انواع کفش پاشنه بلند زنانه

عکس از: Grosescu Alberto

بسیاری از خانم‌ها، حتی قدبلندترین آنها، همیشه یک جفت کفش پاشنه‌بلند در کمدشان دارند. پوشیدن کفش پاشنه‌بلند مخصوصا در مهمانی‌ها و مجالس اهمیت زیادی دارد. ازآنجاکه انتخاب نوع مناسب پاشنه‌بلند برای موقعیت‌های مختلف کمی دشوار است، تصمیم گرفتیم مطلبی جامع درباره انواع کفش پاشنه بلند زنانه به شما ارائه کنیم.

دلایل پوشیدن انواع کفش پاشنه بلند زنانه

اولین و واضح‌ترین دلیل برای اینکه هر خانمی باید یک جفت کفش پاشنه‌بلند داشته باشد این است که کفش‌هایی که پاشنه کوتاه یا تخت دارند، باعث می‌شوند راحت و آزاد با گام‌های بلند راه بروید و این مناسب مهمانی یا مجلس نیست. با کفش پاشنه‌بلند باوقارتر راه می‌روید، قدتان بلند و پاهایتان کشیده‌تر به نظر می‌رسند و مجبور می‌شوید برای حفظ تعادل صاف بایستید و قفسه سینه را متمایل به جلو نگه دارید.

انواع پاشنه در کفش‌های پاشنه‌بلند

قبل از هر چیز یادتان باشد کفش پاشنه‌بلند به کفش‌هایی می‌گویند که پاشنه آنها بیشتر از ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) باشد. ابتدا خود پاشنه‌ها را بشناسید و ببینید هرکدام به چه شکل هستند، بعد درباره کفش‌های پاشنه‌بلند صحبت می‌کنیم.

۱. پاشنه بلاک

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه بلاک

پاشنه بلاک بسیار شیک است. پاشنه‌ای بزرگ و پهن که نسبت به پاشنه‌های نازک، وزن بدن بهتر روی آن توزیع می‌شود. به همین خاطر فشار کمتری روی سینه پا احساس می‌کنید و راحت‌تر می‌توانید بایستید.

این پاشنه جزو کاربردی‌ترین پاشنه‌هاست و بسته به اینکه مربعی باشد یا استوانه‌ای، برای محیط کار یا بیرون‌رفتن مناسب است.

۲. پاشنه مخروطی

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه مخروطی

این پاشنه پایه‌ای ضخیم و محکم دارد و از بالا به‌سمت پایین باریک می‌شود. این پاشنه در بیشتر کفش‌ها کاربرد دارد و با ارتفاع‌های مختلفی آن را می‌سازند. جزو پاشنه‌های همیشه مد است.

می‌توانید در تمام روز و برای محیط کار آن را بپوشید. این پاشنه در هنگام راه‌رفتن به حفظ تعادل شما کمک می‌کند و نگران افتادن یا لغزش پاهایتان نخواهید بود.

۳. پاشنه دکوراتیو

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه دکوراتیو

این پاشنه‌ها تزئینی هستند و معمولا روی آنها طرح‌های خلاقانه‌ای به کار می‌برند. برای مجالس شیک و مهمانی‌هایی مانند عروسی مناسب است.

۴. پاشنه‌های فلر

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه فلر

این پاشنه‌ها درست مانند شلوارهای دمپاگشاد، از بالا به پایین حالت کلوش می‌گیرند. در دهه ۷۰ میلادی بود که این پاشنه محبوبیت پیدا کرد. برعکس پاشنه مخروطی، پایه آنها باریک است و به‌تدریج به‌سمت پایین پهن‌تر می‌شود.

۵. پاشنه فرانسوی

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه فرانسوی

این پاشنه که به آن پاشنه لویی یا پامپادور هم می‌گویند، شبیه قرقره است. می‌توان آن را شبیه ساعت‌شنی هم دانست. قسمت بالایی این پاشنه‌ها پهن است، وسط آنها باریک است و در قسمت پایین هم با خمیدگی پهن می‌شوند.

۶. پاشنه بچه‌گربه‌ای

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه بچه‌گربه‌ای

این پاشنه‌ها نازک و ظریف‌اند و معمولا ۵ سانتی‌متری هستند. برای افراد مبتدی که هنوز به‌خوبی نمی‌توانند با پاشنه‌های بلند راه بروند مناسب‌اند. اگر خیلی قدبلند هستید و دوست دارید پاشنه کوتاه‌تری داشته باشید، این پاشنه ایدئال است.

۷. پاشنه مدیوم

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه مدیوم

این پاشنه برای محل‌کار و بیرون رفتن مناسب است. بین ۷.۵ تا ۱۰ سانت ارتفاع آنهاست و راه‌رفتن با آنها راحت است. بدون فشار زیاد به پاها بدن را در وضعیت خوبی نگه می‌دارد.

۸. پاشنه میخی

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه میخی

پاشنه‌های میخی بسیار باریک‌اند و انتخابی جذاب برای مهمانی شب یا مجالس عروسی هستند. این پاشنه‌ها از نظر بصری پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهند. راه‌رفتن با آنها تمرین می‌خواهد ولی اگر مهارت پیدا کنید، سبک راه‌رفتنتان زیبا و باوقار خواهد بود.

۹. پاشنه مربعی

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه مربعی

این پاشنه مانند پاشنه بلاک ضخیم و مستطیلی شکل است. در کفش‌های پاشنه‌بلند نوک‌تیز بیشتر کاربرد دارد؛ اما در بوت‌ها و سایر کفش‌ها هم این پاشنه را می‌بینید.

۱۰. پاشنه لایه‌ای

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه لایه‌ای

این پاشنه طوری است که انگار چندین لایه کفش را مثل پشته روی هم انباشته‌اند. شبیه بلاک هستند ولی کمی ضخیم‌ترند. این پاشنه‌ها به یک لباس ساده ظاهری زیبا می‌بخشند.

۱۱. پاشنه پلتفرم و گوه‌ای

پلتفرم از لحاظ فنی پاشنه به حساب نمی‌آید و بخشی از زیره خود کفش است. بااین‌حال همان کاری را انجام می‌دهد که پاشنه‌ها برایتان انجام می‌دهند؛ یعنی به شما کمک می‌کند چند سانتی‌متر بلندتر به نظر برسید. به کفش‌هایی که پاشنه پلتفرم یا گوه‌ای دارند کفش لژدار می‌گویند. درباره آن در ادامه صحبت خواهیم کرد.

تفاوت پاشنه‌های پلتفرم با گوه‌ای در این است که در پلتفرم‌ها پاشنه از قسمت کف پا جداست و شکل پاشنه کاملا مشخص است در حالی که در مدل گوه‌ای، پاشنه به‌صورت یکپارچه از ابتدا تا انتهای زیره کفش را دربرمی‌گیرد. دو تصویر زیر را ببینید بهتر متوجه خواهید شد:

پاشنه پلتفرم

"انواع

پاشنه گوه‌ای

"انواع

انواع کفش پاشنه بلند زنانه

حالا که با انواع پاشنه آشنا شدید، بیایید انواع کفش پاشنه بلند زنانه را ببینیم.

۱. کفش پامپ؛ ساده‌ترین کفش پاشنه‌بلند

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - کفش پامپ

این کفش‌های پاشنه‌بلند ساده هستند و احتمالا هر خانمی یک جفت از آن را دارد. قسمت پنجه آنها کوتاه است و در همه رنگی یافت می‌شود. رنگ مشکی آن با هر لباسی و هر سبکی از رسمی گرفته تا کژوال مناسب است. هم با لباس مجلسی جوردرمی‌آید و هم می‌توانید با شلوار جین آن را بپوشید.

۲. استیلتو؛ کفشی با پاشنه‌های خنجری

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - استیلتو

این کفش‌ها برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ مد شدند. استیلتو (stiletto) در زبان انگلیسی به‌معنای دشنه است. از آنجا که این کفش‌ها پاشنه‌ای بلند، باریک و تیز دارند به این نام معروف شده‌اند. راه‌رفتن با آنها کار هرکسی نیست و به مهارت نیاز دارد.

نکته: کفش‌های پاشنه‌گربه‌ای هم جزو استیلتو به شمار می‌روند؛ با این تفاوت که پاشنه آنها کمی کوتاه‌تر و نهایتا ۵ سانتی‌متری هستند. این کفش‌ها در ابتدا برای دختران جوانی طراحی شده بودند که تازه می‌خواهند راه‌رفتن با کفش پاشنه‌بلند را یاد بگیرند؛ اما بعدها بین خانم‌ها با هر سنی محبوب شدند.

۳. کانتیننتال؛ کفشی کلاسیک و زیبا

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - کفش کانتیننتال

کفش‌های کانتیننتال نوعی از کفش‌های استیلتو هستند، با این تفاوت که پاشنه آنها کمی خمیده است. سبکی کلاسیک دارند و به‌دلیل سادگی با انواع لباس‌های مجلسی و اسپرت جور درمی‌آیند.

۴. کفش لژدار؛ راحت‌تر از سایر پاشنه‌بلندها

این کفش‌ها پاشنه‌های پلتفرمی یا گوه‌ای دارند. پاشنه این کفش‌ها به‌شکل یکسره از ابتدا تا انتهای کفش را دربرمی‌گیرد و چون قسمت پنجه تقریبا هم‌سطح پاشنه قرار می‌گیرد، طوری به نظر می‌رسد انگار کفشی با پاشنه تخت پوشیده‌اید؛ به همین دلیل راه‌رفتن با آنها خیلی راحت‌تر از کفش‌های پاشنه‌بلند دیگر است. کفش‌های لژدار با دامن‌های ماکسی یا لباس‌های لغزنده عالی می‌شوند.

صندل‌های لژدار برای تابستان عالی هستند.

۵. نیم‌بوت‌های پاشنه‌بلند؛ ظاهری امروزی در فصل‌های سرد

معمولا نیم‌بوت‌ها را با پاشنه‌های ضخیم‌تر مثل پاشنه بلاک یا مدیوم درست می‌کنند. این پاشنه‌ها به شما کمک می‌کنند در طول روز آنها را بپوشید بدون اینکه به پاهایتان فشار وارد شود.

۶. بوت‌های بلند؛ شیک و جذاب

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - بوت بلند

بوت‌های بلند معمولا در همه انواع پاشنه از میخی و مخروطی گرفته تا بلاک و مدیوم وجود دارند. این کفش‌ها ظاهری شیک و باکلاس برایتان ایجاد می‌کنند و پاشنه‌های بلند آنها تمرکز را روی پاها نگه می‌دارد.

۷. اسلینگ‌بک؛ مدل پشت بند دار

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - کفش مدل پشت بنددار

کفش‌های اسلینگ‌بک واقعا زیبا هستند. در این کفش‌ها یک بند در قسمت پشت کفش قرار دارد که پاشنه پایتان را محکم نگه می‌دارد. معمولا پاشنه آن نازک است. ازآنجاکه پشت پا بندی ندارد، باعث می‌شود پاهایتان کشیده‌تر و لاغرتر به نظر برسد.

۸. صندل‌های بنددار دور مچ پا؛ مدل سگک‌دار و روبانی

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - کفش با بند دور مچ پا

همان طور که از نام آن مشخص است این صندل‌ها بندی دارند که دور مچ پا بسته می‌شود. ازآنجاکه این سبک معمولا پاشنه باریک و بلندی دارد، این بند باعث می‌شود صندل در پایتان محکم بماند تا خطر لغزیدن و افتادن کاهش یابد.

این صندل‌ها را به دو مدل درست می‌کنند، یکی دارای بند سگک‌دار است و دیگری بندی روبانی که دور مچ پا پاپیون می‌شود. مدل روبانی خودش دو مدل گلادیاتوری و بالرین دارد که اولی قدرتمند و مسحورکننده است و دومی ظرافت و زیبایی زنانه را به نمایش می‌گذارد.

۹. کفش‌های با بند تی‌شکل؛ سبکی قدیمی اما همیشه مد

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - کفش با بند تی‌شکل

در این کفش‌ها یک بند عمودی به شکل تی (T)، بند دور مچ پا را به قسمت جلوی کفش متصل می‌کند. طراحی این کفش تقریبا قدیمی است؛ اما مدل‌های مدرن‌تر آن هم در بازار هست. پاشنه این کفش می‌تواند ضخیم یا باریک باشد.

۱۰. کفش‌های دورسی، نمایشی زیبا از قوس کف پا

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - کفش دورسی
کفش دورسی قوس کف پا را به‌زیبایی نشان می‌دهد

این کفش‌ها هم جزو کفش‌هایی هستند که همیشه در بازار کفش‌های مجلسی یافت می‌شوند. برای مهمانی و عروسی مناسب‌اند. کفش دورسی دو بریدگی بزرگ در دو طرف پا دارد که قوس کف پا را به‌زیبایی به نمایش می‌گذارد.

۱۱. صندل میول؛ متناسب با همه انواع پاشنه

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - صندل میول

در صندل‌های میول، پشت کفش در قسمت پاشنه باز است و برعکس، پشت پا کاملا پوشیده است. در این صندل هر مدل پاشنه از باریک تا ضخیم، بچه‌گربه‌ای تا گوه‌ای ممکن است به کار رود. البته میول تخت هم وجود دارد که چندان رایج نیست.

۱۲. لژدار اسپادریل؛ زیره‌ای انعطاف‌پذیر با رویه‌ای پارچه‌ای

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - لژدار اسپادریل

اسپادریل، صندل سنتی اسپانیاست و زیره‌ای انعطاف‌پذیر دارد. جزو صندل‌های لژدار همیشه مد است و برای تابستان بسیار مناسب است. رویه این صندل از پارچه یا کرباس درست شده است و پاشنه آنها از طناب اسپارتو تهیه می‌شود. بیشتر در رنگ‌های روشن مخصوصا بژ و قهوه‌ای موجود است.

۱۳. کفش‌هایی با رویه طراحی‌شده؛ خلاقانه مانند اثری هنری

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - کفش‌های طراحی شده

برخی از انواع کفش‌های پاشنه‌بلند رویه‌ای دارند که با برش‌های الگودار خلاقانه، روی سطح پوست پا به‌زیبایی اثری هنری ایجاد می‌کنند. زیپ این کفش‌ها معمولا در پشت کفش در راستای پاشنه قرار دارد.

ارتفاع پاشنه در کفش‌های پاشنه بلند زنانه

گفتیم کفش‌های پاشنه بلند زنانه باید به کفش‌هایی می‌گویند که پاشنه آنها ۵ سانتی‌متر و بیشتر باشد. حالا بیایید درباره ارتفاع این پاشنه‌ها صحبت کنیم.

پاشنه‌های ۵سانت؛ راحت برای راه‌رفتن

اگر راه‌رفتن با پاشنه‌های خیلی بلند برایتان سخت است، از کفش‌هایی با پاشنه ۵سانت استفاده کنید. کفش‌هایی با پاشنه بچه‌گربه‌ای جزو پاشنه‌های ۵سانتی‌متری هستند. البته می‌توانید پاشنه بلاک ۵ سانتی هم بپوشید. این کفش‌ها راحت‌تر هستند و قدتان را به اندازه کافی بلند نشان می‌دهند. با پاشنه ۵ سانت سینه پا و کمرتان درد نمی‌گیرد.

پاشنه‌های ۷.۵ سانتی؛ رایج‌ترین پاشنه‌بلند برای بیرون‌رفتن

کفش‌هایی که پاشنه ۷.۵ سانتی‌متری دارند از همه رایج‌ترند. راه‌رفتن با این کفش‌ها کمی دشوارتر از پاشنه ۵ سانت است؛ اما اگر بتوانید تعادلتان را حفظ کنید چندان سخت نیست.

پاشنه ۱۰ سانت؛ رایج‌ترین پاشنه‌بلند برای مهمانی

کفش‌های پاشنه ۱۰ سانت بیشتر برای مهمانی و عروسی مناسب‌اند؛ اما اگر عادت دارید می‌توانید از آنها برای بیرون‌رفتن هم استفاده کنید. کفش‌های استیلتو، لژدار، پلتفرم و نظایر آنها در این دسته قرار می‌گیرند. هرچه پاشنه ضخیم‌تر باشد، راه‌رفتن با آن راحت‌تر است و تعادل بیشتری خواهید داشت. اگر در راه‌رفتن با پاشنه‌بلند مهارت کافی دارید، استیلتو ۱۰ سانت انتخاب کنید. با لباس شب ظاهری بی‌نظیر به شما می‌دهد.

اگر قرار است در مهمانی شرکت کنید و می‌خواهید پاشنه ۱۰ سانت مخصوصا استیلتو بپوشید، حتما از قبل کمی با آن راه بروید و تمرین کنید. مخصوصا اگر همیشه عادت دارید کفش‌های اسپرت بپوشید.

پاشنه ۱۲.۵ سانت به بالا؛ پاشنه‌ای برای حرفه‌ای‌ها

انواع کفش پاشنه بلند زنانه - پاشنه ۱۲ سانت به بالا

این پاشنه‌ها فقط برای کسانی مناسب است که واقعا حرفه‌ای باشند. راه‌رفتن با این ارتفاع حتی اگر لژدار هم باشد، دشوار است. البته اگر مهارت دارید و قرار نیست آنها را مدتی طولانی بپوشید مشکلی نیست؛ پوشیدن آنها به خودتان بستگی دارد.

کفش‌هایی که بیشتر از ۱۰ و ۱۲.۵ سانتی‌متر پاشنه دارند برای افراد مبتدی مناسب نیستند. بااین‌حال اگر کمی تمرین کنید عادت خواهید کرد.

چطور کفش پاشنه‌بلندی را انتخاب کنیم که راحت باشد؟

کفش پاشنه‌بلند باید مناسب پای شما باشد. درست است که معمولا در این کفش‌ها پاها کمی تحت‌فشار قرار می‌گیرند، این بدان معنا نیست که باید باعث درد طولانی‌مدت شوند. ناراحتی پاها در این کفش‌ها به‌دلیل قوس کف پا و فشار ناشی از ایستادن روی سینه پاست؛ اما بعد از درآوردن کفش‌ها باید در مدت کوتاهی این درد برطرف شود. در غیر این صورت کفش مناسب شما نیست.

اول: انتخاب اندازه درست کفش

اگر کفش پاشنه‌بلند شما طوری است که پایتان به دو طرف می‌لغزد، کفشتان بزرگ است؛ حتی اگر سایز معمول خودتان را انتخاب کرده‌اید. ممکن است سایز درست باشد، اما کفش قالب بزرگ‌تری داشته باشد.

اگر احساس می‌کنید انگشت‌هایتان تحت‌فشار قرار گرفته‌اند، کفشتان کوچک است.

کف کفش نباید لغزنده باشد. اگر به‌خوبی با سطح چسبندگی ایجاد نکند، ممکن است سر بخورید و بیفتید، مخصوصا روی کف‌های سرامیکی که لغزنده هستند و راه‌رفتن با پاشنه‌بلند صاف روی آنها خیلی خطرناک است.

دوم: راه‌رفتن درست

با پیداکردن کفش مناسب فقط نیمی از راه را طی کرده‌اید؛ در ادامه باید یاد بگیرید که چطور با پاشنه‌بلند راه بروید. برای این کار، فقط باید تمرین کنید. پاشنه‌هایتان را بالا نگه دارید و روی پنجه راه بروید. نقطه تعادل بدنتان را پیدا کنید و وزنتان را روی سینه پا قرار دهید.

گام‌هایتان باید کوتاه باشند و ریتم راه‌رفتن‌تان باید آرام و با سرعت ثابت باشد. این کفش‌ها اسپرت و تخت نیستند که سریع راه بروید و به‌اصطلاح شلنگ تخته بیندازید!

یک پا را جلوی دیگری بگذارید و مستقیم روی یک خط راست حرکت کنید.

جمع‌بندی

کفش‌های پاشنه‌بلند برای هر خانمی جزو ضروریات است. حتی اگر قد بلندی دارید یا لباستان کاملا بلند است، باز هم در مهمانی‌ها و مجالس خاص بهتر است از کفش تخت و اسپرت استفاده کنید. دلیلش این است که پوشیدن کفش پاشنه‌بلند به شما کمک می‌کند به‌شکلی کاملا باوقار و شیک راه بروید و بدنتان در وضعیتی کاملا صاف و زیبا قرار می‌گیرد. (البته اگر کلا دوست دارید باوقار و شیک به نظر برسید)  این چیزی است که کفش‌های تخت هرگز نمی‌توانند انجام دهند. اگر راه‌رفتن با کفش پاشنه‌بلند برایتان سخت است، پاشنه‌های ضخیم‌تر و با بلندی بین ۵ تا ۱۰ سانت انتخاب کنید. ولی اگر حرفه‌ای هستید، پاشنه‌های بلندتر ۱۰ سانت به بالا و باریک از آن نوع که در کفش‌های استیلتو به کار می‌روند مناسب‌ترند. اگر هم دنبال کفش پاشنه بلند زنانه هستید که ساده و راحت باشد و با هر لباسی و در هر موقعیتی بتوانید آن را بپوشید، کفش‌های پامپ بهترین‌اند.

به‌نظر شما پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند برای بیرون‌رفتن به‌مدت چندین ساعت مناسب است؟ دیدگاهتان را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian