خانواده سلطنتی به خوش‌پوشی خود شهره‌اند؛ از کت‌دامن‌های رنگارنگ ملکه الیزابت دوم تا توانایی کیت میدلتون در فروش لباس‌هایش پس از تنها یک بار پوشیدنشان،مردها باید پاپیون بزنند و زنان می‌توانند کت و شلوار یا لباس مجلسی با دامن کوتاه بپوشند

آداب پوشاک خاندان سلطنتی بریتانیا

با این حال، مانند بسیاری از جنبه‌های زندگی سلطنتی، این آداب و رسوم است که قواعدی را که اعضای خاندان سلطنتی باید در لباس پوشیدن از تعدادی از آن‌ها پیروی کنند، دیکته می‌کند.

به گفته لوسی هیوم، کارشناس آداب خوش‌پوشی، از «دِبرِت» که ۱۹ نوامبر در کانال خاندان سلطنتی در یوتیوب ظاهر شد، این قواعد متفاوت لباس پوشیدن مهمانان را نیز شامل می‌شود و از آن‌ها انتظار می‌رود در صورت معرفی به یکی از اعضای خانواده سلطنتی مانند ملکه، از آن پیروی کنند.

اولین قاعده لباس و رسمی‌ترین آن‌ها پاپیون سفید است که هیوم می‌گوید برای ضیافت‌های دولتی یا یک رویداد سلطنتی مناسب و مورد انتظار است.

این کارشناس آداب معاشرت توضیح داد که برای رویداد پاپیون سفید، قاعده لباس شبیه پاپیون سیاه است که در فرش قرمز می‌بینیم، اما تفاوت‌های کلیدی خاصی وجود دارد.

یکی از تفاوت‌ها الزام به زدن پاپیون سفید با یقه بال برای مردان است. هیوم می‌گوید که از خانم‌ها معمولا انتظار می‌رود یک لباس شب رسمی بلند بپوشند.

قاعده لباس سلطنتی بعدی مربوط به مهمانی‌های پاپیون مشکی است که به گفته هیوم کت کوتاه‌تر برای مردان و یک پاپیون مشکی را شامل می‌شود.

به گفته هیوم، برای همین رویدادها، زنان در انتخاب لباس‌هایشان آزادی عمل کمی بیشتر دارند، زیرا می‌توانند کت و شلوار یا لباس مجلسی میدی (دامن کوتاه) بپوشند.

درجه رسمی بودن لباس‌های موردنیاز برای رویدادهایی با حضور اعضای خانواده سلطنتی، زمانی کاهش می‌یابد که به طبقه سوم قاعده لباس سلطنتی می‌رسیم که به گفته هیوم، «کت‌وشلوارهای معمولی» یا لباس‌هایی است که مردم معمولا در دفاتر کاری می‌پوشند.

هیوم‌با‌نشان دادن کلیپی از شاهزاده ویلیام‌با‌پیراهن یقه‌دار ‌و ژاکت‌گفت:‌ و در آخر غیررسمی‌های هوشمندانه (smart casual) را داریم.

به گفته هیوم، خاندان سلطنتی برای لباس پوشیدن در رویدادهایی مانند مهمانی در باغ هم قاعده خاصی دارند. این کارشناس آداب معاشرت توضیح می‌دهد: «معمولا، برای مهمانی باغ، انتظار می‌رود که لباس رسمی روزانه پوشیده شود»؛ مانند انواع لباس‌هایی که در عروسی پوشیده می‌شوند، اما شاید کاملا رسمی نباشند.

او گفت: بنابراین شما می‌توانید کلاه بگذارید، اما ۱۰۰ درصد انتظار نمی‌رود که کلاه داشته باشید.» او توضیح داد که لباس خانم‌ها می‌تواند لباس رسمی یا دامن کوتاه یا کت‌وشلوار باشد اما «نه الزاما کفش‌های پاشنه بلند، زیرا نمی‌خواهید در چمن فرو بروید.

هیوم همچنین گفت که کفش‌های تخت هوشمندانه کاملا خوب‌انددر حالی که حکم کفش‌های ورزشی یا کفش‌های پیاده‌روی «نه! نه!» است.

این کارشناس آداب معاشرت گفت که مهمانی در باغ معمولا به آقایان حکم می‌کند که کت‌وشلوار بپوشند. یک کت‌وشلوار صبحگاهی که از فراک به رنگ سیاه یا خاکستری تشکیل شده است؛ از آن‌ها که برای عروسی یک روزه مناسب‌اند. برای تصمیم‌گیری درباره رنگ کمربند، هیوم گفت که مردان باید در حضور خانواده سلطنتی رنگ کمربند و دیگر تزئینات را با کفش‌های خود هماهنگ کنند.

خاندان سلطنتی

به گفته هیوم، هنگام ملاقات با یکی از اعضای خاندان سلطنتی، فرد باید فاکتورهای خیاطی مانند قد لباس را نیز در نظر بگیرد که می‌تواند مناسب بودن را دیکته کند.

هیوم به عنوان مثال، به رویداد سالانه رویال اسکوت اشاره کرد که در آن قاعده لباس حکم می‌کند که لباس‌های زنانه برای خانواده سلطنتی و مهمانان «زیر زانو» و شانه‌ها پوشیده باشد.

به گفته هیوم، ملکه که معمولا لباس رسمی‌تر را انتخاب می‌کند، باید به‌عنوان «معیار آنچه برای مهمانان انتظار می‌رود» عمل کند. او گفت که تلاش و دقت زیاد شما کسی را آزرده نخواهد کرد.

با این حال، این بدان معنا نیست که ملاقات با اعضای خانواده سلطنتی وقت خوبی برای بدعت در لباس پوشیدن است و او اذعان کرد که مهم‌ترین عامل معمولا پایبندی به سنت است.

او گفت: رویداد سلطنتی لزوما زمانی نیست که بخواهید خیلی غیرمتعارف یا بدیع لباس بپوشید. این یکی از وقت‌هایی است که در آن پایبندی به سنت منطقی است.»

در حالی که افراد باید سعی کنند از قواعد لباس سلطنتی پیروی کنند، هیوم همچنین گفت که معتقد است مهم‌ترین عامل «راحتی» است.

او گفت: «واقعا فکر می‌کنم راحتی مهم‌ترین نکته است.»

به گفته این کارشناس مد، این موضوع در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا کرده است. او اذعان دارد که همه‌گیری فرصت‌هایی را برای «تغییر قواعد درباره نحوه انجام کارها» فراهم کرده است.

در حالی که بر اساس وب‌سایت رسمی خانواده سلطنتی، «هنگام ملاقات با ملکه یا یکی از اعضای خاندان سلطنتی، آیین رفتاری اجباری‌» وجود ندارد، اشاره شده است که بسیاری از مردم «رعایت اشکال سنتی» را خواستارند.

برای خانم‌ها، این به معنای احترام با گذاشتن پایی پشت پای دیگر است، در حالی که آقایان می‌توانند فقط سر را خم کنند.

تمام دفعاتی که بانوان سلطنتی، با لباس زرد درخشیدند؛ از کیت میدلتون تا مگان مارکل

در واقع رنگ زرد رنگ رایجی برای خانم‌ها در خانواده سلطنتی نیست اما باید قبول کنید که پوشیدن جامه زرد فاکتورهای جالبی را به همراه دارد. به نظر می‌رسد برخی افراد مانند بانوان خانواده سلطنتی مورد علافه شما بسیار خوب بلدند چطور با این رنگ بدرخشند. آن‌ها چیزی جز پوشیدن جسورانه لباس‌های رنگارنگ را دوست ندارند. فرقی نمی‌کند دوشس ساسکس باشد یا مالکه الیزابت، ما دوست داریم نمادهای مد خانواده سلطنتی را همیشه با لباس‌های رنگی و شاد ببینیم. این مطلب را تا انتهای این دیدن خوشتیپ‌ترین زردپوش خانواده سلطنتی دنبال کنید.

لباس زرد بانوان سلطنتی

مگان مارکل – سال 2018

لباس زرد بانوان سلطنتی

چه کسی می‌تواند پیراهن زیبای مگان را که در جولای ۲۰۱۸ پوشید، فراموش کند؟ مگان این پیراهن جذب را از برند برندون مکسول انتخاب کرده بود. این لباس مدادی شکل هنوز هم مورد علاقه طرفداران بانوان سلطنتی است به طوری که همه منتظرند که این لباس دوباره از کمد دوشس ساسکس بیرون بیاید.

کیت میدلتون – سال 2018

لباس زرد بانوان سلطنتی

کیت برای تماشای مسابقه تنیس ویمبلدون سال 2018 با لباس میدی زرد رنگ وارد سکوی طرفداران شد. این لباس برند دولچه و گابانا در فینال انفرادی مردان لیگ 2018 ویمبلدون انتخاب شد.

کیت میدلتون – سال 2017

لباس زرد بانوان سلطنتی

کیت میدلتون قبل از آن در سال 2017 و در سفری که در آلمان بود، باز هم پیراهنی زرد را بر تن داشت. این لباس توری سفارشی که با زمینه سفید و توری به شکل درخت‌های رافیا مونسون از طرح‌های جنی پکهام برگزیده شده بود.

کیت میدلتون – سال 2012

لباس زرد بانوان سلطنتی

اگر بخواهیم به گذشته فلش بک بزنیم یک استایل زرد رنگ دیگر هم از دوشس کمبریج وجود دارد. کیت در سفری که به همراه همسرش به خاور دور در سال ۲۰۱۲ داشت، یک پیراهن با دامن پلیسه از برند Jaeger پوشیده بود که به نظر می‌رسد این نوع لباس با سلیقه مگان هم هم‌خوانی دارد.

کیت میدلتون – سال 2022

لباس زرد بانوان سلطنتی

آخرین باری که کیت با لباس زرد دیده شد در تور سلطنتی اخیر کارائیب بود. او قصد داشت با پوشیدن رنگ زرد به هنگام ورود به پرچم جامائیکا ادای احترام کند. جامه حریری زرد رنگ میدلتون طراحی روکساندا بود و با ست کیف دستی و کفش پاشنه بلند سفید سالواتور فراگامو تکمیل شده بود.

ملکه الیزابت – سال 2012

لباس زرد بانوان سلطنتی

ملکه الیزابت فقید همواره از رنگ‌های مختلفی در پوشش خود استفاده می‌کرد، زرد نیز یکی از آن رنگ‌ها به شمار می‌رود. او در ژانویه سال ۲۰۱۲ در روز اول مراسم سلطنتی آسکوت با کت میدی زرد رنگ ظاهر شد.

پرنسس اوژنی – سال 2019

لباس زرد بانوان سلطنتی

پرنسس اوژنی نیز در تصمیم جسورانه‌ای در مراسم رژه گارد سلطنتی در سال ۲۰۱۹ یک لباس میدی زرد پوشید و در کنارش خانواده‌‌اش و پدرش به عنوان سرهنگ گارد این عکس زیبا را قاب گرفتند.

زارا تیندال – سال 2015

لباس زرد بانوان سلطنتی

زارا، نوه ملکه الیزابت دوم، که قهرمان سوارکاری در خانواده سلطنتی است، در مسابقات سوارکاری سلطنتی آسکوت در سال ۲۰۱۵ با پیراهن زرد رنگ ظاهر شد. او ترکیب جالبی از رنگ زرد و توسی را به نمایش گذاشت و عناصر دیگر استایل خود از جمله عینک آفتابی را متناسب با پیراهن زرد خود انتخاب کرده بود.

زارا تیندال – سال 2013

لباس زرد بانوان سلطنتی

زارا وقتی برای اولین بار در سال 2013 نیز با یک پیراهن زرد رنگ از بارداری خود پرده برداشت و در مسابقات گوودوود حضور پیدا کرد. اکنون دختر او، میا شش ساله است.

ملکه ماکسیما – سال 2018

لباس زرد بانوان سلطنتی

ملکه ماکسیما، ملکه هلند، برای استقبال از پادشاه و ملکه اردن در مارس سال 2018 با لباس چین چینی بلندی ظاهر شد. این جامه زیبا طراحی جذابی از طراح هلندی به نام کلاز ایوسون  است.

ملکه ماکسیما – سال 2018

لباس زرد بانوان سلطنتی

ملکه ماکسیما در ضیافتی که در کاخ دوکال در سال 2018  لباسی از جنس ساتن به رنگ گل‌های زرد رنگ بهاری بر تن داشت. این لباس از یک طرف روی شانه قرار داشت و با حالت پلیسه و گل سینه‌های زیبا مزین شده بود که با تاج ملکه هلند هم‌خوانی داشت.

ملکه رانیا – سال 2018

لباس زرد بانوان سلطنتی

ملکه رانیا همیشه استایل سلطنتی را به سبک خود دنبال می‌کند. این بلوز و شلوار زرد و سرمه‌ای نیز یکی از استایل‌های رسمی اوست که با بندها و سرآستین سرمه‌ای ترکیب رنگ چشمگیری را ایجاد کرده بود.

ترفندهای اعضای خانواده سلطنتی، از ابتدا تا انتهای مهمانی بدرخشید

گاهی از دیدن یک سبک لباس و کفش و استایل پوشیدن، سلبریتی‌ها تعجب می‌کنیم و از خود می‌پرسیم چطور این همه جلب توجه می‌کنند؟ چطور این کفش پاشنه بلند را تحمل می‌کنند؟ چطور به ذهنشان رسیده که این جزییات را به کار ببرند؟

درخشش خانواده سلطنتی در مهمانی

خب مشخص است؛ درصد کمی خودشان و درصد زیادی استایلیست‌ها و مشاوره‌های تخصصی که می‌گیرند، کار را برای آن‌ها آسان می‌کند. اما این موضوع به این معنا نیست که ما هیچ و ما فقط نگاه! نه این رازها کشف شدنی هستند. مثل مواردی که این خانواده سلطنتی انگلیسی، منظورمان پرنسس دایانا، کیت میدلتون و مگان مارکل است، در این سال‌ها رعایت کرده‌اند و می‌توان با یادگیری از آن‌ها، حسابی از مهمانی پیش رو لذت برد.

شادی از راه می‌رسد با کیف‌های کلاچ!

اوضاع همین نبود و همین هم نخواهد ماند و به زودی و رفتن به سمت بهار و شکوفه زدن امیدهای تازه، مهمانی هم شروع می‌شود. اگر بخواهیم با یکی از خوشتیپ‌ترین زنان مشهور دنیا شروع کنیم، دیانا انتخاب خوبی است. او یکی از مواردی که همیشه به یاد داشت، خصوصا در مراسم خیلی رسمی و جشن‌های تجملی، بردن کیف کلاچ با خودش و نمایش دادن آن بود.

درخشش خانواده سلطنتی در مهمانی

نمایش دادن نه به این معنا که آن را روی صحنه می‌برد و به رخ دیگران می‌کشید نه. او از این کیف خیلی زیر پوستی در هنگام پیاده شدن از ماشین (البته این می‌تواند شامل حال ما نشود و خیلی دور از ذهن است) یا در مواقع صحبت کردن استفاده می‌کرد و آن را این طرف و آن طرف می‌برد.

درخشش خانواده سلطنتی در مهمانی

البته شما اگر از این اداو اصول‌ها خوشتان نمی‌آید، به دست گرفتن یک کیف کلاچ قناعت کنید و بدانید این کیف‌ها مهره مار دارند و به شما استایل خاصی می‌دهند، با وجود اینکه سال‌های سال است این کیف‌ها طراحی و عرضت می‌شوند.

ای شاخ‌تر برقصا؛ اما با کفش پاشنه بلند مناسب

همه خانم‌ها خاطره‌ای از یک مهمانی خوب دارند که با یک کفش نامناسب و البته پاشنه بلند، به معنای واقعی ویران شده است! گذشته از کیفیت و رعایت طراحی کفش از نظر ارگونومی (مطابقت با فرم بدن) که می‌تواند تا اندازه زیادی خیال شما را از این نظر راحت کند، نکته‌های ریز دیگری هم هستند که از چشم مخفی می‌مانند.

یکی از نکته‌هایی که از پرنسس دایانا گرفته تا کیت میدلتون و مگان مارکل آموخته اند، این است که چگونه از هرگونه لغزش مرتبط با استایل و کفشی که پوشیده‌اند جلوگیری کنند. آن‌ها کفش پاشنه بلند را با نیم تا یک شماره بزرگتر از پای‌شان انتخاب می‌کنند تا پشت پای‌شان تاول نزند و این احساس را در زمان برگشت به خانه نداشته باشند که گویا پای‌شان ساعت‌ها در دهان یک کوسه بوده است.

صاف مثل کف دست؛ درخشنده مانند آیینه

گاهی این اشتباه را می‌کنیم که با کفش پاشنه بلندِ خوب جوراب نمی‌پوشید؛ این موضوع علاوه بر خستگی و اذیت پا به دلیل متصل شدن به بدنه کفش باعث ایجاد بو و مهمتر از همه اینها «لغزش» پا در کفش می‌شود. این موضوع را کیت میدلتون همیشه در نظر دارد و برای همین جوراب‌های شفاف و نازک را هیچ وقت از یاد نمی‌برد.

این جوراب‌های شیشه ای، اصلی‌ترین استایل مخفی در هالیوود و کاخ باکینگهام است، زیرا به پوشندگان خود توهم پاهای کاملاً صاف را می‌دهد. با این حال، پوشیدن آن‌ها با کفش پاشنه بلند می‌تواند یک دردسر هم داشته باشد: لیز خوردن و جمع شدن جوراب. راه حل چیست؟ مانند کیت جوراب شلواری، با پدهای چسبنده بپوشید تا علاوه بر زیبایی، راحت هم باشید.

کفی چرمی فراموش نشود

اگر سمتی در مهمانی دارد که باید زیاد روی پای‌تان بیایستید و یا برقصید؛ یا می‌خواهید جدیدترین مانورهای هنر حرکات موزون خود را به نمایش بگذارید، ابتدا یک جفت کفی چرمی تهیه کنید.

درخشش خانواده سلطنتی در مهمانی

این اکسسوری‌های بالشتکی که گفته می‌شود کیت میدلتون از آن‌ها استفاده می‌کند، راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد و قلب دوم‌تان هم از شما تشکر خواهد کرد!

درخشش چشم‌ها

راز داشتن چهره شاداب، چیست؟ اگر از مگان مارکل بپرسید، که پیش از این هنرپیشه بوده است؛ می‌گوید هر کاری می‌خواهید بکنید؛ بکنید اما درخشش چشم‌هایتان را فراموش نکنید.

درخشش خانواده سلطنتی در مهمانی

مدادهای چشم براق که برای داخل چشم هستند و زدن پودرهای درخشان به گوشه چشم‌هایتان می‌تواند، شما را دوست داشتنی؛ گرم و صمیمی و امیدوار به زندگی نشان دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish