به‌نظر شما رابطه‌‌ی میان بوت و قد شلوارمان چیست؟ چه آیتم‌هایی برای انتخاب انواع بوت نسبت به فرم شلوار وجود دارد؟ وقتی صحبت از نحوه‌ی پوشیدن بوت با شلوار می‌شود، متغیرهای زیادی وجود دارد که باید آنان را در نظر داشت. با سرد شدن هوا اتحاد دوباره‌ی چکمه‌ها با شلوار آغاز شده است. شما با انواع مختلفی از بوت و فرم شلوار سروکار دارید. همانطور که گفته شد، همه‌ی چکمه‌ها با هر مدل شلواری مناسب نیستند. بنابراین مهم است که با انواع مختلف بوت و بهترین راه‌ها برای استایل کردن آن‌ها آشنا شوید. تنها چیزی که لازم است بدانید، پیدا کردن تناسب مناسب میان این دو آیتم و اصول درست استایل کردن آنهاست.

نحوه‌ی استایل بوت با شلوار
نحوه‌ی استایل بوت با شلوار

اولین مرحله، شناخت انواع بوت است . ما به طور کلی سه مدل بوت داریم:

• بوت کوتاه
• بوت متوسط
• بوت بلند
شناخت انواع شلوار و مدل‌های مختلف آن به شما کمک می‌کند تا استایل خود را به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید. مدل‌های شلوار در چند گروه دسته‌بندی می‌شوند، اما چندین فرم رایج‌تر از بقیه است:
• شلوار بوت کات
• شلوار اسکینی
• شلوار بگی
• شلوار راسته

نحوه‌ی استایل کردن انواع شلوار با بوت

در نحوه‌ی استایل کردن انواع شلوار با بوت، به فرم و موقعیت کاربردی آن باید توجه کرد. برای لباس‌های روز، چکمه‌های برنزه را با شلوارهای روشن، اما در لباس‌های شبانه، شلوار‌های تیره‌تر را انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که علاوه بر فرم و موقعیت تاثیر‌گذاری بالایی دارد، تغییر فصلی است. در فصل بهار، انتخاب شما در بوت‌ها، آیتم‌های سبک‌تر و در فصول سرد رنگ‌های تیره‌ و سنگین‌تر می‌باشد. شلوار جین اسکینی را می‌توانید با هر نوع بوت بپوشید، به خصوص با چکمه‌های روی زانو و بوت‌های جورابی. بهتر است انتخاب شما با شلوار جین راسته، نیم بوتی باشد که روی ساق پا قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید پاهایتان بلندتر و کشیده‌تر دیده شود، شلوار‌های گشاد را با نیم بوت‌های پاشنه‌دار را امتحان کنید.

استایل بوت با توجه به فرم شلوار و موقعیت کاربردی
استایل بوت با توجه به فرم شلوار و موقعیت کاربردی

شلوار جین اسکینی داخل بوت

برای داشتن یک خط بلند و لاغر، شلوار را داخل چکمه‌ی خود بگذارید. این بهترین کار با شلوار جین اسکینی است. اگر ساق پای نسبتا ظریفی دارید، این مدل بوت برای شما بهترین گزینه در استایل کردن است؛ چرا که هنگام راه رفتن کشیدگی در پشت ساق پا ایجاد نمی‌شود. یک ظاهر ثابت و بدون درز، نیازمند توجه‌ ویژه به رنگ بوت و شلوار است. اما اگر می‌خواهید بوت شما در استایل بیشتر خودش را نشان دهد، تضاد را ایجاد کنید. رنگ و متریال بوت خود را در تضاد بیشتری با شلوار قرار دهید.

شلوار جین اسکینی داخل بوت
شلوار جین اسکینی داخل بوت

شلوار جین اسکینی خارج بوت

اگر پشت ساق پای شما کمی پر است، شلوار جین اسکینی را خارج از بوت امتحان کنید. شلوار خود را دوبار رول کنید و برگردانید ؛ این کار باعث می‌شود که مچ پا نمایان شود. بهترین میزان نسبی برای دیده شدن مچ پا 1 الی 2 سانتی‌متر است. اگر شلوار جین شما بسیار بلند باشد، به عرض بیشتری برای تا کردن نیاز دارید؛ هر چه عرض قسمت تاشده‌ی شلوار زیادتر شود به جای یک خط، دو خط بالای پای شما ایجاد می‌شود. به لحاظ ساختار تناسبی، خط ساق پای شما به روش ناخوشایندی قطع می‌شود. این مدل تاکردن شلوار برای محیط‌های کاری مناسب نیست. بهتر است شلوار جین خود بر روی بوت انتخاب کنید و هیچ بخشی از مچ پای شما دیده نشود.

شلوار جین اسکینی داخل بوت
شلوار جین اسکینی داخل بوت

دقت کنید برای انتخاب فرم شلوار با قد بوت خود، یک تناسب نسبی ایجاد کنید. شما می‌خواهید ساق پای خود را لاغرتر نشان دهید؛ تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام ترکیب از شلوار جین و چکمه بهتر است، به آزمون و خطا نیاز دارد. علاوه بر قد شلوار، طول بالاتنهی شما تصمیم‌گیرنده خواهد بود. اگر بالاتنه‌ی شما کوتاه‌تر است، می‌توانید خط ساق پا را با یک رول بزرگ‌تر، کوتاه کنید.

شلوار جین اسکینی خارج بوت

ممکن است انتهای شلوار شما برش و یا حالت ریش داشته‌ باشد. بهتر است برای پوشیدن این مدل شلوارها با بوت، به رول کردن فکر نکنید. انتهای شلوار را آزاد بگذارید. بخشی از آن داخل و یا خارج باشد فرقی نمی‌کند. بهترین حالت برای پوشیدن این مدل بوت با شلوار، آزاد گذاشتن آن است. برای نمایش جذاب بوت خود با این مدل شلوارها، پارچه و متریال متضاد با شلوار خود را در بوت انتخاب کنید.

شلوار جین اسکینی خارج بوت
شلوار جین اسکینی خارج بوت

شلوار جین اسکینی با بوت جورابی

در چند سال اخیر از بوت‌جورابی(sock boots) استقبال زیادی شده است. به ترکیب شلوار جین اسکینی با بوت جورابی بهای بیشتری بدهید؛ چرا که ظاهری یکپارچه در استایل شما ایجاد می‌کند. یکی از مزیت‌های چکمه‌های جورابی، تناسب مچ و ساق پای شماست. فرقی نمی‌کند این بوت‌ها را زیر شلوار بپوشید یا روی آن؛ چراکه قرار نیس پای شما را بزرگتر و خارج از تناسب بصری نشان دهد. همین قوانین برای چکمه‌های بالای زانو و تا زانو نیز اعمال می‌شود.

شلوار جین اسکینی خارج بوت جورابی
شلوار جین اسکینی خارج بوت جورابی

شلوار جین بگی با بوت پاشنه‌دار

مهم‌ترین بخش ترند 2021 شلوار جین بگی با بوت‌ پاشنه‌دار بوده است. . هیچ قاعده‌ای در مورد الزام ترکیب آیتم‌ها به صورت صد‌درصد وجود ندارد. بنابراین هر طور که دوست دارید این استایل را بسازید. فقط مطمئن شوید که برای نیمه‌ی بالاتنه‌ی خود تناسب نزدیک‌تری نسبت به پایین تنه ایجاد کنید. شلوار خود را در حدود 1 الی 2 سانتی‌متر دوبار تا بزنید. چکمه‌های پاشنه‌دار پاها را کشیده‌تر و چارچوب شما را متعادل می‌کنند. پس پوشیدن شلوار جین بگی با فاق بلند، استایلی شیک به شما می‌دهد. این ترکیب با یکدیگر عالی به نظر می‌رسد. اما شاید انتخاب یک بوت با رنگ طلایی انتخاب بدی نباشد. برای خارج کردن استایل خود از چهارچوب همیشگی، بوت خود را با یک متریال و رنگ متفاوت انتخاب کنید. انتخاب انواع بوت نسبت به فرم شلوار یکی از ساده‌ترین راههایی است که می‌توانید اجزای دیگر استایل را حدس بزنید.

نحوه‌ی استایل شلوار بگی با بوت پاشنه‌دار
نحوه‌ی استایل شلوار بگی با بوت پاشنه‌دار

نیم بوت با شلوارجین راسته

ترکیب شلوار جین راسته با مدل نیم بوت مچی، یک آیتم روزمره و بسیار کاربردی است. برای یافتن تناسب مناسب از طول شلوار جین و ارتفاع بوت، دیگر نیاز به بررسی جزییات مختلف ندارید. هنگام پوشیدن شلوار جین راسته با نیم بوت، سعی کنید به یک خط ساق بلند و لاغر برسید. از آنجایی که بین جین روشن و چکمه‌ی سفید کنتراست کمی وجود دارد، یک خط ساق بلند و تمیز به دست می‌آید، حتی اگر بین شلوار و نیم بوت فاصله باشد.

شلوار جین اسکینی خارج بوت
شلوار جین اسکینی خارج بوت

درصورت وجود کنتراست بالا میان شلوار جین و بوت خود، یک راهکار برای شما داریم. شلوار خود را حدود 2 سانتی متر روی بوت خود بیاورد و خط صاف از لبه‌ی بوت کمی پایین‌تر بیاید. این جریان به بلندتر دیده شدن شما کمک بزرگی می‌کند. نیم‌بوت پاشنه‌دار به بلندتر شدن خط بصری پا کمک بیشتری می‌کنید تا نیم بوت تخت. برای انتخاب بوت خود نسبت به فرم شلوار راسته، متریال را در هر دو درنظر بگیرید. وقتی که قرار است شلوار بالای نیم‌بوت باشد، جنس شلوار خود را کمی ضخیم انتخاب کنید. ضخامت بالای شلوار منجر می‌شود تا ایستادگی بهتری داشته باشد و در عین حال برجستگی‌های پا را کمتر نشان می‌دهد. مطمئن باشید همه‌ی ما پاهای کشیده و استخوانی نداریم. اما می‌توانیم با رعایت اصول و نکات پوشیدن بوت با انواع شلوار تعادل نسبی مورد نظر را ایجاد کنیم.

شلوار جین راسته بر روی نیم‌بوت پاشنه‌دار
شلوار جین راسته بر روی نیم‌بوت پاشنه‌دار

شلوارجین بوت‌کات با نیم‌بوت پاشنه‌دار

مهم‌ترین فاکتور هنگام پوشیدن شلوارجین بوت‌کات با نیم‌بوت، بلندی شلوار است. لبه‌ی شلوار جین باید بدون تماس با زمین تا 2 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. این مدل شلوار با یک بوت نوک تیز بهتر به نظر می‌رسد؛ زیرا بخش ساق پا را بلندتر می‌کند. اما پوشیدن آنها با پنجه‌ی گرد نیز، بد به‌نظر نمی‌رسد. می‌توانید شلوار خود را کوتاه‌تر انتخاب کنید، به گونه‌ای که برش آن، بالای مچ پا قطع شود. تنها یک نکته برای این بخش کافیست تا شلوار شما ایستادگی بهتری داشته باشد؛ یک نیم برش و یا خط اتو در بخش جلوی شلوار ایجاد کنید تا حالت تاب گرفتگی به خود نگیرد. بوت شما در این حالت باید کاملا فیت و اندازه‌ی پای شما باشد تا مچ پا را عریض‌‌تر نشان ندهد.

شلوار جین بوت کات بالای بوت پاشنه‌دار
شلوار جین بوت کات بالای بوت پاشنه‌دار

شلوار جین با بوت تخت چلسی

پر‌طرفدارین مدل بوت، چلسی(Chelsea boots) است. یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین ترکیب‌ها، شلوار جین با بوت چلسی می‌باشد. این مدل چکمه‌ها به هیچ وجه پاهای شما را حجیم نشان نمی‌دهد. پس در انتخاب رنگ و متریال آن انتخاب نامحدودی دارید. شلوار جین اسکینی، راسته فرقی نمی‌کند. برای یک استایل روزمره شیک و ساده خودتان را آماده کنید. در یک لباس غیررسمی، سیلوئت صاف و متناسب چکمه‌های چلسی، با جین گشاد تضاد خوبی دارد.

استایل شلوار جین با بوت چلسی
استایل شلوار جین با بوت چلسی

شلوار جین کوتاه با بوت‌ Dr Martens

قانون این بوت‌ها بدین صورت است که آن‌ها را به رخ بکشید. شلوار جین کوتاه با بوت Dr Martens راهکار درستی در استایل شماست. هر بوتی نسبت به فرم شلوار قانون مشخص و منحصر به خودش را دارد. اگر شلوار روی این بوت‌ها را بپوشاند، مچ و ساق پای خود را حجیم کرده‌اید. شلوار جین اسکینی با این بوت‌ها عالی به‌نظر می‌رسد. بنابراین 3 راهکار بیشتر ندارید. شلوار جین اسکینی داخل بوت، شلوار جین کوتاه بالای بوت، شلوار جین گشاد دوبار رول شده.

بوت DrMartens با انواع شلوار
بوت DrMartens با انواع شلوار

چکمه‌های بلند با انواع شلوار

انتخاب چکمه‌های بلند با انواع شلوار به میزان بلندی آنان بستگی دارد. در مطلب ترند کفش پاییز و زمستان 2020-2021 مجله‌ی کمد از این مدل بوت‌ها با توجه به فرم پاها صحبت کرده بودیم. در بوت‌های بلند بالای زانو(high knee boots) شلوار جین اسکینی بسیار پرکاربرد است. یک استایل جذاب و دخترانه برای قرارهای دوستانه. اما در بوت‌های تا زانو (Knee high boots) شما می‌توانید دو انتخاب داشته باشید. علاوه بر شلوار اسکینی، از شلوارهای ظریف پارچه‌ای و گشاد استفاده کنید. به گونه‌ای که بالای بوت جمع شود. این مدل زمانی کاربرد دارد که شما پاهای بلند و کشیده‌ای دارید و نگران برهم زدن تناسب نسبی پایین تنه‌ی خود نیستید.

انتخاب چکمه‌های بلند با شلوار اسکینی و گشاد
انتخاب چکمه‌های بلند با شلوار اسکینی و گشاد

جمع بندی

متغیرهای زیادی در انتخاب انواع بوت نسبت به فرم شلوار وجود دارد. اما مهم‌ترین قدم آن است که ما در ابتدا اندام خود را دقیق تر بشناسیم. بدانیم که پاهایمان چه فرمی دارند. چگونه یک تناسب بصری دقیق و اصولی در استایلمان ایجاد کنیم؟ همه‌ی چکمه‌ها با هر مدل شلواری مناسب نیستند. بنابراین مهم است که با انواع مختلف بوت و بهترین راه‌ها برای استایل کردن آن‌ها آشنا شویم. در نحوه‌ی استایل کردن انواع شلوار با بوت، به فرم و موقعیت کاربردی آن باید توجه کنیم. پیدا کردن تناسب مناسب میان این دو آیتم راه حل اصلی ماست. هر بوت و چکمه‌ای مناسب ما نمی‌باشد. باید بدانیم کدام بوت را در چه موقعیتی انتخاب می‌کنیم. قرار است شلوارمان چه بخش‌هایی از آن را به نمایش بگذارد. داشتن شناخت کافی از چیزی که دوست داریم بپوشیم در این راه کمک بزرگی به ما می‌کند.


نکات مهم در خرید بوت های چرم مردانه

احتمالاً شما به عنوان یک آقا حداقل دو جفت بوت در کمد خود دارید. بوت های چرم مردانه تأثیر بسیار زیادی بر شیک پوشی و استایل افراد دارند. بوت های چرم مردانه در کیفیت ها و انواع مختلف در بازار موجود هستند. آنچه که مهم است این است که شما چکمه ای استاندارد را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی و تاثیر مثبت در استایل شما، باعث آسیب به پا و سلامتی تان نشود. در این مقاله قصد داریم به بررسی بوت های مردانه و اصول پوشیدن آن اشاره کنیم.

بوت ها و چکمه ها در ابتدا به عنوان نوعی محافظ برای پا طراحی شدند تا در هوای سرد، کشاورزی و نبرد های مختلف مانع از آسیب رسیدن به پا افراد شوند. اما چیزی که امروزه ما به عنوان بوت می شناسیم، در گذشته به عنوان نوعی پوشش دو تکه ضخیم برای محافظت پا در برابر سرما طراحی شد. این پوشش بعد ها و به مرور زمان به یکدیگر متصل شد و به شکل بوت های امروزی درآمد. بوت های امروزی بر ظاهر شما تاثیر می گذارند و حتی باید به محافظت از بوت هایتان توجه کنید.

بوت های چرم مردانه

اندازه

مهمترین اصل برای یک کفش راحت و استاندارد، توجه به اندازه آن است. در هنگام خرید بوت توجه کنید که پای شما در درون کفش کاملاً راحت باشد. پوشیدن چکمه بزرگ تر و کوچکتر از اندازه پا علاوه بر نوعی عدم تناسب در استایل، باعث اصطکاک کفش و انگشتان شما می شود و به مرور زمان آسیب ها و بیماری های مختلفی را برای شما به همراه دارد.

اندازه

عرض

عرض و پهنا مناسب بوت های چرم مردانه نیز از اصول مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. بوت های تنگ با عرض نا متناسب باعث آسیب به پا های شما می شوند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که عرض و پهنای کفش بعد از مدتی استفاده بیشتر می شود. اما باید گفت که این تفکر کاملاً اشتباه است و در نتیجه زمانی که بوت های مورد نظر عرض مناسبی برای پای شما نداشت، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

پاشنه

بوت های چرم مردانه موجود در بازار دارای پاشنه هایی با ارتفاع متفاوت هستند. آنچه که مهم است این است که در هنگام خرید چکمه به ارتفاع پاشنه توجه کافی داشته باشید و در نهایت اقدام به خرید چکمه ای کنید که ارتفاع پاشنه آن برای شما مناسب باشد.

پاشنه

قوس

نرم بودن و توجه به قوس پا ویژگی مهمی است که در هنگام خرید بوت باید به آن توجه کرد. قوس کفش متناسب با گودی پا یک ویژگی مهم برای چکمه های شما محسوب می شود. قوس پا محلی است که پاشنه را به انگشتان متصل می کند. بی توجهی به این مورد سلامتی شما را به مرور زمان تهدید خواهد کرد.

راحتی انگشتان پا

در کنار همه مواردی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، راحتی انگشتان پا در بوت های چرم مردانه نیز از عوامل مهم و تأثیر گذار بر سلامت شما است. راحت نبودن انگشتان پا در کفش و فشار پنجه راحتی و عملکرد شما را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است پاهای شما را در طول روز متورم کند. بنابراین در هنگام خرید بوت به راحتی انگشتان و قسمت پنجه پا توجه کافی داشته باشید.

بوت های چرم مردانه از جمله مشهور ترین و پر طرفدار ترین انواع بوت ها هستند که در ادامه به بررسی ویژگی های آنها می پردازیم.

راحتی انگشتان پا

همه چرم ها برابر نیستند

تفاوت زیادی بین بوت های چرم مردانه مختلف و میزان کیفیت آنها وجود دارد. ویژگی چرم اصل ناهموار بودن سطح، چروک شدن و جمع شدن راحت آن به هنگام راه رفتن و زیبایی منحصر به فرد آن است. چکمه های چرم برای دویدن پیشنهاد نمی شود. این نوع بوت بیشتر یک کفش رسمی است که برای استفاده در مهمانی ها و قرار های رسمی پیشنهاد می شود.

مطمئن شوید که قابل جدا شدن هستند

بوت هایی که ساختار آن ها به نحوی باشد که قابل جدا شدن باشند، به سلامتی و راحتی شما کمک شایانی خواهد کرد. چکمه هایی که قابل جدا شدن هستند، تاریخچه ای قدیمی دارند و از حدود سال 1869 افراد از آن استفاده می کردند. در این روش از نواری چرمی و یا لاستیکی استفاده می شود که در امتداد محیط زیر چکمه قرار دارد و سپس زیره، رویه و کفی آن دوخته می شود. این نوع بوت به راحتی از هم جدا می شود و تعمیر آن آسان است، بنابراین به خوبی دوام می کند، اما در برابر آب مقاومت کمی دارد.

بوت های چرم مردانه

توجه به برند بوت های چرم مردانه

برای خرید بوت های چرمی و با کیفیت به برند آن ها دقت کنید. برند کفش تأثیر مستقیمی بر کیفیت و راحتی و حتی عمر مفید کفش مورد نظر شما دارد. بنابراین بهتر است خرید خود را از برند های معتبر انجام دهید، حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می شوید.

سخن پایانی

اکنون که به ویژگی بوت های چرم مردانه مناسب اشاره کردیم، پیشنهاد می شود با توجه به این موارد اقدام به خرید بوت های مورد علاقه خود کنید. چکمه ها یکی از برترین و لوکس ترین ترند های پاییز برای مردان هستند و تنوع مدل های زیادی در این زمینه وجود دارد که انتخاب را برای شما راحت می کند. بهتر است برای خرید چکمه علاوه بر مواردی که در قسمت های قبل به آن اشاره کردیم، هماهنگ با شلوار و استایل شما باشد.

متناسب با رنگ چکمه لباس های خود را ست کنید. رنگ لباس های شما به خصوص شلوار در هماهنگی با بوت هایتان بسیار مهم است. در پایان امیدواریم از مطالب گفته شده در این مقاله به بهترین شکل استفاده کنید و از مطالعه آن لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian