همه‌چیز درباره برند بوچلاتی؛ خلاق، لوکس و محبوب مشتریان خاص

برند بوچلاتی

خانه جواهر بوچلاتی نزدیک به یک قرن است با ساخت جواهرات زیبا، سنتی و درعین‌حال خلاقانه جای پای خود را در صنعت جواهرسازی محکم کرده است. اگر دوست دارید با کسب‌وکار خانوادگی برند بوچلاتی و محصولات بی‌نظیر این برند ایتالیایی آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

روزهای اولیه برند بوچلاتی

برند بوچلاتی (Buccellati) در اصل در اوایل قرن بیستم به‌شکل رسمی راه‌اندازی شده است؛ اما ارتباط بوچلاتی با جواهرات به اواسط قرن هجدهم بازمی‌گردد، به دورانی که کونتاردو بوچلاتی به‌عنوان جواهرساز در میلان کار می‌کرد. بااین‌حال برند بوچلاتی را ماریو بوچلاتی (Mario Buccellati)، پسر خانواده، تأسیس کرد.

ماریو در ۲۹ آوریل ۱۸۹۱ در آنکونا به دنیا آمد. پس از مرگ پدرش، در سال ۱۹۱۰، به‌همراه مادرش ماریا و برادرانش به میلان نقل‌مکان کردند.

به‌محض ورود، ماریو نزد دو طلاساز به نام‌های بلترامی (Beltrami) و بسناتی (Besnati) که در خیابان پنجم سانتا مارگریتا مؤسسه‌ای بسیار معتبر داشتند کارآموزی کرد. ماریو که فقط ۱۹ ساله داشت، در این مؤسسه بهترین روش‌های سنتی طلاسازی ایتالیایی، تکنیک‌های هزارساله و موادی را که با آنها کار می‌کردند آموخت. او علم مدیریت کارگاه و نحوه انتخاب صنعت‌گران را هم فرا گرفت و بینشی نسبت‌به سلیقه مشتری به دست آورد. از همه مهم‌تر اینکه، ماریو که مشاهده‌گری دقیق و کنجکاو بود، توانست روح میلان را درک کند؛ ظرافت و زیبایی باوقاری که باید در جواهرات خود به کار می‌برد. از همان ابتدا مشخص بود که ماریو فردی برجسته در دنیای طلاسازی خواهد شد.

راه‌اندازی برند بوچلاتی

برند بوچلاتی - راه‌اندازی برند بوچلاتی
ماریو بوچلاتی و سه تن از پسرانش، جیان‌ماریا، فدریکو و لورنزو

در سال ۱۹۱۹، ماریو که حالا ۲۸ساله بود، تصمیم گرفت برند خودش را راه‌اندازی کند. او مؤسسه‌ای را که در آن کارآموزی می‌کرد خرید و در آن به تولید ظروف نقره و جواهرات هنری مشغول شد. نام آن را هم به نام خودش یعنی بوچلاتی تغییر داد. دفتر مرکزی این برند از همان زمان تاکنون در میلان قرار دارد.

موقعیت مکانی خانه جواهرات بوچلاتی ریشه‌های عمیقی داشت. این شهر پایتخت زیبایی، خلاقیت و نوآوری بود و سبک آن از ظرافت خالص و زیبایی هوشمندانه پیروی می‌کرد. این موضوع به‌همراه توانایی ماریو در پیوند دادن گذشته با حال، باعث شد برندی که از هیچ ساخته بود به برندی بین‌المللی تبدیل شود.

ماریو از دوران کودکی شیفته مطالعه فلزات و سنگ‌های قیمتی و استفاده از آنها در دوران رنسانس بود. تأثیر این مطالعات هنوز هم در سبک متمایز بوچلاتی که به «بوچلاتی استایل» معروف است، دیده می‌شود. اولین مجموعه از خلاقیت‌های او در نمایشگاه مادرید در سال ۱۹۲۰، تأثیر زیادی بر اشراف اسپانیایی گذاشت، به‌طوری‌که همه قطعات آنها به‌سرعت در نمایشگاه به فروش رفت.

تأثیر رنسانس ایتالیا بر برند

ایتالیایی‌ها در دهه ۱۹۲۰، هویت ملی هنری خود را در همه‌چیز، از نقاشی گرفته تا مد، از مجسمه‌سازی تا جواهرات، نشان می‌دادند. رنسانس بر این آثار تأثیر زیادی داشت، درست انگار تمدن‌های باستانی مانند یونان و روم دوباره کشف شده باشند. این کار به پایه‌ریزی کلاسیسم مدرن در بوچلاتی کمک کرد. همه اخلاقیات ماریو از خلاقیت و صنعتگری تا سنت و روحیه نوآورانه، با اخلاق فرهنگی میلان سازگار بود.

دوستی ماریو بوچلاتی با گابریل دآنونزیو

یکی از نقاط عطف زندگی ماریو دوستی با گابریل دآنونزیو (Gabriele D’Annunzio)، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس مشهور ایتالیایی، بود. مجموعه ۸۳ نامه بین سال‌های ۱۹۲۲ و ۱۹۳۶ نشان می‌دهد که چه دوستی عمیقی بین ماریو و گابریل وجود داشته است. آنها در یک برخورد تصادفی در مقابل فروشگاه در ۲ اوت ۱۹۲۲ با هم آشنا شدند. دآنونزیو عاشق این بود که به دوستانش اشیای نفیسی را که بوچلاتی می‌ساخت هدیه بدهد. درمیان آن هدایا، جعبه‌های سیگار و جعبه‌های تزئینی حکاکی‌شده مخصوصا آنهایی که اشعار و سخنان خودش حک شده بود وجود داشتند. او بود که به ماریو لقب «شاهزاده طلاسازان» داد.

این مشتری بانفوذ و وفادار که شاید بیش از صدها جواهر، ظروف نقره و اشیای قیمتی به ماریو سفارش می‌داد، مشوق اصلی او برای ادامه‌تحصیل در زمینه جواهرات بود. او با درخواست‌هایش ماریو را به چالش می‌کشید و اشتیاق به تاریخ، کنجکاوی در دنیای باستان، جسارت در ترکیب ارزش با فانتزی و بازی با رنگ‌ها برای ایجاد جواهرات غیرمعمول را در او برمی‌انگیخت. او به‌نوعی مربی ماریو بود؛ کسی که قوانین مد و ظرافت را به بوچلاتی آموخت و به شکل‌گیری سلیقه و حساسیت در زیبایی‌شناختی در او کمک کرد.

برای نمونه، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ماریو این بود که چطور بافت توری را روی صفحه طلا منتقل کند. بااین‌حال وقتی موفق شد، کارهای توری و لانه‌زنبوری او به‌شدت محبوب شدند.

گسترش کسب‌وکار خانوادگی

برند بوچلاتی - گسترش کسب‌وکار برند
از فروشگاه‌های قدیمی بوچلاتی در پاریس

در سال ۱۹۲۵، ماریو توانست به‌کمک برادرش کارلو، دومین فروشگاه برند را در رم باز کند و چهارسال بعد هم با حمایت برادر دیگرش ملچیوره، فروشگاه دیگری را در فلورانس بازگشایی کردند.

با پایان جنگ در اواخر دهه ۱۹۴۰، سه تا از پسران ماریو به او پیوستند تا با هم کسب‌وکار را اداره کنند. جیان‌ماریا، بخش خلاقیت برند را مدیریت می‌کرد و لورنزو و فدریکو گسترش برند در ایتالیا را بر عهده گرفتند.

از سوی دیگر، بزرگ‌ترین پسر ماریو، لوکا، به‌صورت موقت در آمریکا اقامت داشت. این امر بهانه‌ای برای خانواده شد تا این برند را به خارج از کشور گسترش دهند. درنتیجه، ماریو مدیریت برند در آمریکا را به لوکا سپرد و اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۵۱ در خیابان ۵۱ نیویورک باز کرد. آنها در سال ۱۹۵۴ فروشگاه دیگری را در خیابان پنجم و در سال ۱۹۵۶، فروشگاهی را در ورث اوینیو (Worth Avenue) در پالم‌بیچ، فلوریدا باز کردند.

درگذشت بنیانگذار برند بوچلاتی

در ۵ مه ۱۹۶۵، ماریو درگذشت. مدت کوتاهی بعد، چهار پسرش تصمیم گرفتند یک فروشگاه جدید و استراتژیک با سبک میلانی در خیابان ۴۱ ویا مونته ناپلئون باز کنند.

در سال ۱۹۶۷، برادران بوچلاتی تصمیم گرفتند هریک مدیریت بخشی از کسب‌وکار را بر عهده بگیرند. لورنزو مسئولیت برند در فلورانس و میلان را بر عهده گرفت. فدریکو بوتیک رم را اداره می‌کرد و جیان‌ماریا و لوکا توسعه کسب‌وکار در آمریکا را بر عهده داشتند.

در سال ۱۹۷۱، جیان‌ماریا کسب‌وکار جداگانه‌ای را از برادرانش راه‌اندازی کرد، اما بعدها در سال ۲۰۱۱ با بستگانش به توافق رسیدند و برند بوچلاتی را به بوچلاتی هلدینگ ایتالیا تبدیل کردند.

دوران جیان‌ماریا و امپراتوری بوچلاتی

جیان‌ماریا از برند بوچلاتی یک امپراتوری عظیم ساخت. برندی که ماریو در سال ۱۹۱۹ راه‌اندازی کرد، به‌لطف جیان‌ماریا در طول دهه ۱۹۷۰ به یک برند جهانی تبدیل شد که فروشگاه‌هایی در آمریکا، آسیا و سراسر اروپا داشت.

او در سال ۱۹۷۲ یک قرارداد انحصاری با شرکت واکو (WAKO) امضا کرد که تمام ژاپن را پوشش می‌داد. این شرکت ژاپنی مستقر در گینزا توکیو، واردکننده بزرگ محصولات لوکس از اروپا بود.

عشق جیان‌ماریا به سنگ‌های قیمتی که از سال‌های شاگردی نزد پدرش در او ریشه کرده بود، او را بر آن داشت تا با کمک همکارانش مؤسسه گوهرشناسی ایتالیایی (IGI) را تأسیس کند و قرار شد ریاست سازمان تا ۲۵ سال بعد بر عهده جیان‌ماریا باشد.

چهارسال بعد، او فروشگاه بزرگ بوچلاتی را در میدان وندوم (Place Vendome) در پاریس باز کرد. ژاک شیراک، مارچلو ماسترویانی و آنوک ایمه از افراد مشهوری بودند که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

در سال ۱۹۸۴، جیان‌ماریا مدیریت شرکت کلمنتی را که به تولید نقره‌جات اختصاص داشت، به پسر بزرگش جینو واگذار کرد. بسیاری از اشیای نمادین این برند شامل، برگ‌ها، گل‌ها و صدف‌های نقره در همین دوران متولد شدند.

در سال ۲۰۰۸، جیان‌ماریا بنیادی را به نام خود تأسیس کرد که بعد از او همسرش رزا ماریا مدیریت آن را بر عهده گرفت. هدف این بنیاد حفاظت از میراث جیان‌ماریا و ماریو از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها و همکاری با موزه‌های مختلف است.

دوران آندریا و دخترش لوکرتزیا

برند بوچلاتی - دوران آندریا و لوکرتزیا
آندریا بوچلاتی و دخترش لوکرتزیا که با هم امپراتوری صدساله بوچلاتی را اداره می‌کنند

آندریا دومین پسر جیان‌ماریا، نسل سوم خانواده است که به‌دلیل استعداد خاصی که در طراحی داشت، در ۱۶سالگی به‌عنوان شاگرد پدرش به کسب‌وکار خانوادگی‌شان پیوست. او برای تمرین و کسب تجربه، هر کاری که لازم بود انجام می‌داد. او  که در حال حاضر در میلان زندگی می‌کند، پیشرفت‌های زیادی برای برند به ارمغان آورد و هنوز هم مدیریت خلاق این برند را بر عهده دارد. دخترش لوکرتزیا هم در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان طراح خلاق به شرکت ملحق شده و در نیویورک زندگی می‌کند.  آنها بیشتر طراحی‌های برند را خودشان انجام می‌دهند. آندریا جواهرات را با تفسیری از سبُکی و ظرافت معاصر طراحی می‌کند و دخترش احساس زنانه و دیدگاه هزاره جدید را برای برند به ارمغان آورده است.

آندریا زمان خود را صرف طراحی قطعات تجاری می‌کند که بخش بزرگی از محصولات این برند را تشکیل می‌دهند. بااین‌حال، طراحی اقلام منحصربه‌فرد نمادین این برند را از نظر دور نگه نمی‌دارد. دلیلش این است که دوست‌داران جواهرات در سراسر جهان این اقلام خاص را می‌خواهند. خود آندریا می‌گوید ۷۰درصد از سود برند از جواهرات نمادین به دست می‌آید و مابقی آن را محصولات تجاری تولید انبوه که در خرده‌فروشی‌ها و بوتیک‌های سراسر دنیا عرضه می‌شود تأمین می‌کنند.

جشن ۱۰۰سالگی برند بوچلاتی

سال ۲۰۱۹، برند بوچلاتی ۱۰۰ ساله شد. آنها صدمین سالگرد تأسیس برند را در اولین بوتیک این برند در میلان در خیابان سانتا مارگریتا کنار اپرای معروف لا اسکالا جشن گرفتند. در سپتامبر همان سال، غول صنعت کالاهای لوکس، ریچمونت، توانست بوچلاتی را از دست هلدینگ چینی، گانسو گانگتای که در دسامبر ۲۰۱۶، ۸۵درصد از سهام بوچلاتی را خریده بود درآورد. با اینکه امروز برند بوچلاتی بخشی از ریچمونت به شمار می‌رود، همچنان به تولید محصولات مطابق با اصالت خلاقانه، دقت طراحی و کمال مهارت بنیانگذارش ادامه می‌دهد.

عوامل موفقیت برند بوچلاتی

برند بوچلاتی - عوامل موفقیت برند
آندریا و ماریا کریسیتنا خواهرش درحال بررسی جواهرات

احترام به سنت‌ها کلید بوچلاتی استایل است. با اینکه این شرکت در قرن بیستم راه‌اندازی شده، تقریبا همه محصولات آن از تاریخچه طراحی غنی ایتالیا، از امپراتوری روم تا دوره رنسانس الهام گرفته است. آندریا می‌گوید:

حکاکی روی جواهرات در ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته، فراموش شده است؛ زیرا بسیار گران‌قیمت است. [اما] حفظ کیفیت کار برای ما بسیار مهم است.

وفادارماندن به هویت خود در ۱۰۰ سال گذشته، یکی دیگر از عوامل موفقیت این برند مستقر در میلان بوده است. ماریا کریستینا، خواهر آندریا و مدیر بازاریابی و ارتباطات جهانی این برند، می‌گوید:

این، چیزی ابدی است؛ ما مد را دنبال نمی‌کنیم.

عامل دیگر، جذب مشتریان جوان‌تر است. لوکرتزیا که متعلق به نسل هزاره جدید است، تکنیک‌های قدیمی را با نگاهی مدرن ترکیب می‌کند تا مخاطبان جوان‌تر را جذب کند. لوکرتزیا که در حال حاضر ۳۴ساله است، می‌گوید:

مجموعه‌های ما روی نسل جوان‌تر متمرکز شده‌اند. من با طرح‌هایم، همیشه به زنانی مانند خودم فکر می‌کنم. ما جواهرات ساده‌تر و راحت‌تری می‌خواهیم.

تکنیک‌ها، مواداولیه و محل ساخت جواهرات برند بوچلاتی

برند بوچلاتی از شیوه‌های خاص و تکنیک‌های مختلفی در ساخت و طراحی جواهرات استفاده می‌کنند که در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد.

تکنیک‌های حکاکی باستانی

برند بوچلاتی - تکنیک‌های حکاکی
هر ذره از سطح جواهرات بوچلاتی حکاکی شده است. بدنه این انگشتر تکنیک ریگاتو را نشان می‌دهد.

سازندگان برند بوچلاتی بیشتر محصولات را با دست می‌سازند و حتی طلاهایشان را خودشان در کارخانه‌هایشان آلیاژ می‌کنند.

محصولات این برند به‌دلیل حکاکی‌های پیچیده و فلزکاری بافت‌دار معروف‌اند. حکاکی باستانی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که برند بوچلاتی به کار می‌برد و برخی از آنها شامل ریگاتو (rigato)، تلاتو (telato)، سگریناتو (segrinato) و اورناتو (ornato) هستند. برای نمونه، در تکنیک ریگاتو، خطوط موازی ظریفی با دست روی سطح طلا حک می‌کنند که درخشش بیشتری ایجاد می‌کند و به آن ظاهری شبیه پارچه ابریشمی می‌دهد. این روش منحصربه‌فرد را می‌توان در بسیاری از محصولات این برند مشاهده کرد. هر ذره از سطح جواهرات بوچلاتی، چه قابل‌مشاهده باشد چه نباشد، با تکنیک‌های مختلف حکاکی می‌شود.

سطح جواهرات و اشیای گرانبهایی که بوچلاتی می‌سازد اغلب شبیه پارچه‌های مجلل مانند تور، تور ابریشمی و لینن است. این برند از تکنیک‌های مختلف سوراخ‌کردن برای ایجاد ظاهری بافت‌دار و شبکه‌ای یا لانه‌زنبوری استفاده می‌کند.

به‌گفته یکی از شاگردان جوانی که در استودیوی حکاکی بوچلاتی کار می‌کند، کار حکاکی روی یک انگشتر بیش از ۱۰ ساعت طول می‌کشد. بعدها که افراد حرفه‌ای‌تر می‌شوند ممکن است این کار را در ۵ ساعت هم تمام کنند. این تازه برای یک طرح ساده است، پیچیده‌ترین خلاقیت‌های این برند هفته‌ها زمان نیاز دارد تا تکمیل شود.

مواد اولیه برند بوچلاتی

برند بوچلاتی - مواد اولیه برند بوچلاتی
فلزات، سنگ‌های قیمتی، مروارید باروک از مواداولیه مورداستفاده بوچلاتی هستند

فلزات: این برند بیشتر از هرچیزی با طلا و نقره کار می‌کند. بااین‌حال ترکیب‌های نقره با طلا و پلاتین با طلا هم در کارهای آنها به‌وفور یافت می‌شود.

سنگ‌های قیمتی: معمولا برند بوچلاتی با سنگ‌های قیمتی رایج کار نمی‌کند و بیشتر انواع غیرمعمول و چشمگیر آنها را در جواهرات خود به کار می‌برد. برای نمونه، می‌توان به کابوشن‌های بزرگ، زمرد و یاقوت‌های حکاکی‌شده و الماس‌های تراش‌خورده به‌شکل رز اشاره کرد.

مرواریدهای باروک: مرواریدهای باروک هم ازجمله مواد اولیه موردعلاقه بوچلاتی‌ها هستند. آنها با ابتکار و خلاقیت روی مرواریدها کار می‌کنند تا به آنها شکل‌های زیبایی بدهند.

خلاقیت‌های برند بوچلاتی در طراحی

برند بوچلاتی - خلاقیت در طراحی
طرح‌های جواهرات بوچلاتی واقعا خلاقانه است/ عکس از jewelryconnoisseur

بیشتر طرح‌های جواهرات را خانواده بوچلاتی ارائه می‌دهند و جواهرسازان، حکاک‌ها و کسانی که کار سنگ‌های قیمتی را انجام می‌دهند، با استفاده از آنها انگشتر، گردنبند، دستبند و سنجاق‌های زیبا و بی‌نظیر می‌سازند. ایدئولوژی طرح‌ها عمیقا در میراث این برند ریشه دارد و از تکنیک‌های فلزکاری سنتی دست‌ساز فلورانسی در آنها استفاده شده است.

آنها از گل‌ها و برگ‌های موجود در بسیاری از نقاشی‌های دیواری سنتی ایتالیایی و محصولات دریایی در طراحی‌های خود استفاده می‌کنند. قطعات ساخت بوچلاتی را می‌توان به‌سرعت تشخیص داد؛ زیرا طراحی جسورانه‌ای دارند و ظاهر آنها متمایز از جواهرات دیگر است.

محل تولید محصولات برند

برند بوچلاتی - کارگاه‌های برند
آندریا بوچلاتی در یکی از کارگاه‌های ساخت جواهرات برند/ عکس از نیویورک تایمز

بوچلاتی چهار محل تولید دارد: یک آتلیه در میلان، دیگری نزدیک بولونیا، سومی کارخانه‌ای در نزدیکی دریاچه کومو برای ساخت قطعات طلا و دیگری در کیاسو که در سوئیس و نزدیک مرز ایتالیا قرار دارد و ساعت‌های این برند را تولید می‌کند. علاوه بر افراد با استعدادی که در این چهار محل کار می‌کنند، طیف وسیعی از صنعتگران و متخصصان کار جواهرسازی و تولید سنگ‌های قیمتی این برند را در ایتالیا انجام می‌دهند. درمجموع، حدود ۲۰۰نفر برای تولید محصولات نقره و جواهرات در کارگاه‌های بوچلاتی کار می‌کنند.

دسته‌بندی محصولات برند

محصولات این برند به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند. اول نقره‌جات که هرچیزی از ست‌های مختلف و بشقاب‌های نقره تا مجسمه‌های حیوانات را در بر می‌گیرد. دوم جواهرات خلاقانه که در آنها بیشتر از طلا و سایر فلزات گرانبها استفاده می‌کنند و البته ساعت‌جواهرهای مردانه و زنانه که از سال ۲۰۰۰ جزو محصولات فوق‌العاده این برند شده‌اند.

مشتریان خاص برند بوچلاتی

برند بوچلاتی - مشتریان خاص برند بوچلاتی
الکسا چانگ، بازیگر هالیوود با گردنبندی از مروارید تاهیتی بوچلاتی/ عکس از ووگ
برند بوچلاتی - مشتریان خاص برند بوچلاتی
ریحانا، خواننده مشهور، با دستبند و ساعت برند بوچلاتی / عکس از ووگ

بوچلاتی مشتریان مشهوری از پاپ‌ها و کاردینال‌ها گرفته تا اعضای خاندان‌های سلطنتی، هنرمندان و ستارگان سینما و موسیقی دارد. جواهرات بوچلاتی که قیمت‌های میلیون‌دلاری دارند، بدون‌شک برای چنین مشتریانی جذاب هستند. از جمله این افراد می‌توان به هنرمندانی چون ریحانا، الکسا چانگ و جسیکا آلبا و البته خاندان سلطنتی بریتانیا اشاره کرد.

ماریا کریستینا بر این باور است چیزی که مشتریان آنها را به هم ارتباط می‌دهد، لوکس‌بودن جواهرات نیست، بلکه عشق آنها به هنر است. این افراد علاقه خاصی به هنر دارند و واقعا کار و مهارت صنعتگران را درک می‌کنند.

سنجاق‌سینه‌ای که گریگوری پک، هنرپیشه معروف، در سال ۱۹۶۱ برای همسرش ورونیک پاسانی سفارش داد:

برند بوچلاتی - مشتریان خاص برند بوچلاتی
سنجاق‌سینه‌ای که گریگوری پک، بازیگر معروف، از بوچلاتی برای همسرش خرید

برخی از مجموعه‌های نمادین برند بوچلاتی

برخی از نمادین‌ترین محصولات این برند عبارت‌اند از:

جام نقره بوسکورئاله

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
جام نقره بوسکورئاله

این شاهکار هنری متعلق به دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ است و از نقره ساخته شده است. طراحان بوچلاتی در ساخت آن از گنجینه رومی کشف‌شده در نزدیکی پومپئی در سال ۱۸۹۵ الهام گرفته‌اند که به دوران فوران ویرانگر کوه وزوو برمی‌گردد.

مجموعه جواهرات هاوایی

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
مجموعه هاوایی؛ جواهراتی از حلقه‌های پیچ‌درپیچ

این مجموعه شامل حلقه‌های کوچک فنری است که با مهارت آنها را در هم تنیده‌اند. آندریا در دهه ۱۹۹۰ این طرح را با استعداد خاصی که در علم هندسه داشت طراحی کرد و از آن سال به بعد، بارها انواع مختلف آن را تولید کرده‌اند. بااین‌حال مجموعه اصلی به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های نمادین تاریخ این برند باقی مانده است.

گردنبند کریستالی النورا

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
گردنبند کریستالی که دآنونزیو به النورا، هنرپیشه ایتالیایی، هدیه داد

این گردنبند کریستالی را ماریو بوچلاتی به سفارش دآنونزیو در دهه ۱۹۲۰ برای النورا دوز (Eleonora Duse)، بازیگر ایتالیایی، طراحی کرد. ماریا کریستینا، دختر ماریو، در جشن صدسالگی این برند درباره این گردنبند که به‌همراه ۲۰۰ قطعه تکی به نمایش گذاشته شدند و قرار شد نیمی از آنها به فروش برسند، گفت:

این یکی از شگفت‌انگیزترین قطعات است و بدیهی است آن را برای فروش نگذاشته‌ایم. این بخشی از مجموعه خانوادگی است و به تاریخ برند ما ارتباط دارد.

نماد شاهزاده مارگارت

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
نماد شاهزاده مارگارت

در سال ۱۹۴۹، پاپ پیوس دوازدهم به بوچلاتی سفارش داد یک نماد برای شاهزاده مارگارت بسازد تا نشان دهد که اولین بازدید خاندان سلطنتی بریتانیا از شهر واتیکان بعد از صدها سال، چه تأثیر قدرتمندی می‌تواند داشته باشد. این اثر هنری باشکوه در حال حاضر در موزه هنر چیانچیانو در توسکانی ایتالیا نگهداری می‌شود.

ماکری برای ماریا کریستینا

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
ماکری مجموعه‌ای که جیان‌ماریا به دخترش ماریا کریستینا تقدیم کرد

مجموعه نمادین لا ماکری مجموعه‌ای است که جیان‌ماریا به دخترش ماریا کریستینا تقدیم کرد. ماکری مخفف ماریا کریستیناست. این مجموعه اوج مهارت برند بوچلاتی در تکنیک ریگاتو را به‌زیبایی نشان می‌دهد.

حلقه اترنل؛ نماد عشق ابدی

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
حلقه اترنل کلاسیک، نماد عشق ابدی

این حلقه را ماریو به‌عنوان نماد عشق ابدی ساخت. ماریو بر این باور بود که ازآنجاکه در دایره آغاز و پایان مشخص نیست، حلقه ازدواج هم باید گرد باشد تا نشان دهد که عشق ابدی هم آغاز و پایان ندارد.

جام جواهر اسمیتسونین

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
جامی که جیان‌ماریا به مؤسسه اسمیتسونین هدیه کرد و در موزه نگهداری می‌شود

در سال ۲۰۰۰، مؤسسه اسمیتسونین واشنگتن یک نمایشگاه با عنوان «بوچلاتی: هنر در طلا، نقره و جواهرات» برگزار کرد و گلچینی از محصولات برند را به نمایش گذاشت. به همین مناسبت جیان‌ماریا جام اسمیتسونین را به این موزه اهدا کرد که به‌شکل دائمی درمعرض بازدید عموم قرار دارد.

انیمالیر؛ مجموعه سنجاق‌سینه

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
سنجاق‌سینه‌هایی از مروارید باروک به‌شکل حیوانات/ عکاس: سایمون مارتنر

در سال ۲۰۰۴، جیان‌ماریا مجموعه انیمالیر (Animalier) را با الهام از اشکال عجیب و غریب برخی از مرواریدهای باروک طراحی کرد. این مجموعه شامل ۲۱ سنجاق‌سینه است که به‌شکل حیوانات شگفت‌انگیز ساخته شده‌اند.

انگشترهای کوکتل برند بوچلاتی

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
انگشترهای کوکتل/ عکس از وب‌سایت رسمی بوچلاتی

در سال ۲۰۰۹، بوچلاتی مجموعه کوکتل رینگ (Cocktail Ring) را برای نشان‌دادن اشتیاق جیان‌ماریا به سنگ‌های قیمتی ارائه کرد. برای ساخت این حلقه‌ها سنگ‌ها را با دقت تمام در تطبیق برش‌ها و شکل آنها نصب کرده‌اند و به‌خوبی در رنگ‌های آنها مطالعه شده است تا زیبایی و منحصربه‌فرد بودن آنها را نشان دهد.

در این انگشترها از سنگ‌هایی مانند آمیتیست، توپاز، گارنت، تانزانیت و بسیاری سنگ‌های دیگر استفاده می‌کنند.

گوشواره‌های کوکتل

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
گوشواره‌های کوکتل به‌مناسبت ۶۰امین سال حضور بوچلاتی در آمریکا/ عکس از وب‌سایت رسمی بوچلاتی

این گوشواره‌ها را برند بوچلاتی در جشن ۶۰سال حضورش در بازار آمریکا ارائه کرد که در هریک از آنها طرح‌های نمادینی در اطراف سنگ‌های قیمتی در مرکز گوشواره ایجاد شده‌اند. شکل و رنگ این طرح‌ها غیرمعمول و متنوع است.

مجموعه رومانزای لوکرتزیا

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
انگشتر رومانزا؛ یکی از آیتم‌هایی که لوکرتزیا طراحی کرده است/ عکس از وب‌سایت رسمی بوچلاتی

این مجموعه را لوکرتزیا در سال ۲۰۱۳ طراحی کرد که آغاز کار او برای شاگردی زیر نظر پدرش بود.

مجموعه اپرای برند بوچلاتی

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
مجموعه اپرا شامل آویز گردنبند، انگشتر و گوشواره‌هایی زیبا

در سال ۲۰۱۵، بوچلاتی مجموعه اپرا را ارائه کرد. نقوش جواهرات این مجموعه به‌شکل گل‌های زیبا و طرح‌های معماری رنسانس ایتالیا هستند.

مجموعه وینتیج ویکتوریایی

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
مجموعه وینتیج

جواهرات این مجموعه از جمله این گردنبند الهام‌گرفته از دوران ویکتوریا و ویژگی‌هایی است که اوج تجلی زنانگی در قرن نوزدهم بودند. در این گردنبند هشت روبان از طلای زرد، ۴۷۴ الماس ۳.۴۰ قیراطی و پنج نخ از یاقوت‌های کبود که جمعا ۲۰۰.۶۳ قیراط هستند به کار رفته است. طرح توری‌شکل و روبان‌های این گردنبند ترکیبی لطیف و زنانه به آن می‌دهد.

دستبند بافت‌دار رویا

برند بوچلاتی - مجموعه‌های نمادین
دستبندهای بافت‌دار رویا

این دستبند رویا (dream) نام دارد و ویژگی‌های نمادین بوچلاتی را به نمایش می‌گذارد. بافت پارچه‌مانند آن با سنگ‌های قیمتی درخشان سبکی کلاسیک و درعین‌حال مدرن دارد. ظاهر آن مینیمال است؛ اما مهارتی پیچیده و بی‌نظیر در آن است که چشم یک متخصص واقعی به‌خوبی آن را تشخیص می‌دهد.

ساعت‌های برند بوچلاتی

برند بوچلاتی از سال ۲۰۰۰ ساعت‌های مردانه و زنانه را به محصولات خود اضافه کرد. در اینجا دو مورد از ساعت‌های مردانه و زنانه بوچلاتی را می‌بینید:

زنانه

برند بوچلاتی - ساعت‌های برند
ساعت زنانه برند بوچلاتی

مردانه

برند بوچلاتی - ساعت‌های برند
ساعت مردانه بوچلاتی

آینده برند بوچلاتی

برند بوچلاتی - عوامل موفقیت برند بوچلاتی
به‌ترتیب از چپ: لوکرتزیا، آندریا، ماریا کریستینا و لوکا بوچلاتی/ عکس از ووگ

خانواده بوچلاتی با همکاری با شرکت‌های سهامی خاص در ایتالیا تلاش کرده‌اند رشد آینده این برند را تضمین کنند. این برند اکنون بخشی از گروه ریچمونت به شمار می‌رود؛ اما آندریا اطمینان می‌دهد که قرار نیست رشد برند هرگز تمرکز آنها را بر کیفیت و ظرافت زیبایی‌شناختی آنها کاهش دهد. آنها سه نسل است این کسب‌وکار را ادامه داده‌اند و هنوز هم با همکاری یکدیگر بوچلاتی را مانند روزهای اولیه در اوج نگه داشته‌اند. آندریا به‌عنوان مدیرخلاق برند، لوکرتزیا طراح، ماریا کریستینا مدیر بازاریابی و لوکا مدیرعامل این برند هستند.

وقتی از لوکرتزیا پرسیدند نسل بعدی بوچلاتی چه می‌شود؟ او پاسخ داد:

امیدوارم یکی از فرزندانم [کار با جواهرات را] دوست داشته باشد؛ کارکردن برای این کسب‌وکار زیبا و مشاهده رشد آن برای همه ما شگفت‌انگیز است.

سخن پایانی

برند بوچلاتی از برندهای موردعلاقه خانواده‌های سلطنتی و همه افرادی است که قدردان هنر و رنسانس ایتالیا هستند. باکیفیت‌ترین صنایع دستی، طرح‌های پیچیده و فلزکاری هنرمندانه، چیزی است که این برند را همیشه در قلب دنیای جواهرات باقی نگه می‌دارد. این کسب‌وکار خانوادگی بیش از ۱۰۰ سال است در این صنعت فعالیت می‌کند و به رشد خود ادامه می‌دهد. ازآنجاکه لوکرتزیا هنوز جوان است و شوق بیش‌ازحد نسبت‌به جواهرات دارد، احتمالا تا سال‌ها بوچلاتی را برقرار نگه خواهد داشت. حال باید دید آیا چهارمین نسل این خانواده حاضر به فعالیت در این کسب‌وکار خواهند بود یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian