صنعت فیلم‌­سازی این روز­ها یکی از بزرگ­ترین صنعت­‌ها به­‌شمار می‌­رود، و هالیوود یکی از غول­‌های این صنعت به­ حساب می‌آید. این بازیگران هالیوود برای بیشتر افراد دنیا شناخته شده هستند، در واقع این بازیگران با عنوان سلبریتی شناخته می­‌شوند. سلبریتی از کلمه­‌ی انگلیسی Celebrity می­‌آید و به معنای “شخصی معروف” و یا “چهره­‌ی شناخته شده” است. این افراد معمولا به واسطه‌ی بازی درخشانشان در فیلم‌ها و یا موزیک متفاوتشان که توسط نظر­ سنجی‌های مردمی و یا داوران برنامه‌ها انتخاب شده‌اند به شهرت رسیده‌اند. آنها به همین واسطه در ایونت‌ها، فرش ­قرمز‌ها و سایر مراسم معتبر حضور پیدا می‌کنند.

یکی از این افراد تیموتی شالامی (Timothee Chalamet) است که مورد توجه منتقدان و سایرین قرار گرفته‌است. تیموتی شالامی که با فک استخوانی بسیار زیبایش معروف است، در سال 2021 چهارمین نفر از 100 چهره‌ی برتر جهان شد.

تیموتی شالامی
تیموتی شالامی

تیموتی شالامی را چطور تلفظ کنیم؟

یکی از بهترین راه‌های محترم شمردن افراد درست تلفظ کردن نام آنان است، به خصوص اگر نام آن شخص با زبان مادری ما هماهنگ نباشد و تا به حال به گوش ما نخورده باشد. تیموتی شالامی نیزدر همین دسته است، در مصاحبه‌های مختلف همیشه از او خواسته می‌شود که با زبان خودش نام و نام ­خانوادگیش را تلفظ کند تا از اشتباه جلو­گیری شود.

چطور تیموتی شالمی را بخوانیم؟
چطور تیموتی شالمی را بخوانیم؟

بیوگرافی تیموتی شالامی

تیموتی متولد بیست و هفتمین روز از ماه دسامبر سال 1995 میلادی در شهر منهتن است. او دانش ­آموخته‌ی دبیرستان هنر موسیقی و هنر‌های نمایشی در سال 2013 است. مادر او نیکول فلندر (Nicole Flender)  یهودی متولد نیویورک است که گذشتگانی روسی و اتریشی دارد. او رقاص و دلال مسکن است که  در سال 1992 در فیلمی نقش‌آفرینی کرده‌است.

مارک شالومی (Marc Chalamet) پدرش نیز متولد فرانسه، نیاکانی از فرانسه و انگلیس دارد. وی از سردبیران یونیسف است. دایی او رودمن فلندر (Rodman Flender)  کارگردان است و خواهر او پائولین (Pauline Chalamet) نیز در حیطه‌ی بازیگری به فعالیت می‌پردازد. تیموتی به زبان‌های فرانسه و انگلیسی مسلط است و تابعیت دو کشور فرانسه و آمریکا را دارد. آرزوی کودکی شالامی، که با دنیای بازیگری خیلی فاصله دارد، تبدیل به یک ستاره‌ی حرفه‌ای در فوتبال شدن بود و به گفته‌­ی خودش در سن سیزده سالگی مربی‌گری فوتبال کودکان شش تا ده ساله را عهده‌دار بوده‌است.

 خانواده‌ی تیموتی شالامی
خانواده‌ی تیموتی شالامی

پرونده‌ی کاری تیموتی شالامی

از خردسالی در پیام‌های بازرگانی دیده می‌شد و بعد از آن شروع به بازی در فیلم‌های کوتاه و پس از بازی در چندین فیلم، در فیلم موفق Interstellar به کارگردانی Christopher Nolan نقش‌آفرینی کرد. که به گفته‌ی تیموتی، او منتظر تحولی نو در حرفه‌ی بازیگری با بازی در این فیلم بوده‌است.

پس از آن در فیلم Call me by your name که در سال 2017 اکران شد، به کارگردانی Luca Guadagnino نقش‌آفرینی کرد. (اگر این فیلم را ندیده‌اید و قصد دیدن این فیلم را دارید، بهتر است این پاراگراف را نخوانید، چرا که حاوی قسمت‌هایی از داستان است که امکان لو رفتن ماجرا وجود‌دارد.) داستان این فیلم راجع به پسر جوانیست، که در دهه‌ی 1980 میلادی در ایتالیا زندگی می‌کند و عاشق مردی به نام اولیور که دانشجوست و برای مدتی با خانواده­‌ی او زندگی می‌کند، می‌شود. او برای این نقش نواختن پیانو و گیتار را آموخت. در این فیلم بر اساس گفته‌های نقادان فیلم، تیموتی عملکردی بی‌سابقه داشته‌است. بازی بی‌سابقه‌ی او باعث شده که نقش‌آفرینی سایر بازیگران در این فیلم نیز زیبا به نظر بیاید و به شخص فکر می‌کنم این فیلم ارزش تماشا شدن را، آن هم برای چندین بار دارد. چرا که او در این نقش به مثابه‌ی یک شخص پر‌احساس که بدون در‌نظر گرفته‌ شدن کلیشه‌های جنسیتی و اجتماعی خود واقعی‌اش را به‌ نمایش گذاشته‌است، بازی می‌کند. در لحظاتی که اولیور را می‌بیند و یا با او همراه می‌شود و حتی در آخر فیلم در لحظه‌ای که تلفنی با او روبه‌رو می‌شود، طوری احساسات لطیف را منتقل می‌کند که حس درونی او نسبت به اولیور آشکار می‌شود و ناخود‌آگاه بیننده را در احساسات خود شریک می‌کند.

پرونده‌ی شغلی تیموتی شالامی
پرونده‌ی شغلی تیموتی شالامی

او همچنین در فیلم‌های A rainy day in New York ،Dune ،Don’t look up ،Lady Bird نقش‌آفرینی‌های درخشانی کرده‌است. تیموتی می‌گوید از ابتدا سعی کرده‌است هر فیلم را به نحوی بازی کند که هرکس فیلم را تماشا می‌کند، بتواند با نقش او همزاد‌­ پنداری کند.

مت گالای 2021 با تیموتی شالامی

 مراسم مت گالای سال 2021 به میزبانی مشترک تیموتی شالامی، اماندا گورمن (Amanda Gorman)، بیلی آیلیش (Billie Eilish) و ستاره‌ی تنیس نائومی اسکا (Naomi Osaka) برگزار‌شد. این مراسم در تاریخ سیزدهم سپتامبر سال 2021 به عنوان جشن اختتامیه هفته‌ی مد نیویورک بر‌پا­ شد. تیموتی شالامی در این مراسم که جزو یکی از مهم‌ترین فرش قرمز‌های مد محسوب می‌شود؛ در موزه‌ی متروپلیتن که با تم فرهنگ لغت مد بود، حضور‌یافت. او با استایلی آوانگارد که از بلوزی از برند ریک اونز (Rick Owens)، کتی از حیدر آکرمن با شلوار گرم‌کن و کفش‌های convers allstars بود، ظاهر‌شد.

البته او اولین ستاره‌ای نیست که از کفش‌ها Allstars در استایلش استفاده می‌کند و قطعا آخرین نفر هم نخواهد‌بود. بازیگر مشهور سرنا ویلیامز (Serena Wiliams) همچنین از کسانی بوده‌است، که از این کفش‌ها در یکی از رویداد‌ها استفاده کرده‌است. در نظر او آمریکایی‌ بودن با کفش‌های Allstars معنی می‌شود و چه مفهومی بهتر از این برای مت گالا با تم فرهنگ لغت مد؟

گفته شده‌است که استایل او شبیه به انیمیشن علاالدین بوده‌است که البته قطعا حتی بهتر از استایل خود علاالدین این استایل را به واقعیت تبدیل کرده‌است و در این استایل مانند یک ستاره‌ی واقعی درخشید. او در مصاحبه‌ای در مورد مجری‌­گری برنامه‌ی مت گالا می‌گوید: “این افتخار بزرگی بوده، که نصیب من شده‌است.”

مت گالای 2021 با تیموتی
مت گالای 2021 با تیموتی

فعالیت‌های تیموتی شالامی

تیموتی با توجه به شغل پدرش بسیار سعی می‌کند در امور انسان دوستانه فعالیت کند. از جمله­ فعالیت‌های او می‌توان به بازی در فیلم کمدی-رمانتیک “یک روز بارانی در نیویورک” اشاره کرد که براساس سو استفاده‌ی جنسی از وودی الن ساخته شده‌است، و درآمد آن صرف امور خیریه LGBT نیویورک شده‌است. اقدام جدید او که به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است طراحی یک هودی بوده‌است که در راستای اهداف انسان دوستانه تولید شد.

تیموتی شالامی در صنعت مد

تیموتی که از طرفداران طراحی­‌های حیدر اکمن (Haider Ackermann)  است و تا به حال در فرش ­قرمز‌ها با طراحی‌های او دیده شده‌است، او به طراحی هودی برای آزادی زنان کشور افغانستان پرداخت که عکس چشمان گلشیفته نیز روی آن قرار‌دارد. درآمد این هودی‌ها صرف حمایت از حقوق زنان و کودکان افغان خواهد‌شد. به گفته‌ی خود تیموتی این هودی پیام‌آور صلح و آزادیست و گلشیفته نیز در طی انتشار پستی از این هودی رو­نمایی و خواستار حمایت از زنان افغان شد. روی آستین راست این هودی نوشته شده‌است: ” افغانستان آزاد”.

تیموتی شالامی و حیدر آکرمن یک هودی در راستای حمایت از حقوق زنان افغان طراحی کردند
تیموتی شالامی و حیدر آکرمن یک هودی در راستای حمایت از حقوق زنان افغان طراحی کردند

تیموتی و فشن ­پایدار

تیموتی در اینترنت مانند یک چراغ عمل می‌کند که با هر اوت­ فیتی به فرش ­قرمز قدم می‌گذارد، همه جا را روشن می‌کند و تمام صحبت‌ها راجع به او می‌شود. چرا که از طرفداران برند‌هاییست که با مد ­پایدار همراه هستند. مثلا استلا مک‌­کارتنی یکی از برند‌های مورد علاقه اوست یا لباس‌های برند پرادا که از پلاستیک‌های مصرف شده ساخته شده‌اند.

تیموتی شالامی از طرفداران مد پایدار است
تیموتی شالامی از طرفداران مد پایدار است

تیموتی در فرش قرمز‌ها

یکی از مواردی که باعث شده‌است تیموتی جزو افرادی باشد که به شدت در فرش قرمز‌ها توجه‌ها را جلب می‌کند، این است که او بدون استایلیست تمام اوت­‌فیت‌ها را خودش انتخاب می‌کند. او سلیقه‌ای مدرن و متفاوت دارد و کاملا به استایل خودش آگاه است و می‌داند که دقیقا چه چیزی را انتخاب کند تا همه را به خود خیره کند. در ادامه چند استایل تاثیر‌گذار از او خواهیم دید.

  • برای فیلم پسر زیبا لباسی از الکساندر مک کویین Alexander Mcqueen در فرش‌قرمز سال 2018 پوشید.
  • برای فیلم “زنان‌کوچک” لباسی از حیدر آکرمن (Haider Ackermann) در هفتاد و ششمین جشنواره‌ی فیلم ونیز که در سال 2019 برگزار شد، پوشید.
  • برای فیلم “پسر‌زیبا” در مراسم گلدن­ گلاب در سال 2019 با لباسی از برند لویی‌ویتان حاضر‌ شد.
  • در فستیوال بین‌المللی فیلم بوسان در سال 2019 در لباسی از برند S.R. Studio La Ca حاضر شد که به خاطر برق­لبش به شدت مورد‌ توجه قرار گرفت.
  • در مراسم کن سال  برای 2021 فیلم Dune در لباسی از حیدر آکرمن (Haider Ackermann) ظاهر‌ شد.
  • در فرش قرمز فیلم Dune در سال 2021 در لباسی از برند الکساندر مک‌کویین حاضر‌ شد.

استایل‌های جذاب تیموتی شالامی

استایل‌های جذاب تیموتی شالامی

تیموتی شالامی بازیگر خوش استایل آمریکایی، که بخاطر چهره و استایلش و صد البته حرفه بازیگری‌اش بسیار مورد توجه است. در این مقاله می‌خواهیم استایل‌های جذاب و پر سر و صدای تیموتی شالامی را مورد بررسی قرردهیم. و البته نگاه اجمالی و خلاصه‌ای به بیوگرافی این بازیگر بیاندازیم. پس این مقاله را تا انتها بخوانید و نظرات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بیوگرافی تیموتی شالامی

تیموتی شالامی متولد ۲۷ دسامبر سال ۱۹۹۵ در آمریکا است. او در خانواده هنری به دنیا آمد. اما شهرت و معروفیت او بیش از افراد دیگر خانواده‌اش است. محبوبیت تیموتی از زمانی که ۱۴ ساله بود و در فیلم Call me by your name بازی کرد، شروع شد. او علاقه به هنر را از زمان دبیرستان در خود جست. ولی در دانشگاه کلمبیا در رشته انسان شناسی تحصیل می‌کرد. که البته به دلیل اینکه تحصیلش او را از حرفه اصلی‌اش دور کرده بود، از آنجا انصراف داد و در دانشگاه نیویورک در رشته بازیگری فارق‌التحصیل شد.

استایل‌های تیموتی شالامی

تیموتی علاقه زیادی به مد و فشن دارد و همین امر سبب شده تا به استایل‌های خودش اهمیت ویژه‌ای دهد. در ادامه استایل‌های تیموتی شالامی را در خیابان و مراسم‌های مختلف را بررسی می‌کنیم. نکته قابل توجه پوشش‌های تیموتی استفاده او از کت در استایلش است. دیدن استایل‌های افرادی چون تیموتی شالامی این اعتماد بنفس را به ما می‌دهد تا ما هم نترس باشیم. و استایل‌های گوناگون را امتحان کنیم.

تیموتی در فرش قرمز فیلم Wonka در سال ۲۰۲۳

استایل تیموتی در این مراسم همانند فضای کلی فیلم Wonka، شکلاتی بود. از آنجایی که او بسیار باهوش است، با کمک کت شلوار برند تام فورد، استایلی انتخاب کرده تا به همه بگوید ویلی وُنکا نسل جدید کیست؟

تیموتی سفیر برند کارتیه ۲۰۲۳

یک انتخاب هوشمندانه توسط یک برند جواهرات، قطعا می‌تواند شخص جذابی چون تیموتی شالامی باشد.

پیش‌نمایش فیلم DUNE 2 در لاس وگاس ۲۰۲۳

از آنجا که فیلم Dune سر و صدای زیادی به پا کرد. باید بگوییم که یکی از دلایل آن جدای از داستان جالب این فیلم بازیگرانی که در آن نقش آفرینی کردند، بود. در این پیش نمایش که تیموتی با زندایا در آن ظاهر شدند، هر دو جلیقه‌ای (یا به اصطلاح وست) پوشیدند که در نوع خود جذاب بود.

تیموتی در جشنواره ونیز ۲۰۲۲

تیموتی با استایل بسیار جذابی در این جشنواره حسابی مورد توجه قرار گرفت و حاشیه ساز شد. او در این مراسم یک لباس قرمز رنگ از برند Haider Ackermann را پوشید. این لباس بگونه‌ای بود که کمرش آزاد بود و بعنوان بالاتنه فقط جلوی تیموتی قرار می‌گرفت.

تیموتی شالامی در اسکار ۲۰۲۲

استایل او در این مراسم آنقدر درخشان بود که جز ۱۰ استایل برتر اسکار ۲۰۲۲ شناخته شد. او لباسش را از برند لویی ویتان انتخاب کرد. کت براق و شاینی او به همراه یک شلوار ساده و همان موی بهم‌ریخته‌ی همیشگی.

مراسم مت گالا ۲۰۲۱

تیموتی در مراسم مت گالا در سال ۲۰۲۱ به سراغ طراح مورد علاقه‌اش Haider Ackermann رفت و یک اوت فیت سفید را انتخاب کرد. پویایی این لباس آنجا مشخص می‌شود که شما اگر فقط بالاتنه تیموتی را نگاه کنید یک استایل رسمی را مشاهده می‌کنید، درحالی که همین نگاه را به پایین تنه او بیاندازید استایل کژوال جذابی به همراه یک کانورس می‌بینید.

کاستوم جذاب در ونیز ۲۰۲۱

شالامی در جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۲۱ با یک کاستوم جذاب از Haider Ackermann وارد فرش قرمز شد. لباس مشکی‌ای که تمام آن حالت درخشانی داشت. او در این مراسم از جواهرات کارتیه نیز استفاده کرده بود.

سخن پایانی

تیموتی شالامی یک بازیگر خوش استایل آمریکاییست که استایل‌های او را در مراسم‌های مختلف و فرش قرمزها مورد بررسی قرار دادیم. دیدیم که او علاقه زیادی به پوشیدن کت و جلیقه دارد و تقریبا در تمامی مراسم‌ها با این کانسپت وارد شده. اما نکته قابل توجه اینجاست که او با طرح‌های خاصی از کت و شلوار پا به مراسم‌ها میگذارد که خود وجه تمایز او و دیگر سلبریتی‌های مرد محسوب می‌شود. نظر شما در ارتباط با استایل‌های این بازیگر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian