رنگ سال ۲۰۲۳ توسط شرکت پنتون تعیین شد

شرکت پنتون هرساله نزدیک سال نو میلادی رنگ جدید سال را معرفی می کند. این رنگ در طراحی لباس و دکوراسیون در سال جدید بسیار دیده خواهد شد. در ادامه به معرفی رنگ سال 2023 و همچنین 1402 خواهیم پرداخت.

رنگ سال ۲۰۲۳ Viva Magenta با الهام از خاک خلیج فارس

سالانه این شرکت رنگ سال را اعلام میکند


Viva Magenta چیست؟

رنگ سال پنتون، Viva Magenta 18-1750، با قدرت و نشاط می لرزد. این سایه ای است که ریشه در طبیعت دارد که از خانواده قرمز نشات می گیرد و بیانگر سیگنال جدیدی از قدرت است. Viva Magenta شجاع و نترس و رنگی تپنده است که شور و نشاط آن جشنی شاد و خوش بینانه را ترویج می کند و روایتی جدید می نویسد.

رنگ سال امسال قدرتمند و قدرتمند است. این یک قرمز متحرک جدید است که در شادی خالص، تشویق به آزمایش و ابراز وجود بدون محدودیت، یک سایه برق‌آور و بدون مرز است که به عنوان یک بیانیه برجسته ظاهر می‌شود. PANTONE 18-1750 Viva Magenta از هر کس و هرکسی با همان شور زندگی و روحیه سرکش استقبال می کند. این رنگی است جسورانه، پر از شوخ طبعی و همه چیز را شامل می شود.

در این عصر فناوری، ما به دنبال الهام گرفتن از طبیعت و آنچه واقعی است هستیم. PANTONE 18-1750 Viva Magenta از خانواده قرمز می‌آید و از رنگ قرمز کوشینال الهام گرفته شده است، یکی از با ارزش‌ترین رنگ‌های متعلق به خانواده رنگ‌های طبیعی و همچنین یکی از قوی‌ترین و درخشان‌ترین رنگ‌هایی که جهان شناخته شده است.

PANTONE 18-1750 Viva Magenta که ریشه در امر اولیه دارد، ما را دوباره به ماده اصلی متصل می کند. PANTONE 18-1750 Viva Magenta با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می کند و به ما کمک می کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

لتریس آیزمن

مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون

رنگ ۲۰۲۳ بسیار به رنگ کشور قطر و همزمان با جام جهانی قطر میباشد

رنگ سال 2023 چیست؟

این شرکت رنگی از خانواده قرمز را با نام «ویوا مگنتو» به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است. رنگ ویوا مگنتو رنگ قرمزی قاطع اما غیرزننده است. گفته می‌شود این رنگ قرمز برگرفته از خاک قرمز خلیج فارس است.

رنگ سال 2023
رنگ سال 2023

موسسه پانتون (pantone)ـ شرکت رنگ آمریکایی- که هر سال ماه دسامبر، رنگ سال جدید را اعلام می‌کند، امسال به سراغ رنگی از خانواده قرمز رفته است و رنگ سرخابی (ارغوانی روشن) زنده را رنگ سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است.

رنگ سرخابی زنده (Viva Magenta)، رنگی بین آبی و قرمز، گرم و خنک؛ برگرفته از طبیعت و رنگ خاک‌های خلیج فارس است. حتی می‌توان گفت این رنگ خودش دربرگیرنده طیفی از رنگ‌هاست. با اینکه حدود ۱۵۰ سال از تولید این رنگ می‌گذرد، هرگز رنگ کهنگی نمی‌گیرد و نگاهی رو به آینده دارد و پیشروست. همچنین سرخابی در عین کهن و قدیمی بودن، با دنیای دیجیتال امروزی همخوانی دارد.

موسسه رنگ اشاره کرد که این یک سایه قوی و جسورانه است که چیزی زنده و واقعی را به دنیای فناوری می آورد.‌‌

رنگ سال 2023

خصوصیات رنگ سال جدید Viva Magenta

رنگ سال پنتون، Viva Magenta ۱۸-۷۵۰، رنگی با نشاط است که ریشه در خاک ایران دارد. این رنگ قرمز زیبا، بیانگر سیگنال جدیدی از قدرت بوده به طوری که شجاعت و نترس بودن در دل این رنگ نهفته شده است. رنگی تپنده که شور و نشاط آن جشنی شاد و خوش بینانه را ترویج می‌دهد و روایتی جدید را می‌نویسد.

رنگ سال 2023

رنگ ۲۰۲۳ ویوا مگنتو رنگی قدرتمند و قرمز متحرکی است که روح سرکش خود را بدون هیچ محدودیتی ابراز کرده و از هر کسی که شور زندگی و روحیه‌ای سرکش در سر دارد، استقبال می‌کند.

قرمز مایل به زرشکی تعادلی بین گرم و سرد را ایجاد کرده و همچنین رنگی ترکیبی است، که به راحتی دنیای چند بعدی ما (فیزیکی و مجازی) را در برمی‌گیرد. نام این رنگ منحصر به فرد؛ قرمز کارمینی است که شجاعانه و بدون هیچ تهاجمی بر هر چیزی چیره می‌شود. قرمز کارمینی با رویکرد «مشت در دستکش مخملی» است که نوید دهنده آینده‌ای روشن برای جهانیان است.

این رنگ، رنگ قدرت و توانایی است و به شما حس شادی محض و خودابرازی بدون محدودیت می‌دهد. این رنگ از هرکس که شور زندگی و روحی سرکش دارد، استقبال می‌کند و بنابه گفته مدیر اجرایی شرکت رنگ پانتون، «این رنگ جسور، شجاع و نترس است و لذت و خوش‌بینی را به تصویر می‌کشد. چیزی که این روزها واقعا به آن نیاز داریم.»

سرخابی یا ارغوانی زنده، رنگی ترکیبی است که جای خود را در دنیای چند بعدی -فیزیکی و مجازی- ما باز می‌کند. این رنگ، به‌اندازه قرمز جگری، تهاجمی نیست اما جسور است و می‌تواند طراحی‌های زیبایی خلق کند.

اثر سرخابی زنده در روح و روان

سرزندگی و نشاطی که در رنگ‌های خانواده قرمزها وجود دارد، به ما حس خوب زندگی و توانایی می‌دهد. رنگ سرخابی زنده که در این طیف قرار دارد، به دلیل اینکه هر دو ویژگی گرمی و خنکی را داراست، متعادل است و به فرد حسی از قدرت و اعتمادبه‌نفس و در عین حال انسانیت می‌دهد. این رنگ به افراد کمک می‌کند که هنگام تصمیم‌گیری با تفکر و منطق عمل کنند. درضمن این رنگ حس خوش‌بینی و شادی را تقویت می‌کند.

همچنین موسسه پانتون معتقد است در این دنیای دیجیتال که افراد با استفاده از فضای مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند، با استفاده از رنگ‌هایی که از طبیعت منشا گرفته‌اند می‌توانند از نظر روحی و روانی در تعادل بیشتری قرار بگیرند.

شرکت پنتون در آستانه ورود به سال ۲۰۲۳ قرمز پررنگ را با نام تجاری «پرشین رِد» الهام گرفته از سرخی خاک خلیج فارس به عنوان رنگ سال اعلام کرد

رنگ سال ۲۰۲۳ Viva Magenta با الهام از خاک خلیج فارس

«پنتون» می‌گوید، از آنجایی که مردم جهان طی چند سال اخیر با پاندمی کوید ۱۹ مواجه بوده‌اند، این رنگ دارای قدرت و سرزندگی مورد نیاز برای حرکت به سمت آینده‌ای مثبت است.

موسسه رنگ «پنتون» همچنین به این موضوع اشاره کرد که این رنگ، یک سایه قوی و جسورانه است که چیزی زنده و واقعی را به دنیای فناوری می‌آورد. ‌

لتریس آیزمن (مدیر اجرایی پنتون) درباره انتخاب رنگ سال توضیح داد است: «ما این رنگ را انتخاب کردیم چون فکر کردیم یک سایه غیر متعارف برای یک زمان خاص است؛ چیزی که می‌تواند چشم‌انداز جدیدی به ما ارائه دهد. این رنگ انتقال دهنده قدرت است اما نه به روش تهاجمی بلکه کاملا قاطعانه!»

آیزمن که رنگ سال را یک قرمز تپنده و جاری توصیف کرد، همچنین معتقد است: «رنگ سال ۲۰۲۳ فرصتی برای بازنگری، ‌ احترام و ارتباط مجدد با تاریخ و در عین حال تصور آینده‌ای روشن است.   این رنگ پیوند عمیقی با گذشته و حال دارد و رنگی که همه را تشویق می‌کند که در لحظه انتخاب جسورانه داشته باشند. نام رنگ به خودی خود به شما می‌گوید که این رنگی است که باید با آن جشن بگیرید؛ رنگی شاداب که خوش بینی و شادی را تقویت می‌کند.

همانند هر سال قبل از آغاز سال نو میلادی رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون مشخص شد. رنگ سال ۲۰۲۳ Viva Magenta  (قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز) معرفی شده است. رنگی که حتی با نگاه کردن به آن سرشار از انرژی و هیجان می‌شوید و قطعاً در مد و پوشاک و دکوراسیون داخلی امسال تأثیر زیادی خواهد داشت.

رنگ سال 2023

هر سال با نزدیک شدن به سال نو میلادی شرکت پنتون رنگ سال را با توجه به شرایط دنیا و حس و حالی که مردم دنیا تجربه می‌کنند، انتخاب می‌کند. بعد از انتخاب رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون بیشتر طراحان لباس و دکوراتورهای معروف با الهام گرفتن از این رنگ طرح‌های جدید را ارائه می‌دهند.

)Viva Magenta قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز) یا «قرمز پرشین» انتخاب شده است. این رنگ در مجموعه پنتون برگرفته از «رنگ قرمز خاک خلیج فارس» است و درواقع طیف خاصی از رنگ سرخابی است.

رنگ سال1402- 2023

رنگ امسال رنگی برای «ایجاد اشتیاق بیشتر به زندگی است» و انرژی زیادی دارد. قرمز پرشین یا ویوا مگنتا رنگی بین قرمز و آبی است که هیچ طول موجی ندارد و از ترکیب دو رنگ اصلی پدید می‌آید، درواقع این رنگ نه ارگانیک است و نه مصنوعی. بعد از دو سال که پنتون رنگ بنفش و خاکستری و زرد را به عنوان رنگ سال مشخص کرده بود، حال زمان آن فرا رسیده بود تا به سراغ رنگی جسورانی از خانواده قرمز برود.

روش ست کردن رنگ سال 2023

کد رنگ Viva Magenta یا قرمز آتشین مایل به زرشکی PANTONE 18-1750 است که ما را به سوی تقویت قدرت درونی‌مان سوق می‌دهد. برای اجرای رنگ Viva Magenta در فتوشاپ می‌توانید کد رنگ را در قسمت رنگ‌ها جستجو کنید و از آن برای طراحی‌های خود استفاده نمایید.

روند انتخاب رنگ سال در پنتون

پنتون (Pantone) نام یک شرکت معتبر در زمینه رنگ است که تمام کدهای رنگی را در خود جای داده و هر ساله رنگ سال را با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای دنیا انتخاب می‌کند. برای انتخاب رنگ سال کارشناسان و نمایندگان در اتاق‌هایی با دیوارها و لوازم کاملاً سفید حاضر می‌شوند.

استفاده از «رنگ سفید» در اتاق فکر پنتون موجب می‌شود تا هیچ ایده‌ای به آن‌ها تلقین نشود و راحت‌تر روی انتخاب رنگ سال تمرکز کنند. سپس افراد حاضر اشیایی را که رنگ‌های الهام‌بخش دارند، به سایر کارشناسان نشان می‌دهند و پس از گفتگو و بررسی همه پیشنهادات، رنگ سال انتخاب می‌شود.

ویژگی رنگ سال ۲۰۲۳

روند انتخاب رنگ سال در پنتون

رنگ Viva Magenta رنگی برای خلق یک داستان جدید در دنیاست. رنگی از خانواده قرمز که ریشه در طبیعت دارد و نشاط و انرژی را ساطع می‌کند. در این رنگ سیگنال‌هایی از قدرت احساس می‌شود.

این رنگ نشانه تعامل بین هوش مصنوعی و خلاقیت انسان است که شور، شوق، امید، هیجان و شجاعت را تقویت می‌کند و موجب تسکین زخم‌های گذشته می‌شود و حسی سرشار از امید، اعتماد به نفس و ارتباط را در جهان زنده می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که باید برای روی پا ایستادن تلاش کنید.

برای انتخاب رنگ ویوا مگنتا رگبار مشکلاتی که انسان‌ها در چند سال اخیر با آن مواجه بودند در نظر گرفته شده است. استفاده از رنگ سال ۲۰۲۳ در مد، فناوری و دکوراسیون می‌تواند در روحیه انسان‌ها تغییراتی ایجاد کند و امید و هیجانی وصف‌ناپذیر به دنیای کسل‌کننده ما بعد از پشت سر گذاشتن دوران پاندمی ببخشد.

ویژگی رنگ سال 2023
دلیل انتخاب رنگ سال 2023

رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون سایه‌ای از قرمز پررنگ است که بیانگر قدرت و سرزندگی مورد نیاز برای ایجاد آینده‌ای مثبت است. این رنگ نوعی سرخابی یا قرمز زرشکی است که از ترکیب رنگ گرم قرمز و رنگ سرد آبی پدید می‌آید. رنگ امسال با الهام از «خاک سرخ خلیج فارس» و حشره‌ای خاص به نام «cochineals» انتخاب شده است.

«ایزمن»، مدیر اجرایی موسسه پنتون می‌گوید که ما این رنگ را انتخاب کردیم چون حس کردیم یک سایه غیرمتعارف برای یک زمان غیرمتعارف ایده مناسبی است و چشم‌انداز جدیدی به ما ارائه می‌دهد.

«ایزمن» خاطرنشان می‌کند که رنگ سال ۲۰۲۳ قدرت را القا می‌کند، اما قدرتی قاطعانه؛ نه تهاجمی. رنگ امسال پنتون نشاط و انرژی زیادی دارد و سیگنال‌هایی از قدرت در آن حس می‌شود و حسی سرشار از خوش‌بین بودن به آینده را به ما القا می‌کند.

این رنگ نوعی قرمز متحرک و تپنده و پویا است که فرصتی برای بازنگری، احترام و ارتباط با تاریخ و آینده‌ای روشن را برای بشر فراهم می‌کند. رنگ ویوا مگنتا شجاعانه و سرشار از حس خوش بینی و شادی است،«ایزمن» می‌گوید ما امیدواریم که این رنگ به انرژی و پویایی بیشتر دنیا کمک کند و به ما قدرتی جسورانه ببخشد. رنگ امسال حس خوش بینی و شادی را تقویت می‌کند و این دقیقاً همان چیزی است که مردم دنیا به آن احتیاج دارند.

با پوشیدن این رنگ امکان ندارد وارد اتاقی شوید و کسی به شما توجه نکند. استفاده از رنگ سال ۲۰۲۳ روحیه سرکش و جسارت یک انسان را تقویت می‌کند و این موضوع برای ساخت دنیایی جدید ضروری است.

رنگ سال ۲۰۲۳ برای لباس

رنگ سال 2023 برای لباس

رنگ مد سال جدید ۱۴۰۲-۲۰۲۳ ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد است و تعادل بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ ویوا مگنتا یا قرمز پرشین در ترکیب لباس موجب می‌شود تا همه چشم‌ها به شما خیره شود. این رنگ حسی سرشار از اعتماد به نفس، انرژی و جذابیت به شما می‌بخشد و شما را مرکز توجه قرار می‌دهد.

روش ست کردن لباس رنگ سال ۲۰۲۳

روش ست کردن رنگ سال 2023

برای انتخاب رنگ لباس سال ۲۰۲۳ پیشنهاد می‌شود حتماً از رنگ ویوا مگنتا یا سایه‌هایی از این رنگ استفاده کنید. برای ست کردن رنگ سال ۲۰۲۳ می‌توانید از سایه‌های تیره تا روشن آن در کنار هم استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های مکمل مثل آبی، طلایی، کرم نیز در کنار این رنگ جلوه آن را دوچندان می‌کند. می‌توانید در کنار رنگ سال ۱۴۰۲ از رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی و خاکستری نیز استفاده کنید.

برای ست کردن رنگ مد سال ۱۴۰۲ سعی کنید به همه جزئیات و رنگ‌های روی لباستان توجه کنید و با به کار بردن اکسسوری‌ها و طرح‌های هوشمندانه با رنگ‌های خاص در استایل یک ست بی‌نظیر و جذاب خلق کنید.

استفاده از رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون در دکوراسیون

استفاده از رنگ سال 2023 پنتون در دکوراسیون

برای ست کردن رنگ سال در دکوراسیون داخلی گزینه‌های زیادی وجود دارد. طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنند که این رنگ را در تناژهای مختلف تیره تا روشن در کنار هم استفاده کنید.

بهترین گزینه برای انتخاب رنگ مبل رنگ سال ۲۰۲۳ استفاده از یک کاناپه مخملی است. می‌توانید این مبل را با اکسسوری‌های سرخابی رنگ ترکیب کنید و برای سایر بخش‌های دکوراسیون از رنگ‌های خنثی کمک بگیرید.

رنگ مد سال جدید ۱۴۰۲-۲۰۲۳ نمادی از جسارت است پس از ایجاد این تغییر نترسید و با استفاده از این رنگ ترکیبی جسورانی در دکوراسیون منزل و محل کار خود ایجاد کنید. در دکوراسیون داخلی منزل خود می‌توانید رنگ قرمز پرشین را با مشکی، رنگ چوب، طلایی، سفید، کرم، نقره‌ای، آبی تیره و سبز آبی ترکیب کنید.

استفاده از رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری روشن تا تیره نیز گزینه فوق‌العاده‌ای برای ست کردن با رنگ سال ۲۰۲۳ است.

اجرای رنگ سال ۲۰۲۳ در آشپزخانه

برای ست کردن رنگ ۲۰۲۳ در آشپزخانه باید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید تا جلوه فضا دوچندان شود. برای این کار بهتر است از اکسسوری‌هایی به رنگ قرمز پرشین استفاده کنید و آن را با جزیره آشپزخانه به رنگ قرمز ست کنید.

در مورد کابینت‌ها استفاده از رنگ تند می‌تواند موجب خستگی چشم‌ها و شلوغی محیط شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای کابینت‌ها از رنگ‌های خنثی کمک بگیرید.

تأثیر رنگ سال ۲۰۲۳ بر کسب و کارها

رنگ ویوا مگنتا ۲۰۲۳ از نظر روانشناسی موجب افزایش ارتباط و بهبود تولید می‌شود. استفاده از این رنگ می‌تواند روحیه جسارت و سرزندگی را در کسب و کارها زنده کند و امید به ساخت آینده‌ای بهتر را در کسب و کارها افزایش دهد.

بسیاری از برندهای مطرح دنیا هر سال لوگو و محیط کاری خود را با رنگ سال به روز می‌کنند و با این کار انرژی بیشتری را به کسب و کار خود می‌بخشند. به خاطر داشته باشید که به کار بردن رنگ سال در تبلیغات و طراحی کارت و پوستر نیز می‌تواند جلوه‌ای از به روز بودن و پیشرو بودن به برند شما ببخشد.

برای ست کردن رنگ سال ۲۰۲۳-۱۴۰۲ می‌توانید از تن‌های مختلف این رنگ در کنار رنگ‌های خنثی کمک بگیرید. رنگ‌هایی مثل آبی، طلایی، نقره‌ای، سفید نیز از بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با رنگ سال هستند.

کد رنگ سال ۲۰۲۳

کد هگر رنگ سال ۲۰۲۳: BE3455#

کد RGB رنگ سال ۲۰۲۳: ۱۹۰, ۵۲, ۸۵

کد HSL رنگ سال ۲۰۲۳: ۴۷%, ۷۳% ۳۴۶%

مؤسسه پنتون، زبان جهانی رنگ را اعلام می‌کند و تصمیمات مهم رنگ را در هر مرحله از گردش کار برای برندها و تولیدکنندگان ممکن می‌سازد. بیش از ۱۰ میلیون طراح و تولید کننده در سراسر جهان به محصولات و خدمات Pantone برای کمک به تعریف، برقراری ارتباط و کنترل رنگ نیاز دارند. همچنین آنها به استفاده از فناوری پیشرفته X-Rite برای دستیابی به ثبات رنگ در مواد مختلف و پرداخت‌های گرافیکی و مد تکیه می‌کنند.

طراحی محصولات استاندارد توسط پنتون دارای مشخصات رنگ دیجیتال و فیزیکی و ابزار گردش کار است. موسسه رنگ پنتون استانداردهای رنگ سفارشی، هویت برند و مشاوره رنگ محصول و همچنین پیش‌بینی روند شامل رنگ سال پنتون، گزارش‌های روند رنگ باند مد، روانشناسی رنگ و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

مجوز B2B Pantone سیستم رنگ پنتون را در محصولات و خدمات مختلف ادغام می‌کند و به دارندگان مجوز اجازه می‌دهد تا با ارزش‌های تایید شده پنتون ارتباط برقرار کرده و باز تولید کنند و کارایی را برای کاربران خود بهبود بخشند.  Pantone Lifestyle رنگ و طرح را در پوشاک، خانه و لوازم جانبی با هم ترکیب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian