از مشکلات طراحی لباس در ایران، نداشتن مواد اولیه است که در بازار های جهانی یافت می شود و عملا عدم دسترسی به این منابع و مواد اولیه تولید پوشاک با کیفیت را از بین برده است

در خصوص مشکلات طراحی ، بر اساس نظرسنجی و گزارشاتی که در سال گذشته صورت گرفت، بیش از ۲۹۰ مدیر ارشد و طراح مد که در حوزه طراحی لباس فعالیت می نمایند، نسبت به آینده این کسب و کار و ترویج آن ابراز نگرانی نمودند. مد و دنیای فشن و طراحی لباس دارای وضعیت نسبتا پرنوسانی است و گاها رشد آن نیز کند و گاهی تند می شود. کاهش سهام، عدم قبول طرح های پیشنهادی توسط بازار و مواردی از این قبیل از جمله مشکلات طراحی لباس در ایران می باشد که البته این تلنگر را ایجاد می کند که فرد باید مهارت خود را بالاتر ببرد.

از همین رو در زیر می توانید بخشی از مشکلات طراحی لباس در ایران  را مطالعه نمایید:

  • ارائه قدرت بیشتر به شرکت های بزرگ و برند

یکی از مشکلات طراحی لباس در ایران این مهم می باشد که همیشه جا برای قوی شدن برندها وجود دارد و شرکت های کوچکتر عموما در آغاز فعالیت نمی توانند با این شرکت ها رقابت نمایند. افزایش سهام این شرکت ها در بازار و هزینه زیادی که برای تبلیغ خرج می نمایند، موجب می شود تا در بحث جذب مشتری موفق تر ظاهر شوند و  مجال دیده شدن شرکت های کوچک و طرح های جدید کمی سخت خواهد بود.

به صورت کلی باید در نظر داشت که رقابت برای شرکت های نوظهور و کوچک ​​در رشته طراحی مد کمی دچارتر  خواهد بود زیرا با مواردی مانند تبلیغات دیجیتال، پاسخگویی به مشتری و تولید منظم روبرو هستند که این مورد خود نیاز به سرمایه دارد و بسیاری از شرکت های نوپا این سرمایه را به انداره کافی  در ابتدای کار ندارند.

  • دارا نبودن آمادگی در برابر تغییرات ناگهانی

یکی دیگر از مشکلات طراحی لباس در ایران، این مورد می باشد که مدیران به بی ثباتی بازار آشنا نیستند و خود را برای تغییرات یکباره آماده نمی نمایند. یک مدیر کسب و کار طراحی لباس و طراح لباس باید دقت نظر ویژه ای به فروش و تقاضای بازار داشته باشد.

روابط اجتماعی، رکود های احتمالی، انعطاف پذیری خریداران، تنش های تجاری بین المللی تنها بخشی از موارد هستند که می توانند بازار این حرفه را تحت سوال ببرند لذا یک طراح لباس متعهد باید به اخبار پیرامون خود آگاه باشد.از این گذراندن دوره MBA طراحی لباس به شدت  برای فعالیت صنعت مدو فشن و لباس توصیه می شود.

  • عدم توجه به رقیب دیرینه

چین از دیگر مشکلات طراحی لباس در ایران، عدم توجه به کشور چین و تصمیمات اتخاذ شده این ابر غول اقتصادی جهان است. جالب است بدانید که این کشور در سال ۲۰۲۱ رشد باورنکردنی و زیادی را در صنعت مد تجربه نموده است و با توجه به منابعی که در اختیار دارد، رشد آن صد در صد بر بازار های داخلی تاثیرگذار خواهد بود. البته باید توجه داشت که بسیاری از بازار های ایران به کشور چین وابسته هستند. از همین رو تغییرات و تصمیمات این کشور به طور مستقیم بر بازار ایران نیز تاثیر خواهد داشت.

  • سنتی بودن بازار و عدم توجه به مشتریان

بازار ایران در زمینه کسب و کار طراحی لباس، گاها مصرف کنندگان جدید خود را در نظر نمی گیرد و این مورد یکی از مشکلات طراحی لباس در ایران می باشد. از آنجا که بسیار مهم می باشد تا برای جلب توجه کاربران از روش های نوین تبلیغات استفاده نمود لذا شناسایی مخاطبان نیز دارای اهمیت زیادی است. تولید محتوا برای قشر علاقمند به مد و فشن و پوشاک کم صورت می گیرد لذا دستیابی به محتوا و تبلیغی که بتواند بیشترین تاثیر را بر روی مشتری بگذارد، موردی است که در بازار ایران کمتر به آن توجه می شود.

  • عدم توجه به بازارهای محلی

در حال حاضر بسیاری از درآمد دنیای مد و فشن از مغازه های کوچک در بازار های محلی به دست می آید. لذا یک شرکت طراحی لباس نباید تنها به برند بودن و گران بودن طرح های خود فکر نماید. اگر یک طراح لباس بتواند کار خود را با خرده فروشان ترویج دهد، شانس بیشتری برای برنده شدن خواهد داشت.

  • عدم دسترسی به مواد اولیه جدید

از دیگر مشکلات طراحی لباس در ایران، نداشتن مواد اولیه جدید است که در بازار های جهانی یافت می شود. عموما منسوجات جدید به راحتی در بین مردم رواج می یابد اما اگر شرکت های طراحی لباس درتهران که  نوظهور هم هستند نتوانند به این منابع دست یابند با سختی مواجه خواهند شد.

  • در نظر نگرفتن فرهنگ

مشتریان عموما به دنبال طرح هایی هستند که نشان از فرهنگ و اعتقادات آنها داشته باشد. اگر طراحان تنها برای رقابت با بازار خارجی اقدام به طراحی نمایند، قطعا توسط بازار و مشتریان پذیرفته نمی شود.

  • برگزاری نمایشگاه ها و سمینارهای داخلی

کم بودن رویداد ها و انواع  ایونت طراحی لباس بزرگ و معتبر از دیگر مشکلات طراحی لباس در ایران می باشد. عموم طراحان لباس  در ایونت های طراحی لباس یاد می گیرند که چگونه بادیگر طراحان لباس ارتباط برقرار کرده و از ایده های آنها و  طرح های آنها استفاده نمایند اما این متاسفانه ایونت طراحی لباس در ایران نسبت به دیگر کشورها کمتر برگزار می شود.

صنعت مد و فشن در ایران بازاری بسیار خوبی دارد و مشکلی برای رشد استعداد ها و کسب درآمد نیست،البته از سوی دیگر نداشتن رویداد های مد یا مواد اولیه مناسب نیز کمی باعث کندی رشد و ارائه طرح های خاص می باشد. لذا اگر طرحی نیز با منسوجات مناسب تهیه شود، بسیار گران خواهد بود. اما همه این مسائل قابل رفع و مدیریت می باشد،ایران در زمینه طراحی لباس در حال پیشرفت می باشد و طی سالهای آینده رشد و پیشرفت بیشتری در انتظار این صنعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian