برند بالنسیاگا چیست؟

همانطور که در قسمت مقدمه هم به آن اشاره کردیم برند بالنسیاگا یکی از برندهای فعال در حوزه تولید پوشاک لوکس و به‌روز است. این برند علاوه بر تولید پوشاک مختلف، در صنعت طراحی پارچه هم توانسته طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند. شعار برند بالنسیاگا همواره کیفیت بالا در کنار طراحی‌های منحصر به فرد بوده است.

همزمان با شروع فعالیت برند بالنسیاگا در سال ۱۹۱۹، این برند توانست ماهیت صنعت مد را با طراحی‌های منحصر به فرد خود تحت تاثیر قرار دهد. به عبارتی می‌توان گفت همین ایده‌های برند بالنسیاگا بود که او را از سایر برندهای پوشاک، منحصر به فرد کرده است. برند بالنسیاگا در دنیای لباس‌های زنانه با کیفیت، کیف‌های دستی، کفش‌های کتانی و سایر پوشاک انقلابی ماندگار به ثبت رسانده است. در ادامه با تاریخچه این برند بیشتر آشنا خواهیم شد.

موسس بالنسیاگا

تاریخچه برند بالنسیاگا

فعالیت برند بالنسیاگا از کجا آغاز شد؟

برند بالنسیاگا توسط یک فرد تاثیرگذار در دنیای مد فعالیت خود را از سال ۱۹۱۹ آغاز کرد. این فرد که کریستوبال بالنسیاگا نام داشت در سال ۱۸۹۵ در کشور اسپانیا به دنیا آمد. کریستوبال بالنسیاگا بعد از مدتی به کشور پاریس مهاجرت کرد. کریستوبال بالنسیاگا اولین بوتیک مد خود را در سن سباستین اسپانیا افتتاح کرد. او اولین بوتیک خود را با الهام از نام مادر خود که در اسپانیا به خیاطی مشغول بود، نامگذاری کرد. او بعد از مدتی راهی کشور فرانسه شد و اولین مجموعه خود را در شهر پاریس راه اندازی کرد.

این مجموعه به خاطر طراحی‌های منحصر به فرد کریستوبال در رسانه‌های بسیاری مورد توجه افراد قرار گرفت. او در مدت کوتاهی بعد از شروع فعالیت خود توانست نام خود را در بین برترین طراحان به ثبت برساند. کریستوبال بالنسیاگا در بسیاری از طراحی‌های خود از خطوط ساده و روان استفاده می‌کرد که بسیاری از مخاطبان او به دانش کریستوبال در کمال گرایی مد احترام می‌گذاشتند. همین طراحی‌های ساده باعث شد، برند بالنسیاگا مورد توجه خانواده سلطنتی قرار بگیرد.

مدل بالنسیاگا

پیشرفت برند بالنسیاگا

بعد از شروع جنگ داخلی در اسپانیا برند بالنسیاگا پیشرفت بسیار قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد. کریستوبال بالنسیاگا که بخاطر ایجاد جنگ داخلی مجبور شد بوتیک‌های خود را بسته و به پاریس مهاجرت کند توانست،  قدم بسیار بزرگی را در مسیر پیشرفت خود بردارد. وی چند سال بعد از افتتاح اولین شعبه خود در پاریس یعنی در سال ۱۹۳۷ اولین فشن شو بالنسیاگا با طراحی‌های بی‌نظیر و کیفیت‌های فوق‌العاده در معرض دید عموم قرار گرفت.

برند بالنسیاگا دارای طراحی‌های منحصر به فرد بسیاری از جمله طراحی‌های کت به سبک ژاپنی است که امروزه در مجموعه موزه کریستوبال بالنسیاگا در حال نگهداری است. مدتی بعد با مستقر شدن این برند در کشور فرانسه و شهر پاریس خانه رسانه بین المللی، کریستوبال را به خاطره استعداد فوق العاده او در طراحی به عنوان نابغه مد و فشن معرفی کرد.

مدل لباس بالنسیاگا

وجه تمایز برند بالنسیاگا

موسس برند بالنسیاگا علاوه بر این که از طراحی‌های منحصر به فرد در تولید محصولات خود استفاده می‌کرد، توانست با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت در تولید محصولات خود ارزش و اعتبار خاصی را به مصرف‌کنندگان انتقال دهد. کریستوبال استعداد بسیار بالایی در خلق طرح‌های خلاقانه داشت، بیشتر طراحی‌های او ساده و شیک بودند؛ اما در عین حال توانسته بود انقلاب بزرگی را در دنیای مد و فشن به خصوص در سال ۱۹۹۷ برپا کند.

موسس این برند لوکس موفقیت خود را در استفاده از مواد اولیه باکیفیت برای تولید محصولات بادوام و منحصر به فرد می‌داند. به عنوان مثال بالنسیاگا عقیده داشت برای تولید محصولاتی نظیر کیف و کفش، کیفیت بالا و دوام اهمیت بسیار زیادی دارد.

معرفی برند بالنسیاگا

انقلاب برند بالنسیاگا در دنیای مد و فشن

موسس برند بالنسیاگا توانست تاثیر فوق العاده‌ای را از خود در دنیای مد و فشن به ثبت برساند. وی در سال ۱۹۳۹ با تغییر اساسی در دنیای مد به چهره اول مطبوعات تبدیل شد. او برای نخستین بار توانست دامن‌های پفی و لباس‌های عروسکی با کمر باریک و قد بلند را وارد دنیای مد کند. همچنین یکی از طراحی‌های که حسابی در دنیایی مد سر و صدا به پا کرد استفاده از پارچه گونی برای دوخت لباس در سال ۱۹۵۷ بود؛ اما متاسفانه برند بالنسیاگا  در سال ۱۹۶۸ با ورشکستگی بزرگی روبرو شد و به این  ترتیب کریستوبال بالنسیاگا به فعالیت خود به عنوان طراح این مجموعه پایان داد.

مدل جدید بالنسیاگا

فعالیت دوباره برند بالنسیاگا

بعد از ورشکستگی برند بالنسیاگا، کریستوبال در سال ۱۹۷۲ درگذشت و در همین سال بعد از مرگ او یک شرکت خانوادگی به نام گروه بوگارت، برند بالنسیاگا را خریداری کرد و دوباره فعالیت این برند منحصر به فرد آغاز شد. مدتی بعد در سال ۲۰۱۵ دمنا گواسالیا به عنوان یک مدیر خلاق تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای در برند بالنسیاگا گذاشت. دمنا گواسالیا با در نظر گرفتن سلیقه و دیدگاه‌های حاکم بر جوامع، برند بالنسیاگا را  به اوج رساند. این برند در طول فعالیت ۱۰۱ ساله خود شاهد تحولات بسیار زیادی بوده است.

به یاد داشته باشید یک شرکت بزرگ یا برند منحصر به فرد مانند بالنسیاگا بدون به کارگیری سیاست‌های درست نمی‌تواند در بازار دوام بیاورد. با توجه به نرخ فروش سالانه برند بالنسیاگا نتیجه می‌گیریم این برند سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را برای تبلیغ خود انجام داده است.

استایل بالنسیاگا

کفش های بالنسیاگا

یکی از آیتم‌های بسیار مهم برای برندها و رقابت آنها با سایر رقبای خود، کفش است. برند بالنسیاگا کفش‌هایی با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار داده تا نسل جوان که به دلیل مسائل اقتصادی قادر به خرید محصولات گران قیمت و لوکس نیستند، با خرید کفش‌های برند بالنسیاگا  تاثیر فوق العاده‌ای در صنعت مد به ثبت برسانند.

برند بالنسیاگا از سیاست بسیار خوبی برای شکوفایی خود استفاده کرده و آن دنبال کردن نسل جوان و نوجوان است. به همین خاطر شاهد استفاده از کفش‌های کتانی برند بالنسیاگا در اغلب قشر جوان هستیم.

کفش بالنسیاگا

 سخن پایانی

برند بالنسیاگا یکی از برندهای مطرح و مشهور در دنیای مد است که از ابتدای فعالیت خود توانسته دنیای فشن را تحت تاثیر قرار دهد. رمز موفقیت این برند در کنار استفاده از طراحی‌های منحصر به فرد و بکارگیری لوازم اولیه با کیفیت استفاده از سیاست درست برای رسیدن به هدف‌های خود است. اگرچه محصولات این برند در ایران  به خاطر قیمت بالای ارز برای همه دست یافتنی نیست؛ اما با این حال برند بالنسیاگا  بازار جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بررسی دنیای مرموز و تضاد هویتی برند بالنسیاگا

منشور هویت برند بالنسیاگا

کریستوبال بالنسیاگا، طراح لباس اسپانیایی و بنیان‌گذار خانه مد بالنسیاگا بود که سبک زندگی و نوع تفکرش همچنان در برند زندست و هماهنگ با زندگی امروزی پیش می‌رود. با بررسی منشور هویت برند بالنسیاگا می‌توانیم با نوع دیدگاهش که الگوی بسیاری از طراحان جدید هست، آشنا شویم.

پیکره برند:

المان‌های بصری بالنیسیاگا مانند لوگو، طرح چاپی معروفش( در کالکشن مشترکش با گوچی شاهد بودیم) کفش‌ها (محصول معروف برند) و… بسیار دیده شده.

محصول آیکونpant shoes و المان کلیدی برند ترکیب چاپ‌ها می‌باشد. (Combination of prints).

pant shoes
pant shoes

رنگ‌های حساب شده در کالکشن‌ها شامل موارد زیل هست:

رنگ‌های بیسیک
مشکی: بالنسیاگاه عاشق رنگ مشکی بود و ترجیح می‌داد که این رنگ در تمام کالکشن‌ها استفاده شود حتی توسط طراحان بعد از او( رنگ آیکون برند). رنگ مشکی نشانگر پنهانی، مخفی‌شدن و ناشناخته ماندن است در نتیجه فضایی مرموز می‌ساخت و همه‌چیز را در خود نگه می‌داشت(بیان نمی‌کرد). در روانشناسی رنگ‌ها، این رنگ شما را از استرس احساسات اضافه حفظ می‌کند.
بژ کثیف : رنگ طبیعی و آرامی هست که در هر فصل با تفاوت‌های ظریفی وجود داشته.
گاواسلیا کارگردان هنری برند هم برداشت قوی خود را از سایه با ته رنگ زرد ارائه کرده است.

رنگ‌های هسته‌ای: این شش رنگ اشباع شده با درصدهای برابری استفاده می‌شود.
طیف‌های مثل آبی کارائیب یا آبی آسمانی، صورتی یا صورتی جیغ، بنفش یا وایولت، سبز بهاری که گاهی با ته رنگ طوسی ظاهر شده. رنگ قرمز روشن از رنگ‌هایی که زیاد استفاده شده و نارنجی که پوشیدنش سخت هست اما خوده طراح ترجیه می‌دهد که بیشتر در اکسسوری استفاده کند.

balenciaga colors

شخصیت برند:

خود شخص بالنسیاگا به کوتوریری با استانداردهای ناسازگار شهرت داشت، سیلوئت‌های زنانه و در عین حال مدرن به علامت تجاری این خانه تبدیل شد. همه بالنسیاگا را به شروع انقلابی در فشن زنان می‌شناسند و این ویژگی ساختارشکن همچنان در کالکشن‌های این برند بارز است.
با بررسی کالکشن‌ها و سلبریتی‌هایی که این برند را انتخاب می‌کنند درمی‌باییم، شخصیت بالنسیاگا فردی مستقل، سخت، مدرن، یونیسکس، خارج از حاشیه و اصول هست.

کاردی بی

رپر آمریکایی چهره‌ی جدید کمپین ۲۰۲۰ برند بود که لباس شب مشکیی به تن داشت و روی چمن، با اسباب بازی‌های اطرافش دراز کشیده. کاردی بی فردی خارج از ساختارهاست و طرفدارانش از اینکه خودش هست و رفتارهایی ناهنجار بروز می‌دهد خوششان می‌آید. عجیب بودن و ساختارشکنی کاردی دقیقا با شخصیت برند هماهنگ هست.

cardi B

جاستین بیبر

از دیگر چهره‌های جدید آخرین کمپین بالنسیاگا بود، ممکن است حضور یک ستاره پاپ در کمپین این برند غافلگیر کننده به نظر برسد، اما زیبایی شناسی بالنسیاگا از سبک شخصی بیبر فاصله زیادی ندارد. هر نگاهی در این کمپین نشانه‌های اصلی بالنسیاگا را بروز می‌دهد و DNA برند را کنترل می‌کند. در اینجا شکی نیست که بیبر دست به هرچی که بزند، طرفدارانش هم جذب می‌شوند؛ از جمله خرید لباس‌هایی که نشان‌دهنده مصرف بی رویه چیزهای جدید و “ترند” توسط نسل Z و هزاره ها است.

justin bieber

رابطه برند:

با بررسی منشور هویت برند بالنسیاگا درمی‌یابیم که رابطه برند از طریق تمام کانال‌ها حس طنز و اصالت را همزمان نشان می‌دهد. شبکه های اجتماعی Balenciaga که توسط بسیاری از مردم دیوانه و عجیب و غریب تلقی می شود، برخلاف چیزی است که از یک برند لوکس انتظار دارید. این شرکت تصویر کمال را تبلیغ نمی‌کند و از استانداردهای زیبایی استفاده می کند که ما عادت به دیدن آن‌ها در دنیای مد نداریم، به‌ویژه از راه پلتفرم اینستاگرام که می‌تواند مخاطبان جوان‌تر را جذب کند. با وجود این ارتباط تنگاتنگ، طراح موفق شد مخاطبان خود را گسترش دهد. مصرف‌کنندگان می‌توانند لباس‌ها را به عنوان نشانه‌های اعتراض، کنایه، اصالت یا حتی پوسیدگی تفسیر کنند.

فرهنگ برند:

بالنسیاگاه یک برند پیشرو و آوانگارد هست که باعث تغییرات در قوانینی می‌شود که از قبل درج شده. فرهنگ برند به دنبال تلفیق فرهنگ مصرف‌گرایی انبوه و آیتم‌های لاکچری است (anti_luxury) چراکه خود باعث ایجاد ساختار و تعریف جدید در اوت‌کوتور و لاکچری شده. فکر و عمل کردن خارج از چارچوب‌ها چیزی است که بالنسیاگا از کارکنان داخلی و مشتریان وفادار و همچنین از علاقه‌مندان به برند می‌خواهد.
نگرانی فزاینده‌ای در مورد موضوعات مختلف مربوط به انگ زیبایی، موقعیت، عزت‌نفس وغیره وجود دارد. این برند کلیشه‌هایی را که صنعت مد و پیروان آن را احاطه کرده است، به تمسخر می‌گیرد و زیر سوال می‌برد. یک حس نقص و اصالت وجود دارد که با نسل z بیشتر در ارتباط است.

Blanenciaga simpsons

تداعی و بازتاب مشتری:

بالنسیاگا به طرح‌های رادیکال و متمایز معروف است که نسل جوان و عاشقان مد را به خود جذب می‌کند_ گروهی که دنبال کارهایی غیر از لباس های سنتی و همیشگی می‌گردند_ به عنوان رتبه برتر برندهای های‌فشن، داشتن بالنسیاگا نیاز به سطح اجتماعی بسیار بالاست. همانطور که کریستوبل بالنسیاگا “شاه فشن” شناخته می‌شد، افرادی که بالنسیاگا می‌پوشند نوک هرم فشن قرار دارند.
اما لاکچری جدیدی که توسط برند تعریف شده تلفیقی از نگرش‌های آوانگارد، زیبایی‌شناسی لباس‌های خیابانی ضد مد و نخبه‌گرایی تاریخی بالنسیاگا است که باعث شده نیازها و دغدغه‌های گروه نسلz و هزاره‌ها(millennials) را در محصول منعکس کند.
مشتریان بالنسیاگا، مجرد، اگر ازدواج کرده باشد هم بچه ندارد، تحصیل کرده و دارای درآمد بالا.
مشتریان جذب نوآوری در استایل و قانون‎شکنی‎‌ها در لاکچری می‌شوند.

BALENCIAGA GENZ

خودانگاره:

تصویری که مشتری بالنسیاگا از خود دارد، تمایز و مدرن است.
تفسیر مدرن بالنسیاگا از محصولات:
۱٫ حس لاکچری برای تداعی تاریخ بالنسیاگا و حساسیت‌های لباس خیابانی و ورزشی براساس نیاز که سبک‌های مختلف را بدون مفاهیم خاص نشان می‌دهد.
۲٫ کاربردی، لباسی‌هایی برای زندگی روزمره که پوشیدن آن آسان است تا روزمرگی مد را نشان دهد و البته جذاب هم هست.
۳٫ تلفیق زیبایی ساختاری سنتی با فن‌آوری‌های بالا.

نتیجه گیری

تاحدودی با بررسی منشور هویت برند بالنسیاگا با ساختارش آشنا شدیم و متوجه شدیم که برند لاکچری هم وجود دارد که می‌خواهد تمام قوانین را تغییر دهد و اوت‌کوتوری جدید برای مخاطب رغم بزند. اما چرا؟
خارج از بحث هویت برند، نسل جدید هیچ علاقه‌ای به پوشیدن لباس‌های نسل قبلی خود ندارد و لاکچری برایش معنی دیگری پیدا کرده و چه برندی پاسخگویی این نیاز جدید می‌شود؟ البته که بالنسیاگا.
به نظر شما، نسل جدید در ایران چه تغییراتی می‌خواهد و چه برندی می‌تواند پاسخگوی نیازشان باشد؟

کیف اسپیکر محصول جدید بالنسیاگا

کیف اسپیکر که در پنجاه و یکمین نمایشگاه مد لباس Balenciaga در پاریس به نمایش گذاشته شد، می تواند به عنوان یک بلندگوی قابل حمل یا یک کیف سنتی استفاده شود

کیف اسپیکر محصول جدید بالنسیا

برند مد Balenciaga با همکاری برند دانمارکی صدای Bang & Olufsen کیفی با به تعداد محدود تولید کرده است که آن را به عنوان ” part bag, part Bluetooth sound system ” توصیف می کند.

کیف اسپیکر که در پنجاه و یکمین نمایشگاه مد لباس Balenciaga در پاریس به نمایش گذاشته شد، می تواند به عنوان یک بلندگوی قابل حمل یا یک کیف سنتی استفاده شود.

Balenciaga و Bang & Olufsen کیفی منتشر کرده اند که می تواند موسیقی پخش کند.

Balenciaga گفت: “این دستگاه نوآورانه بخشی از کیف، بخشی از سیستم صوتی بلوتوث است.” می توان از آن به عنوان یک بلندگوی قابل حمل، یک کیف پول کاربردی یا هر دو به عنوان یک محصول هیبریدی واقعی استفاده کرد.

در طول نمایش، مدل هایی از جمله کیم کارداشیان مدل آمریکایی و سوپر مدل بریتانیایی نائومی کمبل، کیف را در امتداد راهرو حمل کردند و در حالی که برای تماشاگران موسیقی پخش می شد.

بدنه کیف از یک بلوک جامد آلومینیومی ساخته شده است،این لوازم جانبی دارای بدنه آلومینیومی جامد است که دارای یک بلندگوی قابل حمل داخلی و یک محفظه داخلی است که با چرم بره ایتالیایی پیچیده شده است.

مجموعه نسخه محدود شامل ۲۰ کیسه است که هر کدام از آنها از یک بلوک آلومینیومی جامد آسیاب شده اند، قبل از اینکه در کارخانه آلومینیوم Bang & Olufsen 5 در Struer، دانمارک با مروارید، آنودایز شده و با دست پرداخت شوند تا به آن روکشی ساتن داده شود.

این کیف اسپیکر که به شکل مجسمه‌ای کیف‌های دستی Balenciaga ساخته شده بود، سپس به استودیوی Balenciaga در ایتالیا فرستاده شد، جایی که فضای داخلی آن تکمیل شد.

سوراخ های بلندگو در جلوی کیف قرار گرفته اند،قسمت جلویی کیف اسپیکر دارای طرحی از سوراخ‌های بلندگو است که از طریق آن می‌توان موسیقی پخش کرد و کیف را می‌توان در پشت باز کرد و برای نگهداری وسایل شخصی استفاده کرد. صدا را می توان از طریق مجموعه ای از کنترل های زیر دسته تنظیم کرد.

آرم های Balenciaga و Bang & Olufsen در بالای هر کیسه بلندگو که در رنگ مشکی یا نقره ای عرضه می شود، لیزر شده است.

مدل ها کیف اسپیکر را در حالی که محافظ صورت مشکی پوشیده بودند حمل می کردند

Bang & Olufsen توضیح داد: “قسمت جلوی کیف دارای طراحی بلندگوی قابل حمل با امضای Bang & Olufsen است؛ الگوی کاملی از سوراخ های بلندگو که به دقت قرار داده شده اند تا بهترین کیفیت صدا را بدون لطمه ای به زیبایی براق تضمین کنند.”

پشت بدنه آلومینیومی خیره‌کننده یک بلندگوی قابل حمل قدرتمند قرار دارد که تا ۱۸ ساعت عمر باتری و اتصال چند نقطه‌ای را ارائه می‌دهد.

Balenciaga نسخه ۱۷۰۵ پوندی کیف آبی IKEA را به ارزش ۴۰p به فروش می رساند،به گفته Bang & Olufsen، هدف این کیسه ها محو کردن مرزهای بین بلندگوها و کیف ها با “طراحی آوانگارد و فشار بر مرز” است.

در این بیانیه آمده است: «اگرچه کیف اسپیکر یک محصول سفارشی با طراحی آوانگارد و مرزی است، اصول اولیه کیفیت صدا و تجربه مشتری در هر نقطه مورد توجه قرار می گیرد.

“این یک ترکیب واقعی است که مرزهای ادراکی طراحی را جابجا می کند و دنیای مد و تکنولوژی را به روش های جدید ترکیب می کند.”

 این کیف اسپیکر دارای یک محفظه نگهداری از پوست بره است

مدل‌های حاضر در نمایشگاه Balenciaga همچنین از محافظ‌های صورت مشکی آینده‌نگر و خیره‌کننده استفاده می‌کردند که با همکاری سازنده خودرو مرسدس بنز ساخته شده بود که هویت آنها را پنهان می‌کرد.

ماسک‌های صورت که از پلی‌اورتان با جوهر و روکش ساخته شده‌اند، به‌گونه‌ای دستی ساخته شده‌اند تا با صورت کاربر مطابقت داشته باشند و برای بهینه‌سازی جریان هوا مهندسی شده‌اند.

Bang & Olufsens تعدادی محصول ساخته است که هدف آنها تا حد امکان محجوب باشد، از جمله تلویزیونی که می توان آن را تا کرد تا “حضور بصری خود را کاهش دهد” و سیستم صوتی ساخته شده از بلندگوهای شش ضلعی و پانل های صوتی که می توانند در موارد مختلف چیده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian