کتاب ” عناصر رنگ ایتن “

” کسی که می­خواهد استاد رنگ باشد، باید هر رنگ را در ترکیبات بی­نهایت با سایر رنگ­ها، بهتر ببیند، بهتر احساس کند و بهتر تجربه کند “
رنگ­ها بدون اینکه مقید به اشیا باشند، باید ظرفیت معنوی برای بیان معنوی باشند.

کتاب عناصر رنگ نوشته ایتن Johannes Itten  و ترجمه بهروز ژاله دوست است که در انتشارات عفاف به چاپ رسیده است.
ایتن در سال ۱۹۸۸ در نزدیکی تون سوییس به دنیا آمد. به دلیل علاقه بسیار زیاد به نقاشی و رنگ در سال ۱۹۱۳ پیش آدولف هولزل، تئوریسین و معلم آلمانی در رنگ رفت.
ایتن نخستین فردی بود که به مفهوم مجرد رنگ در نقاشی­های هندسی توجه کرد و به ارتباط بین موسیقی و رنگ پی برد.
او بعدها در سال ۱۹۱۹ عضو ” باهاوس” شد و در آنجا به درجه استادی رسید.
پس از ترک باهاوس مکتب هنری­ش را در برلین راه اندازی کرد و به دنباله آن کتاب­های زیادی را به چاپ رساند.

کتاب “عناصر رنگ” خلاصه شده اثر بزرگ همین مولف بنام ” هنر رنگ” است. این کتاب با نگاهی به فلسفه مشرق و عارفانه، از جهان رنگ برای ما داستان­ها می­گوید
کتاب شامل تمریناتی است که اگر این تمرینات انجام شود شما را قادر می­سازد تا بتوانید همواره در جای درست از رنگ­ها و ترکیب­ها استفاده کنید.

یکی از اصولی که باید در رابطه بارنگ­ها بدانیم مبحث ” هفت کنتراست رنگ ” است. رنگ/فام، تیره – روشن، سرد – گرم، مکمل، همزمان، سیر(اشباع) و وسعت ، هفت اصلی هستند که اگر انسان آن را فرا بگیرد می‌توان گفت تا آخر عمر کیفیت کار و مهارتش تضمین خواهد شد.
و شما در این کتاب به طور کامل با این هفت اصل آشنا می‌شوید.

مد وفشن
( کتاب عناصر رنگ – ایتن – ترجمه بهروز ژاله دوست – انتشارات عفاف )

کتاب “مردی از ZARA اسراری از موفق‌ترین برند لباس دنیا “

” شما باید اجازه بدین تا مردم مستقل کار کنند. کلید موفقیت همینه. شما باید در کنار تیمتون باشید و همراه اونها تصمیم بگیرید.”

چگونه یک شرکت توانست بخش مهمی از صنعت مد جهانی را در دست بگیرد؟ چگونه توانست انقدر سریع با مد جهانی تطبیق پیدا کند و آن را مدام تغییر دهد.
واقعیت این است که اگر شرکت­هایی مانند زارا وجود نداشتند، خیلی از مردم نمی­ توانستند لباس­های زیبا بپوشند و احساس خوبی را پیدا کنند. ” این شرکت یک نعمته! “

آمانسیو اورتگا مالک و موسس فروشگاه­های زارا و بنیان­گذار ایندیتکس در روستای لئون، شمال غرب اسپانیا به دنیا آمد.
بهتر است بدانید که او یکی از آن دسته انسان­هایی است که همیشه تلاش کرده است که ناشناخته بماند.
اما نویسنده این کتاب، کوادونگا اوشی، پس از مدت­ها تلاش و ممارست این نابغه صنعت مد را توانست راضی کند که بخشی از زندگی و فراز و نشیب­ها و تجربه ­های شخصی و شغلی­ش را در قالب کتابی در اختیار بقیه بگذارد.
این کتاب پر است از نکات آموزنده که مطالعه آن می‌تواند در زندگی کاری ما تاثیر بسیار مثبتی بگذارد.

کتاب مردی از ZARA را می‌توانید از انتشارات منوچهری با ترجمه سونیا سینگ تهیه کنید

مد وفشن
( کتاب مردی از ZARA – کوادونگا اوشی – ترجمه سونیا سینگ – انتشارات منوچهری )

کتاب ” من، طراح کفش “

یکی از جذاب­ترین بخش های اکسسوری در فشن، کفش است. فکر کنم در درون همه ما علاقه به کفش وجود دارد.
البته در بعضی­­ها این علاقه آنقدر زیاد می­شود که به سمت طراحی کردن و ساخت این اکسسوری دوست داشتنی و کاربردی می­رود. در کشور ما آموزش آکادمیکی در خصوص طراحی کفش وجود ندارد. اما خب کتاب­ها همچنان برای کمک و آموزش دادن به ما حضور دارند.

این کتاب به ما یاد می­دهد تا چگونه کفش ورزشی مورد­علاقه­ مان را طراحی کنیم.
در ابتدا ما را با اجزای ساختاری کفش و اصطلاحات این حوزه آشنا می­کند. سپس پس از آماده کردن ما با تمرین­های خود آموزش را شروع می­کند.
در هر فصل صفحاتی که دارای الگوهای طراحی هستند قرار گرفته اند. به این شکل ما را کاملا در جایگاه طراح می­ نشانند. این کتاب بر پایه­ ی تمرین مداوم طراحی و نوشته شده است و کمک می‌کند تا ایده­ های ذهنی خود را بر روی کاغذ بیاوریم.

کتاب من، طراح کفش، نوشته مارک کوکاوک و برگردان فائزه نوری در انتشارات وارش به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از سایت www.pizzabook.ir نیز تهیه کنید.

مد وفشن
کتاب من، طراح کفش – مارک کوکاوک – برگردان فائزه نوری – انتشارات وارش

کتاب ” فلسفه فشن “

” حس می‌کنم آشغالم، اما تیپم عالیه. ”  

_ برت استیون الیس _

امروزه فشن دیگر منحصر به جمع کوچکی از ثروتمندان نیست.
فشن یکی از تاثیر گذارترین پدیده­ های این دوران بوده ­است.
به نوعی درک فشن برای درک خودمان و شیوه عملکردان لازم است. در تمامی این سال­ها فیلسوفان نسبت به فشن بی­توجه بوده­ اند و دلیل­ش هم بسیار واضح است.
در تصور آن­ها این پدیده جزو سطحی­ ترین پدیده­ ها است و احتمالا ارزشی برای آن نمی ­دیده ­اند.

لارس اسونس، فیلسوف نروژی و استاد دپارتمان فلسفه دانشگاه برگن، با نگاهی انتقادی به این موضوع می­پردازد.
این کتاب دارای هشت فصل نسبتا مستقل از هم است. در حوزه­ های متنوعی چون پوشاک، بدن، هنر، مصرف به بررسی می­پردازد.
هر چند فشن در حوزه­ های متنوعی دست دارد اما سازوکار ویژه آن در حوزه پوشاک بسیار آشکار است و این کتاب نیز تنها به بحث در این مورد پرداخته است.

ترجمه کتاب فلسفه فشن توسط آیدین رشیدی انجام شده است که می‌توانید آن را از انتشارات مشکی تهیه کنید.

مد وفشن
کتاب فلسفه فشن – لارس اسونسن – ترجمه آیدین رشیدی – انتشارات مشکی

کتاب ” آشنایی با لباسها و پوشاک سنتی مردم مناطق مختلف ایران “

هر کشوری لباس­های سنتی خاص خود را دارد. در ژاپن کیمونو، در هند ساری، در اسپانیا فلامنکو و … لباس سنتی مردم است.
ایران به دلیل گستردگی و دارا بودن تعداد زیادی فرهنگ و قومیت متفاوت، دارای تنوع فوق­العاده و چشمگیر در پوشاک سنتی است.
این لباس­ها بسته به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی، دارای کفش، لباس زیر و رو، پوشش سر، زیورآلات و شال و کمربند مختص خودشان هستند.هر کدام از این لباس­ها طرح و نقش و رودوزی­های سنتی ویژه خود را دارند که باعث می­شود لباس دارای ارزش و اعتبار ویژه­ای بشود.

کتاب پیش رو حاصل سال­ها مطالعه و تحقیق دکتر حسین یاوری است که به طور کامل و با ذکر جزییات، به بررسی لباس اقوام کرد، لر، شرق خراسان، بلوچ، بختیاری­ها، قشقایی­ها، اقوام جنوبی دریای مازندران، ترکمن­ها، گیلان، بانوان بندری، آذربایجان شرقی، زرتشتی و ارمنی پرداخته است.

خواندن این کتاب نه تنها برای بیشتر آشنا شدن با فرهنگ کشورمان، بلکه برای بدست آوردن نگاهی دقیق نسبت به لباس اقوام ایرانی و کاربرد آنها در طراحی­ها، حتما پیشنهاد می­شود.

این کتاب در انتشارات آذر و در ۱۶۰ صفحه به چاپ رسیده است.  

مد وفشن
( کتاب آشنایی با لباس¬ها و پوشاک سنتی – دکتر حسین یاوری، شیدا سرخوش – انتشارات آذر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian