مد دیجیتال دبی به مخاطبانش وعده یک «سفر چند حسی که تماشاگران را از فضای سنتی مد به دنیای هوش مصنوعی می‌برد» می‌دهد

نمایش پیشگامانه مد و هوش مصنوعی در سالن هنرهای دیجیتال دبی

دنیای مد عرصه خلاقیت‌ها و ممکن‌کردن غیرممکن‌ها ا‌ست؛ به همین دلیل هم برای طراحان و علاقه‌مندان به این دنیا جذابیت دارد. هرچند ممکن است برخی از رویدادهای مد اجرانشدنی یا استفاده‌نشدنی به نظر بیایند، اما زیستن در دنیای خیالی که بتوان در آن بدون هیچ دغدغه‌ای شنا کرد، هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده است. به همین دلیل هم بسیاری از طراحان و فعالان این عرصه برای کشف و شهود در این سرزمین عجایب، تلاش می‌کنند.

ورود دنیای دیجیتال به مد، یکی از نقاط عطف این صنعت به شمار می‌رود. آنجا که هوش مصنوعی به کمک طراحان می‌آید تا به آنچه در صفحات کامپیوتر دیده می‌شود، جامه واقعیت بپوشاند. آنچه در سالن تئاتر هنرهای دیجیتال دبی به نمایش خواهد آمد، یکی از این رویدادهای تلفیقی مد/هوش مصنوعی است.

به گزارش نشنال نیوز، سالن تئاتر هنرهای دیجیتال در دبی میزبان یک نمایش و اجرای مد دیجیتال خواهد بود که هوش مصنوعی آن را به‌صورت کامل کنترل می‌کند.

مد دیجیتال دبی که به مخاطبانش «یک سفر چند حسی که تماشاگران را از فضای سنتی مد به دنیای هوش مصنوعی می‌برد» را وعده می‌دهد، روز یکشنبه ۲۷ نوامبر، این نمایش را در فضای تودا در سوک مدینات (Souk Madinat) آغاز می‌کند و نشان می‌دهد که آینده بالقوه مد چطور خواهد بود.

این رویداد زاییده افکار مکس گوشکو-دانکوف، هنرمند دیجیتال روس و بنیانگذار مد دیجیتال دبی، است و هنرمندانی چون جون سانچز که به «اسلم تینگز» (Slam Things) معروف است و نئون دازر با نام واقعی مکس آرناتوف در آن شرکت می‌کنند.

آرناتوف پیش از ارائه لباس‌های هوش مصنوعی، با بالنسیاگا و ییزی، بر روی طرح‌های مفهومی همکاری کرده است. ازجمله کارهای او می‌توان به طراحی صندل‌هایی از بطری‌های خالی آب برای بالنسیاگا اشاره کرد که جاستین بیبر آن را پوشیده است.

فرانک اسکوئر، هنرمند کانادایی، نیز لباس‌های کاملا مشکی و بزرگتر از سایز خود را که فرم معمولی ندارند ارائه می‌دهد و نیکیتا رپلیانسکی با نام آر ۶۶ (R66) شخصیت‌های ترکیبی انسان/بیگانه خود را که از دنیای بازی بیرون آمده‌اند، به نمایش می‌گذارد.

طراح مد و هنرمند دیجیتال، کارن آرتیان که سابقه همکاری با آف وایت، سوپریم و لویی ویتون را دارد، ترکیب رنگارنگ و آینده‌نگرانه خود را به ارمغان می‌آورد و رابرت کواچ، مربی طراح که در دنیای واقعی برای جامپمن، کارخانه آدیداسی که  کفش‌های ایر مایکل جردن را تولید می‌کند، یک کفش جدید سه‌بعدی خلق کرده است که کفی‌های حجیم جدیدی در آن‌ها کار شده است.

نمایش مد دیجیتال  دبی که در سه قسمت اجرا می‌شود، این سوال را به ذهن می‌آورد که ما در سال‌های آینده چطور لباس می‌خریم و می‌پوشیم. هرچه فناوری به فضای خرده‌فروشی بیشتر وارد شود، با سبک‌های مجازی و توانایی امتحان‌کردن دیجیتال لباس‌ها از خانه‌هایمان، مرز بین دنیای واقعی و مجازی به‌طور فزاینده‌ای محو می‌شود.

این فضای جدید و بی‌حدوحصر همان چیزی است که نمایش تودا امیدوار است به کشف آن بپردازد و دریچه‌ای به تجربه لباس‌های ما در آینده نه‌چندان دور ارائه دهد.

داریا پروآویچ، مدیرعامل تودا، به نشنال‌نیوز گفت: «ما از همکاری با مکس گوشکو-دانکوف، رئیس خلاق این پروژه برای نمایش آینده مد در مواجهه با هوش مصنوعی و کشف مضامین سورئالیسم، اکسپرسیونیسم و آگاهی مجازی بسیار خوشحالیم.»

او در ادامه افزود: «ما مفتخریم که از ۲۲ هنرمند دیجیتال که هرکدام دیدگاه‌های منحصربه‌فردی دارند، از سرتاسر جهان دعوت کرده‌ایم تا نظرات خود را در مورد مد و پتانسیل بی‌نهایتی که هوش مصنوعی به جهان ارائه می‌دهد، به اشتراک بگذارند.»

تئاتر- نمایش مد دیجیتال در دبی از ۲۷ نوامبر تا ۳۰ دسامبر برگزار می‌شود و برای خریدن بلیت می‌توانید به سایت toda.ae سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian