ویروس کرونا حتی بر روی نحوۀ برگزاری فشن شوی هم تاثیر گذاشت. جرمی اسکات مدیر خلاقیت برند موسکینو ، برگزاری فشن شوی کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۱ هفتۀ مد میلان را به کمک عروسک¬ های خیمه شب بازی انجام داد و اجرای فشن شو را کاملاً متحول کرد . لباس ¬های این فشن شو اوت کوتور بودند و جزئیات در آنها به خوبی رعایت شده بود .
خلاقیت در برگزاری فشن شوی برند موسکینو
نوری ملایم بر روی صحنه تابیده است. حرکت مانکن ها با لباس های زیبا بر روی سکو بسیار چشم نواز است. سمتی از سالن سردبیر مشهور مجلۀ ووگ، آنا وینتور در ردیف اول تماشاچیان مثل همیشه نشسته است. فشن شو با یک لباس زیبای عروس پایان می یابد و مدیر خلاق موسکینو ، جرمی اسکات کف زنان با یک تیشرتی از همین برند بر روی صحنه حاضر می شود،اگر از دور به این فشن شو نگاه شود، شاید خیلی عادی به نظر برسد. اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که مانکن ها با رشته های خیلی نازک به حرکت در می آیند و تمام آیتم های لباسی آنها از زیپ و دکمه گرفته تا تو دوزی و آستر کشی آنها ریز و مینیاتوری ست.
در سال ۲۰۲۰ شاهد اتفاقات عجیب و غریب زیادی از جمله همه گیری ویروس کرونا بوده ایم، بنابراین مدیر خلاقیت موسکینو تصمیم گرفت که کالکشن های بهار و تابستان ۲۰۲۱ را در هفتۀ مد میلان به کمک عروسک های خیمه شب بازی به نمایش بگذارد و اجرای فشن شو را دچار تغییر و تحول کند،جرمی اسکات قبل از محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا پیش بینی کرده بود که کالکشن های بهار و تابستان ۲۰۲۱ اوت کوتور خواهند بود. همانطور که میدانید لباس های اوت کوتور، لباس های تکی هستند که دست دوزند و دوخت آنها دقیقاً با اندازه های مشتری انجام می شود.
در اواسط روزهای کرونایی، مدیر خلاقیت موسکینو به فکر نحوۀ برگزاری فشن شوی این برند معروف بود که با الهام گیری از تاریخ اوت کوتور تصمیم گرفت که از عروسک های خیمه شب بازی به جای مانکن های زنده استفاده کند.
جرمی اسکات در تحقیقاتی که در مورد نحوۀ برگزاری فشن شوها در پاریس بعد از جنگ جهانی دوم کرده بود پی برد که طراحان لباس در آن زمان برای رونق دادن به صنعت مد و فشن فرانسه از لباس های کوتور مینیاتوری استفاده کرده بودند. او این موضوع را با نشریۀ ووگ در میان گذاشت و آنها از این ایده استقبال کردند.
اسکات برای آنکه به ایده های خود جامه عمل بپوشاند به سراغ شرکت Creature Shop که در زمینۀ جلوه های تصویر فعالیت داشت، رفت و از آنها خواست که عروسک های خیمه شب بازی مناسب برای فشن شوی جدید موسکینو طراحی کند،کالکشن جرمی اسکات که شامل ۴۰ لباس زیبا بود به قدری کوچک شدند تا اندازۀ مانکنهای عروسکی با طول ۷۶ سانتیمتر شوند،تمام لباس های مینیاتوری برند موسکینو با دست در آتلیۀ این برند در شهر میلان ایتالیا دوخته شدند،علیرغم کوچک بودن سایز لباس ها، جرمی اسکات تمام تلاش خود را کرد تا تمام جزئیات لباس های کالکشن، مو به مو اجرا شود.
هدف و نیت اسکات از این کار این بود که تمام زحماتی که بابت دوخت لباس های اوت کوتور کشیده می شود به خوبی نمایش داده شوند.از حق نگذریم جزئیات به کار رفته در لباس های مینیاتوری فشن شوی موسکینو در فیلم های کوتاه منتشر شده از آن به وضوح قابل رویت بود.اسکات حتی به حضور سردبیران نشریه ها به خصوص سردبیر مجلۀ ووگ در ردیف اول تماشاچیان هم فکر کرده بود چون به خوبی می دانست که تا به حال هیچ فشن شویی بدون حضور سردبیر نشریه برگزار نشده است،جرمی اسکات لباس تمام سردبیرها را مطابق با شخصیت آنها طراحی و آماده کرد، بر اساس سنت فشن شوها، طراحان در آخر مراسم در صحنه حضور پیدا می کنند و جالب اینجا بود که برای انجام این سنت در این فشن شو یک عروسک جرمی هم آماده شده بود.
عروسک اسکات تیشرتی با طراحی برند موسکینو پوشیده بود.
در مصاحبه ای مدیر خلاقیت برند موسکینو، جرمی اسکات عنوان کرد که این فشن شو پرهزینه تر از یک فشن شوی عادی بود و از آن به عنوان یکی از چالش برانگیزترین تلاشهای ابتکاری خود در زمینۀ برگزاری فشن شو یاد کرد.
برند موسکینو
شرکت موسکینو ۱۵۰ شعبه فروشگاه در سراسر جهان دارد . برند ایتالیایی موسکینو در سال ۱۹۸۳ توسط فرانکو موسکینو تأسیس شد.
جرمی اسکات مدیر خلاقیت موسکینو
جرمی اسکات از سال ۲۰۱۳ مدیریت خلاقیت این برند را بر عهده گرفته است .