کفش قهوه‌ای بعد از کفش‌های مشکی بیشترین طرفدار را بین آقایان دارد. جالب اینجاست که دقیقا برعکس کفش مشکی، هماهنگ‌کردن کفش قهوه‌ای با لباس‌های مختلف کمی گیج‌کننده است. در این مطلب می‌خواهیم درباره روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان صحبت کنیم.

تاریخچه و تکامل قوانین مربوط به ست‌کردن کفش قهوه‌ای

آیا درباره قانون «در شهر قهوه‌ای نپوشید» یا « بعد از ساعت ۶ قهوه‌ای نپوشید» چیزی شنیده‌اید؟

نگاهی به تاریخ پوشاک مردانه نشان می‌دهد در قرن ۱۸ و اوایل ۱۹ میلادی، بو برومل که اسطوره شیک‌پوشی در تاریخ بوده است، همیشه در شهر چکمه‌های چرمی مشکی و صیقلی می‌پوشید. بسیاری از افراد مشهور بعد از او ازجمله آنوره دو بالزاک (نویسنده معروف)، هرمان فورس فون پوکلر-موسکائو (نجیب‌زاده آلمانی)، ژول باربی دورو وه‌ای (نویسنده فرانسوی) و ادوارد هفتم از او الگو گرفتند و در تمام مراسم رسمی و در سطح شهر کفش مشکی می‌پوشیدند. در آن زمان قوانینی وجود داشت که می‌گفت مردان نباید در سطح شهر قهوه‌ای بپوشند یا بعد از ساعت ۶ نباید قهوه‌ای بپوشند. احترام‌گذاشتن به این قوانین به‌معنای پذیرفته‌شدن در اجتماع بود.

در دهه ۱۹۳۰، ادوارد، شاهزاده ولز، توانست برخی از قوانینی را که درباره پوشاک مردانه اعمال می‌شد تغییر دهد. او طرفدار کفش‌های دو رنگ و تک‌رنگ قهوه‌ای بود. در دهه ۱۹۵۰ هم سیدنی دی. بارنی در کتاب راهنمای لباس‌پوشیدن انگلیسی نوشت:

در محیط کار یا گردش روزانه در شهر می‌توانید از کت و جلیقه و شلوار هماهنگ با کفش‌های مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید. فقط کفش‌های قهوه‌ای را با کت و شلوار آبی تیره نپوشید.

بااین‌حال، با وجود اینکه قوانین مربوط به کفش قهوه‌ای کاملا حذف شدند، هنوز هم لباس رسمی فقط کفش‌های مشکی را می‌طلبید.

کفش قهوه‌ای در دوران معاصر

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان

امروزه قوانین مربوط به لباس‌پوشیدن خیلی ساده‌تر از دوران گذشته شده‌اند. بااین‌حال هنوز یک‌سری موارد هستند که همچنان سختگیرانه به نظر می‌رسند، با این تفاوت که هیچ الزامی برای رعایت آنها وجود ندارد و اگر نخواهید انجامشان دهید هیچ‌کس نمی‌تواند مجبورتان کند. از سوی دیگر، این قوانین به یک‌سری مراسم خاص محدود شده‌اند. برای نمونه، ایتالیایی‌ها برای مراسم تدفین، عروسی و مهمانی شب، حتما باید کفش مشکی بپوشند. در بریتانیا، رنگ مشکی همچنان ارتباطش را با کسب‌وکار حفظ کرده است؛ هرچند افرادی هم هستند که در محل کار کفش آکسفورد قهوه‌ای می‌پوشند. همچنین هنوز هم نمی‌توانید با تاکسیدو کفش قهوه‌ای بپوشید.

بنابراین همان طور که مشاهده می‌کنید، می‌توانید کفش قهوه‌ای را هرجا دوست دارید بپوشید و همه چیز به خودتان بستگی دارد؛ اما اگر بخواهید شیک‌پوشی‌تان را به رخ بکشید، بهتر است هوشمندانه آن را با لباس‌ها و موقعیتی که در آن هستید ست کنید. برای نمونه، کفش‌های برنزی روشن ممکن است در مهمانی شب یا عروسی انتخاب جذابی نباشد.

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان

برخلاف کفش‌های مشکی، کفش‌های قهوه‌ای رنگ تنوع زیادی دارند. چرم و جیر قهوه‌ای می‌توانند سایه‌های مختلف تیره تا روشن، مایل به زرد، مایل به قرمز و برنزی داشته باشند. با هر لباسی از پارچه جین گرفته تا پارچه‌های بافت جناغی، کبریتی، فلانل، فاستونی و تویید به‌خوبی ست می‌شوند.

۱. با کت‌وشلوار رسمی در محیط کسب‌وکار

در محیط کار رسمی که کت‌وشلوار دو تکه یا سه تکهٔ شامل جلیقه می‌پوشید، احتمالا پارچه آن را از فاستونی یا فلانل تک‌رنگ، راه‌راه یا چهارخانه انتخاب می‌کنید. بسته به رنگ آن می‌توانید یکی از رنگ‌های طیف قهوه‌ای را ست کنید:

کت و شلوار مشکی رسمی

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
با کت و شلوار رسمی مشکی، کفش قهوه‌ای نپوشید.

کت‌وشلوار مشکی را هرگز با کفش قهوه‌ای نپوشید.

کت و شلوار خاکستری تیره

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار خاکستری تیره، کفش قهوه‌ای تیره یا متوسط

اگر کت‌وشلوارتان خاکستری تیره است می‌توانید کفش قهوه‌ای تیره یا متوسط بپوشید. از پوشیدن کفش‌های قهوه‌ای برنزی خودداری کنید.

کت و شلوار خاکستری متوسط

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار خاکستری متوسط، کفش قهوه‌ای تیره یا گیلاسی

با کت‌وشلوار خاکستری متوسط، کفش چرم قهوه‌ای تیره یا قهوه‌ای گیلاسی می‌تواند خوب باشد. باز هم تأکید می‌کنیم کفش قهوه‌ای برنزی با رنگ‌های تناژ مشکی جذاب نمی‌شوند.

کت و شلوار آبی سرمه‌ای

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار سرمه‌ای، کفش قهوه‌ای تیره یا برنزی

کفش‌های قهوه‌ای مایل به زرد و قهوه‌ای تیره هر دو با این رنگ کت‌وشلوار مناسب به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید ظاهری متمایز داشته باشید می‌توانید کفش‌های برنزی روشن انتخاب کنید.

کت و شلوار آبی روشن

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار آبی روشن، کفش قهوه‌ای روشن

با کت‌وشلوار آبی روشن کفش مشکی بیشتر جور در می‌آید، بااین‌حال به خود لباس هم بستگی دارد که چطور باشد. برای مثال، اگر کت‌وشلوار آبی روشن با راه‌راه‌های نازک (پارچه دیپلمات) نباشد، می‌توانید کفش قهوه‌ای روشن با آن ست کنید.

کت و شلوار قهوه‌ای تیره

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار قهوه‌ای تیره، کفش قهوه‌ای تیره

با کت‌وشلوار قهوه‌ای تیره فقط از کفش‌های طیف قهوه‌ای استفاده کنید و اصلا به مشکی فکر نکنید.

نکات مهم

  • معمولا کت‌وشلوارهای سه تکه رسمی‌ترند. به همین دلیل معمولا بهتر است آنها را با کفش مشکی بپوشید. بااین‌حال به پیشنهادهای بالا هم فکر کنید.
  • به‌عنوان یک قانون کلی، همیشه بهتر است کفشتان رنگ قهوه‌ای تیره‌تری نسبت‌به کت‌وشلوار داشته باشد.
  • اگر کمربند می‌بندید سعی کنید رنگ کفش قهوه‌ای‌تان را با آن هماهنگ کنید. ازآنجاکه چرم قهوه‌ای رنگ‌های متفاوتی دارد حتما مجبور نیستید دقیقا هر دو را هم‌رنگ انتخاب کنید. کافی است از نظر تیرگی و روشنی به هم نزدیک باشند.

۲. با لباس‌های کژوال در موقعیت‌های کژوال

کت‌وشلوارها و لباس‌های کژوال معمولا از الگوها و رنگ‌های پررنگ‌تر، پارچه‌های ترکیبی از جمله کتان، مخمل کبریتی و نظایر آنها تهیه می‌شوند. برای اینکه کفش‌های قهوه‌ای را با لباس‌های کژوال ست کنید، به پیشنهادهای زیر توجه کنید:

با لباس‌های سبز

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار کژوال سبز، کفش قهوه‌ای

با لباس سبز، چه روشن باشد یا تیره، کفش‌های قهوه‌ای عالی هستند. ترکیبی جنگلی و جذاب که برای موقعیت‌های کژوال مناسب است. دنبال کفش مشکی نروید.

با لباس خاکی‌رنگ

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار خاکی، کفش قهوه‌ای تیره

با لباس‌های خاکی‌رنگ هم از پوشیدن کفش‌های مشکی خودداری کنید. کفش قهوه‌ای تیره برای کت‌وشلوار یا لباس خاکی‌رنگ عالی است.

لباس‌های برنزی یا قهوه‌ای مایل به زرد

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار برنزی، کفش قهوه‌ای متوسط

اگر لباس قهوه‌ای مایل به زرد یا برنزی می‌پوشید، کفش‌هایی به رنگ قهوه‌ای متوسط، تیره و گیلاسی بهترند.

لباس‌های طیف سفید مانند عاجی و استخوانی

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت و شلوار سفید یا عاجی کژوال، کفش قهوه‌ای روشن

با کت‌وشلوار و لباس سفید کفش دورنگ یا قهوه‌ای روشن بهترین انتخاب است. کفشی که بخشی از آن قهوه‌ای روشن و بخش دیگرش سفید باشد عالی می‌شود. بااین‌حال کفش‌های تک‌رنگ قهوه‌ای تیره، متوسط یا قهوه‌ای مایل به قرمز هم انتخاب خوبی هستند.

لباس‌های قهوه‌ای

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت کژوال قهوه‌ای، کفش قهوه‌ای گیلاسی

لباس‌های قهوه‌ای کژوال را همیشه با کفش‌های قهوه‌ای از همان رنگ یا سایه‌های تیره و روشن آن ست کنید.

۳. تک‌کت اسپرت یا ژاکت با شلوار جین یا پارچه‌ای

اگر کت‌وشلوار نمی‌پوشید و معمولا تک‌کت اسپرت یا ژاکت را ترجیح می‌دهید، به این شکل آن را با کفش قهوه‌ای ست کنید:

تک‌کت مشکی با شلوار چینو سرمه‌ای

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کت اسپرت مشکی، شلوار چینو سرمه‌ای، کفش قهوه‌ای مایل به زرد

با تک‌کت مشکی، بوت یا کفش چرم قهوه‌ای مایل به زرد مناسب است. اگر شلوارتان مشکی است، بی‌خیال کفش قهوه‌ای شوید؛ مگر اینکه جین مشکی باشد.

شلوار جین آبی روشن یا تیره

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
شلوار جین، کفش قهوه‌ای روشن

جین آبی و حتی مشکی را می‌توانید با کفش چرمی قهوه‌ای ست کنید. مخصوصا اگر قهوه‌ای روشن باشد عالی است. بوت‌های چرمی قهوه‌ای به‌شدت با شلوار جین آبی روشن جور هستند.

بلوز، پیراهن یا شلوار قرمز

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
لباس قرمز، شلوار تیره، کفش قهوه‌ای

با لباس قرمز می‌توانید به‌راحتی کفشی قهوه‌ای، خواه روشن خواه تیره، بپوشید. البته شاید قهوه‌ای مایل به قرمز کمی زیاده‌روی به نظر برسد. با لباس‌های قرمز قهوه‌ای تیره و خرمایی بهترند.

ست‌کردن کفش قهوه‌ای با جوراب

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
کفش قهوه‌ای را با جوراب‌هایتان ست کنید

آقایان معمولا بیشتر از خانم‌ها به جوراب وابسته هستند. برای ست‌کردن جورابتان با کفش قهوه‌ای می‌توانید از ترکیب‌های زیر استفاده کنید:

  • جوراب آبی با راه‌راه بنفش با کفش قهوه‌ای روشن. برای موقعیت‌های کژوال عالی است؛
  • جوراب آبی تیره با راه‌راه آبی روشن با کفش قهوه‌ای تیره. برای موقعیت‌های رسمی بهتر است؛
  • کفش قهوه‌ای برنزی با جوراب چهارخانه با رنگ‌هایی از قهوه‌ای روشن و تیره. برای موقعیت‌های کژوال مناسب است؛
  • جوراب قرمز روشن با راه‌راه‌های صورتی و کفش دربی جیر قهوه‌ای متوسط. جیر کلا غیررسمی است و جایگزین مناسبی برای کتانی است؛
  • جوراب زرد روشن با کفش جیر قهوه‌ای متوسط. ترکیب زرد و قهوه‌ای برای موقعیت‌های غیررسمی عالی است؛
  • جوراب نارنجی با کفش قهوه‌ای شکلاتی. مناسب برای موقعیت‌های کژوال؛
  • جوراب طرح‌دار روشن با کفش دربی قهوه‌ای. مناسب برای لباس‌های غیررسمی.

تغییر ظاهر کفش قهوه‌ای با رنگ‌های مختلف بند کفش

روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان
با تغییر دادن بند کفش قهوه‌ای می‌توانید ظاهر آن را با بخشی از لباستان هماهنگ کنید. البته برای موقعیت‌های رسمی مناسب نیست.

یکی دیگر از روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان این است که بندهای آن را با بخشی از لباستان هماهنگ کنید. خیلی سریع، آسان و بدون نگرانی انجام می‌شود؛ زیرا اگر خوب در نیامد، چیزی از دست نداده‌اید و می‌توانید بند دیگری ببندید. مثال‌های زیر را ببینید:

  • بندهای زرد با کفش قهوه‌ای؛
  • بند قرمز ملایم با کفش دربی قهوه‌ای تیره؛
  • بندهای قهوه‌ای روشن با کفش دربی قهوه‌ای تیره؛
  • بند سبز یشمی با کفش جیر قهوه‌ای.

یادتان باشد همه این موارد غیررسمی هستند. با کت‌وشلوارهای رسمی بندهای مشخص و چشمگیر جالب نیستند.

بافت چرم قهوه‌ای در کفش

هرچه بافت و طرح کفش شلوغ‌تر باشد کفش غیررسمی‌تر خواهد شد. کفش‌های سنتی چرمی قهوه‌ای با لباس‌های رسمی و کفش‌های بروگ، جیر و لوفر که رنگ روشن‌تری داشته باشند، با لباس‌های کژوال جور در می‌آیند.

سخن پایانی

کفش‌های قهوه‌ای جایگزین کفش مشکی نیستند و هر مردی باید حتما یک جفت آکسفورد ساده مشکی داشته باشد. انواع کفش قهوه‌ای برای موقعیت‌های کژوال و غیررسمی عالی هستند؛ اما برخی از انواع آن را می‌توانید برای موقعیت‌های رسمی و محیط کار بپوشید. بااین‌حال اگر رویدادی بیش از حد رسمی است، کفش قهوه‌ای مناسب نیست. در این مطلب روش‌های ست کردن کفش قهوه‌ای برای آقایان را گفتیم. این روش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند خوش‌پوش باشید و با ایجاد ترکیبی زیبا در لباس‌هایتان در هر جمعی بدرخشید.

برخی افراد در پوشیدن لباس‌ها و کفش‌های قهوه‌ای افراط می‌کنند. به نظر شما دلیل آن چیست؟ آیا می‌دانید چه افرادی از رنگ قهوه‌ای خوششان می‌آید؟ لطفا نظرتان را در دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian