برند سلین Céline

تاریخچه برند سلین؛ از کفش کودکان تا کالاهای چرمی

برند سلین - بنیانگذار برند سلین
سلین ویپیانا؛ بنیانگذار برند سلین

بنیانگذار برند سلین، خانم سلین ویپیانا (Céline Vipiana) و همسرش ریچارد هستند. آنها در سال ۱۹۴۵ کسب‌وکارشان را با تولید کفش مخصوص کودکان آغاز کردند. بوتیک آنها در خیابان ۵۲ مالت واقع شده بود

و لوگوی آنها یک فیل قرمزرنگ بود که باعث می‌شد این فروشگاه کاملا برجسته و متمایز به نظر برسد. این لوگو را ریمونت پی‌نت (Raymont Peynet) کاریکاتوریست طراحی کرده بود.

با اینکه سلین و ریچارد تجربه و آموزش کافی در زمینه طراحی نداشتند، کسب‌وکارشان با موفقیت روبه‌رو شد. آنها تا سال ۱۹۴۸ سه فروشگاه دیگر افتتاح کردند.

به‌مدت بیش از یک دهه، سلین و همسرش فقط کفش مخصوص کودک تولید می‌کردند؛ اما در سال ۱۹۵۹ به این نتیجه رسیدند که زمان آن فرا رسیده است که فعالیت خود را گسترش دهند. بنابراین تصمیم گرفتند وارد طراحی و تولید کفش‌های زنانه شوند. به‌زودی از آن هم فراتر رفتند و تولید اکسسوری‌ها و مجموعه ورزشی پوشاک آماده برای پوشیدن را آغاز کردند. پوشاکی که سلین طراحی می‌کرد بیشتر کاربردی بودند تا اینکه به مد توجه داشته باشند.

در سال ۱۹۶۳، سلین که موفقیت خود را تثبیت کرده بود، اولین عطر برند خود را با نام ونت فو (Vent Fou) معرفی کرد. این عطر از نوعی صمغ معطر به نام گالبانوم و گل‌های یاس و رز ساخته شده بود و به‌سرعت محبوب شد. در سال ۱۹۶۶، ویپیاناها وارد عرصه تولید کالاهای چرمی شدند.

محصولات چرمی آنها شامل دستکش، کیف و کمربند بودند. سلین برای اینکه از محصولات سابق خود که به‌خاطر آنها شناخته‌شده بود، غافل نشود، برای تولید کالاهای چرمی خود کارخانه‌ای را در فلورانس ایتالیا افتتاح کرد تا تقاضا برای این کالاها را برآورده کند.

یک‌سال بعد، آنها اولین بوتیک سلین را در پاریس افتتاح کردند که برای آنها موقعیت بهتر و لوکس‌تری به ارمغان آورد.

مجموعه اسپرت کوتور؛ مجموعه‌ای انقلابی از برند سلین

در دهه ۱۹۷۰، که زنان کلاسیک پیراهن یا بلوز و دامن می‌پوشیدند، سلین مجموعه لباس‌های اسپرت کوتور را طراحی کرد و با این رویکرد، موضعی انقلابی برای رهایی سبک زنان از استانداردهای سخت لباس‌پوشیدن اتخاذ کرد. این لباس‌ها ترکیبی از لباس‌های اوت کوتور با لباس‌های روزمره بودند. آنها لباس‌های اوت کوتور را طوری طراحی می‌کردند که بتوان آنها را علاوه بر روی کت‌واک نمایش‌های مد، در موقعیت‌های عادی هم پوشید.

در سال ۱۹۷۳، ویپیانا لوگوی جدیدی برای برند سلین معرفی کردند که طرحی از دو C درهم‌پیچیده بود و الگوی مرکزی پیچیده آن را که به معماری طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) اشاره داشت در بر می‌گرفت. این لوگو Blazon Chaine نامیده می‌شد:

برند سلین - لوگوی برند سلین

قبل از آن، لوگوی آنها یک کالسکه کلاسیک دهه ۱۹۶۰ بود که به‌دلیل علاقه ریچارد به سواری در آن گنجانده شده بود:

برند سلین - لوگوی قدیمی برند سلین
لوگوی کالسکه؛ از اولین لوگوهای برند سلین

در دهه ۱۹۷۰، برند سلین به‌خوبی رشد کرد و بنابراین به برندی بین‌المللی تبدیل شد؛ در این راستا آنها ابتدا توزیع خود را در ژاپن آغاز کردند و سپس بوتیک‌هایی در مونت کارلو، ژنو، بورلی هیلز، هنگ کنگ و رم افتتاح کردند. در همین دوران، این برند توجه برنارد آرنو، مدیرعامل گروه ال و ام هاش (LVMH) را به خود جلب کرد.

افول برند سلین و مدیران خلاق جدید

متأسفانه برند سلین در دهه ۱۹۸۰، با برندهای لوکس سرسختی در عرصه مد روبه‌رو شد که تاب مقاومت با آنها را نداشت. برنارد آرنو در سال ۱۹۸۷ تصمیم گرفت در برند سلین سرمایه‌گذاری و آن را احیا کند؛ بنابراین مدیریت آن را بر عهده گرفت ولی همچنان خود سلین ویپیانا مسئولیت شرکت را بر عهده داشت. در سال ۱۹۹۷، سلین درگذشت و برنارد آرنو، برند سلین را با قیمت ۳میلیارد فرانک فرانسه خرید و آن را با گروه ال و ام هاش ادغام کرد. در این سال، ریاست برند سلین به مایکل کورس واگذار شد. او اولین مدیر خلاق و طراح لباس‌های آماده زنانه بود. کورس با مجموعه‌های موفق لباس‌های آماده و اکسسوری‌های فوق‌العاده توانست این خانه مد را احیا کند.

در سال ۲۰۰۰، ژان مارک لوبیه را به‌عنوان مدیرعامل برند سلین منصوب کردند. لوبیه اعلام کرد که این برند را به نمادی از احیای پاریس و اروپا تبدیل خواهد کرد.

مایکل کورس؛ از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴

برند سلین - مدیران خلاق برند
مایکل کورس؛ از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴

اوج شکوفایی برند سلین را مایکل کورس رقم زد. طراحی‌های قدرتمند و خلاقانه او دقیقا باب میل ال و ام هاش بودند و جایگزینی او واقعا دشوار بود. بااین‌حال، در سال ۲۰۰۴، مایکل کورس سلین را ترک کرد تا روی برند خودش تمرکز کند و روبرتو مانیچِتی (Roberto Menichetti) جای او را گرفت.

روبرتو مانیچتی و ایوانا اومازیچ؛ از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ و از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸

برند سلین - مدیران خلاق برند
از طراحی‌های مانیچتی؛ سال ۲۰۰۵

روبرتو خیلی موفق نبود و عملکرد ضعیفی داشت؛ بنابراین ایوانا اومازیچ (Ivana Omazic) را جایگزین او کردند که از آن هم بدتر بود. ال و ام هاش متوجه شد که هیچ یک از آن دو نمی‌توانند از عهده وظیفه خود برآیند. هریک از آنها فقط یکی ‌دو سال در برند فعالیت کردند.

درواقع بعد از مایکل کورس، هیچ یک از طراحانی که وارد برند سلین شدند نتوانستند برند را متحول و آن را تقویت کنند. به همین دلیل، حضور این برند در بازار تا حدودی ضعیف شده بود تا اینکه ال و ام هاش مجبور شد تصمیمی اساسی بگیرد.

فین فایلو؛ ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸

برند سلین - مدیران خلاق برند
از طراحی‌های فین فایلو

در سال ۲۰۰۸، فین فایلو (Phoene Philo) را به‌عنوان طراح خلاق برند انتخاب کردند. فایلو پس از برند کلویی، دو سال از صنعت مد فاصله گرفته بود تا در کنار خانواده‌اش باشد.

بعد از ورودش به برند، اولین کاری که انجام داد، آماده‌کردن محصولات برند برای ارائه در هفته مد پاریس برای بهار/ تابستان ۲۰۱۰ بود.

منتقدان با نقدهای تحسین‌آمیز از فایلو استقبال کردند؛ زیرا او موفق شد برندی را که تقریبا مرده بود دوباره به روزهای خوبش بازگرداند. او با طرح‌های مینیمال، رنگ شتری، پیراهن‌های سفید و حاشیه‌های چرمی برای اولین مجموعه‌هایش، به‌جای نوجوانان، زنان مسن‌تر را هدف گرفت. دوران فایلو تا ده سال بعد از ورودش، دوران قدرتمندی برای برند سلین بود.

به‌لطف فایلو به‌عنوان مدیر خلاقش، برند سلین که زمانی شکست خورده بود، با طرح‌های آندروژنی خود به نمادی برای مینیمالیسم و ظرافت تبدیل شد. چشم‌انداز فایلو، زیبایی‌شناختی برند را به سبک مینیمالیستی تبدیل کرد و آن را کاملا به مسیر جدیدی سوق داد. این طرح‌ها زنانه و مینیمال بودند و به‌سرعت در میان افراد برجسته مد به رسمیت شناخته شدند. سیلوئت‌های دلربای لباس‌ها با برش‌های ساده و استفاده نکردن از تزئینات، خانه مد سلین را فراتر از انتظارات به نمایش گذاشت. بااین‌حال، انگار قرار نبود دوام بیاورد. پس از یک دهه موفقیت، فایلو اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. با انتشار این اعلامیه، سؤالات زیادی برای طرفداران برند ایجاد شد، آیا دوره جدیدی در برند آغاز خواهد شد؟ یا مدیر خلاق بعدی کار فایلو را ادامه می‌دهد و چشم‌انداز او را اجرا خواهد کرد؟

هدی اسلیمن؛ از ۲۰۱۸ تا کنون

برند سلین - مدیران خلاق برند
هدی اسلیمن؛ طراح و مدیر خلاق برند سلین
برند سلین - مدیران خلاق برند
از سری طراحی‌های هدی اسلیمن

شیک، پانک، قوی. این سه کلمه به‌طور کامل حس و حالی را که اسلیمن برای برند ایو سان لوران به وجود آورد توصیف می‌کند. وقتی از ایو سن لوران به برند سلین آمد، بسیاری نگران بودند که او چه کاری برای سلین انجام خواهد داد. او به مشتریان وفادار فعلی وقعی می‌گذاشت؟ متأسفانه نه. وقتی اولین مجموعه هدی اسلیمن روی باند شوی مد ظاهر شد، خیلی‌ها ناامید شدند. با اینکه هنوز سلین به سبک خودش وفادار بود، به نظر می‌رسید که از طرح‌های ایو سن لوران کپی شده است. دیگر رنگ‌های خنثا و لباس‌های خوش‌دوخت مینیمال وجود نداشت، بیشتر لباس‌ها کوتاه و تنگ بودند و در آنها از تزئینات فلزی سنگین استفاده شده بود.

حاضران شاهد مدل‌های چرم اورسایز و لباس‌هایی بسیار متفاوت از ظاهر جذاب و پیچیده برند سلین بودند که فایلو طراحی می‌کرد و بسیاری امیدوار بودند باقی بماند. اسلیمن کار دیگری هم انجام داد که آب پاکی را روی دست طرفداران برند ریخت: تغییر لوگوی برند که طرح آن را حذف شده بود و به یک کلمه ساده «سلین» تبدیل شده بود.

تا پیش از این سلین به‌عنوان برندی متمرکز بر زنان و نیازهای آنها شناخته شده بود؛ اما اسلیمن به‌خاطر لباس‌های مردانه‌اش معروف است و به همین دلیل باعث شد این ابهام ایجاد شود که او برای چنین برند زنانه‌ای چه می‌تواند بکند. شاید این فرصتی بود که برند تمرکز خود را به سمت مردان هم معطوف کند که کمتر از ۲۵درصد از بازار خرده‌فروشی را تشکیل می‌دهند. برند سلین دارای محصولاتی برای مردان هم هست؛ ولی هرگز به‌اندازه کافی روی آن تمرکز نکرده است. باید دید رویکرد اسلیمن چطور آن را پیش می‌برد.

در این بخش، برخی از محبوب‌ترین محصولات برند سلین را بررسی می‌کنیم.

مد زنانه؛ ترکیب اوت کوتور با مد شیک اسپرت

برند سلین غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند. این برند طراحی اوت کوتور را با مد روزمره ترکیب کرده است که بتوان لباس‌های اوت کوتور را که فقط برای مراسم خاص یا برای شوی مد طراحی می‌شوند، در زندگی روزمره هم پوشید.

۱. کت تورنون؛ کلاسیک جاودانه

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین

کت تورنون (Tournon Jacket) کتی است که برای هر موقعیتی مناسب است. خواه برای جلسه کاری باشد یا برای پیاده‌روی در پارک. افرادی که این کت شیک و زیبا را می‌پوشند به‌خوبی در میان جمع می‌درخشند. کت تورنون شانه‌های پددار دارد و شکل آن مستقیم است، به همین دلیل برشی بسیار مردانه دارد که می‌تواند تضاد زیبایی با ظاهر زنانه ایجاد کند.

این کت در حال حاضر، در سبک‌های مختلف از پوست بره با کیفیت بالا، از پارچه تویید چهارخانه و نظایر آن تهیه می‌شود.

۲. پوشاک آماده برای پوشیدن

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین
لباس‌های آماده برای پوشیدن، استادیوم موناکو

برای مجموعه تابستانی، هدی اسلیمن لباس‌های جدید آماده پوشیدن را در ورزشگاه لویی دوم در موناکو ارائه می‌دهد. این موقعیت مکانی برای لباس‌های جدید برند سلین کاملا مناسب است؛ زیرا با حال و هوای ظرافت اسپرت این مجموعه مطابقت دارد. اسلیمن ترندهای استایل خیابانی را با لباس‌های کلاسیک فرهنگی ترکیب می‌کند. برای مثال، او تاپ بدون بند و کلاه لبه‌دار کژوال و اسپرت را با کت تورنون کلاسیک و یک کیف چرمی باکیفیت پیشنهاد می‌دهد. با این کار، می‌تواند در نمایش‌های مد اوت کوتور، لباس‌های منحصربه‌فرد آماده برای پوشیدن را به مخاطب ارائه کند.

۳. کیف‌ها؛ تریومف، کیف کمری و تامبر

برند سلین برای کیف‌های لوکس و باکیفیتی که از پوست گوساله تهیه می‌کند شهرت دارد. این کیف‌ها در اندازه‌ها، شکل‌ها و الگوهای مختلف موجود هستند.

کیف تریومف؛ تصویر برجسته تاریخ

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین
نمونه‌ای از کیف تریومف

کیف تریومف (Triomphe) به طاق نصرت پاریس اشاره دارد و همراهی جاوانه با تاریخ را نشان می‌دهد. بنیانگذار برند سلین در لوگوی خود از این بنای تاریخی الهام گرفت. این کیف دوشی ساده، از چرم گوساله و آستری درجه یک پوست بره ساخته شده است. قفل فلزی آن دارای ویژگی‌های نمادین برند سلین است. بااین‌حال، برند سلین این کیف را همگام با مد پیش می‌برد؛ برای مثال، در سیر تکاملی آن، بندهای شانه‌ای را کوتاه‌تر کرد و رنگ‌های جدیدی از آن به بازار ارائه داد. در حال حاضر، این کیف در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی موجود است، به‌طوری که با اینکه مدت‌هاست تولید می‌شود، کاملا مدرن به نظر می‌رسد.

کیف کمربندی؛ با رنگ‌های پاستلی و سبک تابستانی

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین
کیف کمربندی

این کیف را طراح سابق برند سلین، فین فایلو، در دهه ۲۰۰۰ طراحی کرد و از آن زمان به‌عنوان یکی از محصولات ثابت سلین تولید می‌شود. جنس آن از چرم گوساله است و بندهای چرمی آن را می‌توان جدا یا تنظیم کرد. در چندین رنگ متنوع موجود است؛ اما رنگ‌های پاستلی ملایم آن در تابستان پرطرفدارتر هستند.

مدل‌هایی از این کیف هم هستند که از پوست گوساله تهیه می‌شوند؛ اما دارای نقش برجسته کروکودیل هستند تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشند. این کیف در چهار اندازه میکرو، نانو، پیکو و مینی تهیه می‌شود. می‌توان مدل آن را همزمان کلاسیک و مدرن دانست، بنابراین می‌توانید آن را هر روز و در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. این کیف نه‌تنها به‌دلیل طراحی‌اش، بلکه به‌خاطر کیفیت بالایی که دارد مدلی است که می‌توان سال‌ها روی آن حساب کرد.

کیف تامبر؛ کیفی با طراحی تحول‌آفرین از برند سلین

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین
کیف تامبر

هدی اسلیمن برای مجموعه پاییز/ زمستان ۲۰۲۰ یک کیف جدید کاملا انقلابی را طراحی کرد. کیف تامبر (Tambour) مانند همه کیف‌های برند سلین، از پوست گوساله صاف و نرم ساخته شده است و روی آن بند فلزی نمادین تریومف خودنمایی می‌کند. شکل استوانه‌ای آن، کاملا جدید و به‌روز است و با هر لباسی می‌توان از آن استفاده کرد. این کیف‌ها را در دو اندازه و دو رنگ عرضه می‌کنند.

۴. اکسسوری‌ها؛ جواهرات و عینک آفتابی

اکسسوری‌های زیبا هر لباس و استایلی را به کمال می‌رسانند. در این بخش برخی از اکسسوری‌های برجسته برند سلین را معرفی می‌کنیم.

گوشواره‌های بزرگ؛ حلقه‌های درهم‌تنیده

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین
گوشواره‌های حلقه‌ای تودرتو

یکی از اصول کلاسیک که همیشه مد است، گوشواره‌های بزرگ حلقه‌ای هستند. این گوشواره‌ها حتی ساده‌ترین لباس‌ها را زیباتر می‌کنند. گوشواره‌های سلین با شکل درهم‌تنیده خود مشخص می‌شوند.

عینک آفتابی‌های برند سلین؛ مد شیک پاریسی

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین
عینک آفتابی سلین

سلین با الهام از سبک فرانسوی، عینک آفتابی خارق‌العاده خود را در اشکال مختلف طراحی می‌کند که هر شکل صورت را زیبا نشان می‌دهند. تنوع این عینک‌های آفتابی از کلاسیک گربه‌ای است تا فلزی اسپرت و حتی سبک مدرن در سایه‌های پاستلی. مانند سایر محصولات، سلین به بالاترین کیفیت عینک‌های آفتابی هم اهمیت می‌دهد. این عینک‌ها به عدسی‌های مجهز هستند که از چشم‌ها در برابر پرتوهای UVA و UVB محافظت می‌کند.

۵. عطرهای برند سلین؛ رایحه‌های بدون جنیست

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین
عطر سلین

در سال ۲۰۱۹، اولین بوتیک عطرسازی سطح بالا در پاریس افتتاح شد که ۹ عطر بدون جنسیت را به فروش می‌رساند. هر عطر سلین را هم زنان و هم مردان می‌توانند در موقعیت‌های مختلف و زمان‌های مختلف روز یا شب استفاده کنند. برند سلین همه عطرهایش را به‌شکل سنتی اما خلاقانه می‌سازد و از افسون فرانسوی برای آنها الهام می‌گیرد.

تجربه خرید یک عطر از بوتیک پاریسی برند سلین، صرفا خرید یک عطر عالی نیست. بازدید از این بوتیک خودش داستان دیگری است. در این بوتیک عطرهای سلین را در قفسه‌های مرمری زیبا با آینه‌ای تودرتو می‌چینند، انگار در فضایی بی‌پایان قرار دارند:

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین

علاوه بر آن، جعبه‌های عطر هم طراحی جذابی دارند؛ برای اینکه وقتی آنها را به هرجایی حتی سفر با خودتان همراه می‌برید، آسیب نبینند.

مد مردانه؛ کت، کلاه و عینک آفتابی برند سلین

برند سلین فقط برای زنان محصول طراحی نمی‌کند؛ بلکه مردان را هم مدنظر قرار می‌دهد. محصولات مردانه شامل لباس‌های رنگارنگ برای تابستان و لباس‌های زمستانی با رنگ‌های تیره و کلاه و عینک آفتابی هستند.

۱. لباس‌ها؛ تابستان رنگارنگ، زمستان تیره

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین

برند سلین در مجموعه‌های تابستانی مد مردانه، ژاکت‌های کشباف زمستانی را با لباس‌های تابستانی گرمسیری ترکیب می‌کند. چرا مردان نمی‌توانند مانند زنان ظاهری براق و متالیک داشته باشند؟ برند سلین این کار را انجام می‌دهد. البته هودی‌ها و پیراهن‌ها با طرح‌های حیوانی، کمی محتاطانه‌تر طراحی می‌شوند تا ظاهر مردانه را از دست ندهند.

۲. کت‌ها؛ کلاسیک با کیفیت عالی

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین

کت‌های لوکس برند سلین دارای برش کلاسیک مردانه هستند و اغلب دو یا شش دکمه دارند. جنس آنها از پشم مرغوب است و در مدل‌های مختلف از چهارخانه معمولی تا مدل‌های ساده رنگی موجود است. این برند با توجه به فصل، مدل‌های خاص اوت کوتور هم به آقایان ارائه می‌کند.

۳. کفش‌ها؛ اسنیکرها، دربی‌ها و موکاسین‌ها

برند سلین - برخی از محصولات معروف برند سلین

برند سلین برای هر سلیقه‌ای طیفی از کفش‌های مختلف را ارائه می‌کند. برخی از آنها با طرح گلدار، برخی اسپرت و برخی بی‌نهایت شیک هستند و هرچیزی را که به دنبالش هستید، در مجموعه‌های این برند خواهید یافت.

دربی‌ها و موکاسین‌های برند سلین

هر کت و شلوار مردانه نیاز به کفش‌های شیک دارد. برند سلین کفش‌های دربی و موکاسین‌های عالی را برای مردان ارائه می‌دهد تا ظاهر شیک خود را تکمیل کنند. روی موکاسین‌ها حروف نمادین تریومف را حک می‌کنند و پاشنه آنها از نوع بلاک و کوتاه است. برای زمستان، کفش دربی می‌تواند پاها را گرم نگه دارد، اما از نظر بصری موکاسین‌ها زیباترند. دربی رنجر، یکی از کفش‌های فوق‌العاده سلین است که زیره آن دارای الگوی مربعی سیاه‌وسفید چشم‌نواز است.

اسنیکر الیوت؛ با گل‌های رنگارنگ

برند سلین دارای مجموعه متنوعی از اسنیکرها و کفش‌های اسپرت است. برخی از آنها ساق‌بلند و برخی دیگر مچی، برخی رنگارنگ و برخی تک‌رنگ یا طرح‌دار هستند. مدل‌های بنددار راحتی را در طول روز به پاهای افراد هدیه می‌دهند. همچنین اسنیکرهای توری الیوت، با گل‌های باطراوت برای روزهای آفتابی و پیاده‌روی مناسب هستند.

فروشگاه‌ها و بوتیک‌های برند سلین

به جز بوتیک عطرسازی سلین در پاریس که با معماری فوق‌العاده خود مسحورکننده است، تمام فروشگاه‌های سلین در سراسر جهان با طراحی باکیفیت ساختمان مشتریان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. مشخصه این فروشگاه‌ها آینه‌کاری آنهاست که باعث می‌شود فضای محیط بی‌پایان به نظر برسد. این پیچیدگی طراحی با سنگ مرمر تکمیل می‌شود و خرید اقلام لوکس این برند را به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل می‌کند. در این فروشگاه‌ها مجسمه‌های هنری قرار داده‌اند که هنرمندان مشهور آنها را طراحی کرده‌اند.

سخن پایانی

برند سلین برندی بین‌المللی است که به‌دلیل لباس‌های زنانه و مردانه اوت کوتور خود در سراسر جهان شهرت دارد. این برند در تولید محصولات خود از مواد اولیه درجه‌یک و باکیفیت استفاده می‌کند. هدی اسلیمن، مدیر خلاق این برند، همچنان به سبک مد آن وفادار مانده است و طرح‌های اوت کوتور را با کالاهای چرمی کلاسیک و باکیفیت سلین ترکیب می‌کند. این برند در ابتدا تمرکز بیشتری روی طراحی مد زنان داشت؛ اما بعد از ورود اسلیمن، مد مردانه را هم مدنظر قرار داد.

آیا تاکنون از محصولات برند سلین استفاده کرده‌اید؟ لطفا تجربه کاربری خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian