روش‌های سنتی فروش لباس، دیگر کارایی سابق خود را ندارند و در حال حاضر با روی کار آمدن کسب و کارهای اینترنتی و استفاده بیش از پیش مردم از موبایل و رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال بهترین راه فروش لباس به شمار می‌رود.

لباس پارسی؛ برنامه بازاریابی لباس شامل شناسایی مشتری هدف و پیدا کردن محصولات مورد علاقه او است.‌گذشته از این همه، سبک فوق العاده شما سبکی است که خود واقعی شما را نشان میدهد. از موارد مهم و قابل توجه در رازهای فروش بیشتر در پوشاک به خصوص در فروشگاه هایی که لباس ها را به صورت اینترنتی می فروشند، توجه به عکس هایی است که جهت تبلیغ، مورد استفاده قرار می گیرند.

هنگامی که مشتری برای خرید به صورت حضوری یا آنلاین مراجعه می کند، در مواقع مواجه شدن با یک تصویر فوق العاده و منحصر بفرد از لباس مورد نظر، جذب شده و برای دریافت اطلاعات کافی حتما به آن توجه خواهد کرد. پس داشتن ظاهر مناسب و خوب برای طراحی فضای فروش لباس‌ها و همین طور انواع پوشاک، یک فرصت اصلی برای روبرو شدن فروشنده با مشتری می باشد. در مورد خریدهای اینترنتی این امر بسیار مهم است و کیفیت ایده آل یک عکس، نقش بسزایی در بالا رفتن فروش و گرایش مشتری به خرید خواهد داشت. برای گرفتن عکس های خوب جهت قرار دادن در فروشگاه های اینترنتی لازم است که آیتم های خاصی را در این زمینه مورد توجه قرار بدهید. از جمله این آیتم ها بهره مندی از میزان نور و روشنایی مناسب برای عکاسی از جنبه های مختلف پوشاک است.

عکس هایی که در نور طبیعی گرفته می شوند دارای رنگ واقعی محصول بوده و می توانند جذابیت خاصی را به نمایش بگذارند. شما با استفاده از کلمات مناسب و دوستانه در مورد محصولی که در حال ارائه آن هستید، می توانید پیشنهادات مربوط به ظاهر طراحی شده را برای مشتریان بیان کنید. در واقع با استفاده از تعادل موجود در توصیف ویژگی ها، می توان به خریداران بالقوه ارزش یک محصول را به صورت واقعی تر نشان داد. این توصیفات در بازار آنلاین، به عنوان یکی از رازهای فروش بیشتر در پوشاک می باشد و می تواند پرسش های متداول خریداران را با احساس مسئولیت مناسب حل کرده و بهترین پاسخ را به آنها ارائه نماید. علاوه بر این در یک فروش حضوری نیز این امکان وجود دارد که شما با بهترین توصیف از پوشاکی که برای فروش مد نظر قرار داده اید، ابهام را در مورد جوانب مختلف از محصول مورد نظر برای خریدار رفع کنید. یکی از رازهای فروش بیشتر در پوشاک که از اهمیت بالایی برخورداز است و باید به آن دقت کرد، این است که کیفیت محصولات ارائه شده قربانی رقابتی که در این زمینه وجود دارد نشود. کیفیت پوشاک ارائه شده به عنوان یک تضمین معتبر و بسیار مهم برای فروش بیشتر است و در ضمن، اعتبار فروشنده را نیز ضمانت می کند. در بسیاری از موارد، کیفیت محصول به طور غیر مستقیم به عنوان یک روش تبلیغی مهم در نظر مشتری نیز یاد می شود. کیفیت به عنوان یک امر بسیار ویژه در فروش پوشاک سبب می شود که فروشگاه، معروف شده و از شهرت بالایی در زمینه ارائه بهترین کیفیت برخوردار شود و از مهم ترین رازهای فروش بیشتر در پوشاک محسوب می شود.

ازموارد مورد نظر این است که پوشاک بدون هیچ گونه چروک و کثیفی در معرض دید خریدار قرار بگیرد. با ترفندهای ساده ای مانند بخار می توانید محصول خود را بی عیب و نقص و زیباتر جلوه دهید. اگر بازار انتخابی شما برای فروش تنها به صورت بازار آنلاین می باشد، بهتر است که عکس ها از لباس هایی کاملا مرتب و تمیز تهیه شده باشند. در این زمینه اگر مهارت کافی دارید از آن استفاده کنید، در غیر این صورت عکاسان حرفه ای می توانند کمک شایانی برای داشتن عکس های حرفه ای به شما بکنند. برای فروشگاه هایی که مشتریان حضوری به آنجا مراجعه می کنند، تمیزی و صاف بودن لباس ها سبب جلب رضایت بیشتر و گرایش مشتری برای انتخاب و خرید می شود.

از جمله نکات مهمی که در فروش بیشتر در پوشاک مطرح می شود این است که فروشندگان می توانند از برچسب های دقیق تری مانند استاندارد و یا همه موارد مهم و مورد تایید در مورد محصول استفاده کنند تا در مورد جنس و کیفیت پوشاک، شفاف سازی شود. با این موارد، بازدهی در فروش بیشتر می شود و خریداران نیز اعتماد بنفس بیشتری را در یک خرید امن تجربه می کنند. به عنوان یک فروشنده حرفه ای در جهت بازدهی و فروش بیشتر می‌توانید احساسات خود را در مورد محصول بیان کنید؛ این مورد نشان می دهد که شما به عنوان یک فروشنده چه بینشی دارید. در فروش می توانید از پیشنهادات مشتری استفاده کرده و در این مورد از آنها تشکر کنید. با انجام این کار دید مثبتی در خریداران خود به وجود خواهید آورد و نظرات بهتری را به سوی خود جلب می کنید.

در فروش بیشتر در پوشاک برای جذب خریداران می توان به منحصر بفرد بودن و یا داشتن ویژگی هایی مانند فروش بالا و یا کاربرد محصول اشاره نمود. این مورد به عنوان یکی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر نام برده می شود و کمک می کند که مشتری از فروش این محصول اطمینان داشته و رضایت مصرف کنندگان در طول زمان فروش بیشتر شود. اما در مورد بازارهای آنلاین باید توجه کرد که ارائه قیمت های پایین تر در مورد محصولی مشابه نادیده گرفته نشود و توجه به بازار رقابتی در این زمینه فراموش نگردد.

از موارد مهم در فروش بیشتر در پوشاک که به خصوص در فروش اینترنتی اهمیت بالایی دارد، این است که شما از بسته بندی های خاص برای ارائه محصول به مشتری استفاده کنید. همراه با بسته بندی می توان از یک کارت تشکر و یا یک کارت ویزیت مناسب برای مشتری استفاده کرد. این امر سبب می شود که محصول فروخته شده بیشتر در ذهن مشتری باقی بماند. بهتر است در مورد حمل و نقل و ارسال کالا هم دقت لازم را داشت. تاخیر در دریافت محصول سفارش داده شده از نظر مشتری جالب نیست و اعتماد او را نسبت به فروشگاه مورد نظر کم می کند.

موارد حائز اهمیت در فروش می توانند یکی از عوامل ذیل باشند:

جمعیت شناسی و شناخت جامعه هدف

اولین قدم در این راه، باید به شناخت مشتری هدف معطوف شود. بنابراین لازم است که همه نوع اطلاعاتی از آنها به دست آورید و به دنبال راهکارهایی باشید تا آنها را به خرید از شما ترغیب کند. زندگی آنها چطور است، آیا سنتی هستند یا اهل مد و فشن هستند؟ از کدامیک از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ بهترین راه ارتباط با آنها چیست؟ با شناخت مشتری هدف می‌توانید نوع تبلیغات خود را انتخاب کنید.

قیمت گذاری صحیح محصول

محصولات خود را از نظر استراتژی قیمت‌گذاری با رقبا مقایسه کنید. در عین حال روش فروش شما باید به حدی با دیگران متفاوت باشد که در میان سایر برندها خودنمایی کرده و مشتری به واسطه طرح‌های خاص، جذب شما شود.

تبلیغات را فراموش نکنید

تبلیغات باید منحصر به فرد بودن کالاها و بوتیک شما را به رخ بکشد. باید طرح مشخصی برای لوگو و رنگ طراحی داشته باشید. از این طرح به طور مداوم در ایمیل‌ها، نمادها و سایر ابزارهای تبلیغاتی استفاده کنید. امروزه هر کسب و کاری به وب سایت نیاز دارد پس از این راه می‌توانید اطلاعات مورد نیاز مشتری هدف را به دست آورید و در عین حال، تصویری خاص و ویژه از فروشگاه لباس خود را به مشتری عرضه کنید. در واقع می توان گفت وب سایت به عنوان ویترین مغازه شما عمل کرده و تفاوت آن را نسبت به سایر رقبا نشان می‌دهد.

توجه به رویدادهای خاص جهت بازاریابی و فروش لباس

رویدادهای خاص، فرصتی ایده‌آل برای جذب مشتری و افزایش ترافیک سایت‌ است. مشتری همواره به موارد جدید و متفاوت علاقه دارد. پس می‌توانید رویدادهای خاص را از طریق ایمیل و تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات محلی به مشتری‌ خبر دهید. از کوپن‌های تخفیف نیز می‌توانید هر از چند گاهی استفاده کنید، اما نباید به کرات اتفاق بیفتد زیرا از ارزش آن کاسته می‌شود.

خدمات مشتری

کیفیت، تولید، نوع متریال وغیره هر لباس با دیگری متفاوت است و به همین دلیل کارکنان فروش باید اطلاعات کاملی از محصولات داشته و از ویژگی منحصربه‌فرد هر یک از لبا‌س‌ها باخبر باشند.

هدف گذاری جهت فروش محصولات

برای اینکه هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات، مبلغ معقولانه‌ای باشد باید اهداف فروش و سود شما، واقعی و دست‌یافتنی باشند. لباسی که بیشترین فروش را دارد، شناسایی کنید. نتایج تلاش‌های بازاریابی را به طور مستمر ارزیابی کرده و مقدار برگشت سرمایه را مشخص کنید.

خلاقیت در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا راهی خلاقانه برای جذب مخاطب است. برای این منظور می‌توانید داستان کسب و کار، شرکت و برندتان، اهداف و ارزش‌های خود را مطرح کنید. برای تکمیل بازاریابی محتوا لازم است که همواره ظاهر قابل قبولی داشته باشید. از یک طراح خلاق بخواهید برندی متمایز و در عین حال به یادماندنی برای شما طراحی کند. از این طرح باید در همه بازاریابی‌ها، توزیع و فروش خود استفاده کنید تا در ذهن مخاطب جا بیفتد.

داستان برند خود را تعریف کنید

در ادامه باید داستانی جذاب از برند خود تعریف کنید، به عبارتی باید تصویری به مراتب جذاب‌تر از شرکت، برند، ارزش‌ها، سابقه و اهداف‌تان ارائه کنید. این داستان باید شامل موضوعات جالبی از گذشته منحصربه‌فرد، سنت‌ها، طراحی‌ها و تخصص‌تان باشد. به یاد داشته باشید که ظاهر حرف اول را در صنعت مد و لباس می‌زند و به همین دلیل باید برای تکمیل داستان برندتان، ظاهر زیبایی از بوتیک خود ارائه کنید. بنابراین از یک طراح بخواهید هویت برندی متمایز و در عین حال به یادماندنی برایتان خلق کند.

استفاده از اپلیکیشن

یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در عرصه مد و لباس، اپلیکیشن‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهد قبل از خرید، مدل لباس را روی بدن‌تان ببینید. خریدار با کمک این تکنولوژی از روی موبایلش می‌تواند سایز و مدل لباس را ببیند و بعد آن را خریداری کند.

نمایش مراحل تولید لباس

برای ایجاد حس کنجکاوی مشتری می‌توانید فیلمی از مراحل تولید خط لباس تهیه کنید. با این کار، علاقه مشتری را تحریک کرده و همزمان می‌توانید از انگیزه پشت طراحی‌های خود بگویید و کیفیت متریال و ظرافت و تخصص کارکنان تولید را نشان دهید.

تنوع در ارائه پوشاک و مدل های گوناگون که با سلایق مختلف مشتریان تطابق مناسبی داشته باشد، دست مشتری را در انتخاب مناسب ترین لباس باز می گذارد. در ضمن سبب می شود که مشتری فروشگاه مورد نظر را به عنوان گزینه ای برجسته در ذهن خود به خاطر بسپارد تا برای مراجعات بعدی از آن استفاده کند. اگرچه تنوع بالا ممکن است موجب سردرگمی مشتری در انتخاب شود، با توجه به راهنمایی هایی که از طرف فروشنده در اختیار او قرار داده می شود بهترین خرید صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian