رالف لورن طراح لباس ، فعال حقوق بشر و تاجر امریکایی و مالک کمپانی رالف لورن در سال ۱۹۳۹ در نیویورک آمریکا متولد شد. در سال ۱۹۵۷ از دبیرستان دتویت کلینتون فارغ التحصیل شد. سپس در رشته ی بازرگانی در کالج باروش ادامه تحصیل داد، اما پس از ۲ سال ترک تحصیل کرد.

لورن در سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ در ارتش آمریکا خدمت کرد و پس از آن به عنوان فروشنده برای یک شرکت تولید کراوات شروع به کار کرد. کارخانه ی رالف لورن در سال ۱۹۶۷ و با تولید کراوات های مردانه شروع به کار کرد. لورن در سن ۲۸ سالگی در کارخانه ی تولید کراوات بوبرومل خط تولید طراحی های خود را داشت.

به دلیل علاقه ی زیاد به ورزش و مخصوصا ورزش چوگان، لورن در سال ۱۹۶۸ خط تولید و طراحی لباس مردانه ی خود را با نام پولو  شروع کرد. در سال ۱۹۶۴ فروشگاه بلومین دیل در منهتن برای اولین بار به یک طراح بوتیکی اختصاصی داد و لورن محصولات خود را فقط در این فروشگاه می فروخت.

در سال ۱۹۷۱ لورن خط تولید طراحی لباس و پیراهن های زنانه ی پولو را آغاز کرد و سال بعد کالکشن کامل پوشاک زنانه ی خود را به بازار فرستاد. در همان سال لورن اولین فروشگاه خود را در بورلی هیلز افتتاح کرد. در سال ۱۹۷۲ رالف لورن تی شرت های پولوی خود را در رنگ های مختلف ارائه داد که یک لوگو از یک بازیکن چوگان روی سینه داشت. این لوگو تبدیل به امضای تی شرت های رالف لورن شد.

اولین خط تولید عطرهای رالف لورن در سال ۱۹۸۸ شروع به کار کرد. این اولین باری بود که یک طراح لباس  همزمان دو عطر- یک زنانه و یک مردانه- را به بازار ارائه داد. کمپانی لورن پس از تولید عطر وارد بازار اروپا شد و با بازگشایی اولین فروشگاه در لندن بین المللی شد.

۱۶ مطلب مهم در مورد رالف لورن

این مطلب در مورد Ralph Lauren یک برند آمریکایی هست که خیلی هاتون ازش لباس دارین و یک برند نسبتالاکچری با قیمتهای نسبتا مناسبتر هست.این مطلب در مورد رئیس جمهور جدید آمریکا (Biden) در مراسم تحلیفش یک کت و شلواراز این  برند پوشیده بود.و باید بگم که این برند در سال ۲۰۱۹ ،۵۰ ساله شد

اتفاق مهم در جشن ۵۰ سالگی برند رالف

در جشن ۵۰ سالگی برند رالف لورن یک اتفاق مهم دیگه هم افتاد که اون شوالیه افتخاری شدن رالف بود. اون توسط پرنس چارلز به خاطر خدماتش در زمینه ی مد به عنوان فرمانده شوالیه افتخاری که عالیترین نشان امپراتوری انگلیس هست انتخاب شد وبه Ralph Lauren KBE تبدیل شد.

او فامیلش را تغییر داده

رالف لورن

ایشون آقای Ralph Lauren هستن که در سال ۱۹۳۹(۸۲ سالشه) در نیویورک به دنیا آمد. او کوچیکترین بچه ی خانواده بود و ۱ خواهر و ۲ تا برادر دارد.

رالف لورن تا سن ۱۶ سالگی با فامیل پدریش که Lifshitz (زندگی گوهی) بود زندگی کرد. اما بعد از ان به خاطر اذیت کردن همکلاسیهاش و پیشنهاد برادرش Jerry آن را به Lauren تغییر داد. برادرش Jerry در مستندی که پارسال از خانواده ی اونا ساخته شد گفت: زندگی با اون فامیل واقعا سخت بود و من هیچگاه نمیخواستم از اصل و خانواده ی خود فرار کنم.

تاثیرات ارتش بر روی لباسهای رالف لورن

ralph laren jacket

رالف بعد از دوران جوانی و اتمام کالج به ارتش امریکا پیوست و به آموزش مقدماتی در Fort Dix رفت که بعدها ارتش روی مجموعه های اون تاثیر زیادی گذاشت. مثل این سری کتهای برندش(عکس).

و باید بگم که در ابتدا هیچ تحصیلاتی در زمینه مد نداشت و تمام طرحهاش مستقیم برای تولید میرفت که باعث شد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد( اما بعدا تحصیلاتش و کامل کرد)

برند رالف لورن از کجا شروع شد

اون کارشو به عنوان فروشنده ی  Brook Brothers شروع کرد. بعدش از اونا خواست که کمکش کنن تا کرواتهاشو تولید کنه ولی انها قبول نکردن .بعد از مدتی خودش شروع به درست کردن کراواتهای برند خودش کرد و آنها را دربوتیک کوچک خود در Empire State Building برای فروش گذاشت.

.کارش خیلی زود گرفت چون محصولات متفاوتی داشت.چیزی که کاره اونو از بقیه متفاوت می کرد استفاده از پارچه های قدیمی،دستساز بودن کرواتها و پهنتر بودنشون نسبت به بقیه کرواتها بود.و مطلب مورد توجه دیگه راجع به رالف این بود که اون از همون اول از لوگوی خودش روی کرواتها استفاده می کرد.و حتی وقتی Bloomingdale ازش خواست که روی کرواتاش برند اونارو (Sutton East) بزنه قبول نکرد.( که بعدا با همون برند رالف کرواتهاشو ازش خریدند).

پیشرفت او و به وجود امدن Polo

حالا چی شد که یهو کلی محصولات دیگه تولید کرد.باید بگم که اقایه Norman Hilton اولین سرمایه گزار Ralph Lauren بود که باعث پیشرفت رالف و به وجود آمدن (Polo) شد (که بعدها رالف پولو رو ازش خرید).

رالف جهانی می شود

پوشیدن لباساش توسط کسایی مثل Robert Redford تو‌فیلم و بازیگر فیلم Annie Hall باعث پیشرفت بیشترش شد و همچنین بازیش در سریال پر طرفداره friends ،استفاده متعدد از برندش در این سریال و الهام گرفتن تعدادی از لباساش از شخصیت ریچل در این سریال باعث پیشرفت روزافزونش شد.

تاریخچه ی تیشرتهای معروف Polo

تاریخچه رالف لورن

در مورد تیشرتهای معروف پولو باید بگم که اول به این صورت بود(عکس).

 در واقع یک تنیسور به نام Rene Lacoste در سال ۱۹۲۶ طراحیش کرده بود،چون اون تنیسور معتقد بود لباسهای تنیس خیلی ناراحت و دست وپاگیره . پس اومد یک پیراهن سفید آستین کوتاه که بالاش دکمه داشت ، یقشم برمیگشت و پشتش بلندتر از جلوش هست و طراحی کرد.بعدش رالف اومد آستینهاشو کوتاه کرد و آرمشو (که یک بازیکن چوگان بود)زد روی تیشرت. که شد این (عکس).

حالا چرا آرمش اون بود؟چون چوگان یک بازیه اصالتا آمریکایی بود و نشونه ی کلاس،ثروت و غرور نسبت به فرهنگ سنتی آمریکا بود.

(کلمه Polo یعنی چوگان)

تاریخچه لاکوست

اولین کالکشن زنانه

و بععععد اولین کالکشن زنونشو تو سال ۱۹۷۱ در Beverly Hills, California راه اندازی کرد

بعدشم که در سال ۱۹۷۲ ،۲۴ رنگ از تیشرتهای معروفش و برای خانمها و اقایون تولید کرد که شد محبوب دل همه

رالف به سمت ورشکستگی می رود

با تماام این موفقیتها تو همون سال یعنی ۱۹۷۲ رالف لورن به سمت ورشکستگی رفت که رالف مجبور شد از حساب شخصی خودش ۱۰۰.۰۰۰$ توی بیزینسش بزاره و ۱۰٪ از برندشم به Peter Storm بفروشه تا برندشو نجات بده.

رالف لورن مبتلا به تومور مغزی می شود

توی سال ۱۹۸۷ رالف متوجه یک تومور مغزی خوش خیم توی سرش شد که با موفقیت برداشته شد و بعد از اون در سال ۱۹۸۹ با همکاری رئیس جمهور اون زمان، یک مرکز تحقیق سرطان سینه   تاسیس کرد.

داستان خرسهای رالف لورن

و اما داستان این خرسهای بانمک .ایده ی این خرسها زمانی شروع شد که تیم رالف لورن یک خرس از محصولات کمیاب (به اصطلاح limited edition) از Steiff teddy bear برای تولد رالف خریدن و لباسهایی از RL Western Style که از برند خود رالف بود و تنش کرده بودن که رالف عاشقش شد و بعد از اون از سال ۱۹۹۱ روی لباساش ازشون استفاده کرد و هر سال لباس جدیدی و برای کریسمس تن اونا می کنه.

زیر مجموعه های رالف لورن

لاین تولیدش با اسم RRL یا double RL اشاره به اسم خودش Ralph Lauren و زنش Ricky داره

برند رالف لورن اکنون بیشتر از ۳۰ تا برند زیر مجموعه داره

گرانترین لباسهاش

لباسهاییش که لیبل بنفش داره گرونترین لباسهای این برند هسته

اولین برنده ی جایزه CFDA

اون برنده ی هر چهار جایزه ی *CFDA

  شد که یکی از انها توسط Audery Hepburn به اون داده شد

(بچها CFDA که به معنای 

Council of fashion of American هست که ۴ تا جایزه داره و برای طراحان خفن توی امریکا هست.اون ۴ تا جایزه هم ایناست

1. Lifetime Achievement Award 

2. Womenswear Designer of the Year  

3. Menswear Designer of the Year 

4. Retailer of the Year Award)

انحصاری بودن اسم Polo برای رالف

همانطور که قبلا اشاره کردم رالف روی برند و لوگوش خیلی حساس بود تا جایی که حتی به کمیته اصلی بازیهای چوگان (Polo) اجازه استفاده از این اسمو نداد،چون این برند انحصاریه اون بود

کلکسیون ماشینهای اون

و‌اما اخرین و هیجان انگیزترین چیز راجع به رالف لورن کلکسیون ماشیناشه .اون توی کلکسیونش بیشتر از ۷۰ تا ماشین خاص و کمیاب داره که خفنترینش بوگاتی مدل 57cs Atlantic مال سال ۱۹۳۸ هست که ۴۰ میلیون دلار قیمتشه و  فقط ۲ تا از اون تو دنیا هست. و یک قسمت توی وبسایتس هست که تمام ماشیناشو برای علاقه مندان از نزدیک نشون داده و برای دیدن از نزدیک امکان رزرو وقت داره

رالف لورن در حال ارائه یک وسیله خنک کننده خود تنظیم پوشیدنی به نام RL Cooling است که قرار است به صورت یکپارچه در لباس های ورزشی پوشیده شده توسط تیم پرچمدار در این مراسم ادغام شود

رالف لورن در سیستم RL Cooling از طریق دستگاهی که دما را کنترل کرده و آن را بهینه می کند؛ گرما را از پوست بدن فرد گرفته و آن را پخش می نماید.

برند رالف لورن می گوید برای ساخت این وسیله از همان فناوری استفاده می کند که برای خنک کردن پیشرفته ترین رایانه های جهان مورد استفاده قرار می گیرد؛ با کمک این سیستم احساس خنکی بلافاصله قابل لمس است و این احساس حتی در شدیدترین شرایط گرمایی هم ماندگار می باشد.

رالف لورن اولین بار با معرفی یک کت حرارتی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی، نوآوری در این زمینه را آغاز کرد.

رالف لورن1

تحقیقات انجام گرفته توسط مرکز پروژه‌ های تحقیقات پیشرفته انرژی (Advanced Research Projects Agency-Energy) موسوم به آرپا- یی یا به عبارتی آژانس انرژی ایالات متحده نشان می دهد مدیریت حرارتی شخصی یک راهکار قابل حمل و بومی سازی شده است، که در صورت تولید انبوه علاوه بر راحتی فردی، پتانسیل لازم برای کاهش اتکا به سیستم های خنک کننده پر مصرف مانند HVAC را دارد.

عرضه سیستم RL Cooling در راستای کار این برند در زمینه نوآوری های پایدار پیشگامانه بوده است. در ضمن کارآیی این سیستم اخیراً توسط پلتفرم Color on Demand که یک پلتفرم در زمینه رنگرزی پایدار و سرمایه گذاری در جوشکاری الیاف طبیعی بوده، و یک شرکت مجوز دار فعال در زمینه علم مواد و توسعه استفاده مجدد از الیاف گیاهی و مواد اولیه سطح بالاست، به اثبات رسیده است.

لباس رژه تیم ایالات متحده در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از مواد پایداری ساخته شده است.

رالف لورن2

این لباس ها متشکل از این اقلام است: یک کت ورزشکاری سرمه ای (ساخته شده با پشم رشد یافته در ایالات متحده)، یک تی شرت راه راه مجهز به Ecofast Pure (یک فناوری پیش عمل آوری ابداع شده توسط شرکت Dow که در آن برای رنگرزی پنبه به آب، مواد شیمیایی و انرژی کمتری نیاز است)

یک روسری چاپ شده، کفش و ماسک ساخته شده از پنبه مجوزدار رشد یافته در ایالات متحده، یک کمربند راه راه ساخته شده از پلی استر بازیافتی Repreve و یک شلوار جین تنگ وصله دار از جنس Mirum (که یک چرم تجدیدپذیر است).

هر کشور از لباس رسمی مراسم افتتاحیه و اختنامیه خود رونمایی کرده و در کشور آمریکا نیز برند معروف “رالف لورن” کار طراحی و تولید پیراهن افتتاحیه و اختتامیه کاروان ایالات متحده را برعهده داشته است و مثل همیشه توانسته کار خود را به بهترین شکل انجام دهد.

دیوید لورن رئیس کمپانی در مصاحبه ای اعلام کرد که این لباس های ویژه، سال گذشته طراحی شده بود.

رالف لورن4

کمپانی ابتدا بیم این را داشت که به دلیل برگزار نشدن المپیک فروش این لباس با استقبال مواجه نشود ولی حالا خوشحال هستند که با برگزاری بازی ها هرچند یک سال دیرتر، استقبال بیشتر نیز شده است: پس از تعویق بازی ها می ترسیدیم که چطور باید این محصولات را به فروش برسانیم و آیا اصلا مردم از آن استقبال خواهند کرد؟

ژاکت سفید رنگ با کلاه آبی و نقش پرچم آمریکا روی بازوی چپ به ترکیبی جذاب برای لباس کاروان ایالات متحده در مراسم افتتاحیه تبدیل شده است. نشان المپیک سمت راست سینه و نشان برند رالف لورن نیز روی سینه چپ به چشم می خورد.

لورن در ادامه می گوید: ما فرصتی برای تجدید نظر در مورد طراحی لباس نداشتیم(پس از به تعویق اتفادن بازی ها) هدف ایجاد پایدارترین لباس برای ورزشکاران بود. برای اینکه ورزشکاران در صحنه ای جهانی، مانند سفرا به نظر برسند. تولید محصولاتی که ظاهری تازه، مدرن و تمیز داشته باشند و در توکیوی گرم و مرطوب، به آنها شفافیت، سبکی و پاکیزگی ببخشد.

کیتی لکی برنده ۵ طلای شنای المپیک که در ریو ۲۰۱۶ در مراسم رونمایی از این لباس ویژه حاضر بود و معتقد است بهترین لباس های ممکن از سوی رالف لورن طراحی شده است: واقعا پوشیدن چنین لباسی باعث افتخار است و به بهترین شکل طراحی شده است. با به تن کردن این لباس به شما حس واقعی حضور در المپیک دست می دهد. حداقل من اینطور فکر می کنم.

رالف لورن5

از دیگر محصولات رالف لورن برای کاروان المپیک آمریکا می توان به پولوشرت های سفید و سرمه ای اشاره کرد.

لوگوی برند در سمت چپ سینه روی پیراهن های سفید بخ چشم می خورد و روی پیراهن های سرمه ای نیز کلمه USA در قسمت وسط کار شده و لوگوی برند در سمت چپ دیده می شود. نشان المپیک و پرچم آمریکا نیز در سمت راست کار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian