فرهنگ مد در هر کشوری متفاوت است،‌برخی از ترندها در سراسر جهان مشهور می‌شوند و برخی از شهرها نیز به دلیل رونق دنیای مد،‌بسیار معروف هستند،در هر حال فرهنگ مد در هر کشوری به شکلی متفاوت، اجرا می‌شود

برترین مقاصد مد جهان

در چند سال گذشته، مشاغل دنیای مد رونق زیادی گرفته استِ اما اگر هنوز نتوانسته‌ اید شغلی مناسبِ خود در دنیای مد و فشن پیدا کنید، شاید اشکال از محل زندگی شما باشد.

ارزش بازار صنعت مد، ۴۰۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود و این زمینه حالا تبدیل به صنعتی فوق العاده رقابتی شده است. امروزه مد در هر نقطه از جهان، چهرۀ متفاوتی دارد؛ اما برخی از شهرها هستند که به خاطر شیک بودن و روی مد بودن معروف هستند. فرهنگ مد در هر کشوری به شکلی متفاوت اجرا می شود و برخی از ترندها تا حدی در سراسر جهان مشهور می شوند؛

به عنوان مثال، ساکنان ایالات متحده، ترند لباس های زنانه را تعیین کرده اند، در حالی که ساکنان لندن در انگلستان، نمایندۀ ارائه ترندها و مد روز خیابانی، و همچنین ارائه آخرین اخبار مد هستند. امروز قصد داریم لیستی از برترین مقاصد مد در جهان را به شما معرفی کنیم. این لیست با رعایت نکات مربوط به گردشگری مد، از جمله تعداد مدارس و آموزشگاه های طراحی لباس و مد، درک روزنامه نگاران حوزه مد و لباس، معماری و مقرون به صرفگی تولیدات و محصولات، ایجاد شده است.

پاریس

بدون تردید، اولین شهر در مقاصد مد در جهان که به ذهن ما می رسد، نام شهر پاریس است. این شهر یکی از شیک ترین و روی مدترین شهرهای جهان است.

پاریس میزبان مشهورترین و پرطرفدارترین رویدادهای مرتبط با فرهنگ مد و فشن است؛ هفته مد پاریس که منجر به جذب گردشگران مد می شود و زمینه را برای تولید آخرین اخبار مد فراهم می سازد، از جمله مهم ترین رویدادهای مد به شمار می رود. این رویداد، بزرگ ترین رویداد در دنیای مد است؛ زیرا باافتخارترین طراحان لباس و مد گرد هم می آیند تا مجموعه های خود را به نمایش بگذارند.

هفته مد پاریس چیزی است که همه علاقه مندان به مد و طراحان لباس آرزو دارند در آن شرکت کنند؛ زیرا رقابتی که برای ارائه موفقیت آمیز یک نمایش باشکوه از لباس های مد روز دنیا در این رویداد انجام می شود، در هیچ جای دیگری جز اینجا به چشم نمی خورد.

به غیر از نمایش فوق العاده مد، شهر همیشه پر از چرخه های مد جدید است و برندهای قدیمی و جدید مد با شیک ترین لباس های فرهنگ غربی ظاهر می شوند. پاریس، برندهای جهانی مانند Dior ، Givenchy ، Louis Vuitton ، Hermes و بسیاری دیگر را به صنعت مد معرفی کرده است.

بر اساس داده های پیش بینی شده، در سال ۲۰۱۹، شاخص پاریس از رقیب خود میلان پیشی گرفت و خود را به عنوان قوی ترین شهر مد در اروپا معرفی کرد. اگر به دنبال یک مقصد مد شیک و به روز هستید، پاریس یک انتخاب بی نظیر است. این شهر همچنین به دلیل تنوع اجناس و محصولات بوتیک هایش که همه چیز، از لباس های کلاسیک گرفته تا جدیدترین سبک های مد غربی را در خود جای داده، از شهرت جهانی برخوردار است.

میلان

“Buon Giotto!”، اگر دنبال لباس های تجملاتی و لاکچری هستید، میلان بهترین مقصد سفر شما خواهد بود. این شهر شیک، واقع در ایتالیا، برخی از مشهورترین خانه های مد لوکس را به دنیا معرفی کرده است و یکی از مقاصد مد در جهاناست. خیابان Via Monte Napoleone در میلان، به عنوان یکی از گران ترین و معتبرترین خیابان های جهان شناخته می شود.

این خیابان از زمان حکومت ناپلئون پابرجا بوده است. این خیابان مملو از بوتیک های همگام با مد روز  دنیا است که برخی از زیباترین طرح های لباس ها را ارائه می دهند. میلانو یونیکا یکی دیگر از دلایل مهم شهرت میلان به عنوان یک مقصد مد و فشن است.

این رویداد در اصل یک نمایشگاه تجاری است که به لباس و اکسسوری تولید شده در ایتالیا و اروپا اختصاص داده شده است. شهر میلان از طریق این نمایشگاه تجاری، بهترین فرصت را در اختیار همه علاقه مندان قرار می دهد تا در کنار طراحان مد آینده، منحصر به فردترین طرح های لباس را مشاهده کنند.

هفته مد میلان از آن رویدادهایی است که هیچ کدام از علاقه مندان به مد و همچنین فعالان صنعت مد و طراحان لباس دوست ندارند آن را از دست بدهند. مشهورترین طراحان مد غربی و شرقی در این رویداد گرد هم می آیند و مجموعه های خود را در نسخه های سپتامبر -اکتبر و فوریه-مارس به نمایش می گذارند.

در ماه مارس، همچنین می توانید تاثیر میلان را در دنیای مد کفش ها از طریق MICAM مشاهده کنید. MICAM نمایشگاه کفش پیشرو میلان است که می توانید مجموعه های سال آینده را در آن مشاهده کنید. حتما شما هم زمانی که به برندهای گوچی، پرادا، ورساچه و فندی فکر می کنید، بی اختیار به یاد ایتالیا و میلان می افتید.

لندن

یکی دیگر از مقاصد مد در جهان، که به خاطر برندهای مد و خیابان های اختصاصی برای فروشگاه های طراحی مد، مورد تحسین قرار گرفته، شهر لندن در بریتانیا است. فرهنگ مد در لندن همیشه در بهترین وضعیت خود قرار دارد. لباس های خیابانی در خون مردمان و ساختمان های این خطه نهادینه شده است.

همه علاقه مندان به مد از سراسر جهان، برای خرید در لندن و گشت و گذار در خیابان باند و خیابان آکسفورد، به این منطقه سفر می کنند. لندن به دلیل طراحی لباس و خیاطی ظریف و زیبا، در صنعت مد مورد استقبال قرار گرفته و برخی از مشهورترین برندهای مد در جهان، از جمله جیمی چو را در خود جای داده است.

لندن ترکیبی زیبا از لباس های ظریف و نفیس بریتانیایی است و این باعث می شود که مرکز بیشتر وبلاگ های مد باشد. این شهر محدود به یک فرهنگ نیست و اینفلوئنسرها از سراسر دنیای مد و فشن خود را به خیابان های این شهر می رسانند و همین امر، چهره ای رنگارنگ به آن بخشیده است. لندن بهترین مقصد مد است و وقتی صحبت از طراحی لباس، مد و فشن می شود، کسی نای رقابت با لندن را ندارد.

نیویورک

یکی از مقاصد مد در جهان شهری که رقابت سختی را با مقصد مد پاریس دارد، نیویورک است.

نیویورک به دلیل برگزاری یکی از پرطرفدارترین هفته های مد جهان، مورد استقبال زیادی از سوی سراسر نقاط جهان قرار می گیرد. مدی که در نیویورک دنبال می شود، بسیار شیک و به روز است و خود را از سایر مقاصد مد متمایز می کند.

این شهر مرکز مهمی برای آموزش طراحی لباس و مد است، و درست مانند پاریس، مدارس مد و فشن بسیاری را در خود جای داده است. برخی از معتبرترین نشریات مد و خانه های مد دفاتر خود را در این شهر دارند. نیویورک در فرهنگ مد به خاطر برندهای لباس های خیابانی اش و سبک و استایل خاصشان معروف است.

لس آنجلس

این شهر در مقایسه با پاریس یا نیویورک، کمی دیرتر وارد لیست مقاصد مد در جهان شد؛ اما با ارائه سبک کژوال خاصش با موادی همچون جین، تی شرت های راحت و دمپایی های خاص به صنعت مد، خودنمایی کرد. لس آنجلس سرعت خوبی را در پیش گرفته است و در حال تبدیل شدن به پایتخت مد است.

مد در لس آنجلس با سایر نقاط دنیا همراه است؛ اما شیوه استفاده از آن به طرز فوق العاده ای متفاوت است و این اعتبارش را مدیون برندهای جدید داخلی و جدید مد است. لس آنجلس یک مقصد مد مناسب برای کسانی است که نمی خواهند پر زرق و برق و جلف جلوه کنند، بلکه به دنبال یک مد روزِ راحت و بدون زحمت هستند.

رم

هر سال که می گذرد، شهر رم اعتبار بیشتری در فهرست مقاصد مد در جهان پیدا می کند. این شهر در فرهنگ مد به خاطر خانه های مد برترش که مدهای شیک و نفیسی تولید می کنند، مورد توجه قرار می گیرد.

برندهای بزرگی مانند والنتینو، فندی و گوچی، در رم تأسیس شده اند و این خطه یکی از مناطق خرید بسیار گران قیمت در دنیای مد به شمار می رود. مغازه های مجلل تجاری لوکس مانند Chanel ، Dolce & Gabbana ، GimmeEtro ، Gianfranco Ferre ، Alberta Ferretti ، Gianni Versace ، Giorgio Armani و Prada ، در این شهر اقامت دارند.

این شهر همچنین میزبان یکی از مدارس معتبر جهان مد- Accademia di Costume e di Moda است. این مدرسه مد که میزبان طراحان لباس مشهور از سراسر دنیاست، در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد و بر طراحی لباس های سفارشی تمرکز می کند که همین امر باعث می شود در صنعت فیلم و مد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

برخی از مدارس مد دیگر رم عبارت اند از Accademia Koefia ، Accademia Altieri Moda Arte و IED – Istituto Europeo di Design. هفته مد سالانه رم که در ماه های ژانویه و ژوئیه برگزار می شود، اعتبار بالایی به این شهر در صنعت مد بخشیده است.

توکیو

توکیو یکی از عجیب ترین مقاصد مد در جهان است. توکیو خانه برخی از مشهورترین طراحان مد مانند حانا موری (دانشگاه مسیحی زنان توکیو) و ایسی میاکه (دانشگاه هنر تاما) را در اختیار صنعت مد قرار داده است. کالج مد Bunka به چندین نفر از اعضای صنف طراحان لباس، مانند Kenzo Takada ، Junya Watanabe ، Yohji Yamamoto ، Hiroko Koshino و Tsumori Chisato، دیپلم مد افتخاری داده است.

هفته مد توکیو یکی از مشهورترین رویدادهای منطقه است که آخرین اخبار مد و جدیدترین ترندهای مد دنیا را به نمایش می گذارد. این ترندها یکی از غیرمعمول ترین خطوط مد جهان را به نمایش می گذارند و بسیاری از عجیب ترین ترندهای مد از این منطقه سرچشمه می گیرند. هفته مد توکیو نقطه عطفی برای طراحان مشهور مد، وبلاگ نویسان مد و سایر متخصصان اصلی صنعت مد برای سایر پایتخت های مد جهان است.

چین

چین در چند سال گذشته به مهم ترین اقتصاد نوظهور جهان تبدیل شده و تعجب آور نیست که بگوییم صنعت مد آنها نیز با سرعت بسیار خوبی در حال توسعه استو یکی از مقاصد مد در جهان می باشد.

بخش جالب اینجاست که چین تا به حال فاقد سرمایه و سابقه در دنیا مد بوده است. صنعت مد در این کشور بین مجموعه ای از شهرهای جداافتاده از هم تقسیم شده است. همه شهرهای چین از صنعت مد این کشور در راه رسیدن به شهرت جهانی حمایت می کنند.

شهرهای شیک مد چین شامل شانگهای، پکن و هنگ کنگ هستند. طراحان مد اروپایی و آمریکایی متعددی در آسیا حضور داشته اند؛ از جمله ویکتوریا بکهام و دایان فون فورستنبرگ که هر دوی آنها اکنون در برنامه هفته ای هفته مد شانگهای حضور دارند.

گذشته از این هفته مد، برخی از برترین برندهای خود چین، مانند اوما وانگ و ماشا ما را نیز می توان در بوتیک ها و خیابان های شهرهای مختلف مشاهده کرد. چین هیچ هفته مد غالبی ندارد و مردم می گویند که این رقابت بین هفته های مد در شهرهای مختلف ممکن است در دراز مدت مفید باشد.

هم شانگهای و هم پکن، فرهنگ مد چینی را به سطح جدیدی رسانده اند؛ شانگهای سبک های پیچیده، مدرن و شیک را ارائه می دهد و از طرف دیگر، پکن سبک های جسورانه، رنگارنگ و دارای ریشه در سنت ها را عرضه می کند.

آفریقای جنوبی

بازار مد آفریقای جنوبی، بازاری نوظهور است و رقابت خوبی را با سایر مقاصد مد در جهان شروع کرده است. شهرهای آفریقای جنوبی، کیپ تاون و ژوهانسبورگ، به طور خاص به شهرهای پیشرو در صنعت مد تبدیل شده اند. این شهرها در هفته مد خود که هر ساله برگزار می شود، فرهنگ مد خود را تبلیغ می کنند.

مارک های مد مستقر در آفریقای جنوبی توانسته اند خود را به عنوان یک سرمایه دار بزرگ جهانی معرفی کنند. بر اساس اطلاعات گمانه زنی شده، آفریقای جنوبی دارای ۳۱ میلیارد دلار ارزش بازار آمریکا در بازار پوشاک و کفش است. با توجه به انتخاب جسورانه رنگ در سنت و فرهنگ آفریقای جنوبی و الگوهای عجیب و غریب فرهنگ مد این کشور، آنها توجه جهانی را به خود جلب کرده اند.

هفته مد آفریقای جنوبی ۲۰۱۹ شامل این برندهاست: Jacques van der Watt (قهوه سیاه) ،AnisaMpungwe (Loin Cloth & Ashes) ، David Tlale ، Maxhosa by Laduma ، ThulaSindi ، LadumaNgxokolo ، PalesaMokubung (Mantsho) ، Amanda Laird Cherry ، Marianna Fassler.

هند

هند از نظر مد روز و طراحی لباس های روز، به شدت در حال رشد است و حضور خود را به عنوان یک رقیب جدی در مقاصد مد در جهان مطرح کرده است. این کشور در چند سال گذشته شاهد ظهور تعداد زیادی از برندهای مطرح مد در جهان بوده است که فعالیت های خود را برای دستیابی به این بازار رو به رشد مد، پوشاک، کفش و اکسسوری گسترش داده اند.

این کشور یک مقصد مد نوظهور است و این پتانسیل را دارد که به عنوان یک بازار مد مهم و اصلی به صحنه جهانی قدم بگذارد. با توجه به رشد سریع مصرف کننده، مارک های پیشرو ملی و بین المللی مد مجموعه ای از پیشنهادات خود را در هند برای رفع نیازهای متنوع ارائه کرده اند.

از آنجایی که هندی ها هزینه بیشتری برای مد و اکسسوری می کنند، هند به یک مقصد نوظهور مد تبدیل شده است. دلیل اصلی ظهور این کشور به عنوان یک مقصد مد این است که این کشور هم فرهنگ غربی و هم لباس هندی را در طراحی لباس ها در نظر می گیرد. فرهنگ مد هند در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته می شود و همه این عوامل اطمینان می دهند که این کشور دارای آینده ای مطمئن در دنیای مد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian