کشمکش ویکتوریا سکرت با طرفداران حقوق زنان

برای سال‌ها، این برند معروف لباس زیر زنانه دچار درگیری‌های گسترده‌ای با جامعۀ جهانی بود؛ اما چرا؟! رسانه‌ها، موسسات حمایت از حقوق بانوان و بسیاری از خانم‌ها به نحوه انتخاب مدل‌هایی که لباس‌‌های زیر این مجموعه را معرفی می‌کردند، اعتراض داشتند. این بخش گسترده از جامعه، موضوع استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات و معرفی محصولات برند ویکتوریا سکرت را مطرح می‌کردند که البته پر بی‌راه هم نبود؛ با این وجود، این برند هیچ‌وقت از مواضع خود در زمینۀ استفاده از سوپر مدل‌هایش کوتاه نیامد.

عطر ویکتوریاز سکرت

یکی دیگر از مواردی که حساسیت‌ها و اعتراض‌ها را روی برند لباس زیر ویکتوریا سکرت بیشتر می‌کرد، اندام‌ مدل‌های زن این مجموعه بود. این برند که از اواخر دهه ۹۰ میلادی با فرشتگان زیبا و خوش‌اندامش سر زبان‌ها افتاد، به‌طور حتم حاضر نمی‌شد به این راحتی آن‌ها را کنار بگذارد. این در حالی بود که فعالان حقوق زنان در سراسر جهان ویکتوریا سکرت را متهم می‌کردند که با ارائه یک تصویر ایده‌آل و غیرواقعی از اندام و چهره زنانه، باعث شده تا زنان در سراسر جهان در مورد بدن و صورتشان احساس بدی پیدا کنند و دچار افسردگی و تعارض شوند. همچنین نگرانی‌های زیادی درمورد تاثیر سوء این مدل‌ها بر دختران نوجوان و جوان وجود داشت؛ چراکه احساس بد افراد نسبت به خودشان در این زمان می‌توانست تبعات منفی زیادی به‌خصوص در آیندۀ آن‌ها داشته باشد.

از سوی دیگر به خدمت گرفتن این سوپرمدل‌ها و فرشتگان ویکتوریا سکرت، تصور بسیاری از مردان را نیز از چهره و بدن یک زن به شیوۀ نادرست و اغراق شده‌ای تغییر داد که همین موضوع منجر به بروز مشکلات فراوانی در جامعه و حتی میان خانواده‌ها شد؛ اما این‌طور که پیداست، سرانجام ویکتوریا سکرت از مواضع سفت و سخت خود کوتاه آمده است…

ویژگی‌های خاص و عجیب فرشتگان ویکتوریا سکرت

فرشتگان ویکتوری سیکرت

فرشتگان ویکتوریا سکرت، با اندام‌هایی که یادآور عروسک معروف باربی و مدل‌های روی جلد مجله‌های معروف بودند، حالا دیگر قرار است حذف شوند. همان‌ مدل‌هایی که با بال‌های بدلی روی سکوی مد خرامان گام برمی‌داشتند و به‌سختی با میانگین قدی ۱۷۷ سانتی‌متر وزنشان به ۵۵ کیلوگرم می‌رسید. این درحالی بود که باید به‌طور میانگین حدود ۱۳ کیلو وسیله و اکسسوری را هم حمل می‌کردند!

تغییر موضع ناگهانی ویکتوریا سکرت در قبال بانوان

مدلهای جدید ویکتوریا سکرت

روز پنج‌شنبه، ۲۷ ام خرداد (۱۷ جون) برند تخصصی لباس زیر زنانه ویکتوریا سکرت، در صفحۀ رسمی اینستاگرام خود پستی را با این مضمون منتشر کرد:

مفتخریم اعلام کنیم که حرکت تازه‌ای را در قالب هشتگ #TheVSCollective آغاز کرده‌ایم تا به آیندۀ برند ویکتوریا سکرت سمت‌وسوی دیگری بدهیم. ما با افراد خاصی همکاری خواهیم کرد که به‌واسطۀ پیشینه و علایقشان دستاوردهای مهمی به دست آورده باشند. حالا در ادامه این تصمیم پرحاشیه، این برند جذاب و بین‌المللی با ۷ زن مشهور در سراسر جهان همکاری خود را آغاز می‌کند.

زنانی که در حرکت جدید ویکتوریا سکرت شرکت‌ خواهند کرد، شامل مگان راپینو بازیکن فوتبال سی‌وپنج ساله و فعال برابری زنان، الن گو اسکی‌باز ۱۷ ساله چینی، پالوما السسر مدل دو رگه ۲۹ ساله با سایز خاص ۱۴ و از مدل‌های وگ و پریانکا چوپرا جوناس بازیگر ۳۸ ساله هندی و سرمایه‌گذار حوزۀ تکنولوژی می‌شوند.

تاثیر برند ویکتوریا سکرت بر فرهنگ‌های سراسر جهان

تصمیم جدید برند ویکتوری سکرت

برند ویکتوریا سکرت در سال ۱۹۷۷ میلادی تاسیس شد و بیشتر از آن‌که نمادی از خواسته‌های زنانه باشد، به مردان توجه داشت. چطور؟! مغازه‌های ویکتوریا سکرت جایی بودند که آقایان با راحتی بیشتری می‌توانستند برای همسرانشان لباس زیر خریداری کنند ولی این تمام ماجرا نبود؛ نام این برند هم برای مردان یادآور فانتزی‌های جنسی به شمار می‌رفت و آن‌ها را ترغیب می‌کرد تا شریک زندگیشان را برای خرید به این مجموعه‌ها ببرند!

در سال ۱۹۸۲ یک خرده‌فروش میلیاردر به نام لسلی وکسنر این برند را خرید و به آن سر و شکلی داد که در نظر جامعه تصویری از یک زن با اندام و زیبایی ایده‌آل باشد؛ همین‌جا بود که اصطلاح «فرشتگان ویکتوریا سکرت» کم‌کم شکل گرفت. در سال ۱۹۵۵ آن‌ها حرکات نمایشی و جذب‌کننده را به نمایش‌ها اضافه کردند که در شبکه‌های تلویزیونی هم پخش می‌شد؛ این روند برای دو دهه ادامه داشت.

عطر ویکتوریا سکرت

امروزه تاثیر ویکتوریا سکرت به عنوان مهم‌ترین و معروف‌ترین برند تولیدکننده لباس زیر بر فرهنگ جهانی غیرقابل انکار است و با وجود اینکه سهم بازار این برند از ۳۲ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۲۱ درصد در گذشته کاهش پیدا کرده اما همچنان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پوشاک در آمریکا به شمار می‌آید. نزدیک‌ترین رقیب آن‌ها هم برند چندملیتی هانس است که ۱۶ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده.

واکنش جهانی به خبر جنجالی ویکتوریا سکرت

فرشتگان جدید ویکتوریا سکرت

واکنش‌ افراد از سه روز پیش به این خبر ضد و نقیض بوده است؛ بسیاری از این حرکت ویکتوریا سکرت استقبال کرده‌اند و آن را گام مهمی در رسیدن به برابری جنسیتی و جلوگیری از استفادۀ ابزاری زنان می‌دانند اما کسانی هم هستند که از این موضوع ناراحتند و حتی گفته‌اند به این خاطر دیگر حاضر نیستند تا از این برند معروف و بین‌المللی لباس زیر خرید کنند. حالا یک پرسش اساسی مطرح است و آن این‌که آیا زنان و خریداران این همیشگی این برند از این محصول استقبال خواهند کرد؟

مارتین واترز مدیر سابق این برند می‌گوید: زمانی که جهان در حال تغییر است ما نباید تا این حد آهسته نسبت به آن واکنش نشان بدهیم.

او اضافه می‌کند: ما باید دست از آنچه مردان از تصویر زن می‌خواهند برداریم و به تولید محتوا در زمینه‌هایی بپردازیم که زنان به آن نیاز دارند.

ویکتوریا سکرت

علاوه بر این‌ها، قرار است که در سایز تولیدات و انواع مدل‌های تولیدی این برند نیز تغییراتی حاصل گردد تا شکافی که اکنون از نظر سایز محصولات تولیدی برند ویکتوریا سیکرت در این زمینه وجود دارد، پر شود. ضمن اینکه این برند در حوزه‌های دیگر همچون تولید انواع عطر و لوازم آرایش هم فعالیت دارد و حالا که ویکتوریا سکرت با معروف‌ترین مدل‌های جذابش خداحافظی خواهد کرد، مشخص نیست این موضوع چه تاثیری بر وجهه این برند خواهد داشت؛ اما قطعا این‌کار فعالان حوزه زنان را تا حد زیادی راضی خواهد کرد. شما در مورد این خبر چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian