در این دهه با توجه به پیشرفت روزافزون دنیای دیجیتال بازی رسانه‌های اجتماعی در دنیای مد را نمیتوان نادیده گرفت. مانند تمامی صنعت های دیگر  این صنعت گسترده نیز درگیر این موضوع است اما قبل از هرچیز مدیا یا رسانه چیست؟

رسانه چیست؟

کلمه “media” شکل جمع “medium” از لاتین است که به معنای “وسط” یا “لایه میانی” است. بنابراین، یک رسانه بسیار شبیه یک واسطه است، مجرایی که در خدمت «رهبری» یا «با هم قرار دادن» است. در مد، هر رسانه برای نگهداری و ارائه اطلاعات کار می کند که شامل اطلاعات بصری، متنی و فرهنگی می‌باشد.در ارتباطات گسترده و جمعی، مدیا، رسانه‌ها یا ابزارهای ارتباطی هستند که برای ذخیره و ارائه اطلاعات یا داده‌ها استفاده می‌شوند.

رسانه شامل چیست:

اصطلاح مدیا که جمع تمامی رسانه‌ها است به کانال‌های ارتباطی اطلاق می‌شود و رسانه‌های اجتماعی دنیای مد به اجزای صنعت ارتباطات رسانه‌های جمعی مانند رسانه‌های چاپی، انتشارات، رسانه‌های خبری، عکاسی، سینما، پخش، رسانه‌های دیجیتال و تبلیغات اشاره دارد.

رسانه در صنعت مد:

رسانه‌ی مد شامل همه چیز از نوشتن و ویرایش گرفته تا تولید، کارگردانی هنری و عکاسی است. با این حال، در هسته اصلی خود، رشته مد رسانه به معنای یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک داستان نویس حرفه ای است که نه تنها به شکل دادن به مکالمه جهانی پیرامون مد و تجارت، بلکه به رهبری آن نیز کمک می کند.

رسانه به طور آزاد برای پوشش همه روش‌های انتشار اطلاعات که دست اول، ابتدایی یا چهره به چهره نیستند، استفاده می‌شود. (بنابراین، یک فروشگاه خرده‌فروشی به عنوان یک رسانه در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه به عنوان یک تجربه اولیه برای خریداران رتبه‌بندی می‌شود.)

«رسانه‌های جمعی یا mass media » به انتشار چندگانه پیام‌ها با چندین گیرنده، با هدف جمعیت بزرگ‌تر یا بخش‌های جمعیتی هدفمند اشاره دارد. آن‌ها نقش‌های بزرگی را در صنعت مد و درک مد بازی می‌کنند، انتشار، بازاریابی، پذیرش و فروش را به‌صورت روزانه با دسترسی آسان تغییر می‌دهند

بازی رسانه‌‌های اجتماعی در دنیای مد

تاثیر رسانه های اجتماعی در صنعت مد:

و اما برگردیم به موضوع بازی رسانه‌‌های اجتماعی در دنیای مد،تنها در دهه گذشته، رسانه های اجتماعی به سرعت توانسته اند تقریباً در هر صنعتی در جهان انقلابی به پا کنند، و صنعت مد و روزنامه نگاری مد قطعا از این قاعده مستثنی نیستند. حتی بزرگترین آژانس های خبری جهان مجبور شده اند نحوه هضم اخبار را توسط خوانندگان خود تغییر دهند و پلتفرم های رسانه های اجتماعی را به خط مقدم نحوه ارائه اخبار خود اضافه کنند.

رسانه‌های اجتماعی دنیای مد، ارتباط، نوآوری و تنوع را برای صنعت به ارمغان آورده اند. به عنوان مثال، اینستاگرام به عنوان یک مجله زنده عمل می کند و همیشه خود را با بهترین و جدیدترین روندها به روز نگه میدارد و در عین حال به کاربران اجازه می دهد به جای تماشای از راه دور، در مد شرکت داشته باشند.

در نهایت:

رسانه های اجتماعی به برندهای مد اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود در سطحی تعامل داشته باشند که قبلا هرگز نمی توانستند. یکی از چیزهایی که در سال‌های اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده است، رابطه مستقیم برندها با مصرف کنندگان خود است. مصرف کننده می تواند از طریق به اشتراک گذاشتن پاسخ های مثبت یا منفی، بر تجارت برند تأثیر منفی بگذارد یا باعث پیشرفت آن شود. رسانه‌های اجتماعی دیگر در حد یک آالبوم عکس یا جایی برای گفت و گو نیستند و به محلی برای ارتقای بیزینس و فروش تبدیل شده‌اند و این بازی رسانه‌‌های اجتماعی در دنیای مد و هر صنعت دیگریست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian