همه چیز درباره برند استلا مک کارتنی؛ ظریف، زنانه و عاشق زمین

برند استلا مک کارتنی،‌ یکی از برندهای جوان است که بیش از دو دهه است در خط تولید پوشاک، اکسسوری و محصولات مربوط به مراقبت‌های پوستی فعالیت دارد. علت اصلی شهرت این برند، استفاده‌نکردن از چرم و خز طبیعی، اهمیت به حقوق حیوانات، توجه به محیط‌زیست و منابع طبیعی در روند تولید است؛ اقدامی ارزشمند که حتی امروزه بین بسیاری از برند‌های صاحب‌نام هم‌چنان در مرحله‌ بحث باقی مانده است. در این مطلب قصد داریم درباره داستان برند استلا مک کارتنی صحبت کنیم.

بیوگرافی استلا مک کارتنی، مالک و بنیانگذار برند

برند استلا مک کارتنی - استلا مک کارتنی

استلا نینا مک‌کارتنی، در ۱۳ سپتامبر ۱۹۷۱ در انگلستان و در خانواده‌ای هنرمند به‌ دنیا آمد. پدرش پل مک‌کارتنی، عضو سابق گروه افسانه‌ای بیتلس، یکی از برجسته‌ترین موسیقی‌دان‌های دوران است و مادر فقیدش لیندا مک‌کارتنی، بزرگ‌ترین منبع الهام استلا در زندگی‌اش، عکاس و فعال حقوق حیوانات بود که در سال ۱۹۹۸ به‌دلیل سرطان سینه جان خود را از دست داد. در سال ۲۰۰۳ استلا با یک ناشر بریتانیایی ازدواج کرد. لباس عروس او نسخه به‌روزشده لباس عروسی مادرش بود که در سال ۱۹۶۹ در مراسم ازدواجش با پل مک‌کارتنی به تن داشت. استلا اکنون چهار فرزند دارد.

تولد او هم‌زمان با تشکیل گروه موسیقی جدید پدرش بود؛ گروهی که نامش وام‌گرفته از به‌دنیاآمدن استلا است. طبق مصاحبه پل مک‌کارتنی درست زمانی که لیندا به‌سختی و با زایمان اضطراری استلا را به دنیا می‌آورد، پل دعا کرد که او سالم و بر بال‌های یک فرشته به دنیا بیاید و بعد از تولد او، با الهام از این موضوع نام واینز (بال‌ها) را برای گروه موسیقی جدیدشان انتخاب کرد. گروهی که تأثیر عمیقی بر زندگی و شخصیت استلا داشت؛ زیرا سال‌های کودکی استلا همراه با تورهای جهانی واینز در سفر به کشور‌های مختلف گذشت و علاقه او به طراحی لباس شکل گرفت. لباس‌های اعضای گروه در هر اجرا برایش جذابیت خاصی داشتند.

در سال ۱۹۸۱، بعد از انحلال گروه واینز، کل اعضای خانواده به یک مزرعه تولید محصولات ارگانیک در استان تاریخی ساسکس واقع در جنوب شرقی انگلستان نقل‌مکان کردند. جایی که لیندا مک‌کارتنی به فرزندانش توجه به حقوق حیوانات را همراه با نحوه صحیح پرورش آنان آموزش می‌داد و چگونگی حفاظت از محیط‌زیست نیز جزو اصول تربیتی او بود. اصولی که عمیقاً شخصیت استلا را شکل دادند.

آغاز به تحصیل در رشته طراحی مد

خانواده مک‌کارتنی علی‌رغم داشتن امکانات و شهرت، می‌خواستند فرزندانشان در شرایط عادی و یکسان با بقیه بزرگ شوند تا خود را بالا‌تر از دیگری نبینند. به همین دلیل در مدارس عادی تحصیل می‌کردند.

استلا تحصیلات پایه خود را در مدرسه راونس بورن گذرانده است. همزمان با تحصیل، به‌خاطر علاقه‌اش به دنیای مد، در ۱۳ سالگی یک ژاکت برای خودش طراحی کرد. با اینکه کارش چندان تعریفی نداشت، والدینش از او حمایت کرده و به‌زودی مقدمات پیوستن او را به‌عنوان کارآموز به خانه مد کریستین لاکروا، طراح مد برجسته فرانسوی، و نیز مجله ووگ بریتانیا فراهم کردند. بعد از کارآموزی، استلا چند دوره زیر نظر خیاط معروف، ساویل رو، آموزش دید. مسیر استلا کاملا مشخص بود. او می‌خواست طراح مد شود و قدم بعدی او شروع تحصیلات آکادمیک در این رشته بود.

اوایل دهه ۱۹۹۰، استلا در کالج هنر سنترال‌سنت‌مارتین لندن ثبت‌نام کرد و در رشته طراحی مد مشغول به تحصیل شد. مهم‌ترین رویداد در دوران تحصیل استلا مربوط به سال ۱۹۹۵ است که در جشن فارغ‌التحصیلی‌اش از مدل‌های معروفی مانند کیت ماس و نائومی کمپبل که دوستانش بودند، برای رونمایی از کالکشن طراحی‌های خود دعوت کرد و این رونمایی با اجرای زنده موزیک پدرش به نام Stella May Day همراه شد. نوآوری و خلاقیت در طراحی لباس‌های کالکشن او، نظر منتقدان را به خود جلب کرد و استلا وارد خط بین‌المللی دنیای مد شد.

دعوت به همکاری از سوی برند کلوئه

استلا دوسال پس از جشن فارغ‌التحصیلی به‌‌یادماندنی‌اش یعنی در سال ۱۹۹۷، درحالی‌که تنها دو مجموعه طراحی کرده بود، به‌عنوان مدیر خلاق و طراح اصلی برند کلوئه انتخاب شد؛ جایگاهی که پیش از او متعلق به کارل لاگرفلد بود. کارل اعتقاد داشت که نامی مشهور و تأثیر‌گذار‌تر از استلا باید روی کار بیاید و از استخدام او ابراز نگرانی کرد؛ اما این پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیامد و استلا توانست با طراحی کالکشن‌های جدید برای کلوئه، این برند را دوباره به‌عنوان یک نام تجاری مطلوب احیا کند و فروش محصولاتش را به طور چشمگیری افزایش دهد.

اولین کالکشن او شامل تاپ و دامن‌های حاشیه‌دار توری، شلوار‌های ابریشمی، نیم‌تنه‌های چسبان و کت‌های بلند بود. هم‌چنین استفاده از خز مصنوعی در تولید محصولات و انتخاب جواهرات خاص همراه با  این مجموعه از جمله اولین طراحی‌های استلا برای کلوئه بود. استلا افراد مشهور زیادی را ترغیب کرد تا طراحی استایل خود را به برند کلوئه بسپارند. به‌عنوان مثال، مدونا، خواننده مشهور، برای طراحی لباس عروسی‌اش و کیت هادسون برای لباس خود در مراسم اسکار ۲۰۰۱ به استلا و برند کلوئه سفارش دادند.

جدایی از کلوئه و تأسیس برند استلا مک کارتنی

در سال ۲۰۰۱ شرکت گوچی که امروزه با نام کرینگ شناخته می‌شود، اعلام کرد که به پیشنهاد استلا مک‌کارتنی برای تأسیس خط تولید لباس وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک و برابر خواهد شد. نکته اساسی این شراکت، شرط استلا برای استفاده‌نکردن از چرم و خز طبیعی در تولید محصولات بود. درحالی‌که این‌دو، عناصر اصلی خط تولید شرکت کرینگ برای محصولات تمام برند‌هایش بودند، بعد از مذاکره‌های طولانی در نهایت شرکت تصمیم به عقد قرارداد گرفت. استلا از کلوئه جدا شد و به‌دنبال آن در اکتبر سال ۲۰۰۱ اولین شو مد زنانه طراحی‌های خود را  تحت عنوان Stella McCartney در هفته مد پاریس و مدتی بعد در نیویورک ارائه داد. مجموعه او با مواد خام گیاهی و بدون صدمه‌رساندن به طبیعت و حیوانات تولید شده بود، به همین دلیل با نقد‌های زیادی مواجه شد.

منتقدان معتقد بودند که تولید لباس و پوشاک بدون استفاده از خز و چرم زیبایی، کیفیت و ماندگاری لازم را نخواهد داشت. بااین‌حال زمانی که استلا مک‌کارتنی محصولاتش را که در تضاد با محصولات برند گوچی و ایو سن لوران بود در هفته مد به نمایش گذاشت، طراحی منحصربه‌فرد و خلاقانه او در تولید اجزای لباس که ترکیبی از اصالت، زنانگی و ظرافت بود، توجه مخاطبان شیک‌پوش و مد روز دنیا را به خود جلب کرد. رضایت خریداران و فروش موفق مجموعه نه‌تنها مهر تأییدی بر کیفیت بالای محصولات بود، بلکه اقدام پیشتازانه استلا موجی جدید در صنعت مد به‌ وجود آورد که تا آن لحظه اتفاق نیفتاده بود.

راه‌اندازی خط تولید عطر

برند استلا مک کارتنی - خط تولید عطر

بعد از موفقیت در خط تولید اولیه پوشاک و گسترش‌ جغرافیایی در مدت‌زمان بسیار کم، در سال ۲۰۰۳ مک‌کارتنی تصمیم به افزایش تنوع در محصولات تولیدی خود گرفت. این تنوع در ابتدا شامل تولید عطر بود. منبع الهام او برای ساخت فرمول عطر، گل‌های رزی بود که درگذشته مادرش لیندا برای خوشبو نگه‌داشتن فضای اتاقش از آنها استفاده می‌کرد و طبق گفته استلا، او این عطر را برای ادای احترام که به مادرش که تازه درگذشته بود ساخت و با نام STELLA روانه بازار کرد که در مدت‌زمان بسیار کم علاوه بر فروشگاه‌های خود برند به پرفروش‌ترین محصول در فروشگاه‌های بزرگ تحت پوشش کمپانی کرینگ نیز تبدیل شد. بوی این عطر، شیرین و شبیه به عطر رز اما ملایم‌تر از آن است. دلیل ملایم‌بودن عطر ترکیب عصاره رز با گل پیونی است.

مولکول‌های این عطر سنگین و به‌اندازه‌‌ای قوی هستند که ۸ تا ۱۰ ساعت روی پوست باقی می‌مانند. البته اگر بعد از ۴ ساعت مجدد اسپری شود این تأثیر ادامه می‌یابد. شیشه عطر، مات و از جنس کهربا است. خط تولید عطر و پیشرفت‌های روز‌افزون استلا مک‌کارتنی به عنوان خانه مدی که به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود، موجب شد بسیاری از برند‌های مطرح تمایل به همکاری خود با این برند را ابراز کنند. این در حالی بود که استلا فقط به همکاری با آدیداس نظر مثبت داشت!

آغاز همکاری با آدیداس در سال ۲۰۰۴

برند استلا مک کارتنی - همکاری با برند آدیداس
محصولات آدیداس که استلا مک کارتنی طراحی کرده است.

سال ۲۰۰۴، آغاز همکاری استلا مک‌کارتنی با یکی از معروف‌ترین برند‌های تولید لباس ورزشی یعنی آدیداس بود. استلا مک‌کارتنی به‌عنوان مدیر خلاق این برند منصوب شد و آدیداس نیز به‌طور رسمی شراکت و سرمایه‌گذاری مشترک خود را با استلا‌ مک‌کارتنی اعلام کرد. استلا مک‌کارتنی در این همکاری، یک مفهوم منحصربه‌فرد برای تولید لباس ورزشی را ارائه داد که دارای فناوری‌های پیشرفته در کفش و پوشاک بودند و شامل طیف گسترده‌ای از لباس‌های ورزشی مناسب هنگام بازی‌های گلف، تنیس و در کل ورزش‌های مناسب هر چهار فصل بودند؛ برای مثال می‌توان به سبک‌ترین سیستم لایه‌گذاری از پاشنه تا پنجه در کفش‌های مخصوص دویدن به‌نام فلای‌راید (Flyride) اشاره کرد. استقبال از این تولیدات از اندازه‌ای که پیش‌بینی شده بود فراتر رفت؛ به همین دلیل آدیداس درباره تصمیم خود برای تمدید قرارداد اظهار داشت:

موفقیت جهانی فراتر از انتظار ماست. بدیهی است که آدیداس با مک‌کارتنی نیاز بازار را برآورده کرده و ما از ادامه این همکاری خرسند هستیم.

همکاری با برند H&M در سال ۲۰۰۵

پیشنهاد همکاری از سوی برند اچ اند ام نیز برای استلا مک‌کارتنی بسیار هیجان‌انگیز بود؛ زیرا در این صورت طراحی‌های برند به طیف وسیع‌تری از زنان معرفی می‌شد. مارگارت ون دی بوش، رئیس برند، در مصاحبه‌ای اعلام کرد:‌

از این همکاری بسیار خرسندیم؛ زیرا طراحی‌های استلا مک‌کارتنی در عین مدرن‌بودن، کلاسیک و بسیار جالب هستند. ما مدت‌هاست نحوه طراحی، دوخت و جریان حس زنانگی و ظرافت موجود در طراحی‌های او را تحسین می‌کنیم. البته این بررسی رضایت خریداران محصولات برند استلا مک‌کارتنی بود که موجب شد ما تصمیم قطعی را درباره همکاری بگیریم.

این کالکشن با نام Stella Mccartney For H&M که شامل لباس و پوشاک زنانه بود، در پاییز سال ۲۰۰۵ و در سراسر اروپا و آمریکای شمالی در فروشگاه‌های اچ اند ام توزیع شد و فروش بسیار موفقی به‌همراه داشت. این همکاری برند استلا مک‌کارتنی را به سراسر جهان معرفی کرد.

هم‌زمان با همکاری با آدیداس، استلا مک‌کارتنی در ژانویه سال ۲۰۰۷، خط تولید مراقبت‌های پوستی ۱۰۰درصد گیاهی برند خود به‌نام CARE را راه‌اندازی کرد. این مجموعه دارای هفت محصول بود. در سال ۲۰۰۹ هم این برند اولین مجموعه لباس کودکانه را عرضه کرد. طراحی‌ این لباس‌ها بسیار جذاب و بازهم وام‌گرفته از طبیعت، تصاویر نقاشی‌شده حیوانات، گل‌ها، گیاهان و میوه‌ها بود.

دوران طلایی برند در سال ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۰، آدیداس در اقدامی متفاوت، استلا مک‌کارتنی را به‌عنوان مدیر خلاق تیم گ.ب برای المپیک ۲۰۱۲ منصوب کرد. این اولین بار بود که یک طراح مد، لباس‌های تیم بریتانیا را برای رقابت‌های المپیک و پارا المپیک طراحی می‌کرد و عملکرد نهایی  آنها تعریف و تمجید‌های فراوانی در پی داشت؛ تا حدی که محبوبیت داخلی استلا بسیار بالا رفت و در نهایت جایزه بهترین طراح سال معتبر‌ترین جشنواره صنعت مد بریتانیا از آن خود کرد. لازم به ذکر است که بعد از موفقیت این پروژه، همکاری برای سال ۲۰۱۶ نیز به استلا پیشنهاد شد و بعد از المپیک سال ۲۰۱۶ بود که استلا تصمیم گرفت  اولین خط تولید لباس مردانه برندش را نیز راه‌اندازی کند. منبع الهام او برای این تصمیم، پدرش بود.

همکاری با شرکت حافظ محیط زیست پارلی

همکاری‌های موفق آدیداس با استلا مک‌کارتنی همچنان ادامه داشت و محصولات سال ۲۰۱۵ آنها با تکنیک فوق‌العاده نوآورانه‌ای ارائه شد. آدیداس به‌عنوان یکی از اعضای شرکت پارلی که رویکرد فعالیت آن به‌صورت ماهانه جمع‌آوری ۸۰ تا ۱۲۹تن پلاستیک از دریا‌ها و اقیانوس‌هاست، زباله‌های پلاستیکی را از دریا‌ها جمع‌آوری کرده و بعد در سیستم‌های بازیافت برند استلا‌ مک‌کارتنی به مواد اولیه تجزیه یا بازیافت و انواع کالاهای ورزشی از آنها تولید کردند.

تمام اجزای این مجموعه، از بازیافت ضایعات پساصنعتی و زباله‌هایی مانند بطری‌های پلاستیکی ساخته شدند که شامل تمام لوازم ضروری و پوشاک موردنیاز هنگام دویدن، ورزش در باشگاه مانند‌ کفش، لگ‌های ورزشی، ست گرم‌کن و ژاکت ورزشی برای روزهای سرد و بارانی، کیف و کیسه‌های آب بود. از آن زمان، این مشارکت موجب نوآوری در این نوع صنعت شده و یک جنبش جهانی برای نجات اقیانوس‌ها از طریق قدرت ورزش و نیاز بی‌پایان به آن ایجاد کرد که تا امروز نیز ادامه دارد.

رویداد‌های مهم برند در سال ۲۰۱۸

برخی از مهم‌ترین رویدادهای برند استلا مک کارتنی در سال ۲۰۱۸ عبارت‌اند از:

طراحی لباس مگان مارکل

برند استلا مک کارتنی - طراحی لباس مگان مارکل
لباس عروسی مگان مارکل که استلا مک کارتنی طراحی کرده است.

از فعالیت‌های مهم استلا مک‌کارتنی می‌توان به طراحی لباس برای مگان مارکل، عروس خاندان سلطنتی بریتانیا، در مراسم ازدواجش با شاهزاده هری در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. مگان مارکل این لباس را در مراسم عمومی نپوشید؛ زیرا دوست داشت آن را در مجموعه شخصی خود نگه دارد. ازاین‌رو لباس را بعد از مراسم رسمی و در جمع خصوصی مهمانان خود به تن کرد.

خرید کل سهام برند

استلا مک‌کارتنی بعد از به‌دست‌آوردن ۵۰ درصد سهام کرینگ، بعد از هفده سال فعالیت حرفه‌ای، توانست مالکیت کل برند خود را به دست بیاورد. این اقدام جسورانه او توجه زیادی را به خود جلب کرد و برند‌های معتبر زیادی خواستار همکاری با استلا مک‌کارتنی شدند.

برگزاری مسابقه تولید پشم گیاهی

در سال ۲۰۱۸، برند با مشارکت سازمان PETA (سازمانی مردم‌نهاد که افراد را به داشتن رفتار اخلاق‌مدارانه با حیوانات تشویق می‌کند) مسابقه‌ای با نام بیو دیزاین (Bio Design) برگزار کرد که مردم سراسر دنیا را تشویق به تولید پشم گیاهی می‌کرد. نتایج نهایی در سالن اجتماعات La MaMa شهر نیویورک اعلام شد که برندگان از کشور‌های بوگوتا و کلمبیا بودند. این شرکت‌کنندگان پشم گیاهی Woocooa را از الیاف کنف، نارگیل و آنزیم‌های استخراج‌شده از قارچ صدفی تولید کرده بودند.

در سال ۲۰۱۸، استلا مک‌کارتنی برای قدردانی از مادرش که در سال ۱۹۹۸ به‌دلیل سرطان سینه از دنیا رفته بود، بنیاد مراقبت‌های برند را تأسیس کرد که به آگاهی‌بخشی زنان سراسر دنیا درباره سرطان سینه مشغول است.

رویداد‌های مهم برند در سال ۲۰۱۹

همکاری و شراکت با برند LVMH

از بین همه برندهایی که خواستار همکاری با برند استلا مک کارتنی بودند، ال و ام هاش پاسخ مثبت دریافت کرد. دلیل اصلی این شراکت، تعهد هر دو برند به ترویج مد پایدار و بعد سرعت‌بخشیدن به توسعه جهانی برند استلا مک‌کارتنی از نظر تجارت و راهبرد بود. با وجود فروش قسمتی از سهام به برند ال و ام هاش، استلا مک‌کارتنی همچنان به‌عنوان مدیر خلاق و سفیر برند و مالک اکثریت سهام خود باقی ماند. رئیس هیئت مدیره برند ال و ام هاش در مصاحبه‌‌ای اظهار کرد که از همکاری با برند مک‌کارتنی بسیار خرسند و از پتانسیل این برند در جهت ترویج مد اخلاقی و پایدار به‌طور کامل آگاه است. این گروه اولین شرکت صاحب‌نام در فرانسه است که فعالیت در جهت مد پایدار را از حدود ۳۰ سال قبل آغاز کرده است.

تولید محصولات ویژه

استلا مک‌کارتنی در همکاری با آدیداس در سال ۲۰۱۹ از اولین هودی تولیدشده با ۱۰۰درصد مواد بازیافتی رو‌نمایی کرد.

کیف فالابلا

برند استلا مک کارتنی - کیف فالابلا
مگان مارکل با کیف کرم‌رنگ فالابلا از برند استلا مک‌کارتنی.

کیف‌های برند استلا مک‌کارتنی بسیار معروف هستند. او در سال ۲۰۱۹ با تولید کیف فالابلا (Falabella)، توانست گوی سبقت را از رقبایش برباید. این کیف که در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای‌شکلاتی، یشمی و صورتی‌روشن در دسترس است، فضای کافی برای حمل وسایل ضروری دارد. مواد خام این کیف شامل چرم گیاهی بازیافتی و هم‌چنین ماده‌‌ای به نام Eknoyl است که از بازیافت ضایعات و زباله‌های اقیانوس‌ها به دست می‌آید. دسته آن زنجیری از جنس برنز و آلومینیوم بازیافتی است. برخی از انواع فالابلا دارای روکشی از جنس پارچه ژاکارد هستند که آنها را از بطری‌های پلاستیکی آب ساخته‌اند.

فالابلا محبوبیت بسیار زیادی هم در بین مردم عادی و هم در بین چهره‌های مشهور دارد و به یکی از پرفروش‌ترین کیف‌های این برند تبدیل شده است. در تصویر مگان مارکل، عروس خاندان سلطنتی، کیف فالابلا کرمی‌رنگی را حمل می‌کند.

عینک‌های آفتابی سازگار با محیط‌زیست

در بین تمام محصولات پایدار و سازگار با محیط‌زیست استلا مک‌کارتنی یک مجموعه از عینک‌های آفتابی پایدار نیز تولید کرده است. مواد خام این عینک از بیش از ۵۰درصد منابع طبیعی و تجدید‌پذیر مانند دانه‌های روغن کرچک، اسید سیتریک و دیگر مواد زیست‌تخریب‌پذیر که از یک نوع پلاستیک بازیافت شده به نام APIANT تهیه شده، ساخته شده است.

رویداد‌های مهم برند در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

کاهش میزان فروش در ۲۰۲۰

با شروع سال ۲۰۲۰ و دنیاگیری ویروس کووید- ۱۹، برند استلا مک کارتنی مانند بسیاری از برند‌های دیگر با بحران مواجه شد. البته مشکلات برند از سال ۲۰۱۸ و بعد از قطع همکاری با شرکت کرینگ شروع شده بود، اما همکاری با برند ال و ام هاش تا حد زیادی ضرر‌های مالی برند را جبران کرده بود. شروع پاندمی آن‌هم چند ماه بعد از عقد قرارداد، موجب شد برخی از پیشرفت‌های مک کارتنی متوقف شود. بااین‌حال اتاق فکر برند از بحرانی که به کسب‌وکار آنان تحمیل شده بود، برای بهبود عملکرد خود استفاده کرد.

در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ آنها فرصتی یافتند تا به راهبرد تحول دیجیتالی خود سرعت بدهند. در این راستا، استلا به شراکت خود با درگاه آنلاین YNAP (پیشرو‌ترین فروشگاه آنلاین مد در جهان که به بیش از ۴٫۵ میلیون مشتری در ۱۸۰ کشور در سراسر جهان خدمات می‌دهد) پایان داد و برای فروش آنلاین خود سرور جدیدی به نام Stella McCarney Italia SRL راه‌اندازی کرد.

دیگر اقدام مهم برند، بستن خط تولید لباس مردانه بود. بعد از یک‌سال، در ماه‌های آغازین سال ۲۰۲۱، با اینکه برند هم‌چنان تحت‌تأثیر پاندمی بود، بهبود فروش مطابق با انتظارات مک‌کارتنی اتفاق افتاد و طی چند اقدام دیگر، ضرر مالی برند بعد از یک‌سال از ۳۳.۴ میلیون پوند به ۲۹ میلیون پوند کاهش یافت.

همکاری با برند سیمونتا در تولید لباس کودک

برند استلا مک کارتنی - خط تولید لباس کودک
لباس‌هایی که استلا مک کارتنی برای کودکان طراحی می‌کند پر از رنگ‌های شاد است.

در سال ۲۰۲۱، استلا مک‌کارتنی به‌دلیل توسعه خط تولید لباس کودک برند خود با برند سیمونتا وارد مذاکره شد و این همکاری را یک گام بزرگ رو‌به‌جلو با پتانسیل رشد در سطح بین‌المللی دانست.

مجموعه کودک استلا مک‌کارتنی و سیمونتا شامل لباس و پوشاک از نوزادی تا ۱۶سالگی است که در فروشگاه‌های هردو برند و البته چند برند دیگر عرضه می‌شود.

توسعه خط تولید محصولات مراقبت از پوست

برند استلا مک کارتنی - محصولات مراقبت از پوست

استلا مک کارتنی در سپتامبر سال ۲۰۲۰ با همکاری برند ال و ام هاش، محصولات جدید مراقبت از پوست را روانه بازار کرد. او که از سال ۲۰۰۷ در این زمینه فعالیت می‌کند می‌گوید:‌

هدف من راه‌اندازی طیف جدیدی از محصولات مراقبت‌ از پوست است که هم برای خریدار و هم برای طبیعت مناسب باشد. از چند سال قبل که فعالیت در این زمینه را شروع کردم، امیدوار بودم محصولاتی با منشأ کاملا گیاهی و چندکاره عرضه کنم. احساس می‌کنم امسال این اتفاق بالاخره رخ داد.

استلا معتقد است پوست یک اکوسیستم است و محصولات مراقبت از پوست باید مرحله به مرحله و با عملکردهای مرتبط با یکدیگر طراحی شوند. این محصولات طوری فرمول بندی شده‌اند که با این اکوسیستم هماهنگی داشته باشند.

پاک کننده Reset:‌ کرمی با فرمول ملایم که برای ازبین‌بردن ناخالصی‌های روی پوست ناشی از مواد آرایشی مناسب است.

کرم Alter Care : برای محافظت از اولین لایه پوست و روشن‌کردن آن کاربرد دارد.

کرم Restore: این کرم برای حفظ و بهبود خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست به کار می‌رود.

مشاوران پایداری زیست‌محیطی بر هریک از این محصولات نظارت می‌کنند و روی آنها آزمایش انجام می‌دهند. استلا مک‌کارتنی می‌گوید:‌

زمان زیادی طول کشید تا مواد تشکیل‌دهنده محصولات را طبق استاندارد‌های بالای خود فرمول‌نویسی کنیم؛ زیرا ما تقریبا از استفاده از ۲۰۰۰ ماده مضر خودداری کردیم. هریک از محصولات شامل مواد تشکیل‌دهنده‌ای مانند شیره درخت توس ارگانیک، آب چشمه‌های شیرین جمع‌شده در مناطق دریایی و مواد صاف‌کننده خطوط ظریف و چین و چروک صورت هستند.

افراد مشهور علاقه‌مند به برند استلا مک کارتنی

برند استلا مک کارتنی - سلبریتی‌های علاقه‌مند به برند مک کارتنی
امل کلونی در لباسی زیبا از استلا مک کارتنی

از افراد مشهوری که به برند استلا مک کارتنی علاقه دارند می‌توان به کیت ماس، لیو تایلر، گوئینث پالترو، کیت میدلتون، مگان مارکل و امل کلونی اشاره کرد. بسیاری از افراد خاندان سلطنتی به این برند اعتماد دارند و طراحی‌های استلا را می‌پسندند.

تفاوت برند استلا مک کارتنی با سایر برندها

ویژگی‌هایی که برند استلا مک‌کارتنی را از دیگر برند‌ها متمایز می‌کند، گیاهی‌بودن محصولات و استفاده‌نکردن از چرم طبیعی و خز در پوشاک است. توجه به این موضوع اولین اصل و هدف برند در تولید بوده و شخص استلا مک‌کارتنی، این تصمیم جسورانه خود را از همان ابتدا تاکنون حفظ کرده است و در جهت ترویج مد بدون خشونت، اخلاق‌مدارانه و متعهدانه به‌دنبال حقوق حیوانات و آسیب‌نزدن به طبیعت است. به‌اندازه‌‌ای که حتی از شراکت و انجام قراردادهای هنگفت با شرکت‌هایی که از خز و چرم در خط تولید خود استفاده می‌کنند، خودداری می‌کند.

با اینکه استلا می‌داند به‌دلیل ماهیت مد، نمی‌تواند تمامی محصولات خود را با سازگاری ۱۰۰درصدی با محیط‌زیست تولید کند، سعی می‌کند جایگزین‌های درست‌تر و بهتری به کار ببرد. او تمرکز ویژه‌ای به تولید مواد‌خام محصولات خود دارد و معتقد است تمام تولید‌کنندگان باید این سؤال را از خود بپرسند که از چه نوع مواد خامی برای تولید استفاده می‌کنند. خریداران هم باید بدانند چه‌چیزی می‌پوشند.‌ آیا پوشاکشان متناسب با چرخه طبیعت است یا به آن صدمه می‌زند؟ تلاش استلا مک‌کارتنی بر‌این است که به تمام جهان بگوید برای موفقیت در صنعت مد لزوماً نیازی به کشتن حیوانات یا صدمه‌رساندن به طبیعت نیست.

اقدامات برند استلا مک کارتنی در راستای حفاظت از محیط‌زیست

برند استلا مک کارتنی - فعالیت‌های زیست‌محیطی برند
برند استلا مک کارتنی نقش مهمی در تولید مواد اولیه از محصولات بازیافتی دارد.

برخی از اقداماتی که استلا مک‌کارتنی در فرایند تولید محصولاتش انجام می‌دهد عبارت‌اند از:

۱. استفاده از مواد اولیه گیاهی

مواد اولیه گیاهی که استلا مک کارتنی استفاده می‌کند عبارت‌اند از:

  • Alter-Nappa که چرم گیاهی ساخته‌شده از پلی‌استر و پلی‌اورتان با پوششی از پلی‌استر بازیافتی که حاوی ۵۰درصد روغن گیاهی است؛
  • الیاف ویسکوز و کشمیر که بعد از واردکردن از سوئد، تحت‌تأیید سازمان نظارت جنگل قرارگرفته و به محل تولید می‌رسد؛
  • پنبه ارگانیک، که به صرفه‌جویی در مصرف آب، بهبود سلامت خاک و ازبین‌رفتن موادشیمیایی سمی کمک می‌کند.

۲. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در فروشگاه‌ها

تمام فروشگاه‌ها، دفاتر و استودیوهای استلا مک‌کارتنی از انرژی تجدیدپذیر برای تأمین انرژی فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. ۴۵درصد از فعالیت‌ها با ۱۰۰درصد انرژی تجدید‌پذیر صورت می‌گیرد.

۳. راه‌اندازی سیستم بازیافت در تولیدی‌ها

تمام تولیدی‌های شرکت دارای سیستم بازیافت هستند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲، ۳۴هزار تن زباله از محل دفن زباله استخراج و به سیستم‌های بازیافت شرکت تحویل داده‌ شد که تمام منسوجات قابل استفاده بازیافت شد و مورد استفاده مجدد قرار گرفت.

۴. شرکت در شورای دفاع از منابع طبیعی

شورای Clean by Design بر بهبود کارایی فرایند کاهش ضایعات، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و حفاظت از محیط‌زیست تمرکز دارد. استلا مک‌کارتنی اولین شرکت تولید کالا‌های لوکس است که با این شورا همکاری می‌کند. دلیل عمده این همکاری، کاهش تأثیرات زیست‌محیطی مخرب تولید نساجی است. حدود ۲۰۰۰ تن آب در تولید هر پارچه، با استفاده از موادشیمیایی مضر آلوده می‌شود و انرژی زیادی برای بخار و آب گرم مصرف می‌کند. هدف این برنامه کاهش مصرف آب در حدود ۲۵درصد و کاهش مصرف انرژی در حدود ۳۰درصد است.

۵. محاسبه سود و زیان محیطی برند استلا مک کارتنی

از سال ۲۰۱۲، استلا مک‌کارتنی با استفاده از ابزار محاسبه سود و زیان محیطی اختراعی شرکت کرینگ، تأثیر تجاری برند خود را اندازه‌گیری می‌کند. این اندازه‌گیری از ابتدایی‌ترین مرحله تولید گرفته تا فرایند اصلی تولید و عرضه در فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد که شامل‌ محاسبه میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌‌ای در کار‌خانه‌ها، میزان مصرف آب و بررسی آلودگی آن و محاسبه مقدار شاخص آلودگی هوا در منابع تأمین جهانی است. تمامی این ابتکار‌ها به‌دلیل تحکیم تولید در راستای دوام محصولات است که در نهایت به سیستم پایدار مربوط می‌شود. این یعنی دوام و ماندگاری بیشتر محصولات تولیدی.

۶. پیشگامی در تولید محصولات پایدار و قابل بازیافت

در حالت کلی، این شرکت در برابر استفاده از منابع احساس مسئولیت می‌کند و هر روز برای سازگاری بیشتر با روش تولیدی خود در تلاش است. یکی دیگر از مواردی که اساس فعالیت این برند است، بازیافت، استفاده از مواد بازیافتی و تلاش در جهت تولید محصولات قابل‌بازیافت است؛ زیرا استلا توانایی ادامه فعالیت صنعت مد و آینده آن را وابسته به طراحی و تولید برپایه سیستم چرخشی و قابل بازیافت می‌داند. آنها با این سیستم، محصولاتی پایدار و ماندگار‌ تولید می‌کنند، آنها را نمی‌سوزانند، هرگز زباله‌ها را دفن نمی‌کنند و بنابراین به محیط‌زیست آسیبی نمی‌رسد. او خریداران خود را هم تشویق می‌کند از لوازم خود بیشتر مراقبت کنند و تا جایی که راه دارد از آنها استفاده کنند.

لوگو برند استلا مک کارتنی

برند استلا مک کارتنی - لوگو برند

لوگو اصلی برند همان نام شرکت است که به‌صورت خطی نوشته می‌شود. تمام حروف به جز c دوم از حروف بزرگ انگلیسی هستند. خط راست و چپ حرف A به‌ترتیب در A اول و دوم حذف شده و در نگاه کلی به‌شکل قرینه معنی پیدا می‌کنند که جلوه بصری جالبی به لوگو می‌بخشد. در طراحی حروف لوگو به‌جای خط نقطه‌چین به کار برده‌اند. یک شکل قلب خمیده هم درست بر بالای کلمه C کوچک نیز قرار دارد که به حروف متصل نیست.

سخن آخر

اینها فقط بخشی از ابتکارات و خلاقیت‌های برند استلا مک کارتنی و تیم حرفه‌ای اوست. آنها هر لحظه در حال بررسی و کشف راه‌های جدید برای تولید موام خام نوآورانه با ماندگاری بیشتر هستند که زیانی برای حیوانات و منابع طبیعی نداشته باشد. این امر به‌خودی‌خود مثال‌زدنی و ستودنی است. اگر شما در جایگاه طراح این برند بودید، چه اقدامات دیگری برای تسریع این روند انجام می‌دادید؟‌ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian