ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان

عکس از: Clive Mason

برخلاف کت‌وشلوار مشکی، ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. اگر دوست دارید شیک‌ترین استایل را با کت‌وشلوار سرمه‌ای داشته باشید و اصول زیباشناختی آن را رعایت کنید، این مطلب را بخوانید.کت‌وشلوار سرمه‌ای برای همه آقایانی که به کت‌وشلوارهای تیره علاقه دارند و دلشان نمی‌خواهد مدام مشکی بپوشند، ضروری است. این رنگ همه‌کاره با بسیاری از رنگ‌ها و طرح‌های لباس ست می‌شود و یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در مراسم عروسی، محیط کار یا مراسم رسمی دیگر است. مخصوصا سرمه‌ای تیره رنگی کلاسیک است که اصلا از مد نمی‌رود.

اصول پوشیدن کت‌وشلوار سرمه‌ای

قوانینی که باید با کت‌وشلوار سرمه‌ای رعایت کنید بسیار ساده هستند؛ اما ترکیبی جذاب به شما می‌دهند:

۱. پیراهن زیر آن را سفید انتخاب کنید

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - پیراهن مناسب برای کت‌وشلوار سرمه‌ای
پیراهن سفید بهترین گزینه برای کت‌وشلوار سرمه‌ای است

پیراهنی که زیر کت‌وشلوار سرمه‌ای می‌پوشید بهتر است سفید باشد. البته اگر آبی روشن یا صورتی روشن هم دوست داشته باشید مانعی ندارد؛ اما یک پیراهن سفید و ساده که پارچه آهاردار داشته باشد گزینه‌ای مطمئن است. کنتراست سفید و سرمه‌ای جذابیت فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

خبر خوب این است که هرچند رنگ سفید به سایر رنگ‌ها ترجیح دارد؛ تقریبا هر رنگی با کت‌وشلوار سرمه‌ای مناسب است جز سبز یا زرد خردلی.

صورتی روشن، آبی روشن و مشکی هم مکمل‌های خوبی برای رنگ سرمه‌ای هستند.

۲. تناسب کت‌وشلوار بسیار مهم است

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - تناسب کت‌وشلوار
کت‌وشلواری کاملا شیک و متناسب/ عکس برگرفته از: indochino

این قانون برای هر کت‌وشلوار درست است؛ اما ازآنجاکه ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان ممکن است کمی دشوار باشد، اگر آن را متناسب با اندامتان انتخاب کنید، ست کردن آن با کفش یا اکسسوری‌ها هم ساده‌تر خواهد شد.

۳. کفش مشکی یا قهوه‌ای بپوشید

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کفش
کفش قهوه‌ای با کت‌وشلوار سرمه‌ای/ عکس برگرفته از: indochino

اگر کت‌وشلوار شما سایه‌های تیره‌تری از سرمه‌ای است، کفش مشکی با آن بهتر خواهد بود. اگر سرمه‌ای روشن‌تری است و به‌سمت آبی متمایل است، کفش قهوه‌ای برای آن مناسب خواهد بود. کفش‌ها بهتر است آکسفورد باشند.

اگر کت‌وشلوارتان سرمه‌ای است ولی حالت اسپرت دارد، می‌توانید کتانی سفید با آن بپوشید.

۴. کیفیت کت‌وشلوار مهم است

بازهم این قانون کلی است؛ اما سرمه‌ای رنگی است که هرچه پارچه باکیفیت‌تر باشد سرمه‌ای خوش‌رنگ‌تری خواهید داشت. بنابراین کمی بیشتر برای آن بودجه بگذارید ضرر نخواهید کرد، زیرا کت‌وشلوار سرمه‌ای رنگی دارد که به‌راحتی از مد نمی‌رود.

۵. کت‌وشلوار سرمه‌ای کلاسیک از مد نمی‌رود

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کت‌وشلوار کلاسیک

ترندها موقتی هستند؛ ولی سبک دائمی است. این جمله ایو سن لوران، طراح معروف، نشان می‌دهد که چطور سبک کلاسیک به شما جذابیت بیشتری می‌دهد. اگر روی یک کت‌وشلوار سرمه‌ای باکیفیت کلاسیک سرمایه‌گذاری کنید بهتر است؛ زیرا مدام با تغییر روندها مجبور نیستید آن را عوض کنید. برای مثال، کت‌وشلوار سرمه‌ای با پارچه براق همیشه مد نیست.

درباره جنس پارچه کت‌وشلوار، به این فکر کنید که کدام پارچه‌ها رنگ سرمه‌ای قشنگ‌تری می‌پذیرند. در تابستان پارچه کتان سرمه‌ای بسیار جذاب است و در زمستان هم کت‌وشلوارهای پشمی بهترین رنگ سرمه‌ای را دارند. از پلی‌استر خودداری کنید، زیرا کیفیت مناسبی ندارد و رنگ سرمه‌ای آن جذاب نخواهد بود.

۶. اکسسوری‌ها با رنگ تند انتخاب بهتری هستند

اجازه دهید اکسسوری‌های شما درکنار رنگ تیره و خنثای سرمه‌ای بدرخشند. ازآنجاکه گفتیم براساس اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان پیراهن را بهتر است ساده و سفید انتخاب کنید، می‌توانید با یک کراوات دارای طرح پررنگ یا شلوغ آن را تکمیل کنید.

بی‌دردسرترین انتخاب‌ها برای رنگ کراوات، مشکی یا سرمه‌ای هستند؛ اما اگر استایلی متمایز می‌خواهید می‌توانید کراوات را قرمز، شرابی یا سبز را انتخاب کنید.

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان

حالا که اصول انتخاب کت‌وشلوار سرمه‌ای و اکسسوری‌های اولیه آن را می‌دانید، بیایید ببینیم چطور کت‌وشلوار سرمه‌ای را با لبا‌س‌های دیگر ست کنیم.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن سفید

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن سفید
عکس برگرفته از سایت: indochino

همان‌طور که گفتیم پیراهن سفید با سرمه‌ای هماهنگی کامل دارد. رنگ خنثای تیره و روشن سرمه‌ای و سفید می‌تواند به شما اجازه دهد هر رنگ دیگری را به استایلتان اضافه کنید. استفاده از الگوها و رنگ‌های جسورانه‌تر در کراوات و پوشت هم مانعی ندارد. اگر کراوات نمی‌زنید، یقه پیراهن را کمی بزرگ‌تر انتخاب کنید.

نکته‌ای را در اینجا اضافه کنیم: اگر دوست ندارید پیراهن ساده بپوشید می‌توانید از طرح‌های خالدار بسیار ریز یا راه‌راه‌های بسیار ظریف استفاده کنید. راه‌راه‌های بزرگ را برای بانک‌داران و وکلای بداخلاقی که در تلویزیون نشان می‌دهند بگذارید!

کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن صورتی

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن صورتی

خیلی‌ها رنگ صورتی را برای خانم‌ها مناسب می‌دانند اما این کاملا اشتباه است. چه کسی گفته است که مردان نمی‌توانند صورتی بپوشند؟ هرچند ترجیح با پیراهن سفید است، پیراهن صورتی روشن هم می‌تواند با رنگ سرمه‌ای عالی باشد. دلیلش این است که صورتی ترکیبی از قرمز و سفید است و بنابراین، می‌توانید به کمک آن، از اکسسوری‌های قرمز که به‌خوبی با رنگ سرمه‌ای جور می‌شوند استفاده کنید.

کراوات بنفش هم می‌تواند با صورتی جذاب باشد. این کار باعث می‌شود ظاهرتان کمی بیشتر جلب‌توجه کند. البته دلیلی ندارد که حتما پوشت را صورتی انتخاب کنید؛ پوشت آبی‌رنگ با پیراهن سرمه‌ای انتخاب بهتری است.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن آبی روشن

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن آبی روشن
عکس برگرفته از سایت: indochino

همان‌طور که گفتیم رنگ آبی روشن و درصورت تمایل آبی تیره، هم می‌تواند برای پوشیدن زیر کت‌وشلوار سرمه‌ای مناسب باشد. این ترکیب خنک است و برای روزهای گرم بهتر به نظر می‌رسد. برای اینکه کمی جذابیت به استایلتان اضافه کنید، پوشت را کمی جسورانه‌تر انتخاب کنید.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن مشکی

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کت‌وشلوار سرمه‌ای با پیراهن مشکی
دنیل ردکلیف، بازیگر نقش هری پاتر، با کت‌وشلوار سرمه‌ای و پیراهن مشکی

اینکه مشکی و سرمه‌ای کنتراست ندارند پس نمی‌توانند ترکیب مناسبی باشند، تصوری نادرست است. برای مهمانی شب، پیراهن مشکی با کت‌وشلوار سرمه‌ای بسیار بی‌دردسرتر از رنگ‌های آبی و صورتی است. می‌توانید خاکستری را جایگزین مشکی کنید.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با تاپ برتون یا راه‌راه افقی

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با بافتنی

اگر دوست دارید ظاهر و استایلی الهام‌گرفته از سبک پاریسی داشته باشید، یک تاپ راه‌راه برتون را انتخاب کنید. برخلاف نامش این تاپ اساساً فرانسوی است؛ زیرا نیروی دریایی فرانسه از آن استفاده می‌کند. راه‌راه‌های این تاپ به‌خوبی با کت‌وشلوار سرمه‌ای ترکیب می‌شود. البته بهتر است رنگ آبی راه‌راه‌ها با رنگ سرمه‌ای کت‌وشلوارتان از سایه‌های نزدیک به هم باشد.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با پولوشرت

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با بافتنی

گاهی که کت‌وشلوار را برای مراسم خیلی رسمی نمی‌پوشید، می‌توانید به‌جای پیراهن زیر آن تی‌شرت بپوشید. پولوشرت ایدئال‌ترین تی‌شرت برای کت‌وشلوار است؛ زیرا یقه دارد. این می‌تواند تا حدودی رسمی‌بودن کت‌وشلوار را حفظ کند و درعین‌حال راحتی بیشتری برایتان به ارمغان بیاورد.

با کت‌وشلوار سرمه‌ای هر پولوشرت تیره یا روشن ولی با رنگ خنثا مناسب است.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با بافتنی

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با بافتنی
کت‌شلوار سرمه‌ای با بافتنی کلاسیک
اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با بافتنی
یقه‌اسکی با کت‌وشلوار سرمه‌ای

این مورد هم مانند تی‌شرت باعث می‌شود کت‌وشلوار راحت باشد و سبکی هوشمندانه یا کژوال به شما بدهد. بسته به آب و هوا می‌توانید به‌جای پولوشرت، کت‌وشلوار سرمه‌ای‌تان را با لباسی بافتنی بپوشید. سبک این بافتنی تعیین می‌کند استایلتان کژوال باشد یا اسمارت کژوال. اگر از جنس پشمی یا کشمیر و یقه آن اسکی باشد، رسمی‌تر خواهد بود و به اسمارت نزدیک است؛ اما اگر بافتنی مدروزتری مثل یقه‌گرد یا هفت باشد، می‌تواند به کژوال نزدیک شود.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با تی‌شرت

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با تی‌شرت

در آب‌وهوای گرم، پوشیدن کت‌وشلوار با پیراهن و کراوات یا پولوشرت یقه‌دار واقعا دشوار است، به همین دلیل می‌توانید در صورتی که مجبور نیستید لباس رسمی بپوشید، کت‌وشلوار سرمه‌ای خود را با تی‌شرت سفید ترکیب کنید. اگر سرمه‌ای روشن می‌پوشید، سفید شفاف بهتر است. اگر سرمه‌ای تیره می‌پوشید، تی‌شرت خاکستری یا مشکی را امتحان کنید.

کت‌وشلوار سرمه‌ای با کتانی ترینر

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با ترینر

کت‌وشلوار سرمه‌ای را با کتانی ترینر هم می‌توانید ست کنید و به‌طور کلی استایلی کژوال و غیررسمی برای خود درست کنید. اگر دفتر کارتان دوستانه است یا می‌خواهید یک قرار دوستانه برای شام داشته باشید، یک دست کت‌وشلوار سرمه‌ای با یک جفت کتانی سفید و ساده عالی خواهد بود. البته انتخاب رنگ کفش به میزان اعتمادبه‌نفس خودتان بستگی دارد!

کت‌وشلوار سرمه‌ای با اکسسوری‌های قرمزرنگ

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با اکسسوری‌های قرمز
پوشت و کراوات قرمز با کت‌وشلوار سرمه‌ای
اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - با اکسسوری‌های قرمز
کراوات قرمز با کت‌وشلوار سرمه‌ای

یکی از رنگ‌هایی که اساساً با سرمه‌ای جور درمی‌آید رنگ قرمز است. با کت‌وشلوار سرمه‌ای می‌توانید به‌راحتی از اکسسوری‌های قرمز نظیر کراوات و پوشت استفاده کنید. به‌جای رنگ‌هایی مانند مشکی و خاکستری و سفید که بیشتر آقایان به‌عنوان انتخابی بی‌دردسر به آن عادت می‌کنند، رنگ قرمز را با سرمه‌ای ست کنید و از انتخاب جسورانه خود لذت ببرید.

کراوات‌های مناسب برای کت‌وشلوار سرمه‌ای

درست است که کراوات قرمز انتخاب فوق‌العاده‌ای برای کت‌وشلوار سرمه‌ای است، رنگ آبی هم می‌تواند جذاب باشد. کراوات‌هایی با طرح‌های خالدار و راه‌راه، بافت‌دار یا ساده هم با کت‌وشلوار سرمه‌ای جوردرمی‌آیند. کراوات‌های قهوه‌ای، مشکی و خاکستری هم خوب‌اند؛ فقط یادتان باشد که هیچ خلاقیتی در ترکیب آنها به چشم نمی‌خورد و بیشتر ظاهری کلاسیک به شما می‌بخشد که برای دفتر کار مناسب است. این کراوات‌ها را با بافت سنگین انتخاب کنید بهتر است.

برخی از رنگ‌های مناسب کراوات

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کراوات‌های مناسب
کراوات با رنگ خاکستری
اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کراوات‌های مناسب
کراوات بنفش

برخی از طرح‌های مناسب کراوات

اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کراوات‌های مناسب
کراوات راه‌راه
اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کراوات‌های مناسب
کراوات پولکادات
اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای برای آقایان - کراوات‌های مناسب
طرح کراوات چهارخانه

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین رنگ‌های کلاسیک برای کت‌وشلوار مردانه، رنگ سرمه‌ای است. ازآنجاکه اصول ست کردن کت‌وشلوار سرمه‌ای کمی دشوارتر از رنگ‌هایی مانند مشکی یا خاکستری است، در این مطلب تصمیم گرفتیم نحوه پوشیدن این رنگ و ترکیب آن با سایر لباس‌ها را توضیح دهیم. برخی از آنها استایلی رسمی‌تر و برخی دیگر استایلی کژوال به شما می‌بخشند و برای رویدادهایی که می‌خواهید غیررسمی و راحت ظاهر شوید مناسب‌اند.

امیدواریم این مطلب رضایت شما را جلب کرده باشد. به‌نظر شما دانستن اصول درست لباس‌پوشیدن و ترکیب مناسب رنگ‌ها چه اهمیتی دارد؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian