در این مطلب شما با بهترین روش های مراقبت و نگهداری از لباس آشنا خواهید شد. اگر لباس های شما نیز قبل از آنکه سایزتان تغییر کند، غیر قابل استفاده می شود؛ احتمالا با روش های نگهداری و مراقبت از البسه مختلف به خوبی آشنا نیستید. تا انتها این مطلب همراه ما باشید و با نکاتی که می تواند عمر مفید لباس شما را کاهش دهد ،آشنا شوید.  

شست و شو بیش از اندازه لباس ها باعث کاهش عمر آن می شود

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث کاهش عمر لباس شما شود، شست و شو بیش از اندازه می باشد. اگر نسبت به چرک های یقه و مچ آستین پیراهن خود حساس هستید و با کوچکترین لکه باید آن را بشویید، هنگام شست و شو تنها دور مچ و یقه تان را بشویید و دیگر قسمت های لباس را خیلی ماساژ ندهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که شست و شوی لباس می تواند به بافت طبیعی پارچه آسیب برساند و از کیفیت پارچه بکاهد. تصور اشتباه دیگری که در خصوص شست و شوی لباس ها می باشد، این است که با دادن لباس ها به خشک شویی، مانع از آسیب به بافت البسه خواهیم شد. اما بهتر است بدانید که خشک شویی ها نیز از برخی مواد شیمیایی برای شست و شوی لباس استفاده می کنند، که می توانند کیفیت بافت پارچه را کاهش بدهند.  

به نحوه آویزان کردن بافت و ژاکت های خود دقت کنید.

هنگامی که بافت یا ژاکت خود را شست و شو می دهید، بسیار سنگین می شود و آویزان کردن آن ها روی بند موجب می شود تا آستین و دیگر قسمت های بافت، کش آمده و دفرمه شود. برای خشک کردن لباس های سنگین،مثل بافت و پلیور ها بهتر است آن ها را به صورت کامل و نه آویزان شده، به روی رخت اویز پهن کرده تا کاملا خشک شود. در ضمن بهتر است ژاکت های خود را برای مدت طولانی نیز حتی به صورت خشک روی چوب لباسی آویزان نکنید تا سنگینی لباس و شل بودن بافت ، موجب دفرمه شدن ژاکت یا پلیورتان نشود.  

از چلاندن لباس ها برای زودتر خشک کردن لباس، جلوگیری کنید

در گذشته چلاندن لباس های برای خشک کردن سریع تر لباس ها بسیار رایج بوده است. امروزه نیز این کار توسط ماشین های تمام اتوماتیک انجام می شود، اما می توان میزان آسیب به بافت پارچه را در گذشته بیشتر شمارد. امروزه از خشک کن ها نیز برای خشک کردن لباس ها استفاده می شود که هنوز خیلی در میان مردم رایج نشده است. اما بهترین حالت برای خشک کردن لباس ها، پهن کردن آن روی رخت آویز می باشد.  

از جارختی یا بند های آویزان سیمی استفاده کنید

جارختی های سیمی به دلیل اینکه به مروز زمان دچار فرسایش و یا زنگ زدگی می شوند، می توانند پیراهن شما را با تیزی هایی که دارند،پاره کنند. بهتر است از بندآویزی استفاده کنید که جنس پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید تا مانع از آسیب دیدن لباس های تان بر اثر تیزی یا پارگی لباس شوید.  

نحوه صحیح نگهداری لباس های زمستانی پس از تغییر فصل

فصل تازه از راه رسیده است و نوید هوای خوش بهاری و گرمای دلپذیر تابستان را با خود آورده است؛ به‌ویژه که در ایران، کشور چهارفصل، گرما زودتر از موعد آغاز می‌شود. آنچه انسان را به‌شوق می‌آورد، یک کمد پر از لباس‌های بهاره و خنک تابستانی است که یا تازه‌اند، یا پر از خاطرات رنگین بهاران گذشته.

شاید در ذهن سروسامان دادن به کمد لباس‌ها و مرتب‌کردن آن مانند فیلمی جلوه کند که شما «ستاره» آن باشید، اما واقعیت مستلزم کار زیاد و خلاص شدن از دست کوهی از لباس‌ها، و کاری است که تنها با یک برنامه سفت‌وسخت می‌تواند به‌خوبی انجام شود. درواقع، اگر پاییز بعد را از یاد نبرید، می‌توانید به انبار لباس‌های فصل سرمای خود به چشم یک جایزه نگاه کنید: کمدی مرتب از ژاکت‌های گرم و آماده برای پاییز و زمستان سردی که در پیش است.

نکته‌هایی که برای انبار کردن لباس های زمستانی باید به آن‌ها توجه داشت:

اولین قانون برای تعویض پوشاک‌ها در کمدتان این است که نخست لباس های زمستانی را بشویید. مهم‌ترین مورد برای تمیز کردن و رفو هم «ژاکت‌ها» است: اگر اجازه دهید که تا فصل پاییز و ماه مهر، به‌همان شکل باقی بمانند، وقتی دوباره سروقت‌شان بروید با لکه‌های زرد و لایه ضخیمی از گرد و غبار روبه‌رو خواهید شد که موجب کهنگی لباس‌ها می‌شود.

تازه، از بین بردن لکه‌ها بعد از مدت طولانی انبار کردن اصلا کار آسانی نیست و گاه ناممکن است. همچنین، باید بوی این پوشاک‌ ها را از بین ببرید. نه‌تنها بوی بدن، که بوی تکه‌غذاهایی که قبلا روی آن‌ها ریخته شده یا هرگونه کثیفی دیگری، می‌تواند باعث جذب شدن شب‌پره‌ها و حشرات موذی شود و با لکه زرد و بدبویی مواجه می‌شوید که زیر بغل پیراهن سفید شما جا خوش کرده است.

از دیگر موارد شایان توجه، استفاده نکردن از چوب‌لباسی برای نگه‌داری لباس های زمستانی است، چرا که اثر زشت رخت‌آویز روی شانه‌های لباس می‌ماند و فرم آن را تغییر می‌دهد. بهترین راه حل، استفاده از تاکن‌های لباس و انبار کردن آن‌ها در کشو یا کمد است و اگر آن‌ها را پیش‌تر شسته باشید و تمیز باشند، احتمال اینکه مورد حمله بیدها قرار بگیرند بسیار پایین می‌آید.

برای آن دسته لباس های زمستانی که حتما به رخت‌آویز نیاز دارند، همچنان می‌شود گزینه رخت‌آویز را پیشنهاد کرد: فقط به شرط آنکه دقیقا اندازه لباس باشد و شکل آن را حفظ کند. در این صورت، دیگر مهم نیست که جنس آن پلاستیک باشد، یا سیمی، یا چوبی.

کفش‌ها و چکمه‌های زمستانه‌تان را از یاد نبرید! آن‌ها را هم باید قبل از انبار کردن بشویید و از آلودگی‌هایی که روی سطوح‌شان نشسته پاک کنید. همیشه بسته‌های ژل سیلیکا و بوگیرهای کوچکی که با کفش‌های خود می‌خرید، نگه دارید و در چنین مواقعی استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند رطوبت پاپوش‌های عزیزتان را بگیرند و در درازمدت از کهنگی آن‌ها جلوگیری کنند.

همچنین، می‌توانید پوشاک‌های خود را در کیسه‌های پلاستیکی انبار کنید. در صورتی که لباس‌ها پاکیزه باشند، نیازی به استفاده از کیسه‌های بدون هوا نیست.

درواقع، با آنکه این نوع کیسه‌ها امروزه طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده‌اند، باید گفت که محل جالبی برای انبار کردن لباس های زمستانی نیستند و اتفاقا سبب جذب حشرات موذی می‌شوند؛ چون فضای داخل کیسه می‌تواند با نبود هوا داغ شود و حشرات هم عاشق مکان‌های گرم، مرطوب و تاریک‌اند. . بهترین کار، دور نگه داشتن پوشاک از نور خورشید و نگه‌داری آن‌ها در دمای خنک همراه با جریان هوا  است.

راهنمای نگهداری و مراقبت از لباس ها

ذخیره سازی لباس ها در یک واحد مجزای شخصی، راهکار مناسبی برای نگهداری از آنها به حساب می آید

راهنمای نگهداری و مراقبت از لباس ها

چه وسواس خرید داشته باشید و چه لباس های زیاد، بالاخره همیشه مجبورید لباس های تابستانی را زمستان ها ذخیره کنید. کمد لباستان چیزهای زیادی را در خود جای می دهد و گاهاً شما آمادگی لازم برای دست کشیدن از برخی اقلام خاص را ندارید. حال این سوال پیش می آید که پس چگونه می توان آنها را در خانه و به شیوه ای درست نگهداری و ذخیره کرد.

نکات ضروری برای  انبار کردن و مراقبت از لباس ها

نگهداری و ذخیره و مراقبت از لباس های خود در خانه، راهکاری مناسب برای مراقبت کردن از آنهاست. برای این کار باید یک فضای مناسب را در خانه خودتان به این امر تخصیص دهید.

به این صورت می توانید تمام لباس ها و اقلام شخصی خود را در خانه ذخیره کنید، و سر وقت درباره نیاز یا عدم نیاز به آنها تصمیم گیری کنید. اما اگر در منزل جایی برای نگهداری لباس های خود نداشتید؛ می توانید از مراکزی که مختص این کار بوده و به محل زندگیتان نزدیک است، استفاده نمایید. به این صورت هر زمانیکه بخواهید می توانید به لباس های خود دسترسی پیدا کنید.

چند نکته و ترفند عالی در زمینه نگهداری و مراقبت از لباس ها:

۱- اقلام و لباس های شخصی خود را قبل از ذخیره سازی آماده کنید

لباس های خود را قبل از بردن به انبار، بشویید و اتو کنید. لکه های سطحی و آلودگی ها با گذشت زمان بر روی لباس ها تثبیت می شوند، و در هنگام خروج از انبار و استفاده مجدد، پاک کردن آنها بسیار مشکل خواهد شد.

در ضمن لباس های کثیف می توانند جانوران موذی و حشرات را به خود جذب کنند؛ در نتیجه ممکن است لباس هایتان صدمه ببینند. توجه داشته باشید که باید تمام لباس های خود را طبق دستورالعمل های شستشو، بشویید. همچنین قبل از ذخیره و انبار کردن آنها، حتماً باید از خشک بودن وسایل شخصی خود اطمینان حاصل نمایید.

توجه داشته باشید که اگر لباس هایتان را براساس دستورالعمل هایشان نگهداری کنید؛ با خیال راحت می توانید آنها را ذخیره می کنید؛ چرا که مطمئن می شوید هیچ آسیبی متوجه آنها نیست. لباس های شما باید به گونه ای برای انبار کردن آماده شوند که گویی قرار است به همین زودی از آنها استفاده می کنید.

۲- بهتر است از کیسه های ذخیره سازی خلاء استفاده نکنید

کیسه های مختلفی برای ذخیره سازی اقلام مختلف وجود دارند که همگی آنها برای نگهداری لباس ها مناسب می باشند. به عنوان مثال کیسه های ذخیره سازی خلاء، گزینه های خوبی برای صرفه جویی در فضا هستند. اما اگر لباس ها به مدت طولانی در این کیسه ها بمانند؛ ممکن است آسیب ببینند.

نگهداری و مراقبت از لباس ها در این گونه کیسه ها نه تنها باعث چروک شدن شان می شود؛ بلکه تسریع روند تخریب آنها را نیز به دنبال کرد، چرا که الیاف طبیعی برای حفظ ساختار و یکپارچگی خود به هوا نیاز دارند.

یک روش بهتر برای ذخیره سازی لباس ها، استفاده از وان های پلاستیکی است. با این کار لباس های شما در هنگام ذخیره سازی خفه نمی شوند. در ضمن باید آنها را از نظر وزنی به درستی بسته بندی کنید؛ پس در ابتدا لباس های سنگین را در زیر قرار دهید. اگر چنین وسیله ای در خانه ندارید؛ بهتر است با فروشگاه محلی خود در این زمینه صحبت کنید.

۳- به کیسه های پلاستیکی و جعبه های مقوایی، نه بگویید

همان طور که در بالا گفتیم؛ محفظه های پلاستیکی هوابندی شده ای که دارای یک منفذ می باشند، بهترین گزینه برای ذخیره و نگهداری لباس ها محسوب می شوند. با این کار لباس هایتان هم خشک می مانند، و هم در اکثر موارد رشد کپک ها و قارچ ها درون آنها متوقف می گردد. از محفظه های پلاستیکی تمیز و خشک استفاده کنید و آنها را با پارچه های نخی قدیمی، اما تمیز بپوشانید.

دور استفاده از کیسه های پلاستیکی را خط بکشید؛ زیرا این کیسه ها می توانند رطوبت را به دام بیاندازند، و باعث کپک زدگی یا زردی پارچه ها شوند.

در ضمن هرگز لباس های خود را در یک جعبه مقوایی بسته بندی نکنید؛ چرا که این جعبه ها نمی توانند از لباس های شما در برابر جانوران موذی یا عناصر مختلف محافظت کنند. محلی که لباس های خود را در آن نگهداری می کنید، نباید دارای آفات باشد؛ پس بهتر است به جای اینکه بعدها متاسف شوید، در ابتدا چشمان خود را به خوبی باز کنید.

اگر قصد دارید لباس هایی که برایتان ارزش احساسی بالایی دارند را نگهداری کنید و مشکلی از بابت هزینه ندارید؛ بهتر است از جعبه های پلاستیکی استفاده کنید که ترکیبات مواد اولیه آنها فاقد مواد اسیدی و دستمال کاغذی است. به خصوص در هنگام نگهداری لباس های موروثی حتماً از چنین جعبه هایی بهره بگیرید؛ زیرا برخی جعبه های پلاستیکی معمولی ممکن است مواد شیمیایی از خود متصاعد کنند، از این رو تاثیرات نامطلوب و منفی بر روی لباس ها می گذارند.

۴- هرگز نفتالین را به کار نگیرید

نفتالین نه تنها بوی وحشتناکی به لباس های شما می بخشد؛ بلکه هیچ وقت ۱۰۰% موثر واقع نمی شود. اگر گلوله های نفتالین توسط کودکان و حیوانات خانگی یافت شوند؛ می توانند برای آنها بسیار خطرناک باشد. یک جایگزین بهتر برای نفتالین، توپ های طبیعی چوب سدر است؛.

آنها از لباس هایتان در برابر بید، کپک و بوی کهنگی محافظت می کنند. بنابراین بهتر است هنگام ذخیره و بسته بندی لباس های خود، حتماً چند توپ سدر در داخل آنها بیاندازید. در ضمن باید مواظب باشید، چرا که گلوله های چوب سدر نباید مستقیماً بر روی لباس هایتان قرار بگیرند؛ برای اطمینان بیشتر می توانید آنها را بر روی محفظه های نگهداری لباس قرار دهید.

۵- محل ذخیره سازی لباس باید تمیز، خشک، خنک و تاریک باشد

هنگام انتخاب جایی برای نگهداری و مراقبت از لباس های خود، باید مطمئن شوید که مکان مورد نظر تمام ویژگی های یک مکان مناسب برای ذخیره سازی پوشاک را دارد. بهتر است جاییکه لباس هایتان را در آن نگهداری می کنید؛ تمیز، خشک، خنک و تاریک باشد.

در حالت ایده آل بهتر است لباس ها در جایی نگهداری شوند که دمای آن بیش از ۲۳ درجه سانتیگراد افزایش نمی یابد؛ در ضمن باید این محیط مقدار کمی رطوبت داشته باشد. اما اگر قصد دارید یک کالای موروثی یا کالایی که از نظر احساسی برای شما بسیار با ارزش است را نگهداری کنید؛ این حرف بیشتر یک راهنمایی صرف محسوب می شود. تا زمانیکه فضای مورد نظرتان تمیز باشد و مستقیماً در معرض نور یا روشنایی قرار نگیرد، مشکلی برای کالایتان به وجود نمی آید.

در ضمن اگر قصد دارید لباس های خود را برای مدتی طولانی نگهداری کنید؛ بهتر است مکان های مخصوصی که مختص این کار هستند و شرایط آب و هوایی آنها تحت کنترل است را انتخاب نمایید.

۶- تنها به نگهداری بسنده نکنید و لباس های خود را بررسی نمایید

لباس های خود را چه در انبار و چه در هر جای دیگری ذخیره کنید؛ بایستی هر چند وقت یک بار آنها را مورد بررسی قرار دهید. حداقل سالی یک بار لباس ها و اقلام شخصیتان را بررسی کنید تا ریسک آسیب دیدگی آنها به حداقل برسد و اگر احساس کردید در معرض آسیب دیدگی هستند به موقع آنها را نجات دهید. ممکن است برخی وسایل شما از قفسه های انبار بیافتند و یا اینکه احتمال دارد برخی اقلام را خیلی محکم بسته بندی کرده باشید، و در بررسی مجدد متوجه آنها شوید. بنابراین بررسی مجدد جاییکه لباس هایتان را در آن نگهداری می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد.

نگهداری و مراقبت از لباس ها برای مدتی طولانی

احتمالاً شما هم مثل خیلی ها دارای لباس های زیادی باشید که به تناوب از آنها استفاده می نمایید. در حقیقت لباس هایی مثل لباس شنا (که اندام تان را از آنچه هست بهتر نشان می دهد)، شلوار جین (مخصوصا آنهایی که بسیار دوستشان دارید و کاملاً برای شما مناسب هستند) و اقلام فانتزی مثل یک دست لباس مشکی کوچک یا یک کت خز همیشه پوشیده نمی شوند.

در نتیجه گاهاً مجبورید برخی از لباس هایتان را به صورت بلند مدت ذخیره و نگهداری کنید. چه بخواهید پوشاک خود را به دلیل نقل مکان ذخیره کنید و چه صرفاً به دنبال نگهداری لباس های زمستانی تان باشید؛ در هر صورت نیازی نیست برای سالم نگهداشتن لباس های خود به نفتالین متوسل شوید. در عوض به شما توصیه می کنیم به نکاتی که در این مطلب خواهیم گفت توجه کنید؛ چرا که در این صورت به راحتی می توانید لباس هایتان را برای مدتی طولانی نگهداری نمایید.

نگهداری لباس شنا

بعد از پایان تابستان دیگر وقت آن رسیده که لباس های شنای خود را بردارید؛ پس سعی کنید حتماً آنها را بشویید و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. در غیر این صورت مجبورید لباس های شنای کپک زده خود را جمع کنید.

در ضمن بهتر است از انتخاب کیسه های Ziploc برای نگهداری این لباس ها اجتناب کنید؛ شاید این کیسه ها در ظاهر گزینه ای عالی به نظر برسند؛ اما در حقیقت مانند یک ماشین جوجه کشی برای کپک ها و قارچ ها عمل می کنند. به جای آن بهتر است لباس های شنای خود را کاملاً تا زده و به شکلی صاف و یکدست در یک کیسه پارچه ای قرار دهید تا شکل خود را حفظ کرده و بدشکل نشوند.

ذخیره و نگهداری شلوارهای جین

نگهداری از شلوارهای جین مورد علاقه تان بسیار آسان است. اگر هم مانند خیلی افراد تمایلی به شستن شلوارهای جین خود ندارید؛ می توانید با منجمد کردن آنها به مدت یک شب، کلیه باکتری ها و قارچ هایشان را از بین ببرید.

به هر حال چه شلوار جین خود را شسته باشید و چه تنها به منجمد کردن آن بسنده کرده اید؛ در هر صورت باید کاملاً آنها را تا زده و در محفظه های پلاستیکی تمیز نگهداری نمایید. اما باید مطمئن شوید که این محفظه های پلاستیکی در محیطی با دمای کنترل شده نگهداری می شوند، و گرنه ممکن است شلوار جین شما کمرنگ شده و یا حتی خراب گردد.

مراقبت از پوشاک خز

از آنجاییکه پول زیادی را صرف لباس های خز خود کرده اید؛ پس دوست دارید در حین نگهداری همچنان حالت عالی شان را حفظ کنند. به همین دلیل آنها همیشه باید در مکان های مخصوص مراقبت از لباس، ذخیره و نگهداری شوند؛ چرا که در این مکان ها علاوه بر اینکه شرایط دمایی همواره تحت کنترل است، فضای زیادی هم برای آویزان کردن لباس های ذخیره شده وجود دارد.

اما اگر در جایی زندگی می کنید که همیشه دارای آب و هوای خنک است؛ لباس های خزتان را می توانید در یک کمد جادار نگهداری کنید، بدین وسیله دیگر آنها در معرض گرمای زیاد قرار نمی گیرند.

در ضمن اگر می خواهید از لباس های خزتان بیشتر محافظت کنید، هر کدام را به صورت مجزا در یک کیسه پارچه ای بسیار بزرگ قرار دهید؛ دقت کنید کیسه پارچه ای، نه کیسه پلاستیکی. در غیر این صورت لباس های خز شما داخل این کیسه های پلاستیکی خفه می شوند.

نحوه نگهداری از پیراهن بلند زنانه

برای مراقبت و ذخیره سازی این لباس ها، می توانید یا آنها را آویزان کرده و یا در جعبه ای نگهداری کنید. ولی متخصصین این حوزه معمولاً توصیه می کنند که پیراهن های بلند به صورت آویزان نگهداری شوند؛ زیرا به این صورت لباس ها شکل طبیعی خود را حفظ خواهند کرد.

اما توجه داشته باشید که در این روش به فضای بیشتری برای نگهداری لباس هایتان نیاز دارید. اگر روش آویزان کردن لباس را انتخاب کرده اید؛ توصیه می شود در ابتدا لباس های خود را با روش های شستشو و خشکشویی تمیز کنید، سپس آنها را از یک آویز پلاستیکی یا چوبی محکم آویزان نمایید.

در صورتیکه لباس هایتان دارای تزئینات منجوق دوزی هستند؛ این قسمت ها را با دستمال کاغذی بپوشانید. سپس هر کدام از لباس های خود را در یک کیسه پارچه ای قرار دهید؛ زیرا این کار باعث می شود تا لباس هایتان نفس بکشند. اما کسانیکه قصد دارند لباس های خود را در جعبه نگهداری کنند؛ باید از یک جعبه مقوایی محکم که کف آن با دستمال کاغذی پوشانده شده است، برای این کار استفاده کنند. آنها باید لباس ها را به سمت سجاف زیرین جمع کرده و از قسمت کمر تا بزنند.

نحوه نگهداری از پیراهن مردانه

اگر قصد دارید پس از خارج کردن پیراهن های خود از انبار هنوز هم شیک پوش به نظر بیایید؛ پس لطفاً به توصیه های ما در این زمینه توجه کنید تا در این زمینه موفق شوید. برای شروع در ابتدا هر یک از پیراهن های خود را اتو کرده و آنها را جداگانه روی آویزهای چوبی یا پلاستیکی با کیفیت آویزان کنید. اگر قصد دارید صرفه جویی کرده و از آویزان های سیمی ارزان قیمت استفاده کنید.

پس باید منتظر پیراهن های از ریخت افتاده خود باشید. سپس در حالیکه پیراهن هایتان روی آویز قرار دارند؛ دکمه های آنها را یکی پس از دیگری ببندید. در انتها پیراهن های خود را در مکانی خشک و خنک که نور آفتاب نمی تواند به آن وارد شود، مثل اتاق زیر شیروانی یا محل های حرفه ای نگهداری لباس ها ذخیره کنید.

نحوه ذخیره و نگهداری کفش

از آنجاییکه کفش ها نسبتاً کوچک هستند، لذا نگهداری آنها به نسبت آسان تر است. اگر دارای پوتین های بلندی هستید؛ با پر کردن آنها با رشته های فوم برش خورده، ضمن همراهی با آخرین ترندهای مد، باعث می شوید آنها شکل خود را کاملاً حفظ کنند.

چون کفش های تابستانی بسیار سبک هستند و از مواد ظریفی ساخته شده اند؛ از این رو باید آنها را در جایی نگهداری کنید که دارای شرایط آب و هوایی کنترل شده باشد، چرا که آنها باید در برابر رطوبت محافظت شوند.

در این صورت کفش های صندل تابستانی شما دیگر فرسوده نمی شوند. در صورت امکان برای نگهداری هر جفت از کفش های خود از یک جعبه کفش مجزا استفاده کنید؛ چرا که این جعبه ها جمع و جورترین و مطمئن ترین وسیله برای نگهداری کفش هستند. اما اگر به چنین جعبه هایی دسترسی ندارید، نگران نباشید؛ در عوض قفسه ها، جا کفشی ها و قالب های کفش هم گزینه های مناسبی برای این کار هستند، اما به فضای بیشتری نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian