Ps Dept دپت

اگر شما هم جزوء آن دسته از افرادی هستید که همیشه برای خرید کردن نیاز به یک همراه دارید تا به شما در خرید لباس همفکری بدهد، این اپلیکیشن دقیقا برای شماست …
چند استارت آپ مد و فشن در این زمینه فعالیت می‌کنند، که دپت از تمام آنها موفق‌تر بوده است.
دپت بین کاربران به یک مشاور تمام عیار معروف است اما خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار فراتر از آن است.

دپت را باید یک دستیار همه فن حریف ۲۴ ساعته دانست تا صرفاً یک مشاور.
فقط کافیست که در قسمت یادداشت برایش درخواست خرید لباس‌های مورد نظرتان را بنویسید.
مثلاً (تی‌شرت بیسیک بدون چاپ، شلوار جین فاق بلند آبی روشن و …) تا به سرعت دستیار شما، دپت درخواست‌تان را در بین جامعه بسیار بزرگی از فروشندگان پیدا کند و شما را به آنها متصل کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهید.

استارت آپ باشعوری که چیزی بیش از انتظار بازار رو به نمایش گذاشته… و زحمتی بیش از بقیه کشیده، چون مد و فشن واقعاً دغدغه‌شونه انگار
و ای کاش، پاش، آزادانه به ایران هم باز بشه

مد و فشن
در این برنامه شما دستور خرید می‌دهید و بقیه کارها را به دستیارتان می‌سپرید

Style Book  استایل بوک

استایل بوک یک گنجیه واقعی برای کمد لباس‌ افراد است.
با ویژگی‌هایی مانند تقویم، و Style state برای شناخت دقیق استایل شخصی به کمک کاربران خود آمده است.
این استارت آپ مد و فشن به کاربرانش کمک می‌کند تا با توجه به استایل شخصصی و اطلاعاتی که از آنها دریافت می‌کند، بجای پرداخت هزینه‌های زیاد برای لباس‌هایی که ممکن است به درستی انتخاب نشده باشند یا هیچوقت پوشیده نشوند؛ خرید موثر‌تر، به صرفه‌تر و با دقت‌تری داشته باشند.

هدف استایل بوک کمک به کاربرانش برای پیدا کردن استایل شخصی خود است تا کمد لباس دوست داشتنی‌تری داشته باشند.

محبوب‌ترین استارت آپ‌های مد و فشن
وبسایت استایل بوک جهت شناخت بهتر استایل شخصی

Style While استایل وایل

خرید اینترنتی لباس معمولاً برای مردم به خصوص خانم‌ها جزوء سخت‌ترین کارهاست، به چند دلیل:
یکی از مهم‌ترین آنها شاید مشکل الگوها و سایز‌بندی‌های متفاوت در برندهای مختلف باشد.
دوم این که لباس‌ها همیشه در عکس و تن مانکن‌ها بسیار زیبا هستند ولی در واقعیت و تن افراد ممکن است کاملاً متفاوت باشد.
این استارت آپ مد و فشن دقیقا برای حل این مشکل بوجود آمده است.
اگر دوست دارید بدانید که لباس در تن شما چطور است استایل وایل در خدمت شماست.
به این صورت که با توجه به تصویر شما و اندازه‌هایی که از شما می‌گیرد مانند دور بازو، دور کمر، قد، دور سینه و… تصویر تجسمی از لباس را به صورت مجازی بر تن شما می‌کند تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید و در نهایت با احساس بهتری اقدام به خرید کنید.

محبوب‌ترین استارت آپ‌های مد و فشن
در استایل وایل قبل از خرید، لباس را به صورت آنلاین پرو کنید

Whisp  ویسپ

برنامه پیام‌رسان دنیای مد.
ویسپ برنامه پیام‌رسان مخصوص خریداران لباس است.
موسس Whisp آن را اولین محصول در تقاطع خرید آنلاین و پیام خصوصی معرفی کرده است (!)
این که چرا در خرید فیزیکی از فروشگاه‌ها شما می‌توانید با دوستان خود مشورت کنید و نظر آنها را بدانید اما در خرید آنلاین چنین تجربه‌ای نداشته باشید؟!

ویسپ به شما این امکان را می‌دهد تا در هنگام خرید آنلاین با به اشتراک گذاشتن لینک محصول، تصویر محصول یا پیام کوتاه نظر دوستان خود را درباره انتخاب خود مطلع شوید و در نهایت با احساس رضایت بیشتری اقدام به خرید کنید.
بنظر من که سرویس خیلی جالبیه و حتماً ازش استفاده کنید.👍🏻

محبوب‌ترین استارت آپ‌های مد و فشن
ویسپ پلتفرمی که به پیام‌رسان دنیای مد مشهور شده

Fashism فشیسم

سخت‌ترین قسمت هر خرید این موضوع است که آیا لباسی که قصد خرید آن را داریم اصلاً به ما می‌آید یا خیر؟!
استارت‌آپ Fashism در پاییز سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و متشکل است از جمع بزرگی از کارشناسان و منتقدان مد و حدود ۴۰٫۰۰۰ نفر کاربر آنلاین است.
که نشان از محبوبیت بالا بین کاربرانش دارد.
کارشناسان مد و استایلیست‌ها در این اپلیکیشن بدون تعارف به شما می‌گویند که آیا لباسی که شما قصد خریدش را دارید به شما می‌آید یه نه؟! 

محبوب‌ترین استارت آپ‌های مد و فشن
محیط اپلیکیشن Fashism

My Sprezz مای اسپرز

مای اسپرز اولین استارت آپ مد و فشن است که فوراً بر اساس استایل شخصی شما و شرایط آب و هوا بهترین پیشنهاد رو به کاربرانش می‌دهد.
هدف این پلتفرم کمک به کاربرانش برای انجام خرید هوشمندانه و داشتن ظاهری زیباتر بر اساس استایل شخصی، بودجه، جنسیت، موجودی لباس، تقویم آب و هوا و… است.
درحال‌حاضر برندهای مشهوری مثل Asos، Topshop، Farfetch، Mytheresa در کنار ۴۰۰ برند دیگر در این سیستم حضور دارند.

محبوب‌ترین استارت آپ‌های مد و فشن

Asap54

 این پلتفرم به shazem دنیای مد مشهور است.
عکس لباس یا استایل مورد نظر خود را به برنامه بدهید تا به شما بگوید از کجا چطور و چقدر باید برای خرید آن بپردازید.
این استارت آپ مد و فشن در زمینه جستجو و کشف مد فعال است.
و به کاربرانش امکان بارگذاری تصاویری که این پلتفرم بر اساس آن و با الهام گرفتن از آن به کاربرانش پیشنهادات قابل خرید ارائه می‌دهد.
سیستم جستجو در این پلتفرم بر اساس الگوریتم‌های زیبایی شناختی و بصری بنا شده تا نتیجه جستجو کاملاً الهام گرفته شده و نزدیک به تصویر بارگذاری شده توسط کاربران باشد.

محبوب‌ترین استارت آپ‌های مد و فشن
جستجو در این پلتفرم بر اساس تصاویر بارگذاری شده کاربران عمل می‌کند

Thread ترید

این استارت آپ مد و فشن در ابتدا منحصراً بازار آقایان را مورد هدف قرار می‌داد.
به این صورت که با استفاده از طراحان مد شخصی، به کاربرانش کمک می‌کند تا خوب لباس بپوشند و یا حتی از نحوه خرید هم سر در بیاورند(!)
اما بتازگی بازار خانم‌ها را هم به این پلتفرم اضافه کرده‌اند که خبر بسیار خوبی‌ست.
البته استفاده از این سیستم هم بسیار لذت بخش و ساده است.
بعد از ثبت نام در سایت و پر کردن یک پرسشنامه سبک شناسی، عکس‌هایی از خودتان را نیز بارگذاری می‌کنید.
سپس طراحان مد پس از بررسی پروفایل شما و با تحلیل اطلاعاتی نظیر رنگ پوست، فرم بدن، بودجه، برند و… پیشنهاداتی منحصر به فرد ‏‏به شما ارایه می‌کنند. که پیشنهاد می‌کنم حتما به سایتش سر بزنید و تست کنید.

سایت ترید با توجه به اطلاعاتی که از شما جمع‌آوری می‌کند نتایج بسیار جالبی برایتان به نمایش می‌گذارد

Keep  کیپ

کیپ یک سبد خرید مشترک بین تمام فروشگاه‌های آنلاین با امنیت پرداخت بسیار بالاست.
به این صورت که می‌توانید محصولات مختلف را از فروشگاه‌های مختلف که قصد خرید آنها را دارید به سبد خرید برنامه کیپ اضافه کنید، و در نهایت همه آنها را به صورت یکجا و همزمان خرید خود را انجام دهید.

Dria Murphy موسس و ایده پرداز این پلتفرم، هدف آن را استفاده از یک برنامه برای تمام اپلیکیشن‌های خرید آنلاین بیان می‌کند.

محبوب‌ترین استارت آپ‌های مد و فشن
Keep پلتفرم سبد خرید مشترک بین تمام فروشگاه‌های آنلاین

Polyvore پلی‌وور

پلی‌وور، این استارت آپ مد و فشن به سرعت در بین کاربران بسیار محبوب شد.
شما می‌توانستید در این برنامه استایل‌های مختلف از لباس‌های روزمره را ببینید یا ساعت‌ها در کمد مجازی و همینطور صفحات مختلف آن گشت و گذار کنید.
شما حتی می‌توانستید استایل مورد علاقه خودتان را بسازید و پلی‌وور می‌توانست شما را به صفحات لباس‌هایی که انتخاب کرده‌اید متصل کند تا استایلی را که ساخته‌اید را به راحتی بخرید.
درست متوجه شدید؛ می‌توانستید!! و متاسفانه امروز دیگر امکان استفاده از آن را ندارید.
به دلیل اینکه شرکت SSENSE آن را خریداری کرد و رسما توقف این پلتفرم را اعلام کرد و به کاربرانش تا ۱۵ مه ۲۰۱۸ فرصت داده تا اطلاعاتشان را از این برنامه دریافت کنند.
و این به آن معناست که در حال حاضر شما می‌توانید از سنس بجای پلی‌وور استفاده کنید.
حالا باید دید سنس هم می‌تواند به اندازه پلی‌وور بین کاربرانش محبوب شود یا خیر!

فروشگاه آنلاین سنس که جایگزین پلتفرم پلی‌وور شده است

 Pose  پوز

پوز یک استارت آپ مد و فشن است که به سایت هواشناسی مد نیز معروف است.
پوز بر اساس درجه هوا، رطوبت، امکان بارندگی و… به شما می‌گوید که چه لباسی مناسب آن روز است.
و یا افرادی که در اطراف شما هستند چطور لباس می‌پوشند.
فرض کنید شما قصد سفر به جایی خاص  یا رفتن به یک مهمانی در تاریخ مشخص هستید.
شما می‌توانید در این سایت روز و تاریخ و محل مورد نظر را انتخاب کنید تا بر اساس شرایط آب و هوایی آن منطقه بهترین پیشنهاد را دریافت کنید.

محیط اپلیکیشن Pose

The Hunt  دِ‌هانت

این سایت مخصوص طرفداران هنرپیشه‌ها وچهره‌های مشهور است که می‌تواند برایشان بسیار هیجان انگیز باشد.
حتماً می‌پرسید چطور کار می‌کند؟
فرض کنید عکسی از هنرپیشه یا چهره محبوب خود را می‌بینید و می‌خواهید بدانید که لباسی که بر تن دارد از کجا تهیه کرده و چه قیمتی دارد؟!
کافی‌ست که عکس را به هانت بدهید تا به شما بگوید که دقیقاً (دقت کنید دقیقاً) این لباس را از کجا می‌توانید تهیه کنید.


در نهایت؛ چیزی که در زمینه استارت آپ مد و فشن امیدوار کننده‌ است تمرکز بیشتر بر روی مفهوم استایل هست تا مد و فشن، مصرف گرایی و خرید بیشتر و آسیب رساندن به محیط زیست.
که این اتفاق خیلی خوبیه برای دوست‌داران محیط زیست یا فعالین در این زمینه.

در ایران با توجه به فیلتر بودن یا عدم سرویس‌دهی پلتفرم‌های خارجی اما، جای خالی استارت آپ های مد و فشن پر شده با فروشگاه‌های اینترنتی که غیر از فروش، اتفاق شگرفی تووش احساس نمی‌شه متاسفانه …

اما سوال مهم اینجاست؛
این همه اپلیکیشن مد و فشن داریم، این همه عکس‌ و استایل‌های مختلف توو گوشیامون سیو می‌کنیم که چی بشه؟؟!!
ازش استفاده می‌کنید یا فقط عکس سیو می‌کنید تا فقط به همدیگه نشون بدین بگین منم آیریس ون هرپنو میشناسم مثلاً …
دیور سیو می‌کنیم، اما گاهاً دیده شده شبیه جناب خان ست می‌کنیم!!! 🙂 
چرااا؟!
پس این همه اپلیکیشن‌ و استارت آپ مد و فشن جدید چطور قراره بهمون کمک کنند؟

معرفی ۵ استارت‌آپ فعال در حوزه‌ی مد

در سراسر جهان روزانه استارت‌آپ‌ها یا همان کسب‌وکارهای نوپای گوناگونی در عرصه مد فعالیت خود را آغاز می‌کنند. از آنجایی که عموم استارت‌آپ‌ها در بستر دیجیتال ایجاد شده‌اند، واژه‌ی تکنولوژی و یا فناوری از همان ابتدا در فرهنگ‌نامه‌ی استارت‌آپ‌‌ حضوری دائمی داشته‌اند. در همین راستا شرکت‌هایی مانند Fashion for Good و LVMH Innovation ایده‌های مرتبط را از ایده‌پردازان خلاق دریافت می‌کنند. اگر این مدل‌های تجارت بتوانند در آزمایش نتایج خوبی را نشان دهند، شرکت‌های شریک وارد عمل می‌شوند تا آن‌ها را با حمایت خود تحت عنوان استارت‌آپ‌ به مخاطبین عرضه کنند.

در این مقاله سعی شده تا پنج استارت‌آپ تکنولوژیک‌ محور که در حوزه‌ی مد به نتایج موفقیت‌آمیزی رسیده اند را معرفی کنیم. انتخاب این موارد بر اساس پتانسیل اقتصادی آنان و همگام بودن آن‌ها با اهداف پایداری صورت گرفته:

اپلیکیشن اجتماعی خرید و فروش نظیر به نظیر

DEPOP-استارت‌آپ-مد

پدیدآورنده: Simon Beckerman
محل استقرار: لندن، انگلستان

این استارت‌آپ از یک شبکه اجتماعی متولد شد، و اکنون به یک بازار قابل اعتماد برای بیش از ۱۰ میلیون کاربر تبدیل شده که به خرید، فروش و گشت‌وگذار در بین آخرین ترندهای مد هستند. جامعه‌ای از تولیدکنندگان، اینفلوئنسرها، فروشندگان و مصرف‌کنندگان، که چهره‌ی خرده‌فروشی را به کل تغییر داده اند و در عرصه‌ی جهانی به یک پدیده تبدیل شده اند. پلتفرمی برای فروش نظیر به نظیر (Peer-to-Peer Selling) که به سازندگان اجازه می‌دهد تا اقلام منحصر به فرد و مد روز را به صورت آنلاین خرید و فروش کنند.

محبوبیت اصلی Depop در بین میکرو اینفلوئنسرها و فروشندگان کسب‌وکارهای کوچک است. این پلتفرم از طریق شبکه اجتماعی خود مستقیما شاهد این است که مردم چه کالایی را دوست دارند و چه چیزی را خرید و فروش می‌کنند.

پلتفرم استایلیست بهره‌مند از هوش مصنوعی

Intelistyle-استارت‌آپ-مد

پدیدآورندگان: Kostas Koukoravas و Michael Michelis
محل استقرار: لندن، انگلستان

این استارت‌آپ مد بریتانیایی، یک اپلیکیشن خلاقانه را عرضه کرده که به کاربران این امکان را می‌دهد که اوت‌فیت خود را از سر تا پا به صورت آنلاین انتخاب کنند. بعد از این، اپلیکیشن لباس‌های موردنظر را با تصاویر بدن کاربر همگام سازی می‌کند.
استایلیست‌های هوش مصنوعی متعلق به برند، بهترین اوت‌فیت‌ها را برای ایده‌هایی که توسط کاربر به برنامه داده می‌شود را پیشنهاد می‌دهند. همچنین این اپلیکیشن قادر است که لباس‌های موجود در فروشگاه‌های آنلاین را با کمد فیزیکی کاربران تطبیق دهد.

خانه‌ی مد دیجیتال

Fabricant-استارت‌آپ-مد

پدیدآورنده: Kerry Murphy
محل استقرار: آمستردام، هلند

خانه‌ی The Fabricant یک آژانس مد دیجیتال است که انقلاب لباس‌های دیجیتال را رهبری می‌کند.

لباس‌های دیجیتال علاوه بر جذابیتی که برای دنبال‌کنندگان پلتفرم‌های مجازی دارند، منافع زیادی هم در راستای پایداری مد ارائه می‌دهند. لباس‌های دیجیتال به صورت فیزیکی پوشیده نمی‌شوند، (چراکه وجود خارجی ندارند)، بنابراین هیچ زباله‌ای تولید نمی‌کنند و هیچ‌گونه آسیبی به افراد، حیوانات و محیط زیست نخواهند رساند، در واقع آنها چیزی جز تخیل نیستند.

Fabricant را می‌توان متخصصی در طراحی لباس فراواقع‌گرای سه بعدی و انیمیشنی دانست؛ که در آینده‌ای نزدیک استفاده‌ی زیادی در تحریریه‌ی دیجیتال مد خواهد داشت.

دستیار سایزبندی در تجارت الکترونیک

PRESIZE-استارت‌آپ-مد

پدیدآورنده: Tomislav Tomov و Leon Szeli
محل استقرار: مونیخ، آلمان

Presize یک دستیار سایزبندی مبتنی بر هوش مصنوعی است. این تکنولوژی به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهد که عدم هماهنگی سایز پوشاک با سایز مصرف‌کننده را برای همیشه حذف کنند. به این ترتیب نرخ تبدیل خود را افزایش دهند و با ارائه سایز کاملا مناسب به مشتری، نرخ بازگشت خود را نیز کاهش دهند.
مصرف‌کننده برای دریافت سایز دقیق خود باید به سوالاتی مرتبط با اندام خود پاسخ دهد و سپس یک ویدیوی هفت ثانیه‌ای از بدن تمام قد خود ضبط کند.
پلتفرم Presize پیشنهادات دقیقی برای سایز هر مشتری ارائه می‌دهد. به گفته‌ی بنیانگذار، ۵۰ درصد این افراد تبدیل به خریدار می‌شوند و ۵۰ درصد اطلاعات را برای خود ذخیره می‌کنند.

تجزیه و تحلیل استایلینگ مد

GENOSTYLE-استارت‌آپ-مد

پدیدآورندگان: Veronica Cabezas و Ricardo Cuervo
محل استقرار: نیویورک، ایالات متحده

هدف این استارت‌آپ این است که با استفاده از یادگیری ماشینی مشکل پیشنهاد محصول را در فرآیند خرید آنلاین برطرف کند. Genostyle، پنج میلیون محصول را در ۶۵۰۰ برند مورد بررسی قرار داده و ۱۵ طبقه‌بندی جدید را برای دسته‌بندی آن‌ها تعریف کرده است. به اصطلاح به این طبقه‌بندی‌ها style genomes می‌گویند.
الگوریتم‌های Genostyle با زیر نظر گرفتن هر مشتری، با دقت ریاضی تشخیص می‌دهد کدام استایل یا استایل‌ها رفتار خرید هر مشتری را تعیین می‌کند. به این وسیله خرده‌فروشان می‌توانند داده‌هایی که از مشتری‌ها دریافت می‌شود را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن پیشنهادهای شخصی‌سازی شده ای به هر یک ارائه دهند.
این پلتفرم همچنین این توانایی را دارد که موجودی هر خرده‌فروش را بررسی کند، تشخیص دهد چه چیزهایی بهترین فروش را دارند و خرده‌فروش مورد نظر را در بهینه‌سازی هزینه‌ها کمک کند.

به نظر شما نمونه‌ی کدام یک از استارت‌آپ‌های نامبرده را می‌توان در ایران پیدا کرد؟ با توجه به امکانات و شرایط موجود هیچ یک از ایده های فوق در ایران قابل اجرا هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian