فروش پوشاک به بالاترین حد بعد از دوره پاندمی رسید.
بازار پوشاک به سرعت در حال بازگشت است و مردم بیشتر برای پوشاک و لوازم جانبی مد هزینه می کنند، زیرا در نهایت پس از یک دوره طولانی ماندن در خانه های خود به دلیل همه گیری ، شروع به ترک خانه های خود کردند.
این بازگشت پس از یک سال سخت برای سازندگان پوشاک اتفاق می افتد. یک حرکت گسترده واکسیناسیون به مردم اعتماد لازم را داده است و آنها با افزایش فروش پوشاک در حال برنامه ریزی تعطیلات در آنجا هستند. و با وجود انتشار نوع دلتای ویروس کرونا، اعتماد مردم چندان تضعیف نشده است.
فروش پوشاک در مسیر رشد
طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، فروش پوشاک، لوازم جانبی و کفش در ژوئن 2.6 درصد افزایش یافت. این جهش جذاب تر به نظر می رسد با توجه به اینکه فروش کلی خرده فروشی در ماه ژوئن تنها 0.6 درصد بر اساس ماه به ماه ها و در دوران کرونا جهش کرده.
دلیلش واضح است. مردم اخیراً بیشتر برای پوشاک خرج کردهاند، زیرا بالاخره فرصتی پیدا کردهاند که از خانههای خود بیرون بروند و برای تعطیلات برنامهریزی کنند. این باعث شده است که آنها بیشتر برای پوشاک، کفش و لوازم جانبی هزینه کنند.
همچنین، اخیراً به دلیل کاهش محدودیتها که به مردم اجازه میدهد با اطمینان بیشتری معاشرت کنند، هزینههای مصرفکننده به سمت محصولات مد تغییر کرده است. بر اساس یک نظرسنجی اخیر توسط Sezzle، بیش از 75٪ از مصرف کنندگان بیش از هر دسته دیگری برای پوشاک، محصولات مد و نمایش هزینه می کنند.
Mastercard SpendingPulse نیز روند مشابهی را نشان میدهد که نشان میدهد هزینههای مربوط به پوشاک و کفش بیش از هر دسته دیگری افزایش مییابد. این گزارش نشان می دهد که فروش پوشاک در ژوئن سالیانه 62.9.1 درصد و نسبت به سال 2019 12.7 درصد افزایش یافته است.
بازار پوشاک در آستانه رشد است
از زمان شیوع ویروس کرونا، تجارت الکترونیک نقش مهمی در صرفه جویی نه تنها صنعت پوشاک، بلکه بخش کلی خرده فروشی داشته است. اکثر فروش پوشاک در سال گذشته به صورت آنلاین انجام شد و این روند امسال نیز قابل مشاهده است.
طبق آمار Statista، ارزش بازار پوشاک ایالات متحده در سال 2019 به 368 میلیارد دلار رسید. در آن سال، فروش جهانی پوشاک و کفش به 1.9 تریلیون دلار رسید و انتظار می رود تا سال 2030 از مرز 3 تریلیون دلار در ایالات متحده عبور کند.
پیشبینی میشود که این افزایش عمدتاً ناشی از تجارت الکترونیک باشد. طبق گزارشی از Retail Dive، روند خرید آنلاین پوشاک در سال 2020 30 درصد رشد کرد که سریعترین رشد از سال 2002 بود. این بدیهی است که به دلیل همهگیری بود. در واقع، پوشاک، کفش و لوازم جانبی 19 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک ایالات متحده در سال 2020 را تشکیل می دهند.
علاوه بر این، فصل بازگشت به مدرسه در حال انجام است. طبق گزارش دیگری از Mastercard SpendingPulse، پیشبینی میشود فروش پوشاک در فصل بازگشت به مدرسه 78.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.
انتخاب های ما
با توجه به این سناریو، سرمایه گذاری در این پنج سهام پوشاک عاقلانه خواهد بود. هر یک از سهام دارای رتبه اول Zacks (خرید قوی) هستند. میتوانید لیست کامل سهامهای رتبه اول زاکس امروز را اینجا ببینید.
Hibbett Sports, Inc. HIBB معمولاً به شهرستان های کوچک با جمعیتی بین 25000 تا 75000 پاسخ می دهد. مجموعه کالاهای آن بر روی کفش، تجهیزات ورزشی و پوشاک متمرکز است.
نرخ رشد سود مورد انتظار شرکت برای سال جاری 46.2 درصد است. برآورد اجماع Zacks برای درآمدهای سال جاری طی 60 روز گذشته 5.3 درصد بهبود یافته است.
Zumiez Inc. ZUMZ یکی از پیشروترین خرده فروشان سبک زندگی جهانی است. این شرکت از طریق ارائه برند متمایز و انتخاب محصولات متنوع، جایگاهی را در صنعت پوشاک که به سرعت در حال تغییر است، ایجاد کرده است.
نرخ رشد سود مورد انتظار شرکت برای سال جاری 41.3 درصد است. برآورد اجماع Zacks برای درآمد سال جاری 35.1٪ در 60 روز گذشته بهبود یافته است.
Tillys, Inc. TLYS یک خردهفروش تخصصی در صنعت ورزشی اکشن است که لباس، کفش و لوازم جانبی میفروشد. این شرکت تی شرت، سویشرت، ژاکت، شورت، شلوار، شلوار جین، ژاکت، لباس شنا، کفش و لوازم جانبی مردانه، زنانه و بچه گانه را از طریق وب سایت خود توزیع می کند.
نرخ رشد سود مورد انتظار شرکت برای سال جاری بیش از 100٪ است. برآورد اجماع Zacks برای درآمد سال جاری 81.9٪ در 60 روز گذشته بهبود یافته است.
Vera Bradley, Inc. VRA یک طراح، تولید کننده، بازاریاب و خرده فروش لوازم جانبی برای زنان است. محصولات این شرکت شامل کیف دستی، لوازم جانبی و وسایل مسافرتی و تفریحی است.
نرخ رشد سود مورد انتظار شرکت برای سال جاری 49.2 درصد است. برآورد اجماع Zacks برای درآمد سال جاری 10.6٪ در 60 روز گذشته بهبود یافته است.