معمولا بیشتر افراد ترجیح می‌دهند لباس شب را از مدل‌های جدید و به‌روز با رنگ‌های سال انتخاب کنند. بااین‌حال برخی لباس‌های شب هستند که به دوره خاصی محدود نمی‌شوند و فقط ممکن است کمی تغییر کرده باشند. در این مطلب می‌خواهیم با لباس‌های شب زنانه همیشه مد آشنا شویم.

لباس‌های شب زنانه همیشه مد بر اساس مدل

یک‌سری لباس‌های شب هستند که مدل آنها هرگز از مد نمی‌رود. برخی از این مدل‌ها را با هم ببینیم:

۱. مدل دو پیس؛ شیک و ساده

لباس‌های شب زنانه همیشه مد
دو پیس لباسی ساده و شیک است

مدل دو تکه یا دو پیس هرگز از مد نمی‌رود. برای بیشتر مهمانی‌ها و عروسی‌ها می‌توانید به‌عنوان مهمان این لباس را بپوشید. پارچه آن می‌تواند از پارچه‌های محکم، گیپور، کرپ و نظایر آنها باشد. طول دو پیس را می‌توانید میدی، کوتاه یا بلند انتخاب کنید. برای رنگ آن هم، مشکی راحت‌ترین انتخاب است.

۲. مدل پری دریایی؛ برای بلندقامت‌ها

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل پری دریایی
لباس مدل ماهی یا پری دریایی تا زانو تنگ و از آن به بعد گشاد است

مدل پری دریایی یا ماهی، لباسی است که در قسمت دامن تا ۵ سانتی‌متر بالای زانو چسبان است و از آنجا به بعد گشاد می‌شود. در بسیاری از مواقع دنباله بلندی هم دارد که روی زمین امتداد می‌یابد. بسیاری از هنرمندان مشهور در مراسم‌هایی مانند فرش قرمز، عروسی‌ها و مت گالا از این مدل استفاده می‌کنند. معمولا افرادی که بلندقامت هستند با این لباس عالی به نظر می‌رسند. پارچه آن می‌تواند از هر جنس، طرح یا رنگی باشد.

۳. مدل الهه‌ای؛ لباسی از رنگ‌های شاد و پاستلی

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل الهه‌ای
رنگ‌های پاستلی، برش کمر نزدیک زیرسینه و نوارهای طلایی از مشخصه‌های لباس الهه‌ای است

لباس‌های الهه‌ای یا گادس (goddess) شبیه لباس‌های اساطیری است و مانند سبک امپایر کمر آن بالاتر از خط کمر نزدیک به زیر سینه قرار می‌گیرد. جنس آنها اغلب از حریر، ابریشم یا ساتن است و در رنگ‌های روشن و پاستلی از جمله کرم، سفید و صورتی موجود است. معمولا با روبان‌ها، نوارها یا قیطان‌های طلایی آنها را تزئین می‌کنند.

۴. لباس پرنسسی؛ برای فانتزی‌دوست‌ها

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل پرنسسی
مدل پرنسسی یادآور پرنسس‌های والت دیزنی است

لباس‌های شب پرنسسی هرگز از مد نمی‌روند. البته بیشتر برای عروس‌خانم‌ها یا مهمانان نزدیک در عروسی مانند خواهر عروس کاربرد دارند؛ ولی در کشورهای دیگر سلبریتی‌ها به‌وفور از این لباس در مراسم‌هایشان استفاده می‌کنند. معمولا از تور، حریر و ساتن در متراژ بسیار زیاد تهیه می‌شود و آدم را یاد سیندرلا و سایر پرنسس‌های والت دیزنی می‌اندازد.

۵. مدل A-line؛ یادآور سادگی دخترانه

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل ای‌لاین
این مدل درست مانند حرف A روی کمر درز دارد و دامن آن گشاد است

مدل ای‌لاین هم از لباس‌های همیشه مد است. دامن این لباس شب در قسمت کمر تنگ است و پایین آن کلوش می‌شود. برای تهیه آن می‌توان هم از پارچه‌های خشک مانند تافته و هم از پارچه‌های نرم مانند ساتن استفاده کرد.

۶. مدل آفشولدر؛ لباس محبوب خانم‌های جوان

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل آفشولدر
مشخصه این لباس نمایان بودن شانه‌ها و خط افقی یقه آن است

لباس‌های آفشولدر هم هرگز از مد نمی‌روند. ترکیب این لباس با جواهراتی که چشمگیر باشند عالی می‌شود. گردنبندی از سنگ‌های قیمتی یا رشته‌های مروارید، از آن مدلی که گریس کلی (هنرپیشه معروف) انتخاب می‌کرد برای لباس شب آفشولدر عالی است.

۷. لباس راسته کوتاه؛ ساده و برازنده

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس راسته کوتاه
این مدل ساده‌ترین انتخاب برای لباس شب است

لباس شبی که همیشه کاربرد دارد و چون ساده است، ده‌ها بار می‌توانید آن را بپوشید. در هر مجلس یا مهمانی با یک کفش پاشنه‌بلند همرنگ یا با رنگی متناسب با لباستان با آن خواهید درخشید. طول دامن این لباس معمولا بالای زانوست و از بالا تا پایین به یک اندازه است. یعنی نه چسبان است و نه گشاد.

۸. مدل رومی؛ یادآور لباس‌های اساطیری

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل رومی
این مدل نامتقارن است و خط یقه آن از یک طرف از روی شانه و از طرف دیگر از زیربغل می‌گذرد

مدل‌های رومی جزو لباس‌های نامتقارن یا یک‌طرفه هستند. خط گردن این لباس از یک طرف روی شانه قرار می‌گیرد و از طرف دیگر از زیر بغل عبور می‌کند. سمتی که روی شانه قرار دارد می‌تواند بند نازک، زنجیر، بند پهن، کاپ یا حتی آستین‌دار باشد. بدون توجه به ترندهای سال، همیشه می‌توانید لباس رومی بپوشید.

۹. مدل چاک‌دار؛ جسورانه و شیک

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل چاک دار
موقعیت چاک در این لباس‌ها می‌تواند از پهلو، در امتداد خط ساسون یا پشت لباس باشد

لباس‌های شب چاک‌دار هم جزو مدل‌های همیشه مد هستند و می‌توانید مدل‌های روز را روی آن پیاده کنید. مخصوصا اگر ساده باشند، بارها می‌توانید آنها را بپوشید، بدون اینکه نگران مدبودن یا نبودن آنها باشید. این مدل حس زنانگی را القا می‌کند و در هر مهمانی با آن خواهید درخشید. چاک در این لباس‌ها می‌تواند در پشت لباس، جلو و در امتداد ساسون یا برش لباس باشد یا در پهلو قرار بگیرد.

۱۰. لباس‌های تیوبی؛ برای متفاوت‌پسندها

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - مدل تیوبی
این مدل کشی و چسبان است و معمولا بالاتنه آن دکلته بدون بند است

این لباس‌ها کشی و کاملا چسبان هستند و بالاتنه آنها معمولا دکلته بدون بند است. می‌توانند کوتاه یا بلند باشند. لباس‌های تیوبی هم همیشه مد هستند؛ مخصوصا اگر ساده و تک‌رنگ باشند. رنگ‌های تیره آن عالی‌اند. البته لباس‌های تیوبی برای همه افراد مناسب نیست و با سلیقه همه جور در نمی‌آید.

۱۱. لباس ماکسی؛ راحت و زیبا

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس ماکسی
کیت میدلتون در لباس ماکسی ساده و زیبایش

درست مانند لباس شب کوتاه، لباس‌های بلند ماکسی هم به مد روز کاری ندارند و هرگز از مد نمی‌روند. همیشه و هروقت دوست دارید می‌توانید لباسی تا نوک پا بپوشید. راه‌رفتن با این لباس‌ها بسیار راحت است و البته پوشاننده هستند و برای افرادی که پوشش بیشتری می‌خواهند مناسب‌تر است.

لباس‌های شب زنانه همیشه مد بر اساس جنس پارچه

در لباس‌های شب معمولا از پارچه‌های خاصی استفاده می‌کنند. امروزه هیچ محدودیتی درباره جنس پارچه لباس شب وجود ندارد، بااین‌حال برخی پارچه‌ها هستند که همیشه کاربرد دارند و برخی دیگر مانند مخمل، ریون یا برخی پارچه‌های خاص بیشتر در دوره‌های خاصی مد هستند و بعد از آن کمتر پیش می‌آید کسی از آنها بپوشد.

۱. لباس توری؛ دنیایی از ظرافت

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس توری
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

تور زیباترین و پرکاربردترین پارچه در لباس شب است و لباس‌های شب توری هرگز از مد نمی‌روند. لباس‌های شب با تورهای ساده، اکلیلی و طرح‌دار همیشه مد هستند. بسته به مدل، ممکن است لباس توری خشک یا نرم و افت‌دار بپوشید.

۲. گیپور؛ شیک و سنگین

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس گیپور
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

گیپور هم جزو لباس‌های محبوب و همیشه مد است. مخصوصا بین خانم‌های بزرگ‌سال و مسن بیشتر از همه طرفدار دارد. در هر مجلسی یا مهمانی و عروسی‌ها چه به‌عنوان مهمان درجه یک باشید یا آشنای دور، همیشه می‌توانید لباس شب گیپور بپوشید.

۳. دانتل؛ جذاب و خیره‌کننده

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس دانتل
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

دانتل جزو پارچه‌های گران‌قیمت است و لباس شب دانتل هم با ترندهای سال کاری ندارد. دانتل‌ها بسیار زیبا هستند و بهترین لباس‌های شب را از آنها تهیه می‌کنند.

۴. حریر؛ ملانژ و ژرژت

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس حریر ملانژ
حریر ملانژ/ عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

لباس شب حریر ملانژ یا ژرژت هم جزو لباس‌هایی هستند که فقط به دوره خاصی محدود نمی‌شوند. افت زیبای این دو نوع حریر باعث می‌شود لباس‌های تهیه‌شده از آنها همیشه طرفدار داشته باشند. البته حریر انواع دیگری هم دارد؛ اما مانند ملانژ و ژرژت همیشه مد نیستند.

۵. ساتن؛ براق و درخشنده

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس ساتن

ساتن جزو محبوب‌ترین پارچه‌ها برای لباس شب است و تقریبا می‌توان گفت در بیشتر لباس‌های توری هم ساتن به کار می‌رود. به‌جز آن، لباس‌های مدل ماهی، لباس‌های چاک‌دار ماکسی و لباس‌های کوتاه با دامن پیلی‌دار از جنس ساتن هم بسیار زیبا هستند. درخشندگی ساتن همیشگی است و هیچ‌وقت کسل‌کننده نخواهد بود.

۶. لباس‌های کرپ؛ خوش‌رنگ و ساختارمند

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس کرپ
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

یکی دیگر از پارچه‌هایی که همیشه برای هر لباس شب مخصوصا لباس‌های ساده ای‌لاین یا لباس‌های راسته کاربرد دارد کرپ است. معمولا رنگ‌های آن در فوق‌العاده‌ترین سایه‌های ممکن یافت می‌شوند و خوش‌رنگ‌ترین لباس‌ها را می‌توانید از آنها تهیه کنید. همیشه در هر مهمانی می‌توانید یک لباس کرپ بپوشید و بدرخشید.

لباس‌های شب زنانه همیشه مد بر اساس طرح و رنگ

حالا می‌خواهیم به طرح و رنگ‌هایی از لباس شب که همیشه مد هستند برسیم. البته رنگ لباس بیشتر نوعی سلیقه شخصی است و به رنگ پوستتان بستگی خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت انتخاب آن محدودیتی ندارد؛ بااین‌حال فقط چند رنگ هستند که همیشه و در همه زمان‌ها می‌توانید آنها را بپوشید بدون اینکه نگران این باشید که امسال این رنگ مد نیست.

۱. مشکیِ باوقار

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس مشکی
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

لباس شب مشکی اولین گزینه انتخابی ما در این فهرست است. لباس شب مشکی هرگز از مد نمی‌رود. مخصوصا اگر بخواهید اندامتان را در ناحیه شکم و پهلوها لاغرتر و صاف‌تر نشان دهید. بدون نگرانی لباس‌شبتان را مشکی انتخاب کنید.

۲. عنابیِ شیک

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس عنابی‌رنگ
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

از بین کل رنگ‌های طیف قرمز، لباس شب به رنگ مارون یا عنابی را همیشه می‌توانید بپوشید. این رنگ کمی به قهوه‌ای هم شباهت دارد و به شرابی نزدیک است. چون جزو سایه‌های تیره قرمز است بیشتر از قرمز کاربرد دارد.

۳. صورتیِ لطیف

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس صورتی

لباس‌های صورتی مخصوصا از جنس گیپور و تور، لباس‌های شبی هستند که همیشه برای مهمانان اصلی در جشن‌ها و مراسم نامزدی یا عروسی مناسب‌اند. با این لباس جواهرات نقره‌ای با کفش پاشنه‌بلند و یک تاج کوچک نقره‌ای استفاده کنید. این ترکیب به دوره خاصی محدود نیست.

۴. آبیِ سلطنتی و لوکس

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس آبی سلطنتی
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

از بین طیف رنگ آبی هم آبی سلطنتی همیشه مد است. رنگ سال هر رنگی که باشد مهم نیست، اگر آبی سلطنتی به شما می‌آید، تردید نکنید. لباس شب آبی سلطنتی لوکس و باوقار است.

۵. لباس با رنگ خنثا

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس به‌رنگ خنثا
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

لباس‌های شب به‌رنگ خنثا هم ازجمله لباس‌های شب زنانه همیشه مد هستند. اگر پوستتان طوری است که رنگ‌های خنثا آن را جذاب نشان می‌دهد، حتما لباس شب با رنگ خنثا را امتحان کنید و نگران دمده‌شدن آن نباشید. نقره‌ای، خاکستری، کرم، سیاه و سفید همیشه به‌دور از ترندهای هرازگاهی، حرفی برای گفتن دارند.

۵. لباس شب با طرح گلدار

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس گلدار
عکس برگرفته از سایت: ca.morilee

لباس‌های شب گلدار خواه با پارچه گلدار باشند یا با پنل‌هایی از گل‌ها تزئین شده باشند، ارتباطی با مد سال ندارند. بدون نگرانی هر وقت دوست داشتید با لباس شب گلدار ظاهری لطیف برای خودتان درست کنید.

۶. لباس شب با طرح پوست‌پلنگی

لباس‌های شب زنانه همیشه مد - لباس پوست پلنگی

لباس شب پلنگی از قدیم مد بوده است و همیشه هم به همین شکل خواهد ماند. برخی افراد عاشق این طرح هستند و بدون توجه به ترندهای روز، هر زمان که بخواهند لباس شب پلنگی می‌پوشند.

جمع‌بندی

لباس‌های شب معمولا از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کنند و هرکسی می‌تواند بسته به سلیقه‌اش و چیزی را که به اندام، رنگ پوست و استایل آنها می‌آید بپوشد. ترندها و مدهای روز انتخاب لباس شب را محدود و دشوار می‌کنند، درحالی‌که برخی لباس‌های شب زنانه همیشه مد هستند و می‌توانید هرزمان بدون توجه به مدروز و فقط با توجه به ویژگی‌های شخصی و ترجیحات خودتان آنها را بپوشید.

شما چه سبک لباس شب را می‌پسندید؟ مد روز؟ یا انتخابی راحت از بین لباس‌های شب همیشه مد؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را برایمان بنویسید و اگر سبک یا مدلی از لباس شب هست که جایش در این مقاله خالی است به ما معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian