برند زهیر مراد

بنیان‌گذار برند زهیر مراد کیست؟ زهیر مراد یکی از ستارگان خلاق و فعال در عرصه طراحی لباس و مؤسس برند زهیر مراد (Zuhair Murad) است. امروزه کالکشن‌ها، لباس‌های اوت کوتور و لباس عروس‌های این برند، در دنیای مد و فشن غوغا به پا کرده است. در ضمن خلق اکسسوری‌های چشم گیری از جمله کیف و کفش، از دیگر تولیدات این برند است. این برند در دنیای مد ارزش بالایی را کسب کرده چرا که مؤسس آن (زهیر مراد)، در طراحی و تولید کالکشن‌های خود کاملاً حرفه‌ای و هوشمندانه عمل می‌کند. او همچنین از اساتید برتر در حوزه طراحی لباس الهام می‌گیرد تا تولیدی با کیفیت و جنجالی را برای طرفدارانش به ارمغان آورد. برای آشنایی بیشتر با این برند و تولیدات آن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

بیوگرافی زهیر مراد؛ طراح لباس لبنانی

برند زهیر مراد

زهیر مراد طراح لباس و بنیان‌گذار خانه مد (Zuhair Murad)، متولد سال 1971 در بیروت (پایتخت لبنان) است. او از کودکی علاقه شدیدی به دنیای هنر داشت و از قدرت تخیلی بالایی برخوردار بود. همین باعث شد از سن ده سالگی به سراغ طراحی پیراهن برود. با اتمام دوران تحصیلی دبیرستانش، به پاریس نقل مکان کرد و مدرک خودش را در رشته مد به دست آورد.

در سال 1995 او تصمیم گرفت به زادگاهش (لبنان) بازگردد و پس از گذشت دو سال، در سال 1997 اولین هنرکده خودش را در لبنان افتتاح کرد. این هنرکده یا آتلیه مختص تشریف مشتریان خصوصی و ویژه بود. زهیر مراد در سال 1999 در مراسم شوی لباس رم حضور یافت و از هنر و طراحی‌های خود رونمایی کرد. پس از آن در سال 2001 بر اثر همین رونمایی، از او برای حضور در افتتاحیه رسمی فستیوال دعوت به عمل آمد.

سرانجام زهیر مراد شهرت خود را به‌عنوان یک طراح لباس در ایتالیا به دست آورد. او در همین سال تصمیم گرفت کالکشن لباس‌های شب اوت کوتور خود را در پاریس به نمایش بگذارد. در همان حال توجه مجلات خبری بین‌المللی به سمت برند زهیر مراد جلب شد و درباره کالکشن‌های آن مطالب زیادی منتشر کردند.

امروزه کمپانی زهیر مراد در دنیای مد از جایگاه با ارزش و ویژه‌ای برخوردار است و به‌عنوان یک برند جهانی در حیطه طراحی لباس، شهرت جهانی کسب کرده است.

سبک طراحی زهیر مراد

برند زهیر مراد

آنچه که نگاه‌ها را در طراحی‌های زهیر مراد جذب می‌کند، ظرافت و توجه به جزئیات در دوخت لباس است. اگر دقت داشته باشید در اکثر لباس‌هایی که توسط او طراحی و دوخته شده پولک و سنگ‌های گران قیمت دیده می‌شود. همچنین این طرح‌های ظریف بر روی پارچه‌های گران‌بهایی همچون ابریشم، کرپ و طل نقش بسته‌اند.

جالب است بدانید علاوه بر ظرافت و زیبایی این لباس‌ها، هنگام پوشیدن به فرد حس زنانگی دست می‌دهد. زهیر مراد در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید: گاهی برای طراحی یک لباس 1000 ساعت یا بیشتر نیز وقت می‌گذارم.

زهیر مراد در طول فعالیت خود، سفرهای دور و درازی را به کشورهای مختلف دارد و سعی می‌کند با الهام از فرهنگ‌های گوناگون، طراحی‌های خودش را کامل کند. همین امر باعث شد تا پوشاک تولید او در کشورهای مختلف استفاده شود. زهیر مراد با ایده از مهم‌ترین طراحان دنیای مد که شامل کریستین دیور، بالمین و بالنسیاگا می‌شود، کار خودش را پیش برد و هر روز بیش از دیروز پیشرفت کرد.

اوج شهرت برند زهیر مراد از سال 2009 که کلویی مرتاد در مراسم شایسته‌ترین دختر فرانسه انتخاب شد و لباسی نفیس از این برند را تن کرد، آغاز شد. جهانی شدن این برند تا جایی ادامه پیدا کرد که سلبریتی‌های مشهور و نامداری همچون جنیفر لوپز، مایلی سایرس، کیتی پری، پریانکا چوپرا، میرانداکر، سارا جسیکا پارکر و کریستین استوارت در مراسم‌های رسمی و باشکوه خود مانند اسکار، گلدن گلوب و فرش‌های قرمز، لباس‌های این برند را تن می‌کردند.

کالکشن اوت کوتور بهار 2022 زهیر مراد

برند زهیر مراد

زهیر مراد به قصد ماجراجویی سفری به دریاهای آزاد را تجربه کرد. در طی این سفر او به فکر رونمایی از کالکشن بهاره خود با موضوع کلام دزدان دریایی و ایده از داستان‌های آن و همچنین دریانوردان قرن هجدهم به سبک بایرون که به دنبال  یافتن گنج بودند، افتاد.

گالری لباس عروس طراحی شده توسط زهیر مراد

برند زهیر مراد

رسیدیم به جذاب‌ترین بخش مطلب که خیلی از افراد به دنبال آن هستند و چیزی نیست جز لباس عروس‌های خانه مد زهیر مراد! طراحی این لباس‌ها به طور تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد. گل‌دوزی‌هایی چشمگیر و با ظرافت، استفاده از پولک در طراحی آن و از همه مهم‌تر نحوه دوخت این لباس، به‌گونه‌ای نگاه‌ها را جذب خود می‌کند که تازه عروس‌ها در آن خودشان را ستاره‌ای درخشان در بهترین شب زندگی‌شان تصور می‌کنند. به نظر شما چگونه می‌توان با پوشیدن این لباس‌ها ندرخشید؟ در ادامه کالکشنی از زیباترین لباس عروس‌های برند زهیر مراد را مشاهده می‌کنید.

جذاب‌ترین لباس عروس همراه با تاج

برند زهیر مراد

لباس عروس با مدل چسبان

برند زهیر مراد

لباس عروس با آستین بلند

برند زهیر مراد

نظرتان درباره کالکشن‌های این برند چیست؟ آیا تابه‌حال از محصولاتی با مارک زهیر مراد استفاده کرده‌اید؟ از کیفیت محصولات  آن تا چه حد راضی هستید؟ طراحی لباس یکی از مشاغل پر رونق در دنیای مد و فشن است. امروزه طراحان لباس زیادی در دنیای مد از جایگاه ارزشمند و ویژه‌ای برخوردار هستند که در مجله ما بیوگرافی کاملی از آن‌ها و کالکشن‌هایشان را ارائه داده‌ایم. با عضویت در سایت ما، از مقالات مرتبط با دنیای مد و مطالب مربوط با آن مانند معرفی برندهای معروف به محض انتشار مطلع شوید. 

طراح لباس مطرح لبنانی متولد1971در بعلبک  لبنان است.تقریبا ازده سالگی شروع به طراحی لباس کرد .  به پاریس رفت و تحصیلاتش را  در رشته مد ادامه داد . پس از فارغ التحصیلی به بیروت رفت و اولین آتلیه خود را در سال 1997 بازگشایی کرد. که فقط مخصوص مشتریان خصوصی بود. پس از این‌که در سال 1999 توانست طراحی ‌هایش را در شوی رم به نمایش بگذارد، در ایتالیا شهرت پیدا کرد. سال 2001  بود که زهیر مراد برای اولین بار کالکشن لباس‌های اوت کوتور خود را در اوت کوتور پاریس شرکت کرد که موجب توجه و تحسین بین‌المللی او شد.

چند سال بعد یعنی در سال 2005 اولین کالکش پوشاک آماده لباس شب خود را طراحی و روانه بازار کرد؛ کالکشنی که با وجود ساده‌تر بودن باز هم باشکوه و مدرن است و پاسخگوی نیازهای مشتریانش است. در سال 2006 هم اولین بوتیک خودش را در ساختمان معروف بیروت،ساختمان ملروز، افتتاح کرد و یک سال بعد توانست مزون اوت کوتوری را در قلب پاریس تاسیس کند.

شهرت زهیر مراد در طراحی لباس‌های شب زنانه، اوت کوتور و نیز لباس عروس با دوخت سفارشی است، ولی پوشاک آماده، کیف و کفش نیز از تولیدات برندِ وی هستند

زهیر مراد طراح لباس های افسانه ای

زهیر مراد طراح لباس لبنانی متولد ۱۹۷۱ در بعلبک لبنان است. از کودکی به هنر علاقمند بود و تقریبا از ده سالگی شروع به طراحی لباس کرد. این علاقمندی باعث شد که به پاریس برود و تحصیلاتش را در رشته مد ادامه دهد. پس از فارغ التحصیلی به بیروت رفت و اولین آتلیه خود را در سال ۱۹۹۷ بازگشایی کرد که فقط مخصوص مشتریان خصوصی بود.

پس از این که در سال ۱۹۹۹ توانست طراحی هایش را در شوی لباس در رم به نمایش بگذارد، در ایتالیا شهرت پیدا کرد. در سال ۲۰۰۱ بود که زهیر مراد برای اولین بار کالکشن لباس های اوت کوتور خود را در اوت کوتور پاریس شرکت کرد که موجب توجه و تحسین بین المللی او شد.

چند سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۵ اولین کالکش پوشاک آماده (Ready To Wear) لباس شب خود را طراحی و روانه بازار کرد؛ لاین لباسی که با وجود ساده تر بودن باز هم زیبا، ظریف، باشکوه و مدرن است و پاسخگوی نیازهای مشتریانش است.

در سال ۲۰۰۶ هم اولین بوتیک خودش را در مدرن ترین ساختمان بیروت، ساختما ملروز، افتتاح کرد و یک سال بعد توانست مزون اوت کوتوری را در قلب پاریس تاسیس کرد.اولین کالکشن لباس عروس آماده زهیر مراد در سال ۲۰۱۱ عرضه شد؛ کالکشنی از هنر رمانتیسم و جذابیت که تمامی اجزای آن نشان دهنده روح برند زهیر مراد هستند.

برند زهیرمراد در به جز لبنان و پاریس، در ترکیه، کویت، دبی و سوییس نیز شعبه هایی دارد و بدون شک یکی از محبوب ترین و مشهورترین برندهای کوتور در دنیا است که هنرمندان و سلبریتی های زیادی جزو مشتریان او محسوب می شوند.

از ویژگی های مهم لباس های این طراح لباس لبنانی مشهور می توان به ظرافت و توجه زیاد به جزئیات اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های برند مراد، طرح های گل، پارچه های ابریشمی و حس زیبایی زنانه است که تقریبا در تمامی طراحی های او مشاهده می شود.در اکثر کارهای زهیرمراد از پولک و سنگ های قیمتی استفاده می شود. استفاده از پارچه های رنگ بدن و کرم یکی دیگر از المان های طراحی های او است که ظاهری فریبنده به وجود میاورد.

مراد برای طراحی های از طبیعت گرفته تا معماری و فرهنگ های مختلف الهام می گیرد.مثلا برای کالکشن لباس عروس بهار ۲۰۱۹ خود، از طرح های هندسی، سیلوئت های معماری، جنبش آرت دکو و مخصوصا ساختمان کرایسلر نیویورک الهام گرفته است که نتیجه آن لباس های باشکوهی است که در عین لطافت، ساختار منظمی به لباس ها داده است.

یا مثلا در کالکشن لباس عروس پاییز ۲۰۱۹، زهیر مراد از گل هایی همچون لوتوس که سمبل و نماد ذهن و قلب پاک است استفاده کرده است.

مراد با همه گلدوزی ها یا طرح های سنتی همچنان همگام با مد روز است و همین موضوع موجب شده که بسیاری از سلبریتی ها از طراحی های او بر فرش قرمز استفاده کنند. از جمله مشتریان مشهور او می توان به جنیفر لوپز، کیتی پری، اسکارلت جوهانسون، مایلی سایرس، پریانکا چوپرا، میراندا کر، سارا جسیکا پارکر، کریستن استوارت، میشل رودریگز، ریتا اورا و بسیاری دیگر اشاره کرد.

زهیر مراد فارغ التحصیل مدرسه ی طراحی مد و فشن پاریس است و توسط مجله ی گلف بیزینس به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره ی تاثیر گذار عرب معرفی شده است. اینکه زهیر مراد مستعد و قدرتمند، اهل لبنان است، مانع از این نشد که لقب پادشاه کت واک ایتالیایی از سوی همکاران و همتایانش به او القا نشود.

با دید نافذی که مراد در تلفیق و آمیختن و زیباشناسی اروپایی و خاورمیانه به خرج داد و با اهداف و نتایج خارق العاده و برازنده ای که وی به دست آورد، به طراح لباس زبده و چیره دست بسیاری از مقامات سلطنتی و همچنین سلبریتی ها تبدیل شد. در دنیای مد و فشن همگی اعتقاد دارند که الی صعب پادشاه فرش قرمزهاست و زهیر مراد شاهزاده فرش قرمز در دنیای مد.

از آنجا که زهیر مراد از اشتیاق و همچنین هوش و تجربه کافی در زمینه مد و فشن برخوردار است، به جهت انتقال این توانایی به نسل های بعدی، در سال های اخیر به عنوان داور در برنامه های مجله دی دی اف سیو ووگ حضور داشت. او با قدرت و مهارتی که در این زمینه دارد می تواند سهم به سزایی در آموزش علاقمندان مستعد، در صنعت مد داشته باشد.

زهیر مراد، فردی فعال و خلاق است و در زمینه املاک نیز فعال بوده است و طراحی داخلی ۳۰ ویلا در بیروت را انجام داده است که با همکاری شرکتهای بزرگ بوده است. طراحی هتل شخصی اش بسیار وسوسه کننده است و او قصد دارد که اگر روزی قرار باشد طراحی هتل زهیر مراد به شیوه ای که جورجو آرمانی هتل اختصاصی خود را طراحی کند اولین شهر بیروت خواهد بود و پس از آن پاریس؛ اما قطعا بعد از مدتی آن را در سطح دنیا گسترش خواهد داد.

زهیر مراد (zuhair murad) طراح شناخته شده بیروتی است که طرفداران بسیاری را در جهان دارد.
زهیر مراد در سال ۱۹۷۱ در یک خانواده‌ی مارونی‌ در بیروت متولد و در بعلبک بزرگ شد.
او پس از اتمام تحصیلات دبیرستان خود در بیروت به فرانسه رفت و در رشته طراحی لباس تحصیل کرد. در سال ۱۹۹۵ زهیر مراد توانست فروشگاه های برند خود را در بیروت راه اندازی کند و در سال ۱۹۹۹ اولین کت واک رسمی خود را در شهر رم ایتالیا به انجام رساند.
بسیاری از هنرمندان و بازیگران معروف جهان مثل تیلور سوییفت، جنیفر لوپز، شکیرا، کریستینا آگولرا و… در مراسم های مهم خود از جمله مراسم اسکار با لباس های طراحی شده توسط زهیر بر روی فرش قرمز ظاهر می شوند.

به گفته مادرش، از سن ۳ یا ۴ سالگی، کاغذ و مداد رنگی همواره همراه او بوده و عادت داشته است که پارچه ها را قیچی کند و از آن ها به عنوان پرده یا هرچیز دیگری استفاده کند. مادرش یک مجله خیاطی داشت و او شروع به درست کردن یکسری چیزها و ترکیب کردن پارچه ها کرد. او نمی داند که قریحه ی اش از کجا نشأت گرفت. او معتقد است شاید تحت تاثیر زنان یونانی در خرابه های باستانی شهرش و یا زنان اسطوره ای قرار گرفته است.

وی می گوید:
“من در ۱۰ سالگی می دانستم که دنبال چه چیزی هستم و در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۷  به شدت تحت تاثیر نگرش نو و بدیع کریستین دیور و کمرهای باریک مدل‌هایی که او انتخاب می‌کرد، بودم و واقعا در من ایجاد انگیزه می‌کرد.من تحت تاثیر خیاط های بزرگ دیگری مثل کریستوبل بالنسیاژ و هوبرت جی ونچی و بالمین و سیاپرلی قرار گرفته بودم. در آن زمان اینترنت نبود اما من همواره سرگرم مطالعه ی کتاب‌ها و مجلات بودم”.

او از همان ابتدای کارش مشتریان خاص را پذیرا بود و اولین طراحی لباس را برای نامزدی دوست خواهرش انجام داد که برخلاف تصور همه، کاری بسیار زیبا و بی نظیر بود و این آغاز موفقیت و شهرت زهیر مراد بود.
ویژگی خاص برند زهیر مراد مهارت در دوخت لباس‌های ظریف با گل دوزی و جزئیات فراوان است. تقریباً در تمامی لباس‌های مجموعه دوخت سفارشی وی از پولک و سنگ‌های قیمتی با مهارتی خاص استفاده شده. این جزئیات درخشان بر روی پارچه‌هایی نفیس همچون ابریشم، کرپ و طل که از ظرافت بسیاری برخوردارند، با استادی دوخته می‌شود. در کنار این جزئیات، برش‌های خاص و استادانهٔ این لباس‌ها، نقش مهمی در یکپارچگیشان ایفا می‌کنند.
برند زهیر مراد نه تنها برندی مطرح در بهترین شوهای لباس در ایتالیا است، بلکه در پاریس و نیز در سایر شهرهای مهم دنیا در زمینهٔ مد جایگاهی ویژه برای خود کسب نموده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian