تاریخچه برند GUCCI
بهتر است تاریخچه برند GUCCI را این از ابتدا آغاز کنیم ؛ پسر یک فردی که صنایع دستی درست می کرد شخصی به نام Guccio Gucci در ۱۸۸۱ متولد شد.
او خانه مد گوچی را به عنوان یک فروشگاه زیورآلات در فلورانس در ۱۹۰۶ تاسیس کرد.
اولین استعداد او ساخت کالاهای چرمی بود.
او شروع به فروش کیف های چرمی به اسب زواران در دهه ۱۹۲۰ کرد و سپس به سمت کالاهای لوکس پیشرفت کرد.
در ۱۹۴۷ لوگو گوچی در کیف های چرمی با دسته ی بامبو قابل تشخیص بود
در طول ۱۹۵۰ مارک تجاری راه راه های قرمز ریشه و اصلیت گوچی را نشان میداد.
گوچی بسیاری از کالاهای کلاسیکش را در طول ۱۹۵۰ ساخت.
محصولاتی مانند:
- چمدان
- کروات
- کیف های دستی
- کیف های ورزشی معروف با دسته ی بامبو
بعد از مرگ او در ۱۹۵۳ خانواده او توانستند که به طور موفقیت آمیزی شرکت را به سمت پیشرفت هدایت کنند.
شعبه های جدید در پاریس، بورلی هیلز، لندن ، پالم بیچ و توکیو افتتاح شدند
. ستاره های هالیوودی مانند گریس کلی، پیترسلرز، آدری هپبورن و .. نام گوچی را مترادف شیک ساختند.
این شرکت لوگو “GG” را هم برای شرکت پذیرفتند.
با رسمیت و به شهرت رسیدن نام تجاری گوچی برخی آشفتگی ها به وجود آمد.
این اختلاف بین برادران گوچی نگرانی هایی را نسبت به فروختن آن به عرب در دهه ی ۸۰ به وجود آمد.
در ۱۹۹۰ تام فورد ، مدیر اجرایی جدید گوچی گوچی را دوباره به صدر و شیک بودن برگرداند. سایر محصولات مانند ادکلن و عطر، کفش، سایر مد و فشن با چرم را به وجود آورد
پیراهن های ابریشمی ، جوراب و جزئیات این طوری و چشم نواز از نوآوری های فورد برای گوچی بوده است. De sole در ۱۹۹۵ مدیرعامل گوچی شد و آن را به یکی از موفقترین شرکت های عمومی تبدیل کرد.
Gucci به عنوان شرکت اروپایی سال ۱۹۹۸ توسط فدراسیون اروپایی اقتصاد نام گزاری شد
. بعد از De Sole و Ford در سال ۲۰۰۴ ، Mark lee به عنوان مدیرعامل گوچی منصوب شد.