Domenico Dolce در 13 سپتامبر سال 1958،در پالرمو (سیسیلی)ایتالیا متولد شد.او فعالیت خود در عرصه مد را با طراحی فشن در کارخانه کوچک پوشاک پدرش، در ایتالیا آغاز کرد. او پس از مدت کوتاهی برای تحصیل در رشته طراحیلباس به دانشگاه رفت و سپس به میلان نقل مکان کرد و در یک فروشگاه، دستیار طراحی شد.استفانو گابانا (Stefano Gabbana) در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۶۲ در شهر میلان متولد شد. پدرش در چاپخانه کار می کرد. او ابتدا به تحصیل در رشته گرافیک مشغول شد ولی خیلی زود به سمت مد و طراحی لباس تغییر گرایش داد. دلچه و گابانا به اختصار D & G ) ) یکی از معروفترین برندها در دنیای فشن واقع در میلان ایتالیاست. دولچه و گابانا به خاطر طراحی های منحصر به فرد و تیپ خاص خود مشهور هستند. مجموعه های آنها بازتابی از رسوم کشور ایتالیا با الهام از دهه ۶۰ میلادی است.این دو نفر نخستین بار یکدیگر را در سال ۱۹۸۰ در میلان ملاقات کردند، زمانی که به عنوان دستیار برای یک کارگاه هنری کار می کردند. آنها حرفه مشترک خود را در سال ۱۹۸۲ آغاز کردند.این دو یک سال بعد در سال ۱۹۸۶ نخستین مجموعه آماده پوشیدن زنانه مستقل خود را با عنوان ” زنان واقعی ” (Real Women) ارائه کردند که مورد تحسین جهانی قرار گرفت.این برند به زودی با ورود به عرصه ی لباس های کشباف، لباس شنا و لوازم جانبی توسعه یافت و سپس شعبه لباس مردانه و عطر خود را وارد بازار کرد. آنها در سال ۱۹۹۰ | نخستین مجموعه مردانه خود را نمایش دادند. شرکت دولچه و گابانا دارای دو برند مجزا به نام های و Dolce and Gabbana D& G است، که هر یک خط و سیاست های خود دنبال می نمایند. این دو برند بعد از سال ۲۰۱۲ تحت نام دالچ اند گابانا ادغام شدند.که به کالاهای لوکس و گرانقیمت اختصاص دارد و متناسب با فصل، دارای اعتبار بیشتری نیز می باشد. این برند، لباس شنا، لباس زیر، عینک آفتابی، عطر و کیف نیز عرضه می کند.در سال ۱۹۹۴، دولچه اند گابانا نام تجاری ( دی اند جی ) را با الهام از سبک مد خیابانی و نوعی سبک جوان پسندانه راه اندازی کردند.سبک مدیترانه ای دولچه و گابانا چارچوبی سختگیرانه نداشته و با الهام از دنیایی خیالی به طراحی های جدید و خاص دست پیدا میکند. کلکسیون های فصلی آنها، از سبک باروک تا پلاستیکی، از طبقه اشرافی تا کارگر، از استایل بی پروا تا بورژوایی، از تصاویر حیوانات تا لباس کاردینال تغییر میکند.هر دو طراح از شیوه زندگی آزاد هنری الهام گرفته اند و این موضوع در کالکشن هایشان به وضوح دیده میشود.
همهچیز درباره برند دولچه اند گابانا؛ تاریخچه و حقایقی جذاب که نمیدانستید
کمپین تبلیغاتی سال ۲۰۱۹ برند دولچه اند گابانا
اگر به دنیای مد و فشن علاقه دارید بیتردید نام برند ایتالیایی دولچه اند گابانا را شنیدهاید. بسیاری از مشهورترین سلبریتیهای دنیا مشتریان پر و پا قرص این نام تجاری لوکس هستند و از لباسها، اکسسوریها و عطریات گرانبها و منحصر بهفرد آن استفاده میکنند. در این مطلب، قصد داریم اطلاعاتی جامع و خواندنی را درباره برند دولچه اند گابانا با شما بهاشتراک بگذاریم.
معرفی برند دولچه اند گابانا
برند دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana) یک نام تجاری لوکس است که طرحهای منحصر بهفرد خود را عمدتا با الهام از استایل دهه 6۰ میلادی و سبک مدیترانهای ارائه میدهد. تنوع چشمگیر محصولات این برند بهاندازهای است که از سبک باروک، استایل اشرافی، مدل کاردینالی و بسیاری الگوهای دیگر را در برمیگیرد. طراحان این برند با روشی هنرمندانه دائما سبک پوشش دورههای تاریخی مختلف و لباسهای مردمان کشورهای گوناگون را با یکدیگر تلفیق میکنند و آثاری نو و در خور توجه ارائه میدهند. این گوناگونی همواره نظر منتقدان فشن و علاقهمندان مد را به خود جلب کرده است. این نام تجاری مشهور در زمینه تولید انواع آیتمهای پوشیدنی، اکسسوریهای گرانقیمت و عطریات فعالیت میکند.
تاریخچه برند دولچه اند گابانا چیست؟
برند دولچه اند گابانا در سال ۱۹۸۵ میلادی توسط «دومنیکو دولچه» (Domenico Dolce) و «استفانو گابانا» (Stefano Gabbana) در میلان ایتالیا راهاندازی شد. «دولچه» روزهای کودکی خود را در شهر سیسیل و در کنار خانوادهای گذراند که صاحب یک تجارت کوچک پوشاک بودند. به این ترتیب، از نخستین سالهای زندگی خلاقیت او در زمینه طراحی لباس شکوفا شد؛ تا جایی که اولین طرح خود را در سن ۶ سالگی خلق کرد.
در طرف دیگر ایتالیا، «گابانا» در شهر میلان بزرگ شد و در همین شهر در رشته هنر و گرافیک تحصیل کرد. در نهایت، او تصمیم گرفت حرفه هنری خود را رها کند و به دنبال علاقه واقعیاش یعنی مد و فشن برود. این دو نفر اولین بار در سال ۱۹۸۰ در یک کلوپ شبانه با هم آشنا شده و بعدها بهعنوان طراحان همکار در کنار یکدیگر مشغول به کار شدند.
به این ترتیب، هر دوی این افراد شغل خود را رها کرده و یک استودیوی مشاوره طراحی را راهاندازی کردند. با گذشت زمان، این استودیوی کوچک به زادگاه یکی از مشهورترین برندهای عرصه مد و فشن دنیا تبدیل شد. بسیاری از مجموعهها و محصولات برند دولچه اند گابانا، سنتها و ویژگیهای کلاسیک ایتالیایی را منعکس میکنند. لوگوی این برند هم با به تصویر کشیدن تضاد میان نور و تاریکی، سبکی متمایز و بهیاد ماندنی را در معرض دید بیننده قرار میدهد.
ویژگیهای برند دولچه اند گابانا چیست؟
برند دولچه اند گابانا در طراحی و تولید لباسهای لوکس خود معمولا از نقوش زیبا و دقیقی استفاده میکند که یادآور پوست حیوانات وحشی است. برشکاریهای استادانه، گلدوزیهای ظریف، بهکار بردن جزئیات توری عمدتا به رنگ مشکی، استفاده از گلهای کوچک و بزرگ دستساز و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر از جمله ویژگیهایی است که محصولات این نام تجاری را از سایر برندهای شناخته شده متمایز میکند.
با توجه به محل تولد «دولچه» و مشخصات خانوادیاش، از همان ابتدا طرحهای برند دولچه اند گابانا تحت تاثیر ویژگیهای زنان قوی، با اعتماد بهنفس و خوشذوق سیسیلی قرار گرفت. جالب اینجاست که خود «دولچه» تمایل چندانی به این موضوع نداشت. با این حال، «گابانا» او را متقاعد کرد که این قدرت و عزت نفس مثالزدنی میتواند در کارهایشان تجلی پیدا کرده و نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
برند دولچه اند گابانا از کدام سلبریتیها الهام گرفته است؟
با گذشت زمان، طراحان این برند در کنار عناصر دیگر برای خلق آثارشان از کاراکتر جسور برخی از چهرههای شناخته شده و استثنایی هم الهام گرفتند و به درستی، این افراد را الهه خود نامیدند. از این میان، میتوان به سلبریتیهای مشهوری مانند سوفیا لورن (Sophia Loren)، جینا لولوبریجیدا (Gina Lollobrigida)، مدونا (Madonna) و مونیکا ویتی (Monica Vitti) اشاره کرد. در واقع، این نام تجاری زنانی را بهعنوان نماد انتخاب میکند که به زیبایی تمام بتوانند تضادهای جنسیتی رایج میان زن و مرد را به چالش کشیده و زیرپوشهای ظریف را با خطوط مردانه، کراواتهای پر رنگ یا بزرگ و کفشهای پاشنه بلند ست کنند.
چه کسانی مخاطب برند دولچه اند گابانا هستند؟
با توجه به قیمت بالای محصولات این نام تجاری، مخاطبان برند دولچه اند گابانا افرادی هستند که درآمد متوسط رو به بالایی دارند. اغلب مشتریان هدف این تولیدکننده لوکس زنان و مردانی هستند که در محدوده سنی ۲۵ تا ۶۵ سال قرار دارند. براساس بررسیها، میانگین آمار فروش این شرکت در کلیه فصول سال ۳۵ درصد به آقایان و ۶۵ درصد به خانمها اختصاص داشته است. اغلب برندهای لوکس بهویژه در مجموعههای نفیس و گرانقیمتشان چندان به فکر تولید لباسها و اکسسوریهای مخصوص کودکان نیستند. اما دولچه اند گابانا بچهها را هم فراموش نکرده و محصولات گوناگونی را برای گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال و همچنین، زیر ۱۳ سال به بازار ارائه میدهد.
حقایق جالب درباره برند دولچه اند گابانا
• دولچه و گابانا به ترندها علاقهای ندارند
ترندها عمر کوتاهی دارند. یعنی، امروز یک محصول مد روز را خریداری میکنید و مدت کوتاهی پس از آن متوجه میشوید که دیگر از مد افتاده است. به همین دلیل، طراحان برندهای لوکس بیشتر روی ایجاد کالاهایی تمرکز میکنند که فارغ از ترند بودن یا نبودن نمایانگر هویت برند و ویژگیهای منحصر بهفرد آن باشند.
• دولچه و گابانا با یکدیگر تفاهم ندارند
شاید باورش برایتان سخت باشد که طراحان و بنیانگذاران چنین برند موفقی تقریبا در هیچ زمینهای با یکدیگر تفاهم ندارند. با این حال، شواهد نشان میهد که این اختلاف عقیده موجب ایجاد ایدهها و مفاهیم تازهای شده که موفقیت و شکوفایی برند را تقویت کردهاند. به گفته دولچه و گابانا، عشق و رعایت احترام متقابل از مهمترین عوامل موفقیت برندشان بوده است.
• دولچه و گابانا هر دو هوادار پر و پا قرص ورزش فوتبال هستند
برند دولچه اند گابانا اسپانسر رسمی و طراح لباس تیم ملی فوتبال ایتالیا و تیم بوکسMilano Thunder بوده است. همچنین، این شرکت با تیمهای مشهور دیگری مانند A.C. Milan و Chelsea هم همکاری کرده است.
• دولچه و گابانا به فرار مالیاتی متهم شدند
در بهار ۲۰۱۳، برند دولچه اند گابانا به فرار مالیاتی متهم و محکوم شد. با این حال، دادگاه تجدید نظر این برند با موفقیت به نتیجه رسید و یک سال بعد، حکم بیگناهی آن اعلام شد.
• دولچه و گابانا از طرف چینیها تحریم شدند
در سال ۲۰۱۸ و طی یکی از کمپینهای بازاریابی، یک فیلم تبلیغاتی از این برند منتشر شد که در آن یک مدل ایتالیایی غذای مخصوص این کشور را با چاپستیک میخورد. چاپستیک ابزاری برای صرف غذاست که استفاده از آن در چین، کره، ژاپن، تایلند و دیگر کشورهای آسیای شرقی رایج است. از نظر بسیاری از چینیها، خوردن غذای ایتالیایی با این ابزار نوعی توهین به فرهنگ کشورشان به حساب میآمد. جر و بحث نژادپرستانه گابانا در اینستاگرام موجب خشم شدید مصرفکنندگان چینی شد. به این ترتیب، بازار چین و اقیانوسیه این برند را تحریم کرد. این روند، تعاملات آنلاین و آمار فروش این شرکت را به شکل چشمگیری کاهش داد.
رشد و توسعه برند دولچه اند گابانا در یک نگاه
• در سال ۱۹۸۶، برند دولچه اند گابانا نخستین مجموعه خود را با نام «زنان واقعی» (Real Women) تولید کرد. این کلکسیون شامل لباسهای زیبایی از جنس پشم و ابریشم بود که با جزئیات چشمنوازی مانند توردوزی و قلاببافی تزئین شده بودند.
• در سال ۱۹۸۷، خط تولید لباسهای بافتنی و در سال ۱۹۸۹، خط تولید پوشاک ساحلی و لباس زیر این برند راهاندازی شد.
• در سال ۱۹۸۸، خط تولید پوشاک آماده این برند در آتلیه خانوادگی Domenico Dolce واقع در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد.
• در سال ۱۹۹۰، نخستین کلکسیون مردانه برند دولچه اند گابانا روانه بازار شد.
• در سال ۱۹۹۴، لیبل D&G بهعنوان زیر مجموعهای از برند دولچه اند گابانا برای لباسهای سبک خیابانی و پوشاک جوانان در نظر گرفته شده و بهعنوان شاخهای از محصولات این نام تجاری شناخته شد.
• در سال ۱۹۹۹، خط تولید D&G Junior برای کودکان راهاندازی شد.
• در سال ۲۰۰۳، جدیدترین فروشگاه این برند در میلان افتتاح شد. این ساختمان سه طبقه لوکس برای ارائه پوشاک ورزشی دولچه اند گابانا در نظر گرفته شده و شامل یک آرایشگاه، اسپای فوق مدرن و تزئینات گرانقیمت و کمنظیری است.
معرفی برخی از محبوبترین عطریات زنانه برند دولچه اند گابانا
۱. Light Blue
این عطر زنانه با رایحه گلی-میوهای در سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد و نظر بسیاری از دوستداران عطریات را به خود جلب کرد. هرم رایحه این محصول از نتهای ابتدایی سیب، لیمو، سدر و گل زنگولهای تشکیل شده؛ تنها به فاصله چند دقیقه پس از مصرف، ترکیبی از روایح بامبو، یاس و رز سفید به مشام میرسد. در پایان هم بوی دلپذیر سدر، مشک و عنبر بر روی پوست شما باقی میماند.
۲. Light Blue Forever
این رایحه گلی-میوهای برای خانمهای مشکلپسند و امروزی طراحی شده و در سال ۲۰۲۱ در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است. هرم رایحه این عطر زنانه از نتهای آغازین لیمو، پرتقال خونی و سیب سبز؛ نتهای میانی شکوفه پرتقال و گلهای سفید؛ و نتهای پایانی مشک سفید، سدر و یک ترکیب شیمیایی بهنام Cashmeran تشکیل شده است.
۳. The One for Her
این عطر گلی و زنانه در سال ۲۰۰۶ روانه بازار شد. هرم رایحه این محصول با ترکیبی از نتهای ابتدایی هلو، لیچی، پرتقال ماندارین و ترنج؛ نتهای میانی زنبق، آلو، یاس و موگه؛ و نتهای انتهایی وانیل، عنبر، مشک و وتیور مشامتان را نوازش میدهد و برای ساعتها بر پوستتان مینشیند.
۴. Shine
ادوپرفیوم Shine یکی دیگر از محصولات محبوب برند دولچه اند گاباناست که با ترکیبی از نتهای ابتدایی انبه، به و گریپ فروت؛ نتهای میانی گل خورشیدی، گل سرخ، املاح دریایی، یاس و شکوفه پرتقال؛ و نتهای پایانی مشک سفید، چوب صندل استرالیایی و چوب سفید استایل منحصر بهفردتان را تکمیل میکند.
۵. Dolce Garden
این عطر دلپذیر زنانه با رایحه گلی-میوهای در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد. نتهای ابتدایی این محصول از مگنولیا، پرتقال ماندارین و شکوفه بهار نارنج تشکیل شدهاند. با گذشت مدت کوتاهی، ترکیبی از نتهای نارگیل، فرانگی پانی و یلانگ یلانگ به مشام میرسد. در نهایت، بوی خوش وانیل، شیر بادام و چوب صندل درست مانند لباسی نامرئی اندام شما را در برمیگیرد.
۶. Dolce Rose
این محصول زنانه با ترکیبی از روایح دلپذیر انواع گلها و میوهها در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد و محبوبیت زیادی را کسب کرد. کافی است مقداری از این عطر دلنشین را روی پوستتان اسپری کنید تا در ابتدا بوی خوش انگور فرنگی قرمز، سیب سبز و پرتقال ماندارین را به مشام بکشید. پس از مدت کوتاهی، این روایح جای خود را با نتهای رز، هلوی سفید و مگنولیا عوض کرده و در نهایت، رایحه بهیاد ماندنی مشک، چوب سفید و چوب صندل پیکر شما را در برمیگیرد.
۷. Dolce & Gabbana Pour Femme
این محصول یکی از عطریات محبوب برند دولچه اند گاباناست که در سال ۲۰۱۲ تولید شده و همچنان در فهرست عطرهای پر فروش این برند قرار دارد. نتهای ابتدایی این عطر دلنشین از تمشک، شکوفه بهار نارنج و پرتقال ماندارین تشکیل شده؛ نتهای میانی آن مجموعهای از روایح شکوفه پرتقال و یاس بوده و نتهای انتهایی آن ترکیبی از گل ختمی، وانیل و چوب صندل است.
معرفی برخی از محبوبترین عطریات مردانه برند دولچه اند گابانا
۱. The One Luminous Night
این ادوکلن مردانه محصول سال ۲۰۲۱ برند دولچه اند گاباست که با رایحه شرقی چوبی-کهربایی نظر بسیاری از علاقهمندان به عطریات را به خود جلب کرده است. نتهای ابتدایی این محصول فلفل سیاه، ترنج و ریحان؛ نتهای میانی آن خرما، مریم گلی و شمعدانی؛ و نتهای پایه عنبر، بخور و چوب صندل هستند.
۲. The One for Men
این ادوپرفیوم مردانه با رایحه چوبی در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. هرم رایحه این محصول دلنشین از نتهای ابتدایی گریپ فروت، گشنیز و ریحان؛ نتهای میانی زنجبیل، هل و شکوفه پرتقال؛ و نتهای پایه عنبر، تنباکو و سدر تشکیل شده است.
۳. Light Blue Sun Pour Homme
این رایحه مردانه یکی دیگر از محصولات محبوب برند دولچه اند گاباست که در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شده است. هرم رایحه این عطر دلپذیر از ترکیب نتهای آغازین گریپ فروت، ترنج و زنجبیل؛ نتهای میانی نارگیل، رزماری و سدر؛ و نتهای پایانی مشک سفید، خزه بلوط و وانیل تشکیل شده است.
۴. Light Blue Intense
این رایحه دلپذیر یک محصول مردانه با عطر چوبی است که نتهای اولیه آن از گریپ فروت و پرتقال ماندارین؛ نتهای میانی از رایحه املاح دریایی و آیلان؛ و نتهای پایه آن از مشک و عنبر تشکیل شدهاند.
۵. D&G 21 LE FOU
این ادوتویلت مردانه در گروه فوژه قرار میگیرد. فوژه یا فوگر (Fougere) یکی از خانواده عطریات است که از روایح گلی، شرقی، چوبی و میوهای تشکیل شده است. این محصول پر طرفدار که در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شده از نتهای ابتدایی گشنیز، ترنج و بنفشه؛ نتهای میانی توت، آیلان و هل؛ و نتهای پایه سرخس، زنجبیل، دانه تونکا و روایح چوبی تشکیل شده است.
۶. Dolce & Gabbana K for Men
این محصول یک ادوتویلت مردانه با رایحه چوبی است که در سال ۲۰۱۹ در اختیار علاقهمندان قرار گرفته و نظر بسیاری از دوستداران عطریات را به خود جلب کرده است. نتهای ابتدایی این عطر دلپذیر ترکیبی از روایح توت، آیلان، مرکبات، پرتقال خونی و لیموی سیسیلی است. با گذشت چند دقیقه، نتهای میانی به مشام میرسند که شامل فلفل پیمنتو، اسطوخودوس، مریم گلی و گل شمعدانی هستند. در نهایت، بوی خوش وتیور، سدر و نعنای هندی به مشام میرسد.
۷. Light Blue Italian Love
این محصول مردانه در سال ۲۰۲۲ تولید شده و در مدت زمان کمی جای خود را در دل مشتریان باز کرده است. نتهای ابتدایی این ادوتویلت پر طرفدار از گریپ فروت و ترنج سیسیلی؛ نتهای میانی آن از روایح برگ بنفشه، گیاهان سبز و کشمیران؛ و نتهای پایه آن از وتیور، مشک، نعنای هندی و چوب گایاک تشکیل شدهاند.
کدام سلبریتیها به استفاده از محصولات برند دولچه اند گابانا علاقه دارند؟
«اما رابرتز» (Emma Roberts)، «لوسی هیل» (Lucy Hale)، «کیتی اسپنسر» (Kitty Spencer) و «هایدی کلوم» (Heidi Klum) تنها چند نفر از افراد مشهوری هستند که به استفاده از محصولات برند دولچه اند گابانا علاقه دارند.
سخن آخر
در این مطلب، ضمن معرفی برند دولچه اند گابانا و بررسی تاریخچه برخی از حقایق جالب را درباره آن با شما بهاشتراک گذاشتیم و تعدادی از محبوبترین عطریات زنانه و مردانه این برند را معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ آیا تا بهحال از محصولات این برند استفاده کردهاید؟ احتمال میدهید کدام یک از عطریاتاش را بیشتر بپسندید؟ دوست دارید درباره کدام برندها بیشتر بدانید؟ ممنون میشویم دیدگاهها و تجربیاتتان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.