وضعیت دکمه‌های کت مردانه

دکمه‌های کت‌های مردانه

یکی از اصولی که مردان باید به آن توجه ویژه داشته باشند بستن یا باز کردن اصولی دکمه‌های کت‌های مردانه است.

نکته‌ی کلیدی: اگر کت شما تک دکمه است حتما باید دکمه‌ی آن بسته باشد. اگر کت دو دکمه دارد باید دکمه‌ی بالایی را بدون هیچ تعللی ببندید. اما اگر کت سه دکمه دارد، دکمه‌ی میانی را ببندید و دکمه‌ی پایینی را باز بگذارید. اما درباره دکمه‌ی بالایی به شما این آزادی عمل داده شده است، که اگر دوست نداشته باشید آن را باز گذاشته یا به طور کلی ببندید.

یقه‌ی باز با دامن کوتاه یا هر دو؟

اگر در حال انتخاب یک لباس زیبا برای مهمانی رسمی هستید، به یاد داشته باشید که هر چقدر هم با افراد این مهمانی راحت باشید بهتر است که به اصول انتخاب لباس شب پایبند باشید.

نکته‌ی کلیدی: اگر دوست دارید یک لباس کوتاه تن کنید، حتما موردی را انتخاب کنید که یقه‌ی آن کاملا بسته باشد. اگر به لباس‌های یقه‌باز علاقه دارید، بهتر است از دسته لباس‌های بلند آن را انتخاب کنید. دامن کوتاه با یقه‌ی باز انتخاب درستی برای لباس شب نیست.

وضعیت دکمه‌های پیراهن زنانه

دکمه‌های پیراهن زنانه

معمولا زنان از شومیزهای دکمه‌دار استقبال زیادی می‌کنند. زیرا این دسته بلوزها برای انواع استایل عالی است و همه‌ی افراد با همه‌ی سایزها می‌توانند از این مدل لباس استفاده کنند. اما یک نکته‌ را زمان بستن دکمه‌ها باید مد نظر داشته باشید.

نکته‌ی کلیدی: اگر دوست دارید که دکمه‌های بالایی را باز بگذارید یادتان باشد که بیشتر از دو دکمه را نباید باز کرد. البته اگر گردن بلندی دارید سعی کنید بیشتر از یک دکمه را باز نکنید و بقیه را ببندید.

بستن کمربند مردانه یا نبستن آن

درست است که در سال‌های اخیر نبستن کمربند نیز بسیار رواج پیدا کرده است، اما معمولا نداشتن کمربند نیز اصولی دارد. ضمن اینکه به این موضوع توجه کنید، کمربند یک اکسسوری جانبی است که می‌تواند به استایل مردانه‌ی شما جلوه‌ی خاصی داده و آن را از سادگی بیش از حد در آورد.

نکته‌ی کلیدی: اگر پیراهن خود را در شلوار می‌زنید و استایلی کاملا رسمی دارید، سعی کنید که کمربندی مناسب با آن ببندید.

استفاده از اکسسوری‌ها و جواهرات

جواهرات

جواهرات و یا اکسسورهایی از این قبیل، بین زنان طرفداران زیادی دارد. آن‌ها معمولا لباس‌های ساده‌ی خود را با یک گردنبند یا سنجاق سینه زینت می‌دهند. اما استفاده از آن‌ها قانون مشخصی دارد.

نکته‌ی کلیدی: معمولا می‌توان این اکسسوری‌ها رو به دو بخش بالایی یعنی گوشواره و گردنبند و بخش پایینی مثل انگشتر و دستبند تقسیم کرد. بهتر است که زمان استایل کردن آن‌ها یک عنصر از بخش بالایی و یک عنصر از بخش پایینی انتخاب کنید. استفاده‌ی همزمان همه‌ی آن‌ها اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

فاصله‌ی بین یقه و استخوان ترقوه

پیراهن‌های دکمه‌دار زنانه که به صورت خیلی کیپ و چسبان روی بدن قرار می‌گیرند، طرفداران بسیاری دارد. اما باید به نکات اصلی آن توجه کنید.

نکته‌ی کلیدی: زمان باز بودن یقه باید به این موضوع توجه کنید که فاصله‌ی بین ترقوه و بازی یقه، نهایتا باید چهار اینچ باشد.

بلندی استاندارد کراوات‌ها

بستن کراوات

مردان معمولا در انتخاب کروات فقط به رنگ آن توجه می‌کنند. زیاد پهنا یا بلندی کراوات برایشان دغدغه نیست. این در حالی است که یکی از پارامترها در انتخاب کروات، بلندی آن است.

نکته‌ی کلیدی: بلندی کراوات باید به اندازه‌ای باشد که تا بخش خیلی کوچکی از کمربند شما را بپوشاند. زیاد بلند بودن آن و پوشانده شدن کامل کمربند یا کوتاه بودن آن و فاصله‌ی زیاد آن از کمربند، نشان دهنده‌ی غیر استاندارد بودن است.

لباس‌های نیم‌تنه با نمایش شکم

اگر از دسته افرادی هستید که در دورهمی‌های دخترانه یا زنانه به پوشیدن شلوار جین و بافت‌های کوتاه دکمه‌دار علاقه دارید، باید به این مورد توجه کنید که دیگر دوره‌ی بافت‌های خیلی کوتاه سر آماده است.

نکته‌ی کلیدی: اگر بافت کوتاهی دارید که با شلوار جین فاق کوتاه شما خیلی هماهنگ است، برای پوشاندن قسمت شکم از یک بادی استفاده کنید. بادی اضافه شده، استایل شما را بسیار شیک و موزون خواهد کرد.

زمان استفاده از کراوات

زمان استفاده از کراوات

کراوات یکی از عناصر لباس مردانه است که به شدت به شیک‌پوش بودن آن‌ها کمک می‌کند. اما هر استایلی برای استفاده از کراوات مناسب نیست.

نکته‌ی کلیدی: اگر دوست ندارید کت به تن کنید، حتما کراوات را هم حذف کنید. به عبارتی کراوات برای جلوه دادن به کت مردانه استفاده می‌شود. پس بستن آن بر روی پیراهن بدون کت، چندان جالب نخواهد بود.

ست کردن لباس‌های طرح‌دار

یکی از مواردی که هر دو دسته‌ی خانم‌ها و آقایان با آن مشکل دارند، ست کردن لباس‌های طرح‌دار است. معمولا مردها نمی‌دانند که پیراهن چهار‌خانه‌ی خود را با یک شلوار راه راه بپوشند یا اینکه در انتخاب شلوار باید کمی محتاطانه عمل کنند. این موضوع برای بانوان نیز صادق است، آن هم زمانی که می‌خواهند برای شومیز خود یک دامن بخرند و ست کنند.

نکته‌ی کلیدی: هیچ‌گاه دو لباس با طرح‌های خیلی شلوغ را با هم نپوشید. اگر پیراهن شما چهارخانه است و طرح‌ها به شکلی اغراق‌آمیز پر رنگ انتخاب شده‌اند، حتما شلوار را از بین طیف رنگ‌های نود و ساده انتخاب کنید. برای بانوان نیز یک اصل کلی وجود دارد. اگر بالا تنه‌ی شما درشت است، بهتر است که دامن را طرح‌دار انتخاب کنید، اما اگر بالا تنه‌ی نسبتا ریز و ظریفی دارید، می‌توانید شومیزی با گل‌های درشت را با دامنی ساده، یا دامنی با طرح سایه و کمرنگ، ست کنید.

اصول ست کردن کمربند مردانه و کفش

ست کردن کفش و کمربند

درست است که همیشه شعار ما این است، زیاد برای خود قانون تعیین نکنید که خلاقیت‌تان در استایل کردن گرفته نشود. اما بعضی اصول، پارامترهای اولیه برای انتخاب لباس است. یکی از این موارد زمانی پیش می‌آید که شما می‌خواهید کمربند و شلوار خود را انتخاب کنید.

نکته‌ی کلیدی: زمان خریدن کمربند حتما به فکر خرید یک کفش همرنگ با آن باشید. اگر دوست دارید روشن‌تر یا تیره‌تر باشد، مشکلی ندارد. اما طیف رنگی آن‌ها باید یکسان باشد.

مهمانی رسمی و تاپ‌هایی با شانه‌ی باز

قطعا این شما هستید که تعیین می‌کنید چه لباسی را کجا بپوشید اما چند نکته‌ی ریز است که باعث می‌شود همیشه از شما به عنوان فردی یاد شود که در انتخاب استایل کاملا هوشمندانه عمل می‌کند و می‌داند که باید چه لباسی را در چه شرایطی بپوشد.

نکته‌ی کلیدی: اگر به یک مهمانی رسمی دعوت شده‌اید و می‌خواهید دامن و تاپ به تن کنید، حتما توجه داشته باشید که تاپ کاملا شانه‌های شما را بپوشاند.

بلاتکلیفی تگ‌های روی لباس

تگ روی لباس

بعضی افراد تصور می‌کنند به این دلیل که تگ‌ها روی شال یا سر آستین‌ها دوخته شده‌اند به این معناست که نباید کنده شده و از لباس جدا شوند. این دلیل اصلا قانع کننده نیست. به این خاطر که معمولا دوخت آن‌ها کاملا سست بوده و قابل جدا شدن است.

نکته‌ی کلیدی: هر تگی که قابل دیده شدن است را حذف کنید. اصلا به نوع دوخت توجه نکنید. چرا که تگ‌های قابل دیدن به گونه‌ای روی لباس‌ها دوخته می‌شود که بدون هیچ آسیبی قابل جدا شدن باشند.

انتخاب جوراب مردانه قانون دارد

نوروز و مهمانی‌های آن همیشه یکی از زیباترین بخش‌های تعطیلات ما ایرانیان است. بسیار در این مهمانی‌های پیش می‌آید که مردانی را با جوراب‌های کوتاه و شلوارهای مردانه دیده‌ایم. این انتخاب چندان اصولی نیست. حتی انتخاب رنگ جوراب نیز باید با دقت انجام شود.

نکته‌ی کلیدی: اگر شلوار مردانه تن کرده‌اید و مهمانی کاملا رسمی است، حتما جوراب بلند بپوشید. جوراب بلند باعث می‌شود که با انداختن پا رو پا، ساق پایتان مشخص نشود. رنگ جوراب باید از رنگ شلوارتان تیره‌تر باشد. اگر شلوار قهوه‌ای روشن تن کرده‌اید، جوراب باید قهوه‌ای تیره باشد.

۷ اشتباه رایج در انتخاب لباس‌ها

7 اشتباه در انتخاب لباس

همه‌ی ما روزانه فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهیم. صبح که از خواب بیدار می‌شویم خود را برای رفتن به سر کار آماده می‌کنیم و بعد تصمیم می‌گیریم که به باشگاه برویم. همه‌ی مکان‌هایی که برای رفتن انتخاب می‌شوند، لباس مخصوص خود را می‌طلبند. شما با یک انتخاب اشتباه ممکن است در دسته‌ی متفاوتی قرار گیرید.

اولین اشتباه: انتخاب نادرست پارچه‌ی چهارخانه

درست است که پارچه‌های چهارخانه بسیار شیک به نظر می‌رسند اما این را بدانید که نوع درشت آن شما را بسیار چاق‌تر از آنچه که هستید نشان خواهند داد. مثلا اگر باسن پهنی دارید به هیچ عنوان یک دامن چهارخانه‌ی کوتاه کلوش را انتخاب نکنید. این اتفاق زمانی وحشتناک‌تر خواهد شد که بلوز شما ساده باشد. تفاوت بالا تنه و پایین تنه زیاد شده و ناهماهنگ می‌شود.

دومین اشتباه: انتخاب طرح‌های افقی

هرگز از طرح‌های افقی برای شلوار استفاده نکنید. طرح‌های افقی و گرد قدتان را کوتاه می‌کند. پوشیدن شلوارهای ساده باعث می‌شود شما بیشتر از آنچه که هست، کشیده به نظر برسید.

سومین اشتباه: تکه‌های زیاد اضافه شده به لباس

چه زمانی که دوست دارید بلوز یا شومیز خود را با یک شلوار به تن کنید، چه زمانی که دامن تکمیل کننده‌ی استایل شماست، جزئیات زیاد شومیز شما استایل‌تان را زننده می‌کند. کلا سعی کنید خیلی پارچه‌های جداگانه و اضافه شده در لباستان در نظر گرفته نشود. این نوع طراحی برای لباس‌های مجلسی مناسب‌تر است. مثلا دامن‌های دنباله‌دار، زیبایی خیلی خاصی دارند که اگر قد بلندی هم داشته باشید، این زیبایی چند برابر خواهد شد.

چهارمین اشتباه: انتخاب لباس یقه قایقی یا یقه هفت

درست است که لباس‌های یقه قایقی خیلی زیبا هستند اما انتخاب آن‌ها محدودیت دارد. یک اصل کلی در این مورد وجود دارد و آن این است که لباس‌های یقه قایقی خود به خود شما را چاق‌تر از آنچه که هستید نشان می‌دهد. پس اگر شانه‌های پهنی دارید اصلا از این یقه استفاده نکنید. لباس‌های یقه هفتی شانه‌هایتان را ظریفتر می‌کند.

پنجمین اشتباه: دامن با طرح افقی نپوشید

البته ممکن است شما به این طرح علاقه داشته باشید اما خوب است که بدانید طرح افقی آن هم زمانی‌که یک طرح خیلی تیره است و یک طرح خیلی روشن، عرض بدنتان را بیشتر می‌کند. در کل لباس‌هایی با طرح افقی خیلی محدودیت دارند. تا زمانی که مجبور نشده‌اید از آن‌ها استفاده نکنید.

ششمین اشتباه: رنگ‌های روشن برای افراد چاق

رنگ‌های روشن شما را درشت‌تر از آنچه که هستید نشان می‌دهند. اگر دوست دارید ظریف به نظر برسید از لباس‌هایی با تم تیره استفاده کنید. لباس‌های تیره این قابلیت را دارند که سایز شما را تا ۲ سایز کمتر نشان دهند. البته اگر خیلی لاغر هستید از پوشیدن شلوارهای تیره و چسبان بپرهیزید. زیاد هم ظریف و لاغر بودن، قطعا زیبا نیست.

هفتیمن اشتباه: انتخاب سایز دقیق زمان خریدن جین

این قسمت را باید در چند بخش خلاصه کنیم. برای خریدن شلوار جین بهتر است به چند نکته‌ی اصلی دقت کنید. اول اینکه مطمئن باشید برای هر بدنی، یک مدل شلوار وجود دارد پس با حوصله بگردید و شلوار جین خود را انتخاب کنید. ضمن اینکه زیاد پایبند مد نباشید، به عنوان مثال شلوارهای مام استایل برای هر بدنی مناسب نیستند. دومین مورد این است که همیشه شلوار جین را یک سایز کوچک‌تر از سایزی که در آن راحت هستید، انتخاب کنید. جنس جین خود به خود کمی آزاد می‌شود. یک سایز کوچک‌تر باعث می‌شود که شکل باسن بهتر به نظر برسد. رنگ جین نیز استایل شما را می‌تواند تغییر دهد. جین‌های روشن را به افراد لاغر پیشنهاد می‌کنیم و جین‌های تیره را به افراد چاق. این کار تعادل را حفظ می‌کند.

در نهایت

آنچه که زمان استایل کردن لباس باید مد نظر داشته باشید این است که شما می‌خواهید لباس را تن کنید، بهتر است عنصری را انتخاب کنید که بتواند نقاط ضعف شما را بپوشاند نه اینکه این نقاط را برجسته‌تر کند. این موضوع را نیز همواره به یاد داشته باشید که درست است خرید کردن بر اساس آنچه مد روز است، هیجان زیادی دارد اما اول از همه سعی کنید ببینید چه چیزی باب سلیقه‌ی شماست و همچنین این موضوع که چه لباسی شما را زیباتر نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian