جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) یکی از نوابغ صنعت مد و فشن در جهان است. این طراح خوش‌فکر که خود را به عنوان یک تاجر بسیار موفق هم در جهان مطرح کرده است، در طول چهل سال اخیر امپراطوری خود را به سرعت گسترش داده و برندش را به یکی از موفق‌ترین برندهای تجاری جهان تبدیل کرده است.

سال‌های اولیه‌ی زندگی آرمانی

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی در تاریخ ۱۱ ژوئیه سال ۱۹۳۴ در «پیاچنزای» ایتالیا متولد شد. پدرش در صنعت حمل و نقل فعالیت می‌کرد و دوران کودکی جورجیو که مصادف شده بود با سال‌های جنگ جهانی دوم، با دشواری های بسیاری سپری شد. همانطور که خود جورجیو بعدها در مصاحبه‌هایش گفته بود آن‌ها فقیر بودند و زندگی سخت و دشواری را سپری می‌کردند. در سال‌های نوجوانی جورجیو، سینمایی کوچک در میلان به پناه‌گاهی برای جورجیو و خواهر و برادرش تبدیل شده بود و علاقه به سینما و ستاره‌های پر زرق و برقش باعث می‌شد آن‌ها دوران سخت و دشوار کودکی‌شان را راحت‌تر سپری کنند.

جورجیو در سال‌های اولیه‌ی عمرش به آناتومی بدن علاقه‌ی خاصی داشت و با استفاده از گل و دانه‌های قهوه عروسک می‌ساخت. همین علاقه به آناتومی بدن و کالبد‌شناسی باعث شد جورجیو وارد دانشکده‌ی پزشکی شود اما پس از سه سال از رشته‌ی پزشکی انصراف داد و برای گذراندن دوره‌ی سربازی به ارتش پیوست.

شروع فعالیت جورجیو آرمانی در عرصه‌ی مد و پوشاک

جورجیو آرمانی

آرمانی پس از اتمام خدمت سربازی از دانشگاه خارج شد و در یکی از فروشگاه های معروف میلان به اسم فروشگاه لاریناسنته (La Rinascente) مشغول کار شد. جورجیو با کار به عنوان فروشنده‌ی لباس در زمینه‌ی بازاریابی مد و پوشاک تجارب ارزشمندی جلب کرد. کمی بعد آرمانی به عنوان طراح به کمپانی نینو چروتی (Nino Cerruti) ملحق شد و در همان زمان با تشویق دوستش سرجیو گالئوتی (Sergio Galeotti) به عنوان طراح شروع به همکاری با دیگر شرکت‌‌ها کرد.

در نهایت در سال ۱۹۷۵ گالئوتی و آرمانی شرکای تجاری یکدیگر شدند و برند آرمانی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. آرمانی اولین مجموعه‌ی لباس‌های آماده‌ی پوشیدن مردانه را برای بهار و تابستان ۱۹۷۶ تحت برند و نام خودش ارائه کرد و در همان سال خط تولید پوشاک زنانه‌اش را هم افتتاح کرد و به لطف انتخاب بسیار هوشمندانه‌اش در پالت رنگ، طراحی‌های خلاقانه‌اش بسیار مورد استقبال قرار گرفت. آرمانی در میانه‌ی دهه‌ی هفتاد کمد لباس زنان را زیر و رو کرد و آن‌ها را به سمت طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و جدید سوق داد.

شهرت جهانی برند آرمانی

شهرت جهانی جورجیو آرمانی

در اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی جامعه به سمت و سویی رفته بود که طبقه‌ی متوسط دیگر نمی‌توانست هزینه‌ی خرید پوشاک اوت کوتور را پرداخت کند اما در عین حال نسل جوان بسیار علاقه‌مند به طرح‌های خاص و شیک بودند. جورجیو آرمانی به خوبی توانست با نیازهای جامعه و نسل جوان در آن سال‌ها ارتباط برقرار کند و در زمینه‌ی طراحی پوشاک جوان‌پسند بسیار مبتکرانه و خلاق عمل کرد. در سال ۱۹۷۸ آرمانی با «گروپو فینانزارو تسیل» (GFT) قرارداد جدیدی بست که به این ترتیب امکان تولید پوشاک آماده و لوکس در یک محیط تولیدی، تحت سرپرستی طراح شرکت فراهم می‌شد.

در اواخر دهه‌ی هفتاد برند آرمانی در اروپا محبوبیت خاصی به دست آورده بود و در همین سال‌ها بود که آرمانی گام بلند دیگری برای رشد برندش برداشت. آرمانی که از کودکی به سینما علاقمند بود تصمیم گرفت به طراحی لباس برای تولیدات سینمایی هالیوود بپردازد و همین گام باعث شد محبوبیت برند آرمانی در آمریکا و کل جهان چند برابر افزایش پیدا کند. در سال ۱۹۸۰ او لباس ‌های فیلم «ژیگولوی آمریکایی» را طراحی کرد و موفقیتش در زمینه‌ی طراحی لباس برای این فیلم مخصوصا آن کت و شلوارهای مخصوص و محبوب «ریچارد گر»، به یک همکاری طولانی‌‌مدت با دنیای سینما منجر شد.

ریچارد گر

آرمانی لباس‌‌های بیش از ۱۰۰ فیلم را طراحی کرد که از جمله مهم‌‌ترین‌ این آثار می‌توان به سریال «میامی وایس» و فیلم سینمایی «تسخیرناپذیران» اشاره کرد.

سریال میامی وایس

آوازه‌ی کت و شلوارهای خوش‌دوخت و جوان‌پسند آرمانی آنچنان در آمریکا پیچید که ستارگان هالیوودی لباس‌های آرمانی را به تن می‌کردند و در مراسم فرش قرمز حاضر می‌شدند. از جمله‌ی این بازیگران می‌توان به «میشل فایفر»، «جودی فاستر» و «جان تراولتا» اشاره کرد.

گسترش امپراطوری آرمانی در جهان

جورجیو آرمانی

برند آرمانی در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ آنقدر محبوب شده بود که تاجران زیادی رویای پوشیدن کت و شلوارهای آرمانی را داشتند و این کت و شلوارها برای افراد بسیاری به عنوان یک نماد موفقیت مطرح شده بود. کت و شلوارهای معروف به پاور‌سوت (power suit) انقدر محبوب شده بودند که درخواست بالای این نوع محصولات، آرمانی و گالئوتی را مجبور کرد به دنبال رشد کسب‌وکار و افتتاح فروشگاه‌های آرمانی در خارج از میلان بیفتند.

در سال ۱۹۸۵ آرمانی دوست قدیمی خود و شریک تجاری‌اش گالئوتی را به خاطر بیماری ایدز از دست داد. برخی فکر می‌کردند که مرگ گالئوتی ممکن است به رکود تجاری برند آرمانی منجر شود اما جورجیو آرمانی ثابت کرد که او علاوه بر این که در طراحی لباس مهارت فوق‌العاده‌ای دارد در تجارت و مدیریت اجرایی کسب و کار هم بسیار تواناست.

آرمانی به گسترش افق‌های تجاری و بستن قراردادهای مختلف ادامه داد. پیش از آغاز دهه‌ی نود جورجیو آرمانی شعبه‌ی آرمانی ژاپن، یک خط تولید عینک دودی، یک خط تولید جوراب، و چندین خط تولید پوشاک بیسیک مردانه و زنانه برای آمریکا را راه اندازی کرد.

با آغاز دهه‌ی نود، برند آرمانی تولید و طراحی لباس‌های ورزشی، انواع عینک،‌ لوازم آرایشی، لوازم منزل و مجموعه اکسسوری‌‌های جدید را هم به راه انداخت. با آغاز سال ۲۰۰۰، بیست و پنجمین سالگرد برند آرمانی، شاهد فعالیت‌‌های‌ سرمایه‌‌گذاری فراوانی بود که شامل فروش سهام و همکاری با تولید‌کننده‌‌های جدید می‌‌شد و قصد آرمانی این بود که نظارتش را بر کیفیت و توزیع این محصولات اعمال کند.

جورجیو آرمانی

در سال ۲۰۱۰ جورجیو آرمانی با افتتاح اولین هتلش در دوبی سرمایه‌گذاری بر روی ساخت هتل‌های لوکس در کشورهای مختلف را آغاز و به این ترتیب توانایی‌اش در تجارت و توسعه‌ی امپراطوری آرمانی را به جهان اثبات کرد.

هم اکنون برند آرمانی خطوط تولید و فروش محصولات خود را در بسیاری از کشورهای جهان توسعه داده و به یکی از عظیم‌ترین و با شکوه‌ترین امپراطوری‌های مد جهان تبدیل شده است.

سبک خاص جورجیو آرمانی در طراحی و تولید پوشاک

توسعه‌ی سبک آرمانی، همیشه ارتباط نزدیکی با روند تغییر نیازها و خواسته‌ها در جامعه‌ی معاصر دارد. این فرآیند به خلق پوشاک و اکسسوری‌‌هایی منتهی شد که هدفشان، سبکی متفاوت و ساده بود که فراتر از دوره‌های زمانی باشد.

وقتی در سال ۱۹۷۶، آرمانی اولین کت‌‌های بدون‌ ساختار (بدون آستر و اتونشده‌ی) مردانه‌ را ارائه کرد (ایده‌ای که محصول سال‌‌ها تجربه در طراحی و تولید بود)، قصدش این بود که هزینه‌‌های تولید را پایین بیاورد؛ اما با معرفی این نوع لباس، جایگزینی برای رویکرد سنتی خیاطی انگلیسی را به جامعه ارائه داد که نیاز آن زمان مردمان ایتالیا را تامین می‌‌کرد؛ ترکیبی مبتکرانه که تلفیقی بود از لباس‌ رسمی شق و رق و شیک و لباس ورزشی منعطف و آزاد.

طراحی های جورجیو آرمانی برای آقایان

آرمانی، زنان را هم از پوشیدن لباس‌‌های خشک و سخت و معذب‌کننده نجات داد و برایشان کت‌‌های نرم و بدون یقه، به همراه شلوارهای راحت طراحی کرد. آرمانی به دنبال ساخت تصویری از زنان بود که قوی بودند اما سخت و شق و رق به نظر نمی‌رسیدند؛ زنانی که لباس‌‌هایشان کاربردی و در عین حال باشکوه بود.

طرح های جورجیو آرمانی برای زنان

رنگ گریژ (چیزی بین خاکستری و بژ) که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد برای آرمانی، رایج‌ترین عنصر در رنگ‌‌بندی لباس‌ های برندش بوده است و این رنگ اغلب در کنار سایه‌‌های سفید و سیاه، با تُناژ‌های خاکی ملایم، آبی مایل به خاکستری و ترکیب‌های غیر منتظره‌ی رنگی خاص همراه می‌‌شود.

انتخاب پارچه‌ی مناسب، همیشه یکی از المان‌های اصلی در مجموعه‌‌های آرمانی برای مردان و زنان بوده است؛ عنصری کلیدی که جذابیت و کیفیت برند آرمانی را تضمین می‌کند.

طراحی‌های جورجیو آرمانی

آرمانی در طول تمام عمر شغلی‌‌اش، همیشه موفق شده که تصاویر جدیدی از استایل مردان و زنان فراهم کند و الگو‌های نفیس و تزئینی را به سبکی منحصربه فرد، اما دسترس‌‌پذیر، تبدیل کند.

خلاقیت‌‌های آرمانی در زمینه‌ی طراحی و تولید که با استقبال زیادی در بین نسل جوان همراه شده است باعث شد تا توسط رسانه‌ها به عنوان اولین طراح لباس پست ‌مدرن جهان مطرح شده و کارها و محصولاتش جهانی شود.

زیباترین لباس‌هایی که جورجیو آرمانی خلق کرده

جورجیو آرمانی یک بت و پدرخوانده ایتالیایی مد است. او در این زمینه برای خودش یک امپراتوری بزرگ راه انداخته که حسابی با زرق و برق شناخته می شود. او در این سال ها فرش قرمز های پر سروصدایی راه انداخته است و استعدادهای زیادی را هم کشف کرده است و امروز در 88 سالگی روی قله مد ایستاده و قصد پایین آمدن ندارد. در این مطلب می خواهیم درباره معروفترین و زیباترین لباس هایی که او طراحی کرده؛ بنویسیم.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

اولین قدم های جورجیو آرمانی روی پنجاهمین فرش اسکار

اولین حضور جورجیو آرمانی روی فرش قرمز با دایان کیتون (بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی ) و در زمان برگزاری پنجاهمین دوره جوایز اسکار بود.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

جورجیو برای دایان یک ژاکت بژ روی یک دامن بلند طراحی کرده بود . دستمال گردن و گلی صورتی هم به آن اضافه کرده بود و برای او در همان زمان استایلی صمیمانه ساخته بود که خودش هم به چنین چیزی معترف بود و می گفت:« دایان تصور کاملاً متفاوتی از ستاره شدن داشت؛ او می خواست یک فرد با ارتباطات قوی باشد و بعد ستاره.»این لباس به قول ما ایرانی ها برای دایان خوش یمنی هم آورد و او همان سال جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در آنی هال گرفت.

کت و شلوار جولیا رابرتز در گلدن گلوب 1990

جولیا رابرتز، یکی دیگر از طرفداران قدیمی این طراح بود که در طول زمان تبدیل به دوست او شد. جولیا رابرتز دوست داشتنی با کت و شلوار برند جورجیو آرمانی که الهام گرفته از لباس های مردانه بود در گلدن گلوب 1990 حاضر شد. رابرتز در آن سال برای فیلم Steel Magnolias برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

لباسی که این طراح قدر برای جولیا در نظر گرفته بود یک کت و شلوار طوسی رنگ و اوور سایز بود با کراواتی به همین رنگ.  رابرتز درباره این لباس به مجله InStyle گفته بود:« من دستم را دراز کردم لباس را از روی قفسه برداشتم. عاشق شکل آن شده بودم و چنین لباسی به معنای واقعی مظهر یک لباس کامل بود.»

  • لباس جودی فاستر در جوایز اسکار 1989

جورجیا آرمانی، جودی فاستر جوان را از لیست «بدترین لباس‌پوشان» اسکار سال 1989 نجات داد و بعد از این مرحله بود که جورجیا رابطه محکمی با آرمانی برقرار کرد و تا سال ها فقط لباسی را می پوشید که جورجیای محبوبش طراحش بود.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

از زبان جورجیا آرمانی درباره طراحی این لباس می خوانید :« جودی فاستر برای دومین اسکار خود، لباس من را پوشید که یکی از بهترین لباس‌های مراسم به حساب می‌آمد. قرار دادن یک بازیگر زن به سبک سنتی مردانه در مراسمی که زنان معمولاً دراماتیک لباس می‌پوشند، حسابی درخشان به نظر می رسید.»

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

فاستر در یکی از مصاحبه های اش درباره این لباس گفته بود:« هنوز بعد از 30 سال آن را از کمد لباس هایم بیرون می آوردم و با خوشحالی در مناسبت های مهم زندگی ام می پوشم و لذت می برم.»

لباس عروسی کیتی هلمز

جورجیا، محبوب قلب آدم های معروف، طراح لباس عروسی کیتی هلمز بازیگر آمریکایی با تام کروز در سال 2006 بود. در حالی که آرمانی نام خود را روی فرش‌های قرمز بر سر زبان ها انداخته بود، اما به دلیل روابط شخصی و نزدیک با افراد مشهور، قبول می کرد که برای مراسم مهم  و خاص زندگی آنها طراحی لباس انجام دهد.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

لباس عروس کیتی هلمز با گلدوزی های زیاد و کریستال پوشانده شده بود و یک تور بلند که تا زمین می رسید، داشت.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

آن هاتاوی و اسکار 2009

آن هاتاوی سال‌ها از طرفداران این طراح بوده و در مراسم، جشن ها و هر رویداد بزرگی که بود، لباسی از مجموعه آرمانی را به تن می کرد. یکی از این لباس ها هم که سال 2009 برای اسکار پوشید به سبک پیراهن های پری دریایی و با دنباله بود.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

جالب اینکه آرمانی، درباره اینکه چرا این لباس رو برای آن هاتوی طراحی کرده؛ می گوید:«او مرا به یاد هنرپیشه های بزرگ دوران طلایی هالیوود می اندازد و من هم او را به عنوان نوعی پری دریایی می بینم و با این لباس خواستم او را  خالص و درخشان نشان بدهم.

لیدی گاگا و جایزه گرمی 2010

لیدی گاگا برای جایزه موسیقی سال 2010 لباسی از جورجیا آرمانی را به تن پوشید. لباسی که به گفته طراحش که از طرفداران او بود؛ از همان چیزی ایده گرفته بود که موسیقی گاگا در ذهنش می آورد.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

لباسی خاص که کمتر کسی جز لیدی گاگا می توانست آن را بپوشد و با این حال در منطقی ترین شکلش به نظر برسد.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

گاگا سالِ بعد، تور جهانی داشت و همه لباس هایش از جورجیا آرمانی بود.

جنیفر لوپز و اسکار 2010

جنیفر لوپز با لباس سفیدی که تم صورتی داشت و طراحی موجی یکی از بهترین لباس های اسکار آن سال را از آن خودش کرد.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

او به لطف جورجیا آرمانی و زیبایی خودش نام مجسمه را در این لباس گرفت.

و در نهایت اینکه جورجیا آرمانی ۸۸ساله با موهای سفید و لبخند همیشگی بر چهره‌اش یکی از لژیون‌های عرصه‌ای است که همیشه به آن فکر می‌کرد.

زیباترین لباس‌هایی که آرمانی طراحی کرده

او در کنفرانسی در پاریس راز موفقیش را در دنبال کردن فکر و ایده‌های شخصی‌اش دانست و گفت: «جزر و مد به قدری تغییر می‌کند که اگر راه خود را گم کنید، کاملاً گم خواهید شد. این واقعیت که من امروز اینجا هستم ثابت می‌کند که این استراتژی کار می‌کند.» این عکس ساده را هم از جورجیا که راه خودش را رفته، به عنوان آخرین تصویر از او برایتان گذاشتیم.

جورجیو آرمانی نام برندی لوکس و بسیار پرآوازه است. حوزه فعالیت این امپراتوری مد آن‌قدر وسیع و گسترده است که محال است از علاقه‌مندان به این صنعت باشید و نام این برند را نشنیده باشید. در این مطلب می‌خواهیم به‌شکل مفصل درباره برند جورجیو آرمانی و عوامل موفقیتش به‌طورکامل صحبت کنیم.

اوایل زندگی جورجیو آرمانی و روزهای سخت در دوران جنگ

برند جورجیو آرمانی - اوایل زندگی
جورجیو و برادر و خواهرش در کنار مادر

جورجیو آرمانی در ۱۱ ژوییه ۱۹۳۴ در شهر شمالی پیاچنزا در ایتالیا به دنیا آمد. پدرش مدیر شرکت حمل‌ونقل دریایی بود. روزهای کودکی جورجیو و برادر و خواهرش، سرجیو و روزانا، در دوران جنگ جهانی دوم گذشت. آنها در طول جنگ با سختی‌های زیادی روبه‌رو شدند.

با وجود آن دشواری‌ها، جورجیو در رویای خودش سیر می‌کرد. او همیشه به آناتومی بدن انسان علاقه زیادی داشت و به همین دلیل دوست داشت پزشک شود؛ اما متأسفانه برای ملحق‌شدن به ارتش مجبور شد تحصیلات پزشکی را رها کند. در حین خدمت، یک مرخصی ۲۰ روزه در میلان دریافت کرد و آینده‌اش از همان روزها رقم خورد.

اولین تلاش‌های جورجیو در صنعت مد

در آن چند روز مرخصی، جورجیو در فروشگاه بزرگ و معروف لاریناسنته (La Rinoscente) به‌عنوان مسئول چیدمان ویترین کار کرد و اولین تلاش‌هایش را در صنعت مد نشان داد. سال ۱۹۶۴ بود که نینو سروتی (Nino Cerruti) جورجیو را که حالا دانش زیادی از پارچه و طراحی به دست آورده بود، به‌عنوان طراحی مد لباس مردانه برای شرکت هیتمن انتخاب کرد. در همین سال او با سرجیو گالئوتی آشنا شد و این پایه و اساس شراکت و دوستی آنها را تا آخرین روز زندگی گالئوتی فراهم کرد. او بود که جورجیو را تشویق کرد برای طراحان دیگر هم کار کند.

پس از سال‌ها تلاش و کسب تجربه کافی در دنیای مد، سرانجام در ژوییه ۱۹۷۵ شرکت آرمانی (Armani S.p.A) را راه‌اندازی کردند. در این سال جورجیو آرمانی اولین مجموعه پوشاک مردانه را طراحی کرد و سال بعد اولین مجموعه لباس زنانه‌اش را ارائه داد. در دهه ۱۹۸۰، این طراح ایتالیایی موفق شد سبک لباس زنان شاغل آن دوره را دگرگون کند و به‌جای دامن‌های گلدار، آنها را به‌سمت پوشیدن کت‌وشلوارهای شیک و ساختارشکن با رنگ‌های فوق‌العاده زیبا سوق دهد.

شهرت بیشتر و توسعه برند

برند جورجیو آرمانی - شهرت و توسعه برند
جورجیو آرمانی در کنار سرجیو گالئوتی

در سال ۱۹۸۰ که فیلم ژیگولوی آمریکایی (American Gigolo) با بازی ریچارد گیر اکران شد، شهرت جورجیو آرمانی به آسمان رسید. کت‌وشلوارهای کلاسیک کاراکتر اصلی فیلم که همگی را جورجیو آرمانی طراحی کرده بود، بسیار زیبا و خوش‌ترکیب بودند. بعد از آن نوبت سریال میامی وایس (Miami Vice) بود که هر هفته پخش می‌شد و به این ترتیب، کت‌وشلوارهای شیک جورجیو آرمانی که بازیگران می‌پوشیدند همه را جذب خود می‌کرد؛ به‌طوری‌که بسیاری از افراد برای خرید این کت‌وشلوارها سر و دست می‌شکستند.

گالئوتی و آرمانی در تمام این مدت با هم کار کردند و با هم به شهرت رسیدند؛ اما متأسفانه در سال ۱۹۸۵، جورجیو، گالئوتی را بر اثر حمله قلبی از دست داد. گالئوتی که دوست و شریک همیشگی جورجیو بود، مدت زیادی بود که با بیماری سرطان خون دست‌وپنجه نرم می‌کرد. همه می‌خواستند بدانند سرنوشت این شرکت چه می‌شود؛ اما جورجیو پا پس نکشید و با تلاشی مضاعف آن را حفظ کرد.

اولین اقدام جورجیو راه‌اندازی مجموعه‌ای از برندهای فرعی برای پاسخ‌دادن به نیازهای مختلف بازار بود. طولی نکشید که خطوط تولید این برند همه زوایای مد را پوشش داد: از پوشاک لوکس گران‌قیمت گرفته تا لباس‌های مقرون‌به‌صرفه، لباس شنا، لباس زیر، اکسسوری، جواهرات، عطر، لوازم آرایشی، کیف و کفش مردانه، زنانه و کودکانه. آرمانی به مد محدود نشد و در صنایع دیگری مانند کلکسیون لوازم خانگی، قنادی، گل‌آرایی، رستوران، هتل و املاک هم سرمایه‌گذاری کرد.

حضور جورجیو آرمانی در بازارهای جهانی

در حال حاضر، جورجیو آرمانی در آسیا و اقیانوسیه هم به‌سرعت در حال گسترش است. این برند بازارهای رشد متعددی را برای آینده هدف قرار داده است. به‌عنوان مثال، چین از مد و کالاهای لوکس به‌شدت استقبال می‌کند و جورجیو آرمانی یکی از پیشگامان بهره‌برداری از پتانسیل بازار آن بوده است. این شرکت در سال ۲۰۰۴، فروشگاه امپریو آرمانی را درست در کنار فروشگاه بزرگ باند (The Bund) در شانگهای افتتاح کرد و از آن زمان تاکنون فروشگاه‌های بیشتری را هم در سراسر چین افتتاح کرده است.

افراد مشهور علاقه‌مند به جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی احترام میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را دارد. افراد مشهوری مانند دیوید و ویکتوریا بکهام، کریستیانو رونالدو، رافائل نادال (تنیسور معروف)، مگان فاکس و ریحانا از علاقه‌مندان این برند هستند.

در ادامه می‌خواهیم برند جورجیو آرمانی را تحلیل کنیم. این بخش می‌تواند برای افرادی که قصد دارند کسب‌وکارشان را به یک برند موفق تبدیل کند راه‌گشا باشد.

سبک فردی بنیان‌گذار در برندسازی؛ هم مزیت، هم تهدید

برخلاف شیوه‌های معمول برندسازی که معمولا در صنعت کالاهای مصرفی شاهد آن هستیم، فلسفه برندسازی در صنعت مد و کالاهای لوکس کاملا منحصربه‌فرد و مبتنی بر شخصیت است. بسیاری از خانه‌های مد معروف مانند کریستین دیور، ایو سن لوران، گوچی، ورساچه و بسیاری دیگر، درست براساس شخصیت بنیانگذارانشان ساخته شده‌اند. ازآنجاکه طراحی مهم‌ترین عنصر مد است، سبک فردیِ این طراحان بزرگ برای ایجاد و حفظ راهبرد برند بسیار مهم است. این طرح‌ها و الگوهای منحصربه‌فرد هستند که شخصیت خالقان خود را منعکس می‌کنند. همین امر به برند هویت می‌بخشد و به متمایزشدن آن از دیگران کمک می‌کند. خانه مد جورجیو آرمانی مانند بسیاری از خانه‌های مد دیگر، براساس شخصیت منحصربه‌فرد خودِ جورجیو آرمانی ساخته شده است.

بااین‌حال، این جنبه از صنعت مد با اینکه حس تمایزی قوی برای خانه‌های مد ایجاد می‌کند، تهدیدی جدی هم به شمار می‌رود. وقتی کل یک برند و خانه مد او با توجه به هویت و شخصیت خود بنیان‌گذار ساخته می‌شود، حفظ برند بعد از مرگ او به چالشی بزرگ تبدیل خواهد شد.

معماری برند جورجیو آرمانی؛ برند اصلی و برندهای فرعی

وقتی یک برند در کسب‌وکار اصلی‌اش در بین مشتریان هدف محبوب می‌شود، گام بعدی این است که در خطوط مختلف و بخش‌های مختلف با بازارهای متفاوت سرمایه‌گذاری کند. به‌طور کلی امروزه جورجیو آرمانی یک برند اصلی و سه برند فرعی دارد. هریک از این برندهای فرعی درکنار برند اصلی شرکت، مجموعه‌های مختلفی از مشتریان هدف دارند و در سطوح قیمتی متفاوت عرضه می‌شوند. این برندهای اصلی عبارت‌اند از:

خط امضای جورجیو آرمانی؛ خط تولید اصلی برند

این برند مجموعه اصلی پوشاک کلاسیک این برند است که بسیار باکیفیت است و کت‌وشلوار، لباس‌هایی برای مراسم اسکار و نظایر آنها ارائه می‌کند. قیمت این پوشاک بالاست و اساسا گروه‌های سنی ۳۵ تا ۵۰ سال را دربرمی‌گیرد.

امپریو آرمانی؛ برای جوانان شیک و امروزی

برند جورجیو آرمانی - خط تولید امپریو
این خط مخصوص افراد ۲۵ تا ۳۵ سال است

این برند جوانان گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال را هدف قرار داده است. طرح‌هایی شیک و امروزی که نیاز این بازار خاص است و مشتریان بسیار زیادی دارد.

EA7؛ خط تولید پوشاک ورزشی

برند جورجیو آرمانی - خط تولید لبا‌س‌های ورزشی

این خط تولید با الهام از فوتبالیست اوکراینی، آندری شوچنکو، که در آن زمان برای آ ث میلان بازی می‌کرد و پیراهن شماره ۷ می‌پوشید، ایجاد شد. این خط برای کسانی لباس تولید می‌کند که به‌دنبال سبک‌های استثنایی هستند و عاشق فعالیت‌های ورزشی‌اند. لباس‌های ورزشی جورجیو آرمانی برای طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها ازجمله دویدن، تناسب اندام، گلف و ورزش‌های زمستانی طراحی می‌شوند.

آرمانی اکسچنج A/X؛ پوشاک مناسب برای موقعیت‌های کژوال

برند جورجیو آرمانی - خط تولید آرمانی اکسچنج

آرمانی اکسچنج (A/X Armani Exchange) دارای مجوز فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی خانه مد آرمانی است و طیف گسترده‌ای از پوشاک و اکسسوری کژوال تولید می‌کند. بااین‌حال کیفیت این لباس‌ها آن‌قدر خوب است که همان حس مد لوکس را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. این همان چیزی است که بازار انبوه مصرف‌کنندگان می‌خواهند.

خطوط متوقف‌شده جورجیو آرمانی

در سال ۲۰۱۹، گروه آرمانی تحول سه‌ساله‌ای را که آغاز کرده بود تکمیل کرد و این خطوط تولید را متوقف کرد:

جورجیو آرمانی پرایو؛ برای رویدادهای مهم

برند جورجیو آرمانی - آرمانی پرایو
کیت بلانشت (بازیگر هالیوود) در لباسی از جورجیو آرمانی برای مراسم فرش قرمز

جورجیو آرمانی پرایو (Giorgio Armani Prive) خط تولید پوشاکی بود که آرمانی در سال ۲۰۰۵ آن را برای تولید لباس‌هایی برای مراسم فرش قرمز، مت گالا و سایر رویدادهای این‌چنینی راه‌اندازی کرد. این خط تولید صرفا افراد مشهور و ثروتمندان را هدف قرار می‌داد.

آرمانی کولزیونی؛ پوشاک ارزان‌تر ولی باکیفیت

برند جورجیو آرمانی - آرمانی کولزیونی
خط تولید لباس‌های ارزان‌تر ولی با کیفیت بالا

خط آرمانی کولزیونی (Armani Collezioni) بخشی از بازار را هدف قرار می‌داد که دوست داشتند لباس‌های آرمانی را که بسیار باکیفیت بودند بپوشند؛ اما توان مالی آن را نداشتند. این لباس‌ها با کیفیت بالا ولی با قیمت تقریبا ۲۰درصد ارزان‌تر تولید می‌شد.

آرمانی جین؛ خط تولید پوشاک جین

برند جورجیو آرمانی - آرمانی جین
شلوار جین برند آرمانی

پوشاک جین آرمانی برای جوانان گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال بود و لباس‌های جین شیک و زیبا ارائه می‌داد.

آرمانی جونیور؛ مختص کودکان و نوزادان

برند جورجیو آرمانی - آرمانی جونیور

این برند به‌طور خاص برای نوزادان و کودکان است. سادگیِ در عین حال پیچیده، دوخت عالی و رنگ‌های کلاسیک از ویژگی‌های محصولات این برند فرعی بودند. جورجیو آرمانی با الهام از خط تولید پوشاک بزرگ‌سالان، جزئیات و تزئینات لوکس را هم به این لباس‌های بچگانه اضافه کرد که باعث شد کیفیت آنها دوچندان باشد.

فعالیت جورجیو آرمانی در سایر زمینه‌ها

همان طور که گفتیم، آرمانی فعالیتش را صرفا به دنیای مد محدود نکرده است. این برند چند زیرمجموعه دیگر هم دارد که عبارت‌اند از:

آرمانی کاسا؛ برای لوازم خانگی

برند جورجیو آرمانی - آرمانی کاسا
طراحی دکوراسیون با آرمانی کاسا

آرمانی کاسا (Armani Casa) در زمینه لوازم خانگی فعالیت می‌کند. این مجموعه نشان‌دهنده ایدئال‌های بنیانگذارش برای ایجاد فضایی راحت و صمیمی در خانه است که آرامش، استراحت و سرگرمی در آن جریان داشته باشد. مبلمان مدرن، لوازم جانبی، منسوجات، اشیای تزئینی و خدمات دکوراسیون داخلی برای فضاهای مختلف برخی از محصولات و خدمات این برند هستند. در سال ۲۰۱۷ جورجیو آرمانیِ مادر، پروژه خانه لوکس را در پکن با مشارکت اسمارت هیرو گروپ (Smart Hero Group) به پایان رساند و طراحی و ساخت تأسیسات این پروژه را آرمانی کاسا انجام داد.

آرمانی بیوتی؛ خط تولید محصولات زیبایی

برند جورجیو آرمانی - آرمانی بیوتی
خط تولید محصولات آرایشی زیبایی

این خط تولید زیبایی نشان‌دهنده پیچیدگی سبک آرمانی است که در آرایش، مراقبت از پوست و عطرهای آن نمود یافته است. این شرکت با کمک متخصصان این حوزه همکاری می‌کند تا دانش تخصصی خود را در زمینه هنر زیبایی در تولید محصولات به کار بگیرند. یکی از ترکیبات گران‌بهای عطرهای جورجیو آرمانی گل رز داماسک (گل محمدی خودمان) است که ارزشمندی آن به‌دلیل روش‌های استخراج دقیق آن است.

آرمانی برندد دالسی؛ خط تولید نان و شیرینی

برند جورجیو آرمانی - دالسی
شکلات‌های طراحی‌شده شیک برند آرمانی

دالسی (Armani-branded Dolci) خط شیرینی‌پزی آرمانی است که آجیل‌سوخته، شکلات، مربا، عسل، چای و انواع نان را با لوگوی A تولید می‌کند. کیفیت محصولات و طراحی منحصربه‌فرد آنها و بسته‌بندی‌ها زیبایی که دارند، آرمانی را از این نظر هم متمایز می‌کند.

آرمانی برندد فیوری؛ در زمینه گل‌آرایی

برند جورجیو آرمانی - آرمانی فیوری
نمونه‌ای از گل‌آرایی برند آرمانی برای دکوراسیون

فیوری (Armani-branded Fiori) در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی شد و در زمینه ارائه خدمات گل‌آرایی فعالیت می‌کند. اینجا هم با پیچیدگی سبک آرمانی در دنیای دکوراسیون‌هایی روبه‌رو هستیم که با گل‌ها تزئین می‌شوند. آرمانی می‌داند چیدمان بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها با ترکیب‌های زیبا و منحصربه‌فرد از گل‌ها، بهتر می‌توانند مشتریان را به خود جلب کنند.

رستوران‌ها و کافه‌های آرمانی

برند جورجیو آرمانی - رستوران‌های آرمانی
ترکیب رنگ و چیدمان دکوراسیون در رستوران‌های آرمانی بی‌نظیر است.

راه‌اندازی این رستوران‌ها، حرکت جسورانه آرمانی برای ورود به صنعت موادغذایی بود. این برند در مجموع ۱۶ رستوران/ کافه در سراسر جهان افتتاح کرده است که فقط یکی از آنها در آمریکاست. ۷ تا در آسیا و ۸ تا از آنها در اروپا هستند. همه این رستوران‌ها در شهرهای بزرگ واقع شده‌اند، طراحی بی‌عیب‌ونقصی دارند و بهترین غذاهایی را که ممکن است ارائه می‌دهند.

هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای آرمانی

برند جورجیو آرمانی - هتل آرمانی
هتل آرمانی در دبی

در سال ۲۰۰۵ آرمانی با انعقاد قراردادی با گروه املاک عمار (Emaar) که در دبی قرار دارد، هتل‌های زنجیره‌ای با برند آرمانی راه‌اندازی کرد و به این ترتیب به صنعت مهمان‌پذیری وارد شد. این برند در سال ۲۰۱۰ از آرمانی رزیدنس که مجموعه‌ای لوکس متشکل از ۱۴۴ خانه مسکونی خصوصی در برج دبی است رونمایی کرد. هتل آرمانی هم در همین برج که در سال ۲۰۰۷ بلندترین ساختمان جهان شناخته شده بود قرار دارد.

در سال ۲۰۱۱، آرمانی هتل «آرمانی میلانو» را در ساختمان مانزونی ۳۱ راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۱۶، «آرمانی هتل دبی» به‌دلیل برخورداری از امکانات فوق‌العاده و خدمات بی‌نظیرش به‌سبک ایتالیایی، به‌عنوان لوکس‌ترین هتل جهان معرفی شد.

موزه‌ها و کلاب‌های آرمانی

به جز اینها، آرمانی موزه و کلاب‌هایی هم دارد. موزه آرمانی با عنوان آرمانی سیلوز (Armani Silos) در آوریل ۲۰۱۵ در میلان و به‌مناسبت ۴۰ سال فعالیت این برند افتتاح شد. این موزه معماری بسیار جذابی دارد و ترکیبی از عناصر هندسی یکنواخت طراحی آن را تشکیل می‌دهد. در این موزه ۴۰۰ لباس و ۲۰۰ اکسسوری از مجموعه‌لباس‌های آماده آرمانی از سال ۱۹۸۰ تاکنون وجود دارد.

فلسفه برند آرمانی؛ دوام‌پذیری و ماندگاری

برند جورجیو آرمانی - ماندگاری فلسفه برند آرمانی است
شارلوت رنسون، بالرین، در لباسی از جورجیور آرمانی. زیبایی و ماندگاری فلسفه برند آرمانی است.

دوام‌پذیری ارزشی است که جورجیو آرمانی نماینده تمام‌وکمال آن است. طرح‌های آرمانی با آن خطوط دوخت تمیز و ظرافت بی‌مانندشان، همیشه از مواداولیه بادوام ساخته می‌شوند تا مدت‌ها باقی بمانند، نه اینکه بعد از یک فصل دور ریخته شوند. آرمانی می‌گوید آرزوی او این است که صنعت مد روند تولید مجموعه‌ها را با سرعت آهسته‌تری پیش ببرد و برندها، کمتر ولی باکیفیت‌تر تولید کنند. گروه آرمانی تعهدش را در ۵ زمینه بیان می‌کند:

۱. مشتریان: این برند برای اطمینان از بهترین تجربه مشتری، ایمنی و اصالت محصول را با کد کیوآر  (QR) ارائه می‌کند.

۲. زنجیره تأمین: آرمانی بر تمام مراحل سفر مواداولیه از زنجیره تأمین نظارت می‌کند و استفاده از موادشیمیایی یا آزمایش‌های شیمیایی را که دوستدار محیط‌زیست نیستند، محدود می‌کند.

۳. محیط‌زیست: گروه آرمانی از برندهایی است که پیمان مد را امضا کرده‌اند. این پیمان مجموعه‌ای متشکل از تعهداتی است که با هدف سبزتر کردن صنعت مد با حذف انتشار گازهای گلخانه‌ای، احیای تنوع زیستی و حفاظت از گونه‌ها و اقیانوس‌ها تنظیم شده‌اند. او مواداولیه و بسته‌بندی‌ها را با کمترین تأثیر مخرب زیست‌محیطی انتخاب کرده و تاجایی‌که می‌تواند از مواد قابل‌بازیافت بهره می‌برد.

۴. منابع انسانی: آرمانی به منابع انسانی خود فرصت‌های برابر می‌دهد، به تعادل بین کار و زندگی کارکنانش احترام می‌گذارد و آنها را تشویق می‌کند با شرکت در برنامه‌های آموزشی به رشد و توسعه فردی و اجتماعی خود کمک کنند.

۵. جامعه: آرمانی برای دسترسی جوامع مختلف به آب پاک و ترویج فرهنگ مرتبط با آن، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده است. برای مثال با برند لورال در اجرای پروژه «آب برای زندگی» برای دسترسی به آب پاک و آموزش بیش از ۱۹۵هزار تن در سه قاره مشارکت کرده است.

در طول پاندمی کرونا آرمانی کارخانه‌های خود را در ایتالیا به مراکزی برای تولید لباس‌های محافظ پزشکی یک‌بار مصرف برای کادر درمان تبدیل کرد و ۲.۲ میلیون دلار به بیمارستان‌های این کشور برای مبارزه با این ویروس کمک مالی کرد.

چالش‌های پیش روی جورجیو آرمانی در آینده

برند جورجیو آرمانی - چالش‌های پیش‌روی برند

این بخش فقط به برند جورجیو آرمانی اختصاص ندارد و درباره همه برندهای مشابه آن صدق می‌کند؛ برندهایی که خصوصی هستند و به یک بنیان‌گذار تکیه کرده‌اند. حال می‌خواهیم ببینیم چه چالش‌هایی در آینده ممکن است برای این برند پیش بیاید و بهتر است زودتر به‌فکر آن باشند.

معضل بنیان‌گذار؛ رهبری قوی که ستون برند است

برند جورجیو آرمانی - روبرتا آرمانی
روبرتا آرمانی، خواهرزاده جورجیو و یکی از گزینه‌های احتمالی برای جانشینی جورجیو آرمانی

این یک پدیده کلاسیک است و برای هر شرکتی که یک بنیان‌گذار و رهبر قوی و کاریزماتیک دارد رخ می‌دهد. ازآنجاکه خود این فرد مزیت رقابتی اصلی برندش است، نه بنیان‌گذار و نه آن شرکت، هیچ‌یک به زندگی بعد از بنیان‌گذار فکر نمی‌کنند. برند آرمانی هم به‌شدت به وجود بنیان‌گذارش وابسته است؛ بنابراین مدیر این برند باید هرچه زودتر اقدامات لازم را برای پرورش رهبرانی مناسب انجام دهد.

دارایی خالص آرمانی تا نوامبر ۲۰۲۰ حدود ۸.۶ میلیارد دلار بود. خود جورجیو در ۴۵ سال گذشته از زمان شروع کسب‌وکارش، مسئولیت این شرکت را به‌عنوان مدیرعامل برعهده داشته است. در سال ۲۰۱۶ آرمانی بنیادی به نام خود ایجاد کرد تا از آینده شرکتش محافظت کند. ظاهرا جانشینانی که انتخاب کرده است، خواهرزاده‌هایش روبرتا آرمانی ۵۰ ساله، سیلوانا ۶۴ ساله و برادرزاده‌اش آندریا کامرانا ۴۹ ساله هستند. به‌غیر از این افراد، دستیار قدیمی‌اش، پانتالئو دل‌اورکو (Pantaleo Dell’Orco)، که رئیس خط تولید محصولات مردانه است و عضو هیئت مدیره بنیاد هم هست در فهرست جانشینان قرار دارد. بااین‌حال آرمانی اعلام کرده است که وارث او ممکن است لزوما از اعضای خانواده نباشد به همین دلیل وارث امپراتوری آرمانی همچنان به‌صورت یک راز باقی مانده است.

تقویت ارزش ویژه برند؛ روح برند باید در برندهای فرعی دمیده شود

برندهایی که قوی هستند، معمولا با استفاده از ارزش ویژه‌ای که دارند، با سرمایه‌گذاری محدود وارد بازارهای جدیدتر می‌شوند. این باعث می‌شود شرکت‌ها جریان‌های درآمدی متعددی داشته باشند. کلوین کلاین و پیر کاردین دو نمونه از این برندها هستند. یکی از دلایل متعددی که ارزش ویژه این برندها کاهش یافت، این بود که این برندها از نام تجاری خود در طیف وسیعی از محصولات استفاده می‌کردند. این در حالی است که یکی از اصلی‌ترین عواملی که خانه‌های مد و محصولاتشان را ممتاز می‌کند، انحصاری‌بودن آنهاست. آرمانی باید این موضوع را ازنظر راهبردی در نظر بگیرد، مخصوصا اگر قصد دارد در سایر زمینه‌ها گسترش پیدا کند. همه این برندهای فرعی باید درنهایت روح برند آرمانی را در خود داشته باشند و در جهت قوی‌ترکردن آن بکوشند. نه اینکه زمینه‌هایی جداگانه از هم باشند که هیچ‌یک سبک برند مادر را دنبال نمی‌کنند.

حفظ استقلالی مالی؛ شرکتی با یک سهام‌دار

آرمانی از نظر مالی جزو برندهای نادر به شمار می‌آید. این امپراتوری با آن‌همه عظمت، فقط یک سهام‌دار دارد و آن خود جورجیو آرمانی است. درواقع جورجیو از روز تأسیس برندش تاکنون آن را به همین شیوه اداره کرده است. جالب‌‌تر اینکه این شرکت تاکنون هیچ‌گونه وام بانکی نگرفته است. همین استقلال مالی به آن کمک کرده است تا در مناطق دیگری بازارها را آزمایش کند. هیچ فشاری هم از سوی سهام‌داران متوجه آن نیست و تاکنون که موفق عمل کرده است.

بااین‌حال ادامه‌دادن این شرکت تک‌نفره در آینده ممکن است دشوار باشد. ازآنجاکه در بسیاری از صنایع درنهایت ادغام اتفاق می‌افتد، ممکن است برای آرمانی هم رخ دهد. ادغام می‌تواند برای چنین شرکتی نوعی چالش باشد.

حفظ شخصیت برند به‌شکل مستمر

یکی از جنبه‌های اصلی برندهای مد، شخصیت و هویت آنها در بازار است. ایجاد شخصیتی که با مشتریان ارتباط برقرار کند و با آنها تعامل داشته باشد، از سخت‌ترین جنبه‌های ساخت یک برند قوی است. آرمانی با حضور در بازارهای متنوع، با مشتریان متنوعی هم سروکار دارد و حفظ این شخصیت، چالش بزرگ آینده این برند است.

سخن پایانی

برند جورجیو آرمانی یکی از بزرگ‌ترین برندهای صنعت مد با سبکی کاملا پیچیده و منحصربه‌فرد است. زمینه فعالیت این برند بسیار گسترده است؛ اما روح آرمانی در تمام آنها جریان دارد. جورجیو بنیان‌گذار این برند و ستون اصلی آن است و تا به امروز، بار موفقیت این برند را یک‌تنه به دوش کشیده است. فلسفه آرمانی در برندش ماندگاری محصولات آن است. در پایان، بیایید برخی از محصولات جورجیو آرمانی را با هم ببینیم:

برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
کالکشن بهار ۲۰۲۲
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
کالکشن بهار ۲۰۲۰
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
مجموعه پاییز ۲۰۱۳
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
تاکسیدو بسیار خوش‌دوختی از برند جورجیو آرمانی
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
لباسی از برند فرعی آرمانی پرایو
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
کالکشن ۲۰۱۸
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
کت‌شلوار بسیار خوش‌دوخت از این برند
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
عطر سی (Si) از برند جورجیو آرمانی
برند جورجیو آرمانی - محصولات برند
ساعت زیبایی از برند آرمانی

جورجیو به‌زیبایی می‌گوید:

ماندگاری، فلسفه همیشگی بنیان‌گذاری برند من بوده است: من لباس‌هایی ارائه می‌کنم که دوام داشته باشند و بتوان سال‌ها آن را پوشید. اخلاق همیشه مقدم بر راهبرد است.

برخی‌ها فکر می‌کنند محصولات بادوام مشتری را تا مدت‌ها از برند دور نگه می‌دارد. این در حالی است که به‌باور جورجیو آرمانی، بادوام‌بودن یک محصول مشتری را ترغیب می‌کند بازهم بخرد؛ حتی اگر نیاز نداشته باشد. به‌نظر شما کدام یک از این دو راهبرد درست است؟ لطفا دیدگاه‌های ارزشمندتان را برایمان بنویسید.

او پسر مالک یک شرکت کشتیرانی است که قرار بوده پزشک شود

او عاشق فوتبال به خصوص تیم اینترمیلان است. آرمانی تاکنون برای تیم ملی ایتالیا و چلسی لباس طراحی کرده است.

جورجو آرمانی کسی بود که ژاکت‌های بامبر را وارد دنیای فشن کرد

جورجو آرمانی اولین مالک برند بین‌المللی است که در چین شروع به فعالیت کرده است.

جورجو آرمانی اولین طراحی است که حداقل BIM را برای استفاده از مدل‌ها تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian