برای افرادی که نمی‌خواهند گوش خود را سوراخ کنند

انتخاب گوشواره - براساس استایل شخصی
گوشواره کاف برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند گوششان را سوراخ کنند.

اگر از آن افرادی هستید که دوست ندارید گوشتان را سوراخ کنید، گوشواره کاف مناسب است.

نکته مهم: یک تکنیک ساده وجود دارد که می‌گوید همیشه آیتم‌های پیچیده و جسورانه را با آیتم‌های ساده تعدیل کنید. هرازگاهی خلاف این تکنیک را به کار بگیرید. برای مثال اگر می‌خواهید یک لباس با طرح واضح و مشخص را با گوشواره‌های آویز که ظاهرشان در کنار هم ناهماهنگ است ست کنید، ایرادی ندارد؛ فقط مطمئن شوید که شکل‌ها و رنگ‌های آنها با هم سازگار هستند. البته همیشه از این روش استفاده نکنید.

۱۰. انتخاب گوشواره براساس شکل صورت

انتخاب گوشواره - انتخاب گوشواره براساس فرم صورت
فرم‌های مختلف صورت گوشواره‌های متفاوتی را می‌طلبد.

صورت الماسی

انتخاب گوشواره - برای صورت الماسی
عکس برگرفته از وب‌سایت: Moni Lisa

مشخصه شکل صورت الماسی گونه‌های برجسته و پهن و چانه نوک‌تیز است. برای این صورت‌ها گوشواره‌های گرد و نرم، چلچراغی و آویز مناسب‌تر است.

صورت گرد

انتخاب گوشواره - برای صورت گرد
عکس برگرفته از وب‌سایت: Moni Lisa

این صورت هیچ زاویه‌ای ندارد و بنابراین برای تعادل گردی آن گوشواره‌های بلند و آویز بهترین هستند.

صورت قلبی

انتخاب گوشواره - برای صورت قلبی
عکس برگرفته از وب‌سایت: Moni Lisa

تقریبا کمیاب‌ترین نوع صورت است. در این صورت چانه بسیار نوک‌تیز است. برای این صورت بهترین گوشواره آویزی است که قسمت پایین آن پهن‌تر باشد تا قسمت خالی دو طرف چانه را پر کند. گوشواره‌های آویز با انتهای قطره‌اشکی مناسب‌اند.

صورت بیضی

انتخاب گوشواره - برای صورت بیضی
عکس برگرفته از وب‌سایت: Moni Lisa

زیباترین نوع صورت است و کسی که صورتش بیضی است همه مدل گوشواره از حلقه‌ای تا آویز و چلچراغی را می‌تواند استفاده کند. بااین‌حال مدل اشکی برای آنها تعادل بسیار زیبایی برقرار می‌کند.

صورت دوکی‌شکل

انتخاب گوشواره - برای صورت دوکی‌شکل
عکس برگرفته از وب‌سایت: Moni Lisa

این صورت کاملا کشیده است و بنابراین نیاز به گوشواره‌ای دارند که حالت عمودی آن را متعادل کند. یکی از این کوشواره‌ها مپل توپی درشت است. اگر رنگ آن روشن باشد بهتر است.

صورت مربعی

انتخاب گوشواره - برای صورت مربعی
عکس برگرفته از وب‌سایت: Moni Lisa

این صورت زوایا و خطوط تیز دارد و به همین دلیل گوشواره‌هایی که نرم و گرد هستند برای متعادل‌کردن این صورت بهتر عمل می‌کنند.

۱۱. انتخاب گوشواره براساس رنگ چشم

انتخاب گوشواره - انتخاب گوشواره براساس رنگ چشم
گوشواره توپاز دودی با رنگ چشم قهوه‌ای به‌زیبایی ترکیب می‌شود.

گوشواره‌ها به‌راحتی می‌توانند توجهات را به چشم‌های شما جلب کنند. برای مثال، اگر رنگ گوشواره به رنگ عنبیه شما نزدیک باشد بهتر است.

برای نمونه، گوشواره آویز ساخته‌شده از کوارتز دودی، می‌تواند چشم‌های قهوه‌ای تیره را زیباتر نشان دهد. این در حالی است که برای چشم‌های آبی یا سبز، گوشواره‌های توپاز گلابی‌شکل با یک تاپ کرم‌رنگ می‌تواند زیبایی چشم‌هایتان را دوچندان کند. اگر چشم‌های فندقی دارید، یک پیراهن صورتی با یک جفت گوشواره گارنت یا یاقوتی بهترین است.

نکات سریع و مهم درباره انتخاب گوشواره

همان‌طور که گفتیم، انتخاب جواهرات نامناسب می‌تواند کل استایل شما را خراب کند. شاید فکر کنید گوشواره‌ها خیلی کوچک هستند و به چشم نمی‌آیند؛ ولی این‌طور نیست. اتفاقا گوشواره‌ها چون به صورت نزدیک‌اند، خیلی سریع‌تر توجه دیگران را جلب می‌کنند. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کافی به خرج دهید. این نکات خلاصه مطلب هستند:

  • برای مراسم رسمی گوشواره‌های کم‌رنگ و کلاسیک انتخاب کنید.
  • زمانی که وقت انتخاب ندارید، گوشواره‌های گل‌میخی چسبان بهترین هستند.
  • برای یک شام دوستانه یا بیرون‌رفتن عادی، می‌توانید گوشواره‌هایی جدید و جسورانه امتحان کنید.
  • هنگام ست‌کردن گوشواره، آن را با رنگ لباس و رنگ پوست‌تان هماهنگ کنید. چرخ رنگ می‌تواند به شما در ایجاد ترکیب رنگ‌های خلاقانه کمک کند.
  • می‌توانید گوشواره‌ها را با رنگ چشم‌هایتان هماهنگ کنید.
  • گوشواره‌های دقیقا همرنگ لباس خیلی جذاب نیستند. بهتر است رنگ‌های مکمل یا سایه‌های تیره و روشن آنها را در نظر بگیرید.
  • هرجا گیر کردید به‌طوری‌که نمی‌دانید باید چه گوشواره‌ای انتخاب کنید، سراغ گوشواره‌های الماس بروید.
  • با لباس‌های کم‌رنگ گوشواره‌هایی کم‌رنگ یا نقره‌ای و طلایی انتخاب کنید.

سخن پایانی

اگر دوست دارید ظرافت ظاهری خود را با یک جفت گوشواره زیبا تکمیل کنید، به اصول انتخاب گوشواره توجه کنید. تکنیک‌های ترکیب رنگ‌ها و طرح‌ها را در نظر بگیرید و گوشواره را براساس مدل لباس، براساس رنگ آن و بسیاری از عوامل دیگر که در اینجا برشمردیم انتخاب کنید. گوشواره‌ها اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی دارند و حتی کوچک‌ترین آنها که نوع میخی است، اگر اشتباه انتخاب شده باشد، ممکن است زیبایی ظاهرتان را به‌تمامی تحت‌تأثیر قرار دهد.

آیا نکته‌ای درباره انتخاب گوشواره وجود دارد که در اینجا از قلم انداخته باشیم؟ لطفا آن را با ما در دیدگاه‌ها به‌اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian