ساختار سنجاق سینه‌ها

سنجاق سینه‌ها معمولا سنگ‌ها و مهره‌هایی هستند که با تکنیک ‌های مختلف کنار هم و یا روی قطعه‌ای از یک متریال خاص مثلا چوب، طلا و یا نقره قرار می‌گیرند.
این مهره‌های کنار هم، زمانی که یک شکل زیبا را به تصویر کشیدند به یک سنجاق وصل می‌شوند. این سنجاق به لباس متصل شده و به نگه داشتن سنجاق سینه هم کمک می‌کند.
پس سنجاق سینه‌ها را با پین‌ها اشتباه نگیرید. سنجاق سینه‌ها یک کوک ریز روی لباس به وجود می‌آورند و با همان کوک روی لباس می‌مانند.
دوام و ماندگاری سنجاق سینه‌ها بیش‌تر است. به نظر من سخت است راهی که آمده‌ایم را میان ازدحام جمعیت برای پیدا کردن پین کوچکی که به آن علاقه داریم بازگردیم.

سنجاق سینه- اکسسوری جذاب- پین و سنجاق سینه

محل دقیق قرارگیری سنجاق سینه کجاست؟

ممکن است در مقالاتی بخوانید که سنجاق سینه‌ها می‌توانند هم در سمت راست و هم سمت چپ سینه قرار بگیرند، اما این نادرست است.
در استایل‌های رسمی سنجاق سینه فقط در سمت چپ قرار می‌گیرد. مگر این‌که دلیل قانع‌کننده‌ای برای سمت چپ نبودن این اکسسوری وجود داشته باشد.

محل دقیق سنجاق سینه- سنجاق سینه کجا قرار بگیرد- سنجاق سینه
سنجاق سینه کجا باشه؟

سمت چپ! خواستگاه سنجاق سینه؟

سمت چپ بستن سنجاق سینه یک سنت تاریخی است، اما هنوز مشخص نیست که این رسم از کجا نشات گرفته.
قدمی‌ها می‌گویند که سنجاق سینه‌ها از طرف عشاق به معشوق هدیه داده می‌شدند و این سمت چپ قرار گرفتن ارتباط قلبی آن‌ها را بیشتر می‌کرده است.
این قصه زیباست، اما ما به دنبال داستانی منطقی برای آن هستیم. زمان‌های قدیم در پوشش‌ها معمولا شالی برروی شانه‌ی چپ می‌افتاد، سنجاق سینه‌ها در آن زمان وظیفه داشتند تا تمامی جزئیات لباس (مثلا همان شال) را در محل خودشان نگه‌دارند.
یک دلیل دیگر آن هم می‌تواند این باشد، که با توجه به این‌که دست راست برای احوال‌پرسی اولیه استفاده می‌شود، ناخودآگاه نگاه طرف مقابل به سمت چپ بدن شما می‌رود. چه چیزی بهتر از دیدن یک سنجاق سینه‌ی زیبا؟
بعدها در استایل‌های غیررسمی‌تر محل قرارگیری سنجاق سینه‌ها تغییر کرد.
امروزه که دوباره سنجاق سینه‌ها برگشتند مرکز لباس و برای بستن جلوی لباس هم استفاده می‌شوند. پس در ابتدا سنجاق سینه‌ها جواهر نبودند و استفاده‌ی کاربردی داشتند.
اما بعدها این ابزارهای کاربردی به جواهراتی زیبا هم تبدیل شدند.

سنجاق سینه سمت چپ-سنجاق سینه در سمت چپ-
سنجاق سینه

سنجاق سینه و استایل‌های مختلف

شاید سنجاق سینه شما را به یاد استایل‌های رسمی و سلطنتی بی‌اندازد!
بی دلیل هم نیست. این اکسسوری خاص چیزی نیست که همه به سراغش بروند. کسانی که به استایل خود فکر می‌کنند و به جزئیات توجه دارند از آن استفاده می‌کنند.
اما امروزه مثل قبل لازم نیست حتما جزئی از خاندان سلطنتی باشید تا از آن استفاده کنید. دنیای زنده و پویای مد به شما اجازه‌ی استفاده از آن را به روش‌های مختلفی می‌دهد.
در ادامه چند روش استفاده از سنجاق سینه‌ها را با هم می‌خوانیم.

• سنجاق سینه را برای داشتن ظاهر کلاسیک به سینه‌ی بلوز خود بچسبانید. یک سنجاق سینه می‌تواند زیبایی خاصی به استایل شما بدهد.
سنجاق سینه را درست روی بند لباس زیر خود قرار دهید و آن را ببندید. بلوز ساده‌ی شما حالا جلوه‌ی خاص‌تری دارد.
اگر جواهراتی در استایل خود بکار برده‌اید سعی کنید با رنگ سنجاق سینه‌ی شما هم‌خوانی داشته باشد.

سنجاق سینه روی بلوز- ظاهر کلاسیک با سنجاق سینه
ظاهر کلاسیک با سنجاق سینه

• برای تاکید بر یقه از سنجاق سینه استفاده کنید.اگر پیراهنی با یقه‌ی ساده دارید با استفاده از این اکسسوری آن را خاص و منحصر به فرد کنید.
از طرفی هم می‌توانید سنجاق سینه‌های یکسانی را در دو طرف یقه بکار بگیرید و یک یقه‌‌ی قرینه‌ی زیبا بسازید.
می‌توانید در زیر یقه از چند سنجاق سینه در یک امتداد استفاده کنید. مثلا چند سنجاق سینه با گل‌های ریز در فصل بهار.

سنجاق سینه قرینه- سنجاق سینه روی یقه-یقه مردانه
سنجاق سینه روی یقه

• سنجاق سینه خود را روی یک ژاکت بافتنی بچسپانید تا استایل و راحتی را با هم مخلوط کند.
وقتی هوا سرد می‌شود نمی‌توان از ژاکت‌های گرم و دل‌بر دست کشید. ژاکت شما به یک سنجاق سینه احتیاج دارد تا بدرخشد.
یک شلوار جین اسکینی، نیم بوت تا مچ پا و ژاکت گرم و سنجاق سینه‌ی زیبا استایل مناسبی برای یک دورهمی زمستانی است.
سنجاق سینه‌ای که برای یک استایل کژوال انتخاب می‌کنید بهتر است با سنگ‌های براق و رسمی نباشد.
بهتر است سبک سنجاق سینه‌ی شما برای یک استایل کژوال، مینیمال و متناسب با اکسسوری‌های دیگرتان باشد.

سنجاق سینه با ژاکت بافتنی- سنجاق سینه برای زمستان
سنجاق سینه با ژاکت بافتنی

• سنجاق سینه به کت بلیزر شما هویت می‌دهد.
اگر در محل کار و مهمانی‌های رسمی از کت و شلوار استفاده می‌کنید، یک سنجاق سینه استایل شما را خاص می‌کند.
این اکسسوری را در پهن‌ترین قسمت یقه قرار بدهید و استایل شخصی خود را بسازید.
اگر شخصیت بازیگوشی دارید به دنبال یک سنجاق سینه‌ی جالب بگردید. مثلا طرح حیوان، گل یا حشره! اما اگر ظاهر کلاسیک را انتخاب کردید از طرح‌های انتزاعی برای سنجاق سینه خود استفاده کنید.

سنجاق سینه روی یقه‌ی بلیزر- سنجاق سینه و کت و شلوار
کت بلیزر و سنجاق سینه

• جذابیت یک تیشرت ساده به کمک سنجاق سینه! گاهی اوقات ما به استایل‌های ساده‌ی جذاب احتیاج داریم.
یعنی نیاز داریم تا شیک و خاص به نظر برسیم اما جوری هم به نظر نیاید که ساعت‌ها است که برای استایل‌مان زحمت کشیده‌ایم.
چسباندن یک سنجاق سینه‌ی زیبا به تیشرت ساده‌ی شما نما می‌دهد. سعی کنید رنگ‌ها را به بازی بگیرید. نکته‌ای را فراموش نکنید!
تیشرت‌هایی با طرح‌های گرافیکی و یا تیشرت‌های خیلی گشاد برای استایل شدن با سنجاق سینه مناسب نیستند.

سنجاق سینه روی تیشرت- سنجاق سینه و تی‌شرت
سنجاق سینه روی تیشرت

• خاص‌تر باشید و سنجاق سینه را با دامن استفاده کنید. یک شومیز و دامن زیبا را برای دورهمی دخترانه انتخاب و دامن ساده‌ی خود را با این اکسسوری استایل کنید.
استایل کردن دامن کمی سخت است و بایدها و نبایدهای خودش را دارد. بهتر است برای راحتی از سنجاق سینه در پهلو و برای زیبایی بیشتر پایین کمر دامن‌تان از آن استفاده کنید.

سنجاق سینه و دامن- سنجاق سینه در استایل دامن
سنجاق سینه روی دامن

• دستمال گردن و سنجاق سینه برای زیبایی و محکم کاری. دستمال گردن به تنهایی استایل شما را تکمیل و زیبا می‌کند.
اما اگر بستن آن برای شما دشوار است از یک سنجاق سینه کمک بگیرید.
روسری را به حالتی که میخواهید دورگردن ببندید و انتهای آن را با سنجاق سینه‌ای محکم کنید. این سنجاق سینه و دستمال گردن به جای گردنبند هم کارایی دارند و لازم نیست نگران گردن‌بند خود باشید.

دستمال گردن و سنجاق سینه

• کیف متفاوت با سنجاق سینه. به کیف ساده‌ی خود یک سنجاق سینه مناسب بزنید و آن را از سادگی دربیاورید. سنجاق سینه‌ها را فقط با کاربرد اسمشان به کار نگیرید. خلاقیت به خرج بدهید.

کیف متفاوت با سنجاق سینه

نصب راحت سنجاق سینه

چسباندن این اکسسوری جذاب به یقه‌ی کت یا در مرکز یقه‌های مردانه کار سختی نیست؛ اما بعضی از لباس‌ها نازک هستند و نصب سنجاق سینه بر روی آن‌ها سخت است.
اگر به تنهایی لباستان نمی‌تواند وزن سنجاق سینه را تحمل کند، از بند لباس زیرتان هم کمک بگیرید.
یعنی بند لباس زیر را هم به همراه پارچه لباس در سنجاق سینه قفل کنید. حتما یادتان باشد وقتی پیراهن خود را جمع می‌کنید پارچه‌ی زیادی را در سنجاق نگیرید.

سنجاق سینه‌ی واکینگ‌ها

این نوع از سنجاق سینه‌ها از قدیمی‌ترین انواع بکار رفته‌‌ی آن در ایرلند و انگلستان بودند.
آن‌ها از یک سنجاق بلند متصل به حلقه ساخته می‌شدند.
این اکسسوری از لباس عبور می‌کرد و دوباره خارج می‌شد اما به گونه‌ای ساخته شده بود که سوراخ دائمی در لباس ایجاد نمی‌کرد. چه هوشمندانه!

سنجاق سینه واکینگ‌ها

دنیای اکسسوری‌ها و لباس‌ها بسیار گسترده است.
اگر از تکراری بودن خوش‌تان نمی‌آید همین آیتم‌های کوچک استایل شخصی شما را می‌سازد.

همه چیز درباره گل سینه؛ این اکسسوری جذاب را چطور ست کنیم؟

گل سینه

کیت میدلتون دوشس کمبریج با گل سینه، عکس از: Chris Jackson

بیش از یک دهه است که گل سینه دوباره به دنیای مد بازگشته است و روی لباس‌های بسیاری از خانم‌ها خودنمایی می‌کند. اگر دوست دارید بیشتر درباره این شیء زینتی بدانید، در این مطلب درباره تاریخچه آن تا نحوه ست‌کردنش با لباس‌ها صحبت کرده‌ایم.

تاریخچه‌ای از گل سینه

گل سینه - تاریخچه گل سینه
ملکه الیزابت دوم یکی از طرفداران گل سینه است

گل سینه یا سنجاق سینه، در ابتدا نه جواهر بوده و نه برای زیبایی لباس به کار می‌رفته است. در اصل چیزی کاربردی و مفید بود که تکه‌های لباس را محکم می‌کرد. اتفاقا اولین سنجاق‌های ثبت‌شده اصلا ربطی به سینه نداشتند و لباس‌های لنگ مانند را با آنها نگه می‌داشتند. این سنجاق‌ها از خار، استخوان، صدف، چوب و سنگ حکاکی‌شده ساخته می‌شدند. نوع فلزی آنها جدیدتر بود و قدمت آن به عصر برنز برمی‌گردد.

بعدها گل سینه‌های جواهرنشان ساخته شدند که بسیار گرانبها بودند و بیشتر طبقه مرفه جامعه از آنها استفاده می‌کردند. تا دهه ۱۸۰۰ میلادی که ژرژ فردریک استراس (Georges Frederic Strass)، جواهرساز فرانسوی، نوع خاصی از شیشه به نام راین‌استون (Rhinstones) را در رودخانه راین پیدا کرد و آنها را به‌جای سنگ‌های قیمتی در جواهراتش ازجمله سنجاق سینه به کار برد. به این ترتیب افراد کم‌درآمد جامعه راحت‌تر می‌توانستند آنها را خریداری کنند.

امروزه هم گل‌سینه‌ها اغلب قیمتی نیستند و با نگین‌ها و سنگ‌های غیراصل تزئین شده‌اند. به این ترتیب اگر دوباره از مد رفت، می‌توانید راحت‌تر آن را کنار بگذارید.

از نظر فرهنگی و تاریخی، شاید هیچ‌کس به‌اندازه ملکه الیزابت دوم که به گل سینه علاقه زیادی دارد و نیز نسل جدید خانم‌ها که جواهرات را چیزی فراتر از یک شیء زرق‌وبرق‌دار گران‌قیمت می‌دانند، در محبوبیت گل سینه تأثیر نداشته است.

گل سینه از نظر نمادین

امروزه گل سینه فقط برای مد و زیبایی به کار می‌رود و حاوی هیچ مفهوم یا پیام پنهانی یا احساسی نیستند. این در حالی است که در گذشته برخی از انواع آنها برای انتقال مفاهیم عمیقی کاربرد داشتند. برخی از نمونه‌های آن عبارت‌اند از:

سنجاق بُل؛ نماد ازدواج

گل سینه - سنجاق بل

در زمان‌های گذشته در تلمارک نروژ، رسم بر این بود که دختران تا قبل از ازدواج گل سینه سِرپنت را که شبیه مار بود روی لباس خود می‌بستند و بعد از ازدواج نوعی سنجاق سینه به نام سنجاق بل هدیه می‌گرفتند. از آن به بعد باید سرپنت را پایین‌تر نصب می‌کردند و بل را به جای آن قرار می‌دادند.

این سنت از دوران کاتولیک در نروژ رایج بود. به همین دلیل امروزه نسبتا ناشناخته است و بسیاری از افراد درباره آن چیزی نمی‌دانند.

مدل ظرفی؛ نماد باکره‌بودن

گل سینه - سنجاق ظرفی

این گل سینه شامل تعدادی ظرف بسیار کوچک بود که دختران از نامزدشان هدیه می‌گرفتند و به‌عنوان نماد باکره‌بودن از آنها استفاده می‌کردند. هرچه ظروف موجود در آن بیشتر بود، قدردانی و احترام بیشتر پسر به نامزدش را نشان می‌داد. شاید کمی عجیب به نظر بیاید، ولی به هر حال زمانی در گذشته در برخی کشورها رسم بوده است.

مدل حلقه جو؛ نماد باروری

این مدل آویزهایی داشت که شبیه جو بودند. درواقع نماد باروری بود و حلقه‌های آن در نمادگرایی سنتی آن زمان، حالت زنانه را تداعی می‌کردند.

انواع گل سینه؛ از آویز تا میناکاری

گل سینه فقط به چند دسته تقسیم می‌شود و بنابراین چندان متنوع نیست؛ اما در هر دسته طرح‌های خلاقانه بسیار زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برای هر لباسی با هر رنگی که دوست داشته باشید طرح زیبایی از آن پیدا کنید.

۱. مدل آویز؛ دارای طرح‌های متنوع

گل سینه - مدل آویز

این مدل یکی از متنوع‌ترین مدل‌های سنجاق سینه است. قسمت بالای آن یک آویز دارد که به شما امکان می‌دهد آن را به هر پارچه‌ای از پشم و پنبه گرفته تا ابریشم و چرم متصل کنید. در پشت آن هم یک حلقه مخفی تعبیه شده است که می‌توانید یک زنجیر از آن عبور دهید و به‌عنوان آویز گردنبند استفاده کنید. در حالت گردنبند، سنجاق پشت آن دیده نمی‌شود.

۲. مدل میله‌ای؛ محبوب و دوست‌داشتنی

گل سینه - مدل میله‌ای

یکی از سبک‌های محبوب گل سینه نوع میله‌ای آن است. این طرح یک بدنه تخت و دو سنجاق بلند در پشت آن دارد که به لباس متصل می‌کنید. از این مدل می‌توانید برای بستن لباس‌های جلوباز که زیپ یا دکمه ندارند استفاده کنید.

۳. طرح شاخ‌وبرگ‌دار؛ نشانه عشق و دوستی

گل سینه - مدل شاخ و برگ دار

این مدل هم کاربرد همان گل سینه‌های دیگر را دارد، با این تفاوت که طرح آن شبیه گل، شاخه و برگ است. معمولا از این گل سینه برای نماد عشق یا دوستی استفاده می‌کردند. در قرن نوزدهم، طرح «گل فراموشم مکن» که با فیروزه تزئین شده بود محبوبیت بسیار زیادی داشت:

گل سینه - مدل شاخ و برگ دار
طرح گل فراموشم مکن با سنگ فیروزه روی گل سینه

۴. مدل پرتره‌ای؛ طرحی از چهره عزیزان

گل سینه - مدل پرتره‌ای

برای ساخت این گل سینه، مشتری تصویر عشقش یا یکی از عزیزانش را به جواهرساز می‌داد و او با روش حکاکی یا قلم‌زنی آن را نقش می‌کرد. این مدل در قرن هجدهم بسیار محبوب بود. قبلا به‌دلایل احساسی آن را می‌ساختند؛ اما امروزه بیشتر به‌خاطر مد به کار می‌رود.

۵. طرح میناکاری؛ طرحی با قدمت هزاران ساله

گل سینه - مدل میناکاری

در این گل‌سینه‌ها پودر شیشه و اکسیدهای فلزی را با هم ترکیب می‌کنند و با آن روی یک سطح فلزی آثاری ظریف و زیبا به وجود می‌آورند.

قدمت گل سینه میناکاری‌شده به هزاران سال پیش برمی‌گردد؛ اما همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. آقایان هم در برگردان یقه کتشان از این مدل استفاده می‌کنند.

استفاده همزمان از گل سینه و گردنبند

گل سینه - استفاده همزمان از گل سینه و گردنبند
گردنبند مروارید ساده با یک گل سینه ظریف

یکی از دغدغه‌هایی که درباره گل سینه وجود دارد این است که آیا می‌توان با وجود آن از گردنبند هم استفاده کرد یا نه. پاسخ این است که در اصل می‌توانید از هردو آنها استفاده کنید؛ اما اگر قرار است ظاهری ظریف و مینیمال داشته باشید، باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

برای مثال یک گردنبند بزرگ با چند زنجیر می‌تواند هر گل‌سینه‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد. اگر هم گل سینه را بزرگ و متناسب با آن انتخاب کنید، هردو برای جلب توجه رقابت می‌کنند و به این ترتیب، نگاه‌ها از ظاهر اصلی شما منحرف می‌شود. حتی اگر هردو ست باشند، ظاهرتان شلوغ و شلخته به نظر خواهد رسید.

بااین‌حال اگر دوست دارید از هردو آنها استفاده کنید، بهتر است گردنبند را ساده و بلند و ظریف انتخاب کنید که کمی از گل سینه فاصله بگیرد. یک چوکر مروارید هم می‌تواند مناسب باشد. اگر گردنبندتان طرح پیچیده‌تری دارد، گل سینه را ساده انتخاب کنید. به این ترتیب جزئیات آنها با هم تداخل نخواهند داشت.

این دو نکته هم ممکن است به شما کمک کند:

  • اگر لباستان رسمی است و گردنبند و گل سینه را با هم می‌خواهید، گردنبند را ساده‌تر انتخاب کنید.
  • اگر لباستان کژوال است، هردو را می‌توانید با جزئیات بیشتر انتخاب کنید، به‌شرطی که خیلی شلوغ نباشند و رنگ‌بندی آنها با هم تضاد نداشته باشد.

یک روش برای ست‌کردن گردنبند با گل سینه

گل سینه - ست کردن آن با گردنبند
گل سینه کامئو که مانند یک آویز به گردنبند متصل شده است

یک گردنبند مروارید بپوشید و یک سنجاق سینه کامئو در وسط جلوی لباس به گردنبند متصل کنید. گردنبند مروارید طرحی کلاسیک ولی همیشه مد است. گل سینه کامئو هم برای اضافه‌کردن جزئیات پیچیده عالی است. وقتی به این شیوه آنها را قرار می‌دهید طوری به نظر می‌رسد انگار گل سینه بخشی از گردنبند شماست.

سمت درست بدن برای بستن گل سینه و جای آن روی لباس

درباره اینکه گل سینه را به کدام سمت بدن باید بست، کمی اختلاف‌نظر وجود دارد. برخی می‌گویند همیشه باید آن را در سمت چپ قرار داد، درحالی‌که برخی دیگر می‌گویند جای آن سمت راست است.

به‌عنوان یک قانون کلی، جای آن همیشه در سمت چپ بدن و نزدیک استخوان ترقوه، بین گردن و خط سینه است. با این حال آداب و رسوم این کار در کشورهای مختلف متفاوت است. همچنین اگر خودتان راحت‌تر هستید که آن را سمت راست ببندید، تردید نکنید و این کار را انجام دهید.

در ادامه درباره اینکه گل سینه بهتر است کجا قرار بگیرد صحبت خواهیم کرد.

کت یا پالتو با پارچه سنگین

گل سینه - برای کت و پالتوی ضخیم

کت و پالتو را معمولا از پارچه‌های سنگینی تهیه می‌کنند، بنابراین این لباس‌ها به‌راحتی می‌توانند یک گل سینه سنگین را تحمل کنند. جای آن روی کت و پالتو دقیقا در قسمت بالاتنه، بین خط شانه و خط سینه است.

حالا اگر کت یقه دارد و زیاد بزرگ نیست، آن را در انتهای یقه قرار می‌دهیم. درست نزدیک پهن‌ترین بخش یقه یا تیزی دال یقه (در یقه‌های انگلیسی).

جای دیگر برای گل سینه، درست روی برگردان یقه کت است. در قسمت یقه پارچه ضخیم است و معمولا لایی دارد، بنابراین راحت می‌توانید آن را نصب کنید.

یقه هفت یا وی‌شکل

گل سینه - برای یقه هفت

می‌توانید به‌شکل سنتی گل سینه را همان جایی قرار دهید که درباره‌اش توضیح دادیم؛ اما اگر دوست داشتید کمی مدرن‌تر به نظر برسید، آن را در نقطه تیز یقه هفت ببندید که کمی زرق‌وبرق به آن اضافه کند.

جایی نزدیک به خط کمر

گل سینه - گل سینه روی کمر

گل سینه معمولا باید در ناحیه سینه قرار بگیرد؛ اما اگر کت مجلسی دارید که یقه بازی دارد، آن را در انتهای یقه قرار دهید. شاید کمی به خط کمر نزدیک شود ولی هیچ ایرادی ندارد و مرسوم است. معمولا در لباس‌های دراپه هم می‌توانید آن را نزدیک به کمر سنجاق کنید (البته اگر کاملا روی خط کمر یا پایین‌تر از آن قرار بگیرد دیگر اسمش گل سینه نیست و سنجاق تزئینی است).

یقه‌های قایقی و آفشولدر

گل سینه - یقه آفشولدر

یقه قایقی و آفشولدر هردو یقه‌هایی افقی هستند، با این تفاوت که آفشولدر کمی بازتر از قایقی است. در یقه‌های این چنینی، گل سینه را درست در همان جای سنتی‌اش قرار دهید؛ فقط برای یقه‌های بازتر، گل سینه درشت‌تر که به شکل گل باشد زیباتر می‌شود و برای یقه‌های بسته‌تر، خوب است از مدلی افقی استفاده کنید که در راستای یقه قرار بگیرد.

لباس‌های با یقه‌های یک‌طرفه و نامتقارن

گل سینه - برای یقه‌های نامتقارن

در لباس‌هایی که خط یقه یک‌طرفه و نامتقارن است، باید به شکل یقه نگاه کنید. چون طراحی این یقه‌ها تنوع زیادی دارد، جای سنجاق سینه را با سلیقه خودتان تعیین کنید. برای مثال، اگر یک‌طرف یقه تیز است و برش‌هایی دارد، بهتر است برای اینکه آن برش‌کاری‌ها دیده شوند، سنجاق سینه را در سمت مخالف آن قرار دهید. اگر ساده است و فقط یک برش تیز خورده است، می‌توانید آن را در تیزی یقه ببندید. تصویر زیر را ببینید:

گل سینه - گل سینه روی تیزی یقه

در لباس‌های رومی که یک طرف دکلته است و طرف دیگر از شانه می‌گذرد، سنجاق سینه را باید سمتی نصب کنید که از شانه رد می‌شود.

لباس‌های با یقه بسته

گل سینه - برای یقه‌های بسته

در تاپ‌ها یا لباس‌های مجلسی که یقه‌های آنها بسته است، می‌توانید گل سینه را در جای سنتی‌اش یا وسط جلوی لباس قرار دهید.

نحوه ست کردن گل سینه با لباس‌های مختلف

حالا بیایید ببینیم چطور می‌توانیم گل سینه را با لباس‌های مختلف ست کنیم.

۱. روی بلوز؛ برای داشتن ظاهری شیک

گل سینه - روی بلوز

گل سینه را کمی پایین‌تر از خط یقه بلوز، روی قفسه سینه قرار دهید تا ظاهری شیک داشته باشید. اگر بلوزتان ساده است، این گل سینه می‌تواند ظاهری زیبا و ظریف به آن ببخشد. یادتان باشد پارچه بلوز را زیر گل سینه جمع نکنید.

یک پیراهن یا بلوز تک‌رنگ انتخاب کنید یا یک بلوز سفیدرنگ و روی آن یک ژاکت بافت نازک بپوشید. گل سینه را روی بلوز یا ژاکت نصب کنید. این ترکیب را یک شلوار مشکی ساده، جوراب‌شلواری مشکی یا یک شلوار جین آبی تکمیل می‌کند.

۲. روی لباس‌های یقه‌دار؛ برای تأکید روی یقه

گل سینه - روی لباس‌های یقه‌دار

اگر پیراهنی دارید که یقه آن کیپ است، مثل یقه‌های خرگوشی یا یقه ب ب، می‌توانید یک گل سینه تکی در وسط آن یا جفتی روی هر طرف یقه ببندید. این کار روی یقه تأکید می‌کند و آن را زیباتر نشان می‌دهد.

۳. روی یقه مانتو؛ برای داشتن ظاهری منحصربه‌فرد

گل سینه - روی یقه مانتو

برای اینکه ظاهری فوق‌العاده داشته باشید، می‌توانید دو یا چند سنجاق سینه را در امتداد هم در یک طرف یقه قرار دهید. برای مثال، یک مانتوی بهاری با یقه بلند بپوشید و چند گل سینه گلدار یا شکوفه‌ای روی آن قرار دهید و طرحی زیبا به وجود آورید.

۴. روی لباس ساده؛ برای ایجاد درخشندگی

گل سینه - برای لباس ساده

یک لباس بافتنی ساده، یک سارافون تک‌رنگ یا یک پیراهن راسته بدون جزئیات را می‌توانید با یک سنجاق سینه به‌زیبایی تزئین کنید و به آن جذابیت و درخشندگی ببخشید. بهترین جای آن روی قسمت قفسه سینه است، با این حال در همان محدوده کمی آن را جابه‌جا کنید تا ببینید کجا بهتر به نظر می‌رسد.

یادتان باشد گل سینه می‌تواند برخی پارچه‌ها را سوراخ کند. اگر پارچه لباستان ظریف است، برای مثال ابریشمی یا توری است، مدلی سبک و کوچک با پین بسیار ظریف انتخاب کنید که لباس را خراب نکند. اگر بازهم نگرانید، بسته به نوع لباستان یک ژاکت روی آن بپوشید و بعد گل سینه را روی آن قرار دهید.

۵. با کت یا مانتوی کتی؛ برای داشتن استایل رسمی و شیک

گل سینه - روی مانتو کتی یا کت

استفاده از سنجاق سینه روی یقه کت بسیار زیباست و ظاهری فوق‌العاده به شما می‌بخشد. باید آن را دقیقا روی پهن‌ترین قسمت یقه سنجاق کنید.

یکی از ترکیب‌های بسیار زیبا در این استایل، بستن یک گل سینه طلایی یا نقره‌ای با نگین‌های شیشه‌ای بی‌رنگ روی مانتو کتی مشکی از جنس کرپ یا کرپ گاباردین است. ترکیبی بسیار متین و زیبا برای خانم‌های شیک که ظاهری رسمی ایجاد می‌کند.

اگر کت شما روی یقه سوراخ دکمه دارد، بهترین جا برای سنجاق سینه روی همان سوراخ است. به‌طورکلی باید کمی با محل آن بازی کنید تا بهترین جای ممکن را به دست آورید.

اگر ظاهری ظریف‌تر می‌خواهید، از گل سینه گرد میناکاری یا جواهری پوشیده در مروارید استفاده کنید.

۶. روی تی‌شرت ساده؛ برای داشتن ظاهری تمیز و باسلیقه

برای اینکه استایلی ساده و بی‌پیرایه داشته باشید به‌طوری که زیاد جلب‌توجه نکند، استفاده از یک تی‌شرت ساده با سنجاق سینه عالی است. تی‌شرت‌های گشاد یا دارای طرح‌های گرافیکی برای این کار مناسب نیستند، زیرا خودشان شلوغ هستند و اصلا گل‌سینه‌تان دیده نمی‌شود.

یک تی‌شرت ساده تک‌رنگ و دامن مشکی یا شلوار جین مشکی با یک سنجاق سینه ساده می‌تواند ترکیب جالبی باشد.

جمع‌بندی

بسیاری از لباس‌ها و اکسسوری‌های دنیای مد هر یکی دو دهه یک بار، تکرار می‌شوند و دوباره به صحنه بازمی‌گردند. یکی از اکسسوری‌های بسیار زیبایی که در گذشته کاربرد زیادی داشت، گل سینه یا سنجاق سینه است. این اکسسوری امروزه بازهم محبوبیت پیدا کرده است ولی دیگر نه کاربردی است و نه از جواهرات گرانبها تشکیل شده است. بیشتر شیئی تزئینی به حساب می‌آید و گرانبها هم نیست تا اگر روزی آن را نخواستید، بتوانید راحت کنارش بگذارید.

نظرتان درباره گل سینه چیست؟ فکر می‌کنید افراد با چه تیپ شخصیتی بیشتر به گل سینه علاقه نشان می‌دهند؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian