پنج سال از زمانی که Edward Enninful بالاترین مقام ووگ بریتانیا را بر عهده گرفت می گذرد. مجله‌ای که زمانی تقریباً به طور انحصاری با زیرمجموعه‌ای محدود از مردم بریتانیا چون زنان سفیدپوست ، تحصیلکرده، طبقه متوسط رو به بالا یا مشتاق آن – صحبت می‌کرد، اکنون با بسیاری از مردم صحبت می‌کند. تیراژ چاپی این مجله از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به میزان ۱٫۱ درصد افزایش یافته است و با ۱۴۰ تبلیغ کننده جدید قرارداد امضا کرده است که روند پیشرفت در صنعت را به دنبال داشته‌است.
Edward Enninful متولد غنا است اما در لندن بزرگ شد و در ۱۶ سالگی به عنوان یک مدل در قطار کشف شد. او به زودی شروع به کمک به استایلیست ها در عکاسی کرد و در سن ۱۸ سالگی زیر نظر مدیر مد، تری جونز در iD شروع به کار کرد. در طول دو دهه بعد، او گروهی نزدیک از همکاران معروف برای خود ایجاد کرد و استایل برخی از مشهورترین شماره‌های مجله‌های مد این صنعت، از جمله پرفروش ترین شماره تاریخ Vogue Italia “All Black” در جولای ۲۰۰۸٫ را بر عهده داشت.

در ادامه خلاصه‌ای از مصاحبه‌ی او را با ووگ بیزینس را مشاهده میکنید.

شما از زمان پیوستن به ووگ بریتانیا، تعدادی از پر صحبت ترین جلدهای این مجله را منتشر کرده اید. آیا از نتیجه ان شگفت زده شده اید؟

من تعجب کردم. شما می‌دانید که می‌خواهید به دنیا چه بگویید، اما نمی‌دانید که چگونه مورد استقبال قرار خواهد گرفت. من عاشق جلدهایی هستم که واقعاً در مورد تنوع صحبت می کنند، در Adwoa ، ما می خواستیم درباره بریتانیای جدید صحبت کنیم، بریتانیایی که فراگیر و متنوع باشد. دنیا خیلی تغییر کرده است. مردم آماده پذیرش چیزی بودند که آنها را منعکس می کرد. و برای من، همه چیز این بود که ووگ را به آنچه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بود بازگردانم ، زمانی که درباره مردم بود ، و شما می‌توانستید خودتان را در آن ببینید. این تنها کاری است که من همیشه می خواستم انجام دهم.

من دوست دارم کمی فانتزی را با واقعیت مخلوط کنم. شما نمی‌خواهید رویا را از دست بدهید، اما همچنین نمی توانید مخاطب را از دست بدهید. برای هر موضوعی، ترکیب بسیار مهم است..

چگونه میل به احترام به میراث ووگ را، با نیاز به پیشبرد آن و معاصر ساختن آن متعادل می کنید؟

Vogue بزرگتر از هر یک از ماست. [من] مانند یک نگهبان هستم. در حالی که اینجا هستم تا از این برند باورنکردنی محافظت کنم و مطمئن شوم که وقتی اینجا نباشم، همچنان ادامه دارد. و برای من، Vogue همیشه باید نمایانگر دورانی باشد که در آن زندگی می کنیم. مردم در حال حاضر چه احساسی دارند؟ دما چقدر است؟ فضای سیاسی چگونه است؟ چه کسانی فرهنگ را شکل می دهند؟ بهترین نسخه مجله ها آنهایی هستند که منعکس کننده دنیای بیرون از چیزهای روزمره باشند.

Edward Enninful نقش خود را به‌عنوان سردبیر چگونه تعریف می‌کنید؟

من احساس می‌کنم مسئول بیش از یک مجله هستم. اکنون به عنوان ویراستار کارهای زیادی برای انجام دادن دارم. من هرگز متوقف نمی شوم- انرژی زیادی دارم و هیچوقت خاموش نمیشم. برای من اینکه بتوانم از فضای دیجیتال به رویدادها، مجله و پروژه های دیگر و محتوای بروم – هیجان انگیز است. اگر فقط یک کار بود، احتمالاً حوصله‌ام سر می‌رفت.

آرزو دارید قبل از شروع این کار در موردش چه می‌دانستید؟

می‌دانستم که کار سختی خواهد بود. با این حال، صادقانه بگویم، هرگز انتظار این نتیجه خوب را نداشتم. هرگز انتظار نداشتم این همه مردم با مجله و تنوع آن هم‌ذات پنداری کنند. اولین داستان مد من به عنوان یک استایلیست در سن ۱۷ سالگی “پان گلوبال” نام داشت و مردم از سراسر جهان را با لباس های ملی دور هم جمع می کرد و آنها را با هم ترکیب می کرد. و حالا وقتی به مجلات [دیگر] نگاه می‌کنم و جلدهای متنوعشان را می‌بینم، می‌بینم که مردم آنچه را که ووگ بریتانیا اساسا شروع کرده استقبال می‌کنند – چیزی که انتظارش را نداشتم. ~ من همیشه خودم بودم، و شاید چون از ۱۶ سالگی در این صنعت بوده ام، به نوعی احساس می کنم خانه من است. من یک کار دارم. من واقعاً به هیچ چیز غیر از این فکر نمی کنم.

فکر می‌کنید صنعت یا عموم مردم در مورد شغل شما چه درک نادرستی دارند؟

من فکر می‌کنم این تصور اشتباه وجود دارد که همه چیز زرق و برق و مهمانی است – و این هم وجود دارد. اما فکر نمی‌کنم ساعت‌هایی را که صرف کپی کردن و عکس‌ها میشود، ببینند. شما باید مجله را کنار هم بچینید و همچنین بخشی از دنیایی باشید که در آن زندگی می کنیم.

شما یک تیم بزرگ را مدیریت می‌کنید. و با افراد متعددی در ارتباط هستید، چجوری بهترین آنها را دور هم جمع کردید؟

وقتی من این را شروع کردم، تصوری از آنچه می خواستم Vogue باشد وجود داشت، و توانستم با افرادی ملاقات کنم که احساس می کردند زمان تغییر فرا رسیده است. زمان آن رسیده که Vogue بیش از گذشته نمایندگی کند. شما به افرادی نیاز دارید که بتوانند چیزی را بیاورند که لزوماً به آن فکر نمی کنید و شما را به چالش بکشند. یک بار یکی به من گفت که مهمترین چیز این است که دلیلش را بپرسیم. چرا ما داریم این کار را می کنیم؟ چرا این شخص جالب است؟ ما در این دفتر سوال های زیادی را می پرسیم و اکثر اوقات پاسخ های باورنکردنی وجود دارد.
چه چیزی یک ویراستار مد عالی را می سازد؟
گوش دادن، مشاهده کردن، باز بودن نسبت به مسائل. من تعدادی از بهترین ها را تماشا کرده ام. آنها گوش کردند و راهنمایی کردند. آنا [وینتور] واقعاً در مورد جنبه تجاری مد به من یاد داد – که همه اینها فقط یک فانتزی بزرگ نیست. من با خیلی از افراد جوون نیز کار کردم که جدا از تشویق کردن باید وقتی چیزی درست نیست آنها را راهنمایی کنید. همچنین این در مورد زمان بندی نیز است. در دوران نوجوانی [به من گفته شد]، «شاید فعلاً این درست نباشد. اما شاید آن ایده ای که یک ماه پیش داشتید فعلاً خوب باشد.»

چه مهارت ها یا ویژگی هایی را نسل بعدی ویراستاران باید داشته باشند؟

شما می توانید انتخاب کنید که به دانشگاه بروید یا نه، اما باید حس کنجکاوی داشته باشید و حس ماجراجویی اگر کنجکاو نیستید، ممکن است کار سختی برای شما باشد. همچنین، شما باید تسلیم نشوید. من به مخالفت با همه شانس ها ادامه می دهم – علیه سیاه پوست بودن، مخالف همجنس گرا بودن، هر چه باشد. مردم می گویند که شما نمی توانید این کار را انجام دهید. شما فقط باید ادامه دهید

Vogue  امروز چه چیزی را نشان می دهد؟

این نشان دهنده تنوع دیدگاه است. ووگ درباره جهانی است که ما در آن زندگی می کنیم. که در حال رسیدگی به مسائل واقعی جهانی است – تغییرات آب و هوایی، نژاد، سن – و عادی سازی افراد به حاشیه رانده شده، به افرادی که صدایی ندارند، و همچنین ایجاد تصاویر و کلمات باورنکردنی. Vogue در حال حاضر قابل دسترس تر است، اما هنوز هم بسیار آرزومندانه است. قبلا شاید کمی فانتزی تر و کمی بی اعتناتر بود.

بزرگ‌ترین مخاطب شما امروز آنلاین است. چطور این موضوع باعث شد که شما درباره نقش چاپ دوباره تجدید نظر کنید? چگونه تصمیم می‌گیرید که یک داستان آنلاین در مقابل چه چیزی در داستان‌هایداخل کتاب و مجله است?

هر روز یک جلسه دیجیتالی ساعت ۱۰ صبح داریم که در آن کل دفتر ایده هایی برای آن روز ارائه می دهد. ما به چیزهایی که کار کرده اند و چیزهایی که کار نکرده اند نگاه می کنیم. اکنون می توانید انرژی و هیجان دریافت اطلاعات را احساس کنید. من فکر می کنم بهترین مجلات یک پیشنهاد دیجیتال عالی دارند و دست در دست هم کار می کنند. و همچنین این یک راه عالی برای تعامل هر روز تیم است. گاهی اوقات مردم در بخش‌های مختلف خود هستند، و من احساس می‌کنم که دیجیتال واقعا تیم ووگ بریتانیا را متحد کرده است، زیرا هر روز صبح آنها باید آنجا بایستند و در مورد داستان‌ها و چیزهایی که از آنها لذت می‌برند و دوست دارند صحبت کنند.

شما تحقیقات زیادی در مورد نسل Z انجام داده‌اید با مدارس مختلفی صحبت کردید و دانشجویان را به دفتر خود دعوت کرده‌اید. چه چیزی از آن یاد گرفته‌اید؟

آنها فکر می کنند که نسل ما دنیا را به هم می زند و ما به حرف آنها گوش نمی دهیم. من احساس می کنم ژنرال Z جهان را به مکانی بهتر تبدیل خواهد کرد. نسل من در مورد واقعی بودن یا اهمیت دادن به دنیا نبود. بیشتر در مورد مورد قبول قرار گرفتن و خوشایندی مردم بود. و بنابراین من احساس می‌کنم این نسل چیزی بیش از فقط جمله «این زیباست» می‌خواهند، آنها معنا می‌خواهند، و من فکر می‌کنم که ناجیان ما خواهند بود.

آن ها چگونه با Vogue تعامل دارند؟

ما صدای آنها را در اینستاگرام و سایر پلتفرم ها می شنویم. آنها با روحیه فراگیری [ووگ بریتانیا] یکی می شوند. وقتی این کار را انجام می‌دهی، گاهی خسته می‌شوی، اما یکی از آن بچه‌ها به خیابان می‌آید و می‌گوید: “تو انجامش دادی، اگر بتوانی انجامش بدهی، من می‌توانم انجامش دهم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian