Moschino و نقاشیهای متحرک پیکاسو!
جرمی اسکات jeremy scott طراح برند موسکینو، در کالکشن بهار/تابستان ۲۰۲۰ در هفته مد میلان، متاثر از نقاشیهای پاپلو پیکاسو بود.
او در نوشتههای این کالکشن به طور خلاصه بیان کرده بود: ” Muses، الهام بخش هنرمندان هستند و هنرمندان الهام بخش دنیا”. در اصطلاح امروزی به شخص الهامدهنده به هنرمند، میوز Muse میگویند.
نه تنها پیکاسو، این نقاش و مجسمهساز اسپانیایی، بلکه فرهنگ و سنت زادگاهش، الهام بخش جرمی اسکات در طراحی این کالکشن بود.
در این مجموعهی موسکینو علاوه بر کانسپت لباسها، طراحی پارچههای لباس هم، حس نقاشیهای کوبیسم پیکاسو را القا میکردند.
جرمی اسکات در توضیحات این کالکشن میگوید ابتدا همهی طرحها و پترن پارچهها با دست کشیده شدند و سپس به شکل دیجیتال روی پارچهها چاپ شدند.
در این مجموعه، لباسهای فلامینگو قرمز با طرح خالدار مشکی و همچنین کلاه های ماتادور که ساختهی stephen jones بود، بسیار چشمگیر بودند.
آرمانی و هفته مد میلان ۲۰۲۰
شرکت مد و لباس آرمانی صاحب زیر برندهایی در زمینههای مختلف از قبیل لباس،عطر، ساعت،جواهرات، لوازم منزل و… است.
برند امپریو آرمانی Emporio Armani همراه با جورجو آرمانی Giorgio Armani تنها دو نام تجاری خانواده Armani هستند که عمدتا توسط خود جورجو آرمانی طراحی میشود و هر ساله در هفته مد میلان حضور دارند. امسال نیز هر دو کالکشن آرمانی فوق العاده بودند.
Emporio Armani
برند امپریو آرمانی Emporio Armani نام تجاری دوم خانواده برند Armani است که توسط جورجو آرمانی تاسیس شده بود.
مجموعه آماده پوشیدن بهار/تابستان ۲۰۲۰ امپریو در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ در هفته مد میلان رونمایی شد.
این مجموعه که “هوا” نام داشت؛ در کمال سادگی با همنشینی تنالیته رنگهای ملایم با متریال براق، بی وزنی را القا کرد و مخاطبین را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
این فشن شو با طرحی آغاز شد که سیلوئت کاملا آزادی داشت و حس رهایی را بیان میکرد.
ترکیب رویه نازک و بلند صورتی کمرنگ با شلوار گشاد نقرهای، شروع حس لطافت در این مجموعه بود. آبی و سبز کمرنگ از دیگر رنگهای استفاده شده در این مجموعه بود.
از آنجایی که این زیر برند آرمانی، بر ترندها و ویژگیهای طراحی مدرن تمرکز دارد؛ ما شاهد اکسسوریهای جدید مثل کیفهای سایز کوچک و یا گوشوارههای درشت بودیم.
Giorgio Armani
کالکشن بهار ۲۰۲۰ جورجو آرمانی با اختلاف دو روز با برند هم خانوادهاش، در هفته مد میلان بسیار خوش درخشید.
نام این مجموعه “زمین” بود؛ که ترکیبی از ظرافت زنانه با عنصر طبیعت است و به نوعی با چاشنی ابتکار، لباسهای فانتزی جذابی را به وجود آورده است.
انعکاس رنگها در این مجموعه از طیف رنگ قهوه ای و خاکستری تیره به سمت آبی میرود و در نهایت به آبی و صورتی روشن میرسد.
متناسب با این روند، جنس پارچه ها شفاف و نازکتر میشود حتی اگر چند لایه ای بشوند.
این جا به جایی و تغییر فرم در سیلوئت لباسها نیز اتفاق میافتد. لباسهای آخر کالکشن فراتر از طرحهای Ready To Wear هستند و شامل جزییاتی هستند که ما بیشتر در تولیدات اوت کوتوغ شاهدش هستیم.
ورساچه
از پترن جنگل سبز لباس جنیفر لوپز به شکلهای مختلف استفاده شده بود.
استفاده از متریال براق و جین، جوراب شلواریهای ابروبادی، پالت رنگی شارپ مثل صورتی، نارنجی، سبزآبی از مشخصات این مجموعه بود.
ناگفته نماند رنگ مشکی در مجموعه اخیر ورساچه در هفته مد میلان ۲۰۲۰ غالب بود.
البته که این رنگ تداعی کنندهی لباسهای ساده و شیک دهه ۹۰ بود و مخاطبش گروه سنی جوان شیک پوش است.
جنیفر لوپز و داستان لباس سبز برند ورساچه
داستان از اینجا شروع شد که جنیفر در حال فیلمبرداری فیلم The Wedding Planner بود و باید در مراسم گرمی سال ۲۰۰۰ حضور پیدا میکرد.
Andrea lieberman در آن زمان استایلیست جنیفر بود و برای این مراسم چند لباس به او پیشنهاد داد.
در بین این لباسها جنیفر لباس سبز ورساچه را انتخاب کرد که البته با مخالفت آندرا رو به رو شد. زیرا این لباس قبلا توسط خود Donatella Versace و Geri Halliwell پوشیده شده بود.
همچنین Sandra Bullock از همین پترن پارچه در رنگ دیگری این لباس را به تن کرده بود.
در واقع این لباس قبلا جلو دوربین رسانهها به نمایش گذاشته شده بود. با این وجود خود جنیفر این لباس را پسندید و انتخاب کرد.
در حقیقت برای جنیفر حضور در مراسم گرمی خیلی با اهمیت تر از چه چیزی پوشیدن در این مراسم بود.
روز گرمی در سال ۲۰۰۰ فرا رسید و فراتر از انتظار، لباس جنیفر لوپز با استقبال حضار روبهرو شد. این لباس چنان خبر ساز شد که همه مشتاق دیدن این لباس شدند.
لباس سبز جنیفر لوپز و گوگل ایمیج
در سال ۲۰۱۵ اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، در پروژه سندیکا نوشت: مردم چیزی بیش از متن میخواستند.
شمار کسانی که عکس جنیفر لوپز در این لباس را جستجو کردند آنقدر زیاد بود که گوگل تصمیم به ایجاد موتور جستجوی عکس گرفت.
این اتفاق به شکل خاصی قدرت صنعت مد و فشن را به دنیای تکنولوژی نشان داد. در نهایت لباس جنیفر انگیزهای شد تا این ابزار مفید به دنیای اینترنت و سرچ کردن پا بگذارد.
دوناتلا تصمیم گرفت با حضور جنیفرلوپز در هفته مد میلان بیستمین سالگرد این اتفاق بزرگ را جشن بگیرد.
در پایان فشن شو صدایی به موتور جستجوگر گوگل میگوید: Okay Google ، لباس جنگل ورساچه را به من نشان بده.
سپس روی دیوار، کولاژی از نتایج جستجوی گوگل برای عکس لباس سبز جنیفر لوپز در سال ۲۰۰۰ نمایش داده شد.
سپس گفت: خوب گوگل ، لباس واقعی جنگل ورساچه را به من نشان بده. در این لحظه خود جیلو با لباسی مشابه طرح قبلی خود وارد ران وی شد و مخاطبین را به وجد آورد.
Nobody knows Fendi like a Fendi
امسال طراحیهای بهار/تابستان ۲۰۲۰ فندی بدون خلاقیت و توافق Karl Lagerfeld، درهفته مد میلان به نمایش گذاشته شد.
قطعا این مجموعه برای Silvia Venturini Fendi، طراح فندی، بدون تاییدیه کارل، کار سخت و پر مسئولیتی بود؛ هرچند او در مصاحبهاش به حضور و تلاش تیم حرفهای فندی اشاره میکند.
این مجموعه از طلوع و غروب زیبای خورشید در جزیرهی پونزا ایتالیا الهام گرفته شده.
رنگهای استفاده شده در این مجموعه حضور خورشید در زاویههای مختلف را نشان میدهد.
از کرم و نارنجی گرفته تا صورتی که در هنگام غروب شاهدش هستیم.
سیلویا در انتخاب سیلوئت این کالکشن راحتی و طبیعی به نظر رسیدن مخاطبینش را مد نظر گرفته است. این سادگی با پترنهای چهارخونه و جنگلی ترکیب زیبایی را به نمایش گذاشت.
Dolce&Gabbana SICILIAN JUNGLE
طرحهای اخیر دومینکو دولچه و استفانو گابانا برای بهار/تابستان ۲۰۲۰ در هفته مد میلان برگرفته از جنگلهای اسرارآمیز سیسیلی است.
در ماه جولای امسال ما شاهد کالکشن مردانه این برند بودیم با همین تم؛ که در کنار این مجموعه ست زنانه و مردانه جذابی را تشکیل میدهند.
شروع مجموعه با لباسهایی سافاری خاکی رنگ با جیبهای بزرگ آغاز شد.
که تاکید بر کمر، زیبایی و ظرافت زنانه را چاشنی این بخش کرده بود. برخی دیگر از لباسها با پترن میوه و جنگل به ران وی آمدند که اغلب با پارچههای حریر و ساتن بودند.
برخی لباسهای یکدست مشکی بودند که در بین طرحهای شلوغ و رنگی بسیار خودنمایی میکردند.
نکته چشمگیر در این مجموع جای خالیِ گل رز قرمز (امضای برند دولچهگابانا) بود که گلهای آنتاریوم و ژربرا جایگزینش شده بودند.
و در آخر مجموعه، تعداد کمی از مدلها، با لباسهای پترن ببر، پلنگ و گورخر وارد صحنه شدند.
Gucci
کالکشن گوچی در هفته مد میلان ۲۰۲۰ جزء معدود مجموعههایی بود که در پس نمایش آن، مفهومی فراتر از مد داشت.
Alessandro Michele مدیر خلاق برند گوچی، از طراحان هدفمند در دنیای مد است که دغدغههایی نظیر حفظ محیط زیست و آزادی فردی دارد.
شروع این برنامه، عجیب و غیرمنتظره بود. ران وی متحرک برقی در فضایی سفید، محیط سردی را ایجاد کرد.
ابتدا ۲۱ مدل با لباسهایی سفید که بیشتر شبیه لباسهای بیمار روانی در بیمارستان بود وارد شدند.
که البته در پیج اینستاگرام برند گوچی ذکر شده این لباسها برای نمایش بیانیه اعتراضی بوده و فروخته نمیشود.
سپس برقها رفت و پارت دوم شو، که کالکشن اصلی گوچی بود، به نمایش درآمد.
در این بخش طرحهای تام فورد در دههی ۹۰ برای گوچی تداعی شده بود. اما خبری از پارچههای شلوغ و طرحدار زیاد نبود و در کمال سادگی در پالت رنگی گرافیکی لباسها ارائه شد.