شیک پوشی با تیشرت با رعایت پنج اصل مهم

پنج عامل مهمی که برای شیک پوشی با تیشرت مردانه باید مورد توجه قرار دهید مناسب بودن سایز، جنس پارچه، استایل، کاربرد و رنگ تیشرت می‌باشد.

تیشرت یکی از لباس‌های مورد علاقه آقایان به خصوص در فصل تابستان است. راحتی تیشرت و سادگی ست شدن آن سبب محبوبیت زیاد آن است. اکثر مردان تیشرت‌های خود را اغلب به تعداد زیاد از یک برند و حتی یک مدل و رنگ همیشگی انتخاب می‌کنند و تا زمانی که قابل پوشیدن باشد از آن استفاده خواهند کرد. اما این بهترین راه نیست. برای شیک پوشی با تیشرت توجه به تیشرت مانند سایر اجزای کمد لباستان اهمیت دارد. 

مجله اینترنتی سال ست
تیشرت سایز مناسب (فیت) بخرید.

از نظر بسیاری از خانم‌ها، آقایانی که تیشرت جذب سفید می‌پوشند بسیار جذاب هستند. دلیل این امر نمایش ظاهر عضلانی بالاتنه آقایان در این سبک پوشش می‌باشد.

بنابراین صرف نظر از اندامی که دارید تیشرت می‌تواند ظاهری مردانه‌تر و عضلانی‌تر به شما بدهد؛ با این حال باید مراقب باشید که با انتخاب سایز درست بهتر از آنچه هستید به نظر برسید. برای شیک پوشی با تیشرت سایز مناسب یکی از مهمترین اصل‌ها است.

برای انتخاب تیشرت با سایز مناسب بهتر است به موارد زیر دقت کنید. 

  • شانه –  درز تیشرت کاملا باید بر روی لبه شانه قرار گیرد.
  • آستین – بهتر است فیت بازو باشد و به آرنج نرسد. اگر بازوهای بزرگی دارید به دنبال آستین‌های کوتاهتر باشید و یا آستین خود را کمی تا بزنید تا بازوهای عضلانی خود را نمایش دهید.
  • طول یا قد – طول آن باید به حدی باشد که  تا روی شلوارتان قرار گیرد و روی استخوان لگن را بپوشاند.
  • شکم – قسمت بالا تنه باید با فرم بدن شما هماهنگی داشته باشد. اگر خیلی گشاد باشد فرم بدن شما را نشان نمی‌دهد و اگر خیلی تنگ باشد تمام جزئیات بدن شما را نمایش می‌دهد.
  • گردن – هنگامی که بازوهای خود را بالا می‌برید نباید دور گردنتان فضای خالی زیادی ایجاد شود و نه آنقدر تنگ باشد که نتوانید سرتان را به اطراف حرکت دهید.

تیشرت با سایز مناسب مانع فعالیت و حرکت‌های طبیعی بدن شما نمی‌شود و شما را محدود نمی‌کند. به خاطر داشته باشید تیشرت‌های کاملا جذب معمولا فقط برای ورزش استفاده می‌شوند.

مجله اینترنتی سال ست
رنگ مناسب را انتخاب کنید.

بهتر است رنگ‌های پایه‌ یعنی سفید، مشکی، خاکستری و سورمه‌ای را حتما در کمد خود داشته باشید.

  • سفید – با تمامی پوست‌ها سازگاری دارد. سفید کلاسیک باید بخشی از کمد شما باشد. به خاطر داشته باشید که لباس‌های سفید را با هم بشویید و با لباس‌های رنگی مخلوط نکنید.
  • خاکستری – تنالیته‌های مختلفی از رنگ خاکستری وجود دارد. این رنگ، کمی شما را حجیم‌تر نشان می‌دهد. تنها نگرانی در مورد رنگ‌های تیره نشان دادن رد عرق در فصل گرما می‌باشد.
  • مشکی – یکی از رنگ‌های تطبیق پذیر که با بسیاری از رنگ‌ها قابلیت ست شدن دارد. فقط در فصل گرما به علت شستشوی زیاد امکان دارد رنگ خود را از دست بدهد.
  • سورمه‌ای – نسبت به رنگ مشکی انتخاب بهتری است که با شلوار جین ترکیب فوق‌العاده‌ای دارد.
  • سایر رنگ‌ها – تیشرت ساده‌ترین لباس برای آزمودن رنگ‌ها می‌باشد. سبز، قرمز، بنفش و آبی انتخاب‌هایی فوق‌العاده خواهند بود. تنها نکته قابل توجه هماهنگی رنگ پوست صورت شما با رنگ تیشرت است.
مجله اینترنتی سال ست
پارچه مناسب انتخاب کنید.

تیشرت‌های 100درصد پنبه‌ای به تمام انواع دیگر تیشرت‌‌ها ارجحیت دارند. این تیشرت‌ها از الیاف نازک‌تر و بادوام‌تر که بسیار سبک هستند ساخته شده‌اند.

مخلوط پنبه و الاستین (که سبب کشی شدن پارچه می‌شوند) باعث می‌شوند در طولانی مدت تیشرت شکل و حالت خود را حفظ نماید و قیمت تیشرت ارزانتر شود. تگ لباس اطلاعات خوبی در مورد جنس پارچه به شما خواهد داد. از انواع سایر جنس‌های پارچه می‌توان به ریون و پلی‌استر اشاره کرد.

مجله اینترنتی سال ست
تیشرت مناسب استایل خود بپوشید.

اولین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید یقه تیشرت می‌باشد. زمانی که لایه لایه ست می‌کنید به هماهنگی یقه‎ها باید توجه کنید.

  • تیشرت یقه گرد – تیشرت یقه گرد ساده برای مردانی با قفسه سینه کوچک و شانه‌های افتاده بسیار مناسب است. چون این نوع یقه‌ها باعث می‌شود چهارشانه تر دیده شوند.
  • تیشرت یقه هفت – تیشرت یقه هفت برای مردان کوتاه قد انتخابی درست است. این نوع یقه باعث کشیده‌تر و بلندتر دیده شدن افراد کوتاه قد می‌گردد. این یقه برای مردانی که گردن بلند و صورت ظریفی دارند حالت تعادل ایجاد می‌کند.

نکته دیگر این است که آیا باید تیشرت را  روی شلوار قرار دهید یا داخل شلوار؟ به صورت معمول باید تیشرت روی شلوار قرار بگیرد. با این حال بسته به فرهنگ جامعه امکان دارد تغییر کند.

مجله اینترنتی سال ست
کاربرد تیشرت

چه زمانی باید تیشرت بپوشیم؟

برای موقعیت‌های رسمی یا اولین قرار ملاقات پیراهن بهترین گزینه است. از خودتان سوال کنید سایر افراد حاضر در آن موقعیت چه خواهند پوشید؟ اگر بقیه افراد نیز تیشرت می‌پوشند شما هم با پوشیدن یک تیشرت با کیفیت احساس راحتی خواهید کرد.

به صورت کلی حاضر شدن در موقیعت‌هایی که نیاز به تحرک زیاد دارد مانند کنسرت موسیقی پاپ یا جاز و مهمانی‌های دوستانه پوشیدن تیشرت انتخاب درستی خواهد بود. هر فعالیتی که تحرک زیاد، جنب و جوش و عرق کردن را در پی دارد، تیشرت انتخاب مناسبی برای آن موقعیت خواهد بود.

شیک پوشی با تیشرت با رعایت این پنج اصل کار بسیار ساده‌ای خواهد بود.

مجله اینترنتی سال ست

معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت

مشخصات یک تیشرت خوب

مشخصات یک تیشرت خوب

احتمالا برای خرید جدیدترین تیشرت های اسپرت به فروشگاه های بسیاری سر زده اید اما آیا معیارهای مشخصی برای انتخاب داشته اید؟ دقت به چند نکته در خرید تیشرت اهمیت بسیاری دارد.

مدل یقه

تیشرت ها معمولا با یقه هفت، گرد و یا به شکل پولوشرت طراحی و تولید می شوند.

سایز

با توجه به کارکردی که تیشرت دارد می توانید آن را تنگ، متناسب و یا گشاد انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب بهترین گزینه با توجه به ویژگی های جسمانی خود از راهنمای سایز سایت مدمن استفاده کنید.

جنس

در معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت، جنس بسیار مهم است. جنس تیشرت در دوام و کارایی آن موثر است، در نتیجه در انتخاب آن دقت کنید.

طراحی

استفاده از یک تیشرت ساده یا طرح دار به طور کلی می تواند استایل شما را تغییر دهد. معانی طرح های چاپ شده روی تیشرت ها ممکن متفاوت و گاهی عجیب باشند در نتیجه این نکته نیز فاکتور مهمی در انتخاب یک تیشرت خوب است.

نکات مهم در خرید تیشرت

  1. به تناسب تیشرت دقت کنید
تناسب تیشرت

تناسب به معنای چسبان بودن تیشرت بر تن شما نیست. برای اینکه تیشرت به خوبی متناسب با بدن شما باشد باید با خطوط شکل طبیعی بدن شما هم راستا باشد. در واقع یک تیشرت خوب نباید حرکت شما را محدود کند و یا باعث ناراحتی شما شود. در واقع در راستای تناسب چندین مدل تیشرت طراحی شده است و در میان جدیدترین تیشرت های اسپرت انواع مدل های کاملا چسبان، اورسایز و بلند با برش های مختلف دیده می شود.

هنگام پوشیدن تیشرت های تنگ بهتر است شکل اندام خود را نیز در نظر داشته باشید، معمولا اگر اندام متناسبی نداشته باشید، پوشیدن تیشرت های تنگ توجه را به سمت کمر و شکم بزرگ جلب می کند. یک تیشرت متناسب به بدن شما نمی چسبد و شما در آن احساس فشردگی و ناراحتی نمی کنید. نقاط شانه روی تی شرت باید با نقاط انتهایی شانه شما مطابقت داشته باشد. اگر این نقاط خیلی افتاده باشند یعنی تیشرت برای شما خیلی گشاد است و اگر نقاط، بالاتر از جایی که باید قرار بگیرند، قرار داشته باشند یعنی تیشرت خیلی تنگ است.

آستین های یک تیشرت متناسب، باید تقریبا یک سوم عضلات دو سر بازویی شما را بپوشانند و باید اندکی به عضلات دو سر بازویی شما بچسبد البته نه به شکلی که گردش خون را قطع کند.

 برای اینکه ببینید قد تیشرت مناسب شما هست یا نه بهتر است آن را بپوشید و دست های خود را بالا بیاورید، اگر کمر و کمربند شما دیده می شود یعنی این تیشرت کوتاه و نامناسب است.

  1. فضای استفاده از تیشرت را در نظر داشته باشید

مهم نیست که شما جدیدترین تیشرت های اسپرت روز را بپوشید یا خیر، چیزی که مهم تر از همه است انتخاب فضای درست پوشیدن آن است. البته این نکته نه تنها در مورد تیشرت بلکه در مورد هر لباس دیگری نیز صدق می کند. در واقع دانستن اینکه کی و کجا تیشرت بپوشید نیمی از مهارتی است که در انتخاب نوع تیشرت برای خرید باید به آن توجه داشت.

هر جایی که اصطلاحا رسمی است و قوانین خاصی برای لباس پوشیدن باید برای حضور در آن رعایت شود، مناسب پوشیدن تیشرت نیست. نکته مهم در انتخاب تیشرت برای حضور در مناسبت های مختف این است که مطمئن شوید انتخاب تیشرت به انتظارات دیگران از نوع لباس پوشیدن شما احترام می گذارد. با توجه به این نکته، به عنوان مثال نباید در مراسم خاکسپاری تی شرت بپوشید.

  1. تیشرت را با توجه به فرم بدن خود انتخاب کنید
نکات مهم در خرید تیشرت

نوع بدن شما یکی از عواملی است که به شما می گوید چه نوع سبک تیشرتی مناسب شماست. شما باید اطمینان حاصل کنید که تیشرت انتخابی ویژگی های بدن شما را برجسته می کند. به عنوان مثال  یک تیشرت با یقه V یا هفت می تواند به جلب توجه مخاطب به سمت شانه های پهن شما کمک کند. اگر عضلات سه سر برجسته ای دارید تیشرت های آستین های کوتاه برای شما عالی هستند. از طرف دیگر تیشرت با آستین های راگلان به برجسته سازی عضله طبیعی دو سر بازو کمک کرده و بازوهای لاغر را لاغرتر نشان می دهند.

  1. از اکسسوری غافل نشوید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معتقدند تیشرت ها لباس های ساده ای هستند و نمی شود با آنها یک استایل خاص طراحی کرد باید گفت معرفی جدیدترین تیشرت های اسپرت نیز مشکل شما را برطرف نمی کند. راه حل مشکل شما استفاده از اکسسوری های مناسب همراه با تیشرت است.

تیشرت ها در واقع برای راحتی در لباس پوشیدن تولید شده اند در نتیجه نیاز نیست آن را با اکسسوری های خاصی همراه کنید تا یک استایل شیک داشته باشید. صرف اینکه در انتخاب کفش، کیف و شلوار دقت کنید بخش مهمی از استایل شما تکمیل شده است. اگر به دنبال اکسسوری های بیشتری هستید که با تیشرت خود ست کنید ما می توانیم عینک آفتابی، کلاه، دستمال سر، گردنبند و دستبند را به شما پیشنهاد کنیم.

اگر طرفدار جدیدترین تیشرت های اسپرت هستید باید در نظر داشته باشید که اکسسوری های شما نیز باید جدید و اسپرت باشند. به عنوان مثال پوشیدن کفش چرم کلاسیک با تیشرت اسپرت ابدا توصیه نمی شود. در واقع شما باید همراه با تیشرت خود از شلوارهای غیرکلاسیک مانند جین، کتان و حتی شلوارهای اسپرت یا اسلش استفاده کنید. کفشی که همراه با تیشرت می پوشید نیز باید کاملا اسپرت و راحت باشد.

  1. به جنس تیشرت دقت کنید
جنس تیشرت

یکی از مهمترین نکات در خرید جدیدترین تیشرت های اسپرت در نظر گرفتن جنس و مواد سازنده آن است. در واقع اگر برای شما مهم است که با پوشیدن تیشرت نیز استایل شیکی داشته باشید باید بدانید که جنس تیشرت در شیک پوش بودن شما موثر است. برچسب روی یک تیشرت می تواند نشان دهنده این باشد که از چه مواد سازنده ای تولید شده است. اما فقط به این دلیل که روی برچسب آن قید شده است 100٪ پنبه به معنای این نیست که پنبه به کار رفته در آن با کیفیت است. بیشتر تیشرت ها از مخلوط پنبه و پلی استر ساخته شده اند اما شما باید به دقت آن را بررسی و لمس کنید تا متوجه میزان کیفیت آن شوید.

جنس تیشرت به این دلیل مهم است که نشان دهنده کیفیت و حسن انتخاب شماست. اگر یک تیشرت با جنس نامرغوب خریداری کنید، بعد از چند بار شستشو ممکن است رنگ و حتی فرم خود را از دست بدهد. پوشیدن یک تیشرت بدقواره، بی رنگ و پرز دار استایل شما را خراب خواهد کرد. علاوه بر این اگر تیشرت از جنس نخ نباشد ممکن است به سرعت بوی نامطبوع بگیرد و این نیز یکی از دلایل مهمی است که جنس تیشرت در استایل شما اهمیت بسیاری دارد. انواع جنس تیشرت عبارتند از:

تیشرت پنبه ای

پنبه به عنوان یک ماده اولیه طبیعی و ارگانیک از گذشته ها مورد علاقه تولید کنندگان لباس بوده است. یک روی این پارچه ها نسبتا نازک و خنک هستند و از محبوب ترین انواع پارچه در تولید تیشرت های آستین کوتاه و تابستانی محسوب می شوند. اصطلاح تیشرت نخی عمدتا درباره این نوع پارچه ها بکار می رود. نوع دو رو این پارچه با ضخامت دو برابر مناسب دوخت تیشرت آستین بلند پاییزه و زمستانی است.

تیشرت فانریب پنبه (فانریپ)

پارچه فانریب زیر مجموعه ای از پارچه های گرد بافت می باشد که درجه کشسانی بالاتری نسبت به پنبه ساده یک رو دارند. Rib در انگلیسی به معنای کش میباشد. این نوع پارچه ها بیشتر در تولید تیشرت اندامی و تیشرت زنانه کاربرد دارند. بافت کشسان پارچه فانریپ باعث راحتی بیشتر و همچنین افزایش ضخامت پارچه می گردد.

تیشرت پلی استر و پنبه

از آنجا که پنبه از الیاف طبیعی گیاه کتان بدست می آید به طور ذاتی دارای عمر نسبتا پایین، قیمت بالاتر و آبرفت زیاد می باشد. برای مقابله با این مشکلات به الیاف طبیعی پنبه، درصدی پلی استر پنبه اضافه می گردد. هرچه درصد پلی استر پارچه بیشتر باشد از راحتی و قیمت تیشرت کاسته می شود.

تیشرت فلامنت

فلامنت نوع دیگر از پارچه های گردبافت است که عمدتا مصرف ورزشی دارند. این پارچه ها لخت و سبک می باشند. پارچه فلامنت از پارچه های مصنوعی با رنگ پذیری بالا در چاپ سابلیمیشن است.

تیشرت اسپان

پارچه اسپان زیر مجموعه الیاف مصنوعی و از ترکیب مشخصی از پنبه و الیاف پروپیلن و فلامنت ساخته می شود. عمده استفاده تیشرت اسپان در چاپ سابلیمیشن می باشد. حالت مصنوعی و پلاستیک طور تیشرت های اسپان باعث شده که جز در موارد خاص طرفدار چندانی نداشته باشد.

تیشرت جودون

پارچه جودون نوعی پارچه با بافت یک رو از پارچه های گردبافت می باشد. در تولید تیشرت جودون می توان از هر نخی مانند پنبه یا پلی استر پنبه و یا دیگر انواع نخ استفاده کرد. عمدتا در تولید پولوشرت ها یا همان تیشرت یقه دار از پارچه جودون استفاده می شود.

تیشرت ریون

ریون ترکیبی از پنبه و گیاهان زراعی است. این پارچه برای اولین بار به عنوان یک نسخه ارزان تر از ابریشم ساخته شد. مانند پلی استر، ریون به دلیل وزن کم، پارچه خوبی برای لباس ورزشی و لباس بیرون از خانه است. یکی از نواقص ریون این است که در طولانی مدت و استفاده مکرر بوی نامطبوعی می گیرد.

انواع مدل های تیشرت مردانه

برای انتخاب از میان جدیدترین تیشرت های اسپرت بد نیست با انواع مدل های تیشرت مردانه که معمولا از نظر یقه دسته بندی می شوند آشنا شوید.

تیشرت یقه گرد

تیشرت یقه گرد

تیشرت یقه گرد جز اولین و البته محبوب ترین مدل های تیشرت است که طرفداران بسیاری دارد. این تیشرت را به راحتی می توانید در منزل، به عنوان لباس خانگی و زیر پیراهن، در فضای ورزشی مانند باشگاه و سالن فوتبال، در فعالیت روزمره و حتی در محل کار با یک پیراهن بپوشید و از راحتی آن لذت ببرید. این مدل یقه معمولا برای همه مناسب است و حالت راحت و شیکی دارد.

تیشرت یقه هفت

تیشرت یقه هفت نیز بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری دارد. اگر شما مایلید گردن و صورتتان کشیده تر دیده شود انتخاب تیشرت یقه هفت برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

تیشرت هنلی

این سبک از تیشرت ها از نظر طراحی یقه چیزی بین یقه گرد و یقه هفت هستند. در واقع این تیشرت ها یقه گرد دارای سه تا پنج دکمه زیر خط گردن هستند. اگر دکمه ها را ببندید یقه تیشرت شما گرد خواهد بود و اگر دکمه ها را باز بگذارید یقه تیشرت فرم یقه هفت به خود می گیرد. تیشرت هنلی نوعی نوآوری شیک و خاص در طراحی تیشرت محسوب می شود و طرفداران بسیاری دارد. تیشرت هنلی در مدل های آستین بلند و کوتاه تولید می شود و انتخاب مناسبی برای پوشیدن با پیراهن و یا کت های اسپرت هستند.

پولوشرت

پولوشرت

پولوشرت ها در میان جدیدترین تیشرت های اسپرت بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. این تیشرت های یقه دار، یقه ای مشابه پیراهن مردانه دارند و در زیر یقه مانند تیشرت هنلی دو یا سه دکمه نیز دارند. پولوشرت ها در ابتدا تیشرت مخصوص بازی های گلف و تنیس بودند اما پس از مدتی مورد توجه طراحان مد قرار گرفتند و با تغییراتی در جنس و رنگ وارد زندگی روزمره افرادی که مایل به پوشیدن لباس های رسمی نیستند، شدند.

نکات مهم در خرید تیشرت اسپرت مردانه

اریخچه تیشرت اسپرت مردانه

تیشرت اسپرت مردانه

احتمالا شما هم فکر می کنید تیشرت یک مدل برگرفته از طراحی مدرن و امروزی است اما بد نیست بدانید تاریخچه آن به جنگ جهانی دوم بازمی گردد، زمانی که ملوانان از تیشرت به عنوان زیر پیراهن استفاده می کردند.

تیشرت ها نام خود را از شکل حرف T لاتین گرفته اند زیرا فرم این لباس و آستین های آن شبیه حرف T  است. تاریخچه این لباس ها T شکل به قرن ها قبل برمی گردد. در گذشته از تیشرت ها به عنوان لباس زیر که در اصل از پشم یا ابریشم ساخته می شدند و کل بدن را می پوشاندند برای جذب عرق استفاده می شد و به عنوان سدی بین پوست یک مرد و لباس های گران تری که او می خواست از بوی عرق و آلودگی های بدن آن را محافظت کند، به کار گرفته می شد.

البته در گذشته زیرپیراهن ها به شکل یکسره تولید می شدند یعنی ناحیه ی بالا تنه و پایین تنه به هم متصل بود و جلوی آن با دکمه یا بند باز می شد. پس از مدتی طراحان اقدام به جدا سازی این دو تکه کردند و زیر پیراهن مدرن متولد شد. در طی انقلاب صنعتی پیشرفت در زمینه بافندگی و تولید پارچه موجب طراحی و تولید زیر پیراهنی پنبه ای که لطافت و تناسب بیشتری نسبت به پیشینیان غالبا گشاد و خشن خود داشتند، شد. تی شرت ها در طول قرن نوزدهم معمولا به شکل لباس و شلوارهای دو قسمتی بود که مردان در زیر لباس خود می پوشیدند و البته معدن کاران و کارگران اسکله در حالی که کار می کردند آنها را تنها با شلوار می پوشیدند.

تقریبا در اواخر قرن بیستم نیروی دریایی ایالات متحده شروع به تولید زیر پیراهن هایی برای ملوانان خود کرد. این زیر پیراهن ها به گونه ای طراحی شده اند که زیر لباس شخصی پوشیده شوند اما سربازان، ملوانان و تفنگ داران دریایی به ویژه آنهایی که در آب و هوای موضعی متلاطم می جنگیدند اغلب ترجیح می داند فقط با تی شرت و شلوار خود کار کنند و از پوشیدن کت های رسمی گریزان بودند.

پس از مدتی این لباس ها که مخصوص پوشیدن زیر پیراهن طراحی شده بود در دسترس عموم نیز قرار گرفت. تیشرت ها بسیار راحت و ارزان بودند و به آسانی نیز تمیز می شدند در نتیجه مورد توجه کشاورزان، دامداران و کارگران و همچنین ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش قرار گرفتند. در دهه 1940  تی شرت ها به عنوان لباس بازی محبوب برای پسران جوان که لازم نبود مانند مردان مسن تر از یک قانون لباس خاص پیروی کنند تبدیل شدند، علاوه بر این تیشرت ها راحت شسته می شدند در نتیجه مورد توجه مادران نیز قرار گرفتند.

نکات مهم در خرید تیشرت اسپرت مردانه

در جنگ جهانی دوم تیشرت ها که تا قبل از این زیر پیراهن محسوب می شدند را سربازان به عنوان لباس بیرونی مورد استفاده قرار دادند. پس از جنگ جهانی دوم کهنه سربازان به پوشیدن تیشرت با شلوار هنگام کار در خانه ادامه دادند. سپس در دهه 1950 فیلم هایی مانند The Wild Ones تیشرت به عنوان یک لباس بیرونی مستقل مورد استفاده قرار گرفت. پس از مدتی مارلون براندو و جیمز دین با حضور در تبلیغات مختلف تیشرت را به نمادی از یک لباس خنک مردانه تبدیل کردند و طبق معمول پس از این اتفاق طبقه متوسط ​​به زودی با روی باز تیشرت را به عنوان یک لباس روزمره پذیرفت.

تیشرت هایی که توسط ستاره های سینمایی مانند براندو و دین و جک کرواک بتنی پوشیده شده بودند به نمادی برای طبقه ی کارگر و بی اعتنایی به لباس های رسمی و دست و پا گیر شناخته شد. پیشرفت در صنعت چاپ دهه 1960 موج جدیدی از طراحی تیشرت اسپرت مردانه را ایجاد کرد که از نام گروه ها گرفته تا شعارهای سیاسی و ورزش روی آن چاپ می شد. تیشرت ها به زودی به یکی از دموکراتیک ترین لباس های آمریکا تبدیل شدند. در حالی که برش، برند و پارچه ی یک لباس قبلا نشان دهنده هویت و کلاس فرد بود تیشرت های استاندارد جدیدی برای بیان پرستیژ و سلیقه ی هر فرد تعیین کردند.

نکات مهم در خرید تیشرت اسپرت مردانه

همانطور که گفتیم تیشرت ها موفق شدند از میدان جنگ و میدان ورزش عبور کنند و به کمد طبقه متوسط در آمریکا راه پیدا کنند. تیشرت اسپرت مردانه همچنان یکی از محبوب ترین پوشاک مردانه است و شما می توانید با در نظر داشتن نکاتی یک استایل فوق العاده با استفاده از این لباس راحت داشته باشد.

تیشرت اسپرت مردانه را کجا بپوشیم؟

تیشرت اسپرت مردانه را کجا بپوشیم

اولین نکته ای که هنگام خرید تیشرت مردانه باید در نظر داشته باشید این است که قرار است آن را کجا بپوشید؟ مسلم است که نمی توانید یک تیشرت اسپرت مردانه را در عروسی، جلسه کاری و مهمانی رسمی بپوشید اما اگر محیط کاری شما چندان رسمی نیست می توانید از رنگ های تیره و یا خنثی مانند بژ، خاکی و سبز تیره استفاده کنید. خرید یک تیشرت با رنگ بندی روشن و شاد می تواند شما را در داشتن یک استایل خوب برای مهمانی دوستانه و یا یک سفر تابستانی یاری کند.

شما می توانید به راحتی یک تیشرت سفید را با یک شلوار جین آبی یا حتی شلوار ورزشی خاکستری در تمام طول سفر بپوشید و از آن لذت ببرید. علاوه بر این تیشرت اسپرت مردانه یک انتخاب فوق العاده و بی نقص برای باشگاه و محیط های ورزشی است، برای پوشیدن تیشرت در این فضاها بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید.

چقدر فعالیت دارید؟

یکی از نکات مهمی که می تواند به شما کمک کند که آیا واقعا به یک تیشرت اسپرت مردانه نیاز دارید یا نه میزان فعالیت شما در طول روز است. یقینا اگر کارهای یدی انجام می دهید یا هرگونه فعالیتی که باعث تعریق بیشتری می شود، انتخاب مناسب برای شما تیشرت خواهد بود.

لباس های رسمی هم به طور کلی گرم تر هستند و هم آزادی عمل را از شما می گیرند. در نتیجه اگر می دانید قرار است در روزی که پیش رو دارید فعالیت های زیادی انجام دهید پیشنهاد ما این است که روز خود را با انتخاب یک تیشرت مناسب شروع کنید.

چند سال دارید؟

در واقع این که چند سال دارید اصلا سوال مناسبی نیست زیرا استفاده از یک تیشرت اسپرت مردانه مناسب هیچ محدودیت سنی ای ندارد. اما این سوال به این دلیل مطرح شده است که در هنگام خرید سلیقه ی خود را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال تیشرت های طرح دار، دارای شعار و نوشته های خاص نوجوانانه،  بلند، گشاد و با طراحی های خاص بیشتر مناسب جوانان و نوجوانان است. اگر شما فکر می کنید سن شما مناسب پوشیدن این تیشرت ها نیست حق با شما است اما شما نیز می توانید از تیشرت های ساده، تک رنگ و پولوشرت ها استفاده کنید که محدودیت سنی ندارند. در حقیقت پولوشرت ها یک مدل تیشرت خاص مناسب افراد میانسال و کسانی است علاقه ای به پوشیدن لباس های بدون یقه ندارند.

چه سایزی دارید؟

یک نکته مهم و اساسی در هنگام خرید تیشرت اسپرت مردانه در نظر گرفتن سایز شما و سایز تیشرت است. در واقع اگر می خواهید در یک تیشرت اسپرت مردانه خوب و زیبا به نظر برسید باید اصل تناسب را رعایت کنید. تیشرت مردانه نباید بر تن شما به صورتی گشاد باشد که عرض شانه های شما دیده نشود. در این حالت شما لاغر، آشفته و شلخته به نظر می رسید. و دقیقا به همین دلیل است که تیشرت شما نباید تنگ و چسبان باشد زیرا باعث می شود چاق تر به نظر برسید مخصوصا اگر چاق هستید و دور کمر شما پهن است.

یک تیشرت اسپرت مردانه مناسب نه باید زیاد تنگ باشد و نه چندان گشاد. آستین آن باید دو سوم از سر بازوی شما را بپوشاند و قد آن باید اندکی از کمر یا کمربند شما بیشتر باشد. برای اینکه بدانید قد تیشرت مناسب شما هست یا نه باید تیشرت را بپوشید و دستان خود را بالا ببرید، اگر کمربند یا پوست بدن شما دیده شد یعنی قد تیشرت برای شما کوتاه و نامناسب است.

تیشرت اسپرت مردانه را چطور ست کنیم؟

تیشرت اسپرت مردانه را چطور ست کنیم

اگر همه ی موارد بالا را رعایت کنید اما ندانید یک تیشرت اسپرت مردانه را چطور ست کنید باز هم ممکن است به استایل دلخواه خود با تیشرت نرسید.

شلوار

در ست کردن تیشرت با شلوار بهتر است ابتدا سراغ شلوارهای اسپرت بروید. جین آبی یک شلوار مناسب است که شما می توانید آن را با رنگ های متنوعی از تیشرت اسپرت مردانه ست کنید. گزینه ی بعدی که می توانید به راحتی با تیشرت ست کنید انواع شلوارهای کتان رنگی و مشکی است. شلوار مشکی، سورمه ای، خاکی و کرم جز رنگ هایی هستند که به شما این امکان را می دهند که با بی نهایت تیشرت رنگی استایل های خاص بسازید.

اگر قصد دارید تیشرت خود را در یک سفر جاده ای یا ساحلی بپوشید، شلوارک های جین و کتان را در نظر داشته باشید. علاوه بر این انواع شلوارهای راحتی اسپرت و گت گزینه های دیگری هستند که می توانید با آنها یک استایل اسپرت، شیک و راحت داشته باشید.

پیراهن

شاید فکر کنید نمی توان یک تیشرت اسپرت مردانه را با لباس دیگری در قسمت بالاتنه ست کرد اما این کاملا اشتباه است. شما می توانید تیشرت ساده یا طرح دار خود را با توجه به رنگ بندی که در استایل خود دارید با انواع پیراهن های مردانه ست کنید.

در واقع ترکیب پیراهن مردانه و تیشرت باعث می شود استایل شما شیک تر و رسمی تر به نظر برسد. اگر تیشرت شما طرح دار است بهتر است در انتخاب پیراهن مردانه، رنگ زمینه تیشرت را در نظر داشته باشید. در انتخاب پیراهن مردانه برای تیشرت آزادی عمل بیشتری دارید. استفاده از پیراهن های چهارخانه با تیشرت های تک رنگ باعث می شود استایل خاص تری داشته باشید.

کفش

نکته اصلی در پوشیدن تیشرت اسپرت مردانه این است که سایر اجزای استایل شما نیز باید اسپرت و راحت باشند در نتیجه پیشنهاد اولیه ی ما برای انتخاب کفش و ست کردن آن با تیشرت مردانه استفاده از کفش اسپرت و یا ورزشی است. اگر یک کتانی کلاسیک سفید دارید کار شما در ست کردن آسان است زیرا می توانید آن را با رنگ های مختلفی در استایل خود ست کنید.

گزینه  بعدی انواع اسنیکر و کفش ورزشی است. کفش های تیره یا هم رنگ با تیشرت ساده شما می تواند انتخاب مناسبی باشد. انواع سندل و کالج های مردانه نیز گزینه های محبوب دیگری هستند که شما می توانید با انواع تیشرت اسپرت مردانه ست کنید و از داشتن یک استایل شیک و راحت لذت ببرید.

اکسسوری

قانونی که در مورد پوشیدن کفش غیر رسمی و راحت در ست کردن با تیشرت اسپرت مردانه برقرار بود، در استفاده از اکسسوری نیز مهم است. اکسسوری که قصد دارید با تیشرت اسپرت مردانه خود ست کنید باید اسپرت و راحت باشد. به عنوان مثال انواع ساعت و دستبند با جنس چرم، کلاه های لبه دار با جنس کتان، انگشتر یا گردنبند استیل از مواردی هستند که شما می توانید به عنوان اکسسوری در استایل اسپرت خود از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian