برند بِربِری یک خانه مد لوکس بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان قرار دارد. این برند در حال حاضر در زمینه های طراحی لباس، کالاهای چرمی، کفش، لوازم جانبی مد، عینک، رایحه، و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.
این شرکت در سال 1856 توسط توماس بربری (Thomas Burberry) با تمرکز بر توسعه لباس در فضای باز تاسیس شد.
توماس بربری در سال 1888 پارچه ضد آب گاباردین (Gabardine) را اختراع کرد.
در سال 2016 در رابطه با زندگی توماس بربری، یک فیلم کوتاه سه دقیقه ای به نام The Tale Of THomas Burberry ساخته شد.
محتوای این فیلم: «160 سال در ساخت، یک داستان با الهام از کشف پیشگام بنیانگذار ما، تجسم رویدادهای کلیدی که تاریخ بربری را شکل داده اند.» میباشد.

این شرکت علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک 497 بوتیک و شعبه فروش، در 50 کشور جهان است.
از ایده های محبوب برند بربری، طراحی کت‌های بارانی با نام Tielocken در سال 1912 بود. با آغاز جنگ، توماس سفارش طراحی کتی مناسب برای میدان جنگ گرفت، که سرآغاز خلق ترنچ کت (Trench coat) شد. توماس بربری در سال 1920 درگذشت. بعد از فوت او، فروشگاه‌های بزرگ یونیورسال در سال 1955 نام تجاری بربری را خرید. ریکاردو تیشی (که در پست های قبلی راجع به آن صحبت کردیم) اکنون مدیریت خلاقیت این برند را برعهده دارد.

بربری در سال 1856 زمانی تأسیس شد که توماس بربری 21 ساله، شاگرد سابق دراپر، فروشگاه خود را در Basingstoke، همپشایر انگلستان افتتاح کرد. تا سال 1870، کسب و کار خود را با تمرکز بر توسعه لباس در فضای باز تاسیس شده بود. در سال 1879، بربری گاباردین را به برند خود معرفی کرد، پارچه ای سخت پوش، مقاوم در برابر آب و در عین حال قابل تنفس، که در آن نخ قبل از بافت ضد آب است.
در سال 1901 لوگوی شوالیه سوارکاری بربری شامل واژه لاتین “Prorsum” به معنی “فورواردها” توسعه یافت و بعدها آن را به عنوان یک علامت تجاری در سال 1909 به ثبت رسانید.

نمونه کالکشن های پاییز و زمستان 2021 برند بربری:

طراحی لباس های این کالکشن از کارهای ریکاردو تیشی است که در پست مربوط به ریکاردو هم به آن پرداخته ایم.
او با ارزیابی دوران زمامداری اش در خانه گفت: «به آرامی هویتی ساخته ایم و من متوجه شدم هویتم در درون برچسبی بسیار قوی است.» “این آزاد ترین مجموعه ای است که من در بربری انجام داده ام.”

کالکشن پاییز/زمستان 2021 نیز به بررسی سیالیت و قدرت فردیت می پردازد. تیشی همچنین به بررسی معنای زنانگی و مردانگی مدرن، ترسیم الهام از مادر طبیعت و همچنین صنعتگری بریتانیایی از اوایل قرن بیستم می پردازد.
این کالکشن درباره اشاره به کسانی است که جسورانه سنت شکنی کردند، برای آینده ای بهتر.

۱. Burberry توسط یک جوان 21 ساله تاسیس شد

توماس بربری تنها ۲۱ سال داشت که در سال ۱۸۵۶ برند لوکسی را که به نام خودش نامگذاری شده بود را در باسینگ استوک در همپشایر بریتانیا تاسیس کرد.  او در ۲۷ آگوست ۱۸۳۵ به دنیا آمد و در ابتدا به عنوان شاگرد پارچه فروشی کار می کرد و در آنجا ترفندهای تجارت مد را آموخت.

اولین مغازه ی او ساده بود، و مشتریان زیادی برای پذیرایی نداشت، زیرا بیسینگ استوک در آن زمان تنها حدود ۴۵۰۰ نفر ساکن داشت.  با این وجود، بربری موفق شد تجارت تجهیز خود را به یک تجارت نسبتاً موفق تبدیل کند.  تا زمان سرشماری سال ۱۸۶۱، باربری هفت مرد، هفت زن و سه پسر را در مغازه خود استخدام کرد.  این تنها شروع برای بربری جوان بود و چیزهای بزرگتری برای کارآفرین جوان در انتظار بود.

۱۶-حقیقت-راجع-به-Burberry-که-نمی دانید

۲. آغاز کسب و کار  Burberry با پارچه گاباردین

زمانی که توماس باربری کسب و کار خود را آغاز کرد، برندی را میخواست که در زمینه پوشاک در فضای باز تخصص داشته باشد.  او که در آن زمان از اختراع یک گزینه ضد آب غیر از لاستیک برای پوشیدن ناامید شده بود، گاباردین را در سال ۱۸۷۹ اختراع کرد. گاباردین یک پارچه ضد آب و هوا، از آن زمان تاکنون انقلابی در لباس های بارانی و لباس های بیرونی ایجاد کرده است.بربری در سال ۱۹۵۵ حکم سلطنتی را برای تولید پارچه ضد آب و هوا دریافت کرد.

پارچه-گاباردین

۳. افتتاح اولین فروشگاه

با موفقیت در ساخت لباس های بیرونی از گاباردین، این شرکت اولین فروشگاه خود را در لندن در های مارکت در سال ۱۸۹۱ افتتاح کرد.

۱۶-حقیقت-راجع-به-Burberry-که-نمی دانید

۴. به وجود آمدن کت Tielocken

در سال ۱۹۱۲، Burberry کتی به نام Tielocken را که یک کت باز با یک کمربند بود را به ثبت رساند که بعداً به عنوان کت ترنچ شناخته شد.  این برند سه مدل کت ترنج را طراحی کرده است: چلسی، برش باریک . کنزینگتون، یک کت کلاسیک متناسب.  وست مینستر، یک کت سبک که برای لایه‌بندی آسان درست شده است.  این کت ها هم برای آقایان و هم برای خانم ها در پنج رنگ شامل عسلی کلاسیک، مشکی، خاکی نظامی تیر و خاکستری موجود است.  هر کت با چک کلاسیک بربری پوشیده می شود.

تقریباً سه هفته طول می کشد تا یکی از کت های باربری با بیش از 100 مرحله ساخته شود.

Tielocken

۵. وجود برند Burberry در جنگ جهانی اول

در اوایل قرن بیستم، زمانی که جنگ جهانی اول آغاز شد، ارتش بریتانیا از تخصص توماس بربری استفاده کرد تا Tielocken را به روز کند و آن را به یک لباس کاربردی در میدان نبرد تبدیل کند.  او کت را طوری طراحی کرد که شامل حلقه‌های کمربند برای نگهداری نارنجک، نقشه و فلاسک باشد.  تسمه‌های شانه‌ای برای محکم کردن دوربین‌های دوچشمی و ماسک گاز، و بال‌های بزرگ برای محافظت بیشتر از قفسه سینه در حالی که مردان نظامی در سنگر بودند.

Burberry-در-جنگ-جهانی-اول

۶. برند منتخب در میان کاوشگران قطبی

بربری فهرست طولانی و معتبری از فالوورهای وفادار دارد.  کاوشگرها یکی از اولین طرفداران آن بودند، از جمله کاشفگر بریتانیایی سر ارنست شاکلتون، که گاباردین بربری را در طول سفر استقامتی خود در سال ۱۹۱۵ پوشید. باربری توسط همفری بوگارت در کازابلانکا و آدری هپبورن در صبحانه استفاده شده است و همچنین توسط وینستون چرچیل و دیانا، شاهزاده خانم ولز.

۷. محبوبیت Burberry در میان ورزشکاران

محبوبیت این برند به ویژه در میان ورزشکاران متعصب و آنهایی که ماجراجویی دوست داشتند، ادامه یافت.  در سال ۱۹۳۷، بتی کربی-گرین کت و شلوار پرنده آبی بربری را پوشید، در حالی که او و فرمانده هوایی آرتور کلوستون به مدت ۴۵ ساعت از لندن به کیپ تاون پرواز کردند تا رکورد جهانی را بشکنند.

۸. به وجود آمدن نماد Nova Check 

. در سال ۱۹۲۴، بربری نوا چک را ایجاد کرد که شناخته شده ترین چاپ این برند است.  علامت تجاری شطرنجی به رنگ بژ با چک های سیاه، سفید و قرمز عرضه می شود.  ستارگان قدیمی هالیوود، از جمله همفری بوگارت و آدری هپبورن از جمله کسانی بودند که در آن زمان با این برند دیده شدند.  در سال ۱۹۶۷، بربری به طور رسمی علامت تجاری نوا چک را معرفی کرد و مجموعه کاملی از لوازم جانبی با این چاپ را معرفی کرد.

Nova-Check 

۹. لوگوی نمادین شوالیه بربری مملو از نمادگرایی است

لوگوی بربری تاریخچه ای کامل دارد.  طبق وب‌سایت باربری، این لوگو تا زمانی که در تاریخ این برند پدیدار شد، برای اولین بار در حدود سال ۱۹۰۱ ظاهر شد. این لوگو که مربوط به یک شوالیه سوارکاری است، دارای کلمه “prosum” است که به معنای “به جلو” لاتین است.

بر اساس ۱۰۰۰ لوگوس، شوالیه سوارکاری سپری را حمل می کند که “نماد پاکی، افتخار، غرور، لطف، نجابت، عزم و حفاظت شوالیه است.”

لوگوی بربری در طول سال ها تکامل یافته است.  در سال ۲۰۱۸، این برند از لوگوی خانه جدیدی رونمایی کرد که به سادگی از عبارت «Burberry London England» با فونت تمام حروف تشکیل شده بود.  به گفته فورچون، لوگوی جدید بخشی از اصلاح برند بود و توسط طراح گرافیک پیتر ساویل طراحی شد که آثارش شامل جلد آلبوم برای گروه هایی مانند Joy Division است.  بربری همچنین در آن سال چاپ جدیدی را با حروف در هم تنیده «T» و «B» به افتخار بنیانگذار برند، توماس بربری (از طریق GQ) عرضه کرد.

لوگوی-نمادین-شوالیه-باربری
لوگوی-نمادین-شوالیه-باربری

۱۱. خط آرایش باربری به یک دلیل خاص ایجاد شد

در حالی که بربری، بیشتر به دلیل مد خود شناخته شده است، چیزی بیشتر از کت های سنگی گاباردین و روسری های چک شده در این برند وجود دارد.  در اواخر دهه ۲۰۰۰، بربری شروع به توسعه محصولات آرایشی کرد.  در سال ۲۰۰۹، این شرکت اعلام کرد که یک خط آرایش راه اندازی می کند.  فیلیپ بناسین از همکاران Burberry Inter Parfums SA به Women’s Wear Daily گفت: «این بُعد دیگری به برند می‌دهد».

کریستوفر بیلی، مدیر خلاقیت بربری، به Women’s Wear Daily گفت که این خط به این دلیل به وجود آمد که او از آرایش با رنگ های نامناسب بر روی مدل ها در طول نمایش مد خود خسته شده بود.  به منظور رفع مشکل تکراری، او تصمیم گرفت خط آرایش خود را برای این برند ایجاد کند.

بربری خط لوازم آرایشی خود را در سال ۲۰۱۰ راه اندازی کرد. این خط محصولات مختلفی از جمله رژ لب، کرم پودر، لاک ناخن و برس های آرایشی را ارائه می دهد.

خط-آرایش-باربری

۱۲. بربری ثابت کرده است که یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری است

نوآوری همیشه در خط مقدم  این برند بوده است.  البته با اختراع گاباردین توسط توماس بربری آغاز شد، اما به همین جا ختم نشد.  این برند دائماً چیزهای جدیدی را امتحان می کند و خیلی سریع با دنیای دیجیتال مدرن سازگار شده است.  بر اساس گزارش South China Morning Post، بربری اولین برند مد بود که در سال ۲۰۰۹ نمایش های مد را به صورت زنده پخش کرد. در سال ۲۰۱۶، Digiday گزارش داد که Burberry اولین برند لوکسی بود که تبلیغ کانال Snapchat Discover را اجرا کرد.

تمایل بربری برای انطباق با فناوری جدید نوید بخش موفقیت آینده آن در دنیایی که به طور فزاینده ای مبتنی بر فناوری است.  در سال ۲۰۱۹، این شرکت در گزارش سالانه خود اعلام کرد که می‌خواهد برای گسترش دامنه دیجیتالی خود و تعامل با دنبال‌کنندگان در رسانه‌های اجتماعی، اقدامات بیشتری انجام دهد.

۱۳. بربری به شدت با فرهنگ بریتانیا مرتبط است

بربری “بزرگترین و مهم ترین برند در بریتانیا” است.  و مخالفت با این ادعا سخت است.  در حالی که برند باربری در سرتاسر جهان شناخته شده است، این برند نمادین به ویژه در بریتانیا محبوبیت خاصی دارد. اغلب به عنوان برند بریتانیایی در نظر گرفته می‌شود و مردم در سراسر جهان به شدت باربری و علامت تجاری آن Haymarket Check را با بریتانیا مرتبط می‌دانند.  تاریخ طولانی این شرکت لوکس، بدون ذکر نقشی که این شرکت در برخی از دوره های پر دردسر تاریخ کشور، مانند جنگ جهانی دوم ایفا کرد، همه به بریتانیایی بودن آن کمک کرد.  به گفته گاردین، کلیسای انگلستان حتی در این شرکت سهامی دارد.

بخشی از ارتباط نزدیک بربری با هویت بریتانیایی یک تاکتیک بازاریابی هوشمندانه است.   این شرکت در وب سایت خود می گوید: «بربری یک برند لوکس جهانی با نگرش مشخص بریتانیایی است.

۱۴. چرا برخی از کافه ها بربری را در دهه 2000 ممنوع کردند؟

علی‌رغم قیمت بالای Burberry ، همیشه همه با دیدن این برند به کالاهای لوکس فکر نکرده‌اند.  در اوایل دهه ۲۰۰۰، Burberry بدنام شد زیرا علامت تجاری Haymarket Check این شرکت در همه چیز از بیکینی گرفته تا لوازم خانگی استفاده می شد.  این شرکت نگران رقیق شدن نام تجاری بود. در حالی که نگرانی در مورد پذیرش طبقه کارگر از الگوی چک امضای بربری را می‌توان به‌عنوان فحشا رد کرد، مشکل ممنوعیت چک در برخی از میخانه‌ها نیز وجود داشت.

در مقاله‌ای که از آن زمان در سال ۲۰۰۵ حذف شد، The Scotsman گزارش داد که این چک ارتباط نزدیکی با “هولیگانیسم فوتبال” و “خشونت فوتبالی” دارد، که منجر به ممنوعیت بسیاری از کافه‌ها برای هر کسی که این مارک را می‌پوشید برای جلوگیری از ورزش‌های بالقوه جنجالی ممنوع می‌کند.

طرفداران این شرکت وارد حالت کنترل آسیب شد و بیشتر از برند محافظت کرد و کنترل طرح چک امضای خود را دوباره به دست آورد.  به تدریج، این شرکت دوباره رونق گرفت و بار دیگر خود را به عنوان یک برند لوکس تثبیت کرد.

۱۵. درست کردن کت بربری چقدر طول می کشد؟!

در حالی که بسیاری از مردم ممکن است کت ترنچ بربری را بیش از حد ۲۰۰۰ دلار بدانند، قیمت ترنچ کت بسیار بیشتر از یک نشانه گذاری ساده است.  ترنچ کت های Burberry به صورت انبوه توسط ماشین ها تولید نمی شوند.  ساخت ترنچ کت بربری نیاز به کار زیاد و مهارت های تخصصی زیادی دارد.

به گفته گلوبال بلو، بیش از ۱۰۰ مرحله برای ساختن کت بربری وجود دارد و ساختن تنها یک کت حدودا سه هفته طول می کشد.  صنعتگرانی که کت‌ها را می‌سازند بسیار آموزش دیده‌اند – فقط یک سال آموزش طول می‌کشد تا نحوه دوخت یقه پیچیده کت ترنچ را بیاموزند.  بسیاری از کارها با دست انجام می شود، مانند پلیسه پشت کت و جزئیات سرآستین و بند آن.  پارچه گاباردین که برای ساخت کت استفاده می شود با دست بافته نمی شود، اما آن را نیز لمس شخصی می کند.  صنعتگران شخصاً پارچه را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که کاملاً تولید شده است.

۱۶-حقیقت-راجع-به-Burberry-که-نمی دانید

۱۶. بربری متعهد به پایداری است

بربری ممکن است در قرن نوزدهم تأسیس شده باشد، اما قرن بیست و یکم را با گامی بلند طی کرده است.  این شرکت اقداماتی را برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی خود انجام می دهد.  بربری متعهد به پایداری است و عضو RE100 با هدف “تهیه ۱۰۰٪ برق از منابع تجدیدپذیر برای تامین انرژی کل تجارت خود تا سال ۲۰۲۲” است.

بربری همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشارات Scope 3 را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. “برای اولین بار، ما در حال تعیین اهدافی برای انتشار گازهای گلخانه ای هستیم که در زنجیره تامین گسترده ما اعمال می شود، که افزوده مهمی به هدف جاه طلبانه ما برای تبدیل شدن به کربن خنثی است.  در استفاده عملیاتی خود از انرژی تا سال ۲۰۲۲، “پم باتی، معاون مسئولیت شرکتی شرکت، در سال ۲۰۱۹ (از طریق Green Biz) گفت.  “تغییر سیستم نیاز به همکاری دارد و ما از نزدیک با شرکای زنجیره تامین خود همکاری خواهیم کرد تا اقدامات لازم برای ادامه مسیر و دستیابی به اهداف خود را انجام دهیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian