مدتی است که شاهد ترندهای تازه‌ای برای لباس‌ها هستیم؛ لباس‌های اورسایز. مدل‌های اورسایز یکی دو سالی می‌شود که جای خود را به لباس‌های چسبان داده‌اند. اورسایزها سبکی هستند که کمی آن‌ها را به فراموشی سپرده بودیم. به همین دلیل برای این‌که باز هم آن‌ها را به کمد برگردانیم شاید دچار تردید باشیم. تردیدی که از آن نام بردیم علت‌های متفاوتی دارند: ترس از این‌که لباس بر تن ما خوب ننشیند، سخت بودن انتخاب مدل‌های جذاب، پیدا کردن مدلی که با اندام ما همخوانی داشته باشد و ندانستن چگونگی ست کردن آن‌ها.

ست کردن لباس‌های اورسایز
ست کردن لباس‌های اورسایز

اما نگران نباشید. اگر شما جزو افرادی هستید که استایلتان برایتان اهمیت دارد و دوست دارید از مدل‌های جدید و ترند استفاده کنید این مطلب مناسب شماست. اما حتی اگر به سبک‌های نو زیاد هم ایمان ندارید باز هم ما می‌توانیم نظر شما را تغییر دهیم. فقط کافیست که مطلب ما را که موارد متعددی از مدل‌های اورسایز را برایتان نام برده‌ایم تا بهتر و زیباتر از همیشه به چشم بیایید را تا انتها بخوانید.

ترند شدن مدل‌های اورسایز و استفاده درست از آن‌ها

در قدم اول در نظر داشته باشید که ترند شدن مدل‌های اورسایز به این معنا نیست که باید مدل‌های چسبان را به فراموشی بسپاریم. شما به زیبایی می‌توانید مدل‌های اورسایز را با مدل‌های چسبانی که دارید هماهنگ کنید و استایل مناسبی داشته باشید.

یکی از جذابیت‌های مدل‌های اورسایز برش‌های متفاوت و جدید آن‌هاست. بهتر است فکرتان را از برش‌هایی که تا به حال در لباس‌ها تجربه کرده‌اید و مدل‌هایی که در ذهن شما نهادینه شده‌اند جدا کنید. مدل‌هایی که ما امروز در این مطلب قصد داریم برای شما معرفی کنیم، برش‌هایی کاملاً جدید و نوآوری شده‌اند که علاوه بر راحتی، ظاهر زیباتری به لباس‌های اورسایز می‌دهند.

نمونه‌ای از لباس‌های اورسایز سارک
نمونه‌ای مانتو دخترانه اورسایز

لباس‌های اورسایز از کجا آمده‌اند؟

قبل از این‌که مدل‌های مختلف لباس‌های اورسایز را برایتان شرح دهیم بهتر است نگاهی به گذشته‌ی آن‌ها داشته باشیم و این‌که از چه زمانی در چرخه‌ی تولید قرار گرفتند. در دهه‌های گذشته زمانی بود که لباس‌های اورسایز از حالت راحتی و خانگی پا به کت واک‌ها گذاشتند. مدل‌های آن‌ها تغییر کرد و برای پسند مشتری مدل‌های تازه‌ای به خود گرفتند. اگر به طور دقیق‌تر بخواهیم در مورد زمان آن‌ها صحبت کنیم از حدود سال ۱۹۲۰ و آغاز حضور پررنگ زنان در جامعه، روند تغییر استایل شروع شد.

لباس‌های اورسایز دهه 20
لباس‌های اورسایز دهه ۲۰

در دنیا دورانی آغاز شده بود که زنان، مخصوصاً در ایالات متحده و کانادا از خانه‌ها بیرون آمدند و مانند مردان به کارهای اجتماعی مشغول شدند. آن زمان دیگر لباس‌های تنگ و چسبان با کرست‌های سفت قابل استفاده نبودند. زمان استفاده از لباس‌هایی رسیده بود که نیاز به آزادی در حرکت داشتند و طراحان این نیاز جامعه را به خوبی درک کردند. به این ترتیب بود که لباس‌های زنانه به سمت گشاد و مدل مردانه شدن پیش رفتند.

لباس‌های اورسایز دهه 20
لباس‌های اورسایز دهه ۲۰

به مرور زمان وقتی تقاضا برای این مدل از لباس‌ها زیادتر شد، برای ایجاد تنوع در مدل‌های آنان، طراحان از فرهنگ هیپ هاپ و همین‌طور سبک استایل خیابانی وام گرفتند. استفاده از مدل‌های هیپ هاپ در لباس‌های اورسایز روند آن را دچار تغییراتی کرد و سبب شد مشتریان تازه‌ای به آن‌ها جذب شوند.

تلفیق سبک هیپ هاپ و اورسایز
تلفیق سبک هیپ هاپ و اورسایز

چرا لباس‌های اورسایز بعد از چند سال باز هم به چرخه مد بازگشتند؟

اگر دقیق‌تر بخواهید بدانید لباس‌های اورسایز هرگز از چرخه مد خارج نشده بودند، بلکه کم‌رنگ‌تر شده بودند. چند دهه پیش اورسایزها محبوبیت زیادی داشتند و همه از این سبک استفاده می‌کردند. فقط کافیست نگاهی به آلبوم‌های قدیمی خانوادگیان بیندازید تا از سبک‌های مختلف اورسایز در گذشته با خبر شوید. اما این روزها با وجود همه‌گیر شدن بیماری کووید ۱۹ در دنیا و قرنطینه شدن مردم به مدت طولانی، تمایل افراد به سمت راحتی بیشتر، زیاد شد. کارمندان ادارات به صورت آنلاین جلسات و کارهایشان را انجام دادند و خانه‌نشینی به صورت اصلی درآمد که گریز ناپذیر بود. همین موضوع باعث شد استفاده از لباس‌های راحت و لباس‌های منزل جزو لاینفک زندگی شوند. حالا و با گذشت مدتی از این بیماری، درست است که بسیاری از مراکز به صورت حضوری کارها را انجام می‌دهند، اما استایل راحتی که مردم به آن عادت کرده‌اند به این زودی قابل جایگزینی نیست.

نمونه‌ای از بلوز اورسایز سارک
نمونه‌ی بلوز دخترانه اورسایز

از همین رو طراحان به کمک آمدند و مدل‌های اورسایز را بازآفرینی کردند. مدل‌های اورسایزی که با مدل‌های گذشته‌ی آن‌ها تفاوت دارند. داشتن استایل راحت در خانه برای کسی مشکلی به وجود نمی‌آورد اما خیلی از افراد تصور می‌کنند پوشیدن لباس اورسایز در خارج از منزل مناسب به نظر نمی‌رسد. پیشنهاد ما به شمایی که برای انتخاب لباس اورسایز هنوز هم دو دل هستید این است که بعد از خواندن این مطلب انواع مختلفی که به شما معرفی می‌کنیم را امتحان کنید. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.

نمونه‌ای از بلوز اورسایز سارک
نمونه‌ای از بلوز اورسایز

لباس‌های اورسایز مناسب چه فصلی هستند؟

با پشت سر گذاشتن فصل‌های گرم، شاید تصور این باشد که لباس‌های اورسایز مناسب فصول سرد سال نیستند، اما چنین نیست. شما با انتخاب مناسب لباس‌های اورسایز، از بلوز و شلوار و هودی گرفته تا کفش‌های بزرگ می‌توانید استایل مناسبی داشته باشید. نگاهی که ما به شما می‌دهیم با استفاده از نظر استایلیست‌هایی است که در این زمینه صاحب نظرند. حتماً دوست دارید بدانید چگونه می‌توانید یک بلوز اورسایز را در استایلتان با لباس‌های دیگر ترکیب کنید و ظاهر دل‌انگیزی داشته باشید. البته این اطمینان را به شما می‌دهیم که با حداقل خرج می‌توانید استایل ترند داشته باشید.

استایل لباس اورسایز
استایل لباس اورسایز

چگونه یک لباس اورسایز را انتخاب کنیم؟

برای این‌که یک لباس اورسایز انتخاب کنید باید به چند مورد توجه کنید. اول از همه باید استایل خودتان را بشناسید. بلوز یا کتی را انتخاب کنید که با استایل شخصی شما همخوانی داشته باشد و با آن هماهنگ باشد. به رنگ لباس توجه کنید. اگر شما به دنبال خریدن یک بلوز اورسایز هستید شلوار یا دامنی که می‌خواهید با آن هماهنگ کنید را در نظر بگیرید. هم از نظر رنگ باید در انتخاب دقت کنید و هم از نظر جنس پارچه. شاید تکه‌ای که می‌خواهید با آن هماهنگ کنید یک شلوار جین باشد که در این صورت کار شما راحت‌تر خواهد بود. چون لباس‌های اورسایز با شلوارهای جین به راحتی ست می‌شوند.

استایل مونوکروم اورسایز
استایل مونوکروم اورسایز

گاهی پیش می‌آید که مدل‌هایی که در قسمت زنانه‌ی فروشگاه موجود است با سلیقه‌ی شما هماهنگ نیست. یکی از خوبی‌های لباس‌های اورسایز این است که شما می‌توانید از قسمت مردانه هم مدل دلخواهتان را پیدا کنید. در واقع لباس‌های اورسایز جنسیت ندارند و مدل‌های آن برای زن و مرد تفاوت چندانی ندارند. البته زمانی که دارید در میان لباس‌های مردانه جستجو می‌کنید به سایزها توجه داشته باشید. سایزهای مردانه بزرگ‌تر از زنانه هستند و ممکن است در خرید دچار اشتباه شوید.

یکی از توصیه‌هایی که برای ست کردن لباس اورسایز باید در نظر بگیرید این است که آن را با تکه‌ای از لباس‌های چسبان خود ست کنید. برای مثال یک تی‌شرت گشاد را با شلوار فاق بلند و یک بلوز اورسایز را با شلوار چسبان هماهنگ کنید. اگر لباسی که انتخاب کرده‌اید از میان قسمت مردانه است می‌توانید آن را بر روی یک تاپ بنددار به همراه یک شلوار جین بپوشید. در این صورت تکه‌ی مردانه‌ای انتخاب کرده‌اید می‌تواند به عنوان یک کت برای استایل شما کار کند.

استایل اورسایز با شلوار جین مام استایل
استایل اورسایز با شلوار جین مام استایل

بلوز اورسایز را چگونه ست کنیم؟

بلوزهای اورسایز مدل‌های مختلفی دارند. از مدل‌های جلو بسته با برش‌های متفاوت گرفته تا مدل‌های جلو باز که دکمه دارند. شما برای هر کدام از این مدل‌ها می‌توانید ست زیبایی داشته باشید. اگر انتخاب شما مدل‌های جلو باز است می‌توانید یک تاپ بپوشید و بلوز اورسایز را روی آن استفاده کنید. برای این ست می‌توانید دو تا سه دکمه‌ی بالای آن را باز بگذارید و بقیه را ببندید. این استایل را با شلوار جین هماهنگ کنید و قسمت جلوی بلوز را در کمر شلوار به داخل ببرید. در این مدل، استایل اورسایز از حالت گشادی خارج می‌شود و مدل خوبی بر می‌دارد.

اگر انتخاب شما مدل‌های جلو بسته هستند که باید بگوییم انتخاب مناسبی‌ست. زیرا مدل‌های جلو بسته اغلب دارای برش‌های جالب و در عین حال مینیمالی هستند و لباس اورسایز را از بی‌حالتی خارج می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود که به راحتی با یک شلوار جین و یا یک لگ به خوبی هماهنگ شوند.

نمونه‌ای از بلوز پاییزه اورسایز سارک
نمونه‌ای از بلوز پاییزه اورسایز

برخی از مدل‌های جلو بسته به خاطر بافت ظریفی که دارند برای فصل پاییز بسیار مناسب هستند. اما نگران نباشید این بلوزها کاملاً به صرفه هستند و برای فصل سرما هم می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. حتماً می‌پرسید که چگونه می‌توانید این بلوز را برای فصل زمستان ست کنید. فقط کافیست یک بلوز یقه اسکی چسبان را برای زیر آن انتخاب کنید. سعی کنید رنگی که برای بلوز زیرین انتخاب می‌کنید با بلوز اورسایزتان استایل مونوکروم بسازد. علت این توصیه این است که مونوکروم یکی از ترندهای امسال است و استایل شما را ترندی‌تر می‌کند. اما اگر دوست داشته باشید از رنگ‌های متفاوت استفاده کنید هم نگران نباشید چون رنگ‌های متضاد و متفاوت هم امسال از ترندها هستند. شما این لباس خودتان را می‌توانید با شلوار جین، لگ و یا شلوار کوتاه هماهنگ کنید.

نمونه‌ای از بلوز پاییزه اورسایز سارک
نمونه‌ای از بلوز پاییزه اورسایز

خب، استایل دیگری که می‌توانید با این سبک از لباس‌های اورسایز داشته باشید استفاده از شلوارهای گشاد است. بله تعجب نکنید. بلوزهای اورسایز سایز با شلوارهای گشاد اورسایز هم گزینه‌ی بسیار خوبی هستند. مدل‌های اورسایز فقط مختص به قسمت بالاتنه‌ی شما نیستند بلکه برای شلوار هم می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. خیلی از افراد هستند که با لباس‌های اورسایز ارتباط خوبی دارند و از همان وقتی که این مدل‌ها ترند شدند از آن‌ها استقبال کردند. ما به این افراد توصیه می‌کنیم که برای بلوز و شلوار از مدل‌های اورسایز استفاده کنند.

نمونه‌ای از بلوز پاییزه اورسایز سارک
استایل اورسایز بلوز و شلوار

این توصیه ما را به یاد داشته باشید: اگر دوست دارید لباس‌های اورسایز خودتان را کمی متعادل‌تر کنید می‌توانید آن‌ها را با تکه‌ای چسبان هماهنگ کنید. اما اگر با مدل‌های اورسایز مشکلی ندارید بهتر است انتخاب همه‌ی گزینه‌های شما اورسایز باشد.

چگونه لباس‌های اورسایز را برای استایل بعدازظهر و شب ست کنیم؟

قابلیت‌های ست کردن لباس‌های اورسایز زیاد است. برای مثال یک لباس اورسایز این قابلیت را دارد که با اضافه و یا کم کردن چند اکسسوری لباس شما برای روز یا شب مناسب باشد. اگر استایل شما یک بلوز اورسایز کلاسیک به همراه شلوار جین است بهتر است آن را با یک کفش پاشنه‌ بلند و رژ لب قرمز ست کنید. این استایل پیشنهادی ما برای شب مناسب است. اگر جایی که می‌روید مناسب شلوار جین نیست بهتر است آن را با یک شلوار براق، شلوار چرم مصنوعی یا شلوار خمره‌ای و یا دامن میدی مدادی جایگزین کنید. یکی از کارهایی که استایل شما را خاص می‌کند این است که به لباس‌تان مدل فرانسوی بدهید. مدل فرانسوی به این معناست که جلوی لباس‌تان را در کمر فرو بدهید و پشت آن را رها و گشاد بگذارید. با این مدل استایل خاصی خواهید داشت. اگر می‌خواهید استایلتان خاص‌تر به چشم بیاید بهتر است یک کت چرمی شیک را به صورت رها روی شانه‌های خود بیندازید.

استایل اورسایز مناسب عصر
استایل اورسایز مناسب عصر

چگونه لباس اورسایز را در زمستان ست کنیم؟

یکی از ویژگی‌های لباس‌های اورسایز این است که با لایه لایه پوشیدن آن‌ها می‌توانید برای فصل سرما هم از آن‌ها بهره ببرید. شما می‌توانید کت خود را بر روی بلوز اورسایز بپوشید و آستین‌های آن را تا بزنید تا بلوزتان از زیر آن نمایان شود. پارچه‌های پنبه‌ای و پشمی با بافت درشت و همچنین خز مصنوعی یکی از المان‌هایی‌ست که با بلوز اورسایز در فصل سرما مناسب هستند. پارچه‌های فلانل و مخملی هم گزینه‌های خوبی برای اورکت‌های بیرونی با استایل اورسایز هستند.

نمونه‌ای از استایل پاییزه

اگر می‌خواهید در مورد انتخاب رنگ در این مدل‌ها و فصل بدانید بهتر است تمرکزتان روی رنگ‌های کاراملی، بژ، بیسکوییتی و قرمز باشد. لباس‌های اورسایز با این رنگ‌ها همیشه در فصل‌های سرد کاربرد دارند. اما اگر می‌خواهید از رنگ مطمئن باشید و همیشه برایتان مورد استفاده باشد از رنگ‌های سفید و آبی بهره ببرید. در این صورت آن را با رنگ‌ها و مدل‌های مختلف از دامن و شلوار هماهنگ کنید.

استایل اورسایز با دامن
استایل اورسایز با دامن

کت‌های اورسایز را چگونه استایل کنیم؟

این روزها شاهد همه‌گیر شدن مدل‌های مختلفی از کت‌های اورسایز در صنعت مد هستیم. مانتوها و کت‌های اورسایز یکی از آن تکه‌هایی است که همیشه به داشتن‌ آن‌ها نیاز دارید. اگر می‌خواهید از خرید خودتان مطمئن باشید بهتر است که رنگ‌های ساده را انتخاب کنید زیرا همیشه در چرخه‌ی مد وجود دارند. رنگ‌هایی مانند خاکستری، سفید، سرمه‌ای و مانند این‌ها را انتخاب کنید. ظاهری با استایل اورسایز اگر به خوبی هماهنگ شود می‌تواند بسیار شیک باشد. نکته‌ی کلیدی در این‌جا ایجاد تعادل و تناسب در استایل است. همان‌طور که بالاتر هم گفتیم بهتر از قطعات بزرگ را با باریک‌تر و چسبان هماهنگ کنید. این موضوع را دوباره گفتیم تا بدانید در استفاده از کت‌های اورسایز هم همین قانون صدق می‌کند.

استایل مادست با اورسایز
استایل مادست با اورسایز

بلوزهای بافت اورسایز را چگونه استایل کنیم؟

یکی از آیتم‌هایی که این روزها پرطرفدار است بلوزهای بافت اورسایز است. این بلوزها اغلب با شانه‌هایی افتاده و یقه‌های بزرگ هستند. از مدل‌هایی که می‌توانید برای این سبک بلوزها استفاده کنید هماهنگی آن‌ها با شلوارهای مدادی و یا دامن میدی چسبان است. شلوار جین هم گزینه‌ی مناسبی برای این بلوزهاست.

استایل اورسایز با بافت
استایل اورسایز با بافت

در آخر توصیه ما به شما این است مانند هر لباسی که می‌خواهید انتخاب کنید اول سلیقه‌تان را در نظر بگیرید. مورد بعدی که باید به آن توجه داشته باشید مدل اندامتان است. بعد از توجه به این دو مورد می‌توانید با پیشنهادهایی که به شما ارائه دادیم انتخاب‌های خوبی داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian