صنعت نساجی جهانی با «طوفان کامل» در سال 2023 مواجه است
گزارش جدید فدراسیون بینالمللی تولیدکنندگان نساجی (ITMF) نشان میدهد که صنعت نساجی جهانی با یک سناریوی طوفانی عالی مواجه است، زیرا هزینههای تولید همچنان در حال افزایش است و تقاضا کاهش مییابد.
نوزدهمین ویرایش نظرسنجی جهانی صنعت نساجی ITMF نشان داد که وضعیت تجارت جهانی در صنعت نساجی از ژوئن 2022 منفی بوده و همچنان رو به وخامت است.
www.just-style.com/news/global-textile-industry-facing-2023-perfect-storm
شرکتها در سراسر جهان و در همه بخشها با یک سناریوی «طوفان کامل» با هزینههای تولید بالا و تقاضای نسبتاً کم مواجه هستند. در عین حال، انتظارات شرکت ها برای فضای کسب و کار در مدت شش ماه از نوامبر 2022 در حال بهبود بوده است. مشخص نیست که آیا این خوش بینی فزاینده در مورد آینده میان مدت به دلیل این باور است که وضعیت نمی تواند خیلی بدتر شود یا نه. پیش بینی یک عادی سازی اقتصادی پایدار و تجدید پذیر .
این گزارش نشان داد که دریافت سفارش نیز از نوامبر 2021 به طور پیوسته کاهش یافته است، که عمدتاً مطابق با روند وضعیت تجاری است. با این وجود، نرخ کاهش در مارس 2023 کاهش یافته است، احتمالاً به دلیل تقاضای ضعیف.
“تضعیف تقاضا” در واقع از جولای 2022 به عنوان نگرانی اصلی در زنجیره ارزش نساجی جهانی رتبه بندی شده است و اهمیت آن حتی در آخرین نظرسنجی افزایش یافته است. تورم همچنان دومین نگرانی بزرگ در سراسر جهان است.
بهبودهای مورد انتظار برای نیمه دوم سال 2023 با سطح نسبتاً پایین و لغو سفارش و تثبیت سطح موجودی پشتیبانی می شود.
53 درصد از پاسخ دهندگان به نوزدهمین GTIS هیچ گونه لغو سفارشی را طی چهار ماه گذشته ثبت نکرده اند (از 58 درصد ژانویه گذشته کاهش یافته است). این پدیده در آمریکای جنوبی قوی تر است و ریسنده ها و بافندگان را نسبتاً بیشتر لمس می کند.
58 درصد از پاسخ دهندگان نیز سطح موجودی را متوسط ارزیابی کردند. تعداد شرکت هایی که سطح بالای موجودی را گزارش می کنند در آسیا و اروپا بیشتر است. در میان بخشها، برای تولیدکنندگان منسوجات خانگی بیشترین میزان را دارد.
ITMF هجدهمین GTIS خود را در ماه فوریه منتشر کرد که نشان داد تورم بالا و افزایش نرخ بهره محرکهای اصلی اقتصاد جهانی هستند، اما مشکل اصلی زنجیره تامین منسوجات در سال 2023 موجودی بالای موجودی در سطح برند و خردهفروشی است.
با باز شدن اقتصادها در سرتاسر جهان پس از بحران کووید، مصرف کنندگان این فرصت را داشتند که پولی را که نمی توانستند در طول سال 2020 و در نیمه اول سال 2021 خرج کنند. در نتیجه، تقاضا افزایش یافت و برندها و خرده فروشان سفارشات را برای پاسخگویی به این کاهش یافته دریافت کردن و افزایش دادند.
با این حال، با افزایش تورم، به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، تقاضا برای کالاهای مصرفی اکنون کاهش یافته است در حالی که موجودی انبارها بسیار بالا باقی مانده است.